X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox 360: PAL vs NTSC


Svar
GlobiGlobiSkrevet 09/02-10 07:02 
Hvordan er en PAL Xbox 360 i forhold til en amerikansk? Jeg køber normalt amerikanske konsoller for at undgå 50hz, maste billeder og censurerede spil, men med Xbox 360 vil det være noget simplere at købe i Danmark, specielt hvis den går i stykker. Jeg ved ikke så meget om den her generation af konsoller, er de problemer jeg nævnte helt forsvundet og oplevelsen helt identisk med den på den amerikanske maskine?

Jeg ville også gerne bruge den til at spille et par spil til den gamle Xbox (Halo 2 og Ninja Gaiden Black), vil de være i fuld hastighed og fuldt billede i de korrekte proportioner? Jeg ved ikke om de var det på den gamle PAL Xbox?

Jeg vil selvfølgelig også gerne vide om der er andre mulige forskelle (mellem de to maskiner)
at tage med i overvejelserne.

Mange tak.
SumezSumezSkrevet 09/02-10 08:03, rettet 09/02-10 08:04 
Proportioner og frekvens er ikke noget, man skal tænke over mht. moderne konsoller som X360. Du vælger selv hvilket billedesignal du benytter, og alle spil kører uafhængigt af billedsignalet.

Med andre ord, du kan fint købe en europæisk uden de gamle bekymringer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 09/02-10 09:28 
Men en JAP konsol har andre spil vel at mærke som ikke kan køres på en US eller PAL maskine ;-) Så hvis du er til shumps så køb en JAP 360 istedet
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 09/02-10 17:59, rettet 09/02-10 18:00 
Globi>
Jeg ville også gerne bruge den til at spille et par spil til den gamle Xbox (Halo 2 og Ninja Gaiden Black), vil de være i fuld hastighed og fuldt billede i de korrekte proportioner? Jeg ved ikke om de var det på den gamle PAL Xbox?

Jo, den gamle PAL Xbox var faktisk rigtig flink til altid at køre spillene i 60hz, så ingen ko på isen :-).
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/02-10 18:05 
neros>
Men en JAP konsol har andre spil vel at mærke som ikke kan køres på en US eller PAL maskine ;-) Så hvis du er til shumps så køb en JAP 360 istedet

Kanon råd, og når han så har gjort det og vil spille en anden genre end shumps kan han så komme her og stille præcis samme spørgsmål en gang til...
nerosnerosSkrevet 09/02-10 18:36 
Undskyld Azz!
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 09/02-10 18:44 
Azz Jack...
Hoid to colony C05 where the computer is...
Alf81Alf81Skrevet 09/02-10 19:33, rettet 09/02-10 19:37 
Er det ikke sådan, at langt de fleste populær-spil ikke er regionslåste? Jeg har en japansk 360 og tænker ikke videre over hvilke spil jeg køber. Indtil videre har det kun været de lidt ældre spil, der ikke har virket.

EDIT:

Og hvorfor vil man spille andet end shmups på 360? ;P
Ting om dét og pis.
NaieraNaieraSkrevet 09/02-10 19:38 
Fallout 3 er f.eks. låst, så det er en lidt farlig taktik ikke at interessere sig for regionerne, når man har en japansk 360'er. Er man bare generelt interesseret i spil, og ikke Cave-shmups som sådan, så mener jeg man bare skulle snuppe en dansk konsol.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Alf81Alf81Skrevet 09/02-10 19:43 
Uden tvivl.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 09/02-10 20:13 
Ja helt enig. Det var også bare få at pointere de væsentlige forskelle der er ved at eje en Jap 360'er. Jeg selv ville nok helst have en Jap maskine, men det må blive engang i fremtiden måske alt efter hvordan det kommer til at gå. Jeg håber stadig for Death Smiles i en flot regionsfri udgave ;D
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/02-10 20:26, rettet 09/02-10 20:26 
Problemet var vel at du ikke fik den manglende regionsfrihed med, hvilket er et temmelig essentielt spørgsmål hvad enten man vælger JAP, NTSC eller PAL - hvilket så passende er blevet adderet af andre.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 09/02-10 20:39 
Naiera>
Fallout 3 er f.eks. låst, så det er en lidt farlig taktik ikke at interessere sig for regionerne, når man har en japansk 360'er. Er man bare generelt interesseret i spil, og ikke Cave-shmups som sådan, så mener jeg man bare skulle snuppe en dansk konsol.

Mener du i forhold til en japansk konsol? Jeg har et Fallout 3 fra Canada, som kører fint på min europæiske maskine.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 09/02-10 20:54 
Ja, i forhold til en japansk konsol. De engelsksprogede udgaver virker fint på hinandens konsoller, men de asatiske udgivelser (Hong Kong og Japan) dur kun på deres egne konsoller. Jeg blev derfor nødt til at købe den asiatiske udgivelse, som er på engelsk, da min danske 360'er jo er død.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 09/02-10 21:07, rettet 09/02-10 21:09 
Echelon VI>
Problemet var vel at du ikke fik den manglende regionsfrihed med

Ja men det troede jeg var indlysende med det jeg skrev, men jeg var nok lige lidt for hurtig der.
Bashful Neophyte
GlobiGlobiSkrevet 11/02-10 09:03, rettet 11/02-10 09:04 
Tak for hjælpen.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig