X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Videospil i film


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/04-10 01:21 
Jeg tænkte jeg ville starte en ny video serie om spil i film, da jeg kom i tanke om Operation Wolf i Scanners II for nyligt.

Hvis nogen har nogle gode idéer til spil i film der kunne være sjove at kigge på, må i gerne lige sige til.

http://www.youtube.com/wa... Se hele indlægget
68 emne(r).
1 2 > »

Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/04-10 01:21 
Jeg tænkte jeg ville starte en ny video serie om spil i film, da jeg kom i tanke om Operation Wolf i Scanners II for nyligt.

Hvis nogen har nogle gode idéer til spil i film der kunne være sjove at kigge på, må i gerne lige sige til.

http://www.youtube.com/watch?v=cHWhn-686Ag
nerosnerosSkrevet 09/04-10 08:03 
Sejt :D

Hvad er det nu det første spil hedder som ham drengen sidder og spiller i starten. Sjovt fordi jeg vågnede op i morges og tænkte på at jeg snart måtte købe det spil til min Saturn ;-)

Spil i film..hmm lad mig så starte med Terminator 2. Jeg mener bestemt at Edward Furlong sidder og spiller Afterburner 2 i starten, men jeg kan ikke lige finde klippet?
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/04-10 09:44 
De spiller Gears of War (måske toeren) i Oscar-vinderen "Hurt Locker" :-D
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/04-10 12:52 
neros>
Hvad er det nu det første spil hedder som ham drengen sidder og spiller i starten.

Jeg kendte det heller ikke, men der er en Youtube buddy der har identificeret det som værende Night Striker.
nerosnerosSkrevet 09/04-10 13:20 
Darkbeat>
Jeg kendte det heller ikke, men der er en Youtube buddy der har identificeret det som værende Night Striker.

Night Striker selvfølgelig takker. Det skal haves snart :-)
Bashful Neophyte
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 09/04-10 15:42, rettet 09/04-10 16:30 
Er det ikke Afterburner Edward Furlong spiller i starten af Terminator 2 lige før han møder Arnie inde i spillehallen?

Ang. Gear of war...
så er det lidt skægt at de kan spille det spil da filmen forgår 1-2år før det udkom ;)
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
KroeboCopKroeboCopSkrevet 09/04-10 15:44, rettet 09/04-10 15:45 
Det har de også en lang tråd om inde på Arkadtoget.net den dælme lang, men vist kun arkadespil :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
HeroldHeroldSkrevet 09/04-10 15:53 
Jeg synes også jeg har set Outrun mere end én gang i film.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 09/04-10 16:20 
Har vi ikke allerede en anden tråd om samme? Jeg er da rimeligt sikker på at jeg har skrevet noget om Out Run-scenen i Donnie Darko, der i modsætning til de fleste andre rent faktisk er en del af handlingen (foreshadowing af slutningen :)).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 09/04-10 19:11 
GrillBillerDK>
Er det ikke Afterburner Edward Furlong spiller i starten af Terminator 2 lige før han møder Arnie inde i spillehallen?

Jo det er jo det jeg skriver ;-)
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 09/04-10 19:56 
De spiller også Gears i starten af Die Hard 4.0.

Og GRAW i Disturbia og The Kingdom.

Og i min bog er den fedeste spilappearance starten på Mallrats, hvor Jason Lee kaster sig over en Sega-controller umiddelbart efter at klappet øjnene op. Her spiller han et eller andet random Hockey-spil som jeg ikke kender navnet på.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 09/04-10 20:06 
TimeSplitters 2 i Shaun Of The Dead ... det kan man da ikke glemme :D
GakuGakuSkrevet 09/04-10 20:08 
Hell hath no fury like a woman scorned for Sega.
happyEDhappyEDSkrevet 09/04-10 20:49 
The wizard - handler om autist dreng der spiller super mario

Tron - Flyns arcade hal med lidt forskelligt

Joystiks - Handel om nogle sure gamle mænd der vil lukke en arcade hal.-

Wargames
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
WonderboyWonderboySkrevet 09/04-10 20:54, rettet 09/04-10 20:55 
Her er den tråd Rune snakker om

Spil der optræder i film
I love monster land
SumezSumezSkrevet 09/04-10 23:02 
RJK>
Out Run-scenen i Donnie Darko, der i modsætning til de fleste andre rent faktisk er en del af handlingen

Damn, jeg har set Donnie Darko en hel del gange efterhånden, og har aldrig lagt mærke til at de spiller Out Run i den...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 09/04-10 23:02 
Gaku>
Hell hath no fury like a woman scorned for Sega.

Mallrats :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 09/04-10 23:18 
Sumez>
Damn, jeg har set Donnie Darko en hel del gange efterhånden, og har aldrig lagt mærke til at de spiller Out Run i den...

Var det ikke også dig, der brokkede over dette sidste gang? ;)

Det er klippet ud af den normale version, men er med i ekstramaterialet og svjh klippet tilbage ind i filmen i Director's cut.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 09/04-10 23:59 
Brokkede mig over hvad? Jeg har set director's cut én gang, men kan ikke huske noget med Out Run heller.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 10/04-10 00:00 
I Director's cut..fedt! Jeg elsker den film, men har kun set den normale version.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 10/04-10 00:10, rettet 10/04-10 00:10 
Den er også meget bedre. Den normale altså.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 10/04-10 00:18, rettet 10/04-10 00:19 
Her er den fulde Terminator 2 scene med Defender og Afterburner (ikke to'eren) :-)

GET DOWN!!!
Bashful Neophyte
WonderboyWonderboySkrevet 10/04-10 00:31, rettet 10/04-10 00:43 
Tror ikke det er Defender han står og spiller, der er Missile Command.
Defender er dette

Defender
I love monster land
WonderboyWonderboySkrevet 10/04-10 00:47 
Missile Command ser sådan ud

Missile Command
I love monster land
nerosnerosSkrevet 10/04-10 09:20 
Åh jeg idiot godt du retter mig :-) Det var jo direkte pinligt neros :D
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 10/04-10 11:04, rettet 10/04-10 11:06 
neros>
Afterburner (ikke to'eren) :-)

Er du nu sikker? :) Der sidder After Burner II i alle After Burner-maskiner jeg har set. Egentligt har det ikke ret meget med en 2'er at gøre, men er bare en opdateret udgave. Man kan kun se forskellen på titelbilledet, tror jeg.

Kort sagt er historien noget i retning af at Sega sendte den første udgave i arcadehallerne i Japan uden ordentligt at have testet spillet, og blev så hurtigt klar over, at det var alt for svært. Og derfor kom der meget hurtigt (samme år) denne v2, som gjorde spillet væsentligt lettere - det er dog stadig meget svært, jo.

Så derfor er arcadeudgaven af After Burner faktisk (næsten) altid After Burner II. Jeg tror måske historien er lidt i samme retning mht. Galaxy Force II, men der er jeg selvsagt meget mere usikker, fordi Galaxy Force er meget mere sjælden end After Burner.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 10/04-10 11:46 
Nåh det viste jeg slet ikke det er da meget interessant læsning :-) Jeg må indrømme nu når jeg tænker over det at jeg faktisk heller aldrig rigtig har kunnet se forskellen på de to spil haha..

Det er MEGET lang tid siden jeg har spillet Afterburner på en rigtig arkade maskine. Har i det på jeres spil-museum?
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 10/04-10 11:56 
Ja.

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 10/04-10 12:03, rettet 10/04-10 12:03 
Selvfølgelig har i det :-)

Det er jo et must. Jeg må komme forbi og prøve det her i sommerens løb.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/04-10 13:28 
Vi må lave noget fællestur igen. Jeg vil også gerne snart se det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 10/04-10 18:58 
Klart :-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 24/07-11 14:32 
Det X-Files afsnit der kører på Zulu lige nu starter i en arkadehal med spil som Snow Bros., Golden Axe, Popeye, Primal Rage (tror jeg), og, at dømme efter lydeffekterne, Sonic 2...
Her bliver afsnittets "skurk" utroligt mobset over at han ikke kan få lov til at spille Virtua Fighter 2.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/07-11 14:54 
Ved ikke hvorfor nogen har giddet lave alt det arbejde for at lave en falsk arcade maskine, men der er en Doom 2 maskine i filmen Gross Pointe Blank

http://youtu.be/AZt0fAZ018E
nerosnerosSkrevet 24/07-11 15:42 
lol :D Fantastisk!
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 24/07-11 18:58 
I Hobo with a Shotgun, er der bl.a en The Plague maskine. Spillet findes nok ikke i virkeligheden, men det kunne være fedt at prøve :D Det ligner faktisk NARC en smule.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 24/07-11 19:21 
Det er rigtigt det husker jeg godt nu.
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 24/07-11 19:38, rettet 24/07-11 23:59 
Darkbeat>
Ved ikke hvorfor nogen har giddet lave alt det arbejde for at lave en falsk arcade maskine, men der er en Doom 2 maskine i filmen Gross Pointe Blank

http://youtu.be/AZt0fAZ018E

Ja den er kun til filmen :=)

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 24/07-11 21:29 
Er jeg den eneste der bemærker at han også pludselig hopper fra en bane langt fremme i spillet til den første bane? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 24/07-11 21:49, rettet 24/07-11 21:50 
Jeg er 99% på at jeg har set maskinen på en amerikansk arcadeauktion. Så enten blev der lavet nogle stykker (mener at have læst at der blev lavet ti som prototype, men kan forveksle dét med et andet spil) eller også var det rekvisitten fra filmen der blev solgt :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 24/07-11 22:57 
Ejeren er i hvert fald på KLOV :)
Så spændende er den vel heller ikke, eller er filmen bare et utroligt kulthit jeg fuldstændig har overset?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 13/02-13 22:18, rettet 14/02-13 08:46 
Se første afsnit af House of Cards (netflix). Kevin Spacey er dette strategiske kongresmedlem, som åbenbart også spiller FPS (for skærpet fokus?)
The medium is the message.
ElgenElgenSkrevet 11/03-13 06:28 
Måske ikke ligefrem en film, men i hvert fald i fjernsynet.
http://youtu.be/w48edOwKJbs
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KTCKTCSkrevet 11/03-13 10:39 
Først Halo og nu Assassins Creed. Et eller andet sted er det vel et tegn på at grafikken i spil har nået det punkt, hvor det utrænede øje ikke kan se forskel på virkelighed og spil. Det er da lidt sejt, faktisk.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
3of193of19Skrevet 11/03-13 10:55 
Tror ideen var at vise at billede af det historiske Damaskus. Da AC1 spiller i Damaskus i 1100 tallet er det da ikke en dårlig ting at bruge.
The DaneThe DaneSkrevet 11/03-13 12:45 
KTC>
Først Halo og nu Assassins Creed. Et eller andet sted er det vel et tegn på at grafikken i spil har nået det punkt, hvor det utrænede øje ikke kan se forskel på virkelighed og spil. Det er da lidt sejt, faktisk.

Eller en ualmindeligt doven medarbejder. Tossen fandt det på youtube, så burde være tydeligt nok hvor det kom fra. Jeg prøvede selv at se efter noget med Syrien, men kom ikke i nærheden af noget der bare mindede om Assassins Creed.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
millenniummillenniumSkrevet 11/03-13 13:00 
Det må i hvert fald være ros til spillets grafiske udviklere. :)

Og det har sat gang i en viral hype...

http://politiken.dk/kultur/tvogradio/ECE1918728/verden-har-bemaerket-tv-2-broeler-episk-dovenskab/

Det klør også i mine Photoshop-fingre. :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 11/03-13 13:15 
Jeg kan godt se nu, at "YouTube og lign." åbenbart ikke var stedet at poste det :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 11/03-13 13:35 
TV2 beklager....

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-65582424:tv-2-beklager-billede-var-fra-computerspil.html

...men det får mig nok ikke til at lukke for Photoshop :-P
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 20/08-13 12:52 
En af mine venner prøve at samle en liste med film som indeholder spillehaller eller arcade maskiner. Hvis man ikke medregner Wreck-it Ralph, kan vi kun komme på seks film. Seks?!

Back to the Future 2
Tron
Tron Legacy
Terminator 2
WarGames
Lost in Translation

Seriøst? That's it?!

Kan I komme i tanke om andre? (Kravet er at det skal være arcade haller/maskiner)
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 20/08-13 12:54, rettet 20/08-13 12:54 
The Last Starfighter?

Ja spillet var fiktivt, men tæller vel på en måde.
68 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig