X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Er P:R ved at falde af på den?


Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 25/03-10 11:34 
I det sidste lange stykke tid synes jeg ikke rigtig, at PlayRight har inspireret mig til nye spilindkøb.

Der var lidt snak om snobberi i forbindelse med Årets Spil afstemningen, og selvom jeg er enig med staben i at fordelingen objektivt set er fin, så er jeg også enig med kritikerne i at det føltes lidt som en afstemning om de mest obskure titler.
Jeg tror ikke der var ret man... Se hele indlægget
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
98 emne(r).
« < 1 2

Svar
WehnerWehnerSkrevet 26/03-10 16:11 
Jeg mindes ikke at have set reel racisme på Playright.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 26/03-10 16:15, rettet 26/03-10 16:16 
Jeg syntes ikke det er racisme at bruge ordet "kinøjserspil"... hvis det er det som menes?
GreaseballGreaseballSkrevet 26/03-10 16:15 
Det skulle da kun lige konsol eller grafik racisme. Ved heller ikke lige hvor der skulle forkomme racisme på P:R??

Wan Dou Chou>
Det er vel ikke til at løbe uden om, at der er nogle folk som gerne vil trumfe deres egne meninger og holdninger til ting og sager ned over andre. At de så forekommer som snobber, er jo bare ærgerligt. For dem.

Det vil der nok altid være, men det er bare trist at det er de samme som altid råber op og efter 20 gange har vi andre nok forstået hvordan de føler.
nerosnerosSkrevet 26/03-10 16:27 
Greaseball>
Syns det er fint nok med en tråd som denne. Har nogen gange selv på fornemelsen at hvis man bare nævner at man godt kan lide at spille HALO eller GTA(eller lign) så er straks en eller anden som hopper op på en stol og råber " Hov hov! Det er et FPS, metervare spil med kedelig realistik grafik"
Øh ok.. og hva' så hvis man nu godt kan lide den slags.

LOL fin pointe der :-)

Men nogen skal jo se kritisk på tingene så synes det er helt fint at det nogengange forekommer!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/03-10 16:45 
Jeg ved ikke om jeg selv har en tendens til at være elitær og snobbet. Det sker garanteret engang imellem. Men hvis jeg skulle begynde på den slags, så håber jeg folk har mod på at forklare mig, hvor stor en hat jeg er. Men det skal selvfølgelig ske på en saglig og velartikuleret facon, ellers kan jeg umuligt tage det seriøst. Der er ikke noget mere irriterende, end når folk bare bliver pigesure og lader være med at skrive noget overhovedet. Så kan man jo blive ved med at være en jubeltosse i en evighed, uden man selv opdager/indser det :)

Når jeg til tider begynder på det med: "mit 2D's far kan tæve dit 3D's far!", forsøger jeg altid at gøre det så overdrevet, at folk helst skulle kunne fornemme, jeg tager en smule pis på dem :D
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 26/03-10 16:57 
Beano>
Jeg syntes ikke det er racisme at bruge ordet "kinøjserspil"... hvis det er det som menes?

Jeg ser ikke noget formål med at gå i detaljer med det, for jeg ønsker ikke at diskutere politik eller hænge enkeltpersoner ud for deres politiske holdninger her, men at klage over at nogle folk nedladende kritiserer bestemte spilgenrer og samtidig fremhæve at andre udtaler sig nedladende om andre befolkningsgrupper, fordi det er "humoristisk" - det er bare ikke i orden. Så kan I altid diskutere hvad der er racisme eller ej et andet sted, men det hører altså bare ikke hjemme i en sammenligning og diskussion om spil.

Er nogen i tvivl om dette, er de velkomne til at tage den per besked med mig, og ellers betragter jeg dette som lukket.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 26/03-10 17:21, rettet 26/03-10 17:21 
Nu er det jo P:R staben der definerer tonen her så jeg vil rette mig efter det, men syntes bare det er lige lovligt politisk korrekt og puritansk at forbyde den slags og stemple det som racistisk. Fair nok man ikke kan se humoren i det, man racistisk er det ikke. Jeg ser det mere som selvironisk at bruge ordet: at antyde ens egen uvidenhed om andre kulturer, frem for at nedgøre asiatisk kultur eller folk der nyder japanske spil. Lighten up, Rune :)
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 26/03-10 17:45, rettet 26/03-10 17:46 
Greaseball>

Det vil der nok altid være, men det er bare trist at det er de samme som altid råber op og efter 20 gange har vi andre nok forstået hvordan de føler.



Hehe, det er naturligvis ikke nok bare at forstå hvad de mener om diverse ting. Sålænge du ikke selv påtager dig deres "sandhed" som din egen (mao. konvertering), så fortsætter de jo.

Jeg mindes om, at der har været(findes måske stadig?) et mindre korstog mod alt som ikke var Panasonic (og Pioneer) plasma. Den tone der var at finde i den tråd var jo ikke just åbensindet overfor uskyldige, som kom til at give udtryk for, at de overvejede et LCD TV.
Eftersom jeg ikke ligefrem er super aktiv her på stedet, har jeg ikke været særlig opmærksom på spil-snobberi og om det skulle være særlig problematisk, men umiddelbart vil jeg mene, at Panasonic-diskursen som fandt sted, har haft noget af den mest nedladende tone overhovedet af det jeg har oplevet her.

Med det sagt, vil jeg ikke sige, at folk helt skal stoppe med at uddele deres meninger om ting, men foreslår blot, at det måske var mere diskussionsvenligt at holde det på et mindre aggressivt tonefald og ordvalg. Sålænge det er konstruktiv diskussion (e.g. ordentligt pingpong, og ikke bare noget hvor én gruppe tyrer bolden efter ansigterne på de andre indtil de giver sig) er det da fint. Eller hvad?

Apropos konstruktiv diskussion, så mindes jeg også om en tråd om et Musou-spil udgivet af Koei. Hokutoumusou, såvidt jeg husker. Der blev vidst blot givet en "facepalm" som et slags svar til hvad de mente om spillet. Det mener jeg ikke er særligt konstruktivt for et forum, og facepalm'en i sig selv var da yderst unødvendig, da vedkommende, såvidt jeg husker, i forvejen havde tilkendegivet sin holdning til spillet i en post "længere oppe".

Om stedet her er faldet af på den, er jeg nok ikke i stand til at vurdere, men et sted til forbedring er da helt sikkert at brugerne aktivt indgår i diskussion om hvorfor de mener det ene og det andet, i stedet for at springe over hvor gærret er lavest, og bare giver hånden så kan vi andre prøve at gætte os frem til hvorfor spillet er fuldkommen elendigt.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 26/03-10 17:55 
Beano>
... men syntes bare det er lige lovligt politisk korrekt og puritansk at forbyde den slags og stemple det som racistisk.

Ja, det er helt i hegnet. Jeg har selv brugt udtrykket (kinøjserspil) og det er der intet racistisk i - det er netop sagt med selvironi. Det er et underligt navn, til nogle - i mine øjne - underlige spil. Mere er der ikke i det.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/03-10 18:22 
Dvs underlige (for dig) vestlige spil vil du så også betegne som 'kinøjserspil'?
ChronoChronoSkrevet 26/03-10 18:47 
RJK>
Jeg vil også godt tilslutte mig at folk bliver bedre til at oprette nye emner, i stedet for at fylde på i generiske emner, som jeg også har svært ved at tage mig sammen til at læse.

Enig - jeg har stort set opgivet de tråde.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
la0sla0sSkrevet 26/03-10 19:24 
Er den her tråd ikke ved selv at blive et eksempel på problemet (så lille det er, hvis det er).
Hvad sker der?
PapandPapandSkrevet 26/03-10 22:15 
Jeg tror faktisk, at det var mig der brugte ordet "kinøjser-spil" i årets spil tråden. Det har selvfølgelig intet med race at gøre, men blot en måde af definere obskure spil fra asien med et glimt i øjet. Bare lige så den er på plads.

Jeg har været læser og delvist aktiv på P:R siden begyndelsen. Jeg bruger stort set kun dette forum, fordi der her er samlet en masse viden på samme sted. Samt et fantastisk spilarkiv.

Det sidste halve år virker det til at retro og modning har taget mere plads. Det virker også til, at der har været en del udskiftning blandt aktive brugere, så det nu primært er fans er netop retro, modning og japanske obskure titler som opretter og deltager i debatter. Det giver et lidt ensidigt billede og jeg tror desværre at det afholder mange fra at besøge siden og deltage aktivt.

Snobberiet på P:R er bestemt en del af charmen og jeg kan da ikke lade være med et smile, når Naiera går på korstog i samtlige tråde der omhandler LCD TV. Jeg tror bare man skal passe på det ikke kammer over, som det desværre har en tendens til.

Lad nu for guds skyld ikke P:R blive internettets svar på DR2. Der er så meget information samlet her, at det vil være sørgeligt hvis det ender op med, at der er 5 personer tilbage der snakker om deres seneste lodning.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
NaieraNaieraSkrevet 26/03-10 22:33 
Papand>
Jeg tror faktisk, at det var mig der brugte ordet "kinøjser-spil" i årets spil tråden. Det har selvfølgelig intet med race at gøre, men blot en måde af definere obskure spil fra asien med et glimt i øjet.

Racister mener sjovt nok yderst sjældent at de er racister.

I stedet for at benytte et tydeligvis racistisk udtryk, hvad så med bare at skrive 'løjerlige japanske spil' i stedet? Med de holdninger til spil vi ved de brugere der benyttede sig af de racistiske udtryk (glem ikke 'hulla-bulla japaner-spil', eller hvordan den nu præcist var formuleret) har, så mener jeg det var svært at tage udtalelserne anderledes, end stærkt nedsættende og forstyrrende racistiske.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 26/03-10 22:45 
Men netop at kalde _japanske_ spil for kinøjserspil er jo humor. Måske ikke humor på højt plan, måske ikke subtil humor, men tydeligt humor.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/03-10 22:53 
Jeg mener nu ikke der noget som helst racistisk i at kalde det 'kinøjserspil', at det er en lam og ignorant betegnelse er så en anden ting. Betegnelsen 'kinøjser' har blandt andet været brugt om japanske motorcykler i mange år her i DK uden at der er nogen racistiske undertoner i det overhovedet.

Betegnelsen 'racistisk' bliver brugt alt alt for løst nu om dage og tit i situationer hvor der intet racistisk er overhovedet fordi folk ikke helt forstår hvad begrebet rent faktisk betyder, men bare råber racist ligeså snart andre kulturer/folkeslag bliver kritiseret. Men det er desværre en naturlig udvikling pga det problematiske forhold vi har til islam i vesten.

Jeg er dog enig i at de posts med hvor 'hullabulla kinøjserspil' blev nævnt klart var nedladende, især da de samme personer tudede over at deres mainstream spil ikke var nævnt samtiddigt.

Åndsvagt - ja, racistisk - nej.
NaieraNaieraSkrevet 26/03-10 22:53 
Wehner>
Men netop at kalde _japanske_ spil for kinøjserspil er jo humor.

Eller vild, racerianfaldsagtig racisme, fra individer der ikke skelner mellem diverse skævøjer, som alle ligner hinanden, og snakker underlige, uforståelige sprog.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 26/03-10 23:51 
Det her er ikke nogen diskussion om hvorvidt hvilke begreber er racistiske eller ej. Jeg har slået fast, at én ting er at man siger idiotiske ting i sjov eller kådhed, men hvis/når der kommer dertil, at man opfordrer til eller hylder den slags, så er grænsen nået.

Kan folk ikke forstå dette, straffes de efter regelsættet der forbyder racistiske bemærkninger, og ligesom alle andre aspekter af regelsættet, er det moderatorerne der vurderer hvad der opfylder dette eller ej. I den henseende er det ligegyldigt hvad andre mener.

Jeg har én gang bedt folk skrive besked til mig, hvis de ønsker at fortsætte dén diskussion, og lukke den her. Så den er hermed lukket. Man er velkommen til fortsat at diskutere de andre aspekter, der vedrører denne tråd.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 27/03-10 00:34 
Suk... Endnu en tråd, der minder mig om alt, hvad jeg hader ved andre mennesker og deres særheder. Ingen nævnt, ingen glemt. Tonen på P:R er generelt så sober og velovervejet, at det virker plat at gå så meget op i de små bump på vejen, som er tilbage.

Jeg synes dog, at det er en god idé at benytte flere tråde i stedet for at bygge videre på de gamle monstertråde, og så kan jeg tilslutte mig, at de platte kommentarer og forsøg på humor i tråde som "Svar på dumme spørgsmål" gerne må forsvinde igen.

Det er generelt en god idé at få kategoriseret emnerne, og selv "Youtube o. lign", som jeg generelt finder underholdende, kunne jeg godt tænke mig i 3-4 udgaver, så jeg kunne slippe for at komme ind på alle de musik-relaterede videoer, som sjældent siger mig noget som helst. Hvis det stod til mig, var der kun sjove ting i den tråd, og så kunne musik-videoerne få deres egen tråd.

Endelig har jeg selv en tendens til at lede rundt på nettet, hvis jeg mangler information eller andres holdning omkring et spil, hvor jeg lige så godt kunne starte en ny tråd til diskussion. Hvis man har en mening eller spørgsmål, kan det jo også komme andre til gode at dele det her.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/03-10 00:44, rettet 27/03-10 00:49 
Papand>
Det sidste halve år virker det til at retro og modning har taget mere plads. Det virker også til, at der har været en del udskiftning blandt aktive brugere, så det nu primært er fans er netop retro, modning og japanske obskure titler som opretter og deltager i debatter. Det giver et lidt ensidigt billede og jeg tror desværre at det afholder mange fra at besøge siden og deltage aktivt.

Jeg må indrømme, at lige præcis retro og modding er noget af det eneste, som rigtig interesserer mig ved spilmediet. Jeg skiver derfor stort set også kun i tråde, der omhandler de to ting. Mht. modding har jeg nok også været medvirkende til puste til en lille glød i Konsolkongen uden at være klar over, at manden er seriøst letantændelig :D

Men jeg synes ikke det er fair at sige, at jeg dermed brander Play:Right som "ren retro og modding". Det ville være fuldstændig hul i hovedet, hvis jeg skulle skrive færre indlæg og holde mig tilbage med den del af spilmediet, jeg elsker at diskutere og udforske, blot for at give en illusion af, at de andre tråde har en større interesse blandt brugerne. Jeg kan tværtimod kun opfordre andre Play:Right -bruger, som interesserer sig for andre aspekter af spilmediet end retro og modding, til at oprette flere tråde omhandlende disse andre aspekter og/eller deltage aktivt i dem.

Men når det så er sagt, synes jeg, som jeg også tidligere har skrevet, ikke at retro og modding er speciet overrepræsenteret i forhold så meget andet :)
AV Intelligent Terminal
DarkenDarkenSkrevet 27/03-10 04:47 
Har ikke lige lyst til at blande mig "tone m.m." debatten, da jeg også ser det som skruen uden ende og har ikke noget konstuktivt at sige på dette punkt (pt :P).

Det med at oprette nye tråde, der skal man måske også lige tænke over hvor hurtigt folk bliver sakset ned hvis de opretter et topic der minder for meget (eller er om det samme) som et andet topic. Jeg siger ikke det er forkert at låse disse tråde med henvisning til eksisterende emne, bare at det kan være med til at afskrække folk fra at oprette et selv. Ikke alle er lige garvet til bare at kunne fyre der ud af, til en Mod siger stop (*ahem*).

Jeg synes KTC har en fantastisk god pointe med at det ville give mening at dele "YT" tråden op i flere dele (eller ihvertfald 2 ;). Synes selv det kan være irreterende at der ikke har været adskilt mellem alm musik og fun vids/billeder. Især da jeg finder begge interessant (feks. Tesla Boy - Neon Love som Neros postede finder jeg super fed), når jeg altså er i humør til det.

Såå jeg opretter lige en musik tråd og så må vi se om det holder eller ej... måske kunne en Mod evt. smide et "Sjove" foran YT tråden? (da Joachim ikke har været på siden 2008).
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/03-10 10:04 
Denne tråd modbeviser jo sit eget hovedspørgsmål. Det er jo næsten gamernes modsvar på Paradise Hotel... bare uden pattorh :-D
BeanoBeanoSkrevet 27/03-10 12:15 
Pas nu på - "pattorh" er et kvinde nedværdende ord!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/03-10 12:30 
Oh God! Det havde jeg slet ikke tænkt på! Oh God, nu er jeg også blasfemisk! :-D

Nej, seriously, så er P:R da hvad brugerne gør det til. At drejningen for tiden er mod retro gør mig ikke noget. Der er jo bare nogle med andre passioner, der kan starte tråde om deres specifikke yndlinge, så er der ganske sikkert andre, som svarer og understøtter.

Og diskussionerne plejer da også at gå nogenlunde roligt for sig... med visse undtagelser in mente.
HeroldHeroldSkrevet 27/03-10 14:49 
Pattorh sidder da på køer. Don't be silly!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 28/03-10 09:52, rettet 28/03-10 09:52 
Jeg kan godt genkende meget af foelesen af, at de interessante emner gemmer sig i lange, kedelige traade i Off-Topic som jeg aldrig nogensinde kunne finde paa at laese igennem.
Min aktivitet paa PR har vaeret utrolig lav de sidste par aar og jeg kan godt forestille mig, at det er derfor.

En opfordring til ar starte nye SPILRELATEREDE traade! :) (Ja, jeg kan godt se ironien i, at jeg er inaktiv og beder andre om at goere mig aktiv... Bare denne gang! :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
nerosnerosSkrevet 28/03-10 11:33, rettet 28/03-10 11:35 
Jeg nægter at tro på at "Svar på dumme spørgsmåls tråden har overtaget alt". Dårlig undskyldning for dovenskab!

Jeg synes bare folk skal være bedre til at starte nye tråde op med de spørgsmål og meninger folk nu måtte have det er vel ikke så svært..
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 28/03-10 11:47, rettet 28/03-10 11:47 
Herold>
Pattorh sidder da på køer.

Årh, det er en neder-version af Paradise Hotel du ser...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/03-10 12:26 
Jeg synes netop at mega-trådene som Youtube og Dumme spørgsmål fungerer efter hensigten. Jeg ville være ked af at skulle bladre off-topic igennem for hundredevis af intetsigende og dybest set ligegyldige sekund-grin... så hellere have det "confined" til én enkelt tråd, som man så frit kan ignorere (eller lade være).

Der er måske 2-3 af de ting, der er postet i de tråde, som kunne have berettigelse i at få deres egen tråd... men ikke flere end det.
SumezSumezSkrevet 29/03-10 08:50, rettet 29/03-10 08:55 
Bede-x>
Sumez: Svaret til dig ligger i svaret til Rune ;)

Jeg kan ikke se hvor i dit indlæg, der forekommer noget, der er MERE nedladende end meget af det hetz der er kommet mod spil på den ene baggrund at de er fra Japan og personen ikke har spillet den.

Når der snakkes om FPS metervarer og ligegyldige sportsspil, er det jo heller ikke en generalisering af genren. Der har da været ENDNU mere snak om hvor ligegyldige de fleste jrpg'er der kommer ud i dag er, og den har jeg da også kun selv været med til at fremprovokere. Det er en konstatering, en analysering af hvor genren står, og ikke en elitær og nedladende holdning, og det samme gælder selvfølgelig når man ser på hvor meget ensartet skidt der hele tiden skides ud i FPS-genren på den ene baggrund at det sælger. Det ændrer jo ikke på at der kommer en del gode FPS'er, som f.eks. Modern Warfare og Bioshock.

Men ja, der kommer nedladende kommentarer begge veje der ikke er berettiget, men jeg forstår ikke hvorfor man absolut SKAL vælge lejr og så benægte alt hvad der går den modsatte vej. At påstå at der på P:R hersker en stemning der forherliger "underlige obskure spil" og ser ned på alt hvad der er vestlig og mainstream er jo skudt så langt ved siden af, at jeg ikke kan tage det seriøs. Prøv at kigge på de konsolrelatere forums og se hvilke tråde, der har haft langt den højeste mængde aktivitet. Jeg ville ønske at alle de interessante spil, som bliver overset fordi der ikke postes millioner i deres promovering, blev diskuteret mere herinde.


Papand>
Lad nu for guds skyld ikke P:R blive internettets svar på DR2.

Der var den kommentar igen. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige til det, men igen synes jeg snarere det modbeviser hvad det er du prøver at pointere end det støtter din sag. Hvis du hellere vil have De Unge Mødre og Dagens Mand, kan du jo gå over på internettets svar på Kanal 5 i stedet for - jeg kan ikke se hvad P:R ville vinde ved KUN at have diskussioner om Halo og GTA som så mange andre steder. Jeg holder netop af P:R fordi her er en alsidig indgangsvinkel til spillene, der ikke sætter nogen spil over andre på baggrund af alder eller geografi.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 29/03-10 10:33, rettet 29/03-10 10:34 
Jeg synes, det eneste "problem" ved PR er, at der er relativt få deltagere i de fleste tråde. Kombineret med, at der er gengangere af deltagere i mange af trådene, medfører det, at en del af diskussionerne bliver lidt korte og/eller præget af få holdninger/forudsigelighed/genkendelighed.

Ligesom at man i det virkelige liv skifter lidt mellem at snakke om et eller andet emne med få eller mange mennesker, og med forskellige mennesker, gælder det samme jo i et forum. Variation kan være godt :)

Vi bør muligvis udbrede kendskabet til sitet lidt mere.
SumezSumezSkrevet 29/03-10 10:40 
Enig med Jaes. Jeg ved der findes mange folk derude, som ville være typisk P:R-"klientel".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/03-10 13:55 
Angående de tilfælde hvor der opstår små selstændige "tråde" inde i mega-trådene. Kunne man ikke i næste version af P:R lave et ekstra indlægværktøj, ud over "svar" og "ret", som giver mulighed for at nominere et indlæg og svarene til dette til at blive klippet ud og blive oprettet som en selvstændig tråd? Eller ville det blive noget rod?
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 29/03-10 15:50 
Sådan er politikken faktisk officielt, men normalt er det ret problematisk, fordi trådene ofte har taget et andet liv, når det opdages, og man så skal kæmpe med folk der er sure over at deres indlæg er flyttet osv. Løsningen virker bedre i teorien end i praksis, i hvert fald :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/03-10 16:07 
Er det så ikke bare fordi, admins'ne har flyttet indlægene uopfordret uden af give folk et heads up? Det, jeg snakker om, er at give admins og evt. personen, der oprettede første indlæg i snyltetråden, mulighed for sætte et 'flag' ved indlæget, hvorefter der kommer en ny knap, som giver en lille drop down box, med en form for afstemning. Den afstemning skulle så, på en eller anden måde, kunne fortælle om der er almen stemning for at lave en ny tråd.

...eller noget i den retning :)
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 29/03-10 16:16 
Det lyder rimeligt vanvittigt :) Derudover er det jo ikke folk, men moderatorerne der bestemmer hvad der skal ligge hver. Det er ikke noget demokrati :)

Men der er jo typisk allerede ti indlæg på vildspor, når det viser sig at være et problem, så derfor er det teoretisk.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/03-10 16:21 
RJK>
Det er ikke noget demokrati :)

I know. Men folk elsker illusionen om at have magt, og hvis man bare lader dem beholde illusionen, holder de (forhåbentligt) op med at bitche over ingenting ;)
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 29/03-10 16:36 
;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/03-10 17:07 
Der vil altid være bitchen - alle steder om alting. Kunsten er at få det ned på et ligegyldighedsniveau :-)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 30/03-10 10:18 
Det er endelig lykkedes mig at få tid til Torchlight, og i den forbindelse ville jeg se om der var skrevet på P:R om det.

Det eneste sted det var nævnt var i Årets Spil tråden.
Det samme med Plants vs. Zombies.

Det illustrerer meget godt min pointe med at starte denne debat.
Hvis de er så gode, at de skal nomineres (og det mener jeg absolut de skal), hvorfor er der så ingen, der har skrevet om dem på P:R?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 30/03-10 10:22 
jaes>
Jeg synes, det eneste "problem" ved PR er, at der er relativt få deltagere i de fleste tråde. [SNIP]...diskussionerne bliver lidt korte og/eller præget af få holdninger/forudsigelighed/genkendelighed.

He, he. Ja, det er et 'problem'. Lidt nyt blod ville ikke skade.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 30/03-10 10:34 
SeventhSun>
Det eneste sted det var nævnt var i Årets Spil tråden.
Det samme med Plants vs. Zombies.

Det illustrerer meget godt min pointe med at starte denne debat.
Hvis de er så gode, at de skal nomineres (og det mener jeg absolut de skal), hvorfor er der så ingen, der har skrevet om dem på P:R?

Måske skulle du bare være bedre til at søge - PvZ er nævnt i mindst tre tråde mere :)
SumezSumezSkrevet 30/03-10 10:35, rettet 30/03-10 10:36 
SeventhSun>
Hvis de er så gode, at de skal nomineres (og det mener jeg absolut de skal), hvorfor er der så ingen, der har skrevet om dem på P:R?

Nu har jeg ikke spillet Torchlight, da min PC ikke ville kunne køre det, men jeg forstår heller ikke hvorfor der ikke har været nogen snak om det spil herinde.
Mit umiddelbare bud lyder på at folk herinde primært er konsolspillere, og derfor har glippet spillet af samme grund som mig, men hvis du gerne vil diskutere det, hvorfor laver du så ikke en tråd om det?

Det var mig selv, der nominerede Torchlight til Årets Spil, på grund af den fremragende modtagelse, spillet har fået, og det undrede mig også dengang at det slet ikke har været diskuteret herinde. Som nævnt flere gange var et af formålene med "Årets Spil"-afstemningen jo også at fremhæve de topspil der kom sidste år, som ikke har været diskuteret herinde, men dem var der jo sjovt nok så mange der var vildt utilfredse med nomineringerne af! Man kan bare ikke gøre alle tilfredse ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/03-10 11:03 
Puha, jeg har godt nok spillet latterligt meget (synes jeg selv) Torchlight. Måske skulle jeg bare bide i det sure æble og starte en tråd :)
AV Intelligent Terminal
SeventhSunSeventhSunSkrevet 30/03-10 11:37 
Sumez>
Mit umiddelbare bud lyder på at folk herinde primært er konsolspillere

Ja det har jeg også tænkt, men det undrede mig bare, at der så kom PC spil med i afstemningen, i det jeg egentlig forestillede mig, at afstemningen var mere baseret på "temperaturen" på P:R end hvad mods synes skulle nomineres.
Men det forklarer jo hvorfor at to så gode spil ikke klarede sig bedre :-)

Sumez>
hvis du gerne vil diskutere det, hvorfor laver du så ikke en tråd om det?

Jeg efterlyser ikke som sådan diskussion om de to specifikke titler.
Jeg undrer mig højt over at folk tilsyneladende spiller i smug :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 30/03-10 11:48 
Vi vil jo enormt gerne "fremprovokere" snak om flere forskellige titler, det var jo igen et af formålene med Årets Spil, og også det nylige tiltag med Spilleklub Retro.

Kom gerne med andre forslag, hvis du har nogle idéer til hvordan man får flere aktuelle titler "på dagsordenen".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WonderboyWonderboySkrevet 30/03-10 16:31 
Hvad med at lave en spilleklub for nye spil måske?, som med Spilleklub Retro.
I love monster land
SeventhSunSeventhSunSkrevet 31/03-10 10:35 
Uha ja - man kunne f.eks lave Spilleklub Co-op eller Spilleklub Multi
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
98 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig