X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Næste generation af konsoller?


Svar
Danny SallingDanny SallingSkrevet 11/03-10 15:08 
Nogen der ved om der kommer nogen ny konsol indenfor det næste år, eller 1½, eller om vi "bare" får nye gadgets om muligheder som med Move og Natal? Nintendo har, så vidt jeg ved, udtalt at de skulle komme med en ægte next gen. maskine, men jeg ved ikke noget om hvornår, nogen der ved noget om det?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
1'024 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > »

Svar
Captain NCaptain NSkrevet 21/02-13 13:55 
Altså. Det at Wii U nu ser ud til igen at være en generation baggud er jo noget vi alle forudså da de først annoncerede den.
I forhold til Wiien så har NIntendo dog den her gang haft lidt tid at løbe på hvor den stadig kunne matche konkurrenterne i hestekræfter.
Nintendo kommer i den grad til at skulle leve højt på deres first party titler hvis de skal ha' succes med den stationærere.


Jeg er nysgerrig omkring hvor stor grafisk forskel der kommer til at være på PS3 og PS4 versionerne af f.eks Watch Dogs? De siger at det er ting som hvor mange mennesker der kan være på skærmen og små effekter hist og her.
Og så såfald, hvor kommer Wii U versionen så til at befinde sig? Den er jo et sted lidt imellem PS3 og PS4, plus at Gamepadden jo garanteret også vil lave noget unikt under gameplay.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
3of193of19Skrevet 21/02-13 14:11, rettet 21/02-13 14:11 
Wii U udgaven vil nok ligge en smule over PS3/Xbox 360. I Sonic and Sega Allstars Racing Transformed har Wii U en anelse skarpere textures, Need For Speed Most Wanted bruger textures fra PC versionen og nogle bedre partikel effekter. Ved spil der også udkommer til PC kan vi nok forvente at Wii U udgaven ligger et skridt foran PS3 og 360, men et godt stykke fra PS4/Durango/hi-end PC.
JmogJmogSkrevet 21/02-13 14:32 
Der er i hvert fald ingen tvivl om at Wii U versionen af Watch Dogs (eller Xbox 360 eller PS3) ikke kommer til at ligne den PC-version vi indtil videre har set dem demonstrere. Ingen af maskinerne er istand til at producere grafik af den kaliber med en spilbar framerate.

PS4 derimod forventer jeg vil se lige så godt ud som demoerne vi har set. Og det er dælme en launchtitel - hell yeah!
AmbyAmbySkrevet 21/02-13 14:33 
Jeg kan forøvrigt sige, at jeg købte et 5 meters kabel, og der oplader en controller ikke med. Så de kan åbenbart blive for lange.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
OlimarOlimarSkrevet 21/02-13 14:48, rettet 21/02-13 14:51 
DeluxScan>
Nintendo prøver at lave en 'Wii' igen. jeg er dog ret sikker på, at den ikke går denne gang... Casuals har så meget andet at købe nu (Incl. fra Sony og MS), og hardcore gamere vil ikke røre Wii U efter annonceringerne af PS4 og 720. De eneste, jeg kan tænke mig, er die-hard Nintendo fans. Wii U = N64.

Jeg købte da en wiiU day 1, og er ikke diehard Nintendo fan, man ved at når man køber en Nintendo maskine, så får man fantastiske 1st party spil og det er vel derfor man vælger den, 3rd party support er bare en bonus :) Tror mere dit indlæg er præget af kun at have en enkelt konsol eller to. Men ud fra dit synspunkt er jeg så ikke 'hardcore' gamer. Hvad er din defination af en hardcore gamer ?

Watch dogs blev annonceret til wiiu efter visningen på ps4 af ubisoft selv.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 21/02-13 14:52, rettet 21/02-13 14:52 
Ah, Olimar, nu drager du for hurtige konklusioner :)

Hardcore gamer var måske heller ikke det rette ord at bruge - det bringer associationer af CoD-teenagere for mit indre blik.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
jaesjaesSkrevet 21/02-13 15:39, rettet 21/02-13 16:40 
Jeg tror ikke, man skal forvente alt for meget af det der Gaikai-streaming - mange fra spilbranchen har været ude de seneste måneder og givet indblik i, at der er nogle flaskehalse i selve internettets struktur, der gør, at lag er for højt til, at streaming er brugbart til hurtige actionspil osv. Måske hvis man har en Gaikai-server samt internetudbyder i baghaven vil det virke tilfredsstillende, men konklusionen er generelt, at fornuftig streaming af spil, der er sårbare overfor bare en smule lag, ligger flere år fremme i tiden.
BeanoBeanoSkrevet 21/02-13 16:27 
Er også ret skeptisk mht. streaming over internet, specielt hvis spillere vil overtage andres spil remote - de fleste forbrugere har trods alt stadig langt lavere upstream end downstream.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/02-13 16:35 
PSN-køb fra PS3/Vita vil ikke kun overføres til PS4.

Skår i glæden
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 21/02-13 16:37 
Det er da lamt mht. PS1/2 titler de allerede emulerer i software på PS3!
Bede-xBede-xSkrevet 21/02-13 16:52 
jaes>
Jeg tror ikke, man skal forvente alt for meget af det der Gaikai-streaming - mange fra spilbranchen har været ude de seneste måneder og givet indblik i, at der er nogle flaskehalse i selve internettets struktur, der gør, at lag er for højt til, at streaming er brugbart til hurtige actionspil osv.

På Onlive har min erfaring været, at spil der kræver hurtige inputs tangerer det ubrugelige og jeg kan ikke lige se, hvad Sony kan gøre for at forbedre det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KilroyKilroySkrevet 21/02-13 16:54 
Nuclear Detergent>
PSN-køb fra PS3/Vita vil ikke kun overføres til PS4.

Spørgsmålet er om den næste Xbox vil tillade det. Hvis maskinen ikke er bagudkompatibel vil ejere af Xbox 360 stå i samme situation.
Jeg havde ærlig talt slet ikke skænket det en tanke.
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 21/02-13 16:56 
Jmog>
Der er i hvert fald ingen tvivl om at Wii U versionen af Watch Dogs (eller Xbox 360 eller PS3) ikke kommer til at ligne den PC-version vi indtil videre har set dem demonstrere. Ingen af maskinerne er istand til at producere grafik af den kaliber med en spilbar framerate.

PS4 derimod forventer jeg vil se lige så godt ud som demoerne vi har set. Og det er dælme en launchtitel - hell yeah!

Men hvis det repræsenterer forskellen fra nuværende generation til den næste, efter 7 års teknologisk fremskridt, må jeg ærligt indrømme at jeg ikke ligefrem står i kø til at købe en PS4 på udgivelsen. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 22/02-13 15:24 
Jmog>
Der er i hvert fald ingen tvivl om at Wii U versionen af Watch Dogs (eller Xbox 360 eller PS3) ikke kommer til at ligne den PC-version vi indtil videre har set dem demonstrere. Ingen af maskinerne er istand til at producere grafik af den kaliber med en spilbar framerate.

PS4 derimod forventer jeg vil se lige så godt ud som demoerne vi har set. Og det er dælme en launchtitel - hell yeah!

Tror jeg venter og ser hvad den næste Xbox byder på. Ingen tvivl om at nogen af de titler vi så til PS4 også vil blive vist til den.
JmogJmogSkrevet 22/02-13 16:30 
MS kan komme med alt det Halo og Forza de vil. Medmindre de laver en pendant til PS Plus, så er der ingen tvivl om, hvilken konsol jeg køber.
GreaseballGreaseballSkrevet 22/02-13 17:07, rettet 22/02-13 17:07 
Jeg ved det sgu' ikke. Hvad indeholder PS Plus enligt? Jeg bruger ikke så tit min PS3 til at jeg gider sætte mig ind hvad $ony tilbyder.
Jeg syns ikke der var noget rigtig "yeah" over PS4. Håber på den anden side kan gøre et bedre indtryk. Kommer Xbox holdet med et nyt Project Gotham Racing SÅ ved jeg godt hvad jeg tager(måske, hvis de ikke f...ker det op).
JmogJmogSkrevet 22/02-13 19:07, rettet 22/02-13 19:09 
Greaseball>
Jeg ved det sgu' ikke. Hvad indeholder PS Plus enligt? Jeg bruger ikke så tit min PS3 til at jeg gider sætte mig ind hvad $ony tilbyder.

Så går du sandelig glip af noget. Udover rabatter på en pæn portion af hvad man kan købe på PSN, tidlig adgang til betaer, full game trials (det fulde spil, men tidsbegrænset gameplay) så får du følgende:

Instant Game collection PS3. Kort fortalt vil tre PS3 spil konstant være til download for et år af gangen, mens tre-fire spil vil være tilgængelige til download i en måned. Efter måneden er gået bliver de så udskiftet med fire nye.

Instant Game Collection Vita. Samme humle, med to faste spil og to-tre nye der roteres hver måned.

Når først man har puttet et spil i sin kurv (download ikke et krav), så kan man hente det til hver en tid så længe ens PS Plus abonnement kører. Opsiger man abonnementet og genoptager det senere, så får man adgang til samme spil, som man downloadede i sin tid også selvom de ikke længere er i IGC.

De tre faste IGC-spil til PS3 er pt: Infamous 2, Motorstorm Apocalypse og Little Big Planet 2.
De to faste IGC-spil til Vita er pt: Uncharted Golden Abyss og Gravity Rush.

Indtil videre har PS plus budt på RET mange fede titler for de 375kr, det koster om året. Så mange (og så gode) at jeg stort set er holdt op med at købe spil til maskinen. Det kan slet og ret ikke betale sig med den rigelige mængde spil jeg får som en del af abonnementet. Nedenstående er de spil jeg selv har fået for mit første års abonnement:

PS3: Arkham City, Virtua Fighter 5: Final Showdown, Vanquish, Limbo, Quantum Conundrum, Sleeping Dogs, Red Dead Redemption, Mortal Kombat, Bullet Storm, Crysis 2, Machinarium, Pinball Arcade, Just Cause 2, Dead Space 2, Rock of Ages, Saints Row 2, Burnout Paradise, Darksiders, Warhammer 40k: Space Marine, Strangers Wrath HD, Far Cry 2, Trine 2
Vita: Lumines, Jet Set Radio, Wipeout 2048, Mortal Kombat, Pinball Arcade, Knytt Underground, Mutant Mudds, Super Stardust PSP.

Ikke dårligt for 375kr

I næste måned får jeg følgende:
Metal Gear Solid HD Collection (Vita)
Puddle (Vita)
Dead or Alive 5 (PS3)
Mass Effect 3 (PS3)
Joe Danger 2: The Movie (PS3)
BeanoBeanoSkrevet 22/02-13 19:24 
PS+ giver også mulighed for automatisk backup af ens save games til skyen samt download af patches.
GreaseballGreaseballSkrevet 22/02-13 22:52 
Hmm... Har ikke Vita. Gider ikke havde den heller. Siger mig intet som platform.
Så der alle de der download spil, det da meget godt. Men der ikke lige nogen titler der siger 375 kr. Gider ikke havde en masse jeg aldrig får tid til at spille. Så heller købe enkeltvis dem som jeg ved jeg får spillet.
Giver 298 pt for 13 månder GOLD på Xbox. JA Det kunne godt være billigt når der er ikke er SÅ meget man får i forhold til Silver.
Syns bare bedre om MS måde at lave online play med mulighed for at sidde og snakke sammen med venner på kryds af spil. Men igen.. En smags sag :)

Patches skal man vel ikke have PS+ for? Syns da jeg har fået updates til mine PS3 spil uden brug af det. Burde da heller ikke betale for det.
Cloud saves. Bruger jeg heller ikke på Xbox, Har ikke noget at bruge det til så det virker lidt overflødigt PT.
Og en mere personlig note, stanken af $ony's sikkerheds bøf den hænger stadig i næsen :p
Så længe jeg kan spille single-player Uncharted, Infamous, Jak & Daxter HD og Sly Racoon 4(får den om få dage YAY!!!!) Så er jeg glad nok for min PS3. De spil jeg spiller online har jeg på Xbox.

Lets back on Topic. Og til det har jeg et forslag, med baggrund i det vi lige har snakket om.

Hvor meget tror i $ony og MS ændre på henhold PS+ og XboxLive Gold på de nye maskiner?
BeanoBeanoSkrevet 22/02-13 23:29, rettet 22/02-13 23:43 
Greaseball>
Patches skal man vel ikke have PS+ for?

Det skal du heller ikke, men du kan schedulere PS til at hente dem automatisk om natten sammen med upload af save game backups.


Greaseball>
Hvor meget tror i $ony og MS ændre på henhold PS+ og XboxLive Gold på de nye maskiner?

Jeg tror Sony introducerer en afløser for PS+ som indeholder adgang til cloud-streaming af legacy titler (en slags Netflix med spil), eller måske flere niveauer. Om online gamning fortsat vil være gratis?... dunno, men vil ikke overraske mig hvis de får "sjove" ideer. MS? De er svære at forudse når de ikke har annoncet noget endnu. De har haft held med at få forbrugerne til at betale for tidseksklusiv indhold via XBL Gold indtægterne og samtidig proppe reklamer ned i halsen på forbrugerne der betaler kassen. Håber de bliver lidt mere fleksible i next-gen.
KilroyKilroySkrevet 22/02-13 23:37 
Greaseball>
Hvor meget tror i $ony og MS ændre på henhold PS+ og XboxLive Gold på de nye maskiner?

Du har absolut ingen anelse om hvor meget folk der udskifter S'er med dollartegn irriterer mig :D

Men jeg kunne forestille mig at Sony kunne smide streaming-tingene ind under Plus. Microsoft smider deres cloud-ting ind under Live. Indtil vi ved hvor meget Microsoft har oppe i ærmet, er det svært at sige hvad de vil putte ind i Live.
Kilroy Was Here
FancyPantsFancyPantsSkrevet 23/02-13 06:02 
Kilroy>
Du har absolut ingen anelse om hvor meget folk der udskifter S'er med dollartegn irriterer mig :D

Pjat! Dollarony og MicroDollaroft kan passende finde sig to pladser ved siden af KeDollarha!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KilroyKilroySkrevet 23/02-13 08:44 
₦I₦₮€₦₫O?
Kilroy Was Here
GreaseballGreaseballSkrevet 23/02-13 10:56 
Kilroy>
Greaseball>
Hvor meget tror i $ony og MS ændre på henhold PS+ og XboxLive Gold på de nye maskiner?

Du har absolut ingen anelse om hvor meget folk der udskifter S'er med dollartegn irriterer mig :D

Jeg har en ide om det. Har altid syns det var komplet latterligt at se folk skrive MS med dollar tegn og ikke andre firmaer. Så det blevet lidt en vane at skrive Sony med dollar tegn da deres vare generelt er dyrere end andres. Ville nok passer bedre med Apple med der ikke rigtig noget man kan bytte ud der, Har prøvet men det virker ikke rigtig.
---------------------------------------

Beano>
Jeg tror Sony introducerer en afløser for PS+ som indeholder adgang til cloud-streaming af legacy titler (en slags Netflix med spil), eller måske flere niveauer. Om online gamning fortsat vil være gratis?... dunno, men vil ikke overraske mig hvis de får "sjove" ideer. MS? De er svære at forudse når de ikke har annoncet noget endnu. De har haft held med at få forbrugerne til at betale for tidseksklusiv indhold via XBL Gold indtægterne og samtidig proppe reklamer ned i halsen på forbrugerne der betaler kassen. Håber de bliver lidt mere fleksible i next-gen.

Så mange reklamer er der da heller ikke. De ligger ude i siden og det som relg for apps man kan få på Live eller nyt DLC.
Hvad jeg kunne se af PS4 nye dashboard så bliver det meget det samme. Så der kommer sikker også en lille plads til reklamer for Xperia mobiler og tablets og 4K tv'er. Der mange ting Sony skal havde solgt.
Jeg har ikke noget problem med dem. De forstyrre ikke min spil oplevelse og medmindre man aktivt går ned og trykke på dem så siger de ikke noget.
Begynder de med pop-op reklamer! SÅ kan det godt være jeg bliver noget negativ :p
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/02-13 11:26, rettet 23/02-13 11:27 
Greaseball>
Så mange reklamer er der da heller ikke.

Øh, jo der er! Se selv:

Næste generation af konsoller?

Det er faktisk kun 1/3 af UI'en der er tilovers til brugeren (kolonnen ude til venstre). Resten er reklamer for applikationer, film, musik og spil. Det ville være fint nok, hvis det var begrænset til marketplace, men det er tilfældet på alle "blade" i dashboardet. I stedet for at have fokus på hvad brugeren rent faktisk har liggende på konsollen, er det første man møder i hvert "blad", hovedsagligt reklame for andet indhold.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RJKRJKSkrevet 23/02-13 11:31 
Det er faktisk kun 1/4 :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/02-13 11:34 
Jeg skulle lige til at rette mig selv - det gik lidt hurtigt :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 23/02-13 12:00, rettet 23/02-13 12:02 
Greaseball>
Så mange reklamer er der da heller ikke. De ligger ude i siden og det som relg for apps man kan få på Live eller nyt DLC.

Mindst 75% af Metro/Modern menu-ruderne er reklamer, f.eks. på Home/Start siden. Links til marketplace indhold er reklamer. Kun Social og Settings siderne har ikke reklamer svjh.


Greaseball>
Hvad jeg kunne se af PS4 nye dashboard så bliver det meget det samme.

Det bemærkede jeg jeg ikke - de viste dog et billede af PSN Store:
http://community.eu.playstation.com/t5/PlayStation-4-General-Discussion/The-PS4-Dashboard-PS-Store-and-video-stream-menu/td-p/18375692

Men hvis de gør det i samme grad som MS og det ikke kan minimeres eller slåsfra, er det naturligvis også dybt kritisabelt. Interfacet ser også enormt fantasiløst ud, men det er så en lidt anden snak :P


Greaseball>
Så der kommer sikker også en lille plads til reklamer for Xperia mobiler og tablets og 4K tv'er. Der mange ting Sony skal havde solgt.

Det kan man naturligvis frygte men jeg har ikke haft nogen reklamer på mit Bravia Smart TV (altså via interfacet :)). På min Vita er der tre små PSN Store reklame banners (ca.20% af skærmpladsen) nede i bunden af Task-switching skærmen som heller ikke burde være der. PS3 har en "what's new" sektion som kan deaktiveres i settings så den ikke vises automatisk.

EDIT: Ok, mit indlæg blev vist lige overhalet :D
GreaseballGreaseballSkrevet 23/02-13 12:51 
Ok, ja slået af tal. Indrømmet. Så bare mig der ikke hænger mig så meget i det og bare tænder for spillet med det samme eller hopper direkte til spil fanen. Når alt kommer til alt så er det spil jeg bruger min Xbox til primært og så længe den starter op med at havde det spil jeg lige har lagt i drevet som aktiv.
Jeg tror simplethen jeg lærer at arbejde omkring alt det, så jeg ser det ikke, føler det ikke besværligt.

Jeg er ikke i TVIVL om at MS og Sony vil forsætte med reklamer for deres indhold, og Sony vil nok kopier MS lidt, det handler om penge og flere penge. Så der nogen der brokker sig.. Det vil der altid være, men som brugere er flest så lader de fleste sig lige logge af et fanzy billede for en ny film eller spil.

Hvad der kunne være SUPER nice at kunne på Xbox360, som Nuclear.. var lidt inde på, at selv tilpasse sine icons som på Windows 8 og Windows mobil, så man selv kunne lægge icons med ens favorit spil og apps på første side. Så kunne de bare lade en være låst til reklamer for deres andet inhold.

Mere personlig tilpasning tror jeg mange ville kunne lide.
BeanoBeanoSkrevet 23/02-13 13:03 
Absolut - det håber jeg også vi ser mere/bedre af :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/02-13 13:38, rettet 23/02-13 13:40 
Greaseball>
Mere personlig tilpasning tror jeg mange ville kunne lide.

Enig, jeg mangler det meget. Hvorfor kan jeg ikke selv få lov til at bestemme hvad der skal være på min Hoem-skærm? Det kan jeg trods alt på min iPad, Vita, 3DS, Wii, Wii U, Android telefon, etc. Hvis brugertilpasning af UI ikke bliver en del af næste generation, bliver jeg godt nok skuffet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 23/02-13 14:12 
Nu får vi pause/resume (sleep-mode) som på de håndholdte, så måske lader sig sig også inspirere lidt af friheden på hjemme skærmen :D
GreaseballGreaseballSkrevet 23/02-13 15:58 
Ja når alle Windows UI på deres mobiler har måder at flytte sin "fliser" rundt og skifte størrelse på dem. Så ville det være meget rart at havde på sin Xbox UI også.
Det rygtes jo at UI på den næste Xbox bliver meget lig den man ser fra Windows 8, dog tilpasset konsol. Så mon ikke personlig tilpasning bliver en del af ?
OlimarOlimarSkrevet 25/02-13 21:26, rettet 25/02-13 21:26 
Der er flere rygter mht til blokering af brugte spil og allways on fra MS side. begynder efterhånden at tro, der er noget om snakken. http://www.mcvindia.com/news/read/ian-livingstone-talks-next-gen-hints-at-always-on-used-game-blocking-xbox/0111409

“So they’ve gone halfway,” he added, giving the example of Microsoft’s supposed next-gen approach, “With the next Xbox, you supposedly have to have an internet connection, and the discs are watermarked, whereby once played on one console it won’t play on another. So I think the generation after that will be digital-only.”
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/02-13 21:47 
Så må man da håbe at de ikke laver en 360'er og al hardware de moser ud brænder af efter få måneders brug :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 25/02-13 23:53 
At en disc skulle være låst til en specifik konsol, tror jeg simpelthen ikke på. Låst til en specifik Live-konto derimod - det giver langt mere mening.
TheDukeTheDukeSkrevet 26/02-13 00:05 
Hvis det viser sig at holde vand (hvilket jeg tvivler på, da det er en apokalyptiskt dum beslutning), så tror jeg at jeg nøjes med en PS4 næste gen. De 360 exclusives jeg har prøvet i denne generation har alligevel ikke sagt mig en skid, og jeg hader Kinect som pesten.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 26/02-13 07:42, rettet 26/02-13 07:43 
Jeg gør som altid - uanset, hvor uncool det måtte være: Jeg køber den konsol med flest muskler, hvor 3rd party titlerne for det meste er bedst. Hvis den anden konsol så har fede eksklusives, så bliver den købt ind senere. F.eks. fik jeg først snøvlet mig sammen til at købe en PS3 sidste år... og det er egentlig lidt spildte penge, synes jeg.
Med forbehold for, at MS har et es i ærmet, så bliver det PS4 i denne omgang - med mindre MS launcher Xbox først i EU, så bliver det MS, der løber med mine penge i første omgang. Never underestimate the power of being first!

Det lyder i øvrigt som om, at en EU launch bliver den sædvanlige afterthought fra Sonys side... Det kan jeg altså ikke lide! Men jeg kan godt lide PS4 - den ser ud til at være bygget først og fremmest til spil. Alt det her fis med et mediecenter, det er tiden altså løber fra. Mit Smart TV kan alt det, jeg har brug for.
Konsollerne skal 'back to the roots' - dvs. fokus på spil, ikke Kinect og Netflix.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
millenniummillenniumSkrevet 26/02-13 09:10 
He He, der er STORE forventninger til den kommende konsol-generation...

Link...
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 26/02-13 12:03 
Åh det opsummerer så godt præcis hvordan jeg har det :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DeluxScanDeluxScanSkrevet 26/02-13 12:41 
Jeg fatter brille af den her bedstefar-ideologi på P:R, hvor det gamle altid er bedre og nye ting kun er for for de uindviede plebejere, der ikke har sans for spilkunstens indre, ædle væsen (Der naturligvis KUN kommer til udtryk på en sjælden take-your-pick JAP maskine - og kun for de inviede, forstås!).

Hvad er der galt med nye maskiner, nye spil nye muligheder?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SumezSumezSkrevet 26/02-13 12:46 
Hvorfor er det en bedstefarideologi at man er uforstående for at folk er vilde efter at smide penge efter noget de ikke har noget behov for?
Jeg har intet imod de nye maskiner, og jeg skal jo nok have dem før eller siden, jeg forholder mig bare objektivt til det, og prøver at se fornuftigt på situationen, og vægte mit faktiske behov for rent faktisk at eje en af dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DeluxScanDeluxScanSkrevet 26/02-13 12:52, rettet 26/02-13 12:52 
Jeg har behov for nye maskiner. Det har jeg haft i to år.

Jeg synes bare, det er lidt arrogant at afvise nye konsoller som spil af tid og penge, inden de overhovedet er på markedet. Specielt når de skal underholde os de næste 5 år.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
--Skrevet 26/02-13 13:11, rettet 26/02-13 13:15 
DeluxScan>
Jeg fatter brille af den her bedstefar-ideologi på P:R, hvor det gamle altid er bedre og nye ting kun er for for de uindviede plebejere, der ikke har sans for spilkunstens indre, ædle væsen (Der naturligvis KUN kommer til udtryk på en sjælden take-your-pick JAP maskine - og kun for de inviede, forstås!).

Hvad er der galt med nye maskiner, nye spil nye muligheder?

Kan sagtens følge hvad du mener, og må indrømme at jeg også selv af og til ryster på hovedet af noget af det jeg læser herinde :P

Der er en tendens til at holdninger som:

"gameplay er vigtigere en god grafik" bliver lavet om til "god grafik betyder ingenting". Nogle vælger så igen at gå endnu mere ekstremt til værks, og fortolker det som "god grafik = dårligt spil", osv :P

Se det som en religionssag. Folk som "hænger fast" i 80´erne, og har nejhatten solidt placeret på hovedet, får du ikke til at indse glæden vad en lækker grafisk præsentation :D

EDIT: Sumez, den er ikke myntet på dig. Bare lige for en god ordens skyld ;D
Spiller nu: Animal Soccer World
TheDukeTheDukeSkrevet 26/02-13 17:07 
Jeg fatter så ikke hvor denne naive optimisme kommer fra, når man ser på hvilken vej udviklingen er gået de sidste to generationer. Kan I huske dengang det eneste man skulle gøre for at kunne spille et spil var at sætte det i maskinen? Man skulle ikke vente på en HD-install, patch download, registrere sig hos udvikleren, eller blive bombarderet med reklamer for DLC der allerede ligger på den disc du har købt og betalt. Når man så endelig kommer igang skal man bruge de næste 45 minutter på en åndssvag tutorial før spillet rigtigt starter.

Moderat pænere grafik giver mig ikke en bule i bukserne der kan retfærdiggøre hvor nederen konsoller er blevet, især fordi den næste generation stadig ikke vil kunne levere pænere grafik end min 2 år gamle PC.
NaieraNaieraSkrevet 26/02-13 17:14, rettet 26/02-13 17:15 
Jeg kan i det hele taget ikke se det store behov for nye konsoller. Spil til Xbox 360 og PS3 kan se fantastiske ud, så længe de ikke renderer tingene i tre forskellige opløsninger (det kan ses på 108"). Især PS3'en kan jeg forestille mig, at de sagtens kunne presse mere ud af. De to nye maskine koster jo også lige mellem fem og ti stærke i anskaffelse, hvilket er irriterende, når der i forvejen ikke er så mange penge at kaste rundt med.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 26/02-13 17:24 
Det er nok ikke et gældende argument da den skærmstørrelse du nævner, ikke er forbeholdt den nuværende gamer-generation. Jeg er noget overrasket over de priser på de nye maskiner. Det er jo næsten helt absurt. Kan de virkelig forvente at sælge nogen når de kommer ud i butikkerne? I så fald kan jeg sagtens se andre poster i budgettet der har større prioriteter.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/02-13 17:28 
Er der blevet annonceret priser?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
OlimarOlimarSkrevet 26/02-13 17:34 
nej, ikke endnu. Men er nok ikke forkert at tænke på den anden side af 4k.
JmogJmogSkrevet 26/02-13 17:35 
Nuclear Detergent>
Er der blevet annonceret priser?

Nej. Og stort set alle i industrien regner med de bliver billigere end forgængerne.
1'024 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig