X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Næste generation af konsoller?


Svar
Danny SallingDanny SallingSkrevet 11/03-10 15:08 
Nogen der ved om der kommer nogen ny konsol indenfor det næste år, eller 1½, eller om vi "bare" får nye gadgets om muligheder som med Move og Natal? Nintendo har, så vidt jeg ved, udtalt at de skulle komme med en ægte next gen. maskine, men jeg ved ikke noget om hvornår, nogen der ved noget om det?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
1'024 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 26/02-13 17:40 
TheDuke>
Moderat pænere grafik giver mig ikke en bule i bukserne der kan retfærdiggøre hvor nederen konsoller er blevet, især fordi den næste generation stadig ikke vil kunne levere pænere grafik end min 2 år gamle PC.

Hvad får dig til at tro det? Et par videoer fra spil udviklet på ufærdig hardware og lavere specs end hvad konsollen får, når den er på markedet?

Eller er vi ovre i den alt for udbredte misforståelse, at man kan lave en 1:1 sammenligning mellem specs på en konsol og en PC? Det kan man jo ikke. Tag et kig på de flotteste spil i denne generation og fortæl mig hvilken PC der kan gøre det samme med 512mb ram og et syv år gammelt grafikkort. Du vil ikke engang kunne finde en der ville kunne boote spillet.
OlimarOlimarSkrevet 26/02-13 17:44 
Tror bare han mener, at alt hvad der er vist omkring de nye spil, allerede er set på PC'er ( tænker detaljegrad, lightning, opløsning osv)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/02-13 17:48, rettet 26/02-13 17:50 
Jmog>
Nej. Og stort set alle i industrien regner med de bliver billigere end forgængerne.

Det var jo også fuldstændig vanvittigt med Playstation 3. Var det $599 det blev lanceret til i US? Hvor meget var det herhjemme? 5000 kr?

I lyset af det rimelige prisleje Vitaen blev lanceret til, tror jeg på $399/4000 kr. Den nye Xbox, der eftersigende skulle have større fokus på multimedieegenskaber og et så bredt publikum som muligt, bliver nok billigere. Omkring de 3500 kr. Konkurrencen er trods alt væsentligt forøget siden sidste launch.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 26/02-13 18:04 
Kommer the last guardian til ps4, som launch titles?
Og bliver prisen høj? køber jeg stadig maskinen...også hvis det er 1000$ :P
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
TheDukeTheDukeSkrevet 26/02-13 20:32 
Jmog>
Hvad får dig til at tro det? Et par videoer fra spil udviklet på ufærdig hardware og lavere specs end hvad konsollen får, når den er på markedet?

Det faktum at det har været sådan de sidste 15-20 år får mig til at tro det. Hvad får dig til at tro at det skulle gå anderledes denne gang?
ProzelProzelSkrevet 26/02-13 20:46 
Ved mindre Sony er komplet idioter, så sælger de den ikke igen til 5000,- hvilket var fuldstændigt sindsygt!

3000,- til eller fra kan jeg gå med til, ellers venter jeg bare.
BeanoBeanoSkrevet 26/02-13 20:54, rettet 26/02-13 20:58 
PS3 kostede vejl kr. 5500,- i DK ved lancering, så mit bud er vejl. kr. 4000-4500 ($400-450) for PS4 i billigste SKU. Næppe billigere efter de bumpede specs til 8GB DDR5 RAM. Så vidt jeg har forstået, kan det bliver en udfordring for dem at skaffe tilstrækkelig DDR5 RAM til at fabrikere nok enheder til en WW release i år.
NaieraNaieraSkrevet 26/02-13 21:07 
Med 5-10 stærke mente jeg prisen på begge.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GreaseballGreaseballSkrevet 26/02-13 21:38, rettet 27/02-13 16:52 
Det så også de færreste som køber begge maskiner til launch. Især hvis de ligger meget tæt på hinanden.
Mange af også gamle rotter venter jo lige og ser hvad der er af titler ude til dem. Er der ikke noget at komme mellem lunch titler så venter man da lidt. Eller har man lige købt den ene så venter man lidt med den anden alt efter hvilke spil man helst vil spille først.
Har stadig ikke nogen WiiU da der ikke er nogen titler til den endnu som har råbt efter mig.
dRxLdRxLSkrevet 26/02-13 22:18 
Jeg har undret mig over de leaks der var omkring Orbis og Durango, her er en længere artikel om den mulige kilde: http://kotaku.com/5986239/the-rise-and-fall-of-superdae-a-most-unusual-video-game-hacker
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 27/02-13 00:08 
Greaseball>
Det så også de færreste som køber begge maskiner til lunch.

Jeg foretrækker også mine til aftensmad.
HankyHankySkrevet 27/02-13 01:06 
dRxL>
Jeg har undret mig over de leaks der var omkring Orbis og Durango, her er en længere artikel om den mulige kilde: http://kotaku.com/5986239/the-rise-and-fall-of-superdae-a-most-unusual-video-game-hacker

Alt for fed artikel!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
GreaseballGreaseballSkrevet 27/02-13 16:54 
Jmog>
Greaseball>
Det så også de færreste som køber begge maskiner til lunch.

Jeg foretrækker også mine til aftensmad.

Man kan da heller ikke lave en taste fejl før Erik Engelsklære kommer farende :p

Men nej.. Maskiner skal nydes til morgenmad, gerne med bacon til.
NaieraNaieraSkrevet 27/02-13 17:59 
Greaseball>
Erik Engelsklære

Er det med vilje?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GreaseballGreaseballSkrevet 27/02-13 20:26, rettet 27/02-13 20:28 
Ja, min lille ordbog :p
Danny SallingDanny SallingSkrevet 27/02-13 21:46 
PS4 står til 5.995,- på cdon
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
OlimarOlimarSkrevet 27/02-13 21:47 
Placeholder, ingen pris er fastlagt endnu.
3of193of19Skrevet 27/02-13 21:59 
Alle indikatorer peger til en lavere lancerings pris for PS4 end PS3 havde.
dRxLdRxLSkrevet 27/02-13 22:04 
Måske, der er ret meget RAM i af den ypperste kvalitet i den. Jeg har ikke sat mig ind i hvor meget det vil betyde for prisen.
Men på sigt kommer de sandsynligvis til at nyde godt af at de (næsten) standard komponenter de har valgt vil blive billigere og billigere.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 27/02-13 23:02, rettet 27/02-13 23:03 
Prisen er jo heller ikke kun afhængig af produktionsomkostningerne, men også hvad Sony tror de kan tage for den. Traditionelt set mener det jo godt at de kan tillade sig at tage en del. :P

Det ville ikke være underligt med en meget høj launch-pris, og et prisdrop et halvt års tid efter, for at få alle med... det er trods alt set et par gange før. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 28/02-13 00:02, rettet 28/02-13 00:03 
Men omvendt signalerede deres PS4 annoncering at de har lært meget af de fejl de lavede ifm. PS3. Jeg tror også de venter på at se MS's udspil før de sætter sig fast på noget. Der er f.eks. heller ikke annonceret om kameraet bliver bundlet med alle maskiner, noget som også vil påvirke kostprisen.
la0sla0sSkrevet 28/02-13 14:06 
dRxL>
RAM i af den ypperste kvalitet

Det er i sig selv bare smukt. "Det her er RAM (kunstpause) af ypperste kvalitet."

:)
Hvad sker der?
dRxLdRxLSkrevet 01/03-13 18:04 
Wow, gametrailers går amok med megen teknisk kompetent analyse af hvorvidt "Deep Down" demoen er realtime eller ej, med henblik på at undgå endnu en kill-zone2 ;)

Synes bestemt I bør se det her igennem mhb på hvad vi kan realistisk kan forvente af realtime grafik i næste generation:

http://www.gametrailers.com/full-episodes/6u0va9/the-depths-episode-5--going-deeper
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 01/03-13 18:14, rettet 01/03-13 18:16 
"Problemet" med Killzone 2 videoen synes jeg må være, ikke hvorvidt den var realtime renderet, men at den faktisk var lavet til at vise noget der lignede gameplay, med en ret imponerende integration mellem interaktion, gameplay og scriptede dele. Det lignede et spændende teknologisk spring, der ikke kun omfattede en grafisk opgradering.
I og med at det hele faktisk var scriptet, og spillet på ingen måder er som det der blev vist, faldt det ret meget til jorden.

Deep Down videoen er en åbenlyst 100% cutscene, så hvorvidt det er realtime, eller prerenderet efter hvad de regner med at kunne køre realtime, er for mit vedkommende helt underordnet. :) Men kan godt forstå at I tekniknørder synes det er interessant alligevel.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 01/03-13 18:24 
Prøv nu bare at se filmen, kunne være du lærte noget. Der er en hel del fine pointer over de 33 minutter.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 01/03-13 18:29 
Jeg har da ikke været afvisende overfor vidoen? Synes også det er spændende det de snakker om, især da de jo nærmest kommer til en konklusion der er modsat Killzone 2-argumentet - altså at de mener at effekterne i traileren sagtens ville kunne fungere ingame, hvilket blot gør at jeg synes det er synd de ikke havde en reel gameplay-video klar.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 05/04-13 07:53 
Adam Orth er vist et eller andet vigtigt indenfor spil hos Microsoft:

Næste generation af konsoller?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 05/04-13 08:18, rettet 05/04-13 08:21 
Han virker i hvert fald ikke som en herre der tænker særligt langt.

EDIT: Han er pt. Creative Director hos MS:
http://www.linkedin.com/pub/adam-orth/44/354/b44
SonicSonicSkrevet 05/04-13 09:04 
Hvis de gennemfører always online, og hvis de gennemfører deres anti-used game policy, og deres tvungne brug af Kinect, håber jeg de skyder sig selv så meget i foden, og at det vil indbringe dem en syngende lussing, så de kan mærke det.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
enfenenfenSkrevet 05/04-13 09:16 
Beano>
Han virker i hvert fald ikke som en herre der tænker særligt langt.

Han er i hvert fald pisse arrogant!
What is the Matrix?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 05/04-13 09:17 
Der er vel ingen der ved bedre end Microsoft selv, hvor mange af deres solgte Xbox 360 maskiner, der er koblet på nettet hele tiden.

Der fra er det jo et simpelt regnestykke om "always on" er en mulighed.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
enfenenfenSkrevet 05/04-13 09:54 
Muligvis ikke. Men det gør ikke svaret mindre arrogant.
What is the Matrix?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/04-13 10:28, rettet 05/04-13 10:29 
Hvilke maskiner er det han taler om når han siger "Every device now, is 'always on'"? Hverken min iPad, Vita, Android telefon, Windows 7 PC eller 3DS har brug for en konstant internetforbindelse for at fungerer eller udfører den opgave de er sat i verden til.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 05/04-13 10:32 
Præcist - han har svært ved at adskille "kan" og "skal".
slk486slk486Skrevet 05/04-13 10:45 
Jeg tror MS næste generation skal have et stort stykke af det humble pie som Sony fik i denne generation.

En ting er at man altid skal være online idag, men om 5 år når serveren er slukket vil jeg ikke kunne spille mine spil længere. Ja, 5 år er overdrevet, men pointen holder.
j/k
SeventhSunSeventhSunSkrevet 05/04-13 10:48 
enfen>
Muligvis ikke. Men det gør ikke svaret mindre arrogant.

Absolut, men omvendt er "har I ikke lært af Diablo og SimCity?" også rimelig arrogant.
I begge tilfælde skyldtes problemerne at serverne blev overbelastede, fordi der skulle hentes data.

Always on betyder ikke nødvendigvis andet end at maskinen skal kunne pinge serverne, hvilket kræver betydeligt færre ressourcer.


Jeg synes dog at det man har læst et andet sted om at maskinen vitterligt skal være på nettet hele tiden, og vil lukke ned efter 3 minutter uden net er meget drastisk.
Det virker som et unødvendigt skridt at tage, de kunne jo nøjes med at hvert spil skulle aktiveres via nettet en enkelt gang.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 05/04-13 10:55, rettet 05/04-13 10:55 
SeventhSun>
Absolut, men omvendt er "har I ikke lært af Diablo og SimCity?" også rimelig arrogant.

Nej, det er en reel kritik/bekymring. At disse forbrugere der bor i bestemte byer/stater er voldsomt arrogant og smalsynet.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/04-13 11:13 
Reelt set bekræfter Adam Orth vel at der er noget om snakken med den næste Xbox og always on!? Det ville være et sindsygt træk fra Microsoft, især når Sony har bekræftet at deres konsol ikke skal være forbundet til nettet konstant. Man kunne frygte at historien om de tre minutter holder stik, eftersom Adam Orths tweets kom i forbindelse med den historie på Kotaku.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 05/04-13 11:14 
Det er i hvert fald ikke et smart tweet, når han sidder hvor han gør hos MS.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 05/04-13 11:16 
SeventhSun>
Absolut, men omvendt er "har I ikke lært af Diablo og SimCity?" også rimelig arrogant.
I begge tilfælde skyldtes problemerne at serverne blev overbelastede, fordi der skulle hentes data.

Diablo 3's flaskehals var udelukkende en loginserver, der fordeler brugerne til de andre servere, der faktisk håndterer spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 05/04-13 11:41 
Francis' svar :)

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=cW28VSmXnCo
j/k
slk486slk486Skrevet 05/04-13 11:44 
Sumez>
Diablo 3's flaskehals var udelukkende en loginserver, der fordeler brugerne til de andre servere, der faktisk håndterer spillet.

Det var mere end det - der var generelt rubber banding og lag efter login.
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 06/04-13 09:55 
Han siger alt det jeg tænker.

AlphaOmegaSin
http://www.youtube.com/watch?v=A2WZhJccOMs
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SeventhSunSeventhSunSkrevet 06/04-13 12:12 
Beano>
SeventhSun>
Absolut, men omvendt er "har I ikke lært af Diablo og SimCity?" også rimelig arrogant.

Nej, det er en reel kritik/bekymring. At disse forbrugere der bor i bestemte byer/stater er voldsomt arrogant og smalsynet.

Min pointe er at MS måske kræver langt mindre af forbindelsen end EA og Blizzard gjorde.
Mindre trafik = færre problemer.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
3of193of19Skrevet 06/04-13 12:52 
Det er stadig tarveligt og unødvendigt.
Som AOS peger på, hvad om 15 år når Durango ikke længere understøttes? Skal vi så håbe på MS kommer med en firmware upgrade der tænder for offline start af apps og spil, eller er den så lige så brugbar som en PS2 med en bustet strømforsyning (den kan i det mindste bruges som Dreamcast sokkel).
Hvad med konsoltræfs? Skal jeg så stå og dele min iphone forbindelse så jeg kan starte spil?
Hvad hvis jeg tager den med til sommerhus i tilfælde af regnvejr hvor der ikke er dækning?
silverstarsilverstarSkrevet 06/04-13 13:41 
Super nederen måde at håndtere det jeg anser for reelle kritikpunkter af always on konceptet. Hele ideen med at når du køber et nyt spil, så er det ikke længere et stand-alone produkt, som du kan bruge uafhængigt af alt andet, men det minder nærmest mere om at du har købt adgang til en "service", som du ikke selv er herre over hvor længe virker, hvornår du har adgang til den etc er røv.
Og tanken om at ens konsol + spil får en udløbsdato, fordi det hele stopper med at virke den dag hvor serverne lukkes er også tankevækkende. Det er et "suicide-batteri" indbygget i både nye spil og maskiner, og du har ingen viden om hvornår det lukker ned, det er kun spilproducenterne der styrer det...
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
GreaseballGreaseballSkrevet 06/04-13 15:11 
Der har været snak om det før. Nogen mener at MS always online ide hentyder til de services som maskinen kommer til at tilbyde. Netflix og alt det andet. At den kan hente nye updates hele tiden selv om du ikke bruger den osv. osv. Men at det ikke skulle betyde at den kræver det for at spille et single player spil. Hvis forbindelsen ryger til nettet så stopper baggrund tjenesterne bare. Spillet virker stadig væk.
Grunden til at nogen mener dette er at det andet ville være et dumt og meget risiko fyldt træk for MS at gøre. Bogstavligt så fjerner de lige sådan ca 50% af deres nuværende kunde base. Som SONY så får.
Kan et firma i dag, tillade sig at være så dum og tage så stor en chance når markedet er som det er.
MS skal da også være meget blinde hvis de ikke allerede har set hvor stor modviljen blandt brugere på nettet er mod den ide.
Så ja.. hvis de gør det, så det et MEGET dumt træk. Et træk der helt sikker vil give SONY og PS4 god vind i sejlene. Jeg vil selv ikke havde en maskine der slukker mit singleplayer spil bare fordi TDC syns de skal lave en update på deres central den næste time.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 06/04-13 15:37 
Greaseball>
Bogstavligt så fjerner de lige sådan ca 50% af deres nuværende kunde base. Som SONY så får.

Citation needed!

Hold nu op med at slynge tal ud, baseret på mavefornemmelser og det folk siger nettet.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
GreaseballGreaseballSkrevet 06/04-13 17:09, rettet 06/04-13 17:29 
Hvad der nu galt i det. Skal alting bakkes op af tal og fancy grafik med tal og lagkage diagrammer.
Jeg skrive hvad JEG mener.. Hvad MIN fornemmelse siger mig. Hvis jeg slynge et tal ud så gør jeg det, for det jeg har lyst til.
Det her er et debat forum, ikke et klasselokale i markeds analyse.
Tilbage til snakken om next gen. konsoller tak.

http://www.gamesindustry.biz/articles/2013-04-02-gamestop-next-xbox-will-be-a-very-hot-compelling-device
Her.. læs lidt her og snak om det.
enfenenfenSkrevet 06/04-13 19:14 
Thumbs up
What is the Matrix?
1'024 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig