X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Reality Shows - Hvorfor ser vi det?


Svar
solid snakesolid snakeSkrevet 24/03-10 12:28, rettet 24/03-10 12:30 
Vi er igang med at lave en opgave om reality shows i skolen. Vi har taget udgangspunkt i Paradise Hotel. Jeg håber der er nogle her på siden, der kan give os nogle svar.
Det er ikke nok vi selv ser et par afsnit, derfor har vi brug for feedback fra andre.

Det er ikke et program vi følger med i, men vores opgave kræver vi får noget mere viden om det, da vi har en hypotese der går på, at unge i alderen 12-16 år, der følger programmet uge for uge, får et snævert billede af hvordan det er at være ung i vores samfund.

1: Ser du programmet?
Ja hvorfor?
Nej hvorfor ikke?

2: Hvorfor er det interessant?

3: Hvad lærer du af at se Paradise Hotel?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SumezSumezSkrevet 24/03-10 12:43 
1: Nej
Fordi det er dybt uinteressant, ligegyldigt, og udstiller dumme mennesker på en måde der er næsten ligeså irriterende som den lave "fællesnævner", programmet sigter efter.

2. Der er intet interessant over programmet, men det forstår at bilde seerne ind at det er det...

3. Jeg håber ikke nogen lærer noget af det
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 24/03-10 12:45 
^ Hvad han sagde
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/03-10 13:04 
Ditto...
HeroldHeroldSkrevet 24/03-10 13:10, rettet 24/03-10 13:31 
solid snake>
1: Ser du programmet?
2: Hvorfor er det interessant?
3: Hvad lærer du af at se Paradise Hotel?

1: Ja. Fordi jeg finder det underholdende at folk udstiller sig selv. Dét, og så pattorh.
2: Primært fordi at folk siger nogle sjove ting. Dét, og så pattorh.
3: Ingenting. Jeg bliver faktisk en smule dummere hver gang.

Edit: Jeg er 30 btw. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/03-10 13:12 
1: Nej

Jeg ser efterhånden ikke så voldsomt meget TV længere. Og den smule, jeg engang imellem får lyst til at se, skal helst stimulere de små grå bare en lille smule. Bare det, at man kalder det "Reality" Shows, er simpelthen en joke. Jeg skal dog ikke kunne udelukke, at jeg var hjernedød nok til at se den slags, da jeg var i alderen 12-16 år :D
AV Intelligent Terminal
AzzkikrAzzkikrSkrevet 24/03-10 13:29 
What Sumez said...

Men ville det ikke give mere mening at spørge folk på mellem 12 og 16 da det er det opgaven går ud på?

Jeg tror desuden i har ret, min niece ser det og synes det er vildt fedt og hun 14 eller 15.
The DaneThe DaneSkrevet 24/03-10 14:08 
solid snake>

1: Ser du programmet?
Ja hvorfor?
Nej hvorfor ikke?

2: Hvorfor er det interessant?

3: Hvad lærer du af at se Paradise Hotel?

1. Nej - har absolut ingen interesse for mig at følge med i program X, som reelt er det samme som X-factor, Big Brother eller hvad programmerne nu hedder hvor man udstiller sig selv. Foretrækker klart ting med lidt mere "indhold" (hvilket for mig ville være mere belærende; Myth Busters som et eksempel).

2. Som sagt finder jeg det ikke selv interessant :p - men vil gå ud fra det er pga. folk vil have noget / nogen at leve et mere interessant liv igennem, eller måske bare have nogen folk de kan finde fejl i så de derigennem kan have det bedre med sig selv.

3. Altså jeg lærer hvordan jeg kan give mig selv den bedste alliance for på den måde at fremme mig selv på skærmen (tihi) :).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
solid snakesolid snakeSkrevet 24/03-10 14:10 
Azzkikr>
What Sumez said...

Men ville det ikke give mere mening at spørge folk på mellem 12 og 16 da det er det opgaven går ud på?

Jeg tror desuden i har ret, min niece ser det og synes det er vildt fedt og hun 14 eller 15.

Jo klart vi skal også ud i en klasse og snakke med dem om programmet.

Men vi ønsker også at få noget viden om hvad de umiddelbare holdninger og tanker til programmet er.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
salsalSkrevet 24/03-10 14:39 
solid snake>
1: Ser du programmet? + 2: Hvorfor er det interessant?

Ja, det kan du tro. Normalt er jeg ikke specielt begejstret for reality tv (eller intime blogs, som er litteraturens pendant til fænomenet), men der er et eller andet fascinerende over Paradise Hotel. Der er flere ting i det. Jeg synes, det formår at videreformidle en helt speciel mangel på social autenticitet, som på mange måder faktisk er enorm progressiv. Alt i programmet er falsk, og selv den kristne grundmetafor ("Paradise" Hotel) viser sig at være forkert, fordi alle stikker alle.

Det er selvfølgelig givet, at de fleste misforstår programmets kritiske potentiale, som ellers er til at få øje på, fordi programmet netop viser alle deltagerne i et dårligt lys. Det kritiske potentiale består i at fremvise forlorenheden ved sociale relationer, når der står en stor sum penge mellem folk, der burde være venner. Igen: alle stikker alle.

Det mest interessante ved programmet er, at der er tale om en helt speciel "klasse" af mennesker. Det er meget påfaldende, at så mange af dem kender hinanden hjemmefra; faktisk så påfaldende at det umuligt kan være en tilfældighed. Der er tale om folk, der kommer på de samme klubber, har samme gode udseende og deler en middelmådig intelligens. Det er højest besynderligt, at lige netop denne gruppe mennesker tilhører en klasse -- en klasse som udstøder alle fremmedelementer, som programmet gentagne gange har vist, når der er kommet andre typer ind på hotellet (kristne, blege, grimme, etc.).

solid snake>
3: Hvad lærer du af at se Paradise Hotel?

Intellektuelt? At verden er større, end jeg troede.
Moralsk? Forhåbentlig ikke noget.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
SonicSonicSkrevet 24/03-10 14:58 
Sumez>
1: Nej
Fordi det er dybt uinteressant, ligegyldigt, og udstiller dumme mennesker på en måde der er næsten ligeså irriterende som den lave "fællesnævner", programmet sigter efter.

2. Der er intet interessant over programmet, men det forstår at bilde seerne ind at det er det...

3. Jeg håber ikke nogen lærer noget af det

Dette :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/03-10 16:15 
Herold>
Dét, og så pattorh.

Kan det overhovedet bruges som argument? Er der ikke omtrent 1000 andre, lettere måder at finde dette på end at pines gennem folks ufattelige dumskaber minut for minut?
SumezSumezSkrevet 24/03-10 17:15 
Præcis :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 24/03-10 17:53 
Jo, hvis man leder efter generiske pattorh, så kan man sagtens det. Men nu var det kun en sidebemærkning til det andet, og alting bliver lidt bedre, når man krydrer det med pattorh.

Kort sagt, jeg er underholdt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
solid snakesolid snakeSkrevet 24/03-10 23:24 
Jeg kan sagtens forstå de holdninger med at folk ikke gider og se det, da jeg selv hælder til den side.

Men det er netop derfor vi valgte og undersøge det, for at forstå de folk der ser det.

Vi håber også på at finde svar på, hvorfor folk melder sig til sådan et program.

Jeg kan godt forstå at du er underholdt Herold når jeg ser et lille klip som dette.

Blondine hmm.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HeroldHeroldSkrevet 24/03-10 23:30 
Ja, det er nogle af de bedste guldkorn det der. De mennesker, er virkeligt nogle skæve eksistenser. Min kæreste så det en aften, og så kom jeg til at se med - nu synes jeg egentlig at det er meget sjovt at følge med i. Det er mere komedie end noget andet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 25/03-10 00:09 
solid snake>
Jeg kan godt forstå at du er underholdt Herold når jeg ser et lille klip som dette.

Fantastisk. Selv efter de har konstateret at 'russisk roulette' ikke er en person/type, ved hende med de store pattor, stadig ikke hvilken form for roulette 'russisk' er. Hvor kan vi ikke ta' den slags kanaler herude på landet!? Jeg må nøjes med Dagens Mand :D
King ChaosKing ChaosSkrevet 25/03-10 00:12 
...og lad mig da lige tilføje at jeg også, min fremskredne alder tiltrods, er underholdt at den slags programmer og da vi havde parabol, fandt jeg ofte mig selv suget ind, 'når min kone alligevel har tændt for det lort' :)
PlaykidPlaykidSkrevet 25/03-10 07:33 
solid snake>
Jeg kan sagtens forstå de holdninger med at folk ikke gider og se det, da jeg selv hælder til den side.

Men det er netop derfor vi valgte og undersøge det, for at forstå de folk der ser det.

Vi håber også på at finde svar på, hvorfor folk melder sig til sådan et program.

Jeg kan godt forstå at du er underholdt Herold når jeg ser et lille klip som dette.

Jeg har ikke set Paradise hotel før nu, men hørt det skulle omhandle en masse dummer personer på et hotel(hvilket vist er en meget passende beskrivelse:)).
Linket der bekræfter bare at det ikke er noget jeg skal se.
Havde godt nok forestille mig det var et amerikansk show :S

Jeg kan kun ditto Sumez, bedømt ud fra det 1.5 min. youtube link.
Spiller nu: Halo 3
nerosnerosSkrevet 25/03-10 07:51 
Det er det værste skidt der kører på TV fortiden. Jeg hader det som pesten :-(
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 25/03-10 07:59 
solid snake>
Jeg kan godt forstå at du er underholdt Herold når jeg ser et lille klip som dette.

Det skræmmer kun mig væk...

Og Sals rablen om "kritisk potentiale" synes jeg kan sidestilles med den artikel, der satirisk fremhæver Altered Beast som spillenes Citizen Kane.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 25/03-10 08:26 
neros>
Jeg hader det som pesten :-(

For du er tvunget til at se det?
SumezSumezSkrevet 25/03-10 08:28 
Jeg synes det er slemt nok at folk omkring mig ser det og lader sig påvirke af det. Så er det sgu lige meget om man selv er tvunget til at se det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 25/03-10 09:13 
Så skulle i prøve at have en kæreste som følger med i Hotel Retard Zombies In Paradise :-(
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 25/03-10 09:23 
Puha, jeg kan godt se at I har det hårdt. :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 25/03-10 10:11 
neros>
Så skulle i prøve at have en kæreste som følger med i Hotel Retard Zombies In Paradise :-(

Og hun tillader ikke at du laver noget andet i den ½ time det varer? Du er tvunget til at se det? :D
PalleJensenPalleJensenSkrevet 25/03-10 10:13 
neros>
Så skulle i prøve at have en kæreste som følger med i Hotel Retard Zombies In Paradise :-(

Sådan en har jeg... Det giver heldigvis 50 minutter, hvor jeg har Xbox'en for mig selv... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
nerosnerosSkrevet 25/03-10 10:45 
Beano>
Og hun tillader ikke at du laver noget andet i den ½ time det varer? Du er tvunget til at se det? :D

Jo men det hele foregår i samme rum, men jeg kunne jo selvfølgelig bare sætte mig ud i køkkenet med min bærbar ;-)

Husk på der også er genudsendelser :-(
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 25/03-10 11:28 
Hvorfor ser i også genudsendelserne?
nerosnerosSkrevet 25/03-10 11:31 
Det er jo ikke mig som ser dem :-)

Suk....
Bashful Neophyte
solid snakesolid snakeSkrevet 06/04-10 10:27 
Er der nogen der ved om man kan se hele afsnit på nettet nogen steder, da jeg har søgt på Tv3, men kun får korte klip på 30 sekunder frem..

Vi skal bruge det til at se sammen med de unge på 14-15år til vores projekt, hvor vi skal studere dem.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/04-10 17:50 


Det kan gøres her, men ikke gratis.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
salsalSkrevet 12/04-10 21:34 
Sumez>
Og Sals rablen om "kritisk potentiale" synes jeg kan sidestilles med den artikel, der satirisk fremhæver Altered Beast som spillenes Citizen Kane.

Ikke overraskende har jeg ikke læst den artikel, du refererer til, og stråmandsargumentationen til side har jeg svært ved at se det kritiske potentiale i Citizen Kane som andet end en retrospektiv betragtning. (Apropos at rable.) Til gengæld skal man selvfølgelig se Paradise Hotel gennem et ironisk prisme. Det er en grundlæggende fejl at tage det alvorligt, og det undrer mig, at folk hidser sig så meget op over det -- særligt når de overhovedet ikke har set det, eller som de selv siger: "Jeg har set nok!" Konceptet er bizart (næsten avantgardistisk), og moralen er, at compteren altid vinder. Systemet eller spillets regler tværer alle og opfordrer til anarki. What's not to love?
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
solid snakesolid snakeSkrevet 12/04-10 21:48 
Det jeg frygter er de unge på 14-15år ser op til disse personer som er med i programmet. At de tro man skal drikke, smide tøjet og have lagen gymnastik. At det er den måde vi skal være på når vi er 18-20år, at de skal have silicone babser og være godt solbrændte. Det er da et problem hvis det er sådan de ser det..

Er det sådan ungdommen ser dem?
Eller kan de godt se det kun er et spil det hele?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/04-10 22:11 
Der er jo også folk, som tror at wrestling er skuespil! Men vi ved bedre!
SumezSumezSkrevet 13/04-10 08:13 
sal>
Det er en grundlæggende fejl at tage det alvorligt, og det undrer mig, at folk hidser sig så meget op over det --

Jeg synes det er en meget alvorlig sag at det er den slags der præger vores samfund i dag.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
salsalSkrevet 13/04-10 18:41 
Men det er der altid nogen, der gør. Desværre mister den form for idiosynkratisk indignation meget hurtigt enhver argumentatorisk gyldighed.

Gammelfar. :P
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/04-10 19:37 
Her er forresten en af de kommende deltagere til "De Unge Mødre".

Håber, det bare er en med god fantasi...
solid snakesolid snakeSkrevet 14/04-10 20:32 
Hold kæft hvor det er sjovt, men det må da være en fake...
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/04-10 11:49 
Jeg tror, den er fake... jeg kan ikke helt sige, hvad der gør det, men den lyder fabrikeret (selvom man godt kan forestille sig folk, der er sociopater nok til at gøre det).
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig