X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Og navnet blev... PlayStation Move


188 emne(r).
1 2 3 4 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 11/03-10 08:53 
øv... jeg havde ellers håbet på Piinis eller Wank ;)

PlayStation Move unveiled:
http://www.eurogamer.net/articles/ps3-motion-controller-named-detailed

Hands on:
http://www.eurogamer.net/articles/playstation-move-hands-on

Billeder (bemærk nunc... sub-controller!):
http://www.eurogamer.net/gallery.php?game_id=&article_id=1003302

Sports Champions Screenshots:
http://www.eurogamer.net/gallery.php?game_id=12960&article_id=1003313

Move Party (working title) Screenshots:
http://www.eurogamer.net/gallery.php?game_id=12958&article_id=1003305

Nu bliver PS3 målet for billige ports af Wii party titler - jeg kan allerede høre hoppende kaniner i horizonten :D
SumezSumezSkrevet 11/03-10 09:13 
:(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/03-10 09:59 
Beano>

Nu bliver PS3 målet for billige ports af Wii party titler - jeg kan allerede høre hoppende kaniner i horizonten :D

Jeg vil sige at hvis Rabbids er det værste (party)-spil på Wii du har prøvet, så har du mange rædsler foran dig.
BeanoBeanoSkrevet 11/03-10 10:36 
Jeg har holdt mig væk fra de værste stinkere - det første kaninspil var rigeligt for mig ;)
MrCaseMrCaseSkrevet 11/03-10 11:21 
Jeg har svært ved at se om det her er genialt eller snot-dumt. Fair nok at der er nogle få forskelle, men det er godt nok meget meget tæt på det controller-setup Wii har.. så kan man selvfølgelig begynde at få ps3 versionen der ser godt ud eller wii versionen der ligner bæ...
De fjerner jo "unique selling points" for wii... men var tilføjer de til deres egen liste?... vi har det de andre har?

Jeg siger kom igen!
Have you considered sucking less?
HeroldHeroldSkrevet 11/03-10 11:29 
Det er faktisk overhovedet ikke tæt på det som wii'en gør.

PSMove tracker controlleren, og sandsynligvis også hvor controllerne er i forhold til hinanden. Det eneste der er tilfælles med Wii, er gyroskoperne.

Wii tracker istedet hvor dit TV er. Der er væsentlig forskel.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 11/03-10 11:31 
Whee
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KalicolaKalicolaSkrevet 11/03-10 12:03 
vis os noget som ikke kan gøres på nintendo wii tak.

golf, bue og pil, skydespil, boksning. Der er intet nyt i det.
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 11/03-10 12:09, rettet 11/03-10 12:10 
Manipulation af to objekter i forhold til hinanden - sværd og skjold, fx. Vi så det i E3-videoen.

Derudover er Wii-controlleren tit afhængig af at den kan se IR-baren. Det er Move ikke.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 11/03-10 12:23, rettet 11/03-10 12:28 
Herold>
Wii tracker istedet hvor dit TV er. Der er væsentlig forskel.

Nej - både Move og Wiimote tracker i forhold til henholdvis Eye og sensor bar. Det antages i begge løsninger at Eye/sensorbar er på/under tv'et. Teknologierne er meget ens.

En forskel er dog at kameraet sidder i controlleren i wiimote mens det er det omvendte på Move :)


Darknon>
vis os noget som ikke kan gøres på nintendo wii tak.

golf, bue og pil, skydespil, boksning. Der er intet nyt i det.

Helt enig - de viste spil virker meget uambiøst og skamløs Wii Sports efterligning.
Men hvis der er mere kød på bueskydningsspillet og fægtning (end det i Wii Sports Resort) så kunne jeg godt blive fristet for det var helt kanon i WSR :D
HeroldHeroldSkrevet 11/03-10 12:36 
Ja, teknologien er ens, men _trackingen_ er vidt forskellig. Med Wii'en bruges kameraet til at registrere hvor skærmen er, så der kan peges på den. Move tracker hvor spilleren er - lidt i stil med ham ingeniøren, der byttede om på Wiimote og sensorbar, og fik noget andet ud af det.

De to trackingmetoder kan noget vidt forskelligt!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
MrCaseMrCaseSkrevet 11/03-10 12:47, rettet 11/03-10 12:47 
Ja, men det giver bare M$ en kæmpe chance for at sige: "Se, her er noget helt anderledes end både Sony og Nintendo med deres dobbelte-controllere og tracking-enhed."
For på Natal kan noget fundamentalt anderledes: Den kan tracke dig!..hele dig og ikke en genstand... Og det giver nogle grundlæggende andre muligheder for interaktion.
Have you considered sucking less?
AzzkikrAzzkikrSkrevet 11/03-10 12:47, rettet 11/03-10 12:48 
Eye kameraet tracker den kugle der sidder på controlleren.

Vildt ripoff, men ligner et noget bedre produkt end Wii moten. Ingen ledninger og batterier er nu også dejligt.

Men Sony skal virkelig igang med at producere nogle ordenlige spil der understøtter det for at kunne matche Wii'en, 90% af de spil der er værd at spille på wii'en er jo Nintendo's egne spil, så Sony skal nok ikke regne med at 3rd party devs gør Move til nogen stor succes.
BeanoBeanoSkrevet 11/03-10 12:47, rettet 11/03-10 12:48 
@Herold: Eye er jo et kamera så det kan selvfølgeligt bruges til noget som vist i tech demoer og det annonceredere Move Party (meget Eyetoy Play-agtig), men ellers er anvendelsen meget ens i min øjne - der er bare vendt om på sensor og kamera. Kuglen og Eye kameraet er rigtigt nok bedre til at finde controlleren i 3D rummet - i teorien ihvertfald ;)

Jeg så også gerne at EA annoncerede Move understøttelse i Command & Conquer 4 nu hvor det også er på vej til Tiger Woods :D
BeanoBeanoSkrevet 11/03-10 12:51, rettet 11/03-10 12:54 
Azzkikr>
Men Sony skal virkelig igang med at producere nogle ordenlige spil der understøtter det for at kunne matche Wii'en, 90% af de spil der er værd at spille på wii'en er jo Nintendo's egne spil, så Sony skal nok ikke regne med at 3rd party devs gør Move til nogen stor succes.

Ja og jeg tænkte også på om både Sony og MS er for sent ude - tror luften er gået noget ud af "waggle-markedet" forbrugerne er ved at komme videre? Det med at stå foran konsollen og blafre med armene og ben (med eller uden controller) er jo ikke nyt længere.
Nu kender vi ikke Sony og MS's priser - men har specielt svært ved at se den store mainstream appel ved at forbrugeren skal betale små $100,- for noget der er med en Wii - meget firkantet.
HeroldHeroldSkrevet 11/03-10 12:52 
MrCase>
Ja, men det giver bare M$ en kæmpe chance for at sige: "Se, her er noget helt anderledes end både Sony og Nintendo med deres dobbelte-controllere og tracking-enhed."
For på Natal kan noget fundamentalt anderledes: Den kan tracke dig!..hele dig og ikke en genstand... Og det giver nogle grundlæggende andre muligheder for interaktion.

Nej, MS kan sige "Vi har lavet EyeToy!"... De har stort set bare forbedret konceptet bag det Sony lavede på PS2 - på samme måde som Sony med Move laver om og evt. forbedrer Wiimote-konceptet.


Azzkikr>
Eye kameraet tracker den kugle der sidder på controlleren.

Vildt ripoff, men ligner et noget bedre produkt end Wii moten. Ingen ledninger og batterier er nu også dejligt.


Men kommer man ikke lige pludselig til at risikere at skulle oplade otte controller-enheder fra maskinens to-tre USB-porte? De skal vel have strøm?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HeroldHeroldSkrevet 11/03-10 12:53, rettet 11/03-10 12:55 
Beano>
@Herold: Eye er jo et kamera så det kan selvfølgeligt bruges til noget som vist i tech demoer og det annonceredere Move Party (meget Eyetoy Play-agtig), men ellers er anvendelsen meget ens i min øjne - der er bare vendt om på sensor og kamera. Kuglen og Eye kameraet er rigtigt nok bedre til at finde controlleren i 3D rummet - i teorien ihvertfald ;)

Men netop det at brugeren ikke sidder med kameraet i hånden længere, gør det trackingmæssigt til noget helt andet - og giver samtidigt mulighed for at gøre tingene på en måde som Wiimoten ikke kan.

Edit: Nu med tekst :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
MrCaseMrCaseSkrevet 11/03-10 12:57 
Men for sivan... nu får M$ hele E3 for sig selv (mere eller mindre) til at slå på tromme for deres nye controller-teknologi. Jeg kan forestille mig, med deres flair for software og services, at de nok skal udnytte den chance til, i hvert fald i det bredere pressebillede, at piske det op til en lille revolution. ... hm..
Have you considered sucking less?
BeanoBeanoSkrevet 11/03-10 12:58 
Herold>
Men kommer man ikke lige pludselig til at risikere at skulle oplade otte controller-enheder fra maskinens to-tre USB-porte? De skal vel have strøm?

Joo... det er der dog nemme og billige løsninger på ;)

Men værre med antallet af bluetooth enheder.. er der ikke en begrænsning på 7 samtidige enheder?
AzzkikrAzzkikrSkrevet 11/03-10 13:07 
Herold>
Men kommer man ikke lige pludselig til at risikere at skulle oplade otte controller-enheder fra maskinens to-tre USB-porte? De skal vel have strøm?

Det ved ikke, men nu er det vel ikke så tit man ligefrem har brug for 8 fuldtopladede controllere?

Men så må man jo købe en USB hub til at oplade fra, den koster ikke meget mere end hvad en omgang batterier til 4x Wii motes koster.
HeroldHeroldSkrevet 11/03-10 13:14 
Så længe der er mere end tre, så er det jo et designmæssigt problem. Eftersom de af og til skal bruges to og to, så er det langt fra optimalt... Ikke at Nintendos løsning er bedre, men der er mulighed for at bruge genopladelig batterier eller skifte, når du har brug for det. Sonys batteriløsning er meget lidt fleksibel.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 11/03-10 13:14, rettet 11/03-10 13:17 
Eller bare en billigt USB oplader til stikkontakten - så kan man oplade uden at konsollen er tændt.

EDIT: Men kan godt se Herold's pointe ;)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 11/03-10 13:27, rettet 11/03-10 13:30 
Jeg vil nu til enhver tid foretrække USB opladning frem for alle de skod batterier man skal rende og holde styr på og smide penge ud af vinduet efter med Wii'en og flymotoren.

Min maskine har 4 USB porte. Jeg tror aldrig har jeg brugt mere end en port til at oplade nogen af mine 3 controllere. Det er jo ikke fordi de løber tør for strøm efter 2 timer.

Man skal nu også være satans uheldig (og dum) hvis man har 4 sæt controllere og de alle løber tør for strøm på præcis samme tid.

Beano@ ja det var sådan en jeg mente, en USB hub til stikkontakten. Koster langt mindre end batterier og chargestationer og andet skrammel som Nintendo og M$ prakker en på.
HeroldHeroldSkrevet 11/03-10 13:38 
Det vil jeg også, men hvis du har mange controllers, som du skal bruge simultant på et eller andet tidspunkt, så er Nintendos løsning bedre, eftersom du ikke kan skifte batteriet til et frisk. Der er fordele og ulemper ved begge dele.

Problemet med de nye controllere er også at de er afhængige af bevægelse, og du derfor ikke kan lade dem op mens du bruger dem.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 11/03-10 13:42, rettet 11/03-10 13:44 
MrCase>
så kan man selvfølgelig begynde at få ps3 versionen der ser godt ud eller wii versionen der ligner bæ...

De ligner da hinanden ret meget, hvorledes er PS3-versionen "pænere" end wii-vdesionen??
Er det den der vildt flotte, lysende plastickugle, der sidder på "Move"-controlleren, du tænker på?

Pro-tip: Køb en flaske OMO eller Ariel Ultra med vaskebold, og lim bolden på din Wiimote. SMART!
Du kan selvfølgelig ikke se sensorbaren med den så, men det ser godt ud <3
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MrCaseMrCaseSkrevet 11/03-10 13:56 
Sumez>
De ligner da hinanden ret meget, hvorledes er PS3-versionen "pænere" end wii-vdesionen??
Er det den der vildt flotte, lysende plastickugle, der sidder på "Move"-controlleren, du tænker på?

He he... ja den er flot, ikke :-)

Nej, jeg tænkte nu på spilene. Man kunne forestille sig at det samme spil kommer til både PS3 og Wii, da deres controllere et tæt på ens...
Have you considered sucking less?
BeanoBeanoSkrevet 11/03-10 13:59 
Sumez>
Pro-tip: Køb en flaske OMO eller Ariel Ultra med vaskebold, og lim bolden på din Wiimote. SMART!

LOL - du må i gang med tape og lim, Jørgen Clevin :D
HeroldHeroldSkrevet 11/03-10 14:06 
Hvis man smider en IR-diode og et batteri ind i vaskebolden, så kan man godt få "noget" ud af kameraet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 11/03-10 14:18 
Dette ser faktisk interessant ud IMO :)

LittleBigPlanet+Move
HeroldHeroldSkrevet 11/03-10 14:27 
Uh, ikke dårligt. Gad vide hvordan pege-tingen fungerer?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 11/03-10 14:45 
I LBP?
HeroldHeroldSkrevet 11/03-10 14:47 
I Move. Jeg kan se hvordan den fungerer i Wii'moten, pga. de to infrarøde kilder ved TV'et, men hvordan virker den i Move?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 11/03-10 14:51, rettet 11/03-10 14:51 
Primært via kuglens position og nok også gyroskoper og acceleratorer.
HeroldHeroldSkrevet 11/03-10 14:53 
Ja, det tænker jeg også, jeg har bare svært ved helt at gennemskue hvordan den helt præcist tracker retningen - men det er nok en kombination af ovenstående.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 11/03-10 14:55 
Retningen er jo nem nok via kuglen alene - så længe den er synlig for kameraet ;)
HeroldHeroldSkrevet 11/03-10 15:00 
Hvis der var to forskelligfarvede kugler, ja. Kuglen alene kan jo ikke afgøre hvor man peger hen - kun positionen af controlleren (og afstanden). Det hænger lidt mere sammen med tilt-sensoren i controlleren, men med mindre der reelt er en sensor der er retningsorienteret, så ville man reelt kunne sidde og pege vandret til højre for skærmen, og stadig bevæge controlleren på skærmen? :S
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 11/03-10 15:04, rettet 11/03-10 15:06 
Kommer an på hvordan pege egenskaben virker. Hvis det er vinklen af controlleren er det afhængig af gyroskoper. Hvis det er XY positionen af controlleren, kan det gøres via kuglen alene. Men jeg *tror* det er en kombination af begge for at gøre det præcist nok ;)

EDIT: EG skiver at den udover acceleratorer og gyroskoper, også har en "terrestrial magnetic field sensor" - mon ikke den ikke også bruges?
SumezSumezSkrevet 11/03-10 15:08 
Herold>
men med mindre der reelt er en sensor der er retningsorienteret, så ville man reelt kunne sidde og pege vandret til højre for skærmen, og stadig bevæge controlleren på skærmen? :S

Hvis vinklen af controlleren kan måles korrekt, er det vel ikke så svært at tage højde for, når man skal udregne retningen. :)

Rent bortset fra det, så tror jeg faktisk at spillet ville være nemmere at styre hvis de lavede det som du siger (altså hvor controllerens retning ikke betyder noget), i stedet for at mime lyspistolspil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 11/03-10 15:13 
Det er terrestrial magnetic field, så giver det mening. Jeg havde kun set det som magnetfelt, så jeg tænkte at det var de to controllere imellem :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 11/03-10 15:32, rettet 11/03-10 15:32 
Øh... hvorfor skulle den bruge to controllers til position?

Det er jo demonstreret med een enkelt controller på E3 sidste år hvor de stod og tegnede.
HeroldHeroldSkrevet 11/03-10 15:34 
Jeg tænkte i forhold til hinanden - ikke i forhold til skærmen. Altså, afstanden mellem controlleren i højre og venstre hånd.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 11/03-10 15:44 
Men der er jo to kugler :)
HeroldHeroldSkrevet 11/03-10 15:51 
Ikke på subcontrolleren :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 11/03-10 15:56, rettet 11/03-10 15:56 
Nej, men det er også kun en analog stick og d-pad på den. Tror slet ikke den har accelerator som Wii nunchuck har. Boksespillet vises med to rigtige Move controllers.
HeroldHeroldSkrevet 11/03-10 16:03 
Det giver også klart mere mening. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 11/03-10 16:10 
Ja ikke - bueskydning bruger også to. Bliver nok en dyr fornøjelse med to controllers :P
HeroldHeroldSkrevet 11/03-10 16:13 
Ja :( Jeg har i forvejen fire wiimotes og fire Xbox 360-controllere (og to DualShock 3 og to SixAxis).
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 11/03-10 16:26, rettet 11/03-10 16:26 
...og X antal guitars, trommer og andet plastik lort der fylder :P
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/03-10 19:56 
Ja, I snakker og røven går... men det rykker ikke på det faktum at det vi får ud af det er mere hoppen på stedet. Jeg har intet problem med at Sony (eller MS forsøger at sjæle en del af det marked som Nintendo nu har opdyrket. Men det er tilsyneladende bare "me too" og fuldstændig fantasi-forladt.
BeanoBeanoSkrevet 12/03-10 09:24 
Lidt mere tech demo-halløj fra GDC der bl.a. viser body-tracking.

GDC 10: Trick And Tech Gameplay
188 emne(r).
1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig