X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fighting stick - til hvilken platform?


Svar
JmogJmogSkrevet 12/04-10 10:52, rettet 12/04-10 10:53 
Jeg vil gerne have købt mig et ordentligt stick, men vil nødigt ende med at fortryde hvilken platform jeg køber det til.

Så spørgsmålet er hvad der er den bedste taktik, rent spiludbudsmæssigt: PS3 eller Xbox 360? Som jeg umiddelbart ser det udgives de samme 3D fightere til begge platforme. PS3 har dog en fordel i og med den er regionsfri, men har det nogen praktisk betydning? Er der fighterspil som kun er udkommet i Japan eller US til PS3?Eventuelt nogen obskure 2D-fightere?
nerosnerosSkrevet 12/04-10 11:24, rettet 12/04-10 11:40 
Til PS3 findes ihvertfald Battle Fantasia

Meeen jeg vil nu købe det stick til XBOX 360 da der er flere 2d fighters som man kan downloade via Live som Garou: Mark of the wolfes og KOF 98. Desuden er 360'eren jo også bagudkompatibel med spillet Street Fighter Third Strike :D

Faktisk er Soul Calibur IV den eneste 3d fighter jeg har haft det sjovt med i nyere tid :-)

Battle Fantasia
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 12/04-10 11:25 
Køb det til xbox 360 og sæt et Cthulhu PCB i for at understøtte en lang række andre konsoller (ps3, ps2, gamecube etc).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 12/04-10 11:46 
De 2D-fightere du nævner (og en del flere) har jeg skam til Dreamcast og Saturn hvor jeg har sticks til begge maskiner :-)

At modde sticket er ikke noget jeg vil begive mig ud i. Jeg får knopper bare ved tanken om at skille et stick ad.

Battle Fantasia, jamen det findes da til begge konsoller, gør det ikke?
nerosnerosSkrevet 12/04-10 11:51, rettet 12/04-10 11:52 
Jo men jeg tror Battle Fantasia er regions låst til 360'eren.

Synes ikke det er noget særligt alligevel men meget sjovt at have i sin samling :-)

Husk nu jeg skrev noget om Street Fighter Third Strike!
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 12/04-10 12:05 
neros>
Jo men jeg tror Battle Fantasia er regions låst til 360'eren.

Jamen det er skam udgivet i EU:
http://www.dvd.co.uk/Games/Battle-Fantasia-XBox-360/GAM01610/product.htm

Husk nu jeg skrev noget om Street Fighter Third Strike!

Jeg tror jeg har det liggende til DC.

Det jeg egentlig er mest interesseret i er om der er nogen fighterspil udgivet i nyere tid, som kun findes til den ene eller den anden konsol.
nerosnerosSkrevet 12/04-10 13:16, rettet 12/04-10 13:18 
Ja ok det kan jeg godt forstå så hehe :-)

Jeg tror ikke der findes nogen fighterspil af de nyere af slagsen som er eksklusive det ene eller det andet så, men Wii har ihvertfald et kan bare ikke lige huske hvad det hedder andet end at det er Capcom Vs et eller andet?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/04-10 19:06 
Dead Or Alive 4 findes kun til 360. Virtua Fighter 5 findes til begge, men har kun online i 360-udgaven.

Hvis det er de serier der styrer din verden bør du gå efter et stick til 360 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 12/04-10 19:13 
neros>
men Wii har ihvertfald et kan bare ikke lige huske hvad det hedder andet end at det er Capcom Vs et eller andet?

Tatsunoko vs. Capcom :D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
nerosnerosSkrevet 12/04-10 19:20 
Ah der var den :-)
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 12/04-10 19:48 
Konsolkongen>
Dead Or Alive 4 findes kun til 360. Virtua Fighter 5 findes til begge, men har kun online i 360-udgaven.

Hvis det er de serier der styrer din verden bør du gå efter et stick til 360 :)

DOA havde jeg da rent glemt. Ikke ligefrem en serie der "styrer min verden", men ganske fornøjeligt er det da. Online Multiplayer er ikke det store trækplaster - jeg foretrækker single player.

Hmm, så det ser ud til at der faktisk ingen PS3 eksklusive fighterspil er? Så kan jeg vist roligt købe et stick til Xbox 360.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 12/04-10 22:10 
Her er også noget du kan gøre, hvis du har PS controller

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig