X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Næste generation af konsoller?


Svar
Danny SallingDanny SallingSkrevet 11/03-10 15:08 
Nogen der ved om der kommer nogen ny konsol indenfor det næste år, eller 1½, eller om vi "bare" får nye gadgets om muligheder som med Move og Natal? Nintendo har, så vidt jeg ved, udtalt at de skulle komme med en ægte next gen. maskine, men jeg ved ikke noget om hvornår, nogen der ved noget om det?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
1'024 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > »

Svar
enfenenfenSkrevet 29/03-12 08:40 
Det sidste gør sig jo kun gældende, hvis spillene overgår til digitalt medie.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 29/03-12 08:54 
Azzkikr>
Nu tror jeg heller ikke vi skal overvurderer hvor stor % af salg der rent faktisk stammer fra folk der bruger disse, efter min mening hul-i-hovedet, trade-in tilbud. Det er muligt at det udgør en stor %-del af kæder som gamestop salg, men nu findes der jo (gud ske tak og lov) mange andre kæder og butikker og især webshops, der sælger tonsvis af spil på normal vis. Mon ikke at %-delen af det samlede salg som stammer fra trade-in er temmelig lav når det kommer til stykket.

Måske, men det er desværre ikke den måde udgiverne ser på sagen. For diskussionens skyld, lad os sige de kun mister 5% indtægt pga. brugtmarkedet, så er det 5% for meget og hvis de mener de kan få det ned til 4%, vil de forsøge på det.
BeanoBeanoSkrevet 29/03-12 09:00, rettet 29/03-12 09:02 
1up>
Jeg tror jeg er den eneste der synes at de nye tiltag, hvis det bliver en realitet, er en god ting?

Hvordan kan mindre frihed være en god ting for forbrugeren?

Og bare tanken om online DRM er skrækkelig... brrr..... gyyyyss....
SumezSumezSkrevet 29/03-12 09:23, rettet 29/03-12 09:25 
1up>
eller rode skabet igennem hvis jeg får lyst til at spille et ældre spil jeg har pakket væk.

Og -der- har vi så problemet. For du vil slet ikke kunne spille det spil længere, når det ikke længere er supporteret af udgiveren!
Mit eneste reelle problem derudover er at udgiverne får alt for meget kontrol over salgspriserne. Forhåbentlig betyder det billgere priser over hele linjen pga. alle de mellemled o.a. der er sparet væk, men jeg er bange for at det ikke gør sig gældende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 29/03-12 09:38 
Ja, hvis det er udgiveren der bestemmer prisen, så kunne jeg forestille mig, at de bliver ligesom nu, selvom mellem manden er sparet væk.

God pointe med at spillet ikke er supporteret mere. Havde lige glemt at der for nylig blev drejet nøglen om til nogle spil der kun var 1½-2år gamle. Det synes jeg også er totalt forkert.

Beano: Hvilken frihed? Frihed til at sælge sine brugte spil? Man får jo ingenting for dem hvis de er over et ½ år gammelt. Og hvis det er omkring release, så får man jo næsten kun halv pris, så hvis man bruger byt-til-nyt konceptet, så er det da penge lige ud af vinduet. Frihed til at bestemme om man vil være online eller ej? Forstår ikke hvorfor nogen ikke vil være online?

Men det er min holdning, og nogen gange må man bare blive enige om at man er uening.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 29/03-12 09:41, rettet 29/03-12 09:55 
1up>
Beano: Hvilken frihed?

Frihed til at købe og sælge sine spil brugt.
Frihed til at spille når man vil, hvor man vil og uden man er online.
Frihed til at vælge om man købe ens spil som downloads eller fysisk i en butik.


EDIT: ...

1up>
Man får jo ingenting for dem hvis de er over et ½ år gammelt.

Kommer helt an på titlen og køberen (butik eller privat). Men for mig har intet med prisen at gøre - det handler om muligheden. Man vil heller ikke tage spil med sig til venner eller udlåne dem uden at skulle være logget ind på ens egen konto.


1up>
Forstår ikke hvorfor nogen ikke vil være online?

Ikke et spørgsmål om valg. "Shit can and WILL happen" :)
Ens internet line kan være nede. Man man være i en situation uden internet f.eks. i forbindelse med flytning. Man kan tage ens konsol med på ferie eller sommerhus uden internet . Udbyderens netværk kan blive hacket. Udgiven kan beslutte at pille ved online DRM intrastrukturen uden varsel, osv.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/03-12 10:27, rettet 29/03-12 10:29 
Man må også tænke lidt længere frem i tiden. Hvad sker der når vi når til Playstation 5 og Xbox 4, og Sony og Microsoft ikke orker at supportere deres gamle platforme og derfor lukker serverne hvor de gamle spil ligger? Kan man så pludselig ikke længere hente sine digitale downloads, eller spille sine spil, fordi spillene skal kunne kommunikere med en server der ikke længere findes? Yderste konsekvens af at spillene er bundet til always online er at konsolproducenterne kan beslutte hvornår du som forbruger ikke længere skal kunne spille på din konsol. Derfor holder jeg mig til fysiske udgivelser. Dem vil jeg uanset hvad, altid kunne spille, hvis jeg kan finde hardware der fungerer. Jeg stoler absolut ikke på de firmaer jeg ellers handler med til daglig: de har vist sig fjendtlige nok i denne generation, og alt peger på at det bliver værre.

Heldigvis kan man bare hoppe på WiiU, hvis uheldet er ude.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RJKRJKSkrevet 29/03-12 12:16, rettet 29/03-12 12:16 
Echelon VI>
Derfor holder jeg mig til fysiske udgivelser. Dem vil jeg uanset hvad, altid kunne spille

Det er jo netop dét, du IKKE kan med de her foreslåede tiltag.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 29/03-12 12:19 
Echelon VI>
Heldigvis kan man bare hoppe på WiiU, hvis uheldet er ude.

Spørgsmålet er så bare om WiiU er next-gen eller "new-gen" som Wii :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/03-12 12:26, rettet 29/03-12 12:27 
RJK>
Echelon VI>Derfor holder jeg mig til fysiske udgivelser. Dem vil jeg uanset hvad, altid kunne spille
Det er jo netop dét, du IKKE kan med de her foreslåede tiltag.
(i denne generation)

Og netop derfor vil jeg ikke være interesseret i den næste generation af konsoller hvis det bliver en realitet. Det fik jeg ikke lige med :-)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/03-12 12:26 
Beano>
Ikke et spørgsmål om valg. "Shit can and WILL happen" :)
Ens internet line kan være nede. Man man være i en situation uden internet f.eks. i forbindelse med flytning. Man kan tage ens konsol med på ferie eller sommerhus uden internet . Udbyderens netværk kan blive hacket. Udgiven kan beslutte at pille ved online DRM intrastrukturen uden varsel, osv.

Sjovt du siger det. Her er en sms jeg modtog fra Fullrate tidligere i dag:

09:10>
Der er i øjeblikket et problem på din central der giver afbrydelser i internet, telefoni og TV. Vi arbejder på sagen og beklager eventuelle gener. Mvh Fullrate.

10:02>
Problemet er nu løst. Oplever du stadig problemer med forbindelsen bedes du genstarte det udstyr, du har fået tilsendt af Fullrate. Vi beklager evt. gener. Mvh Fullrate

Awesome...

Jeg har da, hvad jeg opdager, gennemsnitligt en 5-6 afbrydelser om året på min linie. I dag var det intet problem, men det kunne det jo ligeså godt ha' været. Og det ville fandeme være nederen at blive smidt af under et potientielt verdensrekord-forsøg i Death Smiles' arcade mode :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 29/03-12 12:31 
Hvis (stort "hvis") der bliver tale om online DRM, så må man håbe der kun sker CRM check ifm. opstart af spillet og man ikke smides ud af spillet hvis man pludseligt ryger af internettet :O
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/03-12 12:36 
Jeg vil hellere have online DRM og fysiske kopier end ren download. Der er ikke noget mere ulækkert end tanken om at ens spil skal ligge på en harddisk. Der findes mig bekendt ikke harddiske med uendelig plads endnu og en harddisk holder bestemt heller ikke evigt.
Så alle ens Games on demands-spil på 360'eren kan man godt vinke farvel til, når harddisken dør og servicen er lukket ned igen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 29/03-12 12:38, rettet 29/03-12 12:40 
1up>
Jeg tror jeg er den eneste der synes at de nye tiltag, hvis det bliver en realitet, er en god ting? F.eks. med XBOX 360, der er spillene blevet så billige, at man alligevel ikke kan få en skid for dem hvis man vil sælge dem, medmindre de er et par måneder gamle.

At man skal være online hele tiden for at spille spillene synes jeg heler ikke er noget problem. Jeg kender ingen der IKKE har deres xbox på XBL. Ja, der er måske nogle derude med en 56k forbindelse, findes det stadigt?, men hvis procentdelen er så stor, så kan jeg garantere dig at det ikke bliver en realitet. De vil ikke give slip på sådan en procentdel, punktum.

Det bedste af det hele er, at jeg ikke skal bekymre mig om at mine skiver bliver ridsede eller går i stykker. Jeg skal ikke bekymre mig om opbevaring af det lort. Og det aller bedste er, at jeg ikke, forhåbentligt, er nødt til at rejse mig når jeg vil skifte spil, eller rode skabet igennem hvis jeg får lyst til at spille et ældre spil jeg har pakket væk.

360 og ps3 spil falder hurtigt i pris ja, men derfra og så til at gøre dem værdiløse er alligevel et drastisk skridt. Hvad med om 20 år? Kunne det tænkes nogle 'sjældne' spil havde en temmelig værdi? Det ødelægger også totalt samler aspektet.

Det har heller intet med 56k forbindelser eller langsomme forbindelser overhovedet, det har noget at gøre med at mange slet ikke har deres konsoller online.

Hvad angår ridser, opbevaring osv så undgår du kun det jo kun hvis alt bliver digital distribution, men det er der slet ikke snak om endnu. Vi snakker stadig om fysiske spil, der kan gå i stykker og optager fysisk plads og som så bliver værdiløse efter du har brugt dem.
SumezSumezSkrevet 29/03-12 13:47, rettet 29/03-12 13:48 
1up>
Beano: Hvilken frihed? Frihed til at sælge sine brugte spil? Man får jo ingenting for dem hvis de er over et ½ år gammelt. Og hvis det er omkring release, så får man jo næsten kun halv pris, så hvis man bruger byt-til-nyt konceptet, så er det da penge lige ud af vinduet. Frihed til at bestemme om man vil være online eller ej? Forstår ikke hvorfor nogen ikke vil være online?

Men det er min holdning, og nogen gange må man bare blive enige om at man er uening.

Jeg har nu heller ikke ondt i røven over at miste brugtspilshandlen. Eller jo, det vil gøre ondt i røven på mig om 10 år når man går på jagt efter gamle spil man har sprunget over eller helt overset, på samme møde som jeg stadig gør med spil tilbage fra 80'erne og helt op til forrige generation. Det bliver taget fra os.
Men mht. brugtsalg af nye spil, forstår jeg godt at der er tale om et stort tab for udgiverne, der i deres ende kan måles på samme skala som tabet til piratkopiering (selvom det kun er sidstnævnte der er ulovligt), og jeg synes faktisk det ville være fair at ulovliggøre den slags brugtsalg, hvis det ikke var fordi det ville skabe en del flere problemer mht. gråzoner og hvor man må sætte grænsen ved brugtsalg.

Men mht. frihed irriterer det mig nu også at man ikke længere kan købe et spil og bruge det som man har lyst. Jeg er ikke tilhænger af at købe et produkt som aldrig bliver "mit" selvom det er købt og betalt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TheDukeTheDukeSkrevet 29/03-12 17:56 
Sumez>
Men mht. brugtsalg af nye spil, forstår jeg godt at der er tale om et stort tab for udgiverne, der i deres ende kan måles på samme skala som tabet til piratkopiering (selvom det kun er sidstnævnte der er ulovligt), og jeg synes faktisk det ville være fair at ulovliggøre den slags brugtsalg, hvis det ikke var fordi det ville skabe en del flere problemer mht. gråzoner og hvor man må sætte grænsen ved brugtsalg.

Der er jo netop ikke noget reelt tab for udgiverne når de trade-ins bliver brugt til at købe nye spil på udgivelsesdagen. Spil som ellers ikke ville blive købt til fuld pris hvis muligheden for at finansiere købet delvis med trade-ins ikke fandtes.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 29/03-12 21:15 
Godt man stadig har en Dreamcast :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
BeanoBeanoSkrevet 02/04-12 12:55 
Friske rygter...

VG247 has learned that Microsoft has now detailed Xbox 720 to certain partners and has internally confirmed the machine for a Christmas 2013 release.

The next generation Xbox will have a Blu-ray drive, contrary to a recent report.

Multiple sources have confirmed this morning that the machine will have two GPUs. One said: “It’s like two PCs taped together.”

We’re waiting for final confirmation of specs, but the graphics cards are thought to be equivalent to AMD’s 7000 series GPUs, but “not CrossFire or SLI”. The GPUs aren’t structured as they are in a normal dual PC set-up, in which the two chips take it in turns to draw lines of the same object: Xbox 720′s graphics units will be able to work independently, drawing separate items simultaneously.

It was reported last week that PlayStation 4, internally codenamed Orbis, will also be powered by AMD hardware.

There will be “four or six” cores to the Xbox 720 CPU, one of which will be reserved for Kinect and one for the OS.

Xbox 720 will require an always-on internet connection as an anti-piracy measure.

We’ve also been told that the next generation of Kinect will be built into the device as standard.

The details have emerged in the wake of a hastily removed tweet from Sean Tracy, a technical designer for Crytek, that said he was attending the “Durango summit” in London at the end of February. Durango is though to be the codename for the console.

Microsoft is not expected to announce anything pertaining to its next machine until next year.

Many developers have been posting job openings for “next-gen” and “future-gen” systems for months.

Lionhead and Bethesda are just two of the latest.


"Xbox 720: Blu-ray inside, always-on netcon required"
GreaseballGreaseballSkrevet 02/04-12 13:24 
Tror ikke på det kan betale sig at lave en "always-on net" konsol. Det vil koste alt for mange brugere som ikke har internet.
BeanoBeanoSkrevet 02/04-12 13:29 
Den tror jeg ikke på. Men at der er mange konsolejere der ikke har konsollen på internettet, er en anden sag.
Bede-xBede-xSkrevet 02/04-12 13:41 
Det ender vel med at at det bliver ligesom på Steam, hvor disken ikke er noget værd, når spillet er blevet låst til ens profil. Trist. Håber Sony og Nintendo går i en anden retning.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 02/04-12 14:05, rettet 02/04-12 14:16 
Der også været rygter om at SONY vil lave "anti-used sale" lås på deres maskiner. Meget MEGET dårlig ide IMO. Ender med at Wii-U er den eneste konsol jeg gider købe. Jeg håber virkelig ikke at hvis det er tilfældet (Vi ved jo ikke noget i nu). At både MS og Sony får dårlige salgstal af det.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 02/04-12 16:24, rettet 02/04-12 16:25 
er nogen line up af spil der kommer til WiiU?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/04-12 17:35, rettet 02/04-12 17:37 
Der er noget på Wikipedia ihvertfald. Det meste er blot projektnavne.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Wii_U_games

Jeg har hørt på jungletrommerne at vi nok skal forvente at Nintendo går rimeligt meget amok med HD remakes af deres Wii titler, så Mario Galaxy HD og den slags ser vi sikkert også.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/04-12 17:44 
Så både Microsoft og Sony disker op med PC'er baseret på ren AMD-hardware, der kun kan bruges som dørstoppere, hvis de ikke er online?

Nu forstår jeg bedre, hvorfor Valve har planer om at sende en Steam-box på markedet. De har allerede den "teknologi" som de gamle konsolkrigere sigter efter, så hvorfor ikke.
AV Intelligent Terminal
GreaseballGreaseballSkrevet 02/04-12 21:27 
Igen alt sammen kun rygter. Der ingen der VED noget før det bliver offentlig gjort.
Vi har altid lidt af "en fjer bliver til fem høns" effekten når der bliver snakket kommende hardware. Der over et år til de kommer på marked.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 02/04-12 21:53 
Hopper sku nok på WiiU, bryder mig ikke om de andres politik mht. brugtsalg og lås af spil
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 03/04-12 10:19, rettet 03/04-12 10:37 
Jeg synes, det er en ok maade at gribe pirat problemerne an paa. Det er jo skidt for folk, der koeber brugt, men det maa jo saa vaere den pris vi maa betale.

Pt. er mange af de fulde spil paa Live billigere end hvad jeg kan finde dem til i butikkerne - f.eks. Fable 3 som jeg koebte online for nylig, saa jeg ser ingen problemer. Det sparer mig ogsaa for turen til butikken...

Always On - Tjoe, det forventede jeg jo naermest ville vaere et krav uanset hvad i naeste generation. No big deal.

Det eneste, jeg forventer fra MS og Sony's side er MASSER af lagerplads - og saa skal de sgu stoppe med at tage ublu overpriser, som de goer nu.

EDIT: I oevrigt sjovt - hvis det holder stik - at MS bruger Blu-Ray og Sony DirectX :)
http://www.vg247.com/2012/04/02/playstation-4-sony-confident-of-pre-xbox-720-release/
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SumezSumezSkrevet 03/04-12 10:53, rettet 03/04-12 10:57 
DeluxScan>
Jeg synes, det er en ok maade at gribe pirat problemerne an paa. Det er jo skidt for folk, der koeber brugt, men det maa jo saa vaere den pris vi maa betale.

Idéen er jo netop at komme brugtsalget til livs. :) Fra et business-synspunkt er der ingen forskel på tab til piratkopier og tab til brugtsalg.

Pt. er mange af de fulde spil paa Live billigere end hvad jeg kan finde dem til i butikkerne - f.eks. Fable 3 som jeg koebte online for nylig, saa jeg ser ingen problemer. Det sparer mig ogsaa for turen til butikken...

Var det sarkastisk ment?
Det største problem med games-on-demand (i hvert for for prisbevidste forbrugere, der ikke har samme hang til impulskøb) er netop at deres priser uden undtagelser gerne ligger mindst 50% højere end nyprisen fra de fleste webshops. Netop Fable 3 kan http://www.shopto.net/XBOX%20360/VIDEO%20GAMES/XB2FA15-Fable%20III%203.html]fås til ~80 kr mange steder[/LINK]" target="">fås til ~80 kr mange steder, mens GOD prisen ligger på hvad, 200?
Fordelen er selvfølgelig at man får spillet med det samme, men jeg tror vi er mange for hvem det ikke rigtig gør en forskel.
EDIT: Ok, tjekkede lige efter, og Fable III koster 400 kr på Xbox Live. Så MÅ det have været sarkasme. :)

Det eneste, jeg forventer fra MS og Sony's side er MASSER af lagerplads - og saa skal de sgu stoppe med at tage ublu overpriser, som de goer nu.

Ja, der må de stramme sig an. Det er så den anden store årsag til at jeg altid holder lidt mere igen med online-købet, og vælger de fysiske udgaver hvis det lader sig gøre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 03/04-12 11:35 
Det lød ikke sarkatisk, så Delux kigger nok bare de forkerte steder ;) Jeg har i hvert fald også altid set spillene billigere i butikkerne sammenlignet med Marketplace.

Jeg kan dog ikke se, hvordan det skulle kunne komme piratspillene til livs med 'Always on'. Det kræver vel ikke meget mere end noget modding, og så er det brudt. Det er jo det samme, som da man i sin tid begyndte at smide kopibeskyttelse på spil udgivet til pc på cd/dvd. Det tog ikke længe, før det var knækket.
What is the Matrix?
GreaseballGreaseballSkrevet 03/04-12 14:24 
Ifølge nogen nye rygter fra nogen som er "inde" og lave spil til den. Jeg skriver "inde" da vi ikke kan stole på noget i rygte stadiget pt. Der siges at Wii-U ikke er nær så kraftig som PS3/Xbox360. At selve tablet delen koster så meget at der bliver sparet på selve hardwaren til grafikken.
Så er spørgsmålet, hvis dette passer, om en tablet kontrol og Nintendo's egen IP'er kan holde dem over vande i endnu en generation.

Hvad ang. blokering af brugte spil på Xbox? / PS4 så vil jeg heller havde en moddet maskine som kan spille brugte spil og så undvære online play. Udover lidt Co-up i Gears eller online HALO så er det ikke meget jeg spiller online spil.
Når jeg køber et fysisk produkt så vil jeg f[Biip!]king også havde lov til at bestemme om jeg vil sælge det igen eller give til en ven når jeg er træt af det eller finder ud det slet ikke er mig.

Altså jeg kan kun se at sådan en blokering gør mere skade en gavn. Hvem vil købe en nyt spil hvis der ikke er nogen Demo'er af spillet først. Idag kan vi måske lige låne af en ven som har det, sælge det igen eller bare vente til vi finder det på Ebay et par år senere.

Wii-U ikke så stærk som nuværende konsoller
AzzkikrAzzkikrSkrevet 03/04-12 14:58 
Ja om noget vil et sådan koncept da få endnu flere til at undersøge mulighed for modding og pirateri.
HulleHulleSkrevet 04/04-12 08:55 
Jeg håber ikke at det WiiU rygte er sandt.. Den burde som minimum være lige så kraftig som PS360, ellers dummer Nintendo sig.
Næste generation bliver godt nok kedelig, set fra et hardware synspunkt, hvis alle disse rygter er sande.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
enfenenfenSkrevet 04/04-12 09:25 
Azzkikr>
Ja om noget vil et sådan koncept da få endnu flere til at undersøge mulighed for modding og pirateri.

Ja, og hvis de to (Microsoft og Sony) ikke kan se det, har de de forkerte personerne siddende i strategi-lokalet.
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 04/04-12 09:32 
Hulle>
Jeg håber ikke at det WiiU rygte er sandt.. Den burde som minimum være lige så kraftig som PS360, ellers dummer Nintendo sig.

Ja, var den oprindelige udmelding ikke at den var 5 gange så "stærk" som en X360 eller deromkring?
Det er forståeligt nok at en ekstra skærm på controlleren må trække på en god del af den grafiske regnekræft, men da næppe i så stor grad at resultatet er under standarden for "nuværende konsoller"? :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/04-12 10:15 
Sumez>
Ja, var den oprindelige udmelding ikke at den var 5 gange så "stærk" som en X360 eller deromkring?

Nej, jeg mener at de første rygter (og det er selvfølgelig alt vi har at gå ud fra) sagde at den var lige så kraftig Xbox 360/PS3. Siden hen har der været andre rygter der fortalte om en regnekraft på 6 gange Xbox 360, og nu dette, der siger at den ikke kan måle sig med nuværende generation på grund af tablet-controlleren. Man må næsten gåp ud fra at der er noget fleksibilitet, i forhold til hvor meget regnekraft WiiU controlleren bruger, alt efter hvad der vises på skærmen. Derudover har jeg fået det indtryk at alle WiiU spil skal kunne spilles på bare tablet-controllerens skærm, så det må da være begrænset hvor meget vital regnekraft man kan få placeret på den. Jeg køber ikke rigtig rygtet, men samtidig ville jeg ikke blive overrasket, hvis Nintendo laver en "Nintendo" med deres kommende konsol :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 04/04-12 10:23 
Echelon VI>
Derudover har jeg fået det indtryk at alle WiiU spil skal kunne spilles på bare tablet-controllerens skærm, så det må da være begrænset hvor meget vital regnekraft man kan få placeret på den.

Det er stadig konsollen som afvikler spillet og så sendes billedet til controlleren. Controlleren/pad'en er ikke ment som en selvstændig enhed.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/04-12 10:28 
Det første rygte var så vidt jeg husker at Wii U var ca. en halv gang kraftigere end PS3/360.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 04/04-12 10:37 
Beano>
Det er stadig konsollen som afvikler spillet og så sendes billedet til controlleren. Controlleren/pad'en er ikke ment som en selvstændig enhed.

Jeg tror det Echelon mente er at hvis du kan spille alle spillene med kun én skærm, bliver der vel ikke nogen spil, der kommer til at fokusere på at bruge ekstra-skærmen til noget der er ligeså "vildt" som det der foregår på den primære skærm?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 04/04-12 10:45 
Ja det er rigtigt.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 04/04-12 12:15 
Sumez>
Hulle>
Jeg håber ikke at det WiiU rygte er sandt.. Den burde som minimum være lige så kraftig som PS360, ellers dummer Nintendo sig.

Ja, var den oprindelige udmelding ikke at den var 5 gange så "stærk" som en X360 eller deromkring?
Det er forståeligt nok at en ekstra skærm på controlleren må trække på en god del af den grafiske regnekræft, men da næppe i så stor grad at resultatet er under standarden for "nuværende konsoller"? :!

Havde også læst for et halvt år siden at den skulle være 5 gange så hurtig som ps360, men lad os nu se til E3 :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/04-12 15:55, rettet 04/04-12 15:55 
Beano>
Det er stadig konsollen som afvikler spillet og så sendes billedet til controlleren. Controlleren/pad'en er ikke ment som en selvstændig enhed.

Hvad Sumez skrev! Min pointe var, at hvis det der vises på tablet-controllerens skærm skal kunne undværes, er det vel begrænset hvor meget udviklerne reelt vil bruge den, og hvor meget regnekraft der derfor går "tabt" :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
GreaseballGreaseballSkrevet 04/04-12 16:08 
Syns denne artikle med navnet "Who cares if Wii U is less powerful than PS3? Not Nintendo..." giver et meget godt billedet af hvorfor det ikke er vigtigt for Nintendo at havde en super maskine på marked.

Who cares if Wii U is less powerful than PS3? Not Nintendo...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/04-12 16:13, rettet 04/04-12 16:33 
Umiddelbart er jeg ikke så bekymret for hvor kraftig WiiU bliver. Det der står højest på ønskelisten rent teknisk er et digitalt billed-output - jeg orker ikke analoge signaler længere. Jeg går ud fra at konsollen kommer til at understøtte HDMI.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 04/04-12 16:29 
Alt andet vil være en skandale i 2012 :P
RJKRJKSkrevet 04/04-12 16:55 
Med andre ord, i tråd med Nintendos tidligere præstationer på området ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 04/04-12 17:05 
Alligevel :)

Men HDMI ser ud til at være bekræftet:
http://joystiq.com/2011/06/07/wii-u-is-1080p-has-hdmi-out-internal-flash-memory-sd-and-usb/
GreaseballGreaseballSkrevet 04/04-12 17:18, rettet 04/04-12 17:21 
Der var nogen der skrev i en artikle, Nintendo tænker japansk og Sony/MS tænker vestligt.
Wii har solgt godt og mon ikke Wii-U også sælger godt, så længe prisen er lav så vil folk købe til børn og til at havde det sjovt med. For det er modsat de andre en konsol til spil og ikke en medie hub som de andre store slår på. Den kan ikke spille DVD eller blue-ray, har den heller ikke brug for. Plus Nintendo fans vil købe den for at spille det næste Mario og Zelda.

Update: Faldt lige over den bid fra GearBox som arbejde på Aliens til Wii-U
"Interestingly, considering this week's rumours, he also had positive things to say about the state of the Wii U version of the game:

"I think things like the Wii U are becoming very sexy with what you can do with the controller and especially with what we're able to do using things like motion tracker or whatever sub gameplay that you get to see on there," he said.

"I think that's a compelling experience. I think the machine itself will be one of the best looking versions of the game, because they've got more RAM than some of the other things and they're late in the cycle, so they've got this really great processor and all that kind of stuff."
TheDukeTheDukeSkrevet 04/04-12 17:47 
Greaseball>
Syns denne artikle med navnet "Who cares if Wii U is less powerful than PS3? Not Nintendo..." giver et meget godt billedet af hvorfor det ikke er vigtigt for Nintendo at havde en super maskine på marked.

I den artikel hævder han fejlagtigt at Nintendo kun laver konsoller for at sælge spil, men Wii'en har den klart laveste attach rate i denne generation. Nintendo laver konsoller for at sælge konsoller, fordi de kan sælge dem med profit fra dag 1.
BeanoBeanoSkrevet 04/04-12 17:52, rettet 04/04-12 17:52 
@Greaseball: Der er mange ukendte faktorer mht. Wii U (mest spillene), men jeg har svær ved se den kan komme i nærheden af Wii mht. salg og mainstream popularitet. Wii's store gimmick var motion gaming som ikke var set før - den alm. non-gamer forbruger kunne forstå konceptet og det var tilgængerligt. Wii U gimmicken er en tablet, som ikke længere nyt og virker forældet inden den er kommet på gaden. Var den kommet for 2 år siden, ville det have virket mere frisk.
1'024 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig