X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Næste generation af konsoller?


Svar
Danny SallingDanny SallingSkrevet 11/03-10 15:08 
Nogen der ved om der kommer nogen ny konsol indenfor det næste år, eller 1½, eller om vi "bare" får nye gadgets om muligheder som med Move og Natal? Nintendo har, så vidt jeg ved, udtalt at de skulle komme med en ægte next gen. maskine, men jeg ved ikke noget om hvornår, nogen der ved noget om det?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
1'024 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > »

Svar
millenniummillenniumSkrevet 06/02-13 13:32 
"continuing to invest heavily in motion-control interfaces"

Booooring...!
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 06/02-13 13:34 
Se dét bekymrer mig. Jeg er alligevel altid online og har måske købt fem brugte spil i denne generation, så det kan ikke rigtig hidse mig op, hvis det (som forventeligt) bliver en Steam-model. Men en Steam-Kinect-model... *gys*
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 06/02-13 13:34 
Always on=no buy
SumezSumezSkrevet 06/02-13 13:39 
Konsolkongen>
Samme her. Så sparer man da de penge :)

Ja, det var egentlig lidt en lettelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/02-13 13:41, rettet 06/02-13 13:42 
Wehner>
Se dét bekymrer mig. Jeg er alligevel altid online og har måske købt fem brugte spil i denne generation, så det kan ikke rigtig hidse mig op, hvis det (som forventeligt) bliver en Steam-model. Men en Steam-Kinect-model... *gys*

Jeg er også -altid- online, og har købt meget få brugte spil i denne generation. Det er slet ikke det dét handler om for mit vedkommende. Jeg bryder mig ikke om at Microsoft skal bestemme hvad jeg gør med et produkt jeg har købt ærligt og redeligt. Det paradigme der omtales i artiklen er et forsøg på at minimere forbrugerrettigheder og maximere kontrol. Det nægter jeg at støtte.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WehnerWehnerSkrevet 06/02-13 13:43 
Men sådan ser fremtiden jo mere og mere ud uanset hvor, vi kigger hen. Jeg orker ikke rigtig skulle stritte imod de næste 40 år.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 06/02-13 13:43 
Og hvis det forventes at jeg skal være "always-on", må Fullrate godt nok til at stramme sig an.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 06/02-13 13:45 
Det er så noget helt andet - men også meget relevant.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/02-13 13:50, rettet 06/02-13 13:50 
Wehner>
Men sådan ser fremtiden jo mere og mere ud uanset hvor, vi kigger hen. Jeg orker ikke rigtig skulle stritte imod de næste 40 år.

Det ved jeg ikke om jeg er enig i. Der findes jo f.eks. tjenester som re-digi hvor man kan sælge sine gamle DRM musikfiler (lignende tjenester findes for e-bøger). Politisk er der, hvert fald i EU, strømninger der forsøger at sikre forbrugernes rettigheder i forhold til digitale produkter.

Jeg synes det er en falliterklæring - der er jo ingen der siger at det tager 40 år, hvis lidt flere orkede.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HankyHankySkrevet 06/02-13 13:51 
Det handler ligeså meget for mig om, ikke at kunne bruge spillet på en anden konsol, end den spillet først er bundet til. Er ens retailspil så ubrugelige, hvis ens maskine går i stykker? Eller hvis man vælger at opgradere til en anden model af maskinen på et senere tidspunkt? Åndsvagt uden lige.

Det gør mig ikke så meget, hvis bare spillene er låst til ens Live-konto, som det er tilfældet med nuværende spil købt på Marketplace, da man så stadig kan råde over spillicenserne, flytte og transfer mellem maskiner (selvom dette også er irriterende). Ikke at kunne tage en håndfuld titler med over til en kammerat og spille dem på hans/hendes maskine vil også være træls.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SonicSonicSkrevet 06/02-13 14:09 
Jeg holder mig nok til Sony og Ninty anyways :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
OlimarOlimarSkrevet 06/02-13 14:19, rettet 06/02-13 14:20 
Jeg tror/håber det er falske rygter, men man skal ikke glemme at der kører de samme rygter om Sony! ( bla deres nyelig patent på sådanne sikringer )Bliver det her generationen hvor man ikke kan spille brugte spil??
spectrespectreSkrevet 06/02-13 14:23, rettet 06/02-13 14:25 
Tror Nintendo lige har bevist, igen, at dét at låse ting til konsollen er en meget dårlig design idé. Det tror jeg Microsoft er kloge nok til at lade være med, og fortsætte med at låse det til Live-id. Always on er fint nok for mig, for det er jeg alligevel, og gør ikke så meget i brugte spil, kun hvis jeg har solgt et, og derefter fortrudt. Håber dog at den engagnskode der låser op for spillet OGSÅ gør det muligt at launche spillet uden disc.

Det er nærmest det eneste jeg mangler i denne generation. At man kan launche sine spil uden disc.

edit:
så længe at det ikke er Microsoft selv der har udmeldt noget, så må det vel stadig være rygter?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 06/02-13 15:21 
Jeg tror ikke på det!!
Så dum, kan man bare ikke være!
Hvis sony eller xbox gør den? så køber jeg ikke deres konsol!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
la0sla0sSkrevet 06/02-13 15:24 
Priserne på spillene skal godt nok langt ned, for at jeg synes det er acceptabelt at de låses til ens ID. Så ville man være fristet til impulskøb a la iOS, og ikke bekymre sig om, at de ikke kan sælges videre.
Hvad sker der?
GreaseballGreaseballSkrevet 06/02-13 16:06 
Ja og $ONY kræver at i giver et blod offer første gang i starte maskinen. M$ vil sikker havde ens første fødte.
Tror folk skal slappe lidt af med alle de rygter. Ser ud til at alle spil sider elsker at skrive om det, siden det skaber gode headlines og en masse trafik på deres side hvor folk skriver frem og tilbage i kommentarerne.

Vend den om og se det fra en anden side af. Hvor mange solgte PS3 og Xbox360 er på nettet. Hvor godt er nettet til at kunne kører hele tiden(TDC jeg kigger på dig). Hvordan med GameStop. Tror ikke de vil føre maskiner som tager deres levebrød ud af munden på dem.

Jeg fatter ikke det piv der er over brugte spil. Har aldrig hørt film selskaber eller bog udgivere pive sådan.
Ok, hvis der et spil brugt 3 dage efter det udgivet så det tabt salg. Men tager man ned 1 år efter og finder et brugt spil man ikke fik købt og nu det ikke længere på hylden som nyt. Så kan jeg ikke se det som tab. Udgiveren er allerede i gang med et ny projekt og kan man lide det første spil som man fandt brugt er man da mere tilbøjelig til at købe forsættelsen når den udkommer som ny. IMO
SumezSumezSkrevet 06/02-13 16:18 
Hvis der er nogen der har et problem med brugtsalg, er det da i den grad bogbranchen? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 06/02-13 16:43 
Måske.. Men vi bliver tudet ørene fulde af hvor synd det er for dem hver dag.
Plus ville da mene at det er film der sælges flest brugte af.

Heh.. Forstil dig at købe en bil og så ikke må sælge den brugt bagefter :p
RaGeRaGeSkrevet 06/02-13 16:49 
Vil heller ikke bruge penge på deres kommende konsol hvis rygterne er sande.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
GreaseballGreaseballSkrevet 06/02-13 16:51 
I stedet for alle de rygter om brugte spil eller ej. Så det da sjovere at se hvad der begynder at dukke omkring de titler som "måske" kommer sammen med udgivelsen næste generation.

Ser frem til at se Project Gotham Racing igen. PGR 5 skulle efter rygterne være klart til den næste Xbox.
Lavet af et studie der blandt andet består af tidligere Criterion og Bizarre Creations-folk. Bizarre kender jeg, men hvad pokker er det nu Criterion har lavet... Afsted til P:R info. database.

Project Gotham Racing 5-teaser?
XiwanaXiwanaSkrevet 06/02-13 16:59 
'Never on' + størstedelen af min spilsamling er købt brugt - derfor ingen Durango med Natal 2.0 i mit hjem
[inspirational quote here]
GreaseballGreaseballSkrevet 06/02-13 17:11, rettet 06/02-13 21:54 
Xiwana>
'Never on' + størstedelen af min spilsamling er købt brugt - derfor ingen Durango med Natal 2.0 i mit hjem

Så pga af rygter, så skal du altså kun havde WiiU. For $ONY's PS4 vil jo også blokke for brugte spil ifølge rygter. :p

Men her har vi en kunde som de ville miste til at købe deres hardware, og hvor mange har ikke samme købs mønster. Dårlig eller ingen net, eller bare ikke lyst til online. Plus mange har ikke råd til at købe spil til ny pris. Deres brugte spil er deres valuta til kunne fornye deres spil samling.
Meget dum ide at skræmme kunder væk på den måde.
BeanoBeanoSkrevet 06/02-13 17:13 
Greaseball>
Bizarre kender jeg, men hvad pokker er det nu Criterion har lavet... Afsted til P:R info. database.

Fyyyskammeskamme!
GreaseballGreaseballSkrevet 06/02-13 17:14 
Beano>
Greaseball>
Bizarre kender jeg, men hvad pokker er det nu Criterion har lavet... Afsted til P:R info. database.

Fyyyskammeskamme!

Awww..... Bare fordi man er lidt gammel og ikke kan huske navne så godt.
Har fundet ud af det var dem som engang lavede nogen sjove spil ved navn BurnOut. Nu laver de bare det samme spil igen og kalder det NFS.
BeanoBeanoSkrevet 06/02-13 17:44 
Så længe spillene er gode, kan de kalde dem lige hvad de vil... My Little Pony Arcade Racer Ultra!
XiwanaXiwanaSkrevet 06/02-13 17:58 
Greaseball>

Men her har vi en kunde som de ville miste til at købe deres hardware, og mange har ikke samme købs mønster.

Har efterhånden også affundet mig med, at den nuværende konsolgeneration bliver min sidste. Der er alligevel efterhånden heller ikke plads til flere i skabene og under tv'et...
[inspirational quote here]
happyEDhappyEDSkrevet 06/02-13 18:35 
Pis som steam?
Det forstår jeg ikke?
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 06/02-13 18:55 
Jeg har ikke koebt et brugt spil i aarevis. No problemo. Saa slipper jeg ogsaa for fristelsen til at saelge mine brugte spil igen :)

Ej, serioest, saa kan det da ikke overraske nogen? Jeg bliver godt nok overrasket, hvis man KAN spille brugte spil paa naeste generation.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
la0sla0sSkrevet 06/02-13 19:12 
Jeg synes det er en fair pointe at det bare er rygter, men det er også fair at diskutere og en fair retning at lade tråden gå i (momentant). Det er den retning distributionen af spil og software går i, og utvivlsomt også for konsoller.

Jeg synes kun det er et spørgsmål om pris, der gør om det er okay.
Hvad sker der?
OlimarOlimarSkrevet 06/02-13 19:30, rettet 06/02-13 19:31 
Forbes siger det samme http://www.forbes.com/sites/ericsavitz/2013/02/06/gamestop-slides-report-next-xbox-wont-allow-used-games/

Det stammer vel altsammen fra edge's rygte
JmogJmogSkrevet 06/02-13 19:35, rettet 06/02-13 19:42 
Det virker fuldstændigt vanvittigt hvis det viser sig at holde stik. Sony behøver kun lade være med at gøre det samme for at vinde næste generation. De vil ikke engang behøve udgive nogen 1st party spil.

Edit: Jeg KAN ikke tro det er rigtigt. Tænk på alle de markeder, man IKKE vil kunne sælge konsollen i. Det vil de facto være en I-Lands konsol.

Hmmm, men på den anden side... er det mon en erkendelse af at de lande, hvor der ikke er internet i hvert hjem, der tjener man reelt ikke penge der er værd at tale om på at sælge konsoller, fordi pirateri er så udbredt som det er.

Ej, jeg vil vente og se hvad Sony siger om PS4 her om 14 dage. Hvis vi får en klokkeklar bekræftelse af at de ikke gør noget lignende selv, så vil MS (uanset nuværende planer) heller ikke gøre det. Kinect, 8-kerne CPU'er og forskellige bestykninger af RAM - det er helt uden betydning. Et block for brugte spil og offline spilning trumfer alt.
OlimarOlimarSkrevet 06/02-13 19:42 
Jeg tvivler, jeg kunne godt forestille mig spiludviklerne jubler af glæde og dreamcaster ps4 med lidt eller ingen 3rd party games. Det er jo dem der vitterligt har gavn af det her.
JmogJmogSkrevet 06/02-13 19:45 
Når det er sagt, så er der dog ingen som helst tvivl om at det ingen effekt har på om JEG køber maskinerne eller ej. Og jeg tvivler stærkt på at der er ret mange af jer herinde der siger "i så fald skal jeg ikke have den", som ikke ender med at købe den alligevel. Udkommer der et par savlfremkaldende spil, så kan vi jo ikke lade være. Vi er trods alt gamere og hvis der er fantastiske eksklusivtitler til en maskine og vi har råd til at købe den, så sker det jo nok uanset hvad.
BeanoBeanoSkrevet 06/02-13 19:50, rettet 06/02-13 21:45 
Jmog>
Det virker fuldstændigt vanvittigt hvis det viser sig at holde stik. Sony behøver kun lade være med at gøre det samme for at vinde næste generation. De vil ikke engang behøve udgive nogen 1st party spil.

Jeg tvivler. Hvis MS laver den slags julelege, vil Sony også hoppe på vognen, og omvendt. Den eneste forskel (iflg. rygterne) vil være at Nextbox skal være online ved redeem/aktivering af spillet for at forhindre brugtsalg, mens PSwhatever ikke behøver være online overhovedet pga. NFC teknologi til at styre låsning af disks til konsollen. Men lad os nu se...

Edit: Mindre brain-fart.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 06/02-13 20:04, rettet 06/02-13 20:06 
DeluxScan>
Jeg har ikke koebt et brugt spil i aarevis. No problemo. Saa slipper jeg ogsaa for fristelsen til at saelge mine brugte spil igen :)

Ej, serioest, saa kan det da ikke overraske nogen? Jeg bliver godt nok overrasket, hvis man KAN spille brugte spil paa naeste generation.

Så håber jeg på, der er spil nok til alle. også 2-3 år efter de blev udgivet.... for ellers kan man ikke spille det. Hvis man ikke kan finde det i butikken. (Og brugtspil kan ikke komme på tale.)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/02-13 20:07 
Jmog>
Og jeg tvivler stærkt på at der er ret mange af jer herinde der siger "i så fald skal jeg ikke have den", som ikke ender med at købe den alligevel. Udkommer der et par savlfremkaldende spil, så kan vi jo ikke lade være. Vi er trods alt gamere og hvis der er fantastiske eksklusivtitler til en maskine og vi har råd til at købe den, så sker det jo nok uanset hvad.

Tal for dig selv. Jeg er f.eks. gået langt uden om Diablo 3 fordi jeg finder forretningsmodellen fuldstændig uacceptabel. Udviklingen på PC har også gjort at jeg i sidste ende har droppet platformen fuldstændigt, da DRM og always-online smager så uendeligt dårligt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JmogJmogSkrevet 06/02-13 20:08 
ChronoSousa>
Så håber jeg på, der er spil nok til alle. også 2-3 år efter de blev udgivet.... for eller kan man ikke spille det. Hvis man ikke kan finde det i butikken. (Og brugtspil kan ikke komme på tale.)

Der vil næsten helt sikkert ikke kommet et eneste spil til Nextbox og PS4, som ikke også kan fås digitalt på Live og PSN. Sony har allerede den politik med Vita og vil helt sikkert genbruge den til næste generation. MS vil gøre det samme fordi det forretningmæssigt giver rigtig god mening at have en forretning med det fulde udvalg, som altid har åben.

Jaja, det er dyrt at købe spil på PSN og Live til fuld pris, men der kommer jo udsalg af og til og den slags vil sikkert blive mere aggressivt end vi er vant til for at rive kunder ind.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/02-13 20:30 
Jmog>
Jaja, det er dyrt at købe spil på PSN og Live til fuld pris, men der kommer jo udsalg af og til og den slags vil sikkert blive mere aggressivt end vi er vant til for at rive kunder ind.

Jeg har virkelig svært ved at se hvordan dette skulle blive virkeligheden hvis Microsoft indfører det omtalte paradigme. Om noget ville det da holde priserne høje, da man begrænser konkurrencen. Det gør netop at Microsoft og udgiverne i langt højere grad kan diktere priserne for digitale produkter, fordi det ikke er muligt at købe spillene brugt væsentlig billigere længere (potentielt vil det også betyde at priserne for fysiske produkter bliver holdt høje, i højere grad end på nuværende tidspunkt). Kombineret med hvordan digitale produkter historisk set har været prissat denne generation på begge services er håbet for ordentlige (bedre) priser da forsvindende lille. Hele årsagen til at Microsoft og Sony begge leger med ideen om at indføre restriktiv DRM er fordi udgiverne ønsker mere profit. Jeg forstår ikke hvordan nogen kan tro at det kan føre til bedre priser for forbrugerne.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JmogJmogSkrevet 06/02-13 21:36 
Udover konkurrencen fra casual gaming på mobilområdet, som langsomt men sikkert er ved at stjæle en stor bid af den generation, som er deres levebrød de første par år af en konsols levetid, så vil PSN og Live jo stadig skulle konkurrere med online forhandlere af spil såsom Amazon.

De forretninger har jo rent faktisk nypriser, der som regel er de samme eller væsentligt lavere end brugtpriserne hos Gamestop. Så "problemet" ved at man ikke vil kunne købe brugte spil er godt nok til at overse, så længe man har et Visa eller Mastercard. Vi bliver "tvunget" til at købe billigere spil, som altid indeholder online pass etc.

Og så skal vi heller ikke glemme at hvis blokering for brugtsalg bliver en realitet, så vil det kraftigt skade forretninger såsom Gamestop, som står for en heftig portion af nysalget. Nysalg som i stor stil financieres af kunderne ved at sælge spil til Gamestop. Hvordan kan MS og Sony veje op for de tabte salg fra Gamestop af nye spil? Lavere online priser.
GreaseballGreaseballSkrevet 06/02-13 22:01 
Jmog>
Og så skal vi heller ikke glemme at hvis blokering for brugtsalg bliver en realitet, så vil det kraftigt skade forretninger såsom Gamestop, som står for en heftig portion af nysalget. Nysalg som i stor stil financieres af kunderne ved at sælge spil til Gamestop. Hvordan kan MS og Sony veje op for de tabte salg fra Gamestop af nye spil? Lavere online priser.

Meget at du siger Jmog bliver også sagt i Pachattack showet. Hvor i han påpeger netop at brugte spil er mange folks eneste måde til at købe nye titler. Han tror heller ikke på at en at firmaerne vil blokke for brugte spil. Det alt for en risiko at blokke for det. Bare EN ikke gør det, Nintendo gør det jo ikke på WiiU. Så hvorfor skulle $ony eller MS ture gøre det. Især i en tid hvor folk passer godt på deres penge.
Det noget der hedder at "skyde sig selv i foden" jeg TVIVLER på at hverken Sony eller MS er DUMME nok til at gøre det.
Jeg siger det igen. En kasse øl til den som kan bevise at de begge vil blokke for brugte spil.
spectrespectreSkrevet 07/02-13 07:20 
Og hvorfor skulle Microsoft eller Sony være interesseret i at blocke for brugte spil? De kan være ligeglade. Det er spilproducenterne der ikke vil have brugte spil i omløb. Jeg tror heller ikke det sker.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
DeluxScanDeluxScanSkrevet 07/02-13 07:24 
Det kunne jo taenkes at f.eks. EA vil vaere mere tilboejelig til at sende titler ud paa en kopisikret konsol, og IKKE paa de andre. Det kan jo faktisk godt vaere en fordel for den konsol, der tager skridtet. Jeg ved i hvert fald godt, hvilken konsol jeg saa ville lave mit spil til, hvis jeg var EA, Bethesda m.fl.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 07/02-13 08:20 
1up>
Og hvorfor skulle Microsoft eller Sony være interesseret i at blocke for brugte spil?

Åbenbart ikke for Sony har inkluderet online-pass til stort set alle deres PS3 titler udgivet de sidste 2 år. MS udgiver også selv spil, så de er heller ikke ligeglade med brugtsalg. Og siden Sony og MS tjener på alle 3. parts udgivelser, er de også berørt af brugtsalg her.
SumezSumezSkrevet 07/02-13 08:32 
DeluxScan>
Jeg har ikke koebt et brugt spil i aarevis. No problemo. Saa slipper jeg ogsaa for fristelsen til at saelge mine brugte spil igen :)

Ej, serioest, saa kan det da ikke overraske nogen? Jeg bliver godt nok overrasket, hvis man KAN spille brugte spil paa naeste generation.

Jeg har det meget på samme måde, mit største problem er ikke at forhandlere og producenter vil forhindre brugte spil i sig selv, for det er jeg meget forstående overfor, men de metoder og konsekvenser det involverer. Alle de der ekstra sikkerhedscheck, always-on, licenser der er bundet til konsoller, ekstra downloads der er nødvendige for at køre dit spil og gør spildiscen ubrugelig (som f.eks. Diablo 3), og manglende mulighed for, som både samler og spilinteresseret, at dyrke konsollen i al fremtid efter den er gået af markedet.

Jeg har også kun købt meget få brugte spil i denne generation, og har ikke savnet det pt. Men jeg forudser at jeg kommer til at købe en del flere brugte spil til både X360 og PS3 over de næste ti år, og jeg tror heller ikke de maskiner jeg har lige nu kommer til at overleve hele den tid. Spørgsmålet er om Xbox Live og PSN overhovedet vil overleve.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/02-13 09:03 
Jmog>
Udover konkurrencen fra casual gaming på mobilområdet, som langsomt men sikkert er ved at stjæle en stor bid af den generation, som er deres levebrød de første par år af en konsols levetid, så vil PSN og Live jo stadig skulle konkurrere med online forhandlere af spil såsom Amazon.

De forretninger har jo rent faktisk nypriser, der som regel er de samme eller væsentligt lavere end brugtpriserne hos Gamestop. Så "problemet" ved at man ikke vil kunne købe brugte spil er godt nok til at overse, så længe man har et Visa eller Mastercard. Vi bliver "tvunget" til at købe billigere spil, som altid indeholder online pass etc.

Konkurrencen fra mobilmarkedet er det eneste jeg kan se som værende potentielt influerende på prisen af konsolspil i det argument. I en ny generation hvor udviklingsomkostningerne med al sandsynlighed stiger er det dog svært at se udgiverne gå med til direkte lavere priser - det virker sandsynligt at prisniveauet som minimum holdes fra denne generation. De spil der både er lanceret på konsol og iOS er prissat væsentligt højere på konsol. Der er ikke tegn på at udgiverer og konsolproducenter for alvor har ladet sig påvirke indtil videre.

Det er fuldstændig rigtigt at de digitale services som PSN og LIVE i teorien konkurrere med forretninger som Amazon etc. Microsoft og Sony har dog i hele denne generation prissat digitale produkter højere end disse forretninger, fordi det også er der konsollerne bliver solgt. Med andre ord er det nødvendigt at pleje forholdet til disse forretninger og holde de digitale priser over niveauet i forretningerne. Dette forhold vil stadig være der i den kommende generation, og vil være en stor faktor i forhold til prissætning af digitale produkter.

Disse online forretninger oplever også konkurrence fra brugtmarkedet (flere af dem har da også deres egen brugtafdeling). Prisfaldet på nye spil må tildels tilskrives at billigere brugte spil er så tilgængelige som de er. Hvis man effektivt fjerner brugtmarkedet, vil man på denne måde fjerne et element af konkurrence, selvom der selvfølgelig stadig vil være intern konkurrence de enkelte forretninger i mellem.

Jmog>
Og så skal vi heller ikke glemme at hvis blokering for brugtsalg bliver en realitet, så vil det kraftigt skade forretninger såsom Gamestop, som står for en heftig portion af nysalget. Nysalg som i stor stil financieres af kunderne ved at sælge spil til Gamestop. Hvordan kan MS og Sony veje op for de tabte salg fra Gamestop af nye spil? Lavere online priser.

Så hypotesen er at Microsoft forsøger at fjerne Gamestops brugtsalg, så de kan sælge deres spil billigere!? Det er altså et paradoks af dimensioner. Hvis man forsøger at inddæmme konkurrencen er det ikke for at sænke priserne. Det er udgiverne der prissætter spillene, og ønsket om at fjerne brugtsalget kommer hovedsagligt fra de største af slagsen. Hvis forbrugerne er nødt til at købe nyt, er de største udgivere med stor sandsynlighed stadig sikre på at deres spil nok skal blive solgt alligevel. Som du selv skriver: "Udkommer der et par savlfremkaldende spil, så kan vi jo ikke lade være." - det er meget rammende for forbrugermønstret. Det kommer til at gå udover de små udgivere og niche spillene, i endnu højere grad end i denne generation, og de vil i højere grad blive skubbet væk fra mellemstore fysiske udgivelser, over i mindre digitale produktioner.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
millenniummillenniumSkrevet 07/02-13 09:21, rettet 07/02-13 09:22 
Sidste gang jeg købt et brugtspil var ... shiiiaatt ... jeg kan knap nok huske det. Hvorfor? Fordi detailbutikkerne er blevet fabelagtige til at presse priserne ned på ubrugte udgaver....
Elgiganten med deres linje af spil fra mellem 10kr til 99kr. Coolshop med deres "max 99,-" koncept. Fona sprøjter gule prismærker på deres lidt ældre spil, og en gang i mellem kan man støde på "outlet udsalg" i Blockbuster eller Kvickly. Ubrugte spil for latterelige små summer.
Selv med et hard copy marked, har brugtspillet tabt min interesse. Især når Gamestop ikke kan følge med og glemmer at regulere priserne på deres brugte spil.
The medium is the message.
GoodtimesGoodtimesSkrevet 07/02-13 10:20 
Jeg tror, at en af de allermest afgørende forandringer på "PS4" vil være, at denne vil have en controller, der godt nok ligner den nuværende til forveksling, men som vil været udstyret med en fysisk "share" knap. Så kan man med et enkelt knaptryk dele sine spiloplevelser på både Facebook og Twitter. Det bliver jo totalt sejt. "Jeg spiller Binary Domain 2. Gør I også det?"
BeanoBeanoSkrevet 07/02-13 10:58 
Jeg syntes den slags er dybt idiotisk og er ærgeligt hvis det bliver fokus på det.
millenniummillenniumSkrevet 07/02-13 11:33 
Det er nogle tanker som allerede hænger sammen med tv-mediets kommende paradigmeskift.
Live-udsendelser har en naturlig større social værdi. Eksempelvis X-factor, fodboldkampe eller MGP ... mens udsendelsen vises, kan man ofte logge ind på sin FB/twitter og se vennerne kommentere indholdet.

Denne sociale værdi opløses med VOD, Netflix og webtv paradigmet, fordi udsendelsen ikke ses socialt synkront. Men, nogle af mine Twitter-venner (som har mere fritid end mig) er hoppet på en kompentation for denne opløsning.

F.eks. Simon Pegg varsler på twitter at han fredag kl. 19 vil se sin Shaun of the Dead film, eller noget andet, og vil løbende skrive kommentarer. Dette er så en planlagt social happening, som spil-mediet åbenbert forsøger at simulere. IMO er der en potentiale - men behovet skal tilpasses spilmediets anatomi.

Uncharted 2 havde en indbygget Twitter funktionen, som automatisk skrev hvilken level jeg var nået til. Der kom dog intet ud af resultatet andet end mere automatiseret forurening på feedet.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 07/02-13 11:47, rettet 07/02-13 11:48 
Det er det jo ikke noget nyt i - derfor behøver man jo ikke syntes det er spor interessant at få den slag ligegyldigheder prakket på direkte via controlleren og med garanti også via konsollens front-end/dashboard.
1'024 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig