X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Næste generation af konsoller?


Svar
Danny SallingDanny SallingSkrevet 11/03-10 15:08 
Nogen der ved om der kommer nogen ny konsol indenfor det næste år, eller 1½, eller om vi "bare" får nye gadgets om muligheder som med Move og Natal? Nintendo har, så vidt jeg ved, udtalt at de skulle komme med en ægte next gen. maskine, men jeg ved ikke noget om hvornår, nogen der ved noget om det?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
1'024 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > »

Svar
slk486slk486Skrevet 28/04-13 14:06, rettet 28/04-13 14:07 
@1up: Det kan også være pres fra publishers - feks. fra EA, som de jo rygtes at have indgået en form for samarbejde med.

Mit issue med allways on er ikke så meget at det kræver internet idag, men at det vil kræve samme aktivering/validering om 10 år, når jeg gerne vil køre et spil på min gamle 720'er.
j/k
spectrespectreSkrevet 28/04-13 15:06 
Det er vel samme problem lige om lidt med xbl titler der er låst til dit id. Man kan jo så håbe på at det bliver låst op når x360 ikke supporteres mere.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 28/04-13 15:12, rettet 28/04-13 15:14 
Det er slet ikke det samme. Du kan spille alle dine downloadede 360 titler offline om 10 år hvis hardwaren stadig lever. Undtaget de titler som er online spil, men det siger jo sig selv :)
slk486slk486Skrevet 28/04-13 15:32 
Kun hvis man på forhånd har aktiveret sin profil på den xbox, right? Medmindre man har jtag'et naturligvis :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 28/04-13 15:36, rettet 28/04-13 15:37 
Du kan jo ikke købe noget online hvis dit ID ikke er aktiveret til konsollen. Er indholdet på din 360 eller PS3 i dag, og virker, vil det også virke om 10 år.
jaesjaesSkrevet 28/04-13 16:45 
FancyPants>
Always on er jo mere eller mindre et krav til langt de fleste PC spil i dag.
I hvert fald hvis de kører via Steamworks eller Origin, hvor Steam godt nok skilter med en offline mode.
... Som jeg endnu ikke har fået til at virke :P

Steams offline mode virker fint nok synes jeg, og er en nogenlunde fair måde at gøre det på - installér, start spillet én gang for at aktivere offline mode, og så er der vist noget med at man skal være online med mellemrum for at verificere licensen, men kender ikke intervallet. På en anden portal jeg engang købte et spil var det en gang om måneden. Mener ikke det er alle spil der understøtte offline mode, men de fleste, så måske derfor du ikke har fået det til at virke :)
FancyPantsFancyPantsSkrevet 28/04-13 16:48 
Jeg kan i hvert fald bare huske, at jeg ikke kunne spille ret meget, en dag hvor min udbyder havde knas med deres fiber.
Den der "du skal være online for at kunne slå offline mode til" var ikke meget bevendt lige dén dag :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 28/04-13 19:57 
@Beano: Hvis man har været logget på en anden konsol bliver den deaktiveret, så alle køb er demo/trials indtil man kommer online igen, hvilket vil være svært, hvis live ikke kører.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 28/04-13 20:06 
Du kan jo slet ikke logge på via en anden konsol hvis XBL slet ikke kører, så den situation vil slet ikke blive aktuel. Det giver sig selv.
slk486slk486Skrevet 28/04-13 23:31 
Ih altså.. Jeg har 2 360'ere. En i stuen og en i spillerummet. Hvis begge er tændt er det kun den ene jeg kan spille mine spil på. Hvis jeg logger på GFWL samtidigt bliver de begge deaktiveret. Det vil sige jeg kan stå i en situation, hvor spillene er deaktiverede og serveren bliver slukket. Pointen her er at selv om jeg har købt spillene betyder det ikke de virker til 'end of days' fordi de kræver online aktivering.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 28/04-13 23:49 
Klart, det er fordi du ikke kan have indholdet aktiveret på mere end een maskine ad gangen. Lukker de servicen ned for 360, kommer du kun til at kunne bruge indholdet på den ene maskine fremover men vil stadig virke.
slk486slk486Skrevet 28/04-13 23:52, rettet 28/04-13 23:53 
Ja ja, det er vi ikke uenige i, men pointen er stadig at den online aktivering gør at spillene ikke nødvendigvis virker, selvom du har købt dem. Hvis den aktive nu går i stykker feks.

Anyway, lad os være enige i at være uenige og lade det ligge.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 28/04-13 23:58, rettet 29/04-13 07:32 
slk486>
Ja ja, det er vi ikke uenige i, men pointen er stadig at den online aktivering gør at spillene ikke nødvendigvis virker, selvom du har købt dem. Hvis den aktive nu går i stykker feks.

Hvilket jeg sagde fra starten - hvis ens 360 eller PS3 futter af, er man på røven i den situation at ens konsol ikke længere er supporteret af MS eller Sony og man derfor ikke kan hente indholdet igen.

Det er ikke noget at være "uenige" om da det er nemt at teste. Fjern netværksforbindelsen og spil et xbla spil offline.
3of193of19Skrevet 29/04-13 09:20 
Hvis du har købt det på den maskine (eller har flyttet "købscertifikatet) til den maskine kan du spille det offline. Er det noget du har købt på en anden maskine, skal du være logget ind med den live konto der har købt det for at spille det.
slk486slk486Skrevet 29/04-13 09:39 
Ah, det er sådan det virker - tak :)

@Beano: Vi er uenige, da jeg ser det som et issue, mens du ikke ser det som et issue - og fred være med det. Måske taler vi forbi i hinanden, men lad os lade det ligge og komme videre?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 29/04-13 09:57 
Vrøvl. Jeg poienterer at DRM'en virker OFFLINE og du derfor kan spille dine spil OFFLINE så længe din konsol virker og indholdet er aktiveret (købscertifikat). Længere er den ikke.
slk486slk486Skrevet 29/04-13 10:09 
Næste generation af konsoller?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 29/04-13 10:11 
8 liv tilbage...
GreaseballGreaseballSkrevet 29/04-13 10:26 
Dem som har tid/lyst bør se denne episode af "The bonus round" hvor de netop snakker om always-on og om hvad der kan ligge i rygterne.
Blandt andet inde på at det kan betyde at maskinen forventer at være always-on for en masse online muligheder som vi også ser idag på 360 kan virke. Men nok ikke at det kræves. Se deres begrundelser i videoen.

bonus round: is alway-on a turn off
DeluxScanDeluxScanSkrevet 01/05-13 07:25, rettet 01/05-13 07:26 
Jeg er overbevist om, at MS ikke kan nå at ændre på specs. De må se i øjnene, at deres hovedløse gamble med Kinect er endt med, at Sony nu har en konsol med 50% mere ydelse - og at et potentielt meget smerteligt nederlag venter i denne generation.
Jeg hader Kinect, og så vidt jeg kan se er der heller ikke den store hype overfor den slags længere. Kinect taler ikke til old-school gamere, og det er netop denne målgruppe som Xbox skal leve af. Alle angry birds casuals har nu masser af andre alternative platforme, der ikke koster 5000 kr.

Sony har helt ret i, at en konsol er til spil. Sidste generation var det et plus at have visse medier inkluderet, da f.eks. smartphones ikke var så udbredte da denne generation launchede, men med iPad og SmartTV som konkurrenter nu, så bør konsollerne gå tilbage til det, de er gode til: Spil - helst AAA spil. Ikke andet.

Så efter min mening peger alle ting på tæsk til MS - og velfortjent.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
millenniummillenniumSkrevet 01/05-13 07:36 
Med Sonys ekstreme fokus på deres PS4 joypad, (det som spilveteraner altid har brugt - blot endnu bedre) ser det også ud til at Sony har fundet tilbage til kerneværdien for konsoller: AAA spil.

Plus deres optimerede forhold for spiludviklere og stærke alliancer med store spilhuse. Det er genoptaget som et marked for rigtige gamers.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 01/05-13 07:52 
"50% mere ydelse?" Virkelig? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 01/05-13 08:28, rettet 01/05-13 08:29 
Det er nok lidt højt sat, men det er dælme også svært at gøre op i tal. I multiplatformstitler kommer vi nok ikke til at se nogen væsentlige forskelle. Det bliver nok ligesom forholdet mellem 360/PS3 bare omvendt: nogenlunde ens titler med lille fordel til Sony på PS4.

På de eksklusive kommer vi dog nok til at se en større fordel til Sony pga hurtigere og større mængde RAM (fordi OS'et bruger mindre). Der vil være nogle spil, hvor spilområder vil være større og textures mere detaljerede, end hvad der kan laves på Durango.
slk486slk486Skrevet 01/05-13 08:31 
50% er nok overdrevet. Time will tell.

Kerneværdien er vel ikke (forhåbentlig) AAA spil, men bare spil?
Tror ikke der er nogen tvivl om at MS er blevet alt for arrogante i den sidste generation - ligesom Sony var i den forrige. Et lag prygl til at starte med ville være velfortjent, derefter en solid konsol med gode 1. party titler, så vil jeg være tilfreds :)
j/k
SumezSumezSkrevet 01/05-13 09:27 
Jmog>
På de eksklusive kommer vi dog nok til at se en større fordel til Sony pga hurtigere og større mængde RAM (fordi OS'et bruger mindre). Der vil være nogle spil, hvor spilområder vil være større og textures mere detaljerede, end hvad der kan laves på Durango.

Og selvom der stadig er folk der har den opfattelse at den slags detaljer er vildt vigtige, har jeg svært ved at tro på at det bliver forskellen der kommer til at give det ene firma en edge over det andet. Jeg tror "vinderen", hvis der kommer sådan en, bliver baseret på ting som online ydelser, brugervenlighed, community, priser, osv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 01/05-13 09:32, rettet 01/05-13 09:51 
Lad os nu se hvad MS kommer med, men jeg er ikke bleg for at sige at ud fra de leakede specs jeg så sidst kunne PS4 godt være omkring dobbelt så kraftig som "xbox 360 delta". Ikke kun pga hulommelsen men også pga ca dobbelt så kraftig GPU.
Men lad os nu se hvad de annoncerer, og dobbelt så kraftig betyder alligevel ikke dobbelt så pæn grafik, da vi kommer ud i et "diminishing returns" scenarie mellem detaljegrad og opfattet detaljegrad.

Edit: Glemte lige at fremhæve hvor genialt det er med unified memory. Xbox 360 klarede sig også bedre end den burde i forhold til ps3 pga. at den havde unified memory mellem grafikkort og GPU. I PS4'ens tilfælde er denne fordel skruet op til 11 (eller mere). Xbox 360 gpu'en kunne hjælpe lidt til med beregninger, af feks. fysik, nærmest som en utilsigtet sidevirkning, men ps4 GPU'en er fuldstændig beregnet til at tage så stor en del af beregningerne som muligt. Ikke kun fordi GPU'er har udviklet sig i den retning i de mellemliggende 7 års tid men også fordi stort set alle de tweaks vi læste om i Gamasutra artiklen handler om at samarbejdet mellem CPU og GPGPU hurtigere.
I det scenarie gør det selvfølgelig en kæmpe forskel at have både hurtig og unified memory mellem GPGPU og CPU.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 01/05-13 09:55 
dRxL>
Men lad os nu se hvad de annoncerer, og dobbelt så kraftig betyder alligevel ikke dobbelt så pæn grafik, da vi kommer ud i et "diminishing returns" scenarie mellem detaljegrad og opfattet detaljegrad.

Nemlig, og derudover er der den reelle kvalitet af de producerede assets og hvilke shader-effekter der understøttes af hardwaren, osv. Man kan ikke bare skrue op for alle tallene og få pænere spil af det, nogle gange er det helt andre ting der skal til.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 01/05-13 10:27 
Xbox Fusion?

"Xbox Fusion domains registered at Microsoft, suggests name"
dRxLdRxLSkrevet 01/05-13 10:48 
Det lægger måske op til at next-nextbox går mere efter at være et mediecenter der spiller spil. Hvilket jo også var den vision som Microsoft blev skudt i skoene for overhovedet at gå ind i konsolmarkedet til at starte med.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 01/05-13 10:50 
Hvad er det en fusion af? Kinægt og rigtige spil? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 01/05-13 10:53 
TV, musik, film, sociale medier, spil...
dRxLdRxLSkrevet 01/05-13 11:03, rettet 01/05-13 11:16 
Sumez>
Nemlig, og derudover er der den reelle kvalitet af de producerede assets og hvilke shader-effekter der understøttes af hardwaren, osv. Man kan ikke bare skrue op for alle tallene og få pænere spil af det, nogle gange er det helt andre ting der skal til.

To ting:

1) Alle shader effekter er understøttet af en moderne GPU, det er kun et spørgsmål om hvor mange af dem man kan lave samtidig indenfor den tid der er afsat til at tegne hver frame.

2) Det virker som om du ude i at beskrive kunstnerisk kvalitet, det var ikke min pointe. Snarere noget i retning af at det er sværere at se forskel når man går fra 5000 til 50000 polygon modeller end når man går fra 500 til 5000 polygon modeller. Og lidt det samme med antallet af shader effekter per pixel, selvom jeg regner med at det nok bliver den umiddelbart mest tydelige forskel i den nye generation.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 01/05-13 11:54 
Jeg er ikke ude i at beskrive kunstnerisk kvalitet, nej.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/05-13 08:19 
Sumez>
"50% mere ydelse?" Virkelig? :)

Ja, ok :) Overdrivelse fremmer forstaaelsen.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
GreaseballGreaseballSkrevet 03/05-13 09:58 
http://www.screwattack.com/news/rumor-has-recent-sonic-leak-also-leaked-name-nextbox
Ja det er stadig kun et rygte og ja jeg ved jeg ikke har meget til overs for rygter. Men syns dog lige jeg ville dele det her. Xbox Infinite... Hmmm, syns det virker lidt langt for et konsol navn måske. Eller er vi blevet for vant til små korte navne idag?
BeanoBeanoSkrevet 03/05-13 10:06, rettet 03/05-13 10:12 
Jeg gættede faktisk på Infinite/Infinity for nogle måneder siden :)

360 II = to cirkler = 8... og 8 tallet lagt ned er infinity. Men med Windows 8 "succeen" kunne jeg forestille mig de ikke vil have den til at referere til det nu med at bruge noget der ligner et 8-tal alt for meget.
millenniummillenniumSkrevet 03/05-13 10:15 
Dum ide. Spørg enhver udvikler:
Aldrig kalde noget i koden for "new", for hvad kommer så bagefter? "Newest", "New'ere"...?

Hvad kommer efter Infinity?

Jeg ville kalde den for Xbox Icarus. :-P
The medium is the message.
GreaseballGreaseballSkrevet 03/05-13 10:22 
Eller hvad med Xbox 4Ever. Så får de da 4 tallet med i navnet :p
millenniummillenniumSkrevet 03/05-13 10:23 
Xbox NRG .... det ville være totalt 90'er agtigt.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 03/05-13 10:32 
Jeg ville kalde den for Xbox Icarus. :-P

Det var vist 360'eren :p
j/k
BeanoBeanoSkrevet 03/05-13 10:38, rettet 03/05-13 10:41 
millennium>
Dum ide. Spørg enhver udvikler:
Aldrig kalde noget i koden for "new", for hvad kommer så bagefter? "Newest", "New'ere"...?

Jeg er udvikler og kalder jævnligt noget for "new" uden det er spor forkert :)

Og hvad med New iPad?... den er jo ikke længere "new".


millennium>
Hvad kommer efter Infinity?

Det næste!

Dvs. alle de "Ultimate" produkter og udgivelser er de sidste? :D

Final Fantasy... !!!
BeanoBeanoSkrevet 03/05-13 10:38 
slk486>
Det var vist 360'eren :p

Det vil jeg også mene :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/05-13 13:40 
Xbox: Reckoning: Revelations
millenniummillenniumSkrevet 03/05-13 13:41 
Nå nej ... Efter Xbox Infinity kan de kalde den for Xbox Rebirth
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 03/05-13 13:51 
Xbox Zero: The Wrath Of Ballmer

Næste generation af konsoller?
slk486slk486Skrevet 03/05-13 13:54, rettet 03/05-13 13:56 
Xbox 3 - The Search for Direction
j/k
millenniummillenniumSkrevet 03/05-13 14:04 
Ybox.
Wuuuhuuu....
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 03/05-13 14:08 
YnotBox
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/05-13 15:31 
Mtn Dew presents: The Xbox eXperience, brought to you by Doritos.
BeanoBeanoSkrevet 03/05-13 15:52 
You win.
1'024 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig