X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Næste generation af konsoller?


Svar
Danny SallingDanny SallingSkrevet 11/03-10 15:08 
Nogen der ved om der kommer nogen ny konsol indenfor det næste år, eller 1½, eller om vi "bare" får nye gadgets om muligheder som med Move og Natal? Nintendo har, så vidt jeg ved, udtalt at de skulle komme med en ægte next gen. maskine, men jeg ved ikke noget om hvornår, nogen der ved noget om det?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
1'024 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > »

Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 08/04-13 19:15, rettet 08/04-13 19:31 
Vældig interessant rygte fra brugeren thegreaterikku på Reddit.
Han skriver som en kommentar til de to prismodeller ($300 og $500) og Always On:

It's out now so I guess I can safely talk about it.
The only reason they will require an "always on" internet is because one model is built-in only for "subscription". So you pay a x$ per month and you play whatever you like, hence the need for a always on since the games are streamed. The "regular" console won't need this.
They should rephrase their headline to : The gamers in the U.S aren't ready for shitty journalism that takes random rumors for granted.

Så den billige model bliver med en slags Netflix for spil, og det vil kræve always on, mens den dyre model er mere som det plejer.

Link...
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
enfenenfenSkrevet 08/04-13 21:25 
Så giver det mere mening. Og samtidigt acceptabelt.
What is the Matrix?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/04-13 12:42 
Der går rygter om Microsoft vil holde en event den 21 Maj.

http://www.independent.ie/business/technology/microsoft-plans-new-xbox-event-for-21-may-29184456.html
NaieraNaieraSkrevet 09/04-13 18:36, rettet 09/04-13 18:36 
Næste generation af konsoller?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 11/04-13 11:39 
Adam Orth tilsyneladende ikke længere hos MS...

#dealtwith
slk486slk486Skrevet 11/04-13 15:24 
Drastisk, men i denne twitter-facebook verden var det vel uångåeligt.
j/k
WehnerWehnerSkrevet 11/04-13 21:08 
I forhold til hvis stor pr-skade, han forvoldte - og vel egentlig ikke ved et uheld men via ren assholeness - så er det nok ikke engang så drastisk.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GreaseballGreaseballSkrevet 24/04-13 22:38 
MS vil præsentere næste generation af Xbox den 21. Maj.
Se flere detaljer i linket.

Spike to Present Exclusive Live TV Broadcast..
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/04-13 00:13, rettet 25/04-13 00:14 
Tænkte nok at det ville være en TV event. Microsoft elsker at lave et show ud af det.

De er So USA

http://youtu.be/LTs0AoaMYGA
GreaseballGreaseballSkrevet 25/04-13 10:51 
Darkbeat>
De er So USA

Du får det til at lyde som noget negativt :p

Sjovt nok også et amerikansk firma.
Efter at havde gabt mig gennem Sony's "afsløring" så vil lidt mere show være velkommen ^^
slk486slk486Skrevet 25/04-13 10:58 
^^ Flamebait :P

Jeg fandt Sony's presentation dejlig teknisk uden for meget fluff.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 25/04-13 11:24 
Darkbeat>
Tænkte nok at det ville være en TV event. Microsoft elsker at lave et show ud af det.

De er So USA

http://youtu.be/LTs0AoaMYGA

Ja, jeg får helt kvalme af at gense den video. Det købte publikum der ser lige lovligt begejstrede ud over ingenting - ydr!
GreaseballGreaseballSkrevet 25/04-13 12:03 
slk486>
Jeg fandt Sony's presentation dejlig teknisk uden for meget fluff.

Måske lige det.. den manglede lidt fluff. For meget teknik snak. Ikke at der noget galt i det. Men man kan også godt lave lidt show ud af det.
Ikke at de skal være en gentagelse af den video som Darkbeat linker til. For der lidt FOR meget MTV over den(sjovt nok). En balance gang om man vil. Så det ikke føles som et bestyrelse møde eller en universitets forelæsning.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 25/04-13 13:17 
Interessant PS4 artikel på Gamasutra.

Inside PS4
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
slk486slk486Skrevet 25/04-13 13:22, rettet 25/04-13 13:26 
@DeluxScan: Se også PS4 lancerings tråden.
j/k
DeluxScanDeluxScanSkrevet 25/04-13 13:32, rettet 25/04-13 13:38 
Jeg ser frem til at se, hvad MS har i støbeskeen i Maj. Personligt tror jeg, at Sony har taget dem totalt på sengen og at den nye Xbox er mere ment som et mediecenter, end som en spillemaskine.
Hvis det er tilfældet, så tror jeg MS får det svært.

Sony har givet deres bud på en fulblods spillemaskine, og efter min mening mangler der ikke noget - da slet ikke, da de 8GB RAM blev endeligt confirmed.
Efter rygterne at dømme, så har MS et ligende setup, blot med dårligere RAM og et sultent Windows styresystem og Kinect, der spiser ressourcer. Altså vil Sony have den stærkeste konsol rent teknisk. HVis de så også kører PS+ videre, så har de altså et godt kort på hånden.

Med alle de alternativer til et decideret mediecenter, der er i dag, hvem vil så bruge 5000 kr. på en Xbox, der ikke engang har de flotteste/bedste spil? Nok ikke så mange, da begge konsoller nok mest kommer til at appelere til de mere seriøse spillere. Casuals bliver nok på mobil/iPad.
Her kommer Kinect så også ind som en joker, da den appellerer næsten udelukkende til casual publikummet og derfor ikke bevirker, at flere forbrugende seriøse spillere ender med Xbox - nærmest tværtimod.
Hertil kommer så rygterne om always-on og stop for brugte spil.
MS kan så modarbejde det hele med en abonnements-service og dermed nedsat pris, men den tror jeg ikke rigtigt på - og det kan Sony jo i princippet også.

Anyway, jeg ser frem til at se nogen spil til E3 og forhåbentligt nogle billeder af PS4 og Xbox 720 (Mon ikke Sony frigiver dem d. 21. Maj, blot for at sabotere MS's opmærksomhed? Det ville jeg da gøre...)

Spændende!

Havd tror I bliver farverne i denne generation? Jeg tror på sort, men håber på hvid :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
slk486slk486Skrevet 25/04-13 13:38, rettet 25/04-13 13:41 
Jeg tror også bestemt at Sony har taget dem på sengen, men om MS fortsætter i deres nedadgående spiral uanfægtet, vil tiden vise. Spændene år for os :)

Hvor meget Compute skal der mon til det her?
http://www.vg247.com/2013/04/25/nvidia-physx-trailer-shows-off-real-time-water-physics/
j/k
BeanoBeanoSkrevet 25/04-13 13:55 
Hvis det skal være ægte moderne MS-stil, så kommer konsollen uden start knap og bliver nød til at relancere konsollen i 2015 med knappen tilbage :D
slk486slk486Skrevet 25/04-13 14:02 
... den er jo always on, så hvad skal man med en start knap?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 25/04-13 14:14 
Skulle faktisk ikke undre mig - ingen knapper på konsollen og skal tændes/slukkes via Kinect gesture/voice command eller controlleren...
slk486slk486Skrevet 25/04-13 14:40, rettet 25/04-13 14:42 
Næste generation af konsoller?

SÅ TÆND DOG FOR FANDEN!
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/04-13 15:30 
Greaseball>
Darkbeat>
De er So USA

Du får det til at lyde som noget negativt :p

Sjovt nok også et amerikansk firma.
Efter at havde gabt mig gennem Sony's "afsløring" så vil lidt mere show være velkommen ^^

Nåh ja, jeg var nu meget glad for Sony's show der var mere faktuelt og kom med en masse info der gav os en idé om hvad man kan regne med. Jeg regner ikke med det samme info dump til Spike TV show'et, men jeg syntes da også det bliver rart at se hvilke våben Microsoft kommer til E3 med :)
GreaseballGreaseballSkrevet 25/04-13 17:29 
Jeg tror ikke SONY har taget MS på sengen. Tror begge partner har en ret god ide om hvad de andre laver.
Husk på at MS godt kan nå at lave specs om på den næste Xbox nu hvor SONY har fortalt nogen af deres.
Industri spionage! Det har sikker gyldne dage i tider som disse ;p
But what's clear is that, during this period of flux in the games hardware arms race, Microsoft may perform a last-gasp upgrade to its memory specs to better match the PS4.

In a recent interview with Eurogamer, Ubisoft Montreal exec Yannis Mallat said that Microsoft's next console will be "aligned with what Sony announced"

Så længe de ikke laver en SATURN.. Kan i huske da SEGA gik i panik over PSone og lavede ændringer til SATURN. Uha.. det ikke vist ikke så godt?


Og lige til jer der stadig snakker om de vil blokke pre-owned games. Hold nu op med at bringe det gamle rygte op hele tiden. Jeres elskede PS4 gør det ikke så hvorfor skulle den næste Xbox. Undskyld, det ikke for at lyde negativ om SONY(skal sikker selv havde en PS4 også) men folk bliver VED med at bringe de samme tåbelig rygter som ikke har noget hold i virkeligheden op.
Here's what we know for sure: Retailers in the US and in the UK have both been briefed on the next Xbox (having been handed monstrous non-disclosure agreements) and the noises we're hearing from both sides of the Atlantic are positive.

In essence, it would be hard to imagine retail bosses being so upbeat about a new console if it happened to prohibit about a quarter of their turnover.


alle quotes taget fra -CVG "the-countdown-to-the-next-xbox"
JmogJmogSkrevet 26/04-13 01:30, rettet 26/04-13 01:33 
Greaseball>
Husk på at MS godt kan nå at lave specs om på den næste Xbox nu hvor SONY har fortalt nogen af deres.

Hvis du tror det, så tager du grueligt fejl. Det er ALT for sent at ændre på specs. Ændrer de på specs, så skal samtlige spil der er under udvikling kodes om. Det er svært nok i forvejen at kode launchspil, da specs har været flydende og er blevet ændret henad vejen. Den endelige fastlåsning skete sikkert sidste år.

De eneste specs MS ville være i stand til at ændre på uden at fucke det helt op for udviklerne ville være at øge RAM-mængden og det gør de ikke. Det vil både øge omkostningerne for meget og reelt vil de helt sikkert også finde det unødvendigt. 8GB vil de mene er rigeligt. At ændre det fra DDR3 til DDR5 er udelukket. Det vil fuldstændigt ødelægge al den kode, som udviklerne har lavet specifikt til DDR3 RAM'en.

Men, men, men... de ændrer ikke på specs som reaktion på Sonys præsentation. Det er jo ikke en PC, hvor man bare kan sætte et andet grafikkort i. Det her er reelt et custom-made motherboard, hvor alt er integreret. Det vil kræve et komplet redesign at lave ændringer i de tre primære komponenter: CPU, RAM og GPU.

Det Sony gjorde var pissesmart. De leverede dev-kits med 8GB RAM indbygget. Dev-kits har normalt altid mere RAM indbygget end launch-konsollen vil have for at gøre det nemmere for udviklerne at kode, hvilket gjorde at alle udviklerne troede den færdige maskine ville launche med 4GB RAM. Om Sony hele tiden havde planlagt at den færdige maskine skulle have 8GB RAM eller om det var en reaktion på de lækager, der meldte at Nextbox ville have 8GB RAM, er et godt spørgsmål. Men det var et PR mesterstykke/lykketræf, at de kunne annoncere, at ikke bare var deres RAM en hurtigere type, der var også dobbelt så meget som alle regnede med.

Spekulationer om specs der bliver afsløret 21/5 er uinteressante på dette tidspunkt, da de forlængst er lækket. Det interessante bliver features og pris. Med features tænker jeg på hvad de vil annoncere med hensyn til eventuel omstrukturering af Xbox Live abonnementerne; kommer der et modstykke til PS Plus? Holder rygterne om et "køb abonnement på en IPTV-pakke og få Nextbox til 100 dollars"-tilbud, og vil der komme en ækvivalent i EU? FÅR vi overhovedet prisen at vide eller bliver det gemt til E3? Hvilke ændringer (hvis nogen) har de lavet til controlleren? Og ikke mindst, hvad kan de byde på af helt nye 1st party eksklusive titler. Sidstnævnte er vitalt for at kunne imponere i spilpræsentationerne, da præsentationer af multiplatformspil vil blive mødt med ligegyldighed, da vi allerede har set dem. Alle ved at Assassin's Creed 4, Watch Dogs osv kommer til alle fire konsoller.

Hvornår den lanceres er selvfølgelig også interessant for os europæere. I modsætning til med PS4, føler jeg mig dog sikker på, at det bliver november ligesom USA og ikke en forskudt launch. Det kan PS4 muligvis gå hen at blive, da Sony har tre store markeder at tage hensyn til mens MS ikke behøver allokere et antal maskiner af betydning til Japan, da de på forhånd ved at slaget er tabt der. De VIL launche i Japan, men mest af symbolske årsager. US er deres kernemarked og EU er hvor slaget kommer til at stå for alvor om at tage markedsandele.

At de begge launcher i år er faktisk det bedste håb vi har om, at vi ikke kommer til at se en forskudt launch med EU som lillebror på PS4-fronten. Xbox sidder tungt på US markedet. PS3 sidder ret tungt på EU markedet. Skulle MS være eneste next gen konsol på hylderne i EU til jul, er det en KÆMPE fordel, som giver både forspring og momentum i hele 2014. Det ved Sony dog godt, så hvis det på nogen tænkelig måde er muligt rent logistisk, så vil de også launche i EU til november.

Det eneste vi ved med sikkerhed angående launchen er at siden de kommer samtidigt (i hvert fald i USA), så vil de med sikkerhed have samme pris for fuldprismodellerne uden eventuelle rabatordninger. Ingen tør være den der får prædikatet "Next gen ligesom konkurrenten - bare dyrere". Det ville være kritisk til jul.
BeanoBeanoSkrevet 26/04-13 07:29, rettet 26/04-13 07:37 
Jeg tror sagtens de kunne finde på at opgradere til 12GB DDR3 RAM - nok ikke dyrt at gøre og så kan de føre sig frem med at maskinen har mere RAM overfor de forbrugere og medier der ikke ved bedre mht. RAM typer.
slk486slk486Skrevet 26/04-13 10:25 
Det kræver ikke helt så store ændringer blot at putte mere ram i, men at ændre på specs er som Jmog skriver alt for sent. Der er mange ting at tage højde for udover økonomien, såsom mobo design, integrationsdesign, specialchips, varme(!!), mv. Dog kan de jo have forberedt nogle "just in case" muligheder, så de allerede havde design specs klar til diverse opgraderinger.

Blot at opgradere rammen fra 8-12 vil først få reel betydning meget sent i konsollens livstid, som jeg ser det.
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 26/04-13 11:08, rettet 26/04-13 11:12 
Jmog>
Greaseball>
Husk på at MS godt kan nå at lave specs om på den næste Xbox nu hvor SONY har fortalt nogen af deres.

Hvis du tror det, så tager du grueligt fejl. Det er ALT for sent at ændre på specs.
'
Også hvis de bare vælger at hæve antal af ram som er blevet nævnt før?
(Nå jeg talte om ædring om specs så mener jeg ikke drastiske ændringer, det ved jeg godt er lidt sendt at rette på. Men antal ram er måske det store at lave om på)

Men tror ikke at der nogen stor forskel på de maskiner, ikke hvis vi skal tror hvad der bliver sagt fra Ubisoft af. Så det betyder sikker ikke noget at de kan ikke kan ændre på specs.
For den sags skyld kan den blive kraftigere end PS4, vi ved jo ikke noget før efter de har fremvist den. :p

Tror IMO ikke at forskellen på de to bliver meget mere end det vi ser på PS3 og 360 idag. Med andre ord, man skal havde de store briller på for bare at spotte forskelle nogen gange.
JmogJmogSkrevet 26/04-13 13:05, rettet 27/04-13 01:20 
Udviklerne kender specs og har kendt dem et stykke tid, så baseret på diverse lækager, så kender vi faktisk de specmæssige forskelle på de to maskiner i store træk. Dette baserer jeg på, at bortset fra mængden af DDR5 RAM, så var der ikke en eneste overraskelse, da PS4 blev officielt annonceret. Det ville være ret underligt hvis alle lækagerne om PS4 var korrekte og Nextbox lækagerne ikke var det.

For dem der ikke følger med i den slags kommer forskellene i store træk lige her:
CPU: Identiske. Begge kører med 8-core 1,6Ghz AMD processor.
GPU: Lignende AMD for begge. PS4-versionen er clocket lidt højere.
RAM: PS4 har 8GB DDR5 med 7-7,5GB tilgængelig for udviklerne (OS tager resten). Nextbox har 8GB DDR3 med 5-6GB tilgængelig for udviklerne.

Ovenstående er selvfølgelig kun baseret på rygter og lækager fra udviklere, som har udtalt sig anonymt til spilpressen, men der er ingen grund til at tro det ikke vil være lige så korrekt denne gang som det var før Sonys præsentation.

Mht at MS skulle ændre på RAM-mængden, så er der også et rent logistisk problem i og med at det er en forbandet masse RAM-chips der skal produceres. De kan ikke bare ændre deres ordre hos fabrikkerne til det dobbelte. Produktion i den størrelse skal planlægges år i forvejen, for at sikre sig at de kan følge med. Alene forhandlinger om prisen tager sikkert en måned. Plus, det ville gøre maskinen dyrere, hvilket de IKKE ønsker. Begge producenter har mere eller mindre 400 dollars at gøre godt med og begge har gjort sig de samme tanker om hvad en maskine skal have af specs, hvilket er grunden til at de på flere områder er ret ens. Samme budget og samme formål kan kun ende med nogenlunde ens resultat. Grunden til at Nextbox på et par områder er speccet lidt lavere er slet og ret, at den kommer med Kinect 2. De omkostninger, det har medført, har ædt noget af kagen og gjort, at der var mindre tilovers til resten. MS kunne selvfølgelig vælge at tage et større tab i salget af maskinerne for at kunne skrue op for specs.

Men jeg tror dog at vi godt kan skubbe alle de tanker helt til side, for MS vil sandsynligvis mene at det slet og ret ikke er nødvendigt af to grunde:
-Hovedparten af deres kunder sidder IKKE og diskuterer sådan noget her på fora. Hvis de overhovedet tager sig af hvor meget RAM, der er i maskinerne, så ser de bare at begge umiddelbart har samme RAM-mængde. De ved ikke, at PS4 rent båndbreddemæssigt mere eller mindre har dobbelt så meget RAM (pga RAM-type og et mindre krævende OS).
-MS føler sig (sikkert med rette) sikre på at pga vennelister og hit-franchises som Halo, Forza og Gears, så vil rigtig mange af deres nuværende kunder migrere over til den nye model.

Med andre ord, de ved godt at deres maskine vil være lidt langsommere, men regner ikke med det vil skade salget. Og de har sikkert ret.
GreaseballGreaseballSkrevet 26/04-13 23:06 
Jmog>
De ved ikke, at PS3 rent båndbreddemæssigt mere eller mindre har dobbelt så meget RAM (pga RAM-type og et mindre krævende OS).

Ikke at det hjalp ret meget når man ser på multi-platforms titler i mellem de to maskiner. Bare se stakkels Skyrim.(har de fået det rettet btw?)
dRxLdRxLSkrevet 26/04-13 23:19 
Tror det er en typo fra Jmogs side. I forholdet x360-ps3 er RAM situationen sådan ca. omvendt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 27/04-13 01:21 
Det var selvfølgelig (konteksten BURDE have afsløret det) PS4 jeg snakkede om. Slåfejl rettet.
GreaseballGreaseballSkrevet 27/04-13 12:42 
Ja ok så. :)
Men igen, er det ikke bedre at sige "har måske" da ingen af os ved hvordan den anden maskine kommer til se ud. Alt vi "ved" kommer fra rygter. Så før de officielt afsløre, så ville jeg vente med at sammenligninger.
JmogJmogSkrevet 27/04-13 15:21 
Så er der ikke meget at snakke om. Officielt eksisterer maskinen jo ikke :-D
slk486slk486Skrevet 27/04-13 15:22 
Nej uha nej :)
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 27/04-13 18:11 
LOL :)
BeanoBeanoSkrevet 27/04-13 18:16 
Friske rygter...

According to a Polygon source, Achievements are being revamped so that developers and publishers can add more to a game post launch – without DLC if need be.

This will allow developers to “tweak player behavior,” like for example: having them spend more time in certain areas of the game or to help them “get past a difficult spot.” The report also states that the new Xbox could also contain “cross-platform” and “cross-title” Achievements.

There also won’t be a cap on the number of Xbox Live friends a person can have, and supposedly, folks will be able to follow one another – sort of like on Twitter.

Other nuggets gleaned from the report include a video sharing system which will act similar to a DVR and record user gameplay to share on YouTube. Those who feel like sharing their session can go into the video and select highlights to edit. This function can be turned on and off or set up automatically.

The console will also have “some form” of always-on requirement to support apps, streaming video services, and act as a possible anti-piracy tool.

It will also support digital rights management and anti-piracy checks through an Internet connection. This could come in the form of a one-time authentication or a constant connection – depending on the publisher.


Kilde
slk486slk486Skrevet 27/04-13 18:20, rettet 27/04-13 18:20 
Ja, det lyder jo alt sammen fornuftigt nok, bortset fra sidste paragraph, som de slet ikke burde støtte :)
j/k
WehnerWehnerSkrevet 27/04-13 20:12 
Beano>
The report also states that the new Xbox could also contain “cross-platform” and “cross-title” Achievements.

Det ville være bonus maximus, hvis der kom more cross-platform play. Det fungerede så optimalt i Shadowrun, at det er meget uderligt, man ikke har forsøgt sig mere med det.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 27/04-13 21:22, rettet 27/04-13 21:23 
Der er ingen anden forhindring af cross-platform play end platform lockdown og når MS nævner det er jeg næsten sikker på de hentyder til PC/Xbox - ikke PS4/Xbox :)

MS/Sony har forskellig infrastruktur på deres platforme, så hvis det skal være cross-platform skal udviklerne/publisheren selv stå for udvikling og vedligeholdelse af serveren. Indtil der findes en middle tier der er ligeglad med systemet kan vi nok kigge langt efter det. En åben standard ville være fornuftigt.
j/k
WehnerWehnerSkrevet 27/04-13 22:19 
slk486>
Der er ingen anden forhindring af cross-platform play end platform lockdown og når MS nævner det er jeg næsten sikker på de hentyder til PC/Xbox - ikke PS4/Xbox :)

Øhm, var den til mig? I så fald misforstod du i hvert fald mit indlæg. Shadowrun var netop Xbox 360 og Pc.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 27/04-13 22:38, rettet 27/04-13 22:38 
Wehner, du må ikke quote det indlæg der når dit indlæg kommer lige efter. Det er strengt forbudt!

En af dine moderator kammersjukker har lige slettet et af mine indlæg af samme grund tidligere idag, det er vel kun fair hvis også staben overholder reglerne.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/04-13 22:43, rettet 27/04-13 22:50 
Strengt taget quoter han ikke det, der står lige før hans eget indlæg, men derimod første del af forrige indlæg. Det er vel fair nok? Jeg har i hvert fald selv gjort det masser af gange :D

Slettede de hele dit indlæg? Det er sgu da lidt groft. Ville give mere mening, hvis de kun havde slettet dit quote :/
AV Intelligent Terminal
WehnerWehnerSkrevet 27/04-13 22:59 
Azzkikr>
Wehner, du må ikke quote det indlæg der når dit indlæg kommer lige efter. Det er strengt forbudt!

I sin helhed. Man må naturligvis gerne pille noget ud.

Tilbage til emnet. Yderligere kommentarer til modereringen tages per pm, tak.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 27/04-13 23:06, rettet 28/04-13 14:50 
KillerBean2>
Slettede de hele dit indlæg? Det er sgu da lidt groft. Ville give mere mening, hvis de kun havde slettet dit quote :/

Selvom Wehner har været på banen, så vil jeg gerne lige knytte en kommentar til det her.

Der bliver ofte slettet hele indlæg, med henvisning til 'forbrydelser' mod reglerne for citater. Eftersom de indlæg forsvinder hurtigt kan det selvfølgelig nemt se ud som, at det ikke hænder ofte, men det gør det altså. Det er vigtigt at understrege, at sammen med moderatorbeskeden får brugeren _hele indlægget_ inkluderet, så det er lige til at poste igen, uden citat.

Som Wehner nævner, så klipper han en del ud af indlægget, og citerer altså ikke indlægget i sin helhed. Reglen om at det er forbudt er meget gammel. Den blev lavet fordi det simpelthen er spild af plads, og for at undgå gigantiske citat-træer, som man ser overalt på nettet, når folk ikke fatter at skære unødvendige citater fra.

Men nok om det. Tilbage til emnet, igen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/04-13 23:14 
Naiera>
Det er vigtigt at understrege, at sammen med moderatorbeskeden får brugeren _hele indlægget_ inkluderet, så det er lige til at poste igen, uden citat.

Okay. Så er det egentlig fair nok :)

Naiera>
for at undgå gigantiske citat-træer, som man ser overalt på nettet, når folk ikke fatter at skære unødvendige citater fra.

Det er også lidt af en pain. Næsten lige så irriterende som når en eller anden klovn quoter et helt indlæg med 400 billeder. Men ja... Tilbage til emnet :D
AV Intelligent Terminal
slk486slk486Skrevet 28/04-13 03:22 
Øhm, var den til mig? I så fald misforstod du i hvert fald mit indlæg. Shadowrun var netop Xbox 360 og Pc.

Ja, men det var blot en observation i forhold til MS rygteteksten :)
j/k
spectrespectreSkrevet 28/04-13 09:20 
Hvis always on skal ses som en slags anti-piracy measure, og derved forhindre brugtsalg, så håber jeg sq det betyder en nedgang i det møg irriterende dlc med true ending og andet der burde være der når man køber det fulde spil.

DLC var jo en del af strategien mod brugtsalg i denne generation, men meget af det DLC der er, burde have været der fra starten, da det ofte føles som om at det bevidst er taget ud, så det kan sælges senere.

"I'm looking at YOU, Capcom"
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
GreaseballGreaseballSkrevet 28/04-13 09:56, rettet 28/04-13 09:57 
Faldt over denne her udtalelse på ScrewAttack omkring nogen af de rygter med DRM.
I just can’t stand the thought of a console that requires a consistently strong Internet connection.
What happens if the servers go offline? What about the users who don’t have a good connection? What about those who can’t get a fair shake from their service providers when it comes to bandwith usage?
There are just too many problems for an always-online console to work in the current climate. When more consumers have the luxury of living in Adam Orth’s bubble, then we’ll talk.
Here’s hoping on May 21, Microsoft confirms its next console will support full-offline play. If it doesn’t, The “Big M” will have to “deal with” the consequences.

Netop det jeg ser som et stort problem for MS hvis de vælge at indføre en form for always on. At brugere simpelthen fra vælger den næste Xbox fordi de ikke kan bruge den grundet de ikke har noget internet/eller special god forbindelse.
spectrespectreSkrevet 28/04-13 12:12 
hvis de har valgt at gøre det på den måde, må det jo være på baggrund af nogle tal de kan trække? Kan ikke forestille mig, at sådan en virksomhed kaster sig hovedløst ud i noget der ikke er undersøgt.

Always on er ikke et problem for mig, så de kan gøre hvad de vil, hvis jeg vælger deres konsol.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
FancyPantsFancyPantsSkrevet 28/04-13 13:39 
Always on er jo mere eller mindre et krav til langt de fleste PC spil i dag.
I hvert fald hvis de kører via Steamworks eller Origin, hvor Steam godt nok skilter med en offline mode.
... Som jeg endnu ikke har fået til at virke :P

Min 360 er også altid online, og det samme bliver tilfældet når jeg engang får smidt min PS3 op. Personligt er det ikke et aspekt der får dem til at miste mig som kunde, men jeg kan sagtens forstå alle frustrationerne omkring det.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
1'024 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig