X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tjen 500,-!


Svar
The protagonistThe protagoni...Skrevet 20/03-10 19:26 
Er blevet "røvet" for 3.500,-
Min fejl, da jeg overførte beløbet til hans konto, hvor jeg så mente at reg. og kontonr. ville være nok til at opsnuse personen hvis handlen endte dårligt, men nej.
Har Sydbank, og sælgeren har Danske Bank. Det er kun hvis købet er gjort via en Dankort transaktion, eller via Giro - Jeg gjorde det dumt nok via Netbank.
Banken må ikke oplyse personens data, men fik da presset Danske Bank til at oplyse at kundens navn ikke var René som han havde oplyst mig - ydeligere var kontoen netop lukket...suprise.
Har fundet ud af at kundens nr. 50905749 er fra TeleNord og er et taletidskort...surprise.

Personens konto nr. er/var 3201 3402098937 - Hvis du der læser dette arbejder i Danske Bank, og har lyst til at tjene 500,-, så send mig en pb.

Afslutningsvis, så kan jeg fortælle at det var en iPhone 32gb jeg skulle have modtaget.

Sælgeren snød mig på Baboom.dk - Har tastet hans mobilnr. på google, og kan se at han har svindlet på DBA og Gul og Gratis.
Hellere ramme ved siden af, end slet ikke at ramme
ElgenElgenSkrevet 20/03-10 20:01, rettet 20/03-10 20:02 
Hmmm, nu er jeg ikke lige moderator på dette site, men bruger det flittigt...
Jeg forstår din harme, men der plejer ikke lige just at være kotume for indlæg af denne karakter her på P:R, ej heller at der bliver responderet på sådanne.
Tænker at du måske ville have mere "held" med indlægget på et mindre lødigt site...fx. xboxlive.dk eller lign. hvor både aldersgennemsnittet og klientellet også er et lidt andet };-)

Bare et godt råd fra bruger til bruger };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
millenniummillenniumSkrevet 20/03-10 20:13 
...eller forbrugermagasinet "Kontakt".
The medium is the message.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/03-10 20:23 
Umiddelbart håber jeg da ikke at nogen der arbejder for Danske Bank vil bryde persondata loven, for 500 kroner - og da slet ikke tilkendegive at de vil, i et åbent forum.

Ikke at jeg ikke forstår at du gerne vil have dine penge tilbage Prota.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
The protagonistThe protagoni...Skrevet 20/03-10 20:28 
Naturligvis, men syntes at "budskabet" skulle spredes. Kunne tænkes at brugere fra dette site også har haft dårlige erfaringer med denne bruger - derfor.
Hellere ramme ved siden af, end slet ikke at ramme
happyEDhappyEDSkrevet 21/03-10 08:32 
Du har vel bare meldt det til politiet.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
dRxLdRxLSkrevet 21/03-10 11:22 
Ja, politiet har beføjelserne til at kunne gå ind og finde ham via bankens oplysninger. Hvis du kan gøre dem opmærksom på at det drejer sig om mange forskellige tilfælde er det meget muligt at du kan få dem til at tage sagen.
Du får givet ikke dine penge igen, men hvis du gør dig lidt umage og serverer sagen for politiet på en måde så de tror på at der er noget at komme efter, kan du få hævn. Hvilket selvfølgelig er meget bedre =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AzzkikrAzzkikrSkrevet 21/03-10 14:42 
Jeg tvivler nu på politiet gider gå ind i sagen, der er mange indicier, men få beviser de kan bruge til ret meget. Hvis han endelig bliver dømt får vel bare en betinget dom og en bøde som han så går griner lidt af imens han snyder nogle flere.

Jeg går ud fra at han vil have personens info med henblik på selvtægt, der desværre er den eneste vej frem i 99% af disse tilfælde.
silverstarsilverstarSkrevet 21/03-10 16:08, rettet 21/03-10 16:10 
Her er en fremgangsmåde, som jeg har hørt nævnt flere gange, men aldrig selv været nødsaget til at bruge (klippet fra en gammel tråd her http://www.playright.dk/forumemne.php?id=14675&subid=163811#163811):
"Hvis du vil have en persons navn og adresse, og du har reg.nr. og kontonr. Så find ud af hvilken bank han har konto i, gå ned i den pågældende bank og sæt en krone ind på kontoen. (eller måske en tier hvis det andet er for mærkeligt). Jeg har endnu ikke oplevet ikke at få en maskinskrevet kvittering med modtagerens navn og adresse på. "

Registreringsnr angiver en helt specifik afdeling af en bank, jeg ved ikke om det er nødvendigt at troppe op i den specifikke afdeling eller ej, eller om det er nok blot at benytte en af bankens filialer.
Du kan jo altid spørge ved skranken om du får en kvittering med modtagers oplysninger.

Jeg synes ikke det er en god idé at bede andre som måske sidder i bankverdenen om finde oplysningerne frem, jeg er sikker på at en bankansat risikerer fyring og sikkert også et retsligt efterspil ved at videregive den slags oplysninger. Jeg forstår dog din frustration ved at være blevet snydt i en handel, det stinker.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
dRxLdRxLSkrevet 21/03-10 16:32 
Det er et pro-tip Silverstar, men så vidt jeg forstod så er kontoen lukket :-/
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Lim3HeroLim3HeroSkrevet 21/03-10 16:44 
Det med at sætte en krone ind på kontoen har Gajda fra xboxlife.dk allerede prøvet :/
WonderboyWonderboySkrevet 21/03-10 17:45, rettet 21/03-10 17:57 
Tror også det bedste er at gå til poltiet med det.
Der er desværre nogle rådne kar på DBA og Guloggratis og QXL, som der også har været debat om på TV2 og DR i deres forbrugerprogramer.
Den bedste måde for ikke at blive snydt er enten at helt lade være med at handle der, eller selv hente de ting man har købt, så man kan se det inden man betaler.

Har handlet rigtig meget på ebay uden at blive snydt, måske 6 gange ud af 1000 handler cirka i gemmesnit er jeg blevet snydt både i US UK DE FR, så det kan godt være den danske moral ikke er så god desværre, når vi bliver snydt så meget på QXL og de andre.
Er selv blevet snydt på QXL desværre, så bruger ikke det så meget mere, gider ikke have de problemer.
I love monster land
happyEDhappyEDSkrevet 21/03-10 19:30 
Hvis alle bare siger "politiet gider nok ikke tage sagen op" og så lader vær at melde det så er det klart at der ikke bliver gjort noget og de kan blive ved at snyde.

Jeg kender en der har været i den anden ende. Altså ham der snød. det var nogenlunde samme beløb på en bærbar computer der blev solgt 2 eller 3 gange.
Han blev hentet!

Du kan jo ikke vide om der er andre der har meldt ham for noget tilsvarende. Hvis der så er flere der har været i klør på ham, er der jo større sandsynlighed for at der bliver gjordt noget.

Hvis man ikke gør noget ved det, specielt i det penge leje, ja så er man sku også selv lidt ude om det, for det er jo den holdning der gør at en sselv om andre bliver snydt.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
JmogJmogSkrevet 21/03-10 23:54 
Ja, meld ham da. Det koster jo ikke noget.
The protagonistThe protagoni...Skrevet 22/03-10 18:17 
Tak for jeres feedback - Har ikke lige fået læst her de sidste par dage.

Det tip med at indsætte én kr. er bestemt et godt tip, men kontoen er opsagt - desværre.
Vil dog alligevel forsøge at troppe op i Danske Bank med hensigt at indhente oplysninger på den måde..
Hellere ramme ved siden af, end slet ikke at ramme
RitesRitesSkrevet 23/03-10 08:29 
Normalt er der en ny konto tilknyttet en lukket - så penge sat ind på den gamle, vil overføres til den nye.
Så det er måske stadig et forsøg værd.
» a winner is you «
dRxLdRxLSkrevet 12/04-10 11:29 


Måske har politiet alligevel taget hånd om det?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
silverstarsilverstarSkrevet 12/04-10 12:54 
Hvad blev egentlig enden på denne sag?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig