X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Alan Wake


Svar Sortering
enfenenfenSkrevet 12/02-10 17:11 
Så er der kommet en 'håndfast' dato på udgivelsen af Alan Wake. Datoen er sat til 21. maj i UK og 18. maj i US.

PC versionen er droppet.

Nu har det spil også været undervejs i 4 år. Jeg håber så sandelig, at spillet kommer til at leve op til forventningerne.
What is the Matrix?
AzzkikrAzzkikrSkrevet 12/02-10 17:44 
Det ser godt ud, men jeg synes det minder utrolig meget om Silent Hill, selvom det måske ikke er så horror baseret som SH.

Men hvem ved, det kan måske blive spillet vil få mig til at hive flymotoren ned fra loftet.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/02-10 17:53 
Det er lang tid siden vi har haft et fornuftigt Silent Hill spil, så hvis Alan Wake kan gøre det bedre, og samtidig drager noget inspiration fra denne spil-serie, er det helt fint for mig :)

Der er tydeligvis noget Twin Peaks blandet ind i det hele også, hvilket udelukkende kan være godt.

Det bliver rart at se om Remedy stadig kan, efter så mange år i en udviklings-sump.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 13/02-10 14:39 
Jeg skal ihvertfald nok have det.
Bashful Neophyte
enfenenfenSkrevet 13/02-10 22:16, rettet 13/02-10 22:17 
Ja, det skal jeg i hvert fald også.

Hvor jeg tidligere gik og håbede på et nyt og spændende gameplay, har jeg nok indstillet mig på, at det er noget, der allerede er set før. Men derfor kan spillet godt gå hen og blive stort.
What is the Matrix?
nerosnerosSkrevet 13/02-10 22:21 
enfen>
har jeg nok indstillet mig på, at det er noget, der allerede er set før. Men derfor kan spillet godt gå hen og blive stort.

Ja det kan det ihvertfald sagtens. Håber det bliver uhyggeligt ;D
Bashful Neophyte
enfenenfenSkrevet 13/02-10 22:28 
Så er vi to :)
What is the Matrix?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 15/02-10 11:03, rettet 15/02-10 11:03 
Jeg skal i hvert fald have det!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/02-10 21:54, rettet 18/02-10 21:55 
Kotaku har et preview oppe, hvor der spilles igennem spillets første episode. Der er et par små spoilers.

Kotaku Preview...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/04-10 17:31, rettet 07/04-10 17:32 
Efter utallige udskydelser, kommer spillet nu en hel uge før planen.

Fredag d. 14. Maj
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/04-10 17:54 
Jeg syntes det ser spændende ud. Jeg forventer en 3rd person shooter med en god historie.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/04-10 18:09 
Spillet har desuden netop passeret certifikation, og er dermed færdigudviklet. Remedy har i den anledning langt en lille "Behind the..." op på youtube.

Alan Wake: Behind the Thriller
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DeluxScanDeluxScanSkrevet 20/04-10 01:01 
Har netop forudbestilt. Det sidste jeg forudbestilte var en Xbox 360 da den udkom.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
enfenenfenSkrevet 22/04-10 10:48 
Jeg har også lige lagt en forudbestilling på spillet hos Gamestop. De fik to gamle spil, og jeg får Alan Wake til 1,-.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 05/05-10 07:39 
Der er begyndt at dukke anmeldelser op...

Eurogamer UK: 7
http://www.eurogamer.net/articles/alan-wake-review

Eurogamer Spanien: 8
http://www.eurogamer.es/articles/alan-wake-analisis

Computer And Videogames: 9
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=245293
PalleJensenPalleJensenSkrevet 05/05-10 08:22 
Mange flere her:
http://www.metacritic.com/games/platforms/xbox360/alanwake
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 05/05-10 09:02 
IGN : 9
http://xbox360.ign.com/articles/108/1087706p1.html
BeanoBeanoSkrevet 05/05-10 09:17, rettet 05/05-10 09:27 
Gametrailers: 8.6
http://www.gametrailers.com/video/review-hd-alan-wake/65250

Ser ud til det er en titel man skal have :D
DeluxScanDeluxScanSkrevet 06/05-10 02:38 
Selvom det ikke lyder som om en 100% AAA titel, saa er det lige hvad jeg mangler. Et spaendende single player spil med masser af stemning og historie. Det bliver en af de titler, hvor jeg bare maa have alle achievements :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/05-10 12:50 
Kotokus anmeldelse er oppe.

Transcending Its Medium
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 07/05-10 21:44, rettet 07/05-10 21:44 
Gamespot er ret glade for det - så er det vist ingen vej udenom længere :)

Go
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/05-10 22:47 
Nej det er der vist ikke :) Jeg har lagt en forudbestilling hos Shopto.net.

Glæder mig!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/05-10 00:17 
Man kan også købe det hos Zavvi.com. Så får man Too Human med gratis :)

Jeg har selv forudbestilt den dér Limited Edition for noget tid siden.

http://www.zavvi.com/elysium.search?searchFilters=&search=alan+wake
KadaverKadaverSkrevet 09/05-10 10:45 
Fik mit spil fra Amazon i går og har spillet det næsten lige siden. Det er virkelig godt. Silent Hill har fået konkurrence i horror genren.
dpldplSkrevet 15/05-10 22:04 
Sådan, Alan Wake blev gennemført på 2 dage, det sker sgu ikke så tit for mig med singleplayer spil. :p
Normalt er jeg en de sidste der rør et thriller spil, men kan kun sige jeg nød spillet hele vej igennem, både historie og gameplayet.

Og damn natten delen af spillet + lys effekter så godt ud, men alt det skete om dagen(snakker grafik) var meget skuffene.

Kan kun anbefale spillet videre. Svær for mig at sige noget om spillet uden de stor spoilers.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/05-10 14:30, rettet 16/05-10 14:39 
Jeg er enig. Lys og effekter er meget flotte. Skoven, som man ofte befinder sig i, virker meget levende, og skræmmende at bevæge sig igennem.

Indflydelserne er tydelige; Det er lige dele Twin Peaks og Stephen King/In the Mouth of Madness, med både direkte og indirekte referencer. Jeg synes dog at det kunne have været fedt, hvis udforskning af byen/de skræmmende sekvenser i skoven, var lidt mere ligeligt fordelt, så udforskningen fyldte lidt mere. Karakterne er herlige, og jeg ville gerne have lært dem endnu bedre at kende, udover at læse om dem i manuskriptet.

Derudover er jeg ret tilfreds. Alan Wake er spændende, og underholdende hele vejen igennem.

Det kan anbefales at se "Bright Falls" episoderne der ligger på Marketplace - de er ret velproducerede, og spoiler ikke noget i selve spillet.

http://www.brightfalls.com/Default.aspx?locale=en-US
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/05-10 16:55 
Jeg er lige startet idag og har spillet en 2 timers tid. Er ret vild med de Easter Eggs jeg er faldet over i form af Alan's tidligere værker.
3of193of19Skrevet 16/06-10 10:52 
Har lige fået Limited Edition udgaven ind ad døren.
Hvad er den "rigtige" rækkefølge til at opleve AW universet?

Bright Falls -> spillet -> Alan Wake Files (bogen der følger med LE)?
nerosnerosSkrevet 25/07-10 21:26 
Er jeg den eneste som synes det er træls man skal læse så meget undervejs? Jeg ved godt man bare kan lade være, men spillet kræver det jo lidt for historie delen osv. Jeg er bare ikke den største læse freak når det kommer til spil. Jeg vil have action ;-)
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/07-10 21:43 
Luk øjnene og lyt til oplæseren... sheesh! :-) Eller hvordan vil du ellers forestille dig at du får baggrundsviden ind i hovedet? Bluetooth til din nakkeport?
dpldplSkrevet 25/07-10 21:47 
Nææææ har vænnet mig til at læse i spil, og jeg er en af de personer du aldrig vil få til at læse en bog. :p
Men vis de er ringe, så springer jeg selvfølig hurtige over det. Men det tog jo ingen tid at læse diverse ting i alan wake for mig og de fik historien til at hænge lidt mere sammen, så det var helt fint for mig.

(Eneste spil hvor jeg ligefrem nød at læse små historier var Lost Odyessey, uh nogen af dem var gode...)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
nerosnerosSkrevet 25/07-10 22:15, rettet 25/07-10 22:19 
Hyakotake>
Bluetooth til din nakkeport?

Hvis jeg kunne så ville jeg gerne ja ;-)
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/07-10 23:34, rettet 25/07-10 23:54 
Jeg kender ingen som dig, der kan finde de mindst åbenlyse ting at brokke sig over, Neros :)

Alt er oplæst, og så er spillet vist heller ikke mere teksttungt. Det er IMO rart at Remedy trodsalt har forsøgt at skabe noget der er bare lidt psykologisk, frem for noget rent action.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 25/07-10 23:51, rettet 26/07-10 09:24 
Jamen det er jeg skam helt med på. Gerne psykologisk frem for rent action, men nu er jeg jo Ninja og derfor meget glad for rå action ;D

Men spøg til side det jeg mener er faktisk at spillet konstant går i stå når man skal samle et stykke papir op og en menu popper frem hvor man både skal læse og høre det som er skrevet! Det keder mig gevaldigt og jeg var virkelig lige ved at falde i søvn idag. Jeg synes et uhyggespil virker bedre for mig hvis man ser det hele i levende billeder ligesom på film.

Men måske man kan ændre det i menuerne et sted så man kun modtager tale og ikke skal igennem alt det læse stof med tale, men jeg tror det ikke ;-)
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/07-15 11:22, rettet 22/07-15 11:25 
Jeg kværnede lige igennem det her spil fordi, jeg synes, det var noget jeg burde, og jeg må sige, at jeg blev rimelig positivt overrasket :)

Det har jo fået en ret lunken modtagelse her på siden, så jeg forventede noget, der bare skulle overstås, men jeg endte med at få en fin oplevelse ud af det.

Før jeg gik i gang, havde jeg slet ikke bidt mærke i, at det var Remedy, der stod bag titlen. Jeg har efterhånden gennemført det første Max Payne en pæn håndfuld gange og kunne konstatere, at meget af den samme spilfilosofi skinner igennem i Alan Wake. Man kan så diskutere, om det passer ind i et horror-spil, men jeg synes nu også, jeg havde nemmest ved at nyde spillet, når jeg lod være med at forvente noget, der skulle levere gys, og i stedet bare betragtede det som et action-spil, der foregår et meget mørkt sted i mere end én betydning.

Historien i spillet er også virkelig god og ikke (helt så) banal som jeg havde frygtet.

Jeg kunne måske godt savne nogle mere udfordrende puzzles.

Det er ret sjovt, hvordan grafikken i spillet hele tiden skifter i mellem noget, der enten er vanvittigt smukt eller pinligt elendigt. Der er specielt tit noget ansigtsmimik, som ender med at blive ufrivilligt komisk. Det kan måske skyldes, at spillet var under udvikling lige lovligt længe?
AV Intelligent Terminal
dRxLdRxLSkrevet 25/07-15 09:16 
Det er fordi det er finner der har lavet det. Finske mænd har ikke ansigtsmimik, kvinderne derimod... ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Bede-xBede-xSkrevet 12/05-17 15:28 
Bliver fjernet fra Live og Steam d.15/5 og vil blive nedsat 90% på Steam, for dem der gerne vil have det digitalt:

https://twitter.com/remedygames/status/863012017833218049
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/05-17 12:42 
Så kan det aldrig downloades igen, selv hvis man har købt?
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 13/05-17 12:56 
Jojo, der lukkes blot for at man kan købe det. Redownloads vil stadig birke.
Bede-xBede-xSkrevet 13/05-17 19:58, rettet 13/05-17 20:05 
3,69€ for hele pakken (inkl American Nightmare) eller lidt billigere for AW alene:

http://store.steampowered.com/sub/15407/

Er også på Gog, men kan ikke se på mobilen, hvad det koster, da jeg allerede har det.

Er DLC'en ikke ret vigtig? Hvis så kan den hentes gratis på XO/360 nu og er måske værd at gøre, hvis man planlægger at spille det en gang i fremtiden.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/05-17 20:28, rettet 13/05-17 20:31 
Jo, der er ikke nogen rigtig slutning i hovedspillet :(

Har man købt Quantum Break har man nok også fået en kode til Alan Wake samt DLC.

Jeg var aldrig super glad for Alan Wake. Husker egentlig historien som udmærket, men det var meget trivielt og aldrig nogensinde uhyggeligt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 14/05-17 11:01 
Alan Wake var/er fedt. En af de ca tre grunde til at eje en Xbox 360. Hovedspillet afrundede så vidt jeg husker historien fint, og DLC'en var okay - specielt den ene af dem.
spectrespectreSkrevet 14/05-17 11:57 
Synes også Alan Wake er et godt spil, men som KK siger så er det på intet tidspunkt uhyggeligt og det er SUPER liniært. Det der gør spillet så godt er den måde historien udfolder sig på.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 14/05-17 12:16, rettet 14/05-17 12:16 
Behøver det også at være uhyggeligt for at være godt? Hvis bare stemningen er der. Jeg kan forstå det i spil som Project Zero hvor den sublime uhygge er spillets primære omdrejningspunkt uden meget andet reelt at byde på.
Så vidt jeg forstår det er Resident Evil-spillene også meget populære, og de er heller ikke ligefrem uhyggelige. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/05-17 13:40 
Hvis det sælges som værende horror er det en skidt ting hvis det aldrig er uhyggeligt. RE har trods alt en fremragende tyk stemning og enkelte jumpscares af og til. Alan Wake har intet af den slags.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/05-17 15:07 
Det lyder som om, du har haft brightness på skærmen skruet alt for højt op :D

Men seriøst, hvis man instiller sig på, at Alan Wake ikke er et horror-spil i traditionel forstand, er der en rigtig god spiloplevelse at hente. Paradoksalt nok tror jeg netop, at det er den negative omtale, der har gjort, at jeg endte med at blive ret glad for spillet. Jeg gav fuldstændig slip og gav det en chance baseret alene på dets egne præmisser.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/05-17 15:32 
Mit tv er indstillet korrekt :p

Jeg tror jeg havde alt for høje forventninger til spillet når det kom fra Remedy.
Det er sikkert også en smagssag, men spøgelser fungerer IMO ikke ret godt i spil som fjender. Lidt ligesom film som Paranormal Activity formår det ikke rigtig at påvirke mig. De er sikkert ganske uhyggelige i virkeligheden :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 26/05-17 14:17 
Og... Alan Wake er tilbage i store...
https://mspoweruser.com/alan-wake-removed-digital-stores-due-licensing-issues/
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig