X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Opbevaring af spil


Svar
McBrainMcBrainSkrevet 13/04-10 17:58 
Hvordan opbevarer I jeres spil?

Her tænker jeg på dem i gerne vil passe på. Det er især spil i papæsker jeg er lidt nervøs ved.
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 13/04-10 18:23 
Lufttæt plastikemballage.
McBrainMcBrainSkrevet 13/04-10 18:39 
altså kasser, eller snakker vi poser lavet til formålet?
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 13/04-10 18:54, rettet 13/04-10 18:55 
De er i luftæt emballage(blødt plastik) for at beskytte mod luftfugtighed, og så står de bare på en hylde som aldrig ser solens lys.

Ellers kan du leje en boks i banken, hvis du er bange for, at børn stikker æskerne et par gange med en køkkenkniv.
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/04-10 19:03 
Jeg har mine stående på hylder... hylder... og hylder. Og da jeg løb tør for hylder... gik jeg over til kasser. Men nu samler jeg heller ikke på æskerne som sån, men på de oplevelser der er indeni. ;)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/04-10 19:41, rettet 13/04-10 19:41 
Jeg gør, med mine æsker af pap, som Wan Dou Chou - det har dog mest noget at gøre med, at jeg ikke havde plads til dem, da jeg boede på et værelse.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
McBrainMcBrainSkrevet 14/04-10 20:00 
Wan Dou Chou>
De er i luftæt emballage(blødt plastik) for at beskytte mod luftfugtighed, og så står de bare på en hylde som aldrig ser solens lys.

Hvad bruger du af poser? Helt almindelige fryseposer, eller noget specielt?
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 14/04-10 20:47, rettet 14/04-10 20:47 
Jeg har ikke nogen bestemt plastikpose som jeg bruger til formålet, og en frysepose er sikkert fint nok til det formål jeg bruger den til: lufttæthed.

Et alternativ er at have en lufttæt kasse af en art. Der findes jo lufttætte madkasser og andet, så mon ikke der også er lidt størrer kasser til lufttæt opbevaring.

Jeg har været ude for nogle grimme uheld med helt naturlig luftfugtighed og sollys på diverse æsker og bøger, og det er ikke et pænt syn, hvis man går op i den slags.
McBrainMcBrainSkrevet 14/04-10 21:04 
Alright. Mange tak for input :)
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/09-10 18:53 
Nu står jeg i den situation, at jeg ikke længere har plads mine Saturn spil i min CD-mappe. Jeg kunne jo så købe en ekstra mappe, men jeg ikke så vild med den løsning. Jeg synes altid lynlåsen ender med at gå i smadder på dem.

Jeg overvejer i stedet at investere i en form for flightcase til formålet, men jeg ved ikke, hvad der er godt og hvad der er snot.

Er der noget i den retning, som kan anbefales?
AV Intelligent Terminal
HankyHankySkrevet 09/09-10 19:00 
Købte noget lignende denne her i går hos Fakta til 99 kr.

http://www.tradett.com/products/u37017p287377/aluminum-cd-casealuminum-dvd-case.html
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
nerosnerosSkrevet 09/09-10 19:49 
Hmm hvad gør i så af selve cd casen? Det ser ud som om man bare har cd'en i et plastik cover..

Jeg kunne godt tænke mig at finde en god ide til MVS spil nu da de fleste bliver solgt uden shockbox ;-) Ellers må jeg bare købe nogle af dem også, men det kommer til at fylde giga meget! Har allerede svært ved at få plads til mine 9 AES spil men det ser nu ret blæret ud når de sådan står og stråler på rad og række ;D
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/09-10 20:00, rettet 09/09-10 20:06 
neros>
Hmm hvad gør i så af selve cd casen? Det ser ud som om man bare har cd'en i et plastik cover..

De står og ser lækre ud på en hylde. Det er bare rart at kunne bladre gennem spillene uden at skulle jonglere med æskerne, specielt mht. til dem der er pakket i SealKings.

Og så er det selvfølgelig også nemmere at slæbe tonsvis af spil med til træf på den måde :)
AV Intelligent Terminal
Per SPer SSkrevet 09/09-10 20:39, rettet 10/09-10 23:33 
Jeg har mine AES spil stående i vindueskarmen. Godt nok lidt solbleget, men det er jo spillene der tæller.

Resten af mine spil ligger i stakke på gulvet, i konsol rækkefølge. Nogen gange vælter en stak, så æsker og kassetter bliver nemt ridset og ødelagt. Det er lidt sværere med de løse CDer på bordene, de bliver tit fedtet af øl og fastfood. Men så længe de virker er det helt OK.

SNES, Atari og andre papæsker smider jeg altid ud.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
HankyHankySkrevet 09/09-10 20:48 
Det var da dumt.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/09-10 20:48 
Lol, det er vist alligvel beviset på, at man godt kan udtrykke umiskendelig ironi på nettet :D
AV Intelligent Terminal
HankyHankySkrevet 09/09-10 20:51 
Jeg forstod selvfølgelig ironien, men fandt det ikke specielt morsomt.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
nerosnerosSkrevet 09/09-10 20:53, rettet 09/09-10 21:11 
Hehehe! Så er jeg måske den eneste som ikke kan tåle det ikke ser helt rigtigt ud! Mine spil skal satme være i deres originale indpakning og stå på mine hylder og se flotte ud ;D

Det kunne godt være ret lækkert med en eller anden lille kuffert eller stealbox til mine MVS spil. For jeg lover jer, der skal samles på dem nu!

Edit: Too slow! Synes egentlig også hvad Per S skrev var usandsynligt barnlig og uforskammet opførsel!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/09-10 21:14 
neros>
Mine spil skal satme være i deres originale indpakning og stå på mine hylder og se flotte ud ;D

Jeg har det egentlig også lidt på den måde. Det ender nok med at jeg dropper det med en flightcase. Men så ryger mine SealKing poser også. Jeg orker ikke at skulle stå og fedte med det klisterhalløj, hver gang jeg skal have fat i et bestemt spil. Det ser cool ud at have spine cards'ne på display, men det er bare IMO for besværligt :/
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 09/09-10 22:09, rettet 09/09-10 22:09 
Killer Bean 2>
Det ser cool ud at have spine cards'ne på display, men det er bare IMO for besværligt :/

Ja hehe det gør det, og det er det nok lidt ;-)

Faktisk har jeg ikke mere hyldeplads så jeg må snart finde en ny løsning når MVS titlerne begynder at vælte ind ;D
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 09/09-10 22:18 
Per S>
Jeg har mine AES spil stående i vindueskarmen. Godt nok lidt solbleget, men det er jo spillene der tæller.

Resten af mine spil ligger i stakke på gulvet, i konsol rækkefølge. Nogen gange vælter en stak, så æsker og kassetter bliver nemt ridset og ødelagt. Det er lidt sværere med de løse CDer på bordene, de bliver tit fedtet af øl og fastfood. Men så længe de virker er det helt OK.

SNES, Atari og andre papæsker smider jeg altid ud.

Smider ud, det er jo crazy!
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 09/09-10 22:24, rettet 09/09-10 22:50 
Jeg tror manden prøver at være sjov! Især det med at lade AES spil og bokse stå til afblegning i vindueskarmen ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 09/09-10 22:53 
Killer Bean 2>
Lol, det er vist alligvel beviset på, at man godt kan udtrykke umiskendelig ironi på nettet :D
Man skal altid tage Per Sørensen med et gran salt :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 09/09-10 23:48 
Et gran kan ikke gøre det :D
King ChaosKing ChaosSkrevet 09/09-10 23:49 
neros>

Synes egentlig også hvad Per S skrev var usandsynligt barnlig og uforskammet opførsel!


Måske kan vi få ham bannet? :D
KroeboCopKroeboCopSkrevet 09/09-10 23:58 
neros>
Jeg tror manden prøver at være sjov! Især det med at lade AES spil og bokse stå til afblegning i vindueskarmen ;-)

Nå ok, troede lige jeg skulle have mareridt i nat :=D
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 10/09-10 07:55 
LOL :D
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig