X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til at finde film (har googlet ..)


Svar
LessCDTLessCDTSkrevet 23/01-10 00:43 
Hej,

Det skal med det samme anføres, at jeg har prøvet at google i omtrent en time. Jeg er nu nået til det punkt, hvor jeg må opgive jagten på egen hånd, indse nederlaget og ty til jeres hjælp.

Det drejer sig om en gammel science fiction-film (Som med al sandsynlighed er frygteligt ringe). Det jeg kan huske af plottet er som følger (så den, da jeg var i min spæde ungdom, 12-13 år, så det hele er lidt svagt); Nogle personer rejser ud i fremtiden/ anden dimension, hvor samfundet er på samme teknologiske niveau som vores eget. De ankommer i en by, hvor alle tilsyneladende lever i ekstrem fred og idyl. Bagsiden af medaljen er dog, at der hver uge (eller noget i den stil) udvælges to tilfældige mennesker, der får æren af at blive tæsket med bat af resten af byens indbyggere.

Kan i hjælpe mig med at finde navnet på filmen?
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/01-10 00:52 
Hmmm... tillægsspørgsmål:

Hvor gammel er du nu/hvornår var du "12-13 år"?
Var filmen i farver?
Så du den i biograf?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/01-10 00:55 
Det her lyder lidt derhenad... eller?

Alphaville
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/01-10 02:29, rettet 23/01-10 02:40 
Den har jeg set et par gange i fjernsynet. Kan huske at de kørte utrolig meget på at der i den anden dimension var 53 spillekort istedet for 52... Som underholdning jagtede de tilfældigt udvalgte med baseball bats uden nogen egentlig grund.
Hovedpersonen der rejser ind i den anden dimension gør det svjh. fordi han og konen er gået fra hinanden. I den nye dimension finder han ud af at hans kone er enke da hans andet jeg var død i en eller anden ulykke og han beslutter sig for at blive og finde sammen med hende.
Der var også noget med at overvægtige mennesker blev smidt i lejre og dem der opførte sig underligt blev opereret i hjernen for at tæmme dem.

Kan heller ikke huske hvad den hedder desværre. Synes også den var ret ringe, men der er i hvert fald lidt mere at gå efter nu :)

EDIT: Det er "Tempting Fate"

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 23/01-10 21:03 
LessCDT>
Bagsiden af medaljen er dog, at der hver uge (eller noget i den stil) udvælges to tilfældige mennesker, der får æren af at blive tæsket med bat af resten af byens indbyggere.


Det lyder som en rigtig god film ;-)
Bashful Neophyte
LessCDTLessCDTSkrevet 24/01-10 23:56 
Hyakotake>

Hvor gammel er du nu/hvornår var du "12-13 år"?
Var filmen i farver?
Så du den i biograf?


At det så viser sig, at filmen er fra 1998, kommer nærmest til at fremstå en kende pinligt med dit spørgsmål i mente ;)

Men tak for indsatsen og de prompte svar!
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/01-10 10:39 
Haha, ja, jeg var altså straks tilbage og tænke 60'er/70'er old-skool crap-film. :-)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig