X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Platinum Games afslører Vanquish!


Svar
nerosnerosSkrevet 29/01-10 09:29 
Det er vist en FPS'er men nedenstående kan da godt få mig lidt op af stolen:

The game will be headed up by producer Atsushi Inaba, who previously worked on Devil May Cry, God Hand, and Mad World, and famed Resident Evil creator Shinji Mikami. Yeah, get excited.

Trailer her:
Se hele indlægget


Vanquish
Bashful Neophyte
88 emne(r).
« < 1 2

Svar
WikzoWikzoSkrevet 10/11-10 21:41 
Er overordnet meget glad for spillet, men efter at have spenderet utallige timer på de to demoer, kan jeg ikke lade være med at føle mig en lille smule skuffet ifht. level designet. Banerne udnytter simpelthen ikke dragtens evner nok, og om end gameplayet er sjovt, bliver det en smule ensformigt i længden.

Var især skuffet over de få antal bosser og fjender. Jeg er næsten fornærmet over at skulle kæmpe mod de samme bosser om og om igen. Japanere plejer at være gode til at smide nogle fede bosser i hovedet på én, men her er der potentielt set kun to forskellige hovedbosser (som også er at finde i den første demo), samt den allersidste kamp, som er lidt federe. Havde set frem til at møde andre fjender med lignende dragter, hvor man i dén grad skulle udnytte glide/suse-mekanikken mere.

Men det værste ved spillet er, at alle de fede moves, som Sam udfører i løbet af spillet, sker gennem cutscenes (nogle gange krydret med QTE). JEG vil gerne selv styre ham i stedet for bare at se på!.

Vanquish er uden tvivl et dejligt friskt pust, men desværre formår banedesignet ikke at udnytte gameplayet nok. Havde set frem til baner, hvor man skulle fræse afsted nonstop, men tværtimod kan man faktisk klare sig udmærket ved at tage det stille og roligt og gå fra cover til cover.
BeanoBeanoSkrevet 10/11-10 22:50 
Ja jeg syntes også der var lige lovligt meget genbrug og savnede også nogen baner der udnyttede spillets forcer bedre (f.eks. boost), men dælme underholdende spil alligevel :)
XiwanaXiwanaSkrevet 14/11-10 14:17 
Dette spil fortjener den størstmulige ros!

Det er første gang i mange-mange år, at jeg er blevet så imponeret over et actionspil. Magen til adrealinsus skal man lede længe efter. Grafik og gameplay danner tilsammen en fuldstændig "over the top"-præsentation, som man - efter min ydmyge mening - ikke har set magen til før indenfor de seneste konsolgenerationer. Spillet er alt det, som jeg havde håbet på - og som man fik indtryk af via anmeldelser og anbefalinger her på P:R... og mere til!
[inspirational quote here]
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/11-10 23:53 
Er lige blevet færdig med det! Max fed underholdning... men jeg skulle nok ikke have presset mig selv til at spille på Hard første gang - puha, 100+ dødsfald gennem kampagnen, hvor ca. 25 lå i sidste boss fight. Blev nødt til at chekke nogle strategier for at være sikker på at jeg gjorde det "rigtigt" - og det viste sig at være korrekt; jeg manglede bare lidt skillz/træning før den kunne klares. :-)
BeanoBeanoSkrevet 29/11-10 09:08 
Den boss jeg døde mest ved, var den allerførste :)
RJKRJKSkrevet 03/12-10 21:07 
Jeg var også kølig overfor settingen, og demoen overbeviste mig heller ikke rigtigt, men et par timer inde i spillet må jeg indtil videre også overgive mig blankt. Som Xiwana også beskrev det: jeg kan slet ikke huske, hvornår jeg er blevet revet med af et actionspil i den grad. Det er bare utroligt lækkert og fængende - meget mere end selv Bayonetta (som til gengæld har en langt mere spændende setting, selvfølgelig).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 01/03-11 17:31, rettet 01/03-11 17:31 
Er det hip som hap om jeg køber ps3 versionen eller krydsbox versionen ?
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
nerosnerosSkrevet 01/03-11 17:37 
RJK>
Jeg var også kølig overfor settingen, og demoen overbeviste mig heller ikke rigtigt, men et par timer inde i spillet må jeg indtil videre også overgive mig blankt. Som Xiwana også beskrev det: jeg kan slet ikke huske, hvornår jeg er blevet revet med af et actionspil i den grad. Det er bare utroligt lækkert og fængende - meget mere end selv Bayonetta (som til gengæld har en langt mere spændende setting, selvfølgelig).

Bayonetta er et bedre spil. De sidste boss fights og endgame som man siger det er lidt en lunken sag og jeg synes det var lidt for nemt i forhold til slutningen i Bayonetta. Synes Vanquish fuser lidt ud til sidst..
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/03-11 17:37 
Ps3 versionen er en smule bedre.

Men det jo så minimalt at det er ligegyldigt, køb det til den konsol du bedst kan lide at spille på.
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 01/03-11 21:33 
Tak, cool :)
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
jaesjaesSkrevet 01/04-11 10:45 
PlatinumGames har lagt en slags manifest på deres site. De skriver, at de er glade for, at de endeligt er blevet anerkendte, men tilkendegiver samtidig, at de er skuffede over spilbranchens manglende fokus på innovation, specielt i Japan. Og at de fortsat vil kæmpe for at lave friske spilkoncepter, der ikke kun bringer dem selv men også Japan op i bevidstheden hos køberne.
http://platinumgames.com/2011/04/01/announcing-“platinum-next”/

Så der skulle gerne være sikret gode og interessante spil fremover fra PlatinumGames :)

Gid lidt flere (semi-)mainstream-udviklere ville tage samme initiativ.
nerosnerosSkrevet 01/04-11 11:02, rettet 01/04-11 11:02 
PlatinumGames redder spil-verdenen!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 01/04-11 11:08 
Aprilsnar! Fra nu af laver PlatinumGames kun Call of Duty-kloner.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 04/01-12 12:18 
Damn, jeg er helt vild med hologram-coveret! :P
Elsker allerede det her spil inden jeg har pakket det ud...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 04/01-12 13:08 
jaes>

Så der skulle gerne være sikret gode og interessante spil fremover fra PlatinumGames :)



Siden hvornår er det at forsøge at være innovative og lave "friske spilkoncepter" en garanti på kvalitet?

I fx Vanquish, er der få nye koncepter til 3ps genren, men selve spillet er hovedløst ensformigt, historie er intetsigende og dialogen er direkte pinlig. Det eneste spillet gør at skambruge de 2 nye koncepter det bringer, nemlig at strafe rundt i fuld fart og så at trykke på en slowmotion knap for at give maks damage i en given situation. Sådan er HELE spillet fra ende til anden (hvilket heldigvis ikke er ret langt, så pinslerne er forholdsvis hurtig overståede). Spillet er så præget af de 2 nye koncepter at jeg ikke kunne holde ud at spille i mere end en time af gangen, det blev simpelthen for kedeligt og ensformigt. I det her tilfælde vil jeg påstå at gameplay så gennemsyret af de "nye koncepter" rent faktisk skadede spillet i længden.

Pointen er at det er fint nok at lave nye koncepter, men man skal passe på at de ikke gennemsyre hele spillet (i hvert fald hvis der kun er 2-3 stk som fx i Vanquish) så det ikke har andet at byde på og så skal grund elementerne helst stadig være i orden.

Men det da fint nok at de vil lave nye koncepter, det er bare på ingen måde en garanti for "gode og interessante spil".
SumezSumezSkrevet 04/01-12 13:42 
Men på den anden side er der jo en del der ret godt kan lide spillet...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 04/01-12 17:06 
Azzkikr>
Siden hvornår er det at forsøge at være innovative og lave "friske spilkoncepter" en garanti på kvalitet?

Jeg har ikke skrevet, at det er en garanti. Jeg refererer blot til PlatinumGames' bagkatalog, som mange synes overvejende byder på spil, der både er gode og skiller sig lidt ud fra mængden.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/01-12 17:20 
Det er fuldstændig åndsvagt at brokke sig over spillets historie og dialog, det er så ligegyldigt. Vanquish handler om ren rå gameplay og det har de fandeme formået at gøre godt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/01-12 17:48, rettet 04/01-12 17:49 
Jo selvfølgelig. Men jeg forstår ikke hvordan historien og dialogen kan være SÅ stort et kritikpunkt for mange. Jeg personligt havde svært ved at få pulsen ned under mellemsekvenserne, så jeg skænkede dem ikke mange tanker. Jeg synes også de er til den dårlige side og historien er komplet ligegyldig, jeg synes dog at fokusen, i et spil som Vanquish, meget tydeligt ligger i gameplayet.
Jeg vil godt medgive at historien og universet umildbart er bedre i et spil som Gears of War, men dialog og cut-scenes synes jeg ikke er meget bedre udført. Det var heller ikke noget jeg så som et særlig stort minus da jeg spillede dem.

EDIT: Nå Goodtimes slettede sit indlæg :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 04/01-12 18:02, rettet 04/01-12 18:06 
Konsolkongen>
Det er fuldstændig åndsvagt at brokke sig over spillets historie og dialog, det er så ligegyldigt. Vanquish handler om ren rå gameplay og det har de fandeme formået at gøre godt.

Aha, det vil sige du mener ikke spillet ville have været bedre hvis det havde haft en fængende historie, god dialog og fx nogle mindre intetsigende karakterer (for slet ikke at snakke om mindre ensformigt gameplay)?

Og hvor ved du fra hvad "vanquish handler om"? Det minder lidt om diskutionen omkring at det er ligegyldigt at singplayer er elendigt i fps spil fordi multiplayer er godt.

Det er sjovt hvordan folk nu om dage fejer mangler og dårlige aspekter af spil de godt kan lide til side som "ligegyldige" selvom det åbenlyst kunne have forbedre spillet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/01-12 18:05 
Azzkikr>
Aha, det vil sige du mener ikke spillet ville have været bedre hvis det havde haft en fængende historie, god dialog og fx nogle mindre intetsigende karakterer (for slet ikke at snakke om mindre ensformigt gameplay)?

Lad nu være med at være en hat. Selvfølgelig ville jeg det. Jeg er bare ikke så dum at jeg forventer en historie i verdensklasse når jeg spiller et 3rd person skydespil. Hvis jeg vil have god historie og dialog så går jeg efter RPG'er eller adventure-spil. Vi kan vel sagtens blive enige om at historien plejer at fylde mere i de genrer?
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 04/01-12 18:14 
Azzkikr>
Det er sjovt hvordan folk nu om dage fejer mangler og dårlige aspekter af spil de godt kan lide til side som "ligegyldige" selvom det åbenlyst kunne have forbedre spillet.

Hold nu op! Det er sku da tydeligt for en hver, at spillet tager pis på sin egen genre med hensyn til historien. Selv min mor ville kunne forstå den slags.

Jeg synes det er befriende med den her slags spil hvor man bare kan kaste sig hovedkulds ud i et gameplay som er så dybt som her. Det er et actionbrag i høj fart med en ligegyldig historie, og så er dialogen fuldstændig over the top badass og sjov på samme tid. Elsker det!
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 04/01-12 18:17, rettet 04/01-12 18:22 
Så er det jo heller ikke ligegyldigt.

Der er heller ingen der har sagt noget om at forvente en historie i verdensklasse, men noget mere ambitiøst end den omgang bavl Vanquish byder på både univers, dialog, verden, historie og karakter mæssigt kan man vel godt turde håbe på.

Diverse andre 3ps, action adventures/hack'n'slash har da væsentlig mere at byde på i den henseende. De kan da i det mindste gøre et forsøg...

neros>
Jeg synes det er befriende med den her slags spil hvor man bare kan kaste sig hovedkulds ud i et gameplay som er så dybt som her. Det er et actionbrag i høj fart med en ligegyldig historie, og så er dialogen fuldstændig over the top badass og sjov på samme tid. Elsker det!

haha dybt gameplay? Strafe -> slowdown -> shoot->løb væk-> rinse&repeat. Efter en halv time har man stort set spillet hele spillet. Det har intet at byde på udover det ensformige gameplay der udelukkende benytter ovenstående

Hvori ligger det "dybe" gameplay? Endten har opdaget noget i spillet jeg ikke har eller har vi forskellige definitioner af hvad "dybt gameplay" betyder.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/01-12 18:22 
Folk prøver jo li'som at fortælle dig, at der er tale om et selvironisk spil med arcade-agtigt gameplay. Historien skal ikke på nogen måde tages seriøst.

Lad nu være med at prøve på at proppe det ned i en RPG-kasse og ta' det for hvad det er ;)
AV Intelligent Terminal
AzzkikrAzzkikrSkrevet 04/01-12 18:24, rettet 04/01-12 18:26 
Det gør jeg skam også, en middelmådig, småkedelig og meget ensformig spiloplevelse der ikke har noget at byde på udover de få nyskabelser som bliver skambrugt igennem hele spillet.

Og hvor kommer det med "selvironien" egenligt fra? Har udviklerne udtalt det eller er det bare en eller anden latterlig definition opfundet af fanboys for at forsvare spillets utallige mangler?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/01-12 18:24 
:D
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/01-12 18:28, rettet 04/01-12 18:52 
Jeg gætter på, at du var føjtende ligeglad med arcademaskiner, dengang de stadig herskede på jorden?

Det eneste, jeg ser dig skrive, er, at du rynker på næsen over spil, der er udviklet omkring mekanikker frem for en historie. Bare fordi et spil ikke prøver at fortælle dig noget, er det jo ikke nødvendigvis dårligt.

EDIT: Nu lavede jeg igen den skive-tyrkfejl. Jeg har vist en fetish med den by :D
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 04/01-12 18:36, rettet 04/01-12 18:38 
Azzkikr>
Hvori ligger det "dybe" gameplay? Endten har opdaget noget i spillet jeg ikke har eller har vi forskellige definitioner af hvad "dybt gameplay" betyder.

Undskyld "dybt arkade-agtigt-gameplay så". Vanquish er vel hvad man måske kunne definere som et moderne arkadespil sådan lidt bøvet sagt.
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/01-12 01:09 
Azzkikr>
Det gør jeg skam også, en middelmådig, småkedelig og meget ensformig spiloplevelse der ikke har noget at byde på udover de få nyskabelser som bliver skambrugt igennem hele spillet.

Nej, det er forkert.
BeanoBeanoSkrevet 05/01-12 09:05 
Jeg kan heller ikke rigtigt få de ord til at passe med det jeg spillene :P
3of193of19Skrevet 09/01-15 12:37 
Samlede spillet op for 30kr på PSNs januar udsalg. Damn, jeg tror jeg skal have en ny rygrad med Vanquish setting printet ind, det er da godt nok noget akrobatik der skal laves med fingrene for at få lidt flow i spillet.
SumezSumezSkrevet 09/01-15 14:10 
Måske man skal tage nogle hints fra ham der spiller spillet igennem med én hånd i morgen eftermiddag på AGDQ? :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
XiwanaXiwanaSkrevet 10/01-15 18:24 
Åh, slap af! Jeg kan ikke engang spille det med to hænder. Her er det en-hånds-run, som Sumez talte om:
https://www.youtube.com/watch?v=V4w9yJ7tfMQ
[inspirational quote here]
BeanoBeanoSkrevet 07/01-20 10:40 
Der udkommer en bundle med Vanquish og Bayonetta til PS4 og XB1 d. 18. feb.

https://blog.us.playstation.com/2019/12/09/bayonetta-vanquish-10th-anniversary-bundle-comes-to-ps4-on-february-18-2020/
millenniummillenniumSkrevet 07/01-20 10:44, rettet 07/01-20 10:45 
Nice, men synes der mangler Bayonetta 2. :) Sikkert pga Nintendo-restriktioner
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 07/01-20 10:53 
Ja Nintendo sidder på 2'eren.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 07/01-20 17:15 
millennium>
Sikkert pga Nintendo-restriktioner

Måske knap så meget "restriktioner", som at Nintendo vist var de eneste der udviste interesse i at støtte udviklingen af Bayonetta 2 :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 07/01-20 20:13 
Stadig en restriktion :) Men fuldt ud forståeligt
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
88 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig