X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Næste generation af konsoller?


Svar
Danny SallingDanny SallingSkrevet 11/03-10 15:08 
Nogen der ved om der kommer nogen ny konsol indenfor det næste år, eller 1½, eller om vi "bare" får nye gadgets om muligheder som med Move og Natal? Nintendo har, så vidt jeg ved, udtalt at de skulle komme med en ægte next gen. maskine, men jeg ved ikke noget om hvornår, nogen der ved noget om det?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
1'024 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/01-13 14:55 
Beano>
Finally, the source states that the ‘Xbox’ will house an OS that looks similar to Windows 8 in some ways, but that it is not a full version of Windows 8...

Uhf :( Et Windows 8 dashboard hvor halvdelen af felterne er reklamespam...
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 23/01-13 15:13 
Det vil sige de skærer ned for reklamerne? :D
PlaykidPlaykidSkrevet 23/01-13 21:42, rettet 23/01-13 21:43 
Wehner>
Beano>
The new ‘Xbox’ controller is said to be similar to the Xbox 360 pad, with the same button layout.

... ooog den er købt :)

Bare den bliver en tand større, så er jeg også glad :-)
Spiller nu: Halo 3
WehnerWehnerSkrevet 23/01-13 22:04 
Så længe det ikke er en KinectMoveMote er jeg en glad mand.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 23/01-13 22:23, rettet 24/01-13 09:43 
Forhåbentlig ændrer de ved D-padden men ellers er det faktisk en perfekt controller. Sticks, knapper, triggers, form factor - jeg kan ikke se der er noget at forbedre.

Med Dual shock må de dog i høj grad gerne gøre noget ved både sticks og triggers. Også gerne form factor, som ikke er håndvenlig, men her tvivler på de tør fordi dens udseende er blevet synonymt med Playstation brandet.
WehnerWehnerSkrevet 23/01-13 22:31 
Lige mine ord, og jeg vil hellere spille en multiplatformtitel med en god controller end med en dårlig controller på en maskine, der er 50 % kraftigere.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 23/01-13 22:41 
Jmog>
Forhåbentlig ændrer de ved D-padden men ellers er det faktisk en perfekt controller. Sticks, knapper, triggers, form factor - jeg kan ikke se der er noget at forbedre.

De skal bare tage D-padden fra Vita, Megadrivens 6 knaps controller eller den japanske Saturn controller, så er der ikke mere at komme efter.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 23/01-13 23:09 
Jmog>
Forhåbentlig ændrer de ved D-padden men ellers er det faktisk en perfekt controller. Sticks, knapper, triggers, form factor - jeg kan ikke se der er noget at forbedre.

Med Dual shock må de dog i høj grad gerne gøre noget ved både sticks og triggers. Også gerne form factor, somikke er håndvenlig, men her tvivler på de tør fordi dens udseende er blevet synonymt med Playstation brandet.

Har du prøvet "pro" controlleren med det der dreje-pop dpad? Er den bedre?
GreaseballGreaseballSkrevet 23/01-13 23:30 
Playkid>
Wehner>
Beano>
The new ‘Xbox’ controller is said to be similar to the Xbox 360 pad, with the same button layout.

... ooog den er købt :)

Bare den bliver en tand større, så er jeg også glad :-)

Så længe den ikke bliver som den første controller til den gamle Xbox :p DEN var stor.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/01-13 00:16 
Den var forfærdelig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 24/01-13 09:57 
3of19>
Jmog>
Forhåbentlig ændrer de ved D-padden men ellers er det faktisk en perfekt controller. Sticks, knapper, triggers, form factor - jeg kan ikke se der er noget at forbedre.

Med Dual shock må de dog i høj grad gerne gøre noget ved både sticks og triggers. Også gerne form factor, somikke er håndvenlig, men her tvivler på de tør fordi dens udseende er blevet synonymt med Playstation brandet.

Har du prøvet "pro" controlleren med det der dreje-pop dpad? Er den bedre?

Dreje-pop D-pad? Det lyder sjovt. Hvad er det for en Pro controller? Den eneste Pro controller jeg kender er Wii U'ens :-)
BeanoBeanoSkrevet 24/01-13 09:59, rettet 24/01-13 09:59 
Den ligner 100% den alm 360 controller men d-pad'en kan drejes. Jeg kan ikke selv mærke den store forskel og føles ca. lige så snotelendig som på den alm. controller.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/01-13 10:09 
Jeg ved ikke, om det er blevet nævnt før her i tråden, men Sony har taget patent på at stoppe spillets gameplay og vise reklamer med jævne mellemrum :D

Crazy shit
AV Intelligent Terminal
WehnerWehnerSkrevet 24/01-13 10:15 
TV3 - nu også på konsol :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 24/01-13 11:03 
Seriøst, det er ikke særlig svært at modde d-pad'et på en X360 controller, til at være brugbart. Jeg har nævnt det flere gange før. :)

Nej, det bliver ikke Saturn-perfekt, men det går fra at være tilfældig-og-fuldstændig-umulig-at-styre til at være faktisk brugbart.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 24/01-13 11:28 
Sumez>
Seriøst, det er ikke særlig svært at modde d-pad'et på en X360 controller, til at være brugbart. Jeg har nævnt det flere gange før. :)

Gør det d-pad'en bedre end den nye på pro udgaven?

Jeg har godt set nogle videoer af det modding, men kan ikke se hvordan det kan hjælpe.
SumezSumezSkrevet 24/01-13 11:44 
Jeg forstår heller ikke hvordan det hjælper, men det gør det.
Har ikke prøvet pro-udgaven.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 24/01-13 14:19 
Jeg har "pro" udgaven, og der er DPAD faktisk ganske velfungerende.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
PlaykidPlaykidSkrevet 24/01-13 18:18 
Konsolkongen>
Den var forfærdelig.

Ahh... Den var god! :-)
Fin størrelse og gode analoger, bedre end 360 controllerens. Den var dog alt for kantet, og næste generation fik da også bedre button placements.
Et mix mellem den og 360 controlleren og den perfekte controller burde været født.
Spiller nu: Halo 3
BeanoBeanoSkrevet 24/01-13 18:41, rettet 24/01-13 18:42 
Jeg er med Konsolkongen her - den første Xbox controller var legendarisk på den værst tænkelige måde. Jeg importere den japanske S model hurtigt efter jeg fik min Xbox :D
ProzelProzelSkrevet 24/01-13 20:35 
Jeg mangler stadigvæk at få fingrene i en Duke controller. Den er simpelthen for sej! :D
FancyPantsFancyPantsSkrevet 24/01-13 21:38 
Jeg elskede den 'gamle' Xbox controller... Det eneste jeg fandt negativt, var placeringen af white/black knapperne.
Ikke fordi jeg har fantastisk enorme hænder, men til sammenligning synes jeg en Playstation controller giver mig krampe hvis jeg spiller meget mere end halvanden times tid uden pause :(

Sumez: Jeg har egentlig gemt låget fra en Pringles, bare så jeg engang kan fikse D-pad på min gamle hvide controller... Men umiddelbart ser det vist nærmere ud til at den har aftjent sin værnepligt og snart er klar til udskiftning :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
JmogJmogSkrevet 24/01-13 21:48 
In other news, vi aner stadig ikke en skid om Xbox 720's specs. Det var falske rygter:
http://www.gamesindustry.biz/articles/2013-01-24-gaming-press-hoaxed-over-xbox-and-surface-rumours?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=european-daily

Det fryder mig faktisk. Så kan jeg opleve spændingen igen, når de rigtige specs afsløres.
GreaseballGreaseballSkrevet 25/01-13 01:03 
Prozel>
Jeg mangler stadigvæk at få fingrene i en Duke controller. Den er simpelthen for sej! :D

Har du så set dem der lavet om til trådløse 360 controllers? De blev kun solgt til en HALO Anniversary event.

PS3 controllers giver mig ømme finger pga deres L2 og R2 knapper. Dog hjælper det sætte de der "real triggers" på. Hjælper faktisk rigtig meget.
ProzelProzelSkrevet 25/01-13 07:28 
Jo, den er endnu federe. Ville passe fint som PC controller. Jeg har dog lavet en USB-adapter så jeg kan tilslutte gamle xbox controllere til pc'en.
Bede-xBede-xSkrevet 01/02-13 03:20, rettet 01/02-13 03:27 
20 februar:

https://us.playstation.com/meeting2013/

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=511056

Pachter:

Sony is inviting investors and media to the Feb 20 event; that means console announcement. I'm genuinely excited, although I will be in LA
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HankyHankySkrevet 01/02-13 03:30 
Awesome!
Og et stort slap i hovedet på M$, der sikkert troede de ville være først ude med deres til E3.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Bede-xBede-xSkrevet 01/02-13 04:18, rettet 01/02-13 04:19 
Sony Corp. is planning to unveil its next-generation home videogame console during a February event, showing off a successor to its current PlayStation 3 system.

The Japanese electronics giant Thursday unveiled plans for a special PlayStation-themed event set for Feb. 20, teasing fans to "see the future" at the event. People familiar with the matter have said the new device will make its debut there, beating Microsoft Corp. to the punch in announcing its own next-generation game machine.

Sony's device will be released later this year, these people said, and will spar against Microsoft's own machine, which is also expected to be released by the holidays.

http://www.marketwatch.com/story/sony-to-unveil-its-ps3-successor-at-feb-20-event-2013-01-31
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/02-13 10:35, rettet 01/02-13 11:03 
Jeg glæder mig til at se Sonys udspil. Jeg er mest lun på deres næste konsol, på trods af at Xbox 360 har været min hovedplatform denne generation. Jeg er efterhånden træt af Microsofts politik om betaling for services jeg betaler for i forvejen, og har fri adgang til hos konkurrenterne. Samtidig er deres UI så piv-ringe og fyldt med reklamer at det går mig på at guld koster penge hver gang jeg tænder maskinen. Til gengæld lyder det jeg har fra rygtemagerne om Sonys næste konsol godt: Nyt joypad, nemmere at udvikle til med mere standardiseret hardware end sidst, kraftigere end MS' udspil. Jeg håber lidt at de beholder xmb som UI og blot forbedrer den, men det er nok ønsketænkning.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/02-13 10:59 
Samme her. Flere reklamer og mere Kinect er ikke lige det jeg er på udkig efter, men krydser fingre for at der kommer noget spændende fra alle parter.
SumezSumezSkrevet 01/02-13 11:58 
Sony spilder vores og YouTube's tid med formålsløst lysshow og ingen informationer :P
http://www.youtube.com/watch?v=d-3GMHIgR-U
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 01/02-13 12:07 
Jeg er spændt på hvad startprisen på den nye bliver. Jeg kan mindes at både ps2 og ps3 kostede en halv jetjager lige da de kom.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Bede-xBede-xSkrevet 01/02-13 12:13 
Jeg har det på samme måde som Echelon og Darkbeat. Microsoft tror at det er en feature, vi bliver ellevilde over, hvis man i tre dage kan få lov til at betale for at abonnere på Netflix uden at have Live guld også:

http://majornelson.com/2013/01/31/netflix-unlocked-this-weekend-on-xbox/

De er simpelthen så out of touch. Eller også er jeg med hvad folk vil ha'.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
spectrespectreSkrevet 01/02-13 12:26 
Tror ikke der kommer ret meget mere ned en announcement og en techdemo. Holiday 2013 er nok mest præcise releasedate, og ingen pris.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/02-13 12:47 
Features som Netflix, Hulu, Viaplay er jo kommet til, for langt de fleste kunders tilfælde, lang tid efter at valget af platform er gjort. Mængden der har skiftet fra f.eks. Xbox 360 til Playstation 3 på grund af Microsofts politik, har nok ikke været særlig stor. Det kan tænkes at det hovedsagligt er kunder med størst indsigt, der vælger Gold fra på denne baggrund. Til gengæld synes jeg ofte man kan se denne kundegruppes valg forplante sig videre, da de ofte også er first movers - de køber platformenene først og er derfor den første hurdle producenterne skal vinde. Derfor er en introduktion af en helt ny generation som altid fantastisk til at introducere en god portion kaos. Det kan godt være at Microsofts Xbox Live Gold er den fortrukne service denne generation, men Sony (og tildels Nintendo) har virkelig indhentet dem på alle fronter, og har den store fordel at deres service er gratis (hvis man ser bort fra PS+, der er et helt andet tilbud end Gold). Med andre ord skal Microsoft ikke hvile på lauerbærene og tro at blot fordi deres betalingsmodel har fungeret denne generation også gør det den kommende. Der er stor risiko for at folk hopper over gærdet til konkurrenten når forskellen er så tydelig som den er på nuværende tidspunkt, og et nyt sæt konsoller bliver introduceret. Jeg kunne også nævne hvordan konkurrencen bliver yderligere skærpet på grund af Valves kommende Steambox.

Det bliver spændende hvad der kommer til at ske i den kommende tid.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 01/02-13 14:27 
Mon ikke Microsoft har en række tricks i ærmet, der kan skabe "afhængighed" af din Live-konto på tværs af konsol-generationer, såfremt de har planer om at bevare brugerbetaling af deres onlineservice.

Bagudkompatibilitet af XBLA-titler ville være et stærkt træk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/02-13 14:29, rettet 01/02-13 14:33 
Det har de med al sandsynlighed. Dog forventer jeg at Sony matcher kompatibilitet med hensyn til netværkstitler - det har hvert fald været et fokusområde med hensyn til PSP->Vita->PS3.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 01/02-13 14:45, rettet 01/02-13 14:54 
PS3 PSN titler (bortset fra PS1/PS2 classics og minier) er bygget på samme arkitektur og SDK som retail spil, så det tvivler jeg på kommer til at ske. Hvis der kommer PS3 BC (indbygget eller via hardware udvidelse) bliver det for alle PS3 titler.
Bede-xBede-xSkrevet 01/02-13 17:32, rettet 01/02-13 18:00 
Ny controller og EU udgivelse i 2014 til PS4 ifølge Edge kilder:

http://m.edge-online.com/news/playstation-4-revealed/

EDIT: Det her citat var vist værd at få med:

The controller

Sources close to the hardware have revealed to us that PS4 will ship with a redesigned controller which is the same size as an existing DualShock but features a small touchpad in place of the existing Select, Start and PS buttons. The tech is based on Vita’s rear touchpad, and is similarly responsive in use.

A new Share button on the controller will, when pressed, launch a new feature that will allow screenshots and video to be distributed online. The PS4 hardware will continually record the most recent 15 minutes of onscreen action (with no processing penalty, claims our source), which users will then be able to edit and broadcast via the Internet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 01/02-13 20:35 
Sonic>
Jeg er spændt på hvad startprisen på den nye bliver. Jeg kan mindes at både ps2 og ps3 kostede en halv jetjager lige da de kom.

Det bliver næsten med sikkerhed 400 dollars. De vil ikke lave den samme fejl som sidst og da der denne gang IKKE vil være et stort spænd i tid mellem deres og konkurrentens konsol, så kan de ikke tillade sig at være væsentligt dyrere. De økonomiske realiteter dikterer at de ikke kan gå højere.

I hvert fald ikke med basis modellen. De KAN godt tillade sig at lave et bundle der koster mere, men så skal der satme være noget mere at byde på end blot mere storage. Det kunne være move controller og kamera. Det kunne være VR briller.

Men standardmodellen vil helt sikkert ligge på 400 dollars. Det samme gælder nextbox. Ingen af dem vil føle et behov for at matche Wii U's, da det ikke vil være nødvendigt for at konkurrere med den, hvis de kun er 50 dollars dyrere end en premium Wii U, for stort set alle early adopters (det er os!) vil føle vi får langt mere for pengene.
SonicSonicSkrevet 01/02-13 20:47 
Man må vel også antage, at de lige havde noget bluray teknologi, der skulle tjenes ind igen :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
JmogJmogSkrevet 01/02-13 20:50, rettet 01/02-13 20:52 
Hanky>
Awesome!
Og et stort slap i hovedet på M$, der sikkert troede de ville være først ude med deres til E3.

E3 bliver gennemgang af spillene. Alt relateret til hardwaren er sandsynligvis præsenteret allersenest et par uger før E3. Ellers skal man dele rampelyset og dækningen i spilpressen med konkurrenten.

Hvad der dog er meget sandsynligt er at E3 er der, hvor de annoncerer priserne på konsollerne, for det er alt for tidligt at gøre nu. Andre ting jeg kunne forestille mig bliver skudt til E3 er præsentationer af hvordan PS Plus og Live vil være på de nye konsoller - eventuelle ændringer til det nuværende etc.

Sony kunne levere en ret vild uppercut, hvis de annoncerer at PS Plus Instant Game Collection vil fortsætte med PS4 spil (meget sandsynligt) OG de lancerer Gaikai streaming af PS3 titler i Plus abonnementet (*). Det ville tage ret mange kegler og få Xbox Live Gold til at se ualmindeligt uappetitlig ud i tilfælde af at MS ikke ændrer på hvad man får for abonnementet.

(*: Forholdsvist sandsynligt. Det KAN blive et separat abonnement, men ville gøre PS Plus til nærmest de facto for enhver PS4 ejer med ordentlig båndbredde, hvis det er inkluderet. Det spændende bliver, om de kommer til at køre med en tjeneste med mange titler, som så bare vokser efterhånden som de føjer til, eller om det bliver lidt ligesom instant game collection fra PS Plus, hvor et fast antal titler roteres hver måned. Faktisk kunne Sony gøre begge dele; fire PS3 Gaikai titler i Instant Game Collection om måneden OG et separat abonnement (også åbent for non-Plus abonnenter) som indeholder et konstant stigende antal titler. Det ville være genialt og jeg ville gladeligt lægge det oveni mit nuværende Plus abonnement, hvis det er prissat fornuftigt.)
spectrespectreSkrevet 01/02-13 22:29 
Det kunne være grineren hvis Sony gjorde sådan at man skulle have PS+ for at spille online. Så ville internettet implodere.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
GreaseballGreaseballSkrevet 01/02-13 23:09 
$ony ligger på en 3. plads så de har noget at indhente. De skal virkelig tage sig sammen denne gang hvis jeg skal vælge at update min PS3 til PS4 og MS skal virkelig træde i spinaten hvis jeg ikke vil købe den næste Xbox.
$ony som firma har, efter hvad man hører og kan læse sig til, nogen økonomiske problemer så hvis de ikke sælger godt og vinder markeds andel med PS4 så kan det gå rigtig skidt for dem. Tror dog ikke de lukker, det virker de lidt for store til.
Men kan godt forstille mig at de kunne komme med op med nogen ekstra måder at tjene penge på.

Desværre ser jeg mere Move stads og sikker en masser plader om at deres PS4 understøtter 4K TV'er(fordi de skal havde en undskyldning for at kunne sælge dem)


Heh! Hvis $ony vælger at blokke for brugte spil(Hvilke jeg vil godt vil stille en fadbamse på højkant for at de ikke gør). Så kan i være sikker på at MS ikke gør det. Så har de et pokkers godt salgs argument.

Dog ser jeg frem til at se hvad de finder på med deres controller. For det kan for pokker da ikke blive være. Mit bud, den kommer til at ligner noget lign. Xbox og WiiU procontroller med en touch screen på ^..^
spectrespectreSkrevet 06/02-13 13:10 
Here we go again...

Edge skriver:
The next Xbox: Always online, no second-hand games, 50GB Blu-ray discs and new Kinect

Link...
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
Bede-xBede-xSkrevet 06/02-13 13:14, rettet 06/02-13 13:14 
Microsoft’s next console will require an Internet connection in order to function, ruling out a second-hand game market for the platform. A new iteration of Xbox Live will be an integral part of Microsoft’s next console, while improved Kinect hardware will also ship alongside the unit.

Sources with first-hand experience of Microsoft’s next generation console have told us that although the next Xbox will be absolutely committed to online functionality, games will still be made available to purchase in physical form. Next Xbox games will be manufactured on 50GB-capacity Blu-ray discs, Microsoft having conceded defeat to Sony following its ill-fated backing of the HD-DVD format. It is believed that games purchased on disc will ship with activation codes, and will have no value beyond the initial user.

Så det bliver sådan noget pis ligesom på Steam? Hvis det er sandt, så er det bare endnu en grund til at støtte dem så lidt som muligt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/02-13 13:14 
Jeg skulle lige til at poste den. Man begynder at blive nervøs når rygterne kommer fra flere kilder.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HankyHankySkrevet 06/02-13 13:16 
Hvis det viser sig at være tilfældet, at det er sådan den næste konsol fra Microsoft kommer til at fungere, kommer den ikke til at stå herhjemme :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/02-13 13:18 
Jeg melder også pas, såfremt det er tilfældet...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/02-13 13:23 
Samme her. Så sparer man da de penge :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'024 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig