X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Game Room-tråden


Svar
KTCKTCSkrevet 25/03-10 23:54 
Jeg har netop hentet Game Room og de to "gratis" pakker til det. Det lignede jo umiddelbart en god deal, at man fik lidt med fra starten og så kan købe sig fattig i tusindvis af titler senere. Men... Enten fatter jeg for lidt, ellers er det skruet helt åndssvagt sammen.

For det første er systemet langsomt, ulogisk bygget op og mega uoverskueligt at finde rundt i. Jeg brugte lang tid på at forsøge at starte et af de "gratis" spil fra de pakker jeg har købt, men lige så stille gik det op for mig, at de nok ikke er gratis alligevel.
Tilsyneladende downloader man, med pakkerne fra Xbox Marketplace, bare information til Game Room's eget Marketplace, hvor man skal købe spillene for MS points. Det virker helt hul i hovedet for mig, at det skal fungere på den måde, da man så ikke bare kan kigge i Game Room efter nye titler, men absolut skal ud i Marketplace og hente "Game Packs" i blinde først, før man kan se titlerne i Game Room.
Teknisk set er det nok gjort for at man hurtigt kan prøve en demo af spillene, men i praksis er det enormt upraktisk og ulogisk i forhold til alt andet på Live.

Alt det "dukkehus"-fis er da meget sødt, men hvor mange gider i praksis at købe virtuelt skrammel til at fylde deres arkadehal op med?
Ligesom tøj til avatars, vil jeg ikke smide så meget som en øre for sådan noget. Er det bare mig, eller har I det også sådan?

Jeg havde faktisk håbet på, at Game Room ville være interessant, men som det er nu, virker det bare som endnu en måde at vriste penge fra os lige så stille, men sikkert, med "micropurchases".

Hvordan foregår det i øvrigt med at spille dem på PC også? Hvad skal man hente, og skal man så logge ind med sin Live profil? Jeg synes umiddelbart ikke der er noget som helst info at hente om dette på hverken Xbox.com eller Xbox Live.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 26/03-10 00:01 
KTC>
Hvordan foregår det i øvrigt med at spille dem på PC også? Hvad skal man hente, og skal man så logge ind med sin Live profil? Jeg synes umiddelbart ikke der er noget som helst info at hente om dette på hverken Xbox.com eller Xbox Live.

Hvis du har købt spillende med "Play anyware" så kan du spille dine køb både på xbox360 og Games for Windows Live og (Fremtiden med din Windows7 Phone)
du skal bare logge ind med dit gamertag enten på xbox eller games for windws live
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
KTCKTCSkrevet 26/03-10 00:33, rettet 26/03-10 00:46 
Ok, nu har jeg undersøgt det nærmere, og man skal tilsyneladende downloade et program for at hente Game Room til PC:

Nu gik jeg ind på http://www.microsoft.com/games/en-US/index.aspx, og her downloadede jeg "Games for Windows Live".
Når det er installeret, kan man logge ind med sin Live profil, og så kan man downloade/købe ting ligesom Marketplace på Xbox.com. Her skal man så hente Game Room og de tilhørende spilpakker også, før man kan spille begge steder.

Jeg synes personligt, at det er alt for besværligt at skulle fedte rundt med stribevis af downloads og så videre, hvis man vil bruge Game Room på forskellige systemer. Det burde ikke være så besværligt, og i sig selv fylder data til de aktuelle spil jo næsten intet.
En simpel Java eller Flash applikation til at håndtere Game Room og dets spil ville være meget mere fleksibelt, og burde sagtens kunne lade sig gøre.

EDIT: I øvrigt skal man til at fedte rundt at med at hente/logge ind med sin Live profil og skrive en kode ind, som man får fra "Games for Windows Live", før man kan få lov at starte Game Room første gang. Suk, hvor er det besværligt...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 26/03-10 09:37 
Jeg kunne heller ikke finde ud af at spille de spil fra de 2 gratis download-pakker. Rummene var totalt uoverskuelige, og det endte med at jeg tog et enkelt slag Shaolins Road og så droppede yderligere tidsspilde med middelmådige/uinteressante spilvalg.

240 point for et spil fra præ-1980? Seriously? Hvis vi snakkede 25 point var jeg MÅSKE med...
Lim3HeroLim3HeroSkrevet 26/03-10 15:00 
Hyakotake>
Jeg kunne heller ikke finde ud af at spille de spil fra de 2 gratis download-pakker.

Hvordan spillede du så Shaolins Road? :P
GreaseballGreaseballSkrevet 26/03-10 15:01 
Pyha.. troede lige det var mig der var helt lost den anden dag da jeg prøvede det ^^D
Syns også det er meget rodet bygget op og kunne heller ikke finde noget af de 2 gratis spil pakker. Kun nogen demo'er som man skulle bruge tokens på.

Måden man flytter sig rundt på er også ret kedelig. De trailer der har været gav intryk at et virtua room hvor man kunne bevæge sin Avatar frit rundt. I stedet har vi en 3D menu til nogen gamle 2D spil.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/03-10 15:44 
Jeg tror folk generelt har misforstået meget ved Game Room. Jeg troede også selv at man kunne gå rundt og at de to pakker var gratis, men det er ganske simpelt den onde plan hvor folk skal købe adgang for at unlocke.

Hele idéen med en arcade er vel også at man smider et par mønter i for at spille med det samme og ikke vente 10 minutter på at spillet skal downloades først.
GreaseballGreaseballSkrevet 26/03-10 16:12 
for en fancy beklædning til nogen gamle spil. Så heller købe en af de mange opsamlinger der sikker findes.
Tror jeg sletter det GameRoom again.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/03-10 09:42 
Lim3Hero>
Hyakotake>
Jeg kunne heller ikke finde ud af at spille de spil fra de 2 gratis download-pakker.

Hvordan spillede du så Shaolins Road? :P

Wellll, hvis jeg nu havde vidst, at Shaolin var en del af en af pakkerne... men jeg fik intet info om, hvilke spil jeg reelt downloadede i de 2 pakker. Der stod bare "X antal spil fra et-eller-andet-firma-blabla"... og det er sgu også en tynd omgang at kalde spilpakkerne for "gratis", når man kan få lov at spille dem EN gang, hvorefter man skal betale (sindssyge) 240 point per styk for at låse dem op. Så kan det sgu højst kaldes en demo, og ikke et gratis download. :-(
Lim3HeroLim3HeroSkrevet 27/03-10 11:32 
Enig, men hvad der nu end er penge i. Købte selv Centipede, og har oplevet LAG!! Når man køber sådan et XBLA spil, så kunne man håbe det var en port og ikke emulation som det virker som hos mig.

Derudover syntes jeg det er ærgerligt at er ikke er lidt nyere spil. Tror sagtens de fleste ville betale 240 MS points for lidt nyere spil, i stil med dem der allerede er på XBLA.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/03-10 12:39 
Jeg vil kun give 240 for de HELT high-end arcade-titler. Vi snakker Wonderboy in Monsterland, en ægte port af Bubble Bobble osv.
WehnerWehnerSkrevet 27/03-10 13:00 
Det er også sådan, jeg tænker. 240 points for Centipede lyder helt af hat.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/03-10 20:51 
Vi skal da have nogen 90'er spil og halløj på det Game Room så der er noget sjovt at konkurrere i for score.

ESP Ra.De.
Dangun Feveron
Armed Police Batrider
Shock Troopers
Knights of the Round
Elevator Action Returns
Metal Slug
Art of Fighting 3
Battle Garegga
Dungeons and Dragons: Shadows over Mystara + Tower of Doom
Macross Plus
Waku Waku 7
Sega Rally
Alien vs Predator
Armored Warriors

...der er tonsvis af fede spil dér der kunne bruges
WehnerWehnerSkrevet 23/05-10 16:37 
Jeg gav det et go i dag og kiggede lidt rundt. Hvis man er achievement-whore er der lidt gratis gamerpoints at hente, men overordnet set er det stadig uoverskueligt og med et helt horribelt udvalg af spil til vanvittige priser. Jeg kan simpelthen ikke forstå, at de har udsendt det med så pauvert et udvalg i stedet for at vente lidt.

Men det leder hen til følgende spørgsmål: Er det egentlig en kommerciel succes? Nogen der har fulgt med i det?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/12-10 23:46 
Nu begynder der at komme spil til det også.

I sidste uge var der Arcade versionen af Blades of Steel og i denne uge er der Twinbee.

Der er også annonceret at der kommer Double Dragon og Sunset Riders.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig