X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hyped


Svar
RJKRJKSkrevet 01/02-10 22:44 
En væsentlig del af folkene bag Gamereactor har lavet et nyt site med bl.a. spilanmeldelser. Ubeskåret pressemeddelelse følger...

---

Fra og med d. 1. februar 2010 er der en ny hane i hønsegården. Livsstilsmagasinet Hyped.nu åbner hønsehusets døre på vid gab til et nyt bredt livsstilsmagasin om spil, film og musik – og så endda med en dedikeret familiesektion til alle kyllingerne. Hyped.nu leverer kort sagt på alle fronter!

I disse år brydes barriererne mellem underholdningsmedierne for alvor ned. Internationale og anerkendte musikere optræder som virtuelle udgaver af sig selv i alt fra Rock Band til Guitar Hero – og med stor succes. Imens indtaler velkendte Hollywood-skuespillere stemmerne til fremtidens store spilhelte, og på stuegulvet samles familien om Wii-konsollen for enten at svinge golfkøllen eller dyrke yoga. Film bliver til spil, og spil til film. Underholdningsindustrien skelner ikke mellem medierne – så hvorfor skulle Hyped?

Hyped.nu er et livsstilsmagasin, der afspejler den massive forandring, som underholdningsudbuddet har gennemgået de senere år. Med rejst hanekam og masser af begejstring forsøger redaktionen at guide læserne gennem det nye landskab. Tonen er sober, kæk og imødekommende. Tekniske spidsfindigheder og udpræget nørderi har fået plads længere nede i rugekassen. Dette ses også helt tydeligt i familiesektionen af Hyped, der ikke blot er et vigtigt elektronisk kompas for alle forældre, der savner en vej gennem underholdningsjunglen, men som også samtidig lader børnene komme til orde. Familien er nemlig blevet et fokuspunkt for mange udviklere og udgivere, men det afspejles ikke i det nuværende mediebillede.

Indholdschef Thomas Tanggaard, der igennem ni år har varmet kontorstolen hos spilmagasinet Gamereactor som chefredaktør, og som forleden blev ansat i det nystiftede hyped:media, er ikke i tvivl om Hypeds rolle i mediebilledet:

”Hyped handler om bredde, om at nå alle dem, der spiller, ser film og lytter til musik, men som står af, når snakken falder på forgyldte HDMI-kabler, skærmopløsninger og obskure tekniske termer. I vores øjne smelter underholdningsmedierne løbende sammen takket være den konstante teknologiske fremdrift. Vi kan ligeså godt skråle med foran fladskærmen til Singstar, som vi kan lade os henrykke af en animationsfilm eller dykke ned i en FIFA 10-turnering med gutterne en lørdag aften. Og Hyped er det hele - rollen som specialmagasin tiltaler os slet ikke. De bånd er simpelthen for stramme og gammeldags.

Samtidig har vi hørt det nødråb som mange rådvilde forældre har udsendt i årevis, når de er blevet mødt af hyldemeter efter hyldemeter af spil, film og musik og ikke har kunnet finde et pejlemærke. De leder med lys og lygte efter passende underholdning til deres børn, men kan ikke hente hjælp fra ungarbejderen ved kassen, der ikke interesserer sig for hverken Hugo, Jordbær Marie eller Ben 10 og derfor ikke kan give kvalificerede råd. Hyped udfylder et enormt tomrum netop der.”

Hyped.nu er online fra dags dato med et solidt bagkatalog af både spil-, film og musik-anmeldelser, men vil i den kommende tid også publicere artikler, interviews og reportager omkring hele underholdningsindustrien. Du finder sitet på

www.hyped.nu
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 01/02-10 22:53, rettet 01/02-10 22:53 
Har du noget med det at gøre RJK? Andre herindefra der er tilknyttede?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 01/02-10 23:11, rettet 01/02-10 23:12 
Rune på et familievenligt livsstilsmagasin ... ? :)

Tager jeg ikke meget fejl, er der kun en eller to P:R-folk, der kunne finde på at have en finger eller to med i Hyped.

Hvis der er andre, så kender jeg åbenbart ikke folk godt nok. :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RJKRJKSkrevet 01/02-10 23:27 
Jeg er bare budbringer :)

Men Asmus er da i hvert fald mangeårig bruger herinde.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 01/02-10 23:50, rettet 01/02-10 23:50 
Jeg er kun glad for jeg ved noget om spilmediet så mine børn engang kan få viden om "rigtige computerspil" ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 02/02-10 08:21 
Flot, velfungerende side.
Men jeg er tydeligvis ikke målgruppen :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 02/02-10 08:44 
Hyped>
Internationale og anerkendte musikere optræder som virtuelle udgaver af sig selv i alt fra Rock Band til Guitar Hero

Ja det er jo direkte skræmmende så bredt de favner sådan nogle rockmusikere :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 02/02-10 08:52, rettet 02/02-10 08:52 
Hehe.
Jeg forstår heller ikke den der med at i disse år brydes barriererne mellem underholdningsmedierne. Hvad for en barriere? Ren salgssnak. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 02/02-10 08:57 
Det er jo en pikant konsekvens af at magasiner som Euroman, Gear og hvad de ellers hedder, har fået meget mere opmærksomhed og ikke mindst annonce-kroner fra spil-distributørerne.
King ChaosKing ChaosSkrevet 02/02-10 09:05 
I øvrigt bliver det spændende at se hvem der skal sidde i redaktør-stolen på GR. Thomas Blichfeldt er det åbenlyse valg, men selv om Thomas er dygtig og har været i mange år i branchen, er han måske ikke så markant en personlighed som Thomas T. Og mon ikke Hyped også har en plads til Blichfeldt og hvad gør GR så? :)
millenniummillenniumSkrevet 02/02-10 10:29, rettet 02/02-10 10:31 
Hm, Dansk IGN...?

Der skal nok sælges nogle banner-reklamer :-D
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 02/02-10 11:12 
Sumez>
Men jeg er tydeligvis ikke målgruppen :)

Tror jeg ikke mange herinde er :)
KilroyKilroySkrevet 02/02-10 11:41 
millennium>
Hm, Dansk IGN...?

Hey hey, nu ingen grund til at blive grov!

Bare fordi Hyped.nu vil fungere som guide for familier, så vil det altså ikke gå op i Jordbær Marie og Buzz altsammen :)
Kilroy Was Here
King ChaosKing ChaosSkrevet 02/02-10 11:46 
Nu er der heller ikke noget i vejen med hverken Jordbær Marie eller Buzz, hvis man ellers hører til målgruppen.
SumezSumezSkrevet 02/02-10 12:07 
Jeg kan godt lide Buzz
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 02/02-10 12:19 
me2... og jeg røg ud på røv og albuer i finalen til Danmarks Mesterskabet :D
millenniummillenniumSkrevet 08/02-10 10:34 
Pænt site, når man har været lidt rundt på det, men dog enkelte mærkværdigheder. (Er der nogle af sitets udviklere med på en lytter..??)

Først efter et par værdifulde minutter opdagede jeg at sitets kontekst er afgrænset til hjemmeunderholdning. Så kategorien "film" er implicit forstået som "dvd eller blu-ray film" - det fremgår blot ikke nogle steder at sitet kun omhandler alt hvad man kan bedrive tiden med i hjemme i sofaen.

Sitet visulle udtryk har jeg det lidt ambivalent med, såfremt det er mere familie-orienteret. Ordet "Hyped" + de funky høns + taglinen: "En hane i hønsegården" ... det ligner noget som tænder det moderne segment der går på københavnske caféer med trendy tyske navne. Ikke så skarpt rettet mod provinsmarkedet og kernefamilier i parcelhuse.

Og så synes jeg den sidste fane-kategori er ret mærkelig, og ikke klart defineret: "Familie" med emner som "familieanmeldelser" der er en sammenblanding af film og spil kun for børn. Hvorfor ikke bare kalde kategorien for "Børn" ?!?! Og desuden er det et mysterie hvad en artikel handler om inden man klikker på den. Spil, film, hvad?!?!
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 08/02-10 10:54 
millennium>
Og så synes jeg den sidste fane-kategori er ret mærkelig, og ikke klart defineret: "Familie" med emner som "familieanmeldelser" der er en sammenblanding af film og spil kun for børn. Hvorfor ikke bare kalde kategorien for "Børn" ?!?!

Det er jo det "familie" betyder nu om dage :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 08/02-10 11:43, rettet 08/02-10 11:44 
Det er blot for indforstået - det er ikke forklaret, så det var et mysterie for mig hvad "familie" fanen ville indeholde. Og derefter skulle jeg alligevel bruge lidt tid på at afkode indholdet.

Som Steve Krugs kendte web-design bog hedder: "Don't make me think!" :-D
The medium is the message.
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 08/02-10 19:49 
millennium >

Du må meget gerne poste dette indlæg i vores forum på Hyped.nu. Al slags konstruktiv kritik modtages med kyshånd :)
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig