X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Metal-tråden


Svar
CoreCoreSkrevet 20/02-10 21:53, rettet 20/02-10 21:55 
Er det ikke på tide at vi får en dedikeret Metal-tråd? Mest fordi at jeg selv går rundt og svæver over 2 (for mig) meget store Metal-nyheder. Men også fordi at vi skal have et sted at snakke Metal, uden at "musik-tråden" overtages af Electro-musik. Én "Årets Album"-tråd er bare ikke nok.

Min tanke med tråden her, er egentlig at man skal føle sig fri til at kaste a... Se hele indlægget
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
153 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 23/02-10 15:46, rettet 23/02-10 15:47 
Core - Langt de fleste bands der skal have den der "nye" metal lyd bruger sampled trommer, så for ikke så lang tid siden en liste(mener jeg har bookmarket linket på min pc, så vender lige tilbage) over producere der brugte det, de eneste jeg kan huske er killswitch engage, opeth, og lamb of god. De fleste producere har deres egne samples de bruger af, men nogle laver det også fra de trommer direkte fra det trommesæt de sidder ved.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
SaftenSaftenSkrevet 25/02-10 22:10 
Apropos Killswitch Engage, så kommer de til Roskilde i år. Så indtil videre er det dem og NoFX der skal sælge mig billetten i år.

Og så lige link til deres cover af Holy Diver:

Holy Diver af Killswitch Engage & Dio
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
CoreCoreSkrevet 25/02-10 22:37, rettet 25/02-10 22:40 
Fleshmangler>
så vender lige tilbage

Det bliver du da vist nødt til. For det lyder da helt sort det der, selvom ingen af de bands er bands "som jeg nævner" ;)

Saften>
Så indtil videre er det dem og NoFX der skal sælge mig billetten i år.

Apropos billetter. Så blev Deftones annonceret som "endnu et hovednavn" til Copenhell. Det skete samtidigt med offentliggørelsen af at Suicidal Tendencies også kommer (hvis man da skulle gide at se Suicidal uden Robert Trujillo). Af andre udenlandske navne kommer i forvejen Megadeth, Behemoth og Napalm Death. Der kommer selvfølgelig også en ordentlig håndfuld danske bands.

Jeg syntes nu selv at der stadig at mangler et "federe" band, til at lokke mig ned efter billetten.

Copenhell
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 25/02-10 23:00 
Jeg skal også til Copenhell, og håber virkelig Arch Enemy kommer forbi, det er en oplagt mulighed.!
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
CoreCoreSkrevet 25/02-10 23:17 
Se de ville i hvert fald være endnu et godt argument for mig.

Men skal vi have skandinavere herned, så ville jeg foretrække Children Of Bodom, men de ville til gengæld også sikre at jeg skulle afsted :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 25/02-10 23:24 
Så dem da de varmede op for slipknot, det var okay, men heller ik mere.. selvom jeg syntes de laver fed musik.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
CoreCoreSkrevet 26/02-10 00:06, rettet 26/02-10 00:06 
Jeg har aldrig set dem. Hverken COB eller AE :(
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 26/02-10 00:28 
De sagde os det vidst var første gang de gæsted DK.. Children, så de har så vidt jeg ved ik spillet en fuld koncert før?

Arch Enemy så jeg til Black Crusade Tour, med Shadows Fall, Trivium, Machine Head og DragonForce.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
SaftenSaftenSkrevet 26/02-10 00:42, rettet 26/02-10 00:44 
Hmmm, så har vi været til de samme to koncerter. To af mine venner var fuldkommen knust da Machine Head meldte afbud anden gang, men der blev hældt nogle flere bajere på maskineriet og så var de da osse klar på circle pit til Slipknot.
Men både Arch Enemy og Children of Bodom så jeg fra tilskuerpladserne, og syntes ikke de formåede rigtig at rive en op af sædet. Havde dog også travlt nok i forvejen med at få promillen op på et respektabelt niveau. Begge gange.

EDIT: Nåja, DragonForce var nok noget af det mest malplacerede blandt de andre bands, koncerten var gabende kedelig.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 26/02-10 02:39 
Core>
Det bliver du da vist nødt til. For det lyder da helt sort det der...

Det er helt normalt at bruge samples som lægges ind sammen den rigtige trommelyd, og nogle gange helt erstatter den. Speciel storetrommer er samplede. Der er jo ingen der kan spiller hurtigt og samtidig slå hårdt, så derfor trigger man samples med et lydmodul, eller med Sound Replacer i ProTools.

Live bruger man triggers som monteres på trommerne så man kan have en tromme med smæk i selvom trommeslageren ikke slår specielt hårdt.
Det kan også bruges til at trigge andre lyde, eks. eksplosioner, skud eller hvad folk nu finder på.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CoreCoreSkrevet 26/02-10 08:21, rettet 26/02-10 08:23 
CenobiteDK>
Live bruger man triggers som monteres på trommerne så man kan have en tromme med smæk i selvom trommeslageren ikke slår specielt hårdt.

Det er vel lidt det samme som de her "kædetræk" en del trommeslagere bruger. Men mig bekendt gælder dette kun stortrommerne.

CenobiteDK>
Det er helt normalt at bruge samples som lægges ind sammen den rigtige trommelyd, og nogle gange helt erstatter den.

Det kommer vel i høj grad an på hvilke bands vi snakker om, og mht. bands som Divine Heresy, Lamb Of God og Black Dahlia m.fl. lyder det ikke helt åndssvagt, og jeg kender ikke Opeth godt nok til at kunne sige nogen i mod.

Men jeg (stadig antagende at vi primært snakker om stortrommer her - og egentlig kun når der er mere end én i brug) har svært ved at se at Killswitch Engage skulle bruge det, især fordi at det jo ikke går SÅ hurtigt igen på stortrommerne deri. Og det er da vanvittigt fesent hvis de/han gør.

Anyway, så er Devildriver noget nær det eneste af "mine bands", som jeg kan forestille mig skulle gøre brug af det, og her ville det også forklare en del, for han spiller usædvanligt hurtigt og vanvittigt kontrolleret.

Hvad hedder resten af software- og hardware-løsningerne der bruges til dette? For så kan det vel ses i CD'ernes inlays, hvor man normalt kan se alt andet "værktøj" der har været i brug.

EDIT: As Blood Runs Black og Winds Of Plague kan vel for den sags skyld også være nogle af dem. Havde glemt at jeg havde dem med på listen.

Hvad skete der egentlig med As Blood Runs Black? Skal de aldrig have andet end den ene plade på gaden?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 26/02-10 13:22 
Core>
Det er vel lidt det samme som de her "kædetræk" en del trommeslagere bruger.

Kædetræk?

Core>
Det kommer vel i høj grad an på hvilke bands vi snakker om, og mht. bands som Divine Heresy, Lamb Of God og Black Dahlia m.fl. lyder det ikke helt åndssvagt, og jeg kender ikke Opeth godt nok til at kunne sige nogen i mod.

Helt sikkert. Men nu er det jo en metal-tråd det her, så synes ikke der var megen grund til at uddybe. I løbet af de sidste 10-15 år er det blevet mere udbredt at bruge samples (dubbing) udover den ekstreme ende af metallen.
Opeth er nok et meget godt bud på nogen som enten ikke bruger det, eller kun bruger det i meget let grad, f.eks. på deres hårdere numre.
Kender du Def Leppard's skive Hysteria fra '89? Den skive er kendt for at have en ultra overproduceret lyd, specielt på trommerne.
Fra wiki:
In addition, all of the album's drum sounds were samples recorded by Lange and the engineers, then played from the Fairlight CMI. In a 1999 interview with Mix Magazine, engineer Mike Shipley noted, "Pyromania was done the same way, on cheesy 8-bit Fairlight technology where we had to figure out how to record everything at half speed into the Fairlight to make it sound like it had some tone to it, and we'd be stacking up a bunch of snares and bass drums."

Læs mere her: [LINK]http://en.wikipedia.org/wiki/Hysteria_(Def_Leppard_album)#Concept[/LINK]

Core>
Men jeg (stadig antagende at vi primært snakker om stortrommer her - og egentlig kun når der er mere end én i brug) har svært ved at se at Killswitch Engage skulle bruge det, især fordi at det jo ikke går SÅ hurtigt igen på stortrommerne deri. Og det er da vanvittigt fesent hvis de/han gør.

Anyway, så er Devildriver noget nær det eneste af "mine bands", som jeg kan forestille mig skulle gøre brug af det, og her ville det også forklare en del, for han spiller usædvanligt hurtigt og vanvittigt kontrolleret.

Det er ofte kun storetrommer ja, men er efterhånden også brugt på de andre primære tønder, dvs. eks. lilletromme.
Har lige lyttet lidt til Killswitch, og jeg er slet ikke i tvivl om at de har samplet/trigget trommerne. Alle slag er lige kraftige, og har samme klang hver gang, så de er helt sikkert samplet for at få så ensartet, kraftig lyd på alle slag. Metal i en nøddeskal.

Core>
Hvad hedder resten af software- og hardware-løsningerne der bruges til dette? For så kan det vel ses i CD'ernes inlays, hvor man normalt kan se alt andet "værktøj" der har været i brug.

Det alle de store professionelle studier bruger er Digidesign Pro Tools. Det er mere eller mindre de facto standard for alle studier, uanset hvor store de er, og med de små (begrænsede) udgaver af programmet, er programmet også brugt i mange hjemmestudier, jeg har det selv. Det gør det langt lettere at tage sine sessions med i studiet når der skal indspilles eller mixes.
De store versioner kræver dyrt hardware, og det er på det område at de små studier adskiller sig fra de professionelle. De små studier har ikke et budget på 100-200.000 kr. til et komplet hardware og software system (DAW - Digital Audio Workstation).
Derudover kommer der masser af plugins, indbygget i Pro Tools er Beat Detective, som kan analysere trommer og rette dem til efter en procentsats.
Som nævnt før er Sound Replacer ret udbredt, der findes også alternativer som ApTrigga, som i bund og grund gør det samme. Plugins'ne er avancerede nok til at kunne bruge flere lyde med forskellig anslagskraft, afhængigt af hvor hårdt der bliver slået på trommen.
Alternativer til Pro Tools er eks. Steinberg Cubase, Ableton Live, Apple Logic, Cakewalk Sonar, bare for at nævne et par stykker.

Men disse værktøjer er typisk ikke nævnt i bookletten, hvorfor direkte fortælle at man "snyder"? Tidligere var man hemmelige om det, men nu er det nærmere så normalt at der ikke er nogen grund til at nævne det, fordi det ville være et retorisk spørgsmål til lydteknikeren der har mixet pladen.
Og samtidig afslører man jo ikke sine metoder til at opnå en bestemt lyd, hvis det er ens trademark. ;-)
Jeg ved at Jacob Hansen sampler alt, og han har lavet ufattelig mange plader efterhånden.

Hansen Studios | The sound of magnitude
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 26/02-10 14:00 
Dream Theater, Avenged Sevenfold, Devildriver, Children Of Bodom, Machine Head, All That Remains, Trivium, Pantera, As Blood Runs Black og Winds Of Plague.

Dream theater bruger det ikke på samtlige trommer, Mikes største fortrydelse igennem hans kariere er valget af lilletromme sample på images and words som han har sagt en del gange efterhånden :P (btw deres fedeste udspil).

Jeg ved ikke om Pantera, As Blood Runs Black og Winds Of Plague (kender ikke de to sidste)har sampled trommer, men resten tror jeg du kan være ret sikker på gør.

På opeths 2 nyeste udgivelser er jeg 100 % på de er sampled.
Mest fordi jeg har læst det

Kæde? :P er det snyd ? de hurtigste trommeslager bruger alligevel næsten altid "faste" pedaler som axis, jeg bruger selv remtræk da det skulle reagere hurtigere end kædetræk.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 26/02-10 14:06 
Der står ikke hvilke udstyr de har brugt til at optage med i booklets.
Det kan man tilgengæld se på divs. lyd-nørde forums hvor der tit er mange kendte producere som deltager aktivt i debat.
Lilletrommen bliver tit bare sampled 50/50 eller 60/40 for at få lidt akustisk lyd med.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
CoreCoreSkrevet 26/02-10 16:53, rettet 26/02-10 16:54 
Wow, det var godt nok en lang gang studieteknik :S

CenobiteDK>
Kender du Def Leppard's skive Hysteria fra '89? Den skive er kendt for at have en ultra overproduceret lyd, specielt på trommerne.

Er han ikke også næsten den eneste, der kan få love til at bruge det, uden at blive anklaget for snyd? :P

CenobiteDK>
Men disse værktøjer er typisk ikke nævnt i bookletten, hvorfor direkte fortælle at man "snyder"?

Så sætter vi vores lid til at Fleshmangler får støvet sin liste over producere op.

Fleshmangler>
Dream theater bruger det ikke på samtlige trommer, Mikes største fortrydelse igennem hans kariere er valget af lilletromme sample på images and words som han har sagt en del gange efterhånden :P

Har han overhovedet brugt det siden så? For på "studio"-DVD'en til Systematic Chaos er der en lang sekvens hvor Portnoy spiller en af sangene fra ende til anden, hvorefter hele holdet danser rundt med armene i vejret over at han indspillede et helt nummer i et træk.

CenobiteDK>
Kædetræk?

Fleshmangler>
jeg bruger selv remtræk da det skulle reagere hurtigere end kædetræk.

Det lyder som noget i kan klare indbyrdes. Jeg spiller ikke trommer, og kommer ikke i studier. Jeg er bare slutbruger ;)

Fleshmangler>
Kæde? :P er det snyd ?

Det har jeg i hvert fald ikke sagt.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 28/02-10 13:20 
Kæde vs Rem - bleh, begge dele er forældet ift Axis pedaler, som hverken det ene eller det andet. De kan spille MEGET hurtigere med fast træk, som Flæske også nævner, og så har de strammere fjedre. De er faktisk næsten umulige at spille langsomt med, hehe.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
TheDukeTheDukeSkrevet 03/03-10 20:19 
Saften>
EDIT: Nåja, DragonForce var nok noget af det mest malplacerede blandt de andre bands, koncerten var gabende kedelig.

Der er jeg 100% enig, jeg begyndte at føle aftenen ville tage et dyk da de bar deres ventilatorer ud på scenen.

For de skulle have vind i håret, jo.
dpldplSkrevet 03/03-10 23:38 
Dragonforce = Værest Power metal band der er, kun folk uden smag der kan lide dem! :P (der findes en power metal elsker der vil hører dem overhovedt)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 09/03-10 08:17 
Så nu er jeg stortset kommet på plads efter at være flyttet til østerbro, så nu er jeg aktiv igen herinde.

Jeg har pga. flytning osv. ikke haft adgang til min pc endnu, men søgte lidt rundt for at finde ting til at understøtte min påstand.
Jeg kom pludselig i tanke om Andy Sneap som jo er en meget anerkendt producere, han arbejder især på roadrunner men også nuclearblast.
Han er kendt for at være langt fremme med produktion især og lige netop for sampling af trommer (som jo var det vi snakkede om) men også at han var en af dem der startede med at reamper guitar lyd og at bruge impulser istedet for guitar kabinetter.

Smider lige en liste med hvad han har produceret af albums eller har mixet.
Listen understøtter en del af de bands der er omtalt.

Production discography

Accept - Blood of Nations
Arch Enemy - Anthems of Rebellion, Dead Eyes See No Future, The Root of All Evil
Benediction - Grind Bastard
Blaze Bayley - Silicon Messiah, Tenth Dimension, As Live As It Gets, Blood and Belief
The Blueprint - "zero*zero*one", "Ecliptic"
Cathedral - Caravan Beyond Redemption
Consumed - Breakfast at Pappas, Hit for Six, Pistols at Dawn
Cradle of Filth - Godspeed on the Devil's Thunder
Earth Crisis - Breed the Killers
earthtone9 - arc'tan'gent
English Dogs - All The Worlds A Rage, Bow To None, What A Wonderful Feeling
Exit Ten - This World They’ll Drown (mini-album)
Exodus - Tempo of the Damned, The Atrocity Exhibition... Exhibit A, The Atrocity Exhibition... Exhibit B
Hecate Enthroned - The Slaughter of Innocence
Iron Monkey - Iron Monkey, Our Problem
Kill II This - Deviate, Trinity
Kreator - Violent Revolution, Enemy of God
Machine Head - Through the Ashes of Empires
Masterplan - Masterplan, Aeronautics
Megadeth - United Abominations, Endgame
Nevermore - Dead Heart in a Dead World, This Godless Endeavor
Onslaught - Killing Peace
Pissing Razors - Pissing Razors, Cast Down The Plague
Rise To Addiction - A New Shade of Black for the Soul
Skinlab - Bound, Gagged and Blindfolded, Disembody: The New Flesh
Stuck Mojo - Declaration Of A Headhunter, HVY1, Rising

Mixing discography

36 Crazyfists - A Snow Capped Romance, Rest Inside The Flames, The Tide and Its Takers
Arch Enemy - Wages of Sin, Doomsday Machine, Live Apocalypse (DVD), Tyrants of the Rising Sun (CD & DVD), The Root of All Evil
Artillery - B.A.C.K.
As I Lay Dying - Shadows Are Security
Biomechanical (band) - The Empires Of The Worlds
Caliban - The Opposite From Within, The Undying Darkness
Chimaira - Resurrection
Cradle of Filth - Thornography
Despised Icon - The Ills Of Modern Man
DevilDriver - The Fury of Our Maker's Hand (live tracks on Special Edition), The Last Kind Words
Dew-Scented - Incinerate
Entombed - Monkey Puss (Live in London)
Exodus - Another Lesson in Violence, Shovel Headed Kill Machine, Let There be Blood
Fozzy - Fozzy, Happenstance
Gigantour 2 (CD & DVD)
Into Eternity - The Scattering of Ashes
Job for a Cowboy - Genesis
Killswitch Engage - Alive or Just Breathing, The End of Heartache
Kreator - Violent Revolution, Live Kreation, Enemy of God Revisited (DVD)
Living Sacrifice - Conceived In Fire, The Infinite Order
Machine Head - The More Things Change...
Megadeth - Warchest (boxset), Blood in the Water: Live in San Diego (DVD)
Napalm Death - Breed to Breathe, Inside the Torn Apart
Nevermore - Dead Heart in a Dead World, Enemies of Reality (Remix), This Godless Endeavor, Year of the Voyager (CD & DVD)
Opeth - Deliverance, Lamentations (Live at Shepherd's Bush Empire 2003) (DVD)
Roadrunner United
Soulfly - The Song Remains Insane (DVD), Conquer
Skinlab - reVolting Room
Spiritual Beggars - On Fire
Testament - The Gathering, First Strike Still Deadly, Live In London, The Formation of Damnation
Trivium - Ascendancy
Unearth - The March
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
dpldplSkrevet 09/03-10 17:47 
Vis der andre folk der kan lide/elsker power metal ligesom mig, så er der en god nyhed.

Rhapsody of fire har skiffet til Nuclear blast og kommer med ny CD her i april. Men bedste er de udgivet den første sang på net helt gratis!

Skal selv til hører den nu. (11mb på 25mbit tager ingen tid og at blive hentet :P)

Link direkte til hvordan man får sange gratis.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/04-10 17:12 
Killer Bean 2>
Core>
Skal du ikke bare have noget Wolfmother så?

Det kan du tro, jeg (også) skal! Hvorfor har jeg helt glemt at købe noget med dem?

Jeg fik købt Wolfmothers første plade. Desværre blev jeg temmelig skuffet. Jeg synes de prøver alt, alt for hårdt på at være en direkte efterligning af alle de fedeste grupper fra sen-60'erne/70'erne, i stedet for selv at lave en fortolkning af stilen (noget af det, jeg elsker ved grupper som Queens of the Stone Age og The White Stripes). I mine ører, ender det lidt med at blive en ufrivillig parodi :/

Jeg er til gengæld blevet fuldstændig tosset med corny 80'er Metal lige for tiden. Specielt da det er gået op for mig, at man kan få brugte vinyler med alt muligt guf for næsten ingen penge. Feks. har jeg lige "vundet" Accept - Balls to the Wall til 11 kr på QXL. Hvor sindsygt er det lige?
AV Intelligent Terminal
CoreCoreSkrevet 20/04-10 17:46 
Så skal du da ind og se Ozzy i Herning ;)

Prince Of Darkness i det mørke...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 20/04-10 18:00 
For lige at runde trommesnakken af for mit eget vedkommende:

Det tog noget tid, men jeg har fanget hvad i mener mht sampling af trommer nu. Og som jeg forstår det, er det jo bare et producer/mixer-trick der bruges til at finpudse lyden, ligesom det også er tilfældet med indspilning af alle andre instrumenter og vokal (flere takes, manipulation med flere spor o.l.).

Så det generer mig egentlig ikke, så længe det er et tiltag, der benyttes for at mine plader skal lyde bedre. Det havde været noget andet, hvis det blev brugt til at fake skills som trommeslageren ikke har (F.eks. som at lægge flere trommeslag ind, end trommeslageren i virkeligheden er i stand til at spille). Dette er der da sikkert også nogle der gør, og det er noget skidt.

Næsten speaking of:
Jeg har hørt den nye Fear Factory igennem flere gange nu, og er for første gang i flere år glad for FF-plade. Lyden er den gode gamle Demanufacture-stil. Selvom denne unægteligt er noget outdated nu, så er det præcis hvad jeg havde behov for, for at kunne genfinde glæden for Fear Factory. Også selvom det på et eller andet plan stadig er "for gamle dages skyld". Dino Cazares er tilbage i bandet igen, og Raymond Herrera (trommeslageren) er nu blevet skiftet ud med legenden Gene Hoglan (Death, Testament m.m.), og resultatet er en meget energisk metalskive i den gode gamle FF-stil. Især nummeret Christploitation syntes jeg skinner.

CopenHell:
Jeg har købt min billet, og glæder mig som et lille barn. Det var Devildriver der afgjorde det for mig, og dagen efter at det blev annonceret at de kommer, købte jeg min billet. Nu holder jeg vejret i spænding efter at høre hvem de sidste 4 bands bliver, disse skulle efter sigende blive offentliggjort her i April.

Der afholdes en lignende festival i Sverige hvor flere af CopenHell-bands'ene også spiller, og det kunne vel godt tænkes at nogle af dem der skal til Sverige, også kan nå at komme til København. Egentlig håber jeg det ikke, da dette meget vel kunne resultere i at Slayer kommer på CopenHell, og dem kunne jeg godt undvære, men på den anden side ville det ikke genere mig hvis Stone Sour dukkede op. Dog så jeg allerhelst noget tungere, meget gerne Children Of Bodom (De har ikke så langt).

Christploitation
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 20/04-10 18:38 
Core>
Det tog noget tid, men jeg har fanget hvad i mener mht sampling af trommer nu. Og som jeg forstår det, er det jo bare et producer/mixer-trick der bruges til at finpudse lyden, ligesom det også er tilfældet med indspilning af alle andre instrumenter og vokal (flere takes, manipulation med flere spor o.l.).

Det havde været noget andet, hvis det blev brugt til at fake skills som trommeslageren ikke har

Beklager at skyde dine illusioner ned, men det er altså også for at få en utrolig jævn lyd i stortrommeslagene. Hvis man sidder og spiller en Rock 1 på 90 bpm bemærkes det stort set ikke, hvis der er en lille variation i stortrommeslagene, men ved jævne sekstendedele på så er det en anden sag. Hver lille variation skiller sig ud. Så det er også et spørgsmål om skills, bare lidt anderledes end de skills, du nævner.

Men alle gør det.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JuggernautJuggernautSkrevet 20/04-10 19:34 
Core>
...kunne resultere i at Slayer kommer på CopenHell, og dem kunne jeg godt undvære...

What?!? Er du helt ved dine fulde fem? ;)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
CoreCoreSkrevet 20/04-10 19:58, rettet 20/04-10 19:59 
Wehner>
Beklager at skyde dine illusioner ned, men det er altså også for at få en utrolig jævn lyd i stortrommeslagene.

Det gør du ikke, det var også den forståelse jeg selv havde fået. Men for mig at se, er det ikke mere "snyd" end bands der sampler flere guitarspor under en solo, fordi at der kun er én guitarist, eller forsangere der indsynger sangen i brudstykker. Især vokalen er jo en indspilningsproces der redigeres i meget høj grad, for at få det til at lyde optimalt, hvilket i mange tilfælde er en umulighed for sangeren at gøre fejlfrit enten live eller i ét take. Det samme kan siges om indspilning af guitar og bass, der optages i brudstykker. Så længe det gøres som en finpudsning af "studielyden", og egentlig gøres for at den færdige CD lyder bedst muligt, så generer ting som det mig ikke.

Vel at mærke så længe jeg har indtrykket af at musikerne er i stand til at spille det samme i virkeligheden. Også selvom en forsanger lyder lidt mere forpustet, slapbassen forsvinder fordi at bassisten spiller med plektar (arh, den er næsten værre) eller X antal stortrommeanslag lyder lidt mere vage end de andre ;)

Juggernaut>
What?!?

Yep, har aldrig brudt mig om Slayer, og kommer aldrig til det. Jeg hader Tom Arayas vokal, og har det meget svært med deres larmesoloer, hvor de (efter min mening) sætter tempo over skills.

Jeg elsker dog Dead Skin Mask, men ét godt nummer er bare for lidt for et band der har eksisteret i over 20 år ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 20/04-10 20:04, rettet 20/04-10 20:06 
FÅRK ME!!!!

Jeg har jinxet mig selv, et par timer efter jeg skrev om Copenhell her, røg Devildriver af plakaten.

DET er bare den vildeste neder. De var virkelig det bærende element for at jeg skulle afsted.

Der loves nye navne fra USA, Canada og Sverige i morgen, og rygterne lyder allerede på Opeth, Tool og Voivod. Dette efterlader kun to åbne slots, til et evt. salgsargument for mig, og sker det ikke, så tror jeg sgu jeg sælger billetten igen :(

LorteCopenHell!!!

Devildriver ude, Copenhell er ligegyldigt igen...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 20/04-10 21:53 
Ok. Jeg er i hvert fald enig med dig i at det vigtige er, at lytteren får det optimale produkt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/04-10 22:20 
Og så alligevel passe på, det ikke bliver for sterilt :)
AV Intelligent Terminal
CoreCoreSkrevet 20/04-10 22:24 
...eller aflyst.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 20/04-10 23:35 
Pete Steele (Type O Negative) er død, hvis det skulle være undgået nogen intereseredes opmærksomhed.

Everything Dies
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 29/04-10 21:59 
Jeg har 2 CopenHell-billetter til salg, hvis nogen skulle have interesse. Jeg håber på en plov pr. stk.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 25/05-10 14:24 
Poul Gray fra slipknot er fundet død på sit hotelværelse, ingen kender endnu den direkte oversag.

http://politiken.dk/kultur/article978869.ece
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
SaftenSaftenSkrevet 25/05-10 14:51 
Pete Steele, Dio og nu Poul Gray. Hvad sker der for maj måned. Der er blevet drukker mange guldgravøl her på det seneste.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 25/05-10 15:19 
Ja, de dør i klynger, sidste gang var det Ben Marlin, Jared og Vitek
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
CoreCoreSkrevet 25/05-10 16:50 
Og The Rev i December, meget trist.

På den anden side, har Mastodon lige aflyst Copenhell, og selvom det måske for manger en dårlig nyhed, så er det for mig en gangske god en af slagsen.

Lige siden Devildriver kun er blevet afløst af lort, og jeg selv bestemte mig for at tage afsted bare for metalfestens skyld, har jeg håbet på at nogen ville aflyse, så vi fik en ekstra chance for at der kunne komme bare et enkelt band jeg virkelig gider at se. Nu er det endda et af hovednavnene der har aflyst, så nu er der igen håb for noget godt. Og Mastodon var jeg helst fri for i forvejen.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
JuggernautJuggernautSkrevet 25/05-10 18:36 
Det gør mig ondt at skulle gå glip af Megadeth og i særdeleshed Behemoth, men nu er der jo Le Mans den weekend.. :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 25/05-10 21:59 
Jeg skal se Behemoth (igen). Godt nok er Le Mans er tradition for os, men det trækker sgu det stads.

Det er det første metal arrangement af den kaliber i KBH, og det vil jeg gerne støtte op om, så det ikke bliver et engangsshow. :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
WehnerWehnerSkrevet 01/06-10 19:19 
Jeg var i byen i weekenden og var ude at hoppe lidt, da de spillede Korn på Rock Nielsen.

Jeg vil gerne lokalisere det nummer, de spillede, men jeg kan ikke huske det overhovedet :) - kun at det var fedt og at der var knald på. Like Limp Bizkit - only good.

Så hvilke Korn-numre er kendte nok til, at blive spillet i Jomfru Ane Gade?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 01/06-10 20:27, rettet 01/06-10 20:32 
Yall Want A Single - All In The Family - Did My Time - Blind - Got The Life - Freak On A Leash - Here To Stay - A.D.I.D.A.S - Faggot - Play Me - Wicked m.fl.

Hjælp mig med at hjælpe dig, så finder vi det helt sikkert.

Var det metal-agtigt (lange riffs osv), eller var det tungt og "afstumpet" med meget løse bass-strenge? Var der rap? Scratch? En eller flere vokaler? Eller små hiphop-agtige beats i outro/intro?

Jeg sætter mine penge på Freak On A Leash - det er i hvert fald kendt nok til at være med i Guitar Hero. Og om ikke andet er det nok en af de fedeste videoer, jeg selv nogensinde har set (bl.a. med tegnefilm af Todd McFarlane).

All In The Family, er på ingen måde særlig kendt, mest på grund af en tekst der er for vulgær til nogensinde at ryge i radioen eller på TV-stationerne, men på det medvirker Fred Durst (Limp Bizkit) selv. Play Me er med Nas som gæst, og Wicked er et cover af et gammelt Ice Cube-nummer, med Chino Moreno (Deftones) som gæst.

Hvis det er fra de to sidste albums, har jeg langt sværere ved at hjælpe dig, men det tror jeg heller ikke på at det er, for der er intet derpå der er tilnærmelsesvis godt.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 01/06-10 20:38 
Mange tak! Du ramte plet med første forslag. Jeg er så sikker, som man kan blive på at det var Y'all Want a Single. Den havde ikke de stille stykker fra Freak, og det passer med at jeg er vild med den, fordi den får mig til at tænke på Rage :)

Skal lige have hørt de andre forslag også...!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 01/06-10 20:45 
Det var også en kæmpesucces for dem. Vist det eneste KoRn-nummer der nogensinde har ligget som fast inventar på Boogie-listen.

Ironien i det er helt fantastisk, da KoRn skrev det som en provokerende respons på Sonys pressen på, for at de skulle skabe et radiohit. Deraf titlen...og det efterfølgende omkvæd.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 01/06-10 20:46 
Det er jo smukt!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 01/06-10 20:55 
Ja, dobbeltmoral er bedre end ingen moral. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 01/06-10 21:05, rettet 01/06-10 21:16 
Du misforstår. KoRn bankede et eller andet venstrehåndsarbejde sammen, bare for at give udtryk for deres holdning til Sonys single-liderlighed, og så blev den tilfældigvis et kæmpe singlehit alligevel.

De havde allerede haft deres singlehit fra det album (Did My Time), og et hurtigt kig på musikvideoen til Yall Want A Single vil vise dig tre minutters tilsvinen af en grisk musikindustri. Yall Want Single? Say Fuck That!

EDIT: No offense til hverken Wehner for at kunne lide nummeret, eller til venstrehåndede for den sags skyld...og heller ikke næbdyr.

Yall Want A Single
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 01/06-10 21:21, rettet 01/06-10 21:22 
...og jeg er endda venstrehåndet - du har fornærmet mig på utallige måder.

Edit: Har lige hørt den fem gange i træk og spillet med på bas :p
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 01/06-10 21:24 
Har du også løsnet strengene og hamret på dem med flad hånd så?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 01/06-10 22:55 
Nej, jeg slappede bare :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 02/06-10 08:05, rettet 02/06-10 08:05 
Core>
Du misforstår. KoRn bankede et eller andet venstrehåndsarbejde sammen, bare for at give udtryk for deres holdning til Sonys single-liderlighed, og så blev den tilfældigvis et kæmpe singlehit alligevel.

Hvilket de jo udmærket vidste. Kald det "venstrehåndsarbejde" og "tilfældigvis", hvis du vil, men KoRn vidste jo godt hvad der skulle til for at skabe et hit. Jeg vil gerne gå med til at de redder deres egen røv ved at bevare ironien og være selvkritiske - men den er stadig lige lovlig letkøbt, og at kaste skylden over på deres labels, som har været med til at skabe deres success, synes jeg ikke er fair. Det er sådan popmusik fungerer, og det er sådan KoRn fungerede, både før og efter det nummer blev lavet.

For the record er KoRn et af de eneste bands i den ellers typisk rædsomme genre, jeg kan respektere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 02/06-10 08:38, rettet 02/06-10 08:40 
Sumez>
KoRn vidste jo godt hvad der skulle til for at skabe et hit.

Det er til at dø af grin over at læse, for enhver der har hørt deres sidste tre udgivelser. De kan ikke en gang skabe et hit, for folk der til at starte med gad at høre på dem.

Sumez>
For the record er KoRn et af de eneste bands i den ellers typisk rædsomme genre, jeg kan respektere.

Al musik der spilles på instrumenter, fortjener tusinde gange mere respekt end elektronisk skrammel.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
153 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig