X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Metal-tråden


Svar
CoreCoreSkrevet 20/02-10 21:53, rettet 20/02-10 21:55 
Er det ikke på tide at vi får en dedikeret Metal-tråd? Mest fordi at jeg selv går rundt og svæver over 2 (for mig) meget store Metal-nyheder. Men også fordi at vi skal have et sted at snakke Metal, uden at "musik-tråden" overtages af Electro-musik. Én "Årets Album"-tråd er bare ikke nok.

Min tanke med tråden her, er egentlig at man skal føle sig fri til at kaste a... Se hele indlægget
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
153 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 02/06-10 08:50, rettet 02/06-10 08:53 
Core>
Al musik der spilles på instrumenter, fortjener tusinde gange mere respekt end elektronisk skrammel.

Hvis jeg et øjeblik vælger at ignorere det faktum at den udtalelse udstiller hvor lidt du ved om musikproduktion, så kunne jeg alligevel godt tænke mig at høre dig komme med en forklaring på hvorfor du mener at det er tilfældet.

edit: Hvad har det da overhovedet med noget at gøre? KoRn spiller, så vidt jeg ved, "på instrumenter".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/06-10 11:07 
Core>
Al musik der spilles på instrumenter, fortjener tusinde gange mere respekt end elektronisk skrammel.

Det vil jeg nu også sige, er noget af en generalisering. Jeg respekterer feks. ikke Bjørn & Okay på trods af, at de er dygtige musikere. Jeg kan komme i tanke om uendeligt meget forskelligt mindre "talentfuldt" elektronisk musik, jeg hellere vil lytte til ;)

Men jeg tror godt, jeg forstår, hvad du mener. De fleste af de KoRn/Linkin Park -efterligninger, man får smidt i hovedet hele tiden, er direkte ynkelige at høre på. Feks. krummede jeg voldsomt tæer, da jeg så Tyrkiet's bidrag til dette års Melodi Grand Prix (kan det blive mere off-topic? :D). En lind smootie af alt hvad der kan krybe og gå af forskelligt moderne pop-metal påklistret det vanvittigt opfindsomme gruppenavn "Manga". Nu-metal er vist efterhånden den ko, som bliver mest tørmalket af musikindustrien :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 02/06-10 11:13 
Det er i hvert fald en af dem, det kan vi hurtigt blive enige om :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 02/06-10 11:23, rettet 02/06-10 11:30 
Hehe, jeg smiler hver gang jeg zapper forbi Boogie, og så toner der nogle top-hårde* drenge frem på skærmen. Klistret til med piercinger og tatoveringer. Gør klar til hvad der ligner fuld mølle på spaden, og så... daler der en engleblid popsang ud af tv'et, hvor man skal anstrenge sig for at høre, at der overhovedet spilles på guitar for ikke tale om, at genren engang har være i nærheden af rock :)

Så vi har nu-metal, der var en udvanding af grunge (som nogle vil sige var en udvanding (ikke mig) af punk og rock) og metal, og nu har nogle så tænkt, at der skal mere vand på, og givet os... nu-softpop-metal?

*På nær dem der har malet mere med make-up end tattoo.

EDIT: Ser at Killer Bean 2 allerede har talt om pop-metal, hvilket lidt får mig til at lyde som et ekko til sidst, men det var så ikke meningen :)
SaftenSaftenSkrevet 02/06-10 12:34 
Musik fortjener mere respekt end skrammel i det hele taget. Ligegyldigt om det ene eller det andet er lavet på instrumenter eller "elektronik".

God musik er god musik ligemeget hvordan eller af hvem det er lavet.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
SumezSumezSkrevet 02/06-10 12:37 
Præcis, det siger jo sig selv, det virker tåbeligt at påstå andet, men alligevel er der folk der bliver ved med det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 02/06-10 13:02, rettet 02/06-10 13:03 
Sumez>
så kunne jeg alligevel godt tænke mig at høre dig komme med en forklaring på hvorfor du mener at det er tilfældet.

Elektronisk musik sutter og sådan er det bare.

X antal musikere der skal lære at spille på hver deres instrument, sammensætte et skrevent nummer og opbygge en struktur sammen, er skills på et langt højere plan end en tegning der sidder og programmerer lortemusik på en PC.

Personlig holdning, det ved jeg godt, og det er ikke noget jeg gider at bruge tid på at diskutere, for det er rent modspil til en hændelse så dum, som når en der kalder sig "moderator" danser direkte ind i en metaltråd, for at bashe genren og derved faktisk alle andre der læser og skriver i den.

Se DET er tåbeligt.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 02/06-10 13:11, rettet 02/06-10 13:11 
Så fordi man har negativ kritik af noget musik indenfor metal, og samtidig er moderator, må man ikke ytre sin mening? Ej kom nu lige videre.

Det er en udbredt misforståelse at det at lave musik på computer er som at trykke på en knap, og så har man et hit.
Ligesom at man skal lære at spille på et instrument, skal man også lære at betjene computeren, og samtidig siger det absolut INTET om ens evne til at skrive et godt nummer.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CoreCoreSkrevet 02/06-10 13:15 
Sumez>
For the record er KoRn et af de eneste bands i den ellers typisk rædsomme genre, jeg kan respektere.

CenobiteDK>
Så fordi man har negativ kritik af noget musik indenfor metal, og samtidig er moderator, må man ikke ytre sin mening?

Det var i ikke noget musik indenfor genren, men netop hele den genre som tråden omhandler.

Men jo, det må man godt, det er bare ikke særlig konstruktivt i en tråd der omhandler metal, og følgerne deraf er at jeg smider min egen negative holdning den anden vej.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 02/06-10 13:15, rettet 02/06-10 13:16 
Nej, det er ikke en "personlig holdning", det er en direkte, åbenlys fejlagtig påstand. At man kan lave lortemusik ved at sætte nogle VST-presets sammen med nogle beats kan sidestilles med at enhver der har lært at spille guitar kan fyre nogle klassiske riffs af, men det laver ikke god musik.
Og det ændrer ikke på at elektroniske musikere som f.eks. Autechre har langt mere talent i deres lillefinger, end de fleste af de gymnasieguitarister, der stiller sig op og spiller den af nede på The Rocks scenegulv, nogensinde kommer i besidelse af.

Jeg har ikke bashet metal, min kommentar om "rædsom genre" var direkte rettet mod "subgenren" nu-metal, med inkluderet forbehold for at det ikke ALT sammen er lort, og iøvrigt en åbenlys subjektiv holdning. En udtalelse om hvem der har talent og hvem der ikke har, et ikke.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 02/06-10 13:20 
Faktisk, set i bakspejlet, så kan man sagtens få den opfattelse af sagen som Sumez gjorde. Jeg sad faktisk selv og tænkte at det da lige var lidt for tilfældigt at netop dét nummer som er single-kritisk, er det der bliver et single hit.

Du nævner selv at det var noget de bare lige bankede sammen, og af den grund kunne det sagtens have lydt af lort, og aldrig være blevet det hit det gjorde.
Men faktum er at nummeret følger de forskrevne regler med vers/omkvæd/mellemstykke/osv., og samtidig er yderst velproduceret.

Jeg kan sagtens huske da nummeret kom ud, hvor man samtidig fik forklaringen på nummret. Jeg tænkte fedt nok at de skider på det hele, men måske har man været lidt for godtroende?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SumezSumezSkrevet 02/06-10 13:28, rettet 02/06-10 13:28 
Bakspejlet, shcmakspejlet, det var det første jeg tænkte, da jeg hørte nummeret - sjovt nok på Boogie :P

Men jeg synes nu at "budskabet" i deres nummer holder ved, selvom nummeret i sig selv er noget af det der kritiseres. Måske endda kun endnu mere.

Selvom noget er velproduceret, behøver det ikke at være god musik, tværtimod mener jeg at det er helt andre faktorer der spiller ind, og et godt nummer ikke nødvendigvis er velproduceret, men det er en rimelig personlig holdning (som jeg dog ved at mange musikentusiaster deler med mig).

Men hvis man har talent nok, kan man jo sagtens smække et hurtigt "skodnummer" sammen på kort tid som ER både catchy og velproduceret, og derfor har hitpotentiale. Der er også netop derfor jeg ikke mener at velproduceret musik automatisk også er godt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 02/06-10 13:48 
Hehe, ja tænd bare for radion, hold da op hvor er der meget lort som udelukkende bliver spillet fordi det er velproduceret. Deprimerende.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 02/06-10 14:21 
Anyways, så er jeg igang med at varme op til Copenhell :-D

Hører en del Deftones lige pt., synes rigtig godt om det nye album "Diamond Eyes", dog er det det første nummer der tager flest kegler IMO.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 02/06-10 16:34 
... suk...


Cenobite - ved du noget om afterparty ?
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
JuggernautJuggernautSkrevet 02/06-10 16:38 
CenobiteDK>
Anyways, så er jeg igang med at varme op til Copenhell :-D


Hedning! Du afskriver Le Mans ( eller ihvertfald starten af den;-))
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
CoreCoreSkrevet 02/06-10 19:35, rettet 02/06-10 19:37 
Sumez>
Nej, det er ikke en "personlig holdning", det er en...

Tænk, at du vil bruge så mange kræfter og al den tid på at formulere dig i smarte ord og vendinger, uden at gide at afsætte den smule tid og hjernekapacitet det kræver at læse og forstå:

Core>
Personlig holdning, det ved jeg godt, og det er ikke noget jeg gider at bruge tid på at diskutere, for det er rent modspil...

Jeg forstår i øvrigt heller ikke at du kaster ord som talent ind i samme sætning som en musiker, som du tilsyneladende godt selv kan lide, og bagefter sammenligner ham med ikke-udgivne gymnasie-drenge der har fået en guitar i konfirmationsgave. Der må da være noget mere relevant at sidestille ham/dem med, hvis han/de er så dygtige.

Hvis det er så nemt at banke et hit sammen, og talent sagtens kan findes hos Aur...ech...whatshisface, hvorfor har han/de så ikke gjort det endnu?

Jeg føler ikke behov for at forsvare hverken KoRn eller deres singleudspil, da jeg ikke selv er særlig begejstret for dem, men på den anden side er det ikke mig der kaster mig ind i en tråd og basher emnet og de folk der kan lide det.

At du febrilsk prøver at gemme det væk igen ved at snakke om sub-genrer, kan ikke rigtig bruges til noget. Flere af de mennesker der skriver og læser tråden, er udtalte tilhængere af bands som System Of A Down, Linkin Park, Korn, Slipknot og (nyligst) Deftones, hvilke alle er bands der enten er eller er udspringere af Nu-metal. Kald dit angreb hvad du vil, det er stadig dårlig stil.

Min egen holdning til elektronisk musik kan ikke ændres, uanset hvor mange smarte vendinger og halvhjertede sammenligninger du hoster op med, så det er spildte kræfter.

Det kan sammenlignes med en dude der er vanvittig dygtig til at lave artwork i alverdens smarte programmer. Det kan helt sikkert se pissegodt ud, men i min verden er han stadig totalt ligegyldig ved siden af ham der kan lave det med en blyant og nogle farver.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 02/06-10 19:42 
CenobiteDK>
Men faktum er at nummeret følger de forskrevne regler med vers/omkvæd/mellemstykke/osv., og samtidig er yderst velproduceret.

Det er den opskrift der bruges i samtlige af Korns numre op til og med Take A Look In The Mirror.

CenobiteDK>
Hører en del Deftones lige pt., synes rigtig godt om det nye album "Diamond Eyes", dog er det det første nummer der tager flest kegler IMO.

Jeg er lidt overrasket over så mange Deftones-lyttere der pludselig er dukket op i forbindelse med Copenhell og det nye album. Ikke at de ikke altid har været der, jeg er bare overrasket over at jeg ikke har hørt denne hype før.

Jeg bryder mig ikke rigtig om Deftones nye stil, men var en gang rigtig glad for deres første to albums, og er stadig meget glad for White Pony. Har endnu ikke hørt det nye album, men hvis det minder for meget om det forrige, så falder jeg nok fra (igen).
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
TheDukeTheDukeSkrevet 02/06-10 20:06 
En hurtig anbefaling.
Gallows - Grey Britain fra sidste år dukkede ikke op på min radar før sidste uge, men fuck asier det er et fedt album. Og jeg hører endda normalt ikke så meget hardcore.

Gallows - Death Voices
http://www.youtube.com/watch?v=GESjkaz2FHA
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 03/06-10 00:51 
Fleshmangler>
Cenobite - ved du noget om afterparty ?

Næ desværre.

Juggernaut>
Hedning! Du afskriver Le Mans ( eller ihvertfald starten af den;-))

Yeah I know, det er heller ikke med min gode vilje, men har begrundet valget, så.. kom an :-p
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 03/06-10 01:04 
Core>
Jeg er lidt overrasket over så mange Deftones-lyttere der pludselig er dukket op i forbindelse med Copenhell og det nye album. Ikke at de ikke altid har været der, jeg er bare overrasket over at jeg ikke har hørt denne hype før.

Tja, i mange har jeg heller ikke hverken hørt eller hørt meget til Deftones. Men der er en del som sammenligner numre fra den nye plade med White Pony, og selvom de mellemliggende plader ikke har solgt dårligt, så er det kun de første 3 jeg havde kendskab til.
Så, der er en mulighed for at du kan lide det :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SumezSumezSkrevet 11/06-10 14:04, rettet 11/06-10 14:04 
I tilfælde af at der er nogle folk herinde, der er åbne overfor andet end nu-metal og død, så er her en anbefaling af et af mine absolutte yndlings metal-bands (om andre vil kategorisere det som "metal" er jeg ligeglad med - i forhold til min generelle musiksmag, er det rimelig spade)

Cyanotic. Overraskende ukendt band fra Canada. Stilen er industrial metal godt krydret med breakbeats og rusten elektronik, en formular der virkelig fungerer overraskende godt.

http://www.youtube.com/watch?v=gBnqFxXSEH0]Insurgence[/LINK]" target="">Insurgence
http://www.youtube.com/watch?v=6CkJbM3vwbU]Antithesis[/LINK]" target="">Antithesis
http://www.youtube.com/watch?v=_1jhMp1VI-A]Transhuman[/LINK]" target="">Transhuman

Alle numrene er fra albummet Transhuman (2.0), der efter min mening er det fedeste metal-album der er udgivet siden Killing Joke's andet selvtitlede album. :)


Hvis man godt kan lide Rammstein, men er træt af deres blødsødne og benløse lyd, og savner noget mere substans, er det på tide at rykke videre til Cyanotic. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/06-10 14:29, rettet 11/06-10 14:29 
Det er ikke ligefrem noget jeg ville kunne holde til ligge på sofaen og stene til. Men det ville være perfekt at have som baggrundsmusik, når man spiller et beskidt FPS af en slags. Jeg tror bare helst, jeg vil have mit Metal lidt mere simpelt. Der sker så meget på én gang, hele tiden, at det ender med mere at fremstå mere som stemningsmusik end som et voldsomt spark energi i fjæset (hvilket tit er det, jeg går efter). Du anbefalede mig også på et tidspunkt noget Trip Hop, hvor jeg ikke kunne lade være med at tænke "supermarked-muzak" (no offence). Tager jeg fejl, hvis jeg påstår, at du mest hører musik for at komme i en bestemt stemning?
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 11/06-10 14:37, rettet 11/06-10 14:37 
Det er rimelig selvsagt at det ikke er stenermusik, men jeg forstår ikke rigtig pointen. Ligger du i sofaen og stener til Slayer?

Vil næsten skyde på at det "trip hop" jeg har anbefalet var Leaf. Men i så fald, kan du ikke have hørt meget af det, hvis du kategoriserer det som "supermarkeds-muzak" - Det er nærmest i den direkte modsatte ende af spektret for interessant og gennemført musik.

Men nej, jeg hører ikke musik for at komme en bestemt stemning. Hvad jeg hører afhænger dog meget af hvilken stemning jeg er i. Cyanotic er først og fremmest festmusik. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/06-10 15:04, rettet 11/06-10 16:03 
Sumez>
Ligger du i sofaen og stener til Slayer?

Det kunne jeg sagtens finde på :)

Sumez>
Vil næsten skyde på at det "trip hop" jeg har anbefalet var Leaf. Men i så fald, kan du ikke have hørt meget af det, hvis du kategoriserer det som "supermarkeds-muzak" - Det er nærmest i den direkte modsatte ende af spektret for interessant og gennemført musik.

Jeg tror bare slet ikke, du har fattet det, jeg jeg har skrevet (eller mere sandsynligt, har jeg ikke formuleret det godt nok). Jeg forstår udmærket, hvad du mener med "interessant og gennemført". Men for mig betyder det bare at der bliver smurt alt for mange unødvendige lag oven på hinanden, så det hele ender med at blive så mudret og tyktflydende, at jeg ikke kan holde ud at høre på det. Det ender med at virke bedøvende på mig, og jeg tænker "muzak". Måske er det i virkeligheden bare mig, som lytter til musik for at komme i en bestemt stemning :)

Sumez>
Men nej, jeg hører ikke musik for at komme en bestemt stemning. Hvad jeg hører afhænger dog meget af hvilken stemning jeg er i. Cyanotic er først og fremmest festmusik. :)

Jeg synes også, jeg begyndte at rode mig lidt ud på noget tynd is med den slags lomme-psykoanalyse :D
AV Intelligent Terminal
KeenKeenSkrevet 11/06-10 15:08, rettet 11/06-10 15:11 
Har lige hørt dem igennem.. det lyder sku udemærket, tror dog ikke lige jeg vil betegne der som direkte fest musik for mig, men mere som god baggrundsstøj i hverdagen, kan specielt godt li' Insurgance, de bliver ihvertfald hevet op igen på et andet tidspunkt, tak for tippet :)
RuneSPRuneSPSkrevet 12/06-10 12:04 
Så har Equilibrium (tysk folk-metal) smidt hele deres nye album op på myspace http://www.myspace.com/equilibrium !
CoreCoreSkrevet 13/06-10 21:22 
FÅÅRK hvor var Deftones fede, totalt ynglingsactet på Copenhell.

Jeg tror aldrig jeg har hørt så god lyd på et Live-show før. Jeg blev nødt til at købe pladen.

Derudover så jeg kun Megadeths og Suicidals fulde sets, men kom også omkring Hatebreed, Whitechapel, Behemoth, Damned Things, Dillinger og 3 inches of blood, men udover Megadeth, Suicidal og Deftones var der ikke noget der indbød til at se hele settet, og det jeg ikke så har jeg det helt fint med at gå glip af.

Deftones var superfede, Suicidal var enormt festlige og dejligt old-school, og Megadeths show var lort, men de spillede da i det mindste Hangar 18.

Lidt kikset at teltet ikke var større, når nu vejret var så skidt. Men godt show, jeg er glad for at jeg tog afsted alligevel.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/06-10 12:18, rettet 18/06-10 12:19 
"Frozen" kan hentes gratis fra All That Remains hjemmeside hvis man tilmelder sig deres nyhedsmail. Super sang :)

http://www.youtube.com/watch?v=YcHu1EYRIfo]All That Remains - Frozen[/LINK]" target="">All That Remains - Frozen

http://www.allthatremainsonline.com/ (nederst på siden)

Der kommer i øvrigt nyt Disturbed i august og der skulle også komme nyt fra Linkin Park og Stone Sour i år!

Og med Bullet For My Valentine's Fever som efter min mening var skide godt er jeg vidst sikret et kanon musikår denne gang :D

http://www.youtube.com/watch?v=nSXnzrXAg6k]Disturbed - Another Way To Die[/LINK]" target="">Disturbed - Another Way To Die
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 10/07-10 17:00, rettet 10/07-10 17:01 
Jeg bliver lige nødt til at følge op på den her:
Core>
Og hvorfor lyder al dansk metal ens?

Når det så er sagt, vil jeg lige have med, at jeg på trods af alt, faktisk er ret imponeret over den nye Illdisposed.

Jeg er blevet alvorligt glad for den nye Illdisposed, og selv om de bestemt ikke er lige så skilled som meget af det metal, jeg ellers går og er oppe over, så holder det.

Dejlig kompromisløs dødsmetal, med god smadder på. Og hold da kæft hvor har Bo Summers vokal udviklet sig i den rigtige retning.

Og sidst lige en reminder:
Ny Avenged Sevenfold (med Mike Portnoy på trommer) d. 27. Juli!

Nu Gik Det Lige Så Godt
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 10/07-10 22:22 
Jeg ved ikke om det er fordi jeg efterhånden har adopteret bdm som death metal, men at kalde illdisposed for kompromisløst death metal kan jeg ikke helt sætte mig ind i og slet ikke deres nyere.

Hvad er det der gør det til kompromiløst death metal?
Jeg synes godt nok det bevæger sig mere og mere over i in flames , hypocrisy, soilwork og hvad de bands ellers hedder.
Melodic death metal som genren vidst nok er døbt, på trods af death metal elementerne er sparsomme.

Ikke fordi jeg går op i genre, men jeg kan ikke rigtigt se hvad der gør det til death metal udover det faktum at de er alment accepteret som et death metal band.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
CoreCoreSkrevet 10/07-10 23:41, rettet 10/07-10 23:51 
Det er da vanvittigt konstruktivt at du modsiger min genrebetegnelse, uden at komme med et bud på en genre selv.

Ikke at du går op i genre, hvad er det så lige du har ondt i røveren over?

Jeg vil også betegne Hypocrisy som Death metal, og fatter ikke en krone af din sammenligning med hverken Soilwork eller In Flames.

Hvad er det da der gør at Illdisposed ikke skulle være death metal? Og hvad er det egentlig du prøver at fortælle os?

Uanset hvad du kalder det, så syntes jeg at deres nye skive er superfed, og det kan genrebetegnelsen ikke rigtig ændre på.

Death Metal fordi at det indeholder alle de klassiske Death Metal-elementer som growls, langsomme og tunge riffs og fokus på de tunge elementer fremfor keyboard-bårne melodier og ting som det.

Kompromisløst fordi at der ikke lefles for mainstream-folket med kvalmende skønsang, ballader og akustiske mellemspil.

Og sidst: På grund af det faktum, at de er alment accepteret som et Death Metal band.

Så jeg bruger Netto-kortet og siger: Derfor! ;)

Og hvad er bdm?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
dpldplSkrevet 13/07-10 21:35 
Fik lige en mail fra iron maiden hjemme side, og deres nye music video til Final Frontier er ud og kan ses der(Link i bunden)

Er det kun mig der synes, det virker til de brugt alt for mange penge på den video? ><
(Så igen er min favorit music videoer dem hvor man også ser bandet spille i)

Har ikke noget imod deres nye sange ind til videre(denne + el dorado).

http://www.ironmaiden.com/
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 14/07-10 00:18, rettet 14/07-10 00:22 
Ja det var en fejl, jeg går op i genre med liv og sjæl.

Mit indlæg var et udtryk for min manglene forståelse for genren melodic death metal.
I navnet på genren indgår death metal, Men hvorfor er det der forsvinder så mange centrale elementer i death metal ligeså snart man skriver melodic forand, der er jo massere af "death metal" der stadig bliver puttet i death metal kassen men bare er über melodisk(læs: vital remains, necrophagist etc.)
Ja, det kan godt være det indeholder growl, men det er vel en af de mest anvendte vokal metoder i metal som overordnet genre.
Noget der helt klart er med til er definere death metal er trommespillet, hvor især blast beats er helt centralt, de fleste blast beats er sjovt nok også opkaldt efter death metal bands: Cannibal Blast, Smith Blast (suffo) osv.
Blast beats ser man dog ALDRIG hos melodic dm bands(ellers vil jeg gerne se eksempler?).
Rul ser man indimellem f.eks amon amarth, men stadig en sjældenhed og vel stadig et "vigtigt" element.
Guitarmæssigt er det svært at putte death metal riffs ned i en kasse eller lave en stereotyp på hvad death metal riffs er, mest fordi det ofte er en blanding af mange teknikker, men for det meste dog hurtigt.
I melodic dm er det tit powerchord riff med en anden guitar der spiller nogle gennemgående melodier der bliver gentaget over and over.
Og så er der hele energien i death metal som er fuldstændig anderledes, hvilket føre os over til tempo som oftes ligger + 220, hvor melodic dm typisk fræser rundt i 120-140-160 bpm.
jaja de fleste dm bands har jo så også deres svar på "born in a casket".

Well vi har vel bare forskellig opfattelse af ordet kompromisløs, jeg ser bare ikke powerchord basseret riffs, trommer der ikke topper 180 bpm og som forøvrigt ikke rigtigt indeholder videre variation, som kompromisløst, men man kan vel ikke være enige om alting.
Vokalen ville jeg godt kunne gå med til at kalde kompromiløs.
Det glæder mig da at de har afskrevet renvokal og keyboard på deres nyeste albums, selvom det nok var det eneste der tilføjede lidt variation til the prestige.

Når jeg snakker om genren death metal, så definere jeg det udfra de bands som jeg ser som vigtigst og har defineret genren, så når jeg snakker på baggrund af genren death metal er det de bands du skal have i baghovedet:
Cannibal Corpse, morbid angel, malevolent creation, gorguts, cryptopsy, suffocation, iniquity etc.
(det er med vilje jeg ikke har includeret divs. trash metal bands der var med til at starte genren men stadig spiller trash, entombed, dismembered og en masse andre. har også undladt Death.)

Nå, alle andre steder bliver de tre bands eller puttet ind under melodic death metal hatten.
Men det betyder måske bare du deler min skepsis hvad angår melodød som genren ?

dbm = brutal death metal: disgorge, deeds of flesh, serverior savior, gutteral secrete, decripit birth, hour of penance, gorgasm, visceral bleeding, disavowed, så er der selvfølgeligt også gudebandsne som Spawn of possession, psycroptic, odious mortem og det nye decripit birth, men det er endnu en undergenre som hedder technical brutal death metal.

Både Cannibal Corpse og Cryptopsy krydser ind over bdm. Hele KILL albumet med cannibal bliver categoriseret som bdm.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
CoreCoreSkrevet 14/07-10 16:29, rettet 14/07-10 16:47 
Fleshmangler>
Mit indlæg var et udtryk for min manglene forståelse for genren melodic death metal.

Den forstår jeg heller ikke, i hvert fald ikke hvorfor Illdisposed bliver klassificeret sådan. Så der er vi enige.

Fleshmangler>
Well vi har vel bare forskellig opfattelse af ordet kompromisløs

Min variant af kompromisløs i denne sammenhæng har jeg forklaret, men det ser også ud til at du fangede den, når du skriver:
Fleshmangler>
Det glæder mig da at de har afskrevet renvokal og keyboard på deres nyeste albums

...hvilket glæder mig at jeg ikke har hørt de albums hvor de bruger det ;)

Fleshmangler>
har også undladt Death

Hvorfor dog det? Ellers er jeg rimelig enig med din lille liste, selvom jeg selv ville have nævnt Obituary, Sadus, Carcass og...ja...Death før et par af dine.

Fleshmangler>
Men det betyder måske bare du deler min skepsis hvad angår melodød som genren ?

Det tror jeg...jeg blev lige lidt forvirret her, men jeg er ret sikker på at det er det jeg selv skriver først i dette indlæg.

Fleshmangler>
Både Cannibal Corpse og Cryptopsy krydser ind over bdm. Hele KILL albumet med cannibal bliver categoriseret som bdm.

Nu hænger jeg mig egentlig ikke så meget i hvad folk genrebetegner forskellige bands som, men efter min opfattelse, er der ikke langt mellem din definition af BDM (med undtagelse af nogle af de bands du nævner, dem kender jeg ikke), og så grindcore og alskens andre extreme-varianter. Death Metal kan jo også sagtens være langsomt, nedstemt og meget tungt, så det dækker vel efterhånden over en masse sub-genrer, ganske ligesom Trash-metal, heavy-metal og Progressive Metal også gør.

Egentlig hører jeg ikke så meget fra denne bås, og har ikke rigtig hørt traditionel Death Metal siden tidligt i 90'erne. Det er kun nogle få bands der har hængt ved, og endnu færre der bare bevares i erindringen (og samlingen) for gamle dages skyld.

Men definitionerne ændres jo hele tiden. Da Fear Factory i sin tid udgav Soul Of A New Machine, var det jo Death Metal, dog med nogle nytilføjesler man ikke lige havde et sted at smide hen. Idag vil man nok kalde det Industrial, Nu-metal eller noget helt tredje, men da de startede var de dødsmetal, og det er måske de gamle definitioner jeg hænger lidt fast i, for jeg har ikke en mere passende bås at smide den nye Illdisposed i, end Death Metal ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/08-10 21:48 
Gratis og lovlig download af titelnummeret fra All That Remains næste CD "For We Are Many" :D

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/03-14 18:11, rettet 02/03-14 18:17 
Der er godt nok sket en del med mine smagsløg, siden jeg sidst kiggede forbi den her tråd. Jeg vil godt stå ved en smule af det, jeg tidligere har skrevet, men jeg tilstår, at hovedparten af det er noget vås :D

Jeg må erkende, at jeg stadigvæk er en forfærdelig noob med hensyn til metal, men efter en tornado af indkøb, salg og udbytninger er jeg så småt begyndt at have en ide om, hvilke genrer der tænder mig. Klassisk britisk metal og Speed/Thrash er noget af det, der får mig op at køre for tiden. Judas Priest, Iron Maiden, Accept, Motörhead, Megadeth, Anthrax og (tidlig) Metallica består samlingen hovedsageligt af indtil videre. Og så har jeg selvfølgelig også en masse af det proto-Metal, jeg blev flasket op med fra spæd af. Deep Purple, Led Zeppelin, Black Sabbath osv.

(Vil selvfølgelig også gerne have nogle af de store Slayer-albums, men for ¤#¤"% hvor er de bare dyre, hvis man vil har de originale tryk)

Jeg har også snuset en smule til Power, Folk, Death, Black, Groove osv., men der er ikke rigtig noget af det, der får mig op at ringe. Jeg har desværre også en skade fra da jeg var ung. Naboens uhyggeligt hotte datter (halvt brasilianer) var meget glad for Aerosmith, så der var lige en priode, hvor jeg også var tosset med Aerosmith. Som resultat havde jeg for noget tid siden en større udrensning i samlingen, hvor en voldsom portion Glam og Hair -Metal blev byttet til noget bedre i Route 66. Men der er sgu nok alligevel noget af det bras, der sniger sig tilbage igen engang i fremtiden :)

Lige pt. har jeg forelsket mig i Riot - Thundersteel og de to første udspil fra Annihilator.
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/03-14 19:56, rettet 12/03-14 19:56 
Hold kæft, hvor jeg tåger rundt. Jeg har være rigtig, rigtig interesseret i Metal på det sidste, men det er vist mest som en forlængelse af min kærlighed til hård rock. Rigtig metal-head bliver jeg nok aldrig.

Opdagede også lige, at jeg har et par plader med det usle tyske thrash-band Deathrow stående. Jeg kunne bare ikke lade være med at købe en plade kaldet "Satan's Gift", når jeg fandt den i en genbrugs, der var indrettet i et tidligere missionshus :D
AV Intelligent Terminal
SaftenSaftenSkrevet 14/03-14 13:38 
Håber du svingede forbi Blind Guardian inden du afskrev power metal.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/03-14 15:08, rettet 14/03-14 16:23 
Hehe, det er sgu heller ikke kvaliteten af power metal, jeg ikke bryder mig om. Det er stilen.

Power metal, folk metal og den slags får mig til at tænke på folk, der går usundt meget op i live action role-playing. Det er fint nok, og jeg har intet imod personer, der elsker den slags metal (eller larping for den sags skyld). Jeg kan bare ikke holde til at lytte til det selv. Jeg synes ikke, det er beskidt nok... på trods af, at jeg er lidt af en pop-dreng.

(Ved godt, det lyder lidt hyklerisk, når jeg lige har købt tre plader med Riot)
AV Intelligent Terminal
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/03-14 18:06 
Yeah Blind Guardian!
Jeg er et eller andet sted i et ½ sekund på koncerterne fra Coburg. Jeg kan ikke huske hvor det var på DVDen... Shit det var 11 år siden! Time flies!

http://youtu.be/2eagw4YraKg
SaftenSaftenSkrevet 14/03-14 18:30 
Der er heller ikke særlig meget power metal der siger mig noget, men for helvede hvor er Blind Guardian bare catchy som ind i helvede.
Og det handler vel ikke så meget om stilen eller genren. Jeg vidste ikke at jeg kunne lide hip hop før jeg hørte et godt hip hop nummer, og ligeså vidste jeg heller ikke at jeg kunne lide power metal før jeg hørte Blind Guardian. Ville bare lige sikre mig at du havde stiftet bekendtskab med noget af det bedste.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
SvovlSvovlSkrevet 14/03-14 18:57 
Jeg faldt over den her igår: http://www.reddit.com/r/Music/comments/1z6pm7/what_artistsalbums_would_be_in_your_heavy_metal/
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/03-14 20:25 
Det er efterhånden også begyndt at gå op for mig, hvor luftig betegnelsen "Metal" egentlig er (li'som de fleste andre musikgenrer). Rock, Punk. Grunge og alt muligt andet i én stor pærevælling. Det påvirker alt sammen hinaden og der er ikke nogle klare regler for, hvad der er hvad. Heldigvis :)

Men her er i hvert fald ti plader, jeg virkelig gerne vil have fingrene i, eller helst ikke vil undvære:

Motörhead - Ace of Spades
Iron Maiden - Piece of Mind
Judas Priest - Painkiller
Accept - Restless & Wild
Metallica - Ride the Lightning
Slayer - Reign in Blood
Pantera - Cowboys from Hell
Megadeth - Peace Sells...But Who's Buying?
Testament - The Legacy
Anthrax - Among the Living
AV Intelligent Terminal
JuggernautJuggernautSkrevet 14/03-14 21:33 
Det er så skønt læsning med dine prioriteter, KB. Helt igennem old school og nogle værker, som du selv påpeger, er uundværlige i en samling. Specielt Testament er helt igennem fed:-)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/03-14 10:36 
Nu har jeg også langt om længe stiftet bekendtskab med Ozzy's solokariere. Havde fået indtryk af, at hans to første plader var must-haves, så jeg købte dem uden rigtig at ane, hvad de var for et par fisk. God gedigen pop blandet med en smule hård rock. Jeg kan ikke sige, at jeg er skuffet, men jeg havde godt nok forventet noget, der var bare en anelse hårdere :)
AV Intelligent Terminal
FancyPantsFancyPantsSkrevet 15/03-14 13:11, rettet 15/03-14 13:12 
Jeg tror The Essential Ozzy Osbourne er det album fra min (ufattelig lille) samling jeg har fået spillet mest tyndt over årene.
... Og også blandt noget af det første jeg købte, som ikke var sædvanligt teenagehitlisteskrald. :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/03-14 14:42 
Jeg føler på en eller anden måde også en smule lettelse over at have købt et par Ozzy-plader. Jeg synes, det retfærdiggør min svaghed for den pop'ede ende af Metal-skalaen lidt mere. Jeg fortryder faktisk lidt, at jeg har solgt alt mit Twisted Sister. Og selvom jeg tit har været ude med riven efter Mötley Crüe, er jeg også blevet lidt lun på deres første to plader. Der skal sgu også være plads til den slags :)
AV Intelligent Terminal
TheDukeTheDukeSkrevet 17/03-14 14:13 
Hvis du er til klassisk thrash, så må du ikke snyde dig selv for Kreator, Pleasure to Kill & Extreme Aggression hører til i enhver metalsamling. Onslaught & Agent Steel er to bands du også burde give en chance.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/03-14 15:46, rettet 17/03-14 15:55 
Jeg har før snuset en smule til Kreator. De virker bare ret humorforladte... på den triste kliniske måde.

EDIT: Agent Steel kunne vist meget, meget godt være noget, jeg skal have fingrene i :)
AV Intelligent Terminal
153 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig