X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Most-wanted tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 20/01-10 10:04 
Man ved aldrig om spiludviklerne er med på en lytter i bedste echelon-stil, så (for kicks or nothing) hvad med en tråd hvor alle løbende kan ytre deres største og mest utopiske spilønsker...

Mine ønsker:
1) En komplet Metal Gear Solid reboot til PS3, med samme levels og gude-lækker grafik.
2) En gennemført tredje-generations spiludgave af James Camerons "Aliens"... Se hele indlægget
The medium is the message.
140 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
millenniummillenniumSkrevet 20/01-10 10:04 
Man ved aldrig om spiludviklerne er med på en lytter i bedste echelon-stil, så (for kicks or nothing) hvad med en tråd hvor alle løbende kan ytre deres største og mest utopiske spilønsker...

Mine ønsker:
1) En komplet Metal Gear Solid reboot til PS3, med samme levels og gude-lækker grafik.
2) En gennemført tredje-generations spiludgave af James Camerons "Aliens", som både har strategiske elementer (bariker for aliens) og close-combat.
2) En ny omgang The Simpsons Hit'n'Run GTA klon til PS3.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 20/01-10 10:17 
millennium>
2) En gennemført tredje-generations spiludgave af James Camerons "Aliens", som både har strategiske elementer (bariker for aliens) og close-combat.

I hear you :-)
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 20/01-10 11:20 
Metal Gear og Metal Gear 2: Solid snake remakes.

FF6 remake.
SumezSumezSkrevet 20/01-10 11:35 
Azzkikr>
Metal Gear og Metal Gear 2: Solid snake remakes.

FF6 remake.

Dem er jeg 100% med på

Derudover, et flot 2D+HD Castlevania spil a la Symphony of the Night til en aktuel konsol, i stedet for discountproduktioner til håndholdte.
(at SotN så i sin tid faktisk var en discountproduktion er en anden sag :))
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 20/01-10 11:38 
Remake af det originale Quake/QW fra 1996. Samme fysik, våben, baner m.m., men med opdateret grafik.

ezQuake, nQuake og andre giver en del af dette, men det ville være klasse, hvis id Software tog sig sammen :)
What is the Matrix?
nerosnerosSkrevet 20/01-10 11:41, rettet 20/01-10 11:43 
God Hand 2!!!

Flere Shump's til PS3 og XBOX 360 og de SKAL være regionsfrie :D
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 20/01-10 12:55 
Seiken Densetsu 3 i engelsk oversættelse på Virtual Console - hvor svært kan det være?

Shining Force IV udviklet af Camelot i stil med Shining Force III med klassisk 2d-grafik i HD-opløsning til PS3/360.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 20/01-10 13:02 
RJK>
Seiken Densetsu 3 i engelsk oversættelse på Virtual Console - hvor svært kan det være?

Sammen med Wonder Boy in Monster Land IV, så er det perfekt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/01-10 13:18 
Jeg kunne godt tænke mig at Nintendo tog sig lidt sammen og udgav spil i NA og EU nogenlunde samtidig... Sky Crawlers der udkom den 8 Januar i NA er udsat til Marts i PAL udgaven.

På 360 og PS3 er der kun et par dage imellem `release` datoerne for regionerne...
King ChaosKing ChaosSkrevet 20/01-10 13:25 
Sky Crawlers udgives såvidt jeg er orienteret af Namco-Bandai (i Vesten)og den seneste dato jeg har for Danmark er 26. februar... men min mavefornemmelse siger 'marts' :)
XiwanaXiwanaSkrevet 20/01-10 13:39 
En lang række efterfølgere til de følgende spil:
-Mark of Kri
-Black
-Rogue Warrior
-Bushido Blade
-Blackthorne

Dertil kommer ønsket om en konsolversion af Diablo 3. Når de kunne udgive en rimelig PS-udgave af etteren, hvorfor så ikke en udgave af 3'eren til PS3 og 360'eren?
[inspirational quote here]
millenniummillenniumSkrevet 20/01-10 13:40 
Absolut en "Black 2" ja ... med den nuværende konsolgeneration kunne det blive et meget federe koncept.
The medium is the message.
HeroldHeroldSkrevet 20/01-10 13:45 
Der findes faktisk en fortsættelse til Mark of Kri. Det kom desværre bare aldrig uden for USA :(

Rise of Kasai
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
XiwanaXiwanaSkrevet 20/01-10 13:52 
Herold>
Der findes faktisk en fortsættelse til Mark of Kri. Det kom desværre bare aldrig uden for USA :(

Nå ja.. det havde jeg helt glemt. Ærgeligt det ikke kom til Europa.
[inspirational quote here]
jaesjaesSkrevet 20/01-10 13:55, rettet 20/01-10 17:04 
- Flere action-adventures som ikke læner sig op ad Zelda eller Tomb Raider.
- Flere indie-spil med 3D-gameplay.
- En vellykket blanding af strategi og FPS.
- Et action-adventure eller RPG hvor man flyver rundt i diverse rumskibe og kan lande på planeterne og udforske i 1. eller 3. person.
- Et Waterworld-agtigt RPG i 3. eller 1. person. Dog med flere landområder end i filmen.
WehnerWehnerSkrevet 20/01-10 14:09, rettet 20/01-10 14:10 
jaes>
- Et Water World-agtigt RPG i 3. eller 1. person. Dog med flere landområder end i filmen.

Det har du haft oppe at vende før :) Det er også en god ide. Det nye Morrowind...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 20/01-10 14:14 
I know. Og det skal vendes igen, da det ville være forkert at udelade det fra min liste, da jeg stadig gerne vil se sådan et spil :)
WehnerWehnerSkrevet 20/01-10 14:26 
Klart. Me2.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 20/01-10 15:55, rettet 20/01-10 15:56 
Jeg tror faktisk der er mange, der gerne vil lave et "Waterworld" eller "Planetudforskning" spil (det er i og for sig to sider af samme mønt), men jeg tror det er sværere end som sådan... Den med planeterne har jo været forsøgt mange gange, helt tilbage i midtfirserne (eller før?), men jeg synes heller aldrig det har været spor vellykket. Mass Effect må være et perfekt eksempel på at selv med et kæmpebudget, er det svært overhovedet at komme i nærheden af målet.

Waterworld er vel bedst nået med Wind Waker. Og selvom det åbne sejleri i det spil er fantastisk, og virkelig slår benene væk under en når man først kommer rigtig i gang med at udforske, har det også nogle uundgåelige bagsider.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 20/01-10 16:01 
Ocean Punk: http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/OceanPunk
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 20/01-10 16:07 
Sumez>
Den med planeterne har jo været forsøgt mange gange, helt tilbage i midtfirserne (eller før?), men jeg synes heller aldrig det har været spor vellykket. Mass Effect må være et perfekt eksempel på at selv med et kæmpebudget, er det svært overhovedet at komme i nærheden af målet.


Jeg er bare så meget på et planet-udforsknings-spil! og jeg er helt enig i at det rigtig mange år siden der var et godt et. Jeg kan ikke finde ud af om de gør mere ud af det i ME2... men det vil vise sig i næste uge :P
SumezSumezSkrevet 20/01-10 16:23 
Der bliver vist mere af det i 2'eren, men hvis jeg skal være helt ærlig har jeg ikke så meget tillid til det :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 20/01-10 16:29 
King Chaos>
Sky Crawlers udgives såvidt jeg er orienteret af Namco-Bandai (i Vesten)og den seneste dato jeg har for Danmark er 26. februar... men min mavefornemmelse siger 'marts' :)

Jeg har nu konfirmeret at Sky Crawlers "nok bliver rykket til marts" ;)
John DoeJohn DoeSkrevet 20/01-10 16:33 
Et remake af Resident Evil 2 og 3, ligesom det første fik.
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
SumezSumezSkrevet 20/01-10 16:37, rettet 20/01-10 16:37 
Var det egentlig ikke også det der var meningen, dengang de lavede 1'eren?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 20/01-10 17:22 
Sumez>
Den med planeterne har jo været forsøgt mange gange

Jeg tvivler stærkt på, at det har været gjort mange gange. Hvilke spil tænker du på?

Jeg kender til det - efter sigende - middelmådige Mace Griffin, og så har jeg vist også læst om et eller to meget gamle spil, men ikke andre.

Der er i øvrigt et af slagsen på vej til pc og X360. Precursors. Jeg har bare ikke helt tiltro til, at det bliver et godt spil. Jeg skrev lidt om det her, hvor der også er links til film m.m.:
http://playright.dk/forumemne.php?id=25886&subid=336222#336222

Waterworld er vel bedst nået med Wind Waker. Og selvom det åbne sejleri i det spil er fantastisk, og virkelig slår benene væk under en når man først kommer rigtig i gang med at udforske, har det også nogle uundgåelige bagsider.

Jeg går ud fra, at problemet i WW den megen tid på vandet, hvor der vist ikke rigtig sker noget. Det kan man vel løse fint ved at lade spilleren jævnligt støde på andre fartøjer og kunstige øer (som i Waterworld), samt naturligvis rigtige øer. Det skulle også være muligt at sammenstrikke sit eget vandfartøj af vraggods og ting, man køber, bytter eller kaprer fra andre fartøjer. Efter lidt tid kunne der komme nogle fede kampe ud af det mod andre både, skibe osv. :)
silverstarsilverstarSkrevet 20/01-10 17:34 
Xiwana>
-Bushido Blade

Done :)

Bushido Blade 2
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SumezSumezSkrevet 20/01-10 19:25, rettet 20/01-10 19:25 
jaes>
Jeg går ud fra, at problemet i WW den megen tid på vandet, hvor der vist ikke rigtig sker noget. Det kan man vel løse fint ved at lade spilleren jævnligt støde på andre fartøjer og kunstige øer (som i Waterworld), samt naturligvis rigtige øer. Det skulle også være muligt at sammenstrikke sit eget vandfartøj af vraggods og ting, man køber, bytter eller kaprer fra andre fartøjer. Efter lidt tid kunne der komme nogle fede kampe ud af det mod andre både, skibe osv. :)

Jeg er også helt enig, oplægget er virkelig meget "lovende".

Jeg tror dog også man skal passe på med at fylde havet med for MANGE ting, da man gerne vil bibeholde fornemmelsen af et åbent, endeløst ocean.

...måske man selv burde gå i gang med at lave sådan et spil :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 20/01-10 19:35 
jaes>

Jeg tvivler stærkt på, at det har været gjort mange gange. Hvilke spil tænker du på?


Nu ved jeg jo ikke hvilke spil Sumez tænker på... men det første jeg kommer i tanke om er Star Flight som var ganske fremragende. Ellers er der selvfølgelig Elite, men det var jo mere handel og kamp, men alligevel. :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/01-10 19:53 
RJK>
Seiken Densetsu 3 i engelsk oversættelse på Virtual Console - hvor svært kan det være?

Shining Force IV udviklet af Camelot i stil med Shining Force III med klassisk 2d-grafik i HD-opløsning til PS3/360.

Jeg kunne bestemt også være klar på noget mere rigtig Shining Force :D

Nu vi er ved emuleringer på nyere konsoller så er der jo snak om at der skulle komme Dreamcast spil på PS3. Man kunne så godt nære et lille håb om en oversat udgave af Segagaga engang i fremtiden :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 20/01-10 23:32 
King Chaos>
Nu ved jeg jo ikke hvilke spil Sumez tænker på... men det første jeg kommer i tanke om er Star Flight som var ganske fremragende. Ellers er der selvfølgelig Elite, men det var jo mere handel og kamp, men alligevel. :)

Jeg er sjovt nok næsten lige gået i gang med et spil, der næsten falder indenfor genren. The Last Dynasty af Sierra-ejede Coktel Vision (dem med Gobliiins). Flyvedelen virker ganske gennemført, og udforskningsdelen er noget adventure-snask a la Myst. Det er et FMV-spil fra 1994. Jeg elsker FMV-spil fra 1994 :D

Jeg var også ret glad for Privateer: The Darkening i sin tid, som dog havde begrænset udforskning. Men damn, det er stemningsfuldt. Hvis det var standarden for Origin, så levede de let op til deres motto, "We Create Worlds". Sjov ting at Clive Owen har hovedrollen i spillet :)

Og Elite IV er jo under udvikling.
millenniummillenniumSkrevet 21/01-10 10:12 
Guitar Hero med cremen af dansk rock, så man kan svinge plastik-spaden til D.A.D, Dizzy Miss Lizzy, Volbeat, The Storm, m.fl.
The medium is the message.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/01-10 10:26 
Jeg vil gerne have nogen af de dér PS2 Super Robot Taisen spil oversat... Jeg syntes de to GBA spil er herre grineren.
millenniummillenniumSkrevet 21/01-10 11:42 
Og et godt forsøg på at lave en 2010-udgave af Turrican ... (Det lykkedes jo med Metroid). Men så er det også MEGET vigtig at ALLE gamle Turrican-spil medfølger som bonus-materiale.
The medium is the message.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/01-10 12:13 
Og en PAL version af Operation Darkness.
SumezSumezSkrevet 21/01-10 12:28 
Jeg ku' også godt tænke mig et Guitar Hero med bands jeg kan lide :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 21/01-10 12:40 
Et Mad Catz TE stick, der virker til både ps3 og x360.
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
Alf81Alf81Skrevet 21/01-10 12:56 
Findes der ikke en converter, eller er de helt til skideren?
Ting om dét og pis.
jaesjaesSkrevet 21/01-10 13:03, rettet 21/01-10 13:08 
millennium>
Og et godt forsøg på at lave en 2010-udgave af Turrican ...

Der findes et fan-spil som skulle være ganske godt. Har kun prøvet det kort, så kan ikke bedømme det fair.
http://turrican.gamevoice.de/hurrican_site/

Hvis det af en eller anden grund ikke virker med gamepad, så prøv med programmet Key2Joy.

EDIT: Det er så ikke en 2010-udgave, men i sammenhængen kan det næsten kaldes nyt :) Det er vel 4-5 år gammelt. Grafikken er ikke håndtegnet (måske baggrunde, kan ikke huske det), men gameplayet er stadig i 2D.
dRxLdRxLSkrevet 21/01-10 13:17 
Hvis du sætter et Chimp board i et xbox 360 TE får du et stick der er præcist sådan. ChImpen autodetecter hvilken konsol der er tilsluttet og skifter til det tilsvarende PCB.
http://www.lizardlick.com/pages/boards.shtml

Alternativt har jeg gode erfaringer med denne adapter:
http://www.xcm.cc/xcm_cross_battle_adapter_plus.htm

Den har den begrænsning at den lagger hvis PCB'et den er tilsluttet ikke har analoge stick, men med de PCB'er der sidder i Madcatz TE og SE stick fungerer den rigtig fint.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 21/01-10 13:29 
Nu har jeg aldrig haft tålmodighed til at spille nogen Turricanspil længere end starten - hvad er det der gør spillene så unikke?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/01-10 18:06, rettet 21/01-10 18:11 
MUSIKKEN!!!1! (men man skal spille amiga udgaverne for at kunne høre det)

Min første oplevelse med Turrican var i seriens anden iteration på en Amiga 500. Udover musikken, husker jeg spillet som ganske avanceret i forhold til hvad der ellers var standarden. Mange forskellige power-ups og muligheden for et vifte angreb med våbenet i alle retninger, plus kugle-lignende feature (lidt a la Metroid). Der var desuden noget udmærket SHMP blandet ind i spillets ellers platformbaserede baner.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
millenniummillenniumSkrevet 21/01-10 20:20 
Turrican var på daværende tidspunkt teknisk sublim, musikken var fantastisk, kreative våben med upgrades og dets arcade-lignende level-design var genialt. Jeg elskede hele konceptet med at starte på jordoverfladen og kæmpe mig videre igennem underjordiske baser.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 21/01-10 20:33 
Så, Metroid møder...?

Tilbage i spillenes samtid så jeg spillet som en slags Contra-klon, men efter at have prøvet det, kan jeg godt se at de ikke har så meget tilfællles igen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 27/01-10 23:22 
Rolling Thunder 4 i 2d tak!
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 27/01-10 23:44 
Hørt!
WehnerWehnerSkrevet 27/01-10 23:51, rettet 27/01-10 23:52 
Jeg vil faktisk allerhelst, som jeg også har talt med Gaku om nogle gange på det sidste, igen have et spil, der er helt lige så frit som Morrowind. Altså helt uden de bremsemekanismer, der stopper spilleren for at ødelægge det for sig selv i eksempelvis Oblivion.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 28/01-10 01:30 
Er Rolling Thunder virkelig noget værd? Jeg synes det ser umådeligt kedeligt ud :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/01-10 02:40, rettet 28/01-10 03:03 
Har kun spillet toeren og det er bestemt godt. Minder lidt om noget Elevator Action Returns bare uden elevatorer :)

EDIT: http://www.playright.dk/infotitel.php?id=13469]Elevator Action Returns[/LINK]" target="">Elevator Action Returns blandet med http://www.playright.dk/infotitel.php?id=18381]Shadow Dancer[/LINK]" target="">Shadow Dancer ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 28/01-10 09:26, rettet 28/01-10 09:27 
Haha ok, men det giver mere mening hvis du skifter "Shadow Dancer" ud med "Shinobi" :-) http://www.playright.dk/infotitel.php?id=297

Jeg husker tydeligt Rolling Thunder det første spil i serien fra arkaden. Det var et af de spil som man bare blev tiltrukket af. Det havde sådan et fedt agent/007 feel..

Jeg har ikke spillet så meget Rolling Thunder 2 og har faktisk aldrig spillet 3'eren så jeg glæder mig meget til at spille dem da jeg lige har købt begge (SMD) spil.
Bashful Neophyte
140 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig