X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo 3DS annonceret


Svar Sortering
3of193of19Skrevet 23/03-10 12:06 
Nintendo har annonceret opfølgeren til Nintendo DS med projektnavnet Nintendo 3DS. Maskinen kan vise 3d effekter uden brug af specielle briller.
Spillet Hidden 3d Pictures til DSi giver allerede in vis 3d effekt, om 3DS baserer på denne teknik vides ikke endnu.
http://www.... Se hele indlægget


Gamefront.de
1'351 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar Sortering
SumezSumezSkrevet 08/07-12 16:43, rettet 08/07-12 16:45 
Jmog>
Men hvordan er det med mine gamle EU DS titler - vil de virke på en vilkårlig 3DS ligesom de virkede på en vilkårlig DS?

Ja, jeg spiller alle mine EU DS-spil på min US 3DS. Men der var vist en herinde der for nyligt fik fat på et decideret "DSi-spil", som var regionslåst på 3DS, men regionsfrit på en normal DS?

Jmog>
Har en universal USB oplader med GBA, DS, PSP og mikro-USB stik. Bedste 100kr jeg endnu har brugt i Gamestop.

Virker den også med 3DS? Min 3DS har samme stik som en DSi, som ikke er det samme som en ældre DS.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 08/07-12 16:58 
Ellers får man den slags smidt i nakken for en slik på eBay :)
JmogJmogSkrevet 08/07-12 17:20 
Virker den også med 3DS? Min 3DS har samme stik som en DSi, som ikke er det samme som en ældre DS.

Ja, DS bruger samme proprietære stik som GBA. 3DS (og også DSI kan jeg forstå så) bruger mini USB.
SumezSumezSkrevet 08/07-12 17:53 
Det ligner ikke lige noget USB i mine øjne :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 08/07-12 18:37 
Det er det heller ikke.
JmogJmogSkrevet 08/07-12 18:49 
Det var satans, så husker jeg da helt forkert. Syntes ellers stikenden lignede mini usb, da jeg havde en 3DS tidligere på året.
JmogJmogSkrevet 08/07-12 18:52 
Ah. Det er tydeligvis noget hjemmelavet. Hvilket gør det endnu dummere at de ikke inkluderer i de mindste et 3DS-> usb kabel med EU og JP-modellerne af XL.

Bagsiden af 3DS
BeanoBeanoSkrevet 08/07-12 19:00 
Ja og man er tvunget til at købe en oplader hvis man ønsker en dock da de er bundlet.
JmogJmogSkrevet 08/07-12 19:02 
Hmm, skal da lige have ringet til Gamestop i morgen og høre hvad deres pris bliver, for de plejer tit at have bundles, hvor diverse ting er inkluderet. Jeg skal jo alligevel også have en pung til maskinen, for den jeg fik med 3DS i sin tid vil jo ikke være stor nok.
3of193of19Skrevet 09/07-12 10:19 
Jmog, ved ikke om du har prøvet at bestille konsoller fra VG+, men dem sender de med kurer. Da jeg fik min 3DS fra dem måtte jeg slippe 3-400 kr for told.
JmogJmogSkrevet 09/07-12 12:11 
Har vist aldrig købt en konsol fra dem. Overvejer dog at slette min ordre, da det først er 18/8, at XL udkommer i Amerika. Hader at vente.

Har også lige snakket med Gamestop, og de regner med en pris på 1800kr (de har ikke fået den officielt fra hovedkontoret endnu dog) med mulighed for at få et spil med for 100kr (de ved endnu ikke hvilke). Forudbestiller man, så får man en gratis lader med.
BeanoBeanoSkrevet 09/07-12 15:32 
Elgiganten har nedjusteret 3DS XL prisen til 1799,-
JmogJmogSkrevet 09/07-12 16:07 
Glimrende. Så er det nok cementeret til at være samme pris som Gamestop får den til. Spændende hvilke spil man kan vælge mellem for de ekstra 100kr. Forhåbentligt noget godt og interessant såsom Super Mario 3D Land og ikke bare Fifa, PES og Need For Speed, som jo næsten er garanteret.
JmogJmogSkrevet 30/07-12 14:58, rettet 30/07-12 14:58 
Nu har jeg fået den og den er godt nok lækker. Det gør en meget mærkbar forskel i min fornøjelse af spillene at de er på en større skærm.

Men nu til noget helt andet: Cases. Den jeg havde til min 3DS er af oplagte årsager for lille. Er der nogen der har købt en af de cases som for eksempel Gamestop, Amazon eller andre sælger og er i tilfredse med den? Jeg har ikke selv fået købt en endnu, da jeg godt kunne tænke mig en ligesom jeg havde til 3DS'en. Tyk stofpung med plads til 9 carts i. Jeg har endnu ikke fundet nogen lignende alternativ, men kan godt overtales til en hardcase hvis den også har plads til carts.
3of193of19Skrevet 30/07-12 16:46 
Jeg synes jo de her er monster lækre:
http://www.sfbags.com/products/nintendo/nintendo-3ds.php

De kommer sikkert med en til XL om nogenlunde snart, hvis du kan vente lidt. Play-Asia har nogle forskellige, men der er meget lidt info ang. hvad der kan være i de forskellige tasker. Videogames+ har ikke nogen XL tasker endnu ser det ud til.
JmogJmogSkrevet 30/07-12 21:14 
Spændende modeller! Jeg kan godt vente lidt endnu.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 31/07-12 07:54, rettet 31/07-12 07:54 
Welp... Jeg vil gerne have en XL men ville vente til den kom i en anden farve, helt hvid. Nu har jeg lige fundet ud af at der er en hvid model fra launch, men kun i Japan... Pis også...

Nintendo 3DS annonceret
JmogJmogSkrevet 31/07-12 11:52 
Du bør ellers krafigt overveje IKKE at gå efter en hvor den er helt hvid. Billedkvaliteten er bedre, hvis du har en sort ramme rundt om billedet og 3D effekten fungerer bedre.

Eller rettere, kvaliteten af skærmene er selvfølgelig den samme, men din hjerne vil opfatte kontrast og farver som mere markante med en sort ramme rundt om. Det er blandt andet en af grundene til at flertallet af TV er sorte.
NaieraNaieraSkrevet 31/07-12 13:04 
Jeg synes godt nok at det 3D sådan en tingest her kan lave lugter. Jeg tvivler på, at det er noget jeg vil komme til at bruge. Men ellers er det en rigtig rar maskine, der netop er meget bedre til DS-spillene end en DSi XL.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 31/07-12 13:39 
Kan man lave andre former for 3D?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 31/07-12 13:40 
Næh. Det 3D, med briller, jeg har set, syntes jeg i øvrigt heller ikke om :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 31/07-12 13:46, rettet 31/07-12 13:46 
Ok, kan man så -forestille sig- andrer former for 3D? :P
Men jeg er enig i at gimmick-værdien hurtig fortager sig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 31/07-12 13:53 
Naiera>
Men ellers er det en rigtig rar maskine, der netop er meget bedre til DS-spillene end en DSi XL.

Den forstår jeg ikke?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
NaieraNaieraSkrevet 31/07-12 13:59 
Skærmene er noget bedre.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 31/07-12 14:01 
Er det kun mig eller bliver billedet i DS-spil lidt forvrænget når man spiller dem på 3DS? Jeg synes ikke de står pixel-perfekt, selvom ratioen ser rigtig ud.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/07-12 14:08 
Jeg har også hørt fra flere som mener at DS-spil tager sig bedre ud på en DS da 3D skærmen netop forvrænger billedet en smule.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 31/07-12 14:14 
Hmm, nu har jeg desværre kun en almindelig DS at sammenligne med, men her er der slet ingen konkurrence. Farver og lysstyrke er kvantespring bedre på en 3DS. På 3DS XL er DS spil i øvrigt en stor fornøjelse (pun intended). Fordi skærmene er så store, så er størrelsen på DS spil, når man kører dem i native/uskaleret mode, større end at køre i fuldskærm på en almindelig 3DS. Det svinger lidt hvilke spil der ser bedst ud uskaleret (Chrono Trigger for eksempel) - en del DS spil ser fremragende ud i fuld skærmstørrelse.

Nu har jeg kun haft min XL siden i lørdags men indtil videre er jeg ikke det mindste i tvivl om, at det er den bedste maskine til 3DS såvel som DS spil.
SumezSumezSkrevet 31/07-12 14:21 
Jmog>
Det svinger lidt hvilke spil der ser bedst ud uskaleret (Chrono Trigger for eksempel) - en del DS spil ser fremragende ud i fuld skærmstørrelse.

Erh. Uskaleret? Hvor vælger du om billedet skal være det?? Det lyder som det jeg leder efter, men har gået samtlige 3DS'ens indstillinger igennem uden held.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 31/07-12 14:26 
Start+select når spillet starter
SumezSumezSkrevet 31/07-12 14:28 
Nåja, det burde jeg da kunne have sagt mig selv. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 31/07-12 14:35 
Ja, det er jo indlysende... eller noget :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/07-12 14:36 
Jeg synes det er rimelig logisk. START, fordi du gerne vil starte spillet og SELECT fordi du gerne vil vælge en anden skærm størrelse.

:)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 31/07-12 15:04 
Jeg har også læst at man kunne gøre det, men jeg har ikke haft held med at finde funktionen :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 31/07-12 15:44 
Jmog>
Nu har jeg kun haft min XL siden i lørdags men indtil videre er jeg ikke det mindste i tvivl om, at det er den bedste maskine til 3DS såvel som DS spil.
DS spil må da stadig præsentere sig bedre på DSi XL, da den er pixel perfekt og fylder hele skærmen ud?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 31/07-12 17:27 
Jmog>
Du bør ellers krafigt overveje IKKE at gå efter en hvor den er helt hvid. Billedkvaliteten er bedre, hvis du har en sort ramme rundt om billedet og 3D effekten fungerer bedre.

Eller rettere, kvaliteten af skærmene er selvfølgelig den samme, men din hjerne vil opfatte kontrast og farver som mere markante med en sort ramme rundt om. Det er blandt andet en af grundene til at flertallet af TV er sorte.

Tak for tippet Jmog. Det kan være jeg ender med at købe én i en anden farve så.
3of193of19Skrevet 31/07-12 18:14 
hmm, jeg ved man kan overføre 3DS'ens interne data til en ny maskine, men hvad er med indholdet på SD kortet? Meningen er vist at man bare tager det gamle SD kort og smider det i den nye maskine men:
Det SD kort der fulgte med 3DS er 2GB, det der kommer med XL er 4 GB, så det vil jeg hellere bruge. Men hvordan får jeg det over?
JmogJmogSkrevet 31/07-12 18:16 
KTC>
Jmog>
Nu har jeg kun haft min XL siden i lørdags men indtil videre er jeg ikke det mindste i tvivl om, at det er den bedste maskine til 3DS såvel som DS spil.
DS spil må da stadig præsentere sig bedre på DSi XL, da den er pixel perfekt og fylder hele skærmen ud?

At det fylder skærmen ud gør jo ikke billedet bedre. Så længe du ikke skalerer billedet, så er det "pixel perfekt". Lad mig uddybe:

DS-serien kører alle med en opløsning på 256x192 pixels. En 3DS/3DS XL kører med en opløsning på 320x240 (nederste skærm) og 800x240 (øverste skærm). Hvis du starter et DS spil på 3DS/3DS XL og holder Start eller select inde (begge er ikke nødvendigt) så anvender den kun 256x192 pixels ud af de 320x240 som er til rådighed. Det vil sige der er 1:1 pixel mapping og det ser præcist lige så godt ud som på en DS. Eller rettere, det vil automatisk se bedre ud, da lysstyrke, farver etc. er bedre på 3DS skærmene, da de er af bedre kvalitet.
3of193of19Skrevet 31/07-12 18:32 
Problemet med at køre 1:1 pixelmapping på 3DS synes jeg bare er at det bliver godt småt at se på (i hvert fald på en alm 3DS). Specielt hvis man så begynder at gøre det med GBA spil 240*160...
Men jo, alternativet er at der kommer en del fnidder i billedet pga skalering, alt efter spillet kan det se bedre eller værre ud.
SumezSumezSkrevet 31/07-12 22:08 
Ja, nu prøvede jeg så at spille mine DS-spil på 3DS'en med select+start-billedet, og det giver virkelig et væsentlig bedre billede, men hold da fest det er småt. Jeg troede bare 3DS'ens opløsning var lidt større end DS'en, men den er jo meget større! Jeg ville aldrig i livet skrive under på at 3DS er den bedste måde at spille DS-spil, tror jeg skal til at finde min DSi frem igen...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 01/08-12 00:14 
Jmog: Alt, hvad du beskriver, ved jeg godt, lige på nær at skærmene skulle have meget bedre lysstyrke og farver på 3DS. Det har jeg ikke bemærket, men jeg må lige prøve at sammenligne dem.
Jeg har prøvet at køre pixel perfect på en 3DS, og som flere også nævner, bliver billedet skarpt, men meget småt, og det er netop min pointe, at det stadig må være småt på en 3DS XL. Det er derfor jeg stadig vil mene, at DSi XL er den optimale platform til DS spil.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NaieraNaieraSkrevet 01/08-12 00:24 
Jeg er uenig, og nu har jeg jo haft begge XL'er ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 01/08-12 11:27 
KTC>
Jeg har prøvet at køre pixel perfect på en 3DS, og som flere også nævner, bliver billedet skarpt, men meget småt, og det er netop min pointe, at det stadig må være småt på en 3DS XL. Det er derfor jeg stadig vil mene, at DSi XL er den optimale platform til DS spil.

Altså "småt" er jo en relativ størrelse. DS spil i native bliver selvfølgelig mindre og på en almindelig 3DS er jeg helt enig i, at det føles MEGET småt. Afhængigt af hvilket spil det er kan det være for småt til at man gider. På en 3DS XL derimod, er der større pixels, så der er en verden til forskel mellem native på en 3DS og en 3DS XL. På XL er billedet i native DS, som jeg tidligere skrev, større end fuldskærm på en almindelig 3DS.

Og det kan vi vel blive enige om er en rigtig fin størrelse til DS-spil, ikke?
SumezSumezSkrevet 01/08-12 11:29 
Er XL skærmen virkelig _SÅ_ stor?
Nu fortryder jeg allerede at jeg har en "mini"-3DS
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 01/08-12 12:08 
Jeg vil se om ikke jeg kan få tid i aften til at tage nogen sammenligningsbilleder mellem en DS og en 3DS XL der kører DS spil i native mode, så i kan se forskellen i størrelse.
JmogJmogSkrevet 01/08-12 21:39 
Så er der billede af DS versus 3DS XL i Native mode. Prøv eventuelt at zoome ind på billedet, så er det nemmere at se forskellen. Den virker mere markant irl.

Billede af DS versus 3DS XL med DS spil
JmogJmogSkrevet 01/08-12 22:03 
Bare lige for at gøre sammenligningen fuldendt er her også et billedet af, hvor stort billedet er på en 3DS XL, når den kører DS spil i fuldskærm sammenlignet med på en almindelig DS.

Billede af DS versus 3DS XL med DS spil i fuldskærm
NaieraNaieraSkrevet 01/08-12 22:06 
Det' sgu også unfair at sammenligne med den oprindelige DS :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 01/08-12 22:09 
Haha, ja, skærmkvalitetsmæssigt er jeg enig. Den sutter hård abenumse på den gamle DS. Men skærmstørrelsen giver det fin mening at sammenligne :-)
Bede-xBede-xSkrevet 07/08-12 17:25 
Alf81>
Vil lige hurtigt anbefale Mutant Mudds. Det er en super platformer, der er alle pengene værd!

Det får også en anbefaling fra mig. Klassisk 2D action platformer og 3D effekten er god de fleste steder, selv om der er nogengange, hvor jeg føler, jeg er ved at blive skeløjet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
millenniummillenniumSkrevet 07/08-12 20:43 
Gamestop kører kampagne, hvis man indleverer sin gamle 3DS plus et spil for en liste, får man XL for 799,- Jeg overvejede de kraftigt, men så ombestemte mig. Desuden mister jeg så mit ambassadør-mærke og de indkøbte eshop spil.
The medium is the message.
1'351 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig