X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Næste generation af konsoller?


Svar
Danny SallingDanny SallingSkrevet 11/03-10 15:08 
Nogen der ved om der kommer nogen ny konsol indenfor det næste år, eller 1½, eller om vi "bare" får nye gadgets om muligheder som med Move og Natal? Nintendo har, så vidt jeg ved, udtalt at de skulle komme med en ægte next gen. maskine, men jeg ved ikke noget om hvornår, nogen der ved noget om det?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
1'024 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > »

Svar
NaieraNaieraSkrevet 03/05-13 15:58 
Mountain Dew er godt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 03/05-13 16:09 
Beano>
You win.

No doubt!
j/k
HeroldHeroldSkrevet 03/05-13 16:12 
Jeres forslag ville får mig til at krumme tæer, hvis det ikke var fordi de alle var realistiske bud :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
FancyPantsFancyPantsSkrevet 03/05-13 16:16 
millennium>
Hvad kommer efter Infinity?

Infinity +1
... Måske ikke det bedste valg af navn, hvis man har tænkt sig der skal komme en efterfølger :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 03/05-13 16:34 
Kinextbox

(ok slut!)
SonicSonicSkrevet 03/05-13 19:19 
Der går lidt rygter om, at udviklerne har lidt varmeproblemer med den. Det undrer mig så absolut ikke, når det både er AMD cpu og gpu de benytter.

Jeg håber dælme ikke PS4 får varmeproblemer :(
Parental Advisory: Explicit Lyrics
GreaseballGreaseballSkrevet 04/05-13 19:04 
Mon ikke en del udviklere har de ikke 100% færdige dev. kits?
Heh.. kan i huske at de første Dreamcast i Japan havde ekstra køler pga. varme udvikling.

Hvis ikke PS4 får varme problem skal vi stadig bruge den gamle PS3 til at lave toast i?
FancyPantsFancyPantsSkrevet 04/05-13 19:10 
Hvis en PS3 havde haft toaster indbygget som standard, så havde jeg sikkert købt den på launchdagen!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
GreaseballGreaseballSkrevet 05/05-13 00:01 
Eller en grill måske?
Næste generation af konsoller?
FancyPantsFancyPantsSkrevet 05/05-13 00:17 
Tjoh... Nu lignede den gamle fat-PS3 trods alt lidt en Weber Q grill i profil.
Men jeg har altid lært at man ikke bør grille indenfor :P

Vil dog ikke bashe den enes design frem for den anden, da jeg hverken synes Oldbox 360 eller Fatstation 3 er særlig pæne... Derimod er jeg lidt gladere for designet på 360 Slim og PS3 Slim (og med Slim mener jeg mellem-modellen, ikke den med glidelåg og toploading)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SonicSonicSkrevet 05/05-13 00:35, rettet 05/05-13 00:36 
Grillen gik mere på looket, og ikke at den blev varm. X360 derimod, wow. Min Wii havde også problemer med grafikkortet. Samme problem som mit tidligere ATI kort havde. Video-rammene brændte af. Fik dog byttet maskinen hos bergsala rimeligt snappy, uden besvær. Microsoft har derimod været umenneskeligt svære at få byttet maskiner hos. Vi har nok haft de første 5-10 maskiner stående på min arbejdsplads, som de nærmest ikke ville bytte for vores kunder. Jeg er ikke sikker på, hvordan hele forløbet var, da det ikke er min afdeling, men det tog ihvertfald i nærheden af 9 måneder, før der ikke stod flere defekte X360'ere på værkstedet.
Min PS3 fat brændte af lige som garantien udløb, typisk ikke? ;) så jeg fik mig en slim, den larmede ad helvedes til, så fik den byttet uden reel bøvl.

Så alle har imo haft varmeproblemer i starten, det er også let forståeligt, med det der skal trækkes igennem et så småt og tætpakket system. Det er også forståeligt, hvorfor de vælger de dele de gør. I en perfekt verden, ville jeg dog vælge de lidt bedre dele, såsom Intel og nVidia. Jeg er farvet af de to, men jeg tror på, at jeg har god grund til at hælde til deres sider. Jeg er overbevist om, at intels cpu'er bliver langt mindre varme end amds, og at de derfor også holder længere, samt performer stabilt. Det er to ting jeg lægger meget vægt på. Med nVidia kan jeg ikke påstå de ikke bliver varme, for det gør de, men deres kram er bare kvalitet der kan holde til det. Når min PC får noget at leve af, ryger mit GTX580 op på små 80 grader. Tilgengæld banker det bare derudaf, uden hick-ups. Det samme med min cpu. Jeg har en ældgammel i5 750 der kører 4 GHz klippestabilt clocked. Jeg har smidt en fornuftig lydløs blæser på, og når den får lidt gas, ryger den op på små 46 grader. Når det går rigtigt vildt for sig, kan den godt svinge op på 65 grader, men de er bygget til at kunne kø omkring 80 grader, og over 95 grader, slår cpu'ens sikring til, og genstarter systemet, for ikke at brænde cpu'en af ved omkring 100 grader. Det kalder jeg professionel kvalitet. Det kunne jeg godt tænke mig, vi generelt fik mere af. Kvalitet.

Nå, blev vist også længere end forventet, gikmlige i selvsving. Men ja, jeg er stadig nervøsmover deres amd partnerskaber. Jeg så hellere et nvidia / intel partnerskab, personligt, på grund af kvaliteten.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
FancyPantsFancyPantsSkrevet 05/05-13 00:52 
Må indrømme at det gik rimelig tjept med at få min 360 ordnet, da den fik sig et anfald.
Desværre var det efter de var holdt op med at sende de gratis kasser, men en kammerat havde heldigvis gemt kassen fra sin, så jeg skulle bare nøjes med at printe den fragtseddel de sendte mig.

Selvom den skulle til Tyskland for at blive ordnet, så havde jeg den tilbage på en uges tid, kvit og frit :)

Jeg er en pleb der stadig kører med mit GTX560Ti der er overclocked lidt fra fabrikken. :(
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
GreaseballGreaseballSkrevet 05/05-13 00:55 
Ting bygges ikke for at kunne holde idag. De laves med begrænset levetid siges der. :p

Kender der har et værksted inde i Kbh hvor han laver mobiler. Han laver også PS3(eller har gjort, ved ikke om han stadig gør). Men han fortalte at der en del mellem to print plader som efter at være udsat for varme over længere tid går i stykker. Sony siger det ikke kan laves. Men han havde købt en special maskine fra Japan der kunne holde de to plader sammen så han montere en ny del. Så skulle den virke igen.

Igen. Ret mig gerne hvis det noget bull han har fortalte :p For der helt sikker nogen her der langt mere forstand på det end jeg har ^^
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/05-13 02:43, rettet 05/05-13 02:44 
Jeg tror det er langt værre med de gamle 360'ere der var så dårligt designet at lodningerne efter sigende gik fra hinanden pga varme. Det er ikke noget jeg har set med egne øjne, jeg har bare fået mine fem maskiner ombyttet på garantien. Men for hver 10'ende launch 360 man hørte der gik i stykker hørte man kun om 1 PS3 der gjorde det samme. Og det vil jeg mene ikke engang er overdrevet. Launch 360'eren var noget forfærdeligt lort og det er pinligt så længe de var om at nosse sig sammen til at lave noget der 7-9-13 holder ordentligt.

Bla. af den grund tør jeg ikke købe den næste Xbox på release, men det spiller selvfølgelig ind at Xbox ikke har en eneste franchise jeg ikke kunne leve uden. Bevares Gears 1 var super fedt, men gik allerede i hundene ved toeren og Halo er jeg for længst vokset fra :) Så er der kun Cave tilbage, men de er heldigvis begyndt at kigge på Sony's maskiner igen. Desuden er der ikke noget af det Cave har lavet der ligefrem skriger nextgen :D

Jeg håber virkelig at PS4 bliver den bedre maskine i næste generation :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 05/05-13 02:59 
Kan huske hvordan jeg drillede min fætter, da han fik sin PS3 i julegave, og ikke lavede andet end at kæfte op om RRoD.
... Gæt hvem der havde en PS3 der kunne bruges som mursten allerede den 3. januar :P
Det var udelukkende sjovt fordi han næsten havde brugt mere tid på at nedgøre 360'eren end at spille sine nye spil (uden nogensinde at have prøvet en 360 på det tidspunkt, naturligvis), imens hans egen spritnye PS3 ikke engang levede i to uger.

Men ja, 360'eren var overordnet set langt mere upålidelig. Jeg synes det er ret utroligt, at min bror stadig har sin gamle maskine, og bruger den dagligt. Det er ikke helt en launch model, men det er stadig en ældre type end min 360 Arcade (hvis der overhovedet ligger nogle i mellem).
Jeg er også fuldt forberedt på, at min nok skal dø en dag... Så bliver det til en Slim i stedet, med større HDD end de 120gb jeg har nu. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
--Skrevet 05/05-13 07:43, rettet 05/05-13 07:49 
Havde selv en X360 som fik RRoD. Det var en launch model (Premium), men da den skulle reppes, fungerede det uden problemer. Både mht at få den afhentet (af GLS mener jeg?) og få den retur. Mener det tog ca. 3 uger, hvorefter den kom retur med andet bundkort.

Jeg vil nu generalt også vente med at købe nye konsoller, så det både falder i pris - i forhold til den som regel markant høje launch pris - og til diverse fejl er blevet opdaget (som regl af dem som betalte den høje pris :P) og disse bliver rettet.
Spiller nu: Animal Soccer World
GreaseballGreaseballSkrevet 05/05-13 09:47 
Min launch Xbox360 fik også RRoD og senere var det noget med grafikken. Begge gange fik jeg dem lavet gennem MS. Uden nogen problemer. Husker nok at MS forlængede garantien på Xbox360, ikke noget de var tvunget til. Men de gjore det. Lige som SONY gav spil væk til brugere af PSN dengang det blev hacket.

Havde en sort som var en af dem som kom før slim udgaven. Der havde de fået rettet RRoD og der aldrig nogen problemer med den. Eneste grund jeg solgte den var fordi Gears Of War 3 Xbox'en kom. Den kunne jeg ikke stå for.
Håber de bringer spil tema maskiner tilbage med next-gen også. Sony kunne også godt tage at være med. Lidt for meget apple over deres udvalg af farver.

At PS3 går i stykker som jeg nævnte før, det skulle være noget som skete efter længere tid. Som i efter garantien :p (igen.... bare hvad jeg fik fortalt af ham som laver dem for folk når den del ryger. skal tages med gran salt )

Når man tænker på hvor godt de gamle 8bit og 16bit maskiner stadig holder. Heck.. jeg har stadig den samme Dreamcast jeg købte da den udkom. Aldrig været noget galt med den.

m1chelsen>
Jeg vil nu generalt også vente med at købe nye konsoller, så det både falder i pris - i forhold til den som regel markant høje launch pris - og til diverse fejl er blevet opdaget (som regl af dem som betalte den høje pris :P) og disse bliver rettet.

Ah ja, den høje launch pris. Hvor mange kan huske da den org. Xbox blev sat ned i pris kort tid efter i DK. Så måtte de ud med gratis gaver til dem som havde købt den til den pris. Lige som med 3DS.
Så ja, enig med m1chelsen. Men burde næsten vente med at købe til lidt efter launch. Det jo ikke sådan at de løber tør.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 05/05-13 12:19, rettet 05/05-13 12:20 
Men der vil jo altid være folk som insisterer på at ville eje produktet på launch dagen, og fred være med det :)
Jeg har også forudbestilt alle Forza Motorsport spil i Limited Collectors Editions lige siden 3'eren (som også IMO havde det bedste og mest brugbare tilbehør med), så jeg har intet at spille hellig over :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
GreaseballGreaseballSkrevet 05/05-13 16:14 
Ja. Men det er så spil udgivelser :3 Hvis man er fan af serien så skal man næsten altid havde på udgivelse dagen ^^ Det tror jeg gælder mange her inde.
Med konsoller. Ja.. sidste konsol jeg købte på udgivelsen var en Wii(fik den så dagen før da jeg kender en som arbejdede i BR). Jo, så der 3DS.
jaesjaesSkrevet 05/05-13 16:38 
Når folk har gået et par år og ventet på nye maskiner, synes jeg det er helt naturligt at de køber en konsol på launchdagen :)

Og det er så bare det antal år denne gen ender med at være længere end normalt - dertil skal regnes at konsoller har en lang cyklus, sammenlignet med pc'ere, hvor folk vel typisk enten opgraderer hver andet år eller køber en helt ny pc hver tredje år.

Fik jeg nævnt, at jeg vil have next gen hurtigere end "nu!!!" :P
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/05-13 17:05, rettet 05/05-13 17:06 
Greaseball>
Husker nok at MS forlængede garantien på Xbox360, ikke noget de var tvunget til. Men de gjore det.

Det gjorde de jo kun fordi de havde så enormt dårlig omtale pga kvaliteten på deres konsol. Havde de nu bare lavet deres arbejde ordentligt til at starte med havde de aldrig været tvunget til at udvide garantien.

At PS3 går i stykker som jeg nævnte før, det skulle være noget som skete efter længere tid. Som i efter garantien :p (igen.... bare hvad jeg fik fortalt af ham som laver dem for folk når den del ryger. skal tages med gran salt )

ALT går i stykker før eller siden. Sådan er det desværre. Og ja du skal tage hvad du har hørt fra ham med en gran salt. Det passer i hvert fald ikke at PS3'en ligefrem er designet til at gå i stykker. Havde aldrig nogen problemer med min launch PS3, den spillede flittigt indtil den blev stjålet og min 160GB fat jeg købte lige efter har kørt problemfrit i utallige tusinde timer siden.
Dét sagt så er det ikke utænkeligt at der er slækket på den overordnede kvalitet på nye konsoller sammenlignet med de gamle. Men tænk nu også på at der er langt flere ting der kan gå galt i en moderne konsol end der er i en f.eks. Mega Drive. Harddisken står i hvert fald af før eller siden i alle konsoller.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 05/05-13 18:27 
jaes>
Når folk har gået et par år og ventet på nye maskiner, synes jeg det er helt naturligt at de køber en konsol på launchdagen :)

Fik jeg nævnt, at jeg vil have next gen hurtigere end "nu!!!" :P

Sikker rigtig nok. Men der skal være et killer spil som man bare ikke kan vente med at spille på launch dagen. Som med den org. Xbox og HALO.
Ellers kan jeg godt vente til der kommer nogen spil der værd at spille. PS4 kommer til vente, for ikke lige nogen launch titler jeg syns der ser sådan, her og nu. Ikke hvad der vist frem endnu.

Xbox Infinity(?) Ja.. må også lige se om de har noget at byde på og hvordan den ser ud på multiplatform siden.
slk486slk486Skrevet 06/05-13 09:10 
Købte PS3 ved launch og køber PS4 ved launch :)
j/k
JmogJmogSkrevet 06/05-13 12:56 
Helt sikkert også PS4 ved launch her. Durango... Helt sikkert ikke ved launch. Primært fordi det ikke vil give mening for mig med to nye maskiner så tæt på hinanden. Jeg vil ikke have tid nok til dem begge.

Omvendt så SKAL jeg have en PS4 (stærkere hardware er uimodståeligt for mig) og hvis den først kommer til februar mens Durango kommer til november i EU, så falder jeg nok i, for Watch Dogs skal satme spilles på en next gen-platform og det vil være svært at vente fire måneder.

Bliver rigtig spændende i den nye generation. Slagene om USA og Japan er stort set afgjort på forhånd - det bliver i Europa der for alvor bliver kamp til stregen.
slk486slk486Skrevet 06/05-13 12:58 
Kom så Sony! :D
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 06/05-13 17:41, rettet 06/05-13 17:48 
Go MS! :D (sorry kunne ikke lade værd).

Hvis jeg SKULLE vælger en maskine ved launch. Så ville det stadig være den med bedst spil line-up. Hardware, pfft. Hvad der bliver sagt fra forskellige udviklere så ligger de to maskiner så tæt sammen at 3rd party spil bliver stort set det samme igen.

Glæder mig til at se hvad MS fremviser den 21. maj.

og så lidt nyt om PS4. Hvis nogen kan bruge det til noget ^^
http://www.computerandvideogames.com/404606/ps4s-share-button-can-be-blocked-by-developers/
3of193of19Skrevet 06/05-13 19:05 
Altså, hvis Sony kan formå denne gang at have den stærkeste hardware kunne jeg sagtens finde på at springe Fusion over.
Ifølge en udtalelse af Shuhei Yoshida, præsident af Sony Worldwide Studios, er det deres første prioritet at PS4 udgaverne af multiplatform titler ser bedst ud på PS4 og at maskinen er praktisk og brugervenlig, dvs have nemt skift mellem spil og apps uden at slukke maskinen, have den behageligste kontroller (selvom det løb vist ER kørst, føj, jeg HADER dual shock i alle dens afskygninger).
Microsofts first party udgivelser har på det seneste været rimelig slappe med mindre man er pjattet med Halo og Forza.
Hvis de ikke kan diske op med en ægte gamechanger den 21.5. bliver det svært for dem at overbevise mig.

Wii U er et must-have for enhver videospils feinsmækker, Nintendos first og second-party titler alene vil med tiden gøre maskinen værd at have, samt det unikke gameplay der er muligt pga Gamepad.
GreaseballGreaseballSkrevet 06/05-13 19:54 
Fusion? Lyder som en køkken maskine :p
Det med at han siger at 3rd party spil skal se bedst ud på PS4 det vil MS jo også sige. Ingen tvivl om det. Det kommer helt op til udvikleren.
Ja dual shock, den bliver jeg aldrig fan af. Hvis rygter om Xbox controleren er sande så vil der ikke været meget ændret.

Der kommet lidt nyt om såkaldte always on. Ny report siger at det ikke kræves til single player og blueray film.

Internal Microsoft Memo Reportedly Debunks Always-Online Xbox
FancyPantsFancyPantsSkrevet 06/05-13 20:21, rettet 06/05-13 20:26 
Wii U ender også i min samling før eller siden, det er helt sikkert.
Lige pt. er Monster Hunter 3U desværre den eneste unikke titel der sådan lige trækker i mig, men der overvejer jeg lige så meget at købe 3DS XL bundled med et pre-installed Monster Hunter - Medmindre det virkelig er nedpøllet i enhver henseende ift Wii U versionen. :\

Har gået og regnet lidt på det, og hvis launch priser bliver som de plejer på både Smexbox og Praystation, så siger min indre sindige (læs: nærige) jyde, at jeg godt kan vente til prisen falder, og hellere bruge de ekstra penge på et nyere grafikkort til min PC i mellemtiden :P

Edit: Ang controller, så foretrækker mine hænder helt bestemt størrelsen (og tildels vægten) på en 360 controller frem for en Dualshock.
Ligeledes med både LT/RT vs L2/R2, og placeringen af de analoge kontroller.
... Til gengæld er D-Pad på mine 360 controllere godt nok stadig noget af det mest horrible jeg har oplevet.

Men præcis som jeg har det med de to controllere, så er der jo heldigvis også mennesker der har det stik modsat på flere af punkterne.
Alt andet havde sgu været for kedeligt :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 06/05-13 20:21, rettet 06/05-13 20:22 
Controlleren er en smagssag - jeg kan bedst lide Dualshock'en.

@Greaseball: Ja, det med [not]always online var vist at forvente :)
j/k
3of193of19Skrevet 06/05-13 20:31 
Greaseball>
Fusion? Lyder som en køkken maskine :p
Det med at han siger at 3rd party spil skal se bedst ud på PS4 det vil MS jo også sige. Ingen tvivl om det. Det kommer helt op til udvikleren.

Nu ser det jo ud til for tiden at begge maskiner vil være meget ens mht CPU og GPU, eneste store forskel er det hurtigere RAM i PS4, samt at det er til at forvente at hvis Kinect er så en integreret del af Fusion som det siges så er der nok nogen system ressourcer reserveret til det formål (selvom MS sagtens kan have samme planer som Sony med de dedikerede chips der håndterer video og baggrunds downloads osv). Det kan sagtens ende med småtingene i maskinerne der afgør hvad der bliver bedst. Xbox'ens dedikerede scaler gør f.eks. at jeg væsentlig foretrækker at spille spil, der ikke kører 1080p internt på Xbox da skaleret 720p ser ret så gnidret ud på mit tv.
JmogJmogSkrevet 06/05-13 20:42 
Greaseball>
Det med at han siger at 3rd party spil skal se bedst ud på PS4 det vil MS jo også sige. Ingen tvivl om det. Det kommer helt op til udvikleren.

Primært udvikleren, ja. Men indirekte platformholderen.

Platformholderen gør udviklerne i stand til at lave det flotteste spil/bedst performende spil via den mængde hardwarepower og kvaliteten af de udviklingsværktøjer, som de stiller til rådighed.
SumezSumezSkrevet 07/05-13 09:16 
FancyPants>
Edit: Ang controller, så foretrækker mine hænder helt bestemt størrelsen (og tildels vægten) på en 360 controller frem for en Dualshock.
Ligeledes med både LT/RT vs L2/R2, og placeringen af de analoge kontroller.
... Til gengæld er D-Pad på mine 360 controllere godt nok stadig noget af det mest horrible jeg har oplevet.

Ja, de behøver ikke gøre andet ved 360 controlleren end at fixe d-pad'et, så har de hvad de skal bruge. Men mon ikke de finder en måde at tvinge folk til at købe nye controllers til deres nye maskine. -_-
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 07/05-13 09:20 
De erstatter nok Back knappen med en "Social" knap :P
3of193of19Skrevet 07/05-13 09:20 
Ja, det er det eneste der kræver forbedring. Har stadig ikke prøvet de der "Pro" controllere til Xbox med pop-up d-pad...

Hvad vi ved indtil videre om Fusion controlleren er vist at den er det samme hvad der angår knapper, men lidt mere kompakt, nåja og så kan man ikke bruge 360 controllere på Fusion :(. Måske pga. gyro halløj, som jeg er ret sikker på vil være tilstede på Fusion.
slk486slk486Skrevet 07/05-13 09:27 
D-pad'en er væsentlig bedre på "pro" udgaven, især fordi man har langt bedre følelse med retningen. Underliggende er det dog den samme lidt løse kontakt, men jeg får ikke længere øm finger :)
j/k
dRxLdRxLSkrevet 07/05-13 10:59 
Hvis de er seje, fylder de et mønster af infrarøde dioder på kontrolleren som kinect™'en kan se. På samme måde som de nye sixasis kontrollere har en stor lysende distinkt formet lyskilde som Move™ kan genkende. Potentielt megetmere præcist end gyro'er.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 07/05-13 11:20 
Jeg mindes ikke at have spillet nogen spil hvor gyroen rent faktisk bidrog til gameplayet. Nogen der har eksempler på noget godt?
j/k
dRxLdRxLSkrevet 07/05-13 11:28 
slk486>
Jeg mindes ikke at have spillet nogen spil hvor gyroen rent faktisk bidrog til gameplayet. Nogen der har eksempler på noget godt?

Nintendo har et par stykker til Wii. Især de der er lavet specifikt til wiimote+. Om det er gode spil kan vi være op til den enkeltes smag at afgøre ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 07/05-13 11:28, rettet 07/05-13 11:29 
dRxL>
Hvis de er seje, fylder de et mønster af infrarøde dioder på kontrolleren som kinect™'en kan se. På samme måde som de nye sixasis kontrollere har en stor lysende distinkt formet lyskilde som Move™ kan genkende. Potentielt megetmere præcist end gyro'er.

Det er jeg ikke enig i. Det afhænger naturligvis meget af kameraet's opløsning og framerate, men gyro'er er bedst til at registrere små bevægelser, mens kameraet er bedst til at positionere spilleren i forhold til TV'et (altså hvor kameraet er monteret).
Jeg syntes som slk486, heller ikke at den slags har bidraget til noget i denne generation :P
dRxLdRxLSkrevet 07/05-13 11:46 
Du kan være så uenig du har lyst til, men du har ikke (ubetinget) ret :-p

Hvis vi ser bort fra det problem at Move™ og Wii Sensorbar™ metoderne er afhængige af ubrudte sigtelinjer, og det er den visuelle rotationsbestemmelse absolut præcis mens gyro metoden kan drifte til det punkt hvor den skal rekalibreres for at spillet kan fortsætte. Jeg synes også at jeg oplevede at Wiimote+™ havde lidt meget lag, men jeg kan ikke sige om det har noget med begrænsninger i gyro'er at gøre eller om det er Nintendo's skyld.

Jeg vil mene at den bedste løsning er en kombi, hvor man bruger den visuelle bestemmelse når den er tilgængelig og så falder tilbage på gyro'erne. På den måde kan gyro'erne også blive løbende kalibreret af den visuelle genkendelse. Det er vel også ca. sådan at Move™ virker?

For at skære det jeg prøvede at udtrykke indledningsvist ud i pap:

Hvis Xbox Fusion Delta™ skal have motion-gejl i kontrolleren, ville det være en god idé at have nogle infrarøde dioder på kontrolleren til at forbedre præcisionen, når de nu allerede har en dims tilsluttet konsollen der kan se infrarødt. Der er vel ingen der kan være uenige i at øget præcision er efterstræbelsesværdig og at infrarøde dioder ikke vil sprænge loftet for udviklings eller produktionsomkostninger?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 07/05-13 12:00 
dRxL>
Jeg vil mene at den bedste løsning er en kombi, hvor man bruger den visuelle bestemmelse når den er tilgængelig og så falder tilbage på gyro'erne. På den måde kan gyro'erne også blive løbende kalibreret af den visuelle genkendelse. Det er vel også ca. sådan at Move™ virker?

Jeps, men sporing af de små bevægelser (tit som der blev talt om) foregår primært vis controllerens sensorer (gyroskober, acceleratorer, etc.). Eye kameraet er spilelthen ikke præcist nok til at tracke de små bevægelser alene. Kameraet anvendes primært til at positionere spilleren i forhold til kameraet og være med at at kalibrere hvor spilleren peger i psudo-lyspistol spil som f.eks. HotD.


dRxL>
Hvis Xbox Fusion Delta™ skal have motion-gejl i kontrolleren, ville det være en god idé at have nogle infrarøde dioder på kontrolleren til at forbedre præcisionen, når de nu allerede har en dims tilsluttet konsollen der kan se infrarødt.

Enig, men skal det bruges til små bevægelser (jeg taler om få millimeter) som tilt, er indbyggede sensorer mere præcise.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 07/05-13 12:27 
Jeg tror muligvis at slk486 tænkte på den indbyggede gyro fra f.eks den almindelige PS3 controller.
Kan huske hvor smadret det var i GTA IV, hvis man forsøgte at bruge det på en motorcykel. :(
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 07/05-13 12:32 
@FancyPants: Jep
j/k
BeanoBeanoSkrevet 07/05-13 12:46 
Jeg har også (uden det store held) forsøgt at bruge det i spil som f.eks. Motorstorm og Wipeout HD, men mangler den taktile-fornemmelse (hedder det det?) som et stick har og svært at fornemme når man er neutral/center. Så det ender med noget slingre-halløj som om man er stang vissen.
millenniummillenniumSkrevet 07/05-13 12:57 
WeReallyWantYouToBuyThisBox
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 07/05-13 18:22 
Hmm, kommer til at tænke på det MS Wireless Speed Wheel jeg har liggende i skuffen. Det er faktisk overraskende præcist og kunne vel godt ses som en test for hvad man kunne integrere i den nye controller. Hvis vi kun snakker om gyrofunktionen, så fungerer det fremragende i sig selv uden at drifte, have brug for at blive kalibreret osv.

Min anmeldelse
3of193of19Skrevet 07/05-13 23:25 
Håber lidt en af de ting vi kommer til at høre den 21. er Oculus Rift support il Fusion, det ville være lækkert :)
BeanoBeanoSkrevet 10/05-13 19:18 
Fake eller leak....

Næste generation af konsoller?

"Next Xbox to be called Xbox Infinity" (EG rygte)
GreaseballGreaseballSkrevet 10/05-13 20:34 
infite har vœret nœvnt før. Der var en historie for ikke så lang tid siden med at SEGA var kommet til skrive at et nyt sonic spil bla. var på vej til Xbox infinite.
1'024 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig