X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Videospil i film


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/04-10 01:21 
Jeg tænkte jeg ville starte en ny video serie om spil i film, da jeg kom i tanke om Operation Wolf i Scanners II for nyligt.

Hvis nogen har nogle gode idéer til spil i film der kunne være sjove at kigge på, må i gerne lige sige til.

http://www.youtube.com/wa... Se hele indlægget
68 emne(r).
« < 1 2

Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 20/08-13 13:02 
the goonies
Gremlins
nightmares
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 20/08-13 13:02 
Joysticks

http://www.youtube.com/watch?v=rUuL1vOuxas
SumezSumezSkrevet 20/08-13 13:04, rettet 20/08-13 13:05 
edit: Lol, jeg har allerede postet det, havde ikke set det var en gammel tråd :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 20/08-13 13:08, rettet 20/08-13 13:08 
ChronoSousa>
the goonies
Gremlins
nightmares

Hvor?! Jeg har da set de film hundrede gange, men kan ikke huske arcade maskiner...
The medium is the message.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 20/08-13 13:13 
goonies
http://www.youtube.com/watch?v=oP1Gu5klAlo

gremlins
http://www.youtube.com/watch?v=fE08NHccU0M
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
millenniummillenniumSkrevet 20/08-13 13:46 
Thank you...!!
The medium is the message.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 20/08-13 13:54 
Selv tak ;)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
millenniummillenniumSkrevet 15/04-16 22:27, rettet 15/04-16 22:28 
Stener The Break Up på DR1....

Havde helt glemt hvor meget GTA San Andreas der er i filmen.
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 16/04-16 00:07, rettet 16/04-16 14:06 
Jeg er nu igang med tredje sæson af House Of Cards, og det er nærmest befriende at se en serie anerkende spil som en del af menneskers hverdag. Også i det hvide hus. Og ikke bare som en eller anden generisk pastiche produceret til lejligheden med et nærliggende navn for at slippe for at tækkes rettighedshaverne, men rigtige honest-to-God spil.

Millennium har allerede nævnt Call Of Duty i første episode, men det er faktisk noget vi ser Frank spille i adskillige episoder som afreaktion og afstressning. I en anden episode hvor han besøger et kongresmedlem spørger han interesseret ind til sønnens Vita. Der er en PS4 i et tilstødende rum til The Oval Office og i anden sæson går der en prås op for ham mens han spiller Monument Valley på sin telefon. Som han selv siger det, foretrækker han FPS'er og orker normalt ikke indiespil, men det her har virkelig fået tag i ham. Forfatteren han hyrer i tredje sæson har skrevet spilanmeldelser i en periode for at have til dagen og vejen, og finder ud af at grunden til at Frank har valgt ham netop var en smukt skrevet spilanmeldelse af førnævnte spil - og ikke den bestseller han skrev for femten år siden. I en episode fortæller præsidentens Chief of Staff, Remy, at han måtte skille sig af med sin Xbox One, da den åd for meget af hans fritid og I en af de sene, fordrukne nætter kan man også fange Frank forsøge at spille The Stanley Parable og blive frustreret over determinismen (som netop er hele pointen med spillet) hvilket smukt er vævet ind som en allegori for den situation han befinder sig i i sit eget liv på det tidspunkt i serien.

Beau Willimon, der er showrunner på serien, har udtalt, at han var røvtræt af at se hvor tumpet videospil normalt bliver portrætteret i film og TV og gjorde det til en personlig kæphest at gøre det ordentligt i House Of Cards, og det synes jeg saftusemig han har gjort til perfektion. Jeg håber virkelig at andre i industrien følger trop. Om ikke andet så i takt med at babyboomer-generationen af studio executives dør ud og flere generation X'ere og Y'ere, der alle er vokset op med videospil, tager over.
millenniummillenniumSkrevet 16/04-16 07:51 
Ja det er _fedt_ når producenterne formår aktivt at anvende spillets indhold for at underbygge noget i handlingen. Jeg så kun første sæson af HOC, men Call of Duty blev netop brugt aktivt til at beskrive Frank som en voldsom og rasende men samtidig kontrolleret mand (som så måtte bruge voldsspil som ventil).

Men spillet er faktisk også brugt ret smart i The Break Up. Dels anvender Gary GTA til at komme af med sin indestængte vrede og efter et ulideligt middagsselskab er det selvterapi at løbe rundt i San Andreas og tænde ild til sagesløse civile.
Senere bliver Maddens multiplayer brugt til at etablere noget male bondage, og der krydsklippes til en knock out i Fight Night, da Gary mister opmærksomheden i kampen mod kæresten, som vader nøgen gennem stuen.

Helt klart en instruktør som ved hvad videospil er og gør.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 28/10-17 20:42 
Ikke en film men... Dig Dug temaet i Stranger Things sæson 2 er skidegodt tænkt :D
SumezSumezSkrevet 29/10-17 00:03 
Ja, så det er underligt at de ikke har orket at spille spillet længe nok til at finde ud af at man ikke kan bruge mere end tre bogstaver i highscore-listen (som de fleste andre arkadespil, alligevel) :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 29/10-17 03:31 
Plot bevidst vægtet højere end realisme.
slk486slk486Skrevet 30/10-17 09:37 
Ligegyldig detalje, som jeg ikke engang tænkte over, da jeg så det :D

Det kunne dog også have været et plotpoint at dekryptere mdx eller mad eller whatever.
j/k
SumezSumezSkrevet 30/10-17 10:18, rettet 30/10-17 10:21 
Ja, forstår heller ikke hvorfor plottet skulle kræve 6 bogstaver. Jeg kunne heller ikke abstrahere fra at hun fedter rundt på første bane uden at gruppere nogen af fjenderne mens de andre børn kommenterer på at hun spiller helt ufatteligt godt (og for en 700K+ score skal man virkelig point-maksimere fra starten af). Men ja, det er virkelig nørde-flueknepperi ;) Helt generelt fanger de arkade-ånden meget godt, uden at det virker for meget som film-hacking (det kommer først meget senere i sæsonen...)

Nej hvis der er noget der virkelig ødelægger seriens suspension of disbelief, så er det nogle afsnit senere SPOILER-TEKST:
når de fabrilsk forsøger på at genskabe noget a la bogstav-væggen fra første sæson, hvor Winona Ryder render rundt og samler et kort ud fra Will's papirer, og der ikke er nogen logisk måde hun nogensinde ville kunne se hvilke papirer der hænger sammen, da de stort set alle potentielt passer sammen som et Brio-togspor
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 30/10-17 11:14 
Det er til gengæld en helt typisk 80'er-agtig filmscene :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 30/10-17 11:44 
Ja, der der 80'er-fetishisme er et andet problem der blev meget større i sæson 2, men det har vi en anden tråd til, så jeg stopper her. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 30/10-17 12:28 
Korrekt. Det eneste irritationsmoment jeg havde indtil videre, var familien som skulle reklamere for KFC ved middagsbordet. Det virkede så forceret og uden indflydelse på handlingen eller miljøet. Og så stopper jeg også her :)
The medium is the message.
68 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig