X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Deadly Premonition


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/04-10 23:17, rettet 17/04-10 23:19 
Prøv at checke det her spil. Det er mere eller mindre "Twin Peaks - The Game". Et adventure spil lavet af Japanske Access Games der virkelig er gennemsyret af den dér specielle måde som Japanere opfatter Amerikanere på (som i de tidlige Resident Evil spil, Metal Wolf Chaos eller Dead Rising f.eks.).
Det er virkeligt syret og helt vildt broken. Giant Bomb er igang med et Endurance... Se hele indlægget


Deadly Premonition.com
73 emne(r).
1 2 > »

Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/04-10 23:17, rettet 17/04-10 23:19 
Prøv at checke det her spil. Det er mere eller mindre "Twin Peaks - The Game". Et adventure spil lavet af Japanske Access Games der virkelig er gennemsyret af den dér specielle måde som Japanere opfatter Amerikanere på (som i de tidlige Resident Evil spil, Metal Wolf Chaos eller Dead Rising f.eks.).
Det er virkeligt syret og helt vildt broken. Giant Bomb er igang med et Endurance Run af det så man kan se hvor sært det er.

http://www.giantbomb.com/endurance-run-deadly-premonition-part-br-01/17-2280/

Spillet har også scoret rimeligt forskelligt.
IGEN gav det 2/10 og skrev:
"Deadly Premonition is the definition of a system seller. Once you play it, you'll want to go sell your system."

Destuctoid gav det 10/10 og skrev:
"Judged as a piece of entertainment, as a game that consistently surprises and amazes and leaves jaws hanging, I have no choice but to say that Deadly Premonition goes above and beyond."

Desværre er det kun ude på Engelsk på US 360, men spillet findes også på PS3 i Japan, så man kan håbe at nogen beslutter sig for enten at lave en PAL version af 360 spillet eller udgive PS3 versionen i USA også så man kan importere den.

Deadly Premonition.com
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/05-10 12:45 
Jeg ved ikke om nogen andre har fulgt med i det dér Endurance Run, men jeg faldt lige over en trailer fra TGS hvor man kan se hvor meget det er blevet ændret siden... Folk havde nemlig problemer med at det lignede Twin Peaks så meget som det gjorde (hvilket det egentlig stadig gør) og modellerne er blevet designet mere "Amerikanske"

http://www.youtube.com/watch?v=AYL_N5l6jKQ
SumezSumezSkrevet 05/05-10 13:30 
Har det noget at gøre med Rainy Woods, som havde det samme problem? Altså at det lignede Twin Peaks for meget.

http://playright.dk/forumemne.php?id=29879
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/05-10 13:34, rettet 05/05-10 13:35 
Det er faktisk Rainy Woods :D

Spillet hed først Rainy Woods i Japan men i forbindelse med de ændringer der blev lavet, da folk syntes at det lignede Twin Peaks for meget, blev det omdøbt til "Red Seeds Profile" i Japan og udkom under navnet "Deadly Premonition" i USA.
SumezSumezSkrevet 05/05-10 13:42 
Sådan noget snyd! Jeg så virkelig frem til det spil, og så har de bare ændret titlen og udgivet det under næsen på mig.

Men har læst lidt rundt omkring om spillet, og det lader til at der ikke er nogen nyheder omkring nogen europæisk udgivelse, og spillet er desværre regionsbeskyttet, både i US og Jap. Til gengæld findes det også til PS3 i Japan, og er eftersigende helt på engelsk. Men det koster $70 på Play-Asia, rimelig irriterende når amerikanerne får det til $20 på udgivelsen!

Der er også en GOTY(?!)-udgave på vej, hvor de har udbygget spillet med 20 timers ekstra indhold og ekstra slutninger.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/05-10 15:27 
Sammenligninger jeg er faldet over...

"Silent Hill meets GTA meets Twin Peaks"

"like a mixture of Silent Hill, Shenmue and No More Heroes"

Jeg er ikke vild med "open world"-konceptet, men fascinerende ser det jo ud. :) Og nice japansk cover!

Sumez>
Til gengæld findes det også til PS3 i Japan, og er eftersigende helt på engelsk.

Hvor har du det fra? Det er nemlig i modstrid med produktoplysningerne fra YesAsia:

No. of Players: 1
Genre: Action 動作
Voice: Japanese 日文
Subtitle: Japanese 日文
Manual: Japanese 日文
Operation Sheet: English 英文

Det samme er vel så tilfældet med japansk X360-version (lidt dyrere)? Det angiver de ikke lige.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 05/05-10 15:37 
Både PS3-versionen og X360-versionen er på engelsk. Der er flere artikler om det, hvis du roder lidt på Google.
Men X360-versionen er jo regionslåst. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/05-10 15:40 
Om japansk PS3-version fra GameFAQ-bruger:

"Issues I had with the Japanese text in the Asian version:

- Item descriptions (no big deal)
- Locations and people on the map (a little annoying)
- Fast travel (radio) location list (this one sucked)
- The chess puzzle clue (had to search on-line)
- An interrogation scene in the diner (minor details missed)
- A document reading scene near the waterfall (minor details missed)
- 2 side-quests involving quizzes (impossible without translation)
- 2 more side-quests that rely on the quiz side-quests being completed

Also, the side-quests are ALL given in (spoken) English, but are then listed in Japanese ONLY.
I recommend printing out the full list of side-quests from the FAQs section for reference while playing.

The game was still playable and fun! 100% completion of side-quests seems impossible though."

Jeg afventer indtil videre en (mulig) PAL-annoncering.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/05-10 15:41, rettet 05/05-10 15:44 
Sumez>
Men X360-versionen er jo regionslåst. :)

Ikke det store problem, hvis man har en Jap X360, som nogen af os... ;)

EDIT: Eller STORT problem - for mit vedkommende - med US-spillet... :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 05/05-10 15:47 
De kunne også bare tage at udgive PS3-versionen i allermindst US.. der er mange muligheder. Jeg vil vildt gerne have det her spil. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/05-10 16:12, rettet 05/05-10 16:13 
Jeps, jeg foretrækker også en problemfri spiloplevelse, der ikke lyder helt muligt i de japanske udgaver (der lægger lidt op til noget "Nani?"). Ellers må vi gøre et fælleskøb af en enkelt X360 US-maskine og sende den rundt på tur... :!
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SaftenSaftenSkrevet 18/05-10 18:56 
Hvis folk ikke ved det endnu, vil jeg da lige gøre opmærksom på at Giantbomb.com kører et Endurance Run med Deadly Premonition.
Meget praktisk for en der ikke har tænkt sig at spille det selv, men stadig gerne vil have alt det fucked-up historie.
Jeg har selv set alle afsnittene indtil videre og det er fantastisk underholdende.

Giantbomb video-sektion Vælg fanen \
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
AmbyAmbySkrevet 18/05-10 19:32 
Hvilke en af dem? Er der ikke 2 sideløbende?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
SaftenSaftenSkrevet 18/05-10 19:46, rettet 18/05-10 19:46 
Jeg selv har fulgt Brad og Ryan (BR). Så begge hold op til episode 10, men siden da har jeg kun set BR. Synes at de har de sjoveste kommentarer og bedste tilgang til spillet.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/05-10 19:55 
Jeg følger selv med i Vinny og Jeff's.
Sidder for tiden og hidser mig op over at de ikke bruger den Magnum de har fundet bare fordi de har uendeligt ammo til de andre våben :D
SaftenSaftenSkrevet 18/05-10 20:10 
Whoops, kiggede lige første indlæg igennem igen og opdagede at der allerede var blevet gjort opmærksom på deres Endurance Run. Oh well, bare betragt det som et bump.

Af hvad jeg har hørt om VJ's ER lyder det som om at de gik tidligt igang med side-missions og derfor har været en del bedre udstyret end BR.
Den episode hvor BR får radioen og finder ud af at de kan warpe er noget af det sjoveste. Brad bliver fuldkommen mundlam.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 19/05-10 21:53 
Ud over introen til Rainy Woods på mange måder er mega kikset, så giver den en lyst til at spille spillet.

Ser man så hele introstykket i Deadly Premonition fra Endurance Run, får man lyst til at stikke rødglødende søm i øjeæblerne på sig selv.
Det er virkeligt frygtligt, må dog indrømme at jeg fik lyst til at spille spillet da jeg så deres første encounter med "mysterious shadow.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
SumezSumezSkrevet 26/05-10 13:11 
Puha, jeg skal ikke se noget før jeg selv får spillet engang om 10 år :O
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 27/05-10 21:59 
Jeg har tjekket lidt screens, set lidt af et klip og læst lidt af en anmeldelse...meget mere vil spoile oplevelsen for moi - er meget tæt på at importere, men trækker den (lidt) endnu. :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
jaesjaesSkrevet 28/05-10 10:43, rettet 18/06-10 15:04 
Har læst et par anmeldelser, og det lød som et ret dårligt spil, pas her fra i hvert fald :)

EDIT: Troede egentlig det havde fået flere dårlige anmeldelser, derfor kommentaren/advarslen. Tvivler dog på, at det er noget jeg vil selv vil spille, så vidt jeg husker, var det gameplayet som lød lamt, men vil da tjekke.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 28/05-10 15:06, rettet 28/05-10 15:32 
8 bit version af fløjtetemaet

http://www.youtube.com/watch?v=u27l7O_9lb0

Har lige set VJ's gennemspilning færdig på Giantbomb.com hér i forgårs.
SaftenSaftenSkrevet 03/06-10 12:57 
Der er en podcast som har interviewet SWERY over email om spillet. Det langt ude her, er bare at de har fået den VA der spiller Francis York Morgan i DP, til at læse hans svar op.

Det er en monster-podcast på 4 timer, men interviewet starter ca. 3 timer og 16 min inde, og er helt klart værd at høre hvis man interesserer sig for spillet.

P.S. Til folk der er bekymrede om spoilers, gør de i podcasten tydeligt opmærksomt på det når det kommer. Så ingen problemer der.

Warning! A Huge Podcast Stage 5 - feat. SWERY and special guest Francis York Morgan
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
SaftenSaftenSkrevet 18/06-10 14:56 
HOLY SHIT!

Forventninger skruet op til 11.

hmv.com: Deadly Premonition pre-order
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
SumezSumezSkrevet 18/06-10 14:56, rettet 18/06-10 14:57 
_YES!_ :D

Og så er det endda billigt
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 18/06-10 15:04 
Jeg forstår ikke fascinationen...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/06-10 15:26 
YES!
SumezSumezSkrevet 01/07-10 13:35 
Det er muligt at afbestille, hvis man laver preorder på HMV, ikke?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/07-10 16:55 
Har du fundet det billigere eller insinuere du at du ikke skal have det vigtigste spil i denne generation af konsoller? :D
SumezSumezSkrevet 01/07-10 22:22 
Det er bare i tilfælde af at man finder det billigere, eller til samme pris. Så vidt jeg kan se sender HMV's webshop fra Guernsey, så der er sikkert stor risiko for toldsmæk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SaftenSaftenSkrevet 02/08-10 15:12 
Nu også på Amazon.co.uk;)

Det er godt at Rising Star Games har taget os beskidte europæere i nåde. Først med No More Heroes og nu med DP.

Deadly Premonition (Xbox 360)
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/08-10 15:18 
Det er SÅ købt!
SumezSumezSkrevet 02/08-10 15:21 
Hvordan ser det ud med told hos Amazon nu, smider de stadig ikke selv 25% oveni når de sender til Danmark?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KilroyKilroySkrevet 02/08-10 17:03 
Det gør de bestemt, de møgdyr ;)
Kilroy Was Here
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/08-10 17:13 
På min kvittering står der at de bliver 25 pund, så det er stadig billigt.
BeanoBeanoSkrevet 12/08-10 07:39 
Lidt nyt...

"Deadly Premonition Coming to PAL Territories this Fall"
SumezSumezSkrevet 12/08-10 08:34 
Hvad er der nyt i det? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 12/08-10 08:37 
Troede det var nyt at det officielt er på vej til Europa - men åbenbart ikke nyt alligevel.
SumezSumezSkrevet 12/08-10 08:44, rettet 12/08-10 08:45 
Hehe, som det fremgår af de senere indlæg i tråden her, har jeg selv forudbestilt det for knap to måneder siden :)

Håber I andre også har bestilt så vi har noget at snakke om når det udkommer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 12/08-10 09:33 
Godt min sommerferie starter i dag - når jeg ikke engang gider læse et par indlæg tilbage ;)
SaftenSaftenSkrevet 15/09-10 06:18 
Woohoo, har lige fået mail fra amazon:
"Deadly Premonition (Xbox 360)"
Estimated arrival date: October 19 2010 - October 25 2010

Endelig :)
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
SumezSumezSkrevet 15/09-10 08:16 
Zavvi har det til £16 for preorder :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/09-10 08:49, rettet 15/09-10 08:52 
Hvorfor er spillet så billigt? Altså, det ser billigt ud med grafik fra to generationer siden, men...

Jeg er meget i tvivl om jeg "tør" købe det. Med så vildt svingende anmeldelser er jeg bange for at ende i 2/10-skaren. Hvis spillet konsekvent havde fået ca. 6/10 var det nemmere at danne sig en mening om, om man kunne acceptere at prøve et "udmærket spil".

EDIT: Nå, fandt det endelig på gamerankings. Jeg har søgt tidligere men fandt det... og de fleste har jo ligget der siden april! Weird!

Så er det måske "udmærket" alligevel?
SumezSumezSkrevet 15/09-10 08:58 
Spillet har jo været ude i lang tid, bare ikke i Europa :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SaftenSaftenSkrevet 15/09-10 15:40 
Sumez>
Zavvi har det til £16 for preorder :)

Tak for tippet. Har skiftet til Zavvi;)

Og Hyakotake:

Destructoid.com Deadly Premonition anmeldelse
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/09-10 16:47 
Den destructoid-anmeldelse giver jeg ikke meget for... den svælger jo i fanboy-ism. Teksten lyder mere som et flinkt 6-tal, men alligevel giver anmelderen det 10. Det er jo uhørt og ekstremt subjektivt.

Når jeg så læser galden hos IGN (2/10) og de decideret beskriver game mechanic flaws, så står jeg af... jeg kan æde en dårlig og ufrivilligt komisk historie i et spil, men hvis gameplayet hører til i en æra, hvor den horrible grafik var top notch, så må jeg altså sidde over.
jaesjaesSkrevet 15/09-10 16:54 
Men det er jo kun to anmeldelser, og begge ekstreme på hver sin måde :)
SaftenSaftenSkrevet 15/09-10 17:03 
Kan godt være man skal være bekendt med Jim Sterling (anmelderen)s generelle tone og måde at skrive på. Men for eksempel når man har set hele spillet gennem GB Endurance Run, kan jeg kun være enig i anmeldelsen. Man kan se alle de forfærdelig fejl der er i spillet, og at det faktisk ikke spiller særligt godt. Jeg sad selv og følte nærmest fysisk smerte når jeg så nogen af de mekanikker der er i spillet. Men det betyder intet, når historien og atmosfæren er så exceptionel og langt ude.
Uden dog selv at have spillet det, kan jeg godt forstå hvad han mener med at spillet er så dårligt at det faktisk ender med at være perfekt.

Og så skal en anmeldelse jo være subjektiv, der findes ikke noget der hedder en objektiv anmeldelse;)
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
SumezSumezSkrevet 15/09-10 17:57 
Hyakotake>
men hvis gameplayet hører til i en æra, hvor den horrible grafik var top notch, så må jeg altså sidde over.

Hører elendig gameplay til i en bestemt æra? :S
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 15/09-10 18:02 
3d-æraen ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/09-10 18:46 
jaes>
Men det er jo kun to anmeldelser, og begge ekstreme på hver sin måde :)

Ja, og de fleste andre anmeldelser på gamerankings ligger og sumper rundt omkring et 6-tal.

Saften>
...Man kan se alle de forfærdelig fejl der er i spillet, og at det faktisk ikke spiller særligt godt. Jeg sad selv og følte nærmest fysisk smerte når jeg så nogen af de mekanikker der er i spillet...

…Og så skal en anmeldelse jo være subjektiv, der findes ikke noget der hedder en objektiv anmeldelse;)…


Jeg vil spille et godt spil, ikke et spil, som er så tåkrummende dårligt at det er ”finurligt”/”perfekt langt-ude”! Jeg forstår mig sjældent på genren "så-dårligt-at-det-er-godt". For mig ender de stort set altid med at være "så-dårlige-at-de-dårlige-og-er-blevet-hypet-af-en-lille-fanskare-som-synes-det-er-"kult".

Og ja, jeg vil da godt læse anmeldelser med en vis grad af subjektivisme, men altså ikke noget jeg vil vurdere til FIRE karakterer ved siden af en sober anmeldelse!

Sumez>
Hyakotake>
men hvis gameplayet hører til i en æra, hvor den horrible grafik var top notch, så må jeg altså sidde over.

Hører elendig gameplay til i en bestemt æra? :S

RJK>
3d-æraen ;p

Huzzah! Your puny trolling attempts are absorbed, dealing no damage. :-P
73 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig