X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Screenshots fra X360 - hvordan?


Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 24/01-10 15:29 
Er der nogen som ved, hvordan man lettest kan tage screenshots fra X360 med en MacBook Pro??
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
JmogJmogSkrevet 24/01-10 15:38 
Kan man da det?

Umiddelbart ville jeg tror det ville være nødvendigt med en video-indgang på din Macbook, hvilket jeg ikke kan forestille mig den har. Så reelt skal der vel et tv-capturekort til. Hvis man kan få et eksternt, så kunne du vel bruge det sammen med din Macbook Pro.
SumezSumezSkrevet 24/01-10 15:40 
Er det ikke muligt at sætte en harddisk optager til en X360?
Jeg ved slet ikke hvilke indgangsmuligheder den slags har, men så kan man jo optage videoer fra X360'eren, og endda tage screencaps fra disse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 24/01-10 15:51, rettet 24/01-10 16:30 
Hvis 720p opløsning er tilstrækkelig så kan du bruge denne eksterne optager.

http://www.hauppauge.com/site/products/data_hdpvr.html

Her er den på edbpriser:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=hauppauge&sp=all&pid=498243


Edit: Det er i øvrigt en universel løsning der bør virke med alle computere.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 24/01-10 16:19 
Rimelig lækker sag, er der nogen her på P:R der har sådan en eller lignende? Jeg kunne nemlig godt få brug for at optage et par X360 videoer på et tidspunkt :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/01-10 17:02 
Virker den også på Mac?
RJKRJKSkrevet 24/01-10 17:10 
Ikke at jeg har tænkt på det siden, men da vi i sin tid var til Xbox 360 demonstration, der rodede jeg med en debug-maskine, som havde en funktion til at tage screenshots fra alle spil, til brug for anmeldere etc.

Det kunne jo godt tænkes at Palle rent faktisk havde en debug 360'er?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 24/01-10 17:18 
Darkbeat>
Virker den også på Mac?


Ville jeg skrive at det virkede på Mac hvis det ikke passede?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 24/01-10 19:22 
Så vidt jeg husker, så bruger debug-maskinerne en pc og Windows-software dertil, til at tage screendumps. Jeg tvivler på at de har gidet lave en mac-udgave, så det er bootcamp eller whatever, hvis det er en debugmaskine.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/01-10 22:17 
...det er nok bedst at jeg køber sådan en Hauppauge HD PVR dims, har jeg bestemt mig for :D
SumezSumezSkrevet 27/01-10 22:24 
Fedt! :) Lad os høre hvordan den virker.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 27/01-10 22:27 
Hmm, kommer i tanke om at man kan uploade sine billeder i PGR4 til nettet og bagefter gemme dem på sin computer, 1:1 pixels, så maskinen har helt sikkert en screenshot funktion.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
HeroldHeroldSkrevet 27/01-10 22:33 
Er det ikke snarere PGR4, der har det? :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 27/01-10 22:37, rettet 27/01-10 22:38 
Præcis - der er flere spil der har photo-mode, har intet med indbygget screenshot muligheder at gøre ;)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/03-10 22:32, rettet 11/03-10 22:34 
Jeg har endelig fået købt sådan en Hauppauge satan og har lagt en demo video op med noget footage fra Just Cause 2.
Det er dejligt nemt med EyeTV på Mac at optage video og lave det om til et HD DV format man kan arbejde med i Premiere eller komprimere direkte ned.

Den lavede lidt hejs da jeg skulle afspille et PS2 spil fra min PS3 og den tydelig vis skulle skifte opløsning, men efter jeg genstartede boksen igen virkede den fint.

http://www.youtube.com/watch?v=Ppoc2sJLGYg
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 11/03-10 22:42 
Ser egentlig ret pænt ud. Og det kører flydende på tuben, synes ellers altid HD hakker.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/03-10 22:45 
Er der ikke meget forsinkelse når du skal optage igennem sådan en?
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/03-10 23:40 
Jo, men boksen fungere samtidig som splitter så du kan spille i real-time på fjernsynet imens den optager på din datamat.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/03-10 23:44, rettet 11/03-10 23:45 
Det var sørme smart :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/03-10 00:08 
Absolut. Jeg havde en SD dims før som jeg brugte til at streame spil med på justin.tv, men der måtte jeg købe en ekstern splitter og have en milliard composite kabler flydende rundt om fjernsynet for at få det ud på nettet.

Jeg har ingen planer om at begynde at streame igen lige nu fordi jeg kan ikke lige finde ud af hvordan jeg skulle få mikrofon lyd på Live, men det er fint til at optage med til lidt youtube sjov.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig