X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Genoptryk - Hvorfor skal vi straffes?


Svar
NaieraNaieraSkrevet 07/07-03 11:31, rettet 07/07-03 11:49 
Vi kendet det jo alle sammen...

Grimme Platinum æsker til PS2, hvor både forsiden og ryggen er blevet mishandlet med diverse sølvgrå og sorte farver. Ad. For ikke at snakke om dem til PSX. Hvem gider at have en grå ryg eller to, midt imellem alle de andre? Jeg kom til at tænke på det her forleden, da jeg fik sat Legend Of Mana og Final Fantasy Tactics over på hylden til de andre, hvor sidstnævnte så er en US "Greatest Hits" udgave, hvor toppen af ryggen er grøn. Grøn! Hvad er den af!? For ikke at snakke om den "smarte" grønne "Greatest Hits" stribe på forsiden af coveret.

Genudgivelserne til Xbox er heller ikke for pæne. De eneste der har fattet en smule er vel Nintendo, hvor vi kan "nøjes" med en kæmpe grim stjerne på forsiden, hvor der står "Player's Choice" i. Så vidt jeg husker er det den eneste forskel, men jeg kan ikke lige tjekke det, da jeg heldigvis ikke har et "PC" GC spil endnu (tak RJK! :).

De japanske genudgivelser er om muligt grimmere. Det er nogle gyselige farver spinecardsene på f.eks. Shienryu og Raiden DX til PSX har. Det gode ved det er så, for japanerne, at spillene så går for 1.500 yen... (men VGI tager fuld pris alligevel ;)

Kunne udviklerne ikke bare give spillenes covers en smart lille strip, i stil med "Xbox Live enabled" tingen vi finder på Xbox æskerne? Hvorfor skal det tværes ud over det hele, at det er en genudgivelse vi har købt? Jo, jeg synes selvfølgelig det skal gøres tydeligt (nok), at det er en genudgivelse man køber (men spillene er jo de samme!), men på Xbox, PS2, PSX og til dels også GC, er der altså gjort for meget ud af det...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
tastasSkrevet 07/07-03 11:48 
Den eneste forskel ved GC er klistermærket.
Og den kan jo sådan set pilles af, så man står tilbage med det originale cover.

Og ellers må jeg give dig ret, ikke altid at udviklere er lige heldig med deres genudgivelses design ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
NaieraNaieraSkrevet 07/07-03 11:49 
tas >
Den eneste forskel ved GC er klistermærket.

Virkelig kun et klistermærke? Fedt. Så er det godt gået af Nintendo.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 07/07-03 11:51 
What? Dem jeg har set, var ikke et klistermærke og det kunne ikke pilles af. Det er trykt på forsiden.

Det var igennem en shrinkwrap, så jeg er ikke 100% sikker, men det føltes i hvert fald ikke som om, at der var en højdeforskel...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 07/07-03 11:53 
I dunno, jeg så én i en billigkasse, men jeg kiggede ikke ordentligt efter.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/07-03 11:55 
Kender det kun alt for godt. Og det værste er sq når de laver om på designet af cd'en, så de alle ligner hinanden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 07/07-03 11:57 
Ja, ad! Lidt ligesom når man har en masse klamme anmelderkopier der alle er sølvfarvede med blå skrift...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 07/07-03 12:01 
Egentligt er det vel fair nok, at dem der køber spillet til fuldpris, også får det mest værdifulde samlerobjekt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/07-03 12:02 
Klart! Men nogle gange er kasseterne så grimme at de næsten ikke er 250,- værd.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 07/07-03 12:06, rettet 07/07-03 12:07 
Arj, den holder jo ikke. Tror du virkelig at Sony Europe siger til sig selv, at "nu skal vi sq lige ødelægge det for dem der ikke gad betale fuld pris, gnæk gnæk". Spillene bliver ikke lavet til at blive behandlet som samlerobjekter, i hvert fald ikke PAL versionerne ;) Bare fordi spillet er ældre og bliver trykt igen, behøver det ikke være ufatteligt meget mindre værd æstetisk set, bare fordi det er genoptryk. Det ER jo lige netop et ældre spil, der ikke er ligeså hi-tech som alle dem der bliver udgivet i dag, er det ikke "straf" nok? SÅ billige er de Platinum titler jo heller ikke længere... (der gik ikke lang tid før en Platinum titel til PSX til 199,- var en sjældenhed!)

Jeg siger jo ikke at Platinum spil skal se præcis ud som første udgaven, men at det IKKE behøver være tudegrimt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PlaykidPlaykidSkrevet 07/07-03 12:10, rettet 07/07-03 12:10 
Konsolkongen >
Klart! Men nogle gange er kasseterne så grimme at de næsten ikke er 250,- værd.

Nej, og slet ikke når man kan købe de samme spil, som ikke er genudgivelser, til de samme penge;P
Spiller nu: Halo 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/07-03 12:11, rettet 07/07-03 12:12 
Det var nu mere en personlig holdning :)

(den var så til Naiera)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 07/07-03 12:11 
Jeg snakker ikke om bevæggrundene hos Sony etc. Jeg tror såmænd bare, at de mangler sans for stil...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 07/07-03 12:13 
Sikkert, men jeg synes stadigvæk ikke, at vi skal straffes fordi vi ikke betaler 550,- for spillet, men 299,-.

Spil falder vel i pris, når de er et år gamle? At trykke det igen tager ingenting, og at dømme ud fra kasserne er der heller ikke skudt mange penge i cover re-design ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
tastasSkrevet 07/07-03 13:25 
RJK >
What? Dem jeg har set, var ikke et klistermærke og det kunne ikke pilles af. Det er trykt på forsiden.

Det var igennem en shrinkwrap, så jeg er ikke 100% sikker, men det føltes i hvert fald ikke som om, at der var en højdeforskel...

Mit Super Smash Brothers: Melee er et Players Choice, og det er det en mærkat som som er sat på.
Den kan med god vilje godt pilles af.
Så den er ikke trykt på coveret.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
RJKRJKSkrevet 07/07-03 13:27 
Måske gør de det forskelligt. Det var Pikmin, som jeg så. Men fint, hvis du har ret :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 07/07-03 13:29 
I skal straffes fordi I piver ]:->
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 07/07-03 13:36 
Jeg synes nu heller ikke man som anmelder kan tillade sig at klage over grimme kopier.
Men genudgivelser er jeg også ved at være ret trætte af. Når man køber dem som nye i butikken, må man selv tage ansvaret, men genudgivelser koster sjældent mindre på eBay, så man må lige holde øjnene åbne.
I visse tilfælde altså. Mit Zelda II var en genudgivelse, og jeg fik det i komplet og i god stand for stort set ingen penge. (spillet koster normalt ikke så meget, men det her var stadig virkelig billigt)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 07/07-03 13:37, rettet 07/07-03 13:37 
dRxL >
I skal straffes fordi I piver ]:->

Så når man synes at et spil man anmelder er dårligt, så piver man egentlig bare, og skulle tage og lukke røven og være glad for at spillet blev lavet, også selv om det er Mary Kate og Ashley Olsen nummer 45?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 07/07-03 13:38 
Sumez >
Jeg synes nu heller ikke man som anmelder kan tillade sig at klage over grimme kopier.

Det var overhovedet ikke formålet med tråden, men jo, jeg kan sagtens snige en lille klage ind over hvordan de ser ud, hvis jeg har lyst. Det er ikke verdens undergang.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 07/07-03 13:41, rettet 07/07-03 13:41 
Jeg troede bare det var noget så ligegyldigt som covers du gav dig hen i meditativ selvynkende klagesang over...

Tag det nu ikke så tungt. Heller ikke det jeg skriver.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 07/07-03 13:43, rettet 07/07-03 13:44 
Helt ærligt mand, kan man ikke være utilfreds med noget uden det skal få den slags kommentarer med på vejen fra dig? Jeg siger jo ikke det er verdens undergang, jeg siger bare det efterhånden er irriterende. Jeg prøvede at skabe en tråd til lidt debat, men så må jeg da hellere lave en om hvor sej Dreamcast er, eller noget, næste gang, istedet...

EDIT: Og nedskrivning af dette indlæg blev så påbegyndt FØR dRxL's tilføjelse af sidste kommentar i hans indlæg...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Dr. MogensenDr. MogensenSkrevet 07/07-03 13:43 
Den nye sending af Super Smash Brothers jeg lige har modtaget er æsken platinum-farvet og selve coveret er "indrammet" således at der er en stor fed platinum-farvet omrids omkring det "gamle" covershot, der er ca 75% af gammel størelse.

Så det ser nu også ud til, at Nintendo hopper med på vognen med, at lave deres billig-serie mærkant om fra originalen.
"Det eneste anstændige menneske i Real Madrids præsidentloge er hende der gør rent på toiletterne" - Joan Gaspart, tidligere præsident for BarcelonaSpiller nu: Mario Kart Wii, Gran Turismo 5: Prologue
NaieraNaieraSkrevet 07/07-03 13:44, rettet 07/07-03 13:54 
Æv..

Så er Pikmin jo nok bare de sidste de havde, som lige fik et klistermærke smækket på...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
mostwantedmostwantedSkrevet 07/07-03 16:59 
Tja, ser ud til folk må lære at købe tingene på dagen de udkommer ;D

Ej, kan det ikke være ligegyldigt - så vigtig er det heller ikke; det er jo bare en æske???
... men det kan godt være jeg lyver! :D
RJKRJKSkrevet 07/07-03 17:01 
Jeg vil så også sige at amerikanske PlayStation Greatest Hits VIRKELIG er grimme...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
King ChaosKing ChaosSkrevet 07/07-03 17:21, rettet 07/07-03 17:22 
Formålet er ikke at straffe dem ikke har købt spillet til fuld pris. På det tidspunkt i processen hvor spillene skal gylpes ud til en lavere "Platinum/Best Buy/Player Choice"-pris er den kreative proces forlængst ophørt. I tilbudenes og rabattens skyggeland hersker kun marketings-folk og deres opgave er kun at fortælle folk: 1)Netop dette spil er et "godt sælgende spil" som nu sælges billigt 2) Næste gang du ser et spil i denne hæslige farve er der igen tale om 1)

Ville de virkelig straffe os, ville de fjerne indhold.
I øvrigt er det en ganske lille promille der samler på spil, og det ikke for os at spillene udkommer i billig udgaver. Hvis man er samler bør man måske købe spillene når de udkommer første gang. (personligt er jeg så nærrig at der er en stor gruppe "nice to have" games, som jeg kun går og venter på bliver dumpet. Spil som er "need to have" køber jeg med det samme (windwaker er et godt eksempel på det sidste))
NaieraNaieraSkrevet 07/07-03 17:44 
Du har ret, men er der mon ingen "casual gamers", der synes at en PS2 Platin titels æske er tude grim? Ligemeget hvor hardcore man er, eller ikke er, burde man da kunne danne sig en mening om cover-art, og de fleste fornuftige folk ville da sige at sådan en PS2 Platin titel, er hamrende klam?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 07/07-03 17:45 
King Chaos >
Hvis man er samler bør man måske købe spillene når de udkommer første gang.

Hvis man er samler har man sq da ikke råd til at købe spillene når de kommer første gang ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 07/07-03 18:01, rettet 07/07-03 18:02 
(tilgiv mig for at lyde som om jeg tilsviner folk i denne post, men overdrivelse fremmer forståelse)

Naiera, "casual gamers" har normalt ingen forstand på spillenes pris, og køber gerne et PS2 spil til over 500kr et halvt år efter det er udkommet, for det koster det nyt i EB.
Men hvis det er i en platinum æske, ved de at det er den billige udgave. Butikken laver så en hylde eller kurv med platinum udgivelser, som folk kan kigge gennem.

Det er den nemme, forenklede men også hammerdyre verden, hvor der kun er én pris; den vejledende.

Det er også "casual gamers" der smider deres NES og SNES æsker væk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 07/07-03 18:10 
Måske er "problemet" at de fleste, mig inklusive, spiller spillene og ikke bekymrer sig så meget om æsker. Mine står f.eks. altid med ryggen ud i min CD reol.
Der findes så en lille gruppe mennesker (den nærneurotiske samlertype) der har et fetichistisk forhold til emballage i perfekt stand. Synd for dem at verden er indrettet efter alle os andre der bekymrer os mere om indhold end om overflade ]:->

Undskyld tonen, jeg skal nok lade være med at dekonstruere tråden mere, og lade jer klynke i fred.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 07/07-03 18:13 
Sumez >
Naiera, "casual gamers" har normalt ingen forstand på spillenes pris, og køber gerne et PS2 spil til over 500kr et halvt år efter det er udkommet, for det koster det nyt i EB.

Ja?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 07/07-03 18:22 
dRxL >
Mine står f.eks. altid med ryggen ud i min CD reol.
overflade ]:->

Det gør over 95 % af mine spil så også...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 07/07-03 18:39, rettet 07/07-03 18:49 
Det er ikke kun æsken der går mig på - Men også selve platin CD/DVD'ens udseende.

Hvordan ser en budget GC disc ud?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SumezSumezSkrevet 07/07-03 19:44 
Naiera >
Ja?

Som sagt er det det nye cover, der gør forskellen på billige og dyre spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 07/07-03 19:52 
Jeg har ingen sympati for folk der ikke kan sætte sig bare EN SMULE ind i hvad det er de køber...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 08/07-03 00:38 
dRxL >
Der findes så en lille gruppe mennesker (den nærneurotiske samlertype) der har et fetichistisk forhold til emballage i perfekt stand. Synd for dem at verden er indrettet efter alle os andre der bekymrer os mere om indhold end om overflade ]:->

Jeg er nu meget stolt af mine udstillings-hylder, og jeg mener ikke at jeg er nærneurotisk på dette område i hvert fald.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig