X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PEGI Mærke


Svar
solid snakesolid snakeSkrevet 14/03-10 17:20, rettet 14/03-10 17:21 
Jeg tænkte om man ikke kunne lave en tråd, hvor vi kan opdatere løbende med de spil som er PEGI mærket. Da jeg har købt spil i England som ikke er det. Men jeg har også oplevet at man kan købe spil i Danmark som ikke er PEGI mærket.

Det er mere fordi det er lidt træls at man nogle gange ikke kan bytte de spil man køber i England eller Danmark.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/03-10 17:27, rettet 14/03-10 19:35 
En tråd hvor vi skal lave en liste med ALLE spil, på tværs af ALLE platforme, der er PEGI-mærkede!? Vanvittigt!

Alle spil, solgt inden for Danmark/Eu, burde være PEGI-mærkede (med undtagelse af adult/mature-mærkning i England, der har deres egne regler/mærkning for den aldersgruppe)

Hvorfor dog ikke bare bruge den tilegnede hjemmeside, hvor man tilmed kan se mærkningen inden for hvert europæisk land?

Hvis årsagen er at du ikke kan bytte spil fra England, må du afholde dig fra at købe 18+ spil derfra...

PEGI
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/03-10 17:29 
What he said... og hvad har det med bytning at gøre om spillene er mærkede eller ej?
WehnerWehnerSkrevet 14/03-10 17:42 
solid snake>
Jeg tænkte om man ikke kunne lave en tråd, hvor vi kan opdatere løbende med de spil som er PEGI mærket.

Hvis der er nogen, der begynder på det, så vanker der seriøse moderator-tæv!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dpldplSkrevet 14/03-10 17:50 
Hyakotake: Vel fordi gamestop(Ved ikke med Game og blockbuster), kun tager imod spil der er PEGI mærket.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
solid snakesolid snakeSkrevet 14/03-10 18:34 
Echelon VI>
En tråd hvor vi skal lave en list med ALLE spil, på tværs af ALLE platforme, der er PEGI-mærkede!? Vanvittigt!

Alle spil, solgt inden for Danmark/Eu, burde være PEGI-mærkede (med undtagelse af adult/mature-mærkning i England, der har deres egne regler/mærkning for den aldersgruppe)

Hvorfor dog ikke bare bruge den tilegnede hjemmeside, hvor man tilmed kan se mærkningen inden for hvert europæisk land?

Hvis årsagen er at du ikke kan bytte spil fra England, må du afholde dig fra at købe 18+ spil derfra...

Det kan da godt være det er alt for stort et projekt.. Men jeg tænkte nu vi bruger kunne droppe beskeder om det i tråden.

Jeg anede ikke der var sådan en hjemmeside..

Ja klart nok, men det gør man jo så ikke, når man kan spare 50% plus minus på at købe spil i England
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 14/03-10 18:35 
dpl>
Hyakotake: Vel fordi gamestop(Ved ikke med Game og blockbuster), kun tager imod spil der er PEGI mærket.

Ja korrekt
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 14/03-10 18:36, rettet 14/03-10 18:37 
Wehner>
solid snake>
Jeg tænkte om man ikke kunne lave en tråd, hvor vi kan opdatere løbende med de spil som er PEGI mærket.

Hvis der er nogen, der begynder på det, så vanker der seriøse moderator-tæv!

Hvad er problemet i det?
Har i en aftale med spil butikker om i ikke må det da?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HeroldHeroldSkrevet 14/03-10 18:52 
Alle spil der købes i DK, burde reelt have PEGI-mærke. Hvis de ikke har det, er de nok hevet hjem fra et andet land.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/03-10 19:14, rettet 14/03-10 19:20 
Er der egentlig overhovedet nogen brugere her på siden, som har det mindste brug for PEGI-mærker som vejledning? Jeg har i hvert fald aldrig fået andet ud af dem end et billigt grin :)
AV Intelligent Terminal
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/03-10 19:33, rettet 14/03-10 19:39 
solid snake>
Hvad er problemet i det?
Har i en aftale med spil butikker om i ikke må det da?

Vi prøver en gang til for prins knud: Hele ideen er idiotisk, da alle spil reelt er mærkede med PEGI i DK - dvs. at du beder om en liste der indeholder ALLE spil fra og med 2003! Det vil altså sige en LAAANG liste der indeholder tusindvis af spil. Det giver ingen mening at lave sådan en, når den er tilgængelig i forvejen - specielt ikke når ALLE spil her i EU netop er mærkede med PEGI! Det handler ikke om en PR/Spil-butik sammensværgelse.

Alle britiske spil er også mærkede med PEGI med undtagelse af dem der burde være 18+ mærkede. Det giver mere eller mindre sig selv, hvilke spil der er tale om - er du i tvivl kan du slå dem op enten her på PR (de bruger også PEGI) eller på PEGI's egen side.

Det er din egen sag, hvis du vil hive spil hjem fra England, som du har tænkt dig at bytte, når du er færdig med at spille dem, men ikke kan, på grund af PEGI-mærkning, og derfor bliver skuffet...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 14/03-10 19:41, rettet 14/03-10 19:42 
PEGI mærkningen har, så vidt jeg ved, heller ikke noget med at gøre om danske spilbutikker bytter UK spillene - det er produktkoden (UPC) som bestemmer det. Normalt er der forskellige produktkoder for spil udgivet i UK og DK. Og spilbutikker tager for enkeltheden nok bare kun deres egne (dvs. de spil de selv sælger i butikken) produktkoder ind.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/03-10 19:41 
solid snake>
Ja klart nok, men det gør man jo så ikke, når man kan spare 50% plus minus på at købe spil i England

Så det du egentlig gerne vil, er at købe billige spil i UK og så bytte dem til næsten samme pris, som du har givet i DK, når du er blevet træt af dem. Smart nok! :-)
CoreCoreSkrevet 14/03-10 20:44, rettet 14/03-10 20:44 
Beano>
PEGI mærkningen har, så vidt jeg ved, heller ikke noget med at gøre om danske spilbutikker bytter UK spillene

Gamestop har tilpasset deres bytteregler, så de nu kun tager spil med PEGI-mærkning ind, ligesom de også afholder sig fra at tage NTSC- og PC-spil.

Derudover er deres (nu meget meget lange) ekskluderingsliste nu kun vejledende.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
solid snakesolid snakeSkrevet 14/03-10 21:10 
Echelon VI>
solid snake>
Hvad er problemet i det?
Har i en aftale med spil butikker om i ikke må det da?

Vi prøver en gang til for prins knud: Hele ideen er idiotisk, da alle spil reelt er mærkede med PEGI i DK - dvs.

Jeg hedder ikke PRINS KNUD hvorfor starter du en omgang mudderkastning, det var kun et forslag.. Jeg vidste ikke der fandtes en hjemmeside som indeholder dette.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 14/03-10 21:13 
Hyakotake>
solid snake>
Ja klart nok, men det gør man jo så ikke, når man kan spare 50% plus minus på at købe spil i England

Så det du egentlig gerne vil, er at købe billige spil i UK og så bytte dem til næsten samme pris, som du har givet i DK, når du er blevet træt af dem. Smart nok! :-)

Det er der så mange der gør, og ja det er da smart ;O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HeroldHeroldSkrevet 14/03-10 21:18 
solid snake>
Jeg hedder ikke PRINS KNUD hvorfor starter du en omgang mudderkastning, det var kun et forslag.. Jeg vidste ikke der fandtes en hjemmeside som indeholder dette.


Det er de første tre links når man googler PEGI :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 14/03-10 21:21 
solid snake>
Wehner>
Hvis der er nogen, der begynder på det, så vanker der seriøse moderator-tæv!

Hvad er problemet i det?

Echelon har forklaret, selvom jeg som moderator naturligvis ville have brugt et mere moderat ordvalg.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
solid snakesolid snakeSkrevet 14/03-10 21:22 
Okay takker Herold det var bare det jeg skulle bruge. Det var meget nemmere. :O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/03-10 21:22 
solid snake>
Jeg hedder ikke PRINS KNUD hvorfor starter du en omgang mudderkastning, det var kun et forslag.. Jeg vidste ikke der fandtes en hjemmeside som indeholder dette.

Problemet var ikke så meget hjemmesidens eksistens, som det var at du spurgte om hvorfor ideen var dårlig, efter at have fået svaret allerede. Føler du dig truffet, beklager jeg.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig