X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Er P:R ved at falde af på den?


Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 25/03-10 11:34 
I det sidste lange stykke tid synes jeg ikke rigtig, at PlayRight har inspireret mig til nye spilindkøb.

Der var lidt snak om snobberi i forbindelse med Årets Spil afstemningen, og selvom jeg er enig med staben i at fordelingen objektivt set er fin, så er jeg også enig med kritikerne i at det føltes lidt som en afstemning om de mest obskure titler.
Jeg tror ikke der var ret man... Se hele indlægget
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
98 emne(r).
1 2 > »

Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 25/03-10 11:34 
I det sidste lange stykke tid synes jeg ikke rigtig, at PlayRight har inspireret mig til nye spilindkøb.

Der var lidt snak om snobberi i forbindelse med Årets Spil afstemningen, og selvom jeg er enig med staben i at fordelingen objektivt set er fin, så er jeg også enig med kritikerne i at det føltes lidt som en afstemning om de mest obskure titler.
Jeg tror ikke der var ret mange "showdowns" hvor jeg havde prøvet begge spil.
Og det er selvfølgelig også min egen skyld.

Men der var en gang hvor P:R IMO var et sted, hvor jeg blev inspireret til at prøve nye spil.
Jeg kunne debattere de store titler, og pga P:R skaffede jeg at Xbox Live abb. med en falsk UK adresse for at spille med og mod jer andre.
Det sker så godt som aldrig mere.

Når jeg kigger på "Aktive Emner" lige nu (som altid er der jeg starter på P:R) er der 10 off-topic emner ud af 20 viste.
Det første spilrelaterede er #5 og det handler om Neo Geo.
Det er fair nok, men jeg er personligt ikke særlig interesseret i retro.

I alt er der tre tråde om nyere spil (Ninja Gaiden 2, Yakuza 3 og Mass Effect 2).

Selvfølgelig kunne jeg selv skabe nogle nye tråde om nye spil, men baseret på de eksisterende tråde, virker det ikke som om, der rigtigt er fokus på den slags mere (hos P:R brugerne) - og mit indlæg om Greed Corp fik ikke et eneste svar i øvrigt.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 25/03-10 11:41 
Tip: Du kan sætte det op så du ser flere aktive emner end de 20 som er standarden :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/03-10 11:54 
Det' sjovt. Jeg har også i lang tid haft en følelse af, at P:R var blevet lidt tør i det, men på den stik modsatte måde. Der har været en lang periode, hvor stort set hver eneste nye tråd omhandlede en eller anden sprit ny titel, som ikke interesserer mig en døjt. Det er først på det seneste, der igen er kommer lidt skub i retroen, og det er rart :)

Jeg tror bare det med current gen vs. retro har en tendens til at bølge lidt frem og tilbage her på siden.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 25/03-10 11:54, rettet 25/03-10 11:57 
Hvis man synes at størstedelen af de spil, der var med i "Årets spil"-konkurrencen var direkte obskure, skulle man måske overveje netop at begynde at lade sig inspirere til nye spilkøb på P:R.
Alle de medvirkende spil var populære titler, der har modtaget meget positiv kritik på alle fronter. At de ikke alle var lige kommercielle, er jo en helt anden side af sagen, der selvfølgelig ikke bør spille en rolle indenfor hvad der er "årets spil". Jeg synes at det endelige resultat var meget fair, bortset fra at Demon's Souls ikke vandt. :)

Jeg kan generelt meget bedre følge Killer Beans sentiment. Der diskuteres næsten ikke andet end nye spil for tiden, og helt generelt er det meget mainstream. Det nye tiltag med retro-spilleklubben, samt snakken om Neo Geo titler har kun været et frisk pust. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 25/03-10 12:00 
Sjovt, jeg har det næsten stik modsat. Jeg synes somregel altid kun det er det nyeste af det nye mainstream der bliver pumpet. I sin tid, blev jeg netop tiltrukket af P:R pga. der kom folk herinde, der også var interesserede i retro og obskure japanske nichespil.

Med det sagt, så er tilgængeligheden på info omkring spil generelt blevet meget, meget større og er dermed måske nok også med til at eliminere bredere debatter. Det er muligvis blevet "for" let, at finde andre folk man deler holdning med, hvilket forsager at diskussioner kan komme til at virke overflødige. "Lad os blive enige om at vi er uenige" er jo' ofte afslutningen på de fleste diskussioner ang. spilsmag, so why even bother - agtig.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 25/03-10 12:00, rettet 25/03-10 12:02 
Killer Bean 2>
Det' sjovt. Jeg har også i lang tid haft en følelse af, at P:R var blevet lidt tør i det, men på den stik modsatte måde. Der har været en lang periode, hvor stort set hver eneste nye tråd omhandlede en eller anden sprit ny titel, som ikke interesserer mig en døjt. Det er først på det seneste, der igen er kommer lidt skub i retroen, og det er rart :)

Jeg tror bare det med current gen vs. retro har en tendens til at bølge lidt frem og tilbage her på siden.

Jeg undskylder for min Neo Geo entusiasme ;-)

Har det på samme måde som Killer Bean 2, men tror også det bølger lidt frem og tilbage. Det kan jo også være at spillebranchen generalt er på røven iøjeblikket over hele linjen :O

Iøvrigt er jeg gået tilbage til rødderne og der har jeg tænkt mig at blive!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 25/03-10 12:05 
Neros, bliv endelig ved med at snakke om Neo Geo, min egen samler alt for meget støv på det seneste. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 25/03-10 12:31 
Jeg har svært ved at forstå hvordan 3 tråde ud af 20 skaber en overvægt af nye titler :-)

Men hele min pointe var måske også, at der er for meget snak om ikke-spil-relaterede ting.

Jeg er klar over, at jeg kan bygge min egen side, men jeg er ikke som sådan villig til at lukke helt af for off-topic.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 25/03-10 12:35, rettet 25/03-10 12:37 
Måske du skal kigge på lidt mere end blot de 20 nyeste? :) Det er vel ikke unormalt at der er mere aktivitet i off-topic trådene, det betyder ikke at de er i overtal. Bemærk at de fleste af dem der ligger blandt de nyeste indlæg er nogen der har kørt i ret langt tid. Det er klart at man ikke kan snakke om Mass Effect 2 i ligeså lang tid som "sjove videoer på YouTube" eller "dumme spørgsmål".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 25/03-10 12:41 
Jeg er generelt enig med Seventh-Sun... Jeg synes også der går meget retro i den og når man prøver at snakke om Modern Warfare 2 eller andre "moderne" spil, bliver der rynket på næse og der kommer nedladende kommentarer fra visse personer. Snobberiet lever i bedste velgående på P:R.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/03-10 12:43 
SeventhSun>
Men hele min pointe var måske også, at der er for meget snak om ikke-spil-relaterede ting.

Jeg gør i hvert fald mit bedste for at få skrevet i nogle off-topic tråde, når der ikke er så meget af det der interesserer mig på banen. Så har jeg noget at lave indtil der evt. skulle dukke en spændende tråd op :)
AV Intelligent Terminal
AzzkikrAzzkikrSkrevet 25/03-10 12:51, rettet 25/03-10 12:53 
Der har da også været tråde omkring spil som Heavy rain, FF13, Espgaluda 2, Halo reach, SSF4, MAG, GOW3, GOW collection, Allan Wake, splinter cell, SMG 2 og mange andre inden for de seneste uger? Du kan vel ikke forvente der bliver skrevet non-stop i diverse topics omkring nye spil. Der bliver typisk skrevet meget i topics op omkring `release` af et spil og så dør det efterhånden ud hvilket vel er meget normalt.

PalleJensen>
Jeg er generelt enig med Seventh-Sun... Jeg synes også der går meget retro i den og når man prøver at snakke om Modern Warfare 2 eller andre "moderne" spil, bliver der rynket på næse og der kommer nedladende kommentarer fra visse personer. Snobberiet lever i bedste velgående på P:R.

Selvmål, du nok den sidste der skal snakke om at komme med nedladende kommentarer omkring visse spil, genrer og systemer her på sitet.
BeanoBeanoSkrevet 25/03-10 12:51 
Sumez>
Måske du skal kigge på lidt mere end blot de 20 nyeste? :)

Det... og så diskuteres der også nye spil i tråde som "Nyt på XBL/PSN", "XBLA/PSN spil på vej", "Spil i næste måned", osv. som nemt kan overses hvis man kun ser på de øverste 20 tråde. Men flere spil-dedikerede tråde ville være ok IMO :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/03-10 12:53 
PalleJensen>
når man prøver at snakke om Modern Warfare 2 eller andre "moderne" spil, bliver der rynket på næse og der kommer nedladende kommentarer fra visse personer.

Hvorfor tager i det så ikke bare med et smil og lader det være en udfording mth. at overbevise disse triste skæbner om at Modern Warfare 2 er et ultra overdrevet fedt spil? Og så bare lade være med at whine og begynde at kalde folk snobber! :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 25/03-10 13:03, rettet 25/03-10 13:04 
PalleJensen>
Jeg synes også der går meget retro i den og når man prøver at snakke om Modern Warfare 2 eller andre "moderne" spil, bliver der rynket på næse og der kommer nedladende kommentarer fra visse personer. Snobberiet lever i bedste velgående på P:R.

Det kan jeg ikke umiddelbart se noget af i MW2-tråden, er du sød at udpege hvor i tråden det forekommer? Den er på rimelig mange sider den tråd, så det er lidt svært at kigge det hele igennem, men sådan er det vel når et spil er populært på P:R :)

Nånej, der diskuteres jo kun retro på P:R...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 25/03-10 13:09 
Beano>
Men flere spil-dedikerede tråde ville være ok IMO :)

Det er jo ikke fordi jeg kun kan se de 20 forreste tråde.
Men det siger sig selv, at det er mest interessant med de tråde hvor der sker noget.

At der er en tråd om Just Cause 2 på side 2 hjælper mig jo ikke noget, medmindre jeg selv har lyst til at bidrage med noget.

Jeg er heller ikke interesseret i mudderkastning, men mere en generel debat om "livet" på P:R.
IMO er det lidt synd at diverse fede spil drukner i en fællestråd om XBLA titler, mens en ødelagt blender får sin egen tråd :-)

Så måske er mit indlæg mere end opfordring til at huske at poste nye tråde om gode spil, og måske tone snik-snakken en lille smule ned - eller gøre det i generelle tråde som "Dumme spørgsmål".

Og havde der været generel enighed i mit synspunkt, kunne det evt. overvejes om off-topic skulle flyttes til sin egen boks på "aktive" siden.
Det ville gøre den mere som "oversigt", men problemet med den er IMO, at et preview på 3 tråde pr. emne ofte ikke er nok.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Alf81Alf81Skrevet 25/03-10 13:14 
Så handelsannoncerne dælme mere belastende, når folk fuckspammer 'Aktive' med dem.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 25/03-10 13:16 
Dem kan du jo slå fra. :)
Det troede jeg faktisk de var pr default.

Du kan også slå retro og off-topic forums fra, hvis du heller ikke gider dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 25/03-10 13:17 
Touché :)
Ting om dét og pis.
BeanoBeanoSkrevet 25/03-10 13:25, rettet 25/03-10 13:27 
Sumez>
Det kan jeg ikke umiddelbart se noget af i MW2-tråden, er du sød at udpege hvor i tråden det forekommer?

Han piver vist bare over at jeg gav MW2 nogle hårde ord med på vejen i "Årests Spil 2009" tråden - men det må man åbenbart ikke når man (on-topic) diskuterer for og imod de opstillede spil. Jeg ser ingen hetz eller snobberi imod moderne spil inkl. MW2. Stort set alle de nye mainstream titler/serier har egne tråde et eller andet sted og trolling-niveauet er lavt. Så det er bare at deltage konstruktivt frem for at spille fornærmet.

@SeventhSun: Jeg kan sagtens se din pointe. Aktiviteten i de nye-spil-dedikerede tråde er ret lav generelt ;)
millenniummillenniumSkrevet 25/03-10 13:31 
En anden forandring som jeg har lagt mærke til i P:R's før og nu, er antallen af anmeldersites som er skrumpet gevaldigt.

FØR: Da jeg først hørte om P:R var det gennem Politiken der beskrev P:R som sitet der samler danske spilanmeldelser til er stort arkiv. Søger man på en gammel titel i P:R's arkiv af anmeldelser kan man observere mange flere sites der skriver om ét spil.

NU: Det er de samme fem spilsites der benyttes, igen og igen. Ud over Hyped.nu, som jo også er drevet af det magtfulde Gamereactor kartel (;-P), er der vidst ikke kommet nogen nye til i laaaang tid. Det yder ikke helt spillene den demokratiske retfærdighed der tidligere var så fed.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 25/03-10 13:51, rettet 25/03-10 13:52 
Da jeg fandt P:R i sin tid for længe siden var jeg så GLAD for at der var et dansk site som understøttede retro spilssnak fordi det findes ikke andre steder i DK.

..og jeg har fået meget hjælp herinde fra så tak for det P:R.
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 25/03-10 13:52, rettet 25/03-10 13:57 
Mht. arkivet er det nu ikke skrumpet så meget, da antallet af aktive magasiner har ligget relativt fast. Men faktisk er der et par mere på vej netop nu. De trykte magasiner er der jo desværre ikke så mange tilbage af, og det har nok skåret lidt på antallet af kvalitetsmagasiner, desværre.

Jeg vil også godt tilslutte mig at folk bliver bedre til at oprette nye emner, i stedet for at fylde på i generiske emner, som jeg også har svært ved at tage mig sammen til at læse.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 25/03-10 14:00 
Svar-på-dumme-spørgsmål-tråden har jeg i hvert fald været fristet til at låse flere gange af samme grund.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 25/03-10 14:10 
millennium>
Ud over Hyped.nu, som jo også er drevet af det magtfulde Gamereactor kartel (;-P),


Arh, det er vist en fordrejning af sandheden.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 25/03-10 14:11 
Pga. smileyen?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 25/03-10 14:12 
Jeg kan godt lide at vi kommer lidt ind på hinanden udover bare spilsnak. :) Bare så længe der ikke kommer politik ind i billedet, men det er heldigvis også ekstremt sjældent.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 25/03-10 14:16 
Når vi kan ryge i totterne på hinanden over noget så ligegyldigt som spil, så er det vist fint nok :)

Shit... jeg kom til at kalde spil "ligegyldigt"....
millenniummillenniumSkrevet 25/03-10 14:18 
He he, man kan vel godt have lidt kant, uden at være respektløs ;)
The medium is the message.
la0sla0sSkrevet 25/03-10 14:29 
Jeg synes det er en vældig fin idé at lave separate tråde. Hvis der går slåskamp i den i en fælles tråd kan det jo også betyde at der ikke bliver postet mig i den omkring andre spil.
Hvad sker der?
King ChaosKing ChaosSkrevet 25/03-10 14:45 
millennium>

Ud over Hyped.nu, som jo også er drevet af det magtfulde Gamereactor kartel (;-P)


Ja, kartel!
RJKRJKSkrevet 25/03-10 14:47, rettet 25/03-10 14:48 
Wehner>
Svar-på-dumme-spørgsmål-tråden har jeg i hvert fald været fristet til at låse flere gange af samme grund.

Det var i øvrigt IKKE en opfordring til at de seriøst dumme spørgsmål skulle have deres egne tråde...

Men fx at begynde at diskutere modning af MegaDrive deri, er da fjollet og dovent. Det er da en helt relevant diskussion - ligesom denne - hvor offtopic burde begrænses til "alt der ikke vedrører spil". Som det også fremgår. Måske skulle vi moderere hårdere på dette...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 25/03-10 15:03 
Det er også derfor, jeg har holdt mig i skindet, men den går ofte "off topic", hvis man kan sige det sådan.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/03-10 15:12, rettet 25/03-10 15:20 
Jeg tror det ville være seriøst sundt for P:R, hvis Svar-på-dumme-spørgsmål-tråden fik nogle flere svirp med pisken. Jeg er selv slem til at trække den "off-topic" :/
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 25/03-10 15:19 
Sorry, my fault. Jeg startede tråden. *<:-D
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 25/03-10 15:24 
Sumez>
Jeg kan godt lide at vi kommer lidt ind på hinanden udover bare spilsnak. :) Bare så længe der ikke kommer politik ind i billedet, men det er heldigvis også ekstremt sjældent.

Enig ellers bliver det for koldt herinde :-)
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 25/03-10 16:27 
Hvordan kan "dumme spørgsmålstråden" gå offtopic? Når der bliver stillet spørgsmål der ikke er dumme eller hvad? Det er vel en individuel vurdering.

Det er vel sådan en tråd man skal være rimelig 'large' med rent moderationsmæssigt.
HeroldHeroldSkrevet 25/03-10 16:59 
Ja, men jeg synes at problemet med den er når folk stiller et spørgsmål for sjov. Jeg gider ikke lige tjekke den oprindelige mening, men tråden har i hvert fald udviklet sig til at være et sted, hvor man kan stille et måske lidt dumt spørgsmål, man gerne vil have svar på... og dét er nice!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/03-10 17:41, rettet 25/03-10 17:41 
Ind i mellem stilles der spørgsmål i tråden som ikke er dumme, men som omhandler konsol og spil, der sagtens kunne have tålt at få sit eget emne. Det er ret synd, både fordi det så vil være svært at finde svarene ved en søgning, og fordi diskussionen ret hurtigt, på grund af trådens natur, vil skrumpe ind til ganske få korte indlæg.

Jeg ser gerne at der bliver modereret i den omtalte tråd, og at folk opfordres til at starte rigtige tråde, i disse situationer. De dumme spørgsmål, kan jo sagtens fortsat stilles deri, hvis de nu også rent faktisk er dumme.

Derudover, synes jeg aktivitetsniveauet er pænt herinde, selvom mere da bestemt ikke ville skade :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 25/03-10 18:06, rettet 25/03-10 22:18 
Det er jeg sku også enig i :-)
Bashful Neophyte
Bede-xBede-xSkrevet 26/03-10 10:30, rettet 26/03-10 10:31 
PalleJensen>
når man prøver at snakke om Modern Warfare 2 eller andre "moderne" spil, bliver der rynket på næse og der kommer nedladende kommentarer fra visse personer. Snobberiet lever i bedste velgående på P:R

Det gør det bestemt, men skal det ikke også gøre det? Er det ikke netop det, der gør P:R så fedt?

Det man bare skal passe på med, er at det ikke kammer over. Der har gennem længere tid været en mindre tendens til at nedgøre ikke bare visse moderne spiltyper, men også folk der spiller dem. Prøv fx at bemærke, hvor ofte der kommer en kommentar om, at FPS er ligegyldige eller kun spilles af hjernedøde amerikanere. Det er spilkritik, der bliver til personkritik.

Det tætteste modtræk til det har været at snakke om kinøjser-spil, men det bliver slet ikke leveret med samme kant og nedladenhed.

Dén form for snobberi er et problem og det vel og mærke sagt uden at tage stilling til, om den ene kulturs spil er bedre end den andens.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 26/03-10 10:37, rettet 26/03-10 10:37 
Bede-x>
men det bliver slet ikke leveret med samme kant og nedladenhed.

Laver du gas??? At de pågældende kommentarer er mere infantile og knap så konstruktive gør dem ikke mindre nedladende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 26/03-10 13:05 
Bede-x>
Det tætteste modtræk til det har været at snakke om kinøjser-spil, men det bliver slet ikke leveret med samme kant og nedladenhed.

Det her tager jeg fuldstændig afstand fra, og jeg synes godt nok du udviser en helt ekstrem subjektivitet, jeg troede dig bedre end, hvis du seriøst mener dét, du får det til at lyde som om.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 26/03-10 14:35, rettet 26/03-10 14:42 
RJK>Det her tager jeg fuldstændig afstand fra

Det gør jeg skam også. Er heller ikke mine betegnelser til spillene, jeg citerer. Blot betegnelser man, som jeg skrev før - i mindre grad - støder på herinde.

Tag fx et par citater fra årets spil-tråden:

Slap nu lidt af, jeres elendige shooters skal nok komme før eller siden.
(..)

ODST mod en anden ligegyldig FPS?
(..)

Alternativet hvor alle brugere stod for nomineringen af titler ville betyde at vi skulle bruge unødig tid på nogle af de evindelige iterationer af sportstitler, bilspil og halvdårlige FPS med store marketings-maskiner i ryggen.

Papand laver en lille opsumering i samme tråd for at påpege problemet:

"Jeg spiller per definition ikke EA spil."
"FPS metervare."
"Hvad har Bioware nogensinde lavet der var godt?"
"Ligegyldige sportsspil"

Overnævnte er da nok blevet hørt mere end en enkel gang på P:R.

Her har jeg så taget fat i den typiske genrekritik. Man kunne også have gået anderledes til værks og fx fremhæve de steder på P:R, hvor der nævnes, at fx fps kun er lavet til hjernedøde amerikanere. Altså hvor det indirekte bliver til personkritik.

Jeg er selvfølgelig enig i, at der findes masser af metervare, som det af indlysende grunde er oplagt at kritisere, særligt af os herinde fra. Det er der ikke noget problem i. Der er bare en fare for, at kritikken bliver for generaliserende og unuanceret. Endnu værre er det dog, når det går skridtet videre og bliver til nedladenhed over for ikke blot genren, men også dem der spiller den. Hvis spillet er lavet til hjernedøde amerikanere, så må det vel også følge, at dem der spiller det, er hjernedøde?

Hvis ikke i kan se de generaliserende elementer i udtalelserne, så lad os prøve at omskrive dem:

Slap nu lidt af, jeres elendige jrpg'er skal nok komme før eller siden.
(..)

Final Fantasy mod et andet ligegyldig jrpg?
(..)

Alternativet hvor alle brugere stod for nomineringen af titler ville betyde at vi skulle bruge unødig tid på nogle af de evindelige iterationer af cave shooters, "kunstspil" og halvdårlige japanske rollespil med store marketings-maskiner i ryggen.

Men sådan bliver der meget sjældent snakket om de japanske spil på P:R. I nyere tid har man som før nævnt kunne støde på kinøjser-begrebet, ofte brugt i humoristisk sammenhæng eller med glimt i øjet. Men hårdhed af samme slags er ikke ligeså udpræget. Og det er både udtryk for snobberi, samt elitær bedrevidenhed. Det sidste vil jeg nødigt undvære, for det er det, som gør P:R til noget særligt. Det første vil ikke blive savnet, hvis det forsvandt.

Nu er der ofte en tendens til at blæse tingene ud af proportioner, så lad mig med det samme sige, at der ikke er tale om KÆMPE problemer. Blot små iagttagelser :)

Sumez: Svaret til dig ligger i svaret til Rune ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HeroldHeroldSkrevet 26/03-10 14:46 
Jeg kan godt se hvad Bede mener, men er det egentlig ikke de samme to-tre personer, som de citater stammer fra?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Bede-xBede-xSkrevet 26/03-10 14:53, rettet 26/03-10 14:55 
Det er fra tre forskellige personer, men det er da bestemt muligt, at problemet er isoleret til nogle få. Jeg har ikke helt fingeren på pulsen herinde. Ser kun overordnede tendenser.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 26/03-10 14:56 
Bede>
Det er din udtalelse jeg tager afstand fra, og så vidt jeg kan se på din uddybelse er det med rette. Jeg kunne forklare mere men nøjes bare med at sige, at de der racistiske udtalelser på ingen måde er "humoristiske", og at de kun fik lov at stå, fordi vi vurderede at de udstillede og isolerede afsenderen mere, end vi kunne gøre ved at slette dem. Hvis meningen i dette ikke er helt klar, så må vi fremover vælge at slå ned på dette, hvis det ikke kan forståes på andre måder.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 26/03-10 15:00, rettet 26/03-10 15:03 
Herold>
Der var vel heller ikke mere end to-tre "skabekrukker" i den "Årets Spil"-tråd...? :)

EDIT: Eh, ændret svarangivelse fra Bede til Herold, men whatever...er sidst-på-ugen-træt-og-ugidelig :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
GreaseballGreaseballSkrevet 26/03-10 15:10 
Syns det er fint nok med en tråd som denne. Har nogen gange selv på fornemelsen at hvis man bare nævner at man godt kan lide at spille HALO eller GTA(eller lign) så er straks en eller anden som hopper op på en stol og råber " Hov hov! Det er et FPS, metervare spil med kedelig realistik grafik"
Øh ok.. og hva' så hvis man nu godt kan lide den slags.
Jeg kommer dagligt her på P:R og har gjordt det i siden Dreamcast dagene. Men mange gange er det som en tråd om et nyt spil hurtig ender med øst Vs. Vest eller 2D Vs. 3D.

En god debat er guld værd. Men der nogen der altid lige skal fremhæve den samme ting hver gang.
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 26/03-10 15:52 
Det er vel ikke til at løbe uden om, at der er nogle folk som gerne vil trumfe deres egne meninger og holdninger til ting og sager ned over andre. At de så forekommer som snobber, er jo bare ærgerligt. For dem.
98 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig