X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dead Rising 2


Svar
SumezSumezSkrevet 28/01-10 14:33 
Nu hvor vi af en eller anden grund ikke har en tråd til Dead Rising 2... Det er helt klart et af de spil jeg ser mest frem til i år.

Dead Rising 2

Der er ikke så meget de kan gøre galt med den titel :D


Der er et halvt år til det kommer, men Zavvi har en rimelig god preorder-pris... Se hele indlægget
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
142 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/09-10 18:20 
Sumez>
Var det ikke også det jeg sagde? :P

Jeg læste ikke lige det hele :3c
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/09-10 19:24 
Hvad kan man blande med øl? Jeg synes at mere øl var oplagt, men det virkede ikke rigtig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/09-10 19:41 
Man kan blande den med hjelm.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/09-10 19:50 
Ok det gir også mening :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/09-10 20:49 
Jah :)

Dead Rising 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/09-10 22:46 
Jeg fattede simpelthen ikke hvor den hjelm var henne så jeg så lige din video Darkbeat :) Hvordan har du båret dig af med at få 5 i liv? Jeg er også level 5 og har kun 4 :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 04/09-10 11:29, rettet 04/09-10 11:32 
Jeg har også 5 i liv. Lader til at level-systemet fungerer ligesom i 1'eren, hvor den "perk" man får for at stige i level udvælges tilfældigt. Så du har nok noget andet der er bedre end vores.

Jeg synes egentlig det er lidt dumt, men det er vel kun i starten, hvor især liv og inventory slots er meget velkomne (i 1'eren var jeg rigtig uheldig og måtte vente længe på at få flere inventory slots) - i sidste ende bliver man jo alligevel maxed out når man har spillet spillet nok. :P


Hvordan lykkedes det dig iøvrigt at åbne op for jagtbutikken uden at finde hjelmen på vejen!?

Jeg fik julelys i øjnene da jeg fandt en gul arbejderhjelm, der kunne kombineres med andet! :D Den slags er http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/hs308.ash1/23218_741849119_4987_n.jpg]en fast tradition[/LINK]" target="">en fast tradition i min omgangskreds :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/09-10 12:05 
Jeg spottede heller ikke hjelmen i første omgang. Det var det sidste item jeg manglede at lave og jeg troede umiddelbart kun at der var 8 ting da det var dét der var plads til at vise på én skærm med kort.
Hjelmen fandt jeg med hjælp fra internettet.
SumezSumezSkrevet 04/09-10 12:12 
Hvordan kom DU så ned til jagtbutikken uden at tage den vej der gik lige forbi hjelmen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/09-10 12:20, rettet 04/09-10 12:21 
Ved at kravle op på bagsiden af bygningen hvor Joe står og skyder ned på gaden og så hoppe over gyden til hotellet og videre over til bygningen hvor hjelmen ligger i modsatte hjørne men var blocket fra view pga en skorsten eller sådannoget. Kan man komme andre veje op? I så fald er det ikke noget jeg lige har spottet...
SumezSumezSkrevet 04/09-10 12:21, rettet 04/09-10 12:22 
Troede ikke det var muligt at hoppe over gyden. Jeg kravlede op gennem vinduet fra hotellet og tog hele vejen rundt om.

edit: Første gang tog jeg faktisk den endnu længere vej ud af de vinduer på hotellet der vender ud mod hovedgaden, og så rundt om hotellet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/09-10 13:51 
Jeg var slet ikke klar over at leveling var random i det første spil. Synes det var ret godt afbalanceret, men jeg har da vidst været heldig :)

Jeg så ikke hjelmen da jeg var oppe på taget :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 04/09-10 14:34 
Det gør heller ikke så meget at det er tilfældigt, næsten uanset hvad man får er det jo noget godt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 05/09-10 16:02, rettet 05/09-10 18:33 
(evt. spoiler)

BANANA HAMMOCK!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/09-10 17:30 
To økser tapet sammen med en forhammer virker lidt overflødigt :D
HeroldHeroldSkrevet 05/09-10 17:35, rettet 05/09-10 18:33 
Er det ikke ligemeget, når det virker? :D

Jeg elsker simpelt alle hemmelighederne i de to spil. :D!

Edit: evt. spoiler http://imgur.com/N3zI9.jpg :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/09-10 18:05 
Nu må du helst ikke spoile mere Herold :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 05/09-10 18:32 
:'(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KamekKamekSkrevet 15/09-10 14:46 
Endnu en download-titel, denne gang en epilog.

Dead Rising: Case West
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/09-10 12:44, rettet 17/09-10 12:51 
Der er vist en del sure PS3-fanboys, der nu helt vil skippe titlen, fordi Case West er X360-eksklusiv. Kan det tænkes at give bagslag med sådan en eksklusiv eller vil "de sure" blot være en lille flok i forhold til salg af episoden og boost i main game-salg på 360?

EDIT: Wow, Case Zero rykkede lige ½ million salg på 2 uger! Så kan de sure PS3-spillere vist bare klynke og boykotte alt det de vil, når der er så stort salg af en enkelt lille episode.

½ mil på 2 uger... wowzerz!
SumezSumezSkrevet 17/09-10 12:54 
Jeg tror det er begrænset hvor mange folk der ligefrem boycotter et spil på baggrund af at de går glip af prologen og epilogen til det. På den måde går de jo glip af HELE spillet :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KamekKamekSkrevet 17/09-10 12:56 
Jeg tror også der er mange som slet ikke aner, at de der download-episoder overhovedet eksisterer.
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
BeanoBeanoSkrevet 21/09-10 13:29 
Spillet kommer på fredag ikke?

Nogen der ved hvornår review-embargoen udløber?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/10-10 03:55 
Puha det er godt nok hårdt mod de dér psychos.
Jeg er blevet nødt til at loade rigtig mange gange, men det er som om min bullshit tolerance er blevet højere efter jeg spillede igennem Terminator Salvation på hard.

Det er hyggeligt på én eller anden måde at det er det hér fuldstændig japanske gameplay design der er så fucked op men samtidig rigtig sjovt.

Jeg ved ikke om level op rewardsne er random, men det var først da jeg ramte level 19 at jeg fik et dodge-roll som er super nyttigt, men selv med dét skal man virkelig holde tungen lige i munden og time sine angreb for at få ram på dem inden at de slår igen.
SumezSumezSkrevet 18/10-10 15:08 
Dead Rising 2
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 03/01-11 00:32, rettet 06/01-11 21:51 
ADVARSEL! SAVE GLITCH I CASE WEST!

Hvis nogen skal spille co-op i Case West, så vær forberedt på, at der er en slem save bug!

Når host-player saver sit spil bliver coop-partneren automatisk bootet ud af spillet - hver gang! Det betyder at gæsten mister alle stats (f.eks. antal zombies killed o.a.) samt alle inventory items - undtagen det, som han bærer i hånden.

Gæsten skal efter boot joine ind igen på vanlig vis, men har som sagt mistet våben + stats.

Man kan komme ud over våben-glitch ved at host KUN saver på toilet, når gæsten er klar til det og har forberedt sig ved at smide alle sine items i en bunke. Gæst bootes stadig, men kan i det mindste samle sine våben op igen, når han joiner på ny.

Jeg går ud fra, at der kommer en patch snarligt! Det er amatøragtig programmering/QA at lade så stor en bug slippe igennem!

EDIT: Samme latterligt amatøragtige save glitch er også at finde i selve DR2! Damn you, Capcom bastards! Det er en direkte gamebreaker!
Bede-xBede-xSkrevet 06/01-11 21:42, rettet 06/01-11 22:05 
Efter at have spillet lidt Dead Rising 2 er der en tanke, som jeg haft flere gange, der trænger sig på: Hvad er det, der går galt, når japanske firmaer skal lave online integration?

Fra Nintendos tidlige forsøg med friendcodes, til Sonys mangel på community skabende partychat eller den efterhånden lange liste af spil fra japanske udviklere, hvor online delen halter bagefter, hvad de (bedste) vestlige firmaer producerer. Bemærk at jeg snakker ikke om spillenes generelle kavaliteter, men hvor godt online interfacet fungerer: Hvor let det er at finde sammen, hvor let det er at kommunikere osv. Det synes som om, der er en fundamental forskellig tilgangsvinkel, når japanerne bygger deres online struktur op. Sammenlign de bedste spil i de forskellige genrer og så er det åbenlyst, at japanerne halter bagefter. hvorfor?

EDIT: Måske det ville have været mere passende at udvide indlægget og starte en ny tråd, men kom lige fra en DR2 session, da jeg begyndte at skrive :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 06/01-11 23:37 
Hvad med et spil som Demon's Souls, der på mange måder viser vejen og gør ting, andre firmaer slet ikke har tænkt på mht. online integration?
Der er ingen tvivl om at japanernes syn på hvordan den slags skal implementeres er meget anderledes end det vestlige, men det er ikke -altid- negativt.
... Er Dead Rising 2 iøvrigt ikke udviklet af amerikanere?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 06/01-11 23:59, rettet 07/01-11 01:16 
Sumez>
Hvad med et spil som Demon's Souls, der på mange måder viser vejen og gør ting, andre firmaer slet ikke har tænkt på mht. online integration?

Nu gør en enlig svale jo ikke en sommer. Dertil kommer, at omend det rent spilmekanisk er en interessant tilgangsvinkel - der minder mig om Fable spillene - ikke er noget reelt argument for en god online brugerflade.

Sumez>
Der er ingen tvivl om at japanernes syn på hvordan den slags skal implementeres er meget anderledes end det vestlige, men det er ikke -altid- negativt.

Det er der jo ikke meget som er. Også derfor man må nøjes med at se på tendenser. Fx sammenligne vestlige rollespil(WoW) med japanske rollespil(FF14, Phantasy Star Universe), vestlige actionspil(fx Halo) med japanske actionspil(fx Lost Planet)osv og ud fra det vurdere de faktorer, som kan siges at styrke eller svække spillenes online del og community følelse.

Sumez>
... Er Dead Rising 2 iøvrigt ikke udviklet af amerikanere?

Dead Rising sessionen var det der genstartede de gamle tanker. Behøver ikke være et eksempel. Online integrationen føles dog typisk japansk :P

Så vidt jeg husker er det lavet i samarbejde med Blue Castle, men det kan vel googles :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 07/01-11 00:18, rettet 07/01-11 00:49 
Måske mine tanker kan siges mere tydeligt med et sprøgsmål og så slipper jeg også for at starte en dybdegående og tidskrævende analyse af, hvordan online er integreret i de forskellige spil og systemer :)

Er det overraskende at det primært er vestlige firmaer, der sidder på flæsket, når vi ser på online spil på diverse formater?

Skyldes det kun særlige markedstendenser, som pt er gunstige for vestlige udviklere eller er der en reel forskel i opbygningen af spillenes community understøttende elementer?

Bemærk at jeg selvfølgelig er klar over forskelle i markederne. Visse spil vil kun være salgsbare på visse markeder og det er ikke de tendenser, jeg vil ind på. Så fremhæves et japansk spil på grundlag af, at det sælger godt i japan, har man misforstået, hvad jeg taler om.


Det er ikke sådan, at der ikke er japanske firmaer, som klarer sig godt i vesten, selv om de har haft det sværere i denne generation end tidligere. Se på Nintendo. Men de klarer sig netop godt uden stærk online integration. Capcoms Monster Hunter kører fantastisk i hjemlandet, men det er næppe pga en imponerende online brugerflade.

Jeg kan huske N'gai Croal og andre snakkede om, at der før udgivelse af PS3 havde været en kamp internt i Sony, mellem deres japanske og amerikanske afdelinger. Splittelsen gik på, hvor vigtig online integration var for formatet, hvor den amerikanske division pressede på for så meget som muligt, mens den japanske var mere tilbageholdende. Allerede dengang var jeg ikke overrasket over at læse det og det er bare blevet mindre overraskende, som tiden skrider frem.

Er der nogen, som kan forklare, hvorfor den forskel eksisterer?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HulleHulleSkrevet 07/01-11 07:41 
Som du selv nævnet så sælger Monster Hunter serien bestemt ikke på grund af sin online implementering. PSP udgaverne af spillene, som er dem der sælger bedst, er slet ikke officielt online understøttet..
Wii versionen er anderledens. Den er online integreret og klarer online delen ret godt. Der er eksempelvis ingen friendcodes og har Wii Speak (Det har jap udgaven vist ikke).

Lost Planet 2 og Dead Rising 2 er begge udviklet af vestlige firmaer, men det er jo stadig Capcom der trækker i trådene og vel også har det sidste ord. Derfor er online delen nok som du nævner.

Jeg tror at en del af svaret er kulturelt betonet. At man hellere mødes, hvis man skal spille sammen og foretrækker ikke at have internettet imellem sig.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HulleHulleSkrevet 07/01-11 07:59, rettet 07/01-11 08:01 
Relevant for mit argument kan være sidste års bedst sælgende spil i Japan.
På top ti er der spil som enten spilles alene, eller primært er opbygget som lokalt multiplayer eller ad-hoc netværk..

Hvis man lavede listen her i vesten, ville den sikkert være domineret af spil som kan spilles online (Wow, Cod, Starcraft, Halo osv.)

Top ti i Japan, 2010
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SumezSumezSkrevet 07/01-11 08:12 
Hvordan fungerer FF14 online?
Jeg ville være overrasket hvis de har ændret systemet fra 11'eren, og der fungerer det fint, og på mange måder præcis som WoW. Faktisk føles det virkelig vestligt på det punkt, og jeg havde svært ved at blive overbevist om at det var et japansk spil meget hen ad vejen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 17/01-11 09:51, rettet 17/01-11 09:56 
Er der slet ikke nogen der har nogen tanker omkring DR2? Jeg har lige kigget tilbage i tråden her og der er kun snak om Case Zero.

Jeg har netop spillet igennem min første gennemspilning (eller, er nået til overtime mode, men credits har været der. :)), og er svært begejstret for spillet. Umiddelbart er det jo bare en stor gentagelse af etteren, og jeg savner lidt mere nytænkning, men er også bare glad for at kunne opleve det hele igen. Som jeg allerede har kommenteret på ud fra Case Zero, passer de nye combo-weapons perfekt ind i spillets stil, og selvom man forfalder meget til bare at holde et par spiked bats og defilers i sit inventory, er det fantastisk underholdende at lege rundt med en "electric wheelchair" og en "plate launcher", eller spænde bladet fra en plæneklipper på en servbot-maske og rende rundt og nikke dødelige "legomand"-skaller til zombierne.
Til at starte med synes jeg at spillet var frustrerende og umuligt at finde rundt i, men som i 1'eren lærer man langsomt omgivelserne at kende, og som man kommer op i level bliver det nemmere at have med at gøre (især speed up er en life saver, og større inventory fjerner frustrationerne).

Det virker også rimelig overkommeligt at redde alle folk, og jeg fortryder faktisk at jeg lod et par survivors og psychopaths springe over i starten da jeg fokuserede mere på udforskning, for efter omkring case 2 eller 3 har jeg ikke misset en eneste, og har stadig haft en del tid til overst, så ingen stress på her, modsat det første spil hvor det næsten er umuligt at redde alle survivors uden at gøre brug af en guide - det er blevet meget nemmere at guide folk til sikkerheden, hvilket kun er en bonus, selvom det fjerner idéen i at udstyre folk med bedre våben og healing. Det er næsten for nemt i forhold til at det var min første gennemspilning, men det gør nok spillet mere tilgængeligt for de fleste.
Jeg ved at jeg kommer til at spille igennem forløbet flere gange for at få flere slutninger og finde alle hemmelighederne.

Det lader i hvert fald til at de har fyldt godt op med detaljer i spillets verden, og bare det at kunne køre rundt i de store biler hvis man kan finde nøglerne er da guf (nogen der ved om man beholder SUV-nøglen mellem gennemspilningerne hvis man køber den i buikken? (edit: Det gør man! :))), selvom jeg synes kortets layout godt kunne være lidt mere spændende. Det virker meget som en stor gentagelse af 1'eren (jeg troede faktisk Fortune City ville være mere en by, i stedet for endnu et "indkøbscenter"), og kortet er meget ligefremt designet. Der er ingen steder der er besværlige at komme til (især efter man får åbnet for genvejen til Palisades), og man finder ofte sig selv rende frem og tilbage via de samme ensartede ruter. Der synes jeg faktisk at Case Zero var langt mere spændende! Byen var langt sjovere og mere varieret at udforske, og jeg kunne godt lide at der var steder man kun kunne komme til ved at søge efter anderledes hemmelige ruter gennem terrænnet, det måtte de MEGET gerne have genbrugt i DR2!

Er der iøvrigt nogen der har nået level 50 og kan konkludere om det er muligt at nå dertil uden at maxe alle sine stats? Det irriterer mig lidt at man ikke altid er sikker på at få en stat/move-bonus ved level up, og jeg er level 35 nu og har regnet på at spillet kun kan tillade sig at "springe over" to levels endnu hvis jeg skal nå max og unlocke alle moves.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/01-11 15:55, rettet 17/01-11 15:56 
Du kan roligt købe SUV key (og de andre vehicle keys). De overføres mellem gennemspilninger, så du skal ikke tjene sygt mange penge hver gang :-)

Jeg havde gerne set at de ligesom i Case West havde lavet mere varierede missioner, hvor man ikke hver gang skal lede de blinde aber til safe room. Det bliver hurtigt trivielt - hvis man nu skulle gøre andre ting med dem og de så var tilfredse (og evt selv kunne finde vej i sikkerhed)...

Jeg synes man er alt for svag i starten! Jeg blev totalt splattet af flere psychos mange gange i min første gennemspilning, hvorefter jeg skiftede kurs, sked på historien og bare reddede survivors for at optjene levels.

Jeg røg igennem spillet 2 gange på den falske måde før jeg havde lyst til at prøve en historie-gennemspilning (så jeg startede på level 50 med fuldt liv og inventory).

Mht level 50 og max stats hører det ligesom sammen. Man optjener hver level forskellige stats, men når man er 50 har man MAX i alt. (Måske er jeg ikke helt sikker på hvad du egentlig spørger om, så uddyb gerne)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/01-11 16:00 
Palisades-genvejen er sindssygt vigtig at åbne! :-)
SumezSumezSkrevet 17/01-11 17:25 
Lige netop historie-gennemspilningen synes jeg ikke har noget at gøre med hvilken level man er, den klarer man snildt startende fra level 0/1 (eller 5 som jeg gjorde pga. case zero, det bør dog ikke gøre en kæmpe forskel), men ja de forskellige psychopaths kan være ret besværlige i første gennemspilning. Men det er jo netop heller ikke nødvendigt at nedkæmpe dem.
Det synes jeg ikke du behøver at fremstille som noget skidt, og at man "er for svag", så har man bare noget at "glæde sig til" i forhold til forrige gennemspilning. Jeg synes faktisk spillet virker mere tilgivende overfor hvad man kan nå at gøre allerede første gennemspilning sammenlignet med 1'eren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/01-11 17:34 
Snildt, ligefrem? Man er jo totalt prisgivet i alle kampe som involverer hand-to-hand combat (dvs. stort set alle) hvis ikke man har bl.a. rullefald og drop kick... og man skal også gerne vide hvilke våben, der virker bedst (spike bat er bare ikke nok; der skal knife gloves til for at bringe smerten til psyko'er/bosser).

Det samme mht. inventory-størrelsen; det er altså ikke nemt, når man er presset i bund med kun at kunne bære 5 items,og man egentlig har brug for 10 for at have plads til både et par forskellige våben (langsomt, hurtigt, god skade osv.) samt et par healing items... og evt et par magazines.

Men ja, det kræver jo flere gennemspilninger... og jeg har også haft det sjovt med det. Gudskelov kan man droppe al historie og bare spasse rundt og lege med våben-combos og udforske mall'en.
SumezSumezSkrevet 17/01-11 20:36 
Hva'? Jeg kan da umiddelbart ikke komme i tanker om nogen kampe der involverede hand-to-hand udover "slutbossen" (før overtime)?
Faktisk er der kun tre bosskampe i selve historieforløbet, så nej det store problem kan jeg ikke se. :) At kampen i "The Truth" så er komplet tåbeligt lavet er en helt anden sag, men det har ikke så meget med din level at gøre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/09-11 19:50 
Capcom har lavet en meget saglig og seriøs præsentation af Dead Rising: Off the Record

http://youtu.be/YOmd291PjCs
SumezSumezSkrevet 04/10-11 13:59 
Hvorfor er det altid dig der finder den slags videoer, Bo, og hvordan gør du? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 03/01-14 12:43 
Planlægger en gamer aften med knægten, så er der nogen der kan kommentere på om co-op campaign i DR2: OtR fungerer godt?
j/k
142 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig