X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Metal-tråden


Svar
CoreCoreSkrevet 20/02-10 21:53, rettet 20/02-10 21:55 
Er det ikke på tide at vi får en dedikeret Metal-tråd? Mest fordi at jeg selv går rundt og svæver over 2 (for mig) meget store Metal-nyheder. Men også fordi at vi skal have et sted at snakke Metal, uden at "musik-tråden" overtages af Electro-musik. Én "Årets Album"-tråd er bare ikke nok.

Min tanke med tråden her, er egentlig at man skal føle sig fri til at kaste a... Se hele indlægget
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
153 emne(r).
1 2 3 4 > »

Svar
CoreCoreSkrevet 20/02-10 21:53, rettet 20/02-10 21:55 
Er det ikke på tide at vi får en dedikeret Metal-tråd? Mest fordi at jeg selv går rundt og svæver over 2 (for mig) meget store Metal-nyheder. Men også fordi at vi skal have et sted at snakke Metal, uden at "musik-tråden" overtages af Electro-musik. Én "Årets Album"-tråd er bare ikke nok.

Min tanke med tråden her, er egentlig at man skal føle sig fri til at kaste alt hvad man rummer af Metal-meninger og nyheder af sig.

Mine to guldkorn fra den forgangne uge:

1.
Årets Soundtrack:
Metal-tråden
God Of War: Blood & Metal.

1. Killswitch Engage – My Obsession
2. Trivium – Shattering The Skies Above
3. Dream Theater – Raw Dog
4. Taking Dawn – This Is Madness
5. Opeth – The Throat Of Winter
6. Mutiny Within – The End

Alle 6 numre er spritnye og indspillet til formålet.

2.
Avenged Sevenfold hooker op med verdens bedste trommeslager.

Efter deres egen trommeslager (The Rev) døde i December, har de nu fået ingen ringere end Mike Portnoy (Dream Theater), til at overtage trommesættet. Dette er indtil videre kun for indspilningens skyld, men uanset hvad er dette en KÆMPE nyhed i min verden. Et af verdens fedeste bands hooker op med verdens bedste trommeslager. Det bliver så stort, og jeg glæder mig helt åndssvagt til pladen er færdig.


For Metal-snakkens skyld, har jeg også en indledende debat, der er sprunget lidt ud af mine egne røde ører, efter at have dizzet Cenobites band, uden at vide at han rent faktisk var med i bandet. Here goes:

Jeg er af princip helt holdt op med at give danske metal-bands chancer (Cleansing var en af mine eneste sats i det forgangne år), udelukkende af den grund, at jeg syntes at det alt sammen flyder ud i den samme Death-metal-grøft og i den sidste ende alt sammen lyder enten magen til alt det andet, eller bare anonymt og kønsløst. Selvfølgelig er der også nogle der skiller sig ud, men de ender som regel bare med at være direkte dårlige (Volbeat f.eks.).

Jeg er godt klar over at mange er uenige med mig, især fordi at mange altid snakker om hvór fede enten Volbeat, Hatesphere eller Whatstheirface er.

Det der irreterer mig allermest er at så mange danske metal-bands, der ellers lægger godt ud med at lægge sig i den helt tunge grøft, altid ender med en vanvittig kedelig og meget gammeldags Death-metal-lyd. Ofte med en alt for monoton og unuanceret growlende forsanger. Hvorfor får vi aldrig alle de fede vokal-idéer, der lystigt blomstrer op i resten af verdenen? Og hvorfor lyder al dansk metal ens?

Når det så er sagt, vil jeg lige have med, at jeg på trods af alt, faktisk er ret imponeret over den nye Illdisposed. Et band som jeg ellers troede at jeg var færdig med, for flere år siden.

Sidste oplæg:
Mine abso-fucking-lutely favorit-bands er følgende:

Dream Theater, Avenged Sevenfold, Devildriver, Children Of Bodom, Machine Head, All That Remains, Trivium, Pantera, As Blood Runs Black og Winds Of Plague.

Mens Metallica efter min mening er verdenens mest overvurderet band. Det er mig en gåde at vi er en hel nation der med patriotisk stolthed helt lukker øjnene for at Lars Ulrich er en vanvittigt ringe trommeslager. Kirk Hammet syntes jeg dog er supersej.

Så skulle der være lidt at tage fat på. Så hvis du er til metal, burde her være et eller andet at følge op på, og hvis ikke så find selv på noget eller flash dine favoritter eller...noget.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/02-10 22:36 
Core>
Det er mig en gåde at vi er en hel nation der med patriotisk stolthed helt lukker øjnene for at Lars Ulrich er en vanvittigt ringe trommeslager.

Jeg kender ikke en eneste dansker, der gennem deres nationalitet, har andet til overs for Lars Ulrik, end en pinlig mine.

Bonus info: Ulrik er slang for opkast flere steder i det nordjyske.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 20/02-10 22:39 
Udtrykket "at tale med Ulrik i den store hvide telefon" (at kaste op i toilettet) er vist også ret kendt? ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/02-10 22:46 
Det kan være det kommer an på hvor i landet man befinder sig. Her omkring har de fleste det fuldstændig som Core beskriver :)

Shattering The Skies Above er en smule under Triviums normale niveau, men det siger vel bare en del om hvor talentfulde de er :)

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 20/02-10 22:51 
Ved ikke om han er en direkte ringe trommeslager, men lige så snart han åbner munden begynder mine sko også at krumme sig gevaldigt :)
SaftenSaftenSkrevet 20/02-10 23:23 
Jeg selv er kæmpe-fan af dansk metal (og alt muligt andet metal, seføli), og vil nok sige at jeg er uenig i at der ikke skulle ske noget spændende og bemærkelsesværdigt i dansk metal.
Bands som Pilgrimz, The Psyke Project, Scamp, Mnemic og Raunchy ville jeg sige helt klart skiller sig ud fra mængden. Imellem sig har de både spændende og anderledes vokaler, skizofrene melodier og noget i bukserne der siger klank når de hopper på trampolin.
Selv de bands man kunne beskylde for ikke at lave noget specielt er til gengæld fænomenale til det de så laver, blandt andet Dawn of Demise med hensyn til Dødsmetal.

Vil så også sige +1 til det med Metallica. Det har aldrig været noget jeg har lyttet til, så jeg mangler de lyserøde briller resten af folk tilsyneladende bruger
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
CoreCoreSkrevet 20/02-10 23:26, rettet 20/02-10 23:32 
Saften>
Vil så også sige +1 til det med Metallica.

Det er jo det fede ved Play:Right. At vi er så mange med (forholdsvis) god smag ;)

Men faktisk er flere af de bands du nævner, netop nogle af dem jeg har givet chancer tidligere, for blot at finde ud af at jeg syntes at det er vanvittigt kedeligt.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 21/02-10 00:13, rettet 21/02-10 00:18 
Jeg deler en del af dine favorit bands, core.

Arch Enemy, All That Remains, Winds of plague, Gojira, Machine Head, DOWN,Pantera, Lamb Of God, Divine Heresy, Dethklok, Children of Bodom, Amon Amarth. er alle bands jeg stortset lytter 1-2 nr med dagligt.!

af og til når jeg stener, eller surfer på nettet, giver jeg ofte de danske band en "chance" og sys mange af dem er ret gode.. Invocator(de er godt nok stoppet.) Mercenary, Illdisposed, HateSphere, Mnemic, Pyramaze, The Arcane Order, er alle rimelig nice. og ekstra FEE er Århusianske Crocell!!

Af mindre upcomming bands.. syntes jeg godt om Inbreeding Rednecks og PALT virker ret lovende..

glæder mig til nyt musik af Arch Enemy, mega talentfuld og professionelt band, og gid de snart gæster DK igen!!
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
TheDukeTheDukeSkrevet 21/02-10 00:27, rettet 21/02-10 00:28 
Nu tror jeg det er vigtigt at vi begynder at skelne mellem det nye og gamle Metallica inden det bliver alt for pinligt.

Kill 'em All er et af de vigtigste metalalbums nogensinde, og kan ikke overvurderes. Havde det ikke været for det album, så havde ingen af de andre bands der er blevet nævnt i denne tråd lydt som de gør.
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 21/02-10 00:28 
Rigtig, jeg har os stadig respekt for Metallica, de har gjort det godt, og Kill em' all og Ride The Lightning, er mega fede albums
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
CoreCoreSkrevet 21/02-10 01:08, rettet 21/02-10 01:15 
TheDuke>
Kill 'em All er et af de vigtigste metalalbums nogensinde, og kan ikke overvurderes.

Wrong, af alt Metallica har lavet op til "Metallica", er Kill'em All det dårligste album, hvis du spørger mig. Vokalen stinker, Hammet er stadig en noob, og Ulrich formår at være endnu dårligere til at spille trommer end han er idag.

TheDuke>
Havde det ikke været for det album, så havde ingen af de andre bands der er blevet nævnt i denne tråd lydt som de gør.

Wrong (Igen).

Iron Maiden, Judas Priest, Megadeth, Kiss, Slayer, AC/DC, Suicidal Tendencies, Anthrax, Venom og Mercyful Fate eksisterede alle sammen da Kill'em All blev udgivet.

De fire førstnævnte er endda alle udtalte inspirationskilder for Pantera (et band som senere selv blev en kæmpe inspirationskilde for mange andre af de "tungere" bands), hvilket ikke er blevet sagt om Metallica.

Faktisk solgte Megadeth flere plader end Metallica indtil et godt stykke tid efter udgivelsen af Ride The Lightning. Megadeths frontmand er endda medkomponist på flere af numrene på de første to Metallica-skiver.

Så lad os da straks få Kill'em All af bordet, inden DET bliver for pinligt ;)

Men all things aside, så syntes jeg som nævnt at Hammet er for vild, og når alt kommer til alt er Fade To Black efter min mening et af de bedste rock-numre der nogensinde er skrevet. Men det ændrer ikke på at Metallica er vanvittigt overvurderet, Ulrich er en tromme-noob og Hetfield brøler som en døende kalv (og kan i øvrigt heller ikke spille guitar).

Men vi skal heller ikke være hadske. Jeg syntes at Metallica er vildt overvurderet, og det er jo ikke deres egen skyld, nærmere deres publikums, og jeg ville da hade at vi skulle blive fjendtlige i vores fine nye Metal-tråd allerede :)

NuckingBigFuts>
Jeg deler en del af dine favorit bands, core.

Og jeg har fuld forståelse for din fascination af Arch Enemy. Dog bliver jeg selv vildt irreteret over sangerinden. For mig er hun alt for unuanceret, og hendes sewer-snerren syntes jeg bare ikke egner sig til den hurtige stil som det ellers vildt skilled band kører. Jeg syntes hun får alt for mange points for "kvinde-faktoren". Især med kvindelige forsangere som Otep og What's-her-face fra The Agonist i verdenen også.

Men guitaristerne er alt for seje, jeg håber at de vender tilbage til samme produktions-lyd som de har på Doomsday Machine.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SaftenSaftenSkrevet 21/02-10 01:55 
Core>
Men faktisk er flere af de bands du nævner, netop nogle af dem jeg har givet chancer tidligere, for blot at finde ud af at jeg syntes at det er vanvittigt kedeligt.

Hmm, mærkeligt, det kan jeg ikke forstå. Måske har det noget at gøre med hvilke numre man har hørt, eller hvor meget af det. Eller måske bare den simple grund at man har forskellig smag;)

Med hensyn til kvindelige sangere, ville jeg så også lige nævne Walls of Jericho, som jeg syntes er fuldt på højde og i nogle tilfælde bedre end mange mandlige sangere/growlere. Hendes vokal virker faktisk som habil sang i forhold til Arch Enemy hvor der går en kende menstru-monster i den nogle gange.
Nyder dog stadig deres "Doomsday Machine"-album.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 21/02-10 02:10 
Amott brd. er mega skilled, elsker deres guitar-spil, af og til lytter jeg slet ik til vokalen, og finder mig ofte i nærmest transe, efter og lytte til guitar-spillet i mange af deres sange, syntes at deres forsanger gør det meget godt, og det er med til at gøre de ikke lyder som så mange andre, i den genre.

Ville i øvrigt håbe at amott drengene lavede lidt mer med spiritual beggars igen, det var(er) mega fed stoner-metal. især Ad Astra albummet!.

... der ser ik ud til der er så mange herinde der dyrker black-metal, det blir ofte lidt for "ekstrem" til mig, dog er Dimmu borgir, Satyricon, Immortal ret fede.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
TheDukeTheDukeSkrevet 21/02-10 02:25, rettet 21/02-10 02:34 
Core>
Wrong, af alt Metallica har lavet op til "Metallica", er Kill'em All det dårligste album, hvis du spørger mig. Vokalen stinker, Hammet er stadig en noob, og Ulrich formår at være endnu dårligere til at spille trommer end han er idag.

Hvis dit kriterie for at bedømme metal er hvor teknisk godt det er, så fatter du jo ingenting. Den tidligere thrash havde en energi og en råhed der til dels stammede fra at det langt fra lød tekniskt perfekt. Det er det samme princip der gør sig gældende for Black Metal, hvor man med vilje holder produktionsværdien så lav som muligt for at bevare den kant det giver.

Core>
Wrong (Igen).

Iron Maiden, Judas Priest, Megadeth, Kiss, Slayer, AC/DC, Suicidal Tendencies, Anthrax, Venom og Mercyful Fate eksisterede alle sammen da Kill'em All blev udgivet.


Iron Maiden, Venom, Mercyful Fate (og også Motörhead for den sags skyld): Jeps, vigtige bands der inspirede den tidlige thrash-scene.

Judas Priest, Kiss, AC/DC: Hvis du seriøst mener at noget extreme metal band lyder mere som nogen af dem her end som tidlig Metallica, så skal du have checket din hørelse.

Suicidal & Pantera: Begge af disse skiftede til at spille thrash efter Kill 'em All var udgivet. Hvis Pantera virkelig var mere inspireret af de bands du nævner end af Metallica, hvorfor så skifte fra glam til netop den samme stilart som Metallica var banebrydere for?

Anthrax & Slayer: Udgiver ikke noget før Kill 'em All.

Core>
Faktisk solgte Megadeth flere plader end Metallica indtil et godt stykke tid efter udgivelsen af Ride The Lightning. Megadeths frontmand er endda medkomponist på flere af numrene på de første to Metallica-skiver.

At Megadeth også er vigtige understøtter vel kun min påstand, da Dave Mustaine bestemt nåede at sætte sit aftryk på Kill 'em All før han røg ud af Metallica.

Core>Men vi skal heller ikke være hadske. Jeg syntes at Metallica er vildt overvurderet, og det er jo ikke deres egen skyld, nærmere deres publikums, og jeg ville da hade at vi skulle blive fjendtlige i vores fine nye Metal-tråd allerede :)

Ja for pokker, lad os hellere snakke noget mere om hvor glade vi er for fesent boyband-metal som Killswitch og Avenged Sevenfold i stedet for.
CoreCoreSkrevet 21/02-10 11:34, rettet 21/02-10 13:31 
TheDuke>
...så fatter du jo ingenting.
...så skal du have checket din hørelse.
...lad os hellere snakke noget mere om hvor glade vi er for fesent boyband-metal

Det var da en vanvittigt dårlig stil, du har kørende for dig der.

TheDuke>
en råhed der til dels stammede fra at det langt fra lød tekniskt perfekt. Det er det samme princip der gør sig gældende for Black Metal, hvor man med vilje holder produktionsværdien så lav som muligt for at bevare den kant det giver.

Så på Kill'em All lyder de med vilje dårligere end de i virkeligheden er? Det var da et fint argument, det tager jeg da helt vildt seriøst ;P

TheDuke>
Judas Priest, Kiss, AC/DC: Hvis du seriøst mener at noget extreme metal band lyder mere som nogen af dem her end som tidlig Metallica, så skal du have checket din hørelse.

Suicidal & Pantera: Begge af disse skiftede til at spille thrash efter Kill 'em All var udgivet.

Judas Priest, Kiss, Megadeth og Black Sabbath var ifølge Pantera selv deres primære inspirationskilder. Darrel Abbot takkede før Pantera nej, til en plads i Megadeth, da han ikke kunne få Vinnie Paul med, mens vokalen på Cowboys From Hell meget meget tydeligt er voldsomt inspireret af Rob Halford.

Panteras skift til Thrash ligger så langt efter Metallica og mange af de andre Thrash-bands dukkede op, at der er masser af andre bands der kan have motiveret Pantera til at gå andre veje.

Suicidal Tendencies har aldrig spillet Thrash.

TheDuke>
Hvis Pantera virkelig var mere inspireret af de bands du nævner end af Metallica, hvorfor så skifte fra glam til netop den samme stilart som Metallica var banebrydere for?

Det bliver et gæt, men måske fordi at ingen af de bands jeg nævner spiller Glam...

TheDuke>
Anthrax & Slayer: Udgiver ikke noget før Kill 'em All.

Nej, men de debuterer samme år eller året efter, hvilket unægteligt betyder at de eksisterede før Kill'em All, og at de nok skulle være kommet, både med eller uden Metallica.

TheDuke>
lad os hellere snakke noget mere om hvor glade vi er for fesent boyband-metal som Killswitch og Avenged Sevenfold i stedet for.

Begge bands mangler dog ydmygelsen af en sell-out periode fyldt med symfoni-orkestre, filmsoundtracks og cover-numre. Og begge bands rummer langt mere talentfulde trommeslagere, forsangere (A7X) og rytmeguitarister, og ingen af dem har endnu sat sig til at tude over hvor hårdt det er at være rockstjerner.

Inspirationskilde er ikke det samme som eksistensgrundlag. Og min pointe er at den "lyd" metal har idag, som du mener er Metallicas bedrift, ville være kommet alligevel, da der er rigtig mange andre af de gamle drenge, der har tjent som inspirationskilder for nutidens bands.

Men jeg ved godt at der er mange der er vanvittigt glade for Metallica, og det må de for min skyld også godt være. Jeg er bare træt af at folk altid tilskriver dem hele metal-scenens eksistens, for det passer simpelthen ikke.

Jeg ville sikkert selv stadig høre dem rigtig meget idag, hvis ikke det var for Ulrichs horrible trommespil, det ødelægger det simpelthen for mig. Og med alle de ressourcer jeg bruger på at bide den ringe vokal i mig, så har jeg bare ikke overskud til endnu en amatør bag trommerne.

Og kan vi så ikke godt blive færdige med at snakke om Metallica nu? Halvdelen af hvad de har lavet er knap nok metal, så det var bestemt ikke med dem i tankerne, at jeg syntes at vi skulle have en Metal-tråd ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 21/02-10 13:24 
Core>
Det er jo det fede ved Play:Right. At vi er så mange med (forholdsvis) god smag ;)

fnizz
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
TheDukeTheDukeSkrevet 21/02-10 14:56 
For min skyld kunne Metallica godt have gået i opløsning efter Justice, de har ikke lavet noget jeg kan lide efter det.

Men at underkende hvor vigtige de har været for thrash, og hvor vigtigt thrash har været for alt der senere er kommet, det er direkte ignorant.
CoreCoreSkrevet 21/02-10 15:03, rettet 21/02-10 15:04 
TheDuke>
For min skyld kunne Metallica godt have gået i opløsning efter Justice, de har ikke lavet noget jeg kan lide efter det.

Enig. Og så ville Trujillo sikkert også spille i et band hvor han havde den fortjente indflydelse i stedet. Han ville bare ikke tjene lige så godt.

Jeg er ret sikker på at Thrash-Metal nok skulle poppe op, uden Metallicas eksistens også. Som sagt er der flere andre der stod klar i samme periode. Iron Maiden har i høj grad været et langt vigtigere band, også selvom de ikke kan kaldes for Thrash.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/02-10 16:27 
Kill'em All er det eneste Metallica album, jeg kan lytte til flere gange i træk uden at blive træt af det. Jeg synes det er en virkelig god plade, og jeg takker mest Dave Mustaine for, at den ikke er nær så proppet med tomme kalorier som de fleste af deres senere udspil.

Men jeg er nok heller ikke personen med den bredeste Metal-viden i verdenen. Nogle af de yngste Metal-plader i min beskedne samling er feks. Cowboys From Hell, så samtlige af de bands, Core nævner i første indlæg, er fuldstændig volapyk for mig :)
AV Intelligent Terminal
CoreCoreSkrevet 21/02-10 16:38 
Dream Theater er også nogle gamle drenge, og langt fra særlig tunge. Så det kan godt være at du kan lide det ;o)

I øvrigt læste jeg igår at en række amerikanske stater, får deres fedeste Killswitch Engage-koncerter ever. Howard Jones (KE's efter min mening meget irreterende forsanger) har forladt touren, og til de nærmeste koncerter træder All That Remains forsanger til.

DET gad jeg fandme godt at høre.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 21/02-10 17:41 
har set en del koncerter på youtube, med phil i killswitch, det ret godt..jeg syntes howard var udemærket i killswitch, dog ikke den bedste screamer/growler.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
CoreCoreSkrevet 21/02-10 17:54 
Jeg har det lige omvendt. Jeg syntes at hans growls/Screams er udmærket, men at han er virkelig dårlig til skønsang, hvilket han vælger at bruge i samtlig numre.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 21/02-10 18:04 
Hehe, smag er jo forskellig. og gudskelov for det.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/02-10 18:12 
Core>
Dream Theater er også nogle gamle drenge, og langt fra særlig tunge. Så det kan godt være at du kan lide det ;o)

Den smule jeg har hørt med dem, har været alt for nydeligt og velproduceret til min smag. Jeg er en af dem, der ikke sætter teknisk formåen og skønsang særligt højt på min tjekliste, når jeg leder efter Metal. Jeg kan omvendt heller ikke lide, hvis det bliver for monotont og formelbaseret. Men der SKAL altså bare lidt teknisk grus i maskineriet, ellers bliver det kedeligt ;)
AV Intelligent Terminal
CoreCoreSkrevet 21/02-10 18:45 
Prøv at høre denne.

Men du har ret i at vokalen er lidt fesen. Der bruger jeg selv musikernes god-like talenter til at abstrahere fra den.

Men...Dream Theater er egentlig heller ikke Metal alligevel ;-)

Honor Thy Father
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 21/02-10 19:00 
Core>
Det er mig en gåde at vi er en hel nation der med patriotisk stolthed helt lukker øjnene for at Lars Ulrich er en vanvittigt ringe trommeslager.

Om man er god til at holde en rytme synes jeg er en overvurderet evne i sig selv, jeg er mere overrasket over hvor mange der vælger at overse at han er en selvfed idiot at høre på hver gang han åbner munden. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 21/02-10 19:04 
Denne her tråd kunne være kopieret direkte fra hvilke som helst guitarforum / musik forum på nettet :')
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
CoreCoreSkrevet 21/02-10 19:24, rettet 21/02-10 19:33 
Nej, for vi er allerede ved at være trætte af at snakke om Metallica ;)

Sumez>
Om man er god til at holde en rytme synes jeg er en overvurderet evne i sig selv

En 'rigtig' trommeslager, skal da ved gud kunne mere end det.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/02-10 20:36 
Core>
Men...Dream Theater er egentlig heller ikke Metal alligevel ;-)

Lige meget hvad de er, er det nok bare ikke min smag ;)

Jeg tror i det hele taget ikke jeg er så meget til traditionel Metal. For tiden lytter jeg rigtig meget til Fu Manchu - King of the Road. Jeg er fuldstændig vild med den plade. Deres stil bliver mange stedder beskrevet som Stoner Metal, men de fleste (incl. mig selv) vil nok bare genkende det som god gammeldags Rock. Jeg vil dog ikke klage, hvis nogle af jer gutter kan anbefale andet "Metal" i samme boldgade :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 21/02-10 20:53 
Core>
En 'rigtig' trommeslager, skal da ved gud kunne mere end det.

Ja, jeg har også set flere trommeslagere, der virkelig har imponeret mig, men som jeg ser det trommeslagere er udelukkende en live-effekt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 21/02-10 21:19 
Sumez>
men som jeg ser det trommeslagere er udelukkende en live-effekt.

WHAT? Du har dæl'me da hørt nogle ringe trommeslagere så. Jeg ved godt at Metal nok ikke lige er dig, men damn du bliver nødt til at høre noget.

Gør noget mand, hør noget Dream Theater, Devildriver eller et eller andet med en acceptabel trommeslager, og se bort fra hvis genren ikke er dig, og bare nøjes med at lytte til trommerne.

Dream Theater til Sumez
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 21/02-10 21:22, rettet 21/02-10 21:23 
Killer Bean 2>
Jeg vil dog ikke klage, hvis nogle af jer gutter kan anbefale andet "Metal" i samme boldgade :)

Her får du noget Down. En nem og letkøbt respons til dit indlæg, men stadig fed Southern Hard Rock.

Forsangeren er Phil Anselmo (Pantera) og ikke her (dette er fra deres debutalbum), men på de to senere skiver er bassisten fra Pantera også med.

Down til Killer Bean 2
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 21/02-10 21:41, rettet 21/02-10 21:41 
Jeg har skam hørt masser af dream theater (selvom du har ret i at det ikke er mig - men objektivt set er det uden tvivl et rigtig godt band).
Men uanset om man hører det ene eller det andet musik, er jeg da enig i at trommerne er meget vigtige. Jeg hører selv rigtig meget breakbeat orienteret musik samt martial-agtige rytmer i diverse genrer (fra neo-klassisk til avantgarde industrial), og i alle disse genrer er trommerne skidevigtige. Uanset om de kommer fra en maskine eller et menneske.

Men uanset hvor dygtig din trommeslager er, er der basalt set tale om et håndværk, der med få undtagelse kan erstattes af en anden person på samme niveau uden nogen nævneværdige forandringer i albumlyden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 21/02-10 22:48 
Eller højere niveau og nævneværdigt bedre albumlyd ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 22/02-10 00:24, rettet 22/02-10 00:24 
Core>
Sumez>
men som jeg ser det trommeslagere er udelukkende en live-effekt.

WHAT? Du har dæl'me da hørt nogle ringe trommeslagere så. Jeg ved godt at Metal nok ikke lige er dig, men damn du bliver nødt til at høre noget.

Faktisk er størstedelen af de bands du nævner, bands der har samplede trommer. så i den forstand er trommeslageren bare en live effekt.
Hvordan trommeslageren spiller er så en anden sag, men det er jo alligevel tit den person der skriver alt musikken der bestemmer hvordan trommerne skal lægge hvor.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 22/02-10 04:43, rettet 22/02-10 04:44 
Killer Bean 2>

Jeg vil dog ikke klage, hvis nogle af jer gutter kan anbefale andet "Metal" i samme boldgade :)

Måske er dette band noget for dig, det kategoriseres også som stoner-metal men jeg syntes det er mere "rock".

Killer Bean 2 - Spiritual Beggars - Angel of Betrayal
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
dpldplSkrevet 22/02-10 06:31 
Føler mig sgu helt uden for, når jeg læser denne tråd. Jeg kender ikke flest af disse bands og nok aldrig vil hører dem. Måske lige udover standard bands som megadeth, dream theater og til sidste iron maiden. Hjælper ikke jeg hader "onde" sange, nej kan ikke finde nogen god måde at beskrive det på.

Nå ja, så igen kender jeg ikke så mange der vilde med Power metal. Og kun lykkes mig få mine venner til lide nogen få sange.

Men det er vel ligemeget, da 2009 var godt år for power metal med stratovarius, hammerfall, Sonata Arctica og "nye" Cain´s offering. Og i år bliver jo kun bedre med Gamma Ray, Rahpsody of fire, blind guardian og hele 2 avantasia albums (enda i samme måned!).

Helloween nye album er sgu også fed på en anderledes måde, især da det ikke er metal. Men bare et band der har sjov med deres gamle sange. Nok bedste "Anniversary" Cd jeg kender, især fleste bare er kedelige opsamling albums.
(Dejlig se det vigtigest power metal band holdt i over 25 år nu)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/02-10 10:38 
Core>
Her får du noget Down. En nem og letkøbt respons til dit indlæg, men stadig fed Southern Hard Rock.

Lyder mest som Grunge i mine øre. Jeg tænkte i hvert fald med det samme på Pearl Jam. Ikke en skidt ting, men heller ikke lige det, jeg leder efter :)

NuckingBigFuts>
Måske er dette band noget for dig, det kategoriseres også som stoner-metal men jeg syntes det er mere "rock".

Nahh, det lugter lidt for meget af MTV (på en dårlig måde). Jeg leder mere efter noget, der nemt kunne bruges som soundtrack til en moderne stenet western-film. Noget i den her retning:

Fu manchu - Hotdoggin'
AV Intelligent Terminal
NIN_LeviathanNIN_LeviathanSkrevet 22/02-10 10:43 
Benea Reach
Who cares anyway ?Spiller nu: Assassin's Creed: Broth...
SaftenSaftenSkrevet 22/02-10 14:47 
Killer Bean 2>
Nahh, det lugter lidt for meget af MTV (på en dårlig måde).

For meget MTV, siger du?

BOOM, Weedeater: http://www.myspace.com/weedeater

Og så er der også Red Fang: http://www.myspace.com/redfangpdx

Weedeater er lidt mere ovre i stodder-sludgemetal (især Potbelly er et fantastisk nummer)

Red Fang har stadig den sydstatslyd men er mere ovre i punk. Her skal så også siges at de har lavet verdens bedste musik-video til deres nummer: Prehistoric Dogs.

Red Fang - Prehistoric dogs video
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/02-10 16:01 
Saften>
Og så er der også Red Fang

Now we're talking! Det er i hvert fald tilpas drengerøvsagtigt og uselvhøjtideligt til min smag :)
AV Intelligent Terminal
RuneSPRuneSPSkrevet 22/02-10 16:57, rettet 22/02-10 17:03 
Nogen som kan anbefale noget "klassisk-metal"? Her tænker jeg på noget hvor de blander sådan noget symfoni halløj sammen med metal, ligesom Equilibrium - Mana:

http://www.youtube.com/watch?v=ZqdwDxnH5bE

og jeg mener slet ikke noget såsom evanescence eller i stil med det. Det må gerne være noget uden vokal, det er mest det instrumentale der siger mig noget ;)
CoreCoreSkrevet 22/02-10 17:31, rettet 22/02-10 17:32 
Fleshmangler>
Faktisk er størstedelen af de bands du nævner, bands der har samplede trommer.

Hvem skriver du til? Hvem har samplede trommer?

Killer Bean 2>
Det er i hvert fald tilpas drengerøvsagtigt og uselvhøjtideligt til min smag

Skal du ikke bare have noget Wolfmother så?

http://www.youtube.com/watch?v=YKjV_bWnFCM

RuneSP>
Nogen som kan anbefale noget "klassisk-metal"?

Helt sikkert Therion! Men det er noget mere slowpaced end Equilibrium.

Therion
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/02-10 19:08 
Core>
Skal du ikke bare have noget Wolfmother så?

Det kan du tro, jeg (også) skal! Hvorfor har jeg helt glemt at købe noget med dem? Jeg skal også ha' mig nogle flere skiver med Monster Magnet.. og Motörhead.. og jeg mangler Queens of the Stone Age's første plade (kan man overhovedet få den på CD nogen stedder?).
AV Intelligent Terminal
CoreCoreSkrevet 22/02-10 20:43 
Killer Bean 2>
Det kan du tro, jeg (også) skal!

Så er Black Rebel Motorcycle club og Black Label Society muligvis også noget for dig.

Black Rebel Motorcycle Club:
http://www.youtube.com/watch?v=abKjC7EX2Zs&feature=related

Black Label Society:
http://www.youtube.com/watch?v=JZdAEyiFomU&feature=channel
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RuneSPRuneSPSkrevet 22/02-10 21:06, rettet 22/02-10 21:08 
Kobra>
Det her er muligvis helt hen i vejret, og det er måske også FOR klassisk. Der er vokal, og den falder helt sikkert ikke i alles smag. ;)

tja.. har godt hørt Epica før, og det er ikke helt min kop te. Synes det er lidt, fesent :p ikke fordi at det indeholder for mange klassiske elementer, men det mangler bare dynamik og tempo, og så en mulighed for at slukke for hende der trunten :p har som sådan ikke noget imod kvindelige sangere, men jeg bliver bare så hurtigt træt af at høre på den der højfrekvente kvinde stemme hele tiden, så kan jeg bedre holde til at høre Arch Enemy :P

Det som jeg synes er fedt ved metal indeholdende klassiske elementer er når der virkelig er tempo på og alle de forskellige instrumenter passer perfekt sammen og får det til at gå op i en højere enhed... Ved godt det måske lyder lidt kliché agtigt :p

Et andet eksempel, igen fra Equilibrium, er deres sang Unbesiegt, hvor de benytter en pan fløjte og lidt andre godter tror jeg.

http://www.youtube.com/watch?v=wkySlN3EqNo
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/02-10 21:14 
Core>
Så er Black Rebel Motorcycle club og Black Label Society muligvis også noget for dig.

Black Rebel Motorcycle Club lyder lige lovligt meget som en tør udgave af Oasis, og jeg har altid været på Blur's hold, så de imponerer mig ikke syndeligt meget ;)

Black Label Society kunne jeg måske godt finde på at tjekke lidt nærmere ud. Men jeg tror sgu i sidste ende ikke jeg hørere hjemme i den her tråd. Jeg vil til hver en tid foretrække 80'er Metal og alm. Grunge/Rock :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/02-10 21:46 
Hvis du er til 80'er Metal har du vel hørt alt med Judas Priest? British Steel, Ram It Down og Painkiller er deres bedste plader IMO og noget helt fantastisk musik i det hele taget :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/02-10 21:54 
Min mor har samtlige af deres albums på vinyl :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/02-10 21:58 
Sindsygt ;D
Spiller nu: Phantasy Star IV
153 emne(r).
1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig