X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Prince Of Persia: The Forgotten Sands


Svar
BeanoBeanoSkrevet 09/03-10 12:42 
Første gameplay footage fra det nye PoP spil. Ser spændende ud - specielt den måde vandet bruges, syntes jeg ser interessant ud :)

"First Look Developer Diary HD"
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/03-10 12:47 
Godt at høre, at de går "tilbage til rødderne". Jeg var meget lidt vild med delingen mellem action/kamp og hoppe/løbe/kravle i det sidste.
SumezSumezSkrevet 10/03-10 12:05 
Med de fantastisk designede og smukke lokationer fra det forrige PoP, virker den klassiske "Arabian Nights" setting pludselig umådeligt kedelig. Jeg var også glad for at de vendte tilbage til det i The Two Thrones, men det spil var alligevel lidt en skuffelse i forhold til det geniale Warrior Within.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/03-10 12:38 
Er der ikke bred enighed om at Warrior Within er det ringeste af de tre der kom til GCN, Xbox og PS2?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 10/03-10 12:42, rettet 10/03-10 12:43 
Iflg Metacritic...

Sands Of Time : 92%
The Two Thrones : 85%
Warrior Within : 83%

Men det skal man selvfølgeligt ikke lade sin spilsmag diktere af :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/03-10 12:43 
Hold da op. Jeg havde sat mine penge på at WW lå nede omkring 60% :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
KalicolaKalicolaSkrevet 10/03-10 12:51 
Der er en gameplay video på xbox live :)
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 10/03-10 13:05, rettet 10/03-10 13:09 
Konsolkongen>
Er der ikke bred enighed om at Warrior Within er det ringeste af de tre der kom til GCN, Xbox og PS2?

Jo, blandt folk der ikke har spillet det.

Musikken er forfærdelig? Jo. Spillet er unødigt mørkt og dystert for at være sejt? Jo. Den charmerende prins er erstattet af en bitter ditto, der er langt mere seriøs og grov i kanten, og akkompagneres nu af mere letpåklædt røv og patter i forsøget på at appellere til den brede Hollywoodsultne målgruppe? Bestemt.

Men det gør ikke spillet værre. Der er INTET i spillet, der gør det værre end de andre, og jeg har ikke engang hørt nogen forsøge på at argumentere for dette, udover ovenstående påstandende, der alt i alt ikke er vigtigt for hvor underholdende spillet er at spille.

Jeg var også vild med etteren, men det led under et tørt og kedeligt kampssytem - kampene var nærmere irritationer, der bare skulle undgås, i stedet for underholdning. Dette blev vendt 180 grader i efterfølgeren, og kampsystemet i Warrior Within satte efter min mening helt nye standarder for den type gameplay. Kampene var hurtige, varierende og frem for alt underholdende. Begge spil er geniale, men denne forskel er gør efter min mening 2'eren til den suveræne vinder.

Noget jeg dog følte var et lille skridt tilbage i Warrior Within var dog mængde "backtracking", der var i spillet. Men set i retrospekt føles det saldrig som gentagelser, og spillet gør rigtig god brug af at genbruge de samme miljøer på nye kreative måder, så spillet får en større grad af udforskning og skaber en større, samlet helhed som f.eks. Ico også gør så godt.
Dette blev kun forstærket da The Two Thrones vendte tilbage til en lineær "rutschebane"-fremgang gennem spillet. I stedet for at alle spillets rum bliver brugt kreativt, går spillet blot ud på at finde den næste væg man kan løbe på, og den næste pæl man skal klatre opad, langs én fremadrettet sti, uden muligheden for at gå forskellige veje.

Ingen af spillene er dårlige, men Two Thrones mener jeg er klart det svageste, da det ikke besidder den samme kreativitet og missionen om at skabe noget unikt, som de første to spil (og iøvrigt også det seneste spil i "serien") gør. Seriøst, "rage mode" har altid været stemplet, der varsler om spiludviklere, der er løbet tør for idéer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/03-10 20:11, rettet 10/03-10 20:12 
Sumez>
Jeg var også vild med etteren, men det led under et tørt og kedeligt kampssytem - kampene var nærmere irritationer, der bare skulle undgås, i stedet for underholdning. Dette blev vendt 180 grader i efterfølgeren, og kampsystemet i Warrior Within satte efter min mening helt nye standarder for den type gameplay. Kampene var hurtige, varierende og frem for alt underholdende. Begge spil er geniale, men denne forskel er gør efter min mening 2'eren til den suveræne vinder.

Jeg synes toeren lagde ALT for meget vægt på kampene som desværre alligevel ender med at være langt dårligere end de var i etteren. Udforskning og platformshopperiet var også tonet meget ned, i hvert fald i de få timer jeg spillede det.
Prøvede at starte op igen for et par måneder siden, men der virkede spillet endnu svagere end nogensinde.

Du må hjertens gerne vise mig spillet til et træf engang for jeg var vild med Sands of Time og ville meget gerne kunne lide toeren også :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 10/03-10 20:36, rettet 10/03-10 20:36 
Jeg tror virkelig bare du skal give det mere tid. Jeg tror mange har taget afstand fra det pga. den ringe modtagelse det fik efter at have droppet "arabian nights"-stemningen.

Jeg husker det ikke som om der var flere kampe end i 1'eren, men det er muligvis fordi de er et større irritationsmoment i 1'eren.
Det er muligt at combosystemet er uoverskueligt, men kampene i spillet er alle så lette, at det er næsten lige meget hvad man trykker på, men modsat 1'eren kan man variere sine moves så meget, at det (efter min mening) ikke bliver kedeligt, og så er de væsentlig hurtigere overstået.
Det var nu stadig udforskningen og platformshopperiet der vandt mig ved spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/03-10 20:48 
Jeg synes det var sygt svært og det var derfor jeg lagde det fra mig igen ;p
Spiller nu: Phantasy Star IV
KilroyKilroySkrevet 10/03-10 21:00, rettet 10/03-10 21:05 
Personligt så jeg gerne at Ubisoft havde forsøgt sig med en regulær efterfølger til Prince of Persia (det der celshadede).
Det er min favorit efter Sands of Time og et af de efterhånden få spil jeg gad gennemføre (at det så var nemt er absolut ingen skam!)

Edit: Og så udtalte jeg mig inden jeg så videoen. Det ser faktisk ganske glimrende ud (selvom prinsen af en eller anden grund ser spøjs ud. Lidt fed i hovedet, måske?)
Så længe at kampene bliver holdt på et passende lavt niveau vil jeg være tilfreds, da jeg absolut mest holdt af at styrte omkring og springe som en debil kænguru.
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 10/03-10 21:44 
Helt enig, "cel-shaded prince of persia" må være et af denne generations mest oversete spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 10/03-10 21:49 
Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har spillet et spil, der indeholdte så mange komponenter, som jeg burde kunne lide - og spillet så alligevel kedede mig så ekstremt, som "cel-shaded prince of persia" gjorde. Jeg forsøgte virkelig igen og igen at give det chancen, men jeg kunne simpelthen ikke få mig til at bruge mere tid på det. Og jeg har gennemført alt muligt andet skrammel, som tog længere tid.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SeventhSunSeventhSunSkrevet 22/03-10 10:48 
Wow - jeg har helt overset at der kommer et nyt PoP.
For ikke at spamme P:R med reposts, søgte jeg lige for at se om "I" havde set den fantastiske video, som jeg lige nu har opdaget.

14 dage for sent :-)

Nu skal jeg da helt sikkert have gjort Cel-PoP færdigt, som jeg også er rigtig rigtig glad for.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 22/03-10 12:34 
Wii versionen bliver ikke bare en neddroslet port, men får nye gameplay elementer. Ser ikke så ringe ud faktisk :)

Prince of Persia - The forgotten sands WII Dev Diary #1
SumezSumezSkrevet 31/05-10 13:58 
Nogen der har førstehåndserfaringer med det glemte sand endnu?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 31/05-10 14:18 
Ja, jeg har gennemført det.... Jeg var forbavsende godt underholdt... Det minder meget om Sands of Time og kører videre på de fleste styrker som det spil havde... Grafikken er meget svingende, men soundtracket er fantastisk - og bedst af alt, så fungerer gameplayet rigtige godt og det er sjovt at spille.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 31/05-10 14:25, rettet 31/05-10 14:26 
Det er jo også folk der ved hvad de laver :) Efter Assassin's Creed II er mine forventninger kun endnu mere i vejret! Hvem har lavet musikken?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 31/05-10 14:39 
Der er ikke en herinde der arbejder i en spil butik og har ekstra reklame plakater til at ligge ? eller mulighed for at lægge en til side når de tages ned ?

Jeg har været rundt i nogle forskellige butikker men uden held : /

-
Men det lyder jo godt, må indrømme at traileren ikke fangede mig på nogen måde, men på den anden side det, det gjorde traileren til det forrig PoP heller ikke ligefrem.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
rapsacrapsacSkrevet 31/05-10 14:41 
Jeg har også gennemført det, det tog ca 6 timer. Men 6 sjove timer det var- på nær da jeg blev ramt af en glitch 5 timer inde i spillet. Det er akrobat-elementerne som fylder og udgør det sjove i spillet, kampelementet kunne ubisoft godt have gjort mere ud af.

dø ikke her!
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
BeanoBeanoSkrevet 31/05-10 16:27 
Vist fint nok jeg venter til det kommer på tilbud - så kan det være det er patchet :)
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 31/05-10 16:38 
lidt offtopic. men skal jeg spille sands of time på ps2 eller xbox ?
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
SumezSumezSkrevet 19/07-10 08:38 
Og lidt i stil med ovenstående - er der nogen kendte forskelle på Forgotten Sands til hhv. X360 og PS3? Zavvi har det på tilbud, men de har åbenbart kun PS3-udgaven.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 23/09-10 15:50, rettet 23/09-10 16:13 
Er i gang med at læse "Old Journals" på Jordan Mechners site. Det er indlæg fra hans dagbog om udviklingen af det første Prince of Persia. Der er også indsat filmklip, tegninger m.m. Ret interessant og fortæller en del om periodens zeitgeist; primært spilmæssigt men indimellem er der også andre ting med.

Med over 90 sider med dagbogsindlæg, er det næsten som at læse en bog, så det er ikke bare lidt spredte tanker om spillet men næsten bogstaveligt den måde, Jordan Mechner oplevede spillets udvikling på.

http://jordanmechner.com/old-journals/

EDIT: Jordan Mechner er skaberen af serien, og stod for stort set alle områder af produktionen i forbindelse med det første spil.
SumezSumezSkrevet 23/09-10 15:53 
Jeg har læst dem allesammen, og det er virkelig interessant læsning, men jeg har lidt min tvivl om hvorvidt det hele rent faktisk er de originale dokumenter som de blev skrevet dengang. :)
Tror vi diskuterede det i en anden tråd engang, men måske tænker jeg på et andet forum...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 23/09-10 16:03 
Jeg har ikke fundet noget, jeg synes indikerer, at det ikke er transkriptioner af uddrag fra de originale dagbøger. Og så ville han jo også lyve, hvilket jeg ikke synes giver mening :)
SumezSumezSkrevet 23/09-10 17:05, rettet 23/09-10 17:06 
Jeg synes mange af de ting han skriver er lige lovlig "synske". Det er længe siden jeg læste dem, så kan ikke huske nogen præcise eksempler. :)

Jeg mener ikke at han prøver at være "smart" og forud for sin tid, men at den måde han skriver og forklarer ting på virker ret meget som om at de tager hensyn til hvordan en person vil læse teksten i vores nutid, eller hvad der sker umiddelbart senere i dagbogen. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 23/09-10 18:45, rettet 23/09-10 18:46 
Det eneste jeg er stødt på, der minder om dette er ting, som han forklarer og tager op igen senere. Men det kan ligeså godt være naturligt, da en dagbog jo i sagens natur er kronologisk.

Ellers kan det bare være den måde, han har udvalgt de konkrete uddrag på - det er jo en "Making Of..", så nogle af uddragene kan være valgt, så de er opfølgning på tidligere uddrag.
LarsGLLarsGLSkrevet 17/01-11 19:09 
Jeg er omkring 3-4 timer inde i spillet, og må faktisk indrømme at jeg, imod forventning, er virkelig begejstret for Forgotten Sands! Jeg var vældig glad for Prince of Persia (det cel-chadede), men Forgotten Sands rammer bare ét eller andet helt rigtigt. Jeg er vild med platformssektionerne, de Dynasty Warriors-agtige kampe, der er så lette, at fjenderne bare virker som experiencebeholdere, og så er historien ikke helt ringe. Jeg glæder mig til at gøre det færdigt.
Spiller nu: Call Of Duty: WWII, What Remains Of Edith F..., FIFA 18
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/07-12 11:17 
For $7 som download fra Live, saa maa det da proeves. Jeg haaber lidt, det er en slags Tomb Raider...

Come on, download...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig