X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

K: SNES PSU


Svar
dchangdchangSkrevet 08/03-10 13:31 
Har forgæves kørt en annonce herinde nogen gange, søger desperat en snes psu, men vil ikke ud i ebay eller andet.

Nogen der har en ekstra de vil af med? Evt. til salg eller bytte.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
DarkenDarkenSkrevet 08/03-10 13:52 
Bare lige en side bemærkning, der er forskel på snes strømforsyninger. Jeg har 2 snes'er med hver deres type stik (ja det var jeg ikke klar over da jeg købte nr 2 :P )
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 08/03-10 14:08 
Man kan bruge andre strømforsyninger som erstatning, til SSKT have CenobiteDK en med, som jeg kunne bruge til min SNES, da jeg var kommet til at efterlade derhjemme. Kan ikke huske hvad den var til.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dchangdchangSkrevet 09/03-10 18:20 
Må lige se hvad det er for én jeg har der ikke passer og vende tilbage, evt. kunne man bytte hvis nogen kunne bruge min.

Sumez, sig lige til hvis du kommer i tanke om det.

Så fik jeg taget et billede, håber at nogen kan få noget ud af det og forhåbentligt gelejde mig frem til den rigtige model psu.

HTC Tattoo tager dårlige billeder...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dchangdchangSkrevet 23/03-10 14:24 
Ingen der kan tyde billedet? :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dchangdchangSkrevet 29/03-11 13:14, rettet 29/03-11 13:15 
Den får da lige en bumper. Nogen der har en ekstra psu til en fornuftig penge? Kan lige gå hjem og dobbelt tjekke hvilken maskine jeg har.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 29/03-11 13:28 
jeg har en... det er en DK snes psu
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
dchangdchangSkrevet 29/03-11 13:37 
Kewl. Den kunne jeg godt bruge, vil dog lige tjekke hjemme om den ikke er magen til den jeg har der ikke passer. Hvad vil du have for den? Måske søger du noget i bytte?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 29/03-11 13:46 
jeg mangler en snes psu til en uk xD har du den?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
dchangdchangSkrevet 29/03-11 13:49 
Måske, tjekker lige den jeg har derhjemme. Så kan vi måske bare lave en bytter. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 29/03-11 15:40 
yep :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
dchangdchangSkrevet 29/03-11 22:19 
Æv. Det er en NES-psu jeg har, model 002. Min Snes er tysk og skal åbenbart bruge 002EU.

Vil du af med din eller er der andre der vil af med én? Eller bytte med en NES-model? :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 29/03-11 22:30 
min er 002 så den virker ikke til dig =)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
dchangdchangSkrevet 30/03-11 08:49 
Ok. Har oprettet en annonce herinde, så må jeg se om der kommer noget respons.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
nerosnerosSkrevet 26/12-11 10:48, rettet 26/12-11 10:49 
Jeg byder i øjeblikket på en SFC maskine, men den er uden strømforsyning! Hvis der er en som ligger inde med en ekstra en af slagsen må de gerne sende mig en besked så vil jeg gerne købe, og det skal selvfølgelig være jap :-)

Hvordan er det med scart til sådan en SFC fætter også? Det følger nemlig heller ikke med.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/12-11 12:28 
Du kan sagtens bruge et EU SNES RGB kabel til den. Et GameCube kabel virker også, men der skal muligvis fjernes nogle capacitors i kablet før det virker.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 26/12-11 12:32 
OK godt at vide jeg har nemlig et GameCube kabel, men jeg må også lige se om jeg ikke kan finde et EU RGB kabel på ebay så :-)
Bashful Neophyte
chrisstofferchrisstofferSkrevet 26/12-11 12:42 
jeg har vist en NES som er brændt af. Har beholdt (så vidt jeg husker) fordi jeg vil skifte indmaden ud, den er nemlig ret flot.

Men hvis du har lyst til at købe, så smæk mig en PM og pris. Så kan vi se på det.

Jeg arbejder i www.chassisarcade.dk og kan evt. lægge den til dig dernede.

Mvh
Chriss
Spiller nu: GUN
nerosnerosSkrevet 26/12-11 15:25 
Altså hvad er det du vil sælge?

Jeg skal bare bruge en strømforsyning til en SFC og et scart.
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/12-11 15:34 
Kan man ikke bruge en EU SNES strømforsyning på en SFC?
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 26/12-11 17:44 
Killer Bean 2>
Kan man ikke bruge en EU SNES strømforsyning på en SFC?

Jeg ved det faktisk ikke, men vil da mene man bliver nødt til at væbne sig med en stepdown.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 26/12-11 18:37 
Jeg ville nok være lidt forsigtig. Så vidt jeg husker spytter en europæisk SNES PSU vekselstrøm ud, mens japanerne har tendens til at være ret glade for jævnstrøm.

Stepdown er dog kun nødvendigt hvis du bruger en strømforsyning fra japan eller USA, så hvis du finder en europæisk PSU med tilsvarende output slipper du jo netop for at bruge sådan en. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/12-11 18:40 
Jeg har ikke så meget forstand på SNES, men hvis den opfører sig på samme måde som sin Sega-modsætning mht. den lavspænding, som maskinen får smidt i nakken af strømforsyningen, så skulle der ikke være noget problem med at benytte PSU'er fra forskellige regioner på kryds og tværs.

Men jeg ved selvfølgelig ikke, om Nintendo har lavet en eller anden form for retarderet "region-lockout" vha. forskellige stik og polariseringer.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/12-11 20:39 
Sumez>
Jeg ville nok være lidt forsigtig. Så vidt jeg husker spytter en europæisk SNES PSU vekselstrøm ud, mens japanerne har tendens til at være ret glade for jævnstrøm.

Vekselstrøm? Det har jeg godt nok aldrig set en konsol der brugte. En EU SNES bruger i hvert fald DC og kan i øvrigt virke med en MegaDrive 1 PSU.
http://mmmonkey.co.uk/console/nintendo/snes-power.htm
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/12-11 00:29 
NES'en kører med vekselspænding i begge ender af PSU'en ;)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/12-11 01:34 
Sygt :) Bliver det så lavet om til jævnstrøm inde i maskinen?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 27/12-11 09:45 
Ja, ellers ville komponenterne ikke fungere særlig godt. :P Det er temmelig normalt, jeg er ret sikker på at jeg har mange PSU'er der spytter AC ud. Mindre risiko for at futte maskinen af på den måde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 27/12-11 10:39 
Ja jeg er så stået af her, men det lykkedes mig at få sælger til at give mig en AC adapter med i købet så det skal nok gå. Jeg er dog ret sikker på jeg skal bruge stepdown alligevel.
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/12-11 10:46, rettet 27/12-11 10:51 
Sumez>
Mindre risiko for at futte maskinen af på den måde.

Det vil jeg nu ikke mene. Men det gør PSU'en mindre kompliceret/mindre i størrelse/ billigere. Så det var nok bare for at gøre "klumpen" lidt mere sexet, at de gjorde det.

EDIT: Eller.. det var nok det, jeg snakker om i den anden del af indlæget, du havde i tankerne?

Konsolkongen>
Bliver det så lavet om til jævnstrøm inde i maskinen?

Det kræver kun en diodebro og et par kondensatorer. Så der er bare flyttet 3 komponenter fra PSU'en over i konsollen. Det er også derfor, man sagtens kan bruge en DC-forsyning på en AC-konsol (men ikke omvendt!), da dobbelt ensretning/udjævning hverken skader eller gavner.
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/12-11 10:49 
neros>
Ja jeg er så stået af her

Det korte og det lange er, at du sikkert bare kan få fat i en strømforsyning til en EU SNES og bruge den sammen med din SFC :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 27/12-11 11:16, rettet 27/12-11 11:18 
OK :-)

Det lyder godt. Nu varer det ikke længe før jeg endelig kan komme igang med det vilde Undercover Cops :D
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/12-11 11:25 
Sumez>
Ja, ellers ville komponenterne ikke fungere særlig godt. :P

Det var det jeg mente :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 27/12-11 11:39 
Killer Bean 2>
EDIT: Eller.. det var nok det, jeg snakker om i den anden del af indlæget, du havde i tankerne?

Ja, stort set. Du behøver ikke forholde dig til polaritet, osv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 27/12-11 11:40 
Killer Bean 2>
Det korte og det lange er, at du sikkert bare kan få fat i en strømforsyning til en EU SNES og bruge den sammen med din SFC :)

Med mindre det er ligesom en US SNES hvor selve stikket er en anden størrelse... eller det er muligvis kun i model 2-udgaven.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/12-11 21:01 
neros>
OK :-)

Det lyder godt. Nu varer det ikke længe før jeg endelig kan komme igang med det vilde Undercover Cops :D

Har kigget på spillet lidt tilbage sidst år.
Jeg er ikke så vild med de farver der er i spillet, liner de er vasket lidt ud af spillet på 60 grader :) (har kun set YT video af spillet) Ellers ser det ok ud... slår det mange af de andre SC B'n'U spil, som findes på SNES?
Og er det de penge værd?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 27/12-11 21:29, rettet 27/12-11 23:44 
ChronoSousa>
Jeg er ikke så vild med de farver der er i spillet, liner de er vasket lidt ud af spillet på 60 grader :) (har kun set YT video af spillet) Ellers ser det ok ud... slår det mange af de andre SC B'n'U spil, som findes på SNES?
Og er det de penge værd?

Det skulle være temmelig identisk med arkade versionen, som jeg mest kender til og har spillet. Købte SNES versionen for ca. 4 år siden eller der omkring, og troede jeg kunne benytte en universal converter til spillet, men det understøtter det ikke desværre. Så nu har jeg så endelig fået fingeren ud og købt en SFC :D

Når alt det er sagt så har jeg prøvet det en smule hos andre folk, og jeg synes det er fantastisk. Mange skriver at det er det bedste beat-em-up til systemet og det vil jeg nok give dem ret i. Det har lidt slowdown visse steder og man kan ikke spille 2 player ? En ting som Nintendo bare ikke fattede den gang :-( Men trods disse ting er det stadig rigtig godt!

Det er alle pengene værd! Jeg synes ikke det er så farveløst og elsker spillets stil. Det er Irem jo :-)
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/12-11 21:57, rettet 27/12-11 21:57 
Pis!
Har du prøvet med flere converter? Eller er det blevet undersøgt?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/12-11 22:57 
Skal du ikke bare ha' din PAL maskine moddet Neros?
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 27/12-11 23:42, rettet 27/12-11 23:47 
Den solgte jeg jo, men har så først nu fået mig købt en Jap SNES ;-)

ChronoSousa@: Jeg har kun læst at lige præcist det spil ikke skulle virke med nogen universal adapter, så tror bare ikke der er noget at gøre desværre.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/12-11 23:44 
Klart :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 27/12-11 23:49 
Men måske jeg skal have den moddet alligevel da jeg jo ligger inde med et PAL Ninja Warriors ;-)
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/12-11 23:53, rettet 27/12-11 23:53 
eller en converter til din SFC xD
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 27/12-11 23:55 
Hehe Argh! Jeg er ikke så meget til den slags bortset fra min MVS to AES converter :D
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 28/12-11 13:36 
Konsolkongen>
Skal du ikke bare ha' din PAL maskine moddet Neros?

Hvad ta' du for at moddet en pal maskine ? :P
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Soren47Soren47Skrevet 04/07-15 09:59, rettet 04/07-15 11:18 
Bruger lige denne tråd:

Nogen der har en ekstra europæisk snes strømadapter?
Har to NES'er og en SNES, men kun to NES strømadaptere.

Edit: Jeg kan vidst også bruge en NES adapter. Det virker til at være det samme. Begge de NES strømadaptere jeg har giver mere ampere end en NES skal bruge.
*Den ene giver også lidt mere volt? Men der står på adapteren at den er til en NES)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/07-15 11:27 
En PAL SNES har vist også AC-input, ligesom NES'en, så der burde ikke være noget i vejen for at bruge en NES PSU.

Spændingen er ikke super kritisk. Der sidder en diodebro og en DC-regulator i maskinen, og de er ikke voldsomt kræsne :)
AV Intelligent Terminal
Soren47Soren47Skrevet 04/07-15 11:46 
Cool, tak :)
Godt at de ikke lavede dem for kræsne i sin tid!

Så skal jeg bare finde én af delene! :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig