X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Super Mario Galaxy 2


Svar
BeanoBeanoSkrevet 25/02-10 09:16 
SMG2 udkommer i USA d.23. maj - forhåbentligt er Europa datoen ikke langt fra :)

Mens vi venter kan vi savle over nogle nye videoer...

Trailer:
http://www.gametrailers.com/video/nintendo-media-super-mario/... Se hele indlægget
107 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 25/02-10 09:16 
SMG2 udkommer i USA d.23. maj - forhåbentligt er Europa datoen ikke langt fra :)

Mens vi venter kan vi savle over nogle nye videoer...

Trailer:
http://www.gametrailers.com/video/nintendo-media-super-mario/62271

Gameplay montage:
http://www.gametrailers.com/video/nintendo-media-super-mario/62299
SumezSumezSkrevet 25/02-10 09:25, rettet 25/02-10 09:26 
Da spillet blev annonceret var jeg ikke meget for det ("mere af det samme"), men alligevel er lovningen om mere af SMG's sprudlende fantasi, og en højere udfordring en 1'eren, noget der giver mig blod på tanden.
Det eneste der rigtig truer denne titel er hvis udviklerne allerede brændte alle deres bedste idéer af på 1'eren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 25/02-10 09:29 
Sætningen "mere af det samme" er ikke noget der skræmmer mig overhovedet når vi taler om SMG. Meeeen det ser også ud til at blive plads til nyheder alligevel... Yoshi, bore ind i planeter, osv. Jeg glæder mig meget :)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 25/02-10 09:57 
Uha det ser godt ud.

Men apropos, som jeg husker SMG, ser det laaaangt fra så godt ud, sådan rent grafisk.
Men jeg spiller også på et HD tv, hvor Wii grafikken ser gnidret og alt for farvemættet ud. Er der noget man kan gøre for at afhjælpe problemet?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
millenniummillenniumSkrevet 25/02-10 09:58 
Har helt klart en indbygget svaghed: manglen på the-element-of-surprise. Men jeg HÅBER virkerlig de bevarer niveauet fra første SMG. ... og ikke gør det sværere.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 25/02-10 10:01 
SeventhSun>
Men apropos, som jeg husker SMG, ser det laaaangt fra så godt ud, sådan rent grafisk.
Men jeg spiller også på et HD tv, hvor Wii grafikken ser gnidret og alt for farvemættet ud. Er der noget man kan gøre for at afhjælpe problemet?

Bruger du component kabel, og HAR du sat din Wii til Progressive? Mario Galaxy ser skarpt, flot og smukt ud på mit 42" HD tv :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 25/02-10 10:02, rettet 25/02-10 10:03 
@SeventhSun: Jeg spillede det også på HDTV (46" Sony Bravia via component kabel i 480p) men det så fint ud hos mig - lignede helt det i traileren.
BeanoBeanoSkrevet 25/02-10 11:57 
Så kom der EU dato på den også... d. 11. juni :)

"Mario Galaxy 2 gets European date"
HeroldHeroldSkrevet 25/02-10 12:07 
De løb ikke tør for ideer fra SMB og frem, så det skal nok blive godt :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 01/03-10 12:44 
Her er lidt hands-on som de kalder det på gamespot.

Hands-on
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 06/05-10 09:12 
Edge giver SMG2 et 10-tal... I WANT!

Anmeldelse
SumezSumezSkrevet 06/05-10 09:13 
Allerede forudbestilt for flere uger siden :)
Jeg kan slet ikke vente.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 06/05-10 09:48 
Fedt :) Endnu et Mario spil i særklasse.. Mario hatten af for Nintendo, de kan sgu et eller andet helt specielt.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
millenniummillenniumSkrevet 06/05-10 09:49 
Uuuuhhhhh. 10 fra Edge. Så tror jeg vi kan sløjfe frygten for "den svære 2'er".
The medium is the message.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 06/05-10 10:01 
Edge er da nok det mest ligegyldige review site overhovedet, de giver for meste mærkelige scores bare for at være på tværs.

De er tilgrin.
SumezSumezSkrevet 06/05-10 10:12 
Umiddelbart har jeg svært ved at se et 10/10 til et Mariospil som værende en mærkelig score for at være på tværs. Iøvrigt hører der jo også tekst til anmeldelsen, udover scoren. Jeg synes det lyder fornuftigt og troværdigt, især når man ser på hvad de var i stand til at gøre med forgængeren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 06/05-10 10:23 
Sikke noget vrøvl, det vil altid blot være en persons holdning til spillet.

Om spillet er til 10/10 eller ej er irrelevant, Egde er som sagt nu mere kendt for at lave kontroversielle scores for sjov skyld end det egenlige ry de havde for 10 år hvor de gik for give "hårde" scores.

Det er muligvis det sidste review jeg vil gide tage seriøst. Men det er da fantasktisk at et ikke microsoft funded spil får en så høj score, det må være en fejl.
SumezSumezSkrevet 06/05-10 10:26 
I en tråd der handler om SMG2 er det da alt andet end irrelevant hvorvidt spillet er til 10/10? Tråden omhandler ikke Edge's generelle pålidelighed.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 06/05-10 10:34 
Hvis det ikke er pålideligt er det vel meningsløst.
SumezSumezSkrevet 06/05-10 10:42 
Gå fire indlæg op fra dette og læs igen hvad jeg skriver, da det pårører netop dette, og jeg har ikke lyst til at gentage mig selv. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 06/05-10 10:55 
Det går da ellers meget godt.

Det er jo netop pointen at edge ikke er pålidelig. Om de er spoton med mario eller er irrelevant når de overall er totalt i skoven.
HeroldHeroldSkrevet 06/05-10 10:57 
Ikke i forhold til en tråd om Mario.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 21/05-10 09:10 
Whomp's Fortress fra SM64 er med i SMG2, komplet med nyindspillet tema - kewl :D

Level Comparison: Whomp's Fortress video
King ChaosKing ChaosSkrevet 21/05-10 09:28 
Azzkikr>


Egde er som sagt nu mere kendt for at lave kontroversielle scores for sjov skyld


Det er noget af det dummeste du har skrevet... ... ...
millenniummillenniumSkrevet 21/05-10 09:38 
Azzkikr>
Det er jo netop pointen at edge ikke er pålidelig. Om de er spoton med mario eller er irrelevant når de overall er totalt i skoven.

Så er pointen nok nærmere, at du ikke skal købe SMG2 :-D

Den N64 reboot bane er s'gu for sej. Det bliver stort!
The medium is the message.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 21/05-10 09:43 
King Chaos>
Azzkikr>


Egde er som sagt nu mere kendt for at lave kontroversielle scores for sjov skyld


Det er noget af det dummeste du har skrevet... ... ...

Hvorfor? Det er jo sandt.

Der var engang hvor man kunne tage dem seriøst og deres kritik rent faktisk gav mening og de bare havde ry for at være hårde og ikke lange høje scores ud til højre og venstre. De dage er dog forlængst forbi og de er nu bare kontroversielle og kommer med latterlig kritik til mange spil.

Hvis du søger rundt omkring på diverse boards vedrørende edge vil du se at jeg langt fra er den eneste der mener det.
HeroldHeroldSkrevet 21/05-10 09:53 
Arh, det er sandt, fordi der er mere end én der har skrevet det på et debatforum. Det giver mening...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 21/05-10 09:56, rettet 21/05-10 09:57 
Azz:Fordi du ikke er den eneste, gør det ikke mindre dumt. Jeg er ret sikker på at det er mere komplekst end som så, men den redaktionelle linje hos EDGE er helt sikkert ikke "Lad os for sjov være Rasmus Modsat".

Edith: Du er så hurtig, HrRald ;)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 21/05-10 10:16 
Azzkikr>

Hvorfor? Det er jo sandt.


Nej seriøst, det ER noget af det dummeste du har skrevet.

1) Edge er ikke "et site", det er et blad.

2) Når du åbentlyst er farvet, er det jo DIN holdning man ikke bør tage seriøst.

3) Edge har nu givet tolv 10/10 scores på sytten år. At kalde det udvandet er grotesk.


Det er muligt man synes GTA 4 på ingen måde er det perfekte spil, og jeg synes personligt også Bayonetta er noget lort, fuld af latterlige fejl og anstrengende oplevelser.
Men hvis man rent faktisk gider (og kan) læse deres anmeldelser, så er deres karakterer altid begrundet.
Så kan man være enig eller uenig.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 21/05-10 11:49 
Gametrailers' anmeldelse oppe : 9.7

http://www.gametrailers.com/video/review-super-mario/100404
BeanoBeanoSkrevet 21/05-10 12:14 
Og lidt flere...

IGN US: 10
http://wii.ign.com/articles/109/1091239p1.html

1UP: A
http://www.1up.com/do/reviewPage?cId=3179424

Joystiq:
http://www.joystiq.com/2010/05/21/super-mario-galaxy-2-review/
KamekKamekSkrevet 21/05-10 13:23 
IGN er godt nok glad for det spil.
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
AzzkikrAzzkikrSkrevet 21/05-10 18:02 
King Chaos>
Azz:Fordi du ikke er den eneste, gør det ikke mindre dumt. Jeg er ret sikker på at det er mere komplekst end som så, men den redaktionelle linje hos EDGE er helt sikkert ikke "Lad os for sjov være Rasmus Modsat".

Edith: Du er så hurtig, HrRald ;)

Men fordi dig og Hetroll er uenig så er det er dumt eller hvad? Klap nu lige hesten. Desuden aner du intet om hvad den "redaktionelle linje" er hos edge. Jeg har fulgt bladet i mange år og enhver der har det samme har kunne mærke en forskel i kvaliteten af deres review og hvor seriøse deres scores og kritik punkter har været.

SeventhSun>
Azzkikr>

Hvorfor? Det er jo sandt.


Nej seriøst, det ER noget af det dummeste du har skrevet.

1) Edge er ikke "et site", det er et blad.

2) Når du åbentlyst er farvet, er det jo DIN holdning man ikke bør tage seriøst.

3) Edge har nu givet tolv 10/10 scores på sytten år. At kalde det udvandet er grotesk.


Det er muligt man synes GTA 4 på ingen måde er det perfekte spil, og jeg synes personligt også Bayonetta er noget lort, fuld af latterlige fejl og anstrengende oplevelser.
Men hvis man rent faktisk gider (og kan) læse deres anmeldelser, så er deres karakterer altid begrundet.
Så kan man være enig eller uenig.

Det er jo både et site og et blad din klovn. Desuden er du udmærket godt klar over hvad jeg mener så det er et fuldstændigt åndssvagt punkt at lave.

Jeg kan ikke hvad det du ellers skriver har noget som helst at gøre med hvad jeg skriver. GTA4? 10/10 scores? Hvor hører det hjemme i denne samtale.

Lad være at drikke dig fuld og bræk dig her tak, forsat god brandert.
King ChaosKing ChaosSkrevet 21/05-10 18:12 
Azzkikr>

Desuden aner du intet om hvad den "redaktionelle linje" er hos edge. Jeg har fulgt bladet i mange år og enhver der har det samme har kunne mærke en forskel i kvaliteten af deres review og hvor seriøse deres scores og kritik punkter har været.


Der fik jeg li'som den... den sved... så da jeg gik ned og købte nr. 23 i... 1995... skulle jeg ha' LÆST det istedet for bare at lægge det nederst i bunken med de efterhånden 200+ numre af magazinet og når internationale spiljournalist-kolleger taler til mig om magasinet og redaktionen skulle jeg bare ha' holdt mig for ørerne. Undskyld.
Kunne du så ikke i det mindste skrive lidt pænere til folk. Det er ikke klædeligt at kalde folk for f.eks. "klovn", hvis ellers man ønsker at blive taget seriøst.
WehnerWehnerSkrevet 21/05-10 18:15 
Tonen ligger lige deromkring, hvor vi begynder at slette, så find venligst kammertonen igen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 22/05-10 09:20 
Gamespot : 10

Savle!
millenniummillenniumSkrevet 22/05-10 11:16 
Åååårrhhhh ... hvornår har der sidst været et så højt rated spil...?!
The medium is the message.
HankyHankySkrevet 22/05-10 14:18 
Jeg har prøvet det, og det er intet mindre end fantastisk!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 26/05-10 13:05 
millennium>
Åååårrhhhh ... hvornår har der sidst været et så højt rated spil...?!

Super Mario Galaxy 1? :P

Nej, forklaringen er tydeligvis at alle spilanmeldere i verden er blevet enige om at give SMG2 en vildt høj score "for sjov", fordi det ville være enormt kontroversielt.

Og for at forholde mig mere seriøst til emnet, så er jeg virkelig virkelig spændt på selv at prøve spillet nu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 30/05-10 12:44, rettet 30/05-10 22:45 
Fik spillet ind af døren i fredags og har spillet igennem de tre første verdener indtil videre.
Såvidt jeg kan se er spillet finpudset meget mere end det første Galaxy. Man bliver ikke længere spurgt om man vil gemme efter man får en stjeren, det gøres automatisk, brugen af et kort er mere overskueligt end hub'en i Galaxy 1, man skal ikke bekræfte for at take attachments fra brevene Peach sender, osv.
Også er antallet af stjerner i hver galakse mindre, hvor der før almindeligvis var 6 (tre almindelige, 1 gemt, 2 kometer, hvoraf en altid var lila mønter), er der nu gerne 2 almindelige, 1 komet eller 1 gemt stjerne. Det giver mere variation da man får flere galakser at se. Selv de små one-off galakser har ofte (altid?) en komet stjerne. Dukker der en komet op i en galakse kan man nu ignorere den og gå efter en almindelig stjerne, hvilket var ret irriterende i etteren.
De har også fjernet væddeløbs banerne som jeg synes var de svageste i etteren, sammen med de der baner med 100 lila mønter som er spredt ud over hele banen. Der er stadig baner med lila mønter, men det er ægte udfordringer, mere i stil med den famøse lila mønt bane i Toy Time Galaxy uden dog at være så hårde (indtil videre i hver fald).

Yoshi giver også et ordentligt pift variation. Hvor han i World jo sjældent var nødvendig for at klare en bane (undtagen de steder hvor man skulle flyve eller løbe over spikes), skal Yoshis specielle evner bruges i de baner han er. Om det er at svinge over afgrunde med tungen, eller lyse vej med den gule pære.
De nye dragter er sjove, specielt sky dragten kan jeg lide, og så er den super nuttet :)

Og DOG:
Jeg synes ikke jeg har haft den samme overvældene sjov fornemmelse som da jeg startede med Galaxy 1 dengang. Det er en fortsættelse og ikke en ny åbenbaring. Indtil videre i hvert fald. Der er jo stadig en del verdener jeg skal igennem før slutningen, og så mon ikke der er en hel ekstra verden at udforske når man klarer sig godt i de første?
SumezSumezSkrevet 31/05-10 09:48 
3of19>
Såvidt jeg kan se er spillet finpudset meget mere end det første Galaxy. Man bliver ikke længere spurgt om man vil gemme efter man får en stjeren, det gøres automatisk, brugen af et kort er mere overskueligt end hub'en i Galaxy 1, man skal ikke bekræfte for at take attachments fra brevene Peach sender, osv.

Hvis det bare er den slags ting, du mener med "finpudset", så fint. Men ellers kan jeg slet ikke se hvordan et spil kan være MERE finpudset end SMG1.

Og så er antallet af stjerner i hver galakse mindre, hvor der før almindeligvis var 6 (tre almindelige, 1 gemt, 2 kometer, hvoraf en altid var lila mønter), er der nu gerne 2 almindelige, 1 komet eller 1 gemt stjerne. Det giver mere variation da man får flere galakser at se.

Det er vel en positiv ting, men jeg synes egentlig i forvejen at der var meget få stjerner i hver galakse i 1'eren, i forhold til hvor meget variation de havde at byde på. Jeg er faktisk lidt ked af at høre at der er endnu færre i toeren. Men så længe der stadig er mindst ligeså mange stjerner i alt i hele spillet, er det vel ikke nogen dårlig ting.

De har også fjernet væddeløbs banerne som jeg synes var de svageste i etteren, sammen med de der baner med 100 lila mønter som er spredt ud over hele banen.

Jeg synes netop at de to typer baner fungerede rigtig godt, fordi der ikke var flere af dem end der var. De var jo stadig rigtig sjove at spille, og kunne godt lide udfordringen i væddeløbene som Luigi!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 31/05-10 10:19 
1'eren var meget finpudset, men jo, det er tydeligt at 2'eren er finpudset i endnu højere grad.

Jeg synes at femte, sjette og syvende stjerne man skulle finde i en galaxe (i 1'eren) var de mest trivielle, så det er klart positivt at der nu kun er 2-3 stjerner i hver. Der skulle være 240 stjerner at finde i alt - så kan man selv regne sig frem til, hvor mange forskellige baner der ca. er . Det er klart mere varierende end det første.

Det føles IMO stadig meget friskt, på trods af det er en 2'er. Jeg havde vurderet det til 11/10, hvis det lod sig gøre, men jeg ender nok bare med at må sænke mine nuværende vurderinger, for at få det til at passe. Uden tøven bedste spil anno 2010.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 31/05-10 10:41, rettet 31/05-10 10:41 
Færre stjerner pr. bane men flere og mere varierede baner er sød musik i mine ører :D

Hvordan er sværhedsgraden sammenlignet med etteren?
HankyHankySkrevet 31/05-10 11:00 
Generelt noget højere - især i de senere baner.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 31/05-10 11:03 
Men færre stjerner betyder også at flere stjerner er kometstjerner :P

Men det er svært at klage over noget, alt i SMG var jo sjovt.

Jeg synes bare det her spil burde se at komme ud i Europa, jeg hader at vi skal vente.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 31/05-10 11:07, rettet 31/05-10 11:08 
Australien får det senere end os, så sidst er vi ikke :D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 31/05-10 12:15 
En ringe trøst ;)
millenniummillenniumSkrevet 31/05-10 12:29 
Hanky>
Generelt noget højere - især i de senere baner.

Jeg håber heller ikke de har pillet for meget ved sværhedsgraden. Min 5årige søn kan spille en stor del af SMG, uden farmands hjælp, men New super mario bros til Wii er frustrerende svært for ham. Det er s'gu noget gejl, når børn ELSKER mario.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 31/05-10 12:42 
Jeg har det omvendt, det eneste jeg savnede fra SMG var mere udfordring. Fint at din søn kan spille det første SMG, men der skal også være noget til os andre. Det ville heller ikke være skidt for NSMBW hvis det havde haft lidt flere baner hvor sværhedsgraden lå i den høje ende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 31/05-10 12:56 
Nu består udfordringen, for bund erfarne og neurotiske spillere, jo netop at opnå ALLE stjerne i hele spillet.

Nintendo må jo også tænke lidt kommercielt :) Det nytter ikke at lave deres flagskabe så svære at kun 10% af markedet kan spille dem.
The medium is the message.
107 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig