X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spilleklub Retro: Story of Thor


Svar
WehnerWehnerSkrevet 15/01-10 17:57 
Denne tråd er tiltænkt diskussion af Playrights uofficielle retroklubs diskussion af Story of Thor.

Generelle betragtninger om ideen, fremtidige spil, navn til klubben etc. bedes holdt i den oprindelige tråd: http://www.playright.dk/forumemne.php?id=... Se hele indlægget
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
143 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 17/01-10 17:30 
Jeg troede først vi startede d. 25.
Men jeg ville ikke være udenfor legen ; P så fandt en emulator i første omgang.
Men kan ikke finde ud af hvor mange knapper man skal bruge i Story of Thor ?
Jump/duck, Attack, start til at vælge. er der ikke en action button, kan ikke finde ud af hvordan jeg tager ting når jeg har smadret kisterne?
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
NaidNaidSkrevet 17/01-10 17:36 
Du skal bruge tre knapper + start knappen. Jeg mener at "use" knappen er den samme som "attack" knappen.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/01-10 17:40, rettet 17/01-10 19:17 
Fleshmangler>
kan ikke finde ud af hvordan jeg tager ting når jeg har smadret kisterne?

Du samler ting op med B-knappen :)

EDIT: Jeg fjernede lige den combo-oversigt igen. Det meste får man alligevel forklaret mens man spiller. Men et af de gode angreb: Angrebsretning -> modsat retning -> angrebsretning -> B-knappen.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/01-10 20:29 
Jeg kan anbefale at man bruger en 6-button controller på MegaDrive hvor X, Y og Z er genveje til kort, våben og healing. Det gør det da lidt nemmere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoChronoSkrevet 17/01-10 23:14 
*SPOILER WARNING*

Pyh, det holdt hårdt at komme igennem den vulkan. Først platformselementerne, så en svær boss og til sidst en forvirrende flugtsekvens. Jeg tabte til bossen første gang (og brugte vildt lang tid pga. manglende rød nøgle), men vandt anden gang. Desværre løb jeg så tør for spellpoints under flugten fra vulkanen, og måtte med vilje kaste mig i døden og klare bossen endnu en gang. Bittert.

Nu viser det sig at Ali åbenbart har en forsvunden søster, og at resten af familien er i fare. Mon sølvhandsken er den forsvundne søster i forklædning? Det er mit gæt.

Jeg håber snart at spillet slutter, for min tålmodighed er da ikke til flere dungeons som den i vulkanen :)

Ej, egentlig er det største kritikpunkt fra min side nok spillets upræcise kontrol og de lidt tilfældige kampe - jeg er endnu ikke god til at undvige, så det bliver bare noget med at trykke vildt.

Jeg kan godt lide summon-systemet. Der er tilpas meget strategi i at vælge hvornår man skal bruge sin magi, og lidt gambling i at vælge at bruge en SP-healing item eller satse på at der kommer et summon-sted igen senere. Dog lidt irriterende at det er så svært at ramme med de angreb hvor man skal holde A nede - de bruger mange spell points, men gør sjældent tilsvarende meget skade.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 17/01-10 23:28 
SPOILER

Nogen god strategi til den vulkan-boss? Jeg døde i mit første forsøg og var i modsætning til tidligere bosser slet ikke tæt på at klare den eller finde nogen systematik i kampen.

Jeg havde min ild-summon som gjorde lidt skade på den - selv fattede jeg ikke hvornår bossen bare kom med hovedet (så man kan slå den) og hvornår den spyede ild ud, så det var alt for tilfældigt om jeg gjorde skade eller fik bank. At jeg næsten ingen healing havde hjalp selvfølgelig ikke :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 17/01-10 23:49 
Mine indtryk efter 1t15 (har lige fået Fire Spirit)

Helt kort: Det er ikke den toptitel, jeg gættede på, dengang det udkom, og jeg var træt af ikke at kunne spille det, fordi jeg havde SNES og ikke SEGA.

Andre har nævnt styringen. Kollissionssporing skal bare være i orden, og det er det ikke. Vi er meget langt fra aLttP's stramme styring.

Anslaget er heller ikke nær så godt som i alttp - der bliver slet ikke på samme måde sat en stemning, ligesom regnvejrsscenen, der indleder alttp, gør det.

Så er der farvepaletten, der er lidt kedelig (var der noget med at Mega Drive ikke kunne vise så mange farver som SNES?), og grafikken lægger ikke op til, at man går rundt og udforsker. Det er den ikke lækker nok til. Sammelignet med Seiken Densetsu 2+3 er der jo en verden til forskel.

Men der er også gode ting. Kampsystemet virker fint, når det fungerer, og de får meget ud af de tre knapper. De store sprites ville nok også have vakt jubel back in the day, og de er stadig cool nok.

Som sagt, første indtryk efter en god times spil - no more, no less.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
TheDukeTheDukeSkrevet 17/01-10 23:52, rettet 17/01-10 23:53 
@RJK
Jeg holdt mig øverst i venstre side og brugte et sværd når han stak hovedet tæt på. Der er et lille tell før han fyrer flammekasteren af, og den kan man som regel undgå ved at dashe væk.
RJKRJKSkrevet 18/01-10 00:14 
OK.

Wehner: Er det ikke også liiige at skrue forventningerne op i et leje hvor de umuligt kan indfries, når du sammenligner selve spillet med A Link To The Past og grafikken med Seiken Densetsu 3? Her taler vi jo om måske de bedste spil overhovedet på de områder.

Jeg gik ind til Story Of Thor med en forventning om at det var en rimelig gennemarbejdet og habil Zelda-klon med sin egen (MegaDrive-baserede) visuelle stil og mere kamp/actionbaserede gameplay, men selvfølgelig uden at det kunne nå genrens bedste overhovedet. Det synes jeg holder meget godt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaidNaidSkrevet 18/01-10 00:18, rettet 18/01-10 00:18 
Jeg brugte præcis samme strategi som TheDuke. Jeg valgte i øvrigt det der sværd der hedder "death". Jeg ved ikke om det var mit våbenvalg der gjorde udslaget, men bossen var virkelig nem for mig. Tror kun jeg brugte en enkelt healing item.

Med hensyn til spillet, så var jeg godt nok ikke videre imponeret lige den første times tid. Nu har jeg spillet lidt over 3 timer, og er faktisk blevet lidt bidt af det.
WehnerWehnerSkrevet 18/01-10 00:24 
Rune: Jeg skriver ikke det kommer bag på mig i dag, men den fornemmelse jeg fik tilbage i 93/94, når Bede fortalte om det (han læste alle spilbladene dengang), var af toptitel.

Og i hvert forventede jeg at kollisionssporing var i orden - men nu hvor jeg var advaret, så kom det ikke bag på mig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/01-10 04:18 
Konsolkongen>
Jeg kan anbefale at man bruger en 6-button controller på MegaDrive hvor X, Y og Z er genveje til kort, våben og healing. Det gør det da lidt nemmere :)

Jeg har lige købt en 360 "madcatz fightpad" til formålet. :)
Jeg venter stadig på at få opsamlingen med posten...
ChronoChronoSkrevet 18/01-10 07:28 
RJK>
Nogen god strategi til den vulkan-boss?

Jeg havde min vand-summon med, så den kunne støtte med healing - jeg havde en del SP-items også. Og så brugte jeg et broadsword til at give den nogle slag. Det var umuligt at bedømme hvornår jeg ville ramme, så jeg slog bare lidt tilfældigt når den ikke lige spyede ild.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 18/01-10 11:40 
Wehner>
Rune: Jeg skriver ikke det kommer bag på mig i dag, men den fornemmelse jeg fik tilbage i 93/94, når Bede fortalte om det (han læste alle spilbladene dengang), var af toptitel.

Jeg appellerer bare generelt til at vi ikke spolerer konceptet med urealistiske reference-rammer, og primært spiller spillene for hvad de er.

Hvis vi skal sammenligne grafikken i alle retrospil med Seiken Densetsu 3, så kommer vi jo til at få samme dom over samtlige spil vi spiller :)

Et spil skal vel have lov at være rigtig godt og også den upræcise betegnelse "topspil", uden at det lige er på niveau med A Link To The Past. For det er der altså ikke ret mange spil der er, dengang eller nu.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 18/01-10 11:48 
Helt klart. Jeg havde bare høje forventninger til lige præcis Thor, sådan er det.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 18/01-10 13:02 
Flot i to aber! ;-) Nu er jeg fanget i at spille Seiken Densetsu 3 fremfor Story Of Thor...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 18/01-10 15:36 
My pleasure. Når vi kommer til Dragon's Trap forventer jeg også, at det er det bedste Master System-spil overhovedet. Så er I advaret :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 18/01-10 15:43 
Bare rolig Dragon's Trap skuffer ikke. Mange mener netop at det er det absolut bedste til Master System.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoChronoSkrevet 18/01-10 23:09 
Så brugte jeg lige to timer på at finde igennem den dungeon i skoven, vinder over bossen - men rammer så en pig og dør... argh! Tror lige der skal gå en dag eller to før jeg starter spillet igen :!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 18/01-10 23:09 
RJK>
Jeg gik ind til Story Of Thor med en forventning om at det var en rimelig gennemarbejdet og habil Zelda-klon med sin egen (MegaDrive-baserede) visuelle stil og mere kamp/actionbaserede gameplay, men selvfølgelig uden at det kunne nå genrens bedste overhovedet.

Det minder mig om Soleil, som jeg heller aldrig har spillet færdigt. Måske en mulighed til en fremtidig spilleklub-titel? ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/01-10 01:50, rettet 20/01-10 02:28 
--------Mulig spoiler?----------

Andre der er igennem nu? Jeg synes ikke jeg gider vurdere spillet før i alle er igennem. Jeg kan sige så meget at jeg var okay godt underholdt, men toeren er bedre :)

Ha' noget kamera parat og post jeres clear scores her i tråden like so:

Spilleklub Retro: Story of Thor

Jeg glæder mig til at høre hvad i andre synes om spillet når i er kommet igennem. Hvis der var noget der fangede kan jeg kun anbefale at i hopper videre til toeren på Saturn.

Jeg tvivler altså meget på at timeren har gået korrekt da jeg både har ordnet vasketøj, spist og andet mens spillet har kørt. Vil skyde på at jeg reelt set nåede at runde de 10 timer da det var gennemført.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoChronoSkrevet 21/01-10 09:10 
Det bliver pinligt for mig når jeg engang når til enden - mit screenshot kommer ikke til at kunne måle sig med dit.

Jeg klarede skovtemplet nu. Det var let nok anden gang selvfølgelig - og jeg fandt på at fylde mine healing items helt op ved hjælp af de monstre der dropper uendeligt fra loftet.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaidNaidSkrevet 21/01-10 23:09, rettet 21/01-10 23:28 
--------Mulig spoiler?----------

Så fik jeg også gennemført spillet. Jeg tog også lige et billede af mine endgame stats. Jeg har kigget lidt forskellige walkthroughs igennem, for lige at se hvad der findes af classes - Uden held, desværre. Jeg har dog fået læst mig frem til at timeren ikke er kører i real time. De knap 5 timer jeg tilsyneladende har brugt på at gennemføre spillet, synes jeg nu alligevel ikke er helt ved siden af. :)

Edit: Jeg fandt sku alligevel en oversigt over classes. Ligger lige en tand bedre end Konsolkongen, men det er stadig tæt på en bundskaber. :P

Spilleklub Retro: Story of Thor
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/01-10 05:27, rettet 22/01-10 05:44 
Den skiller sikkert ved 5 timer så :) Står der 23 jewels? Rart nok at jeg ikke er den eneste der rushede lidt hurtigt igennem spillet uden at gå i dybden med secrets. Jeg synes heller ikke rigtig man fik det store ud af at finde dem :/

Kan du forklare hvornår timeren kører i spillet? Jeg spillede det igennem ad tre gange og jeg har helt sikkert brugt mere ned 1½-2 timer ad gangen.

EDIT:

Hvis rangsystemet fungerer som i SoT2:

Jo kortere tid man brugte på at gennemføre jo bedre.
Jo lavere Rank man er ved gennemførsel jo bedre.*
Jo færre gange man døde jo bedre.

Jeg er lidt i tvivl om det er en god ting at have mange Kills og Jewels :)

*Jeg fik 8-10 hjerter ved sidstebossen fordi jeg tågede rundt ;p
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaidNaidSkrevet 22/01-10 09:48, rettet 22/01-10 09:49 
Jo, der står 23 jewels. Jeg gik heller ikke så meget op i at samle jewels, da det virkede ret tilfældigt om man fandt dem eller ej. Jeg har ingen anelse om hvordan timeren er stillet op. Jeg kunne som sagt bare læse i en walkthrough, at den ikke kørte i real time.
Class systemet fungerer præcis som i SoT2, åbenbart. Jeg vil dog mene at man skal være temmelig hardcore, for at opnå en class over middel.
Du kan evt selv tjekke det ud i nedenstående link. Class systemet bliver omhandlet knap halvvejs nede. :)

Beyond Oasis Walkthrough **** MEGA SPOILER****
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/01-10 09:53 
Ja jeg synes da egentlig vi klarede det nogenlunde når det nu er vores første gennemspilning :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 23/01-10 17:58 
Kobra>
Jeg brugte præcis samme strategi som TheDuke. Jeg valgte i øvrigt det der sværd der hedder "death". Jeg ved ikke om det var mit våbenvalg der gjorde udslaget, men bossen var virkelig nem for mig. Tror kun jeg brugte en enkelt healing item.

Det var selvfølgelig min fejl at tro, at det store område og de forskellige boss-angreb ligesom skulle antyde at der var en form for taktik i kampen. Da jeg bare placerede mig ét sted og hakkede løs, havde jeg heller ingen problemer...

Chrono>
Desværre løb jeg så tør for spellpoints under flugten fra vulkanen, og måtte med vilje kaste mig i døden og klare bossen endnu en gang. Bittert.

Så er vi to... Jeg havde godt nok masser af SP recovey items, men hvad hjælper det, når man SKAL bruge Shade for at komme videre, og der ikke er nogen summon-steder til denne i hele dungeonen!? Det synes jeg godt nok er crappy spildesign. Da jeg gennemførte hele dungeoen anden gang (...) var det selvfølgelig nemt nok, men...

Jeg fornemmer at jeg er ved sidste eller næstsidste dungeon nu, og synes spillet holder sit niveau meget godt, selvom det er irriterende til tider. Jeg er i øvrigt ret sikker på at få de dårligste stats, fordi besøgende på museet spiller på mit save når jeg ikke lige blokerer maskinen :)

Heruder "lykkedes" det jo så at finde ud af, at man før den sene dungeon jeg er ved, kan komme til at gå den anden vej, og så falde ned i et området med de tidligere dungeons, tilsyneladende uden at kunne komme tilbage. Jeg endte med at blive ret stædig og ledte efter en udvej en lille times tid, og backtrackede igennem flere dungeons osv., uden at komme videre. Til alt held var mit save game fra FØR faldet ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 23/01-10 18:46 
Heh, det gjorde jeg også. Jeg gik igennem tre gamle dungeons før jeg kom tilbage til byen og kunne gå den rigtige vej til den næste dungeon. Den skal jeg så lige have klaret nu. Der har de altså ikke tænkt sig om.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 23/01-10 22:59 
Så kom jeg også igennem. Helt fin slutning, der jo ikke var ret langt fra hvad jeg forudså :)

Spilleklub Retro: Story of Thor

Ynkelige stats. 8 timer er helt urealistisk - jeg brugte mindst 12.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 24/01-10 16:23, rettet 24/01-10 16:23 
Nøj, næst efter Fantasia (sjovt nok også til MegaDrive..), har Story of Thor det absolut mest uudholdelige spilmusik jeg nogensinde har hørt. Hvad tænkte de på da de lavede det???

Eftersom jeg er fortsat på et gammelt save jeg havde, kan jeg ikke helt huske alle aspekter af spillet. Hvad er det man bruger de farvede juveler til?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 24/01-10 16:24, rettet 24/01-10 16:31 
Jeg er rimeligt sikker på at jeg spillede i alt ca. 8-9 timer.

Spilleklub Retro: Story of Thor
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 24/01-10 16:28, rettet 24/01-10 16:29 
Sumez>
Hvad tænkte de på da de lavede det???

Ud fra slutteksterne: det er endda spillets producer der har lavet musikken, og et år før selve spillet. Så åbenbart har han først komponeret musikken, og så bagefter udtænkt at der skulle laves et spil der passede til?

EDIT: Måske bare fordi copyright-året er for den japanske udgave for musikken og den europæiske - et år senere - for spillet. Eller noget...

Jeg forstår det heller ikke. Havde musikken været på niveau med resten af spillet, havde helhedsindtrykket været klart bedre.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 24/01-10 16:32 
Jeg vil gætte på at han har komponeret musikken for rigtige instrumenter, og så har en eller anden bare konverteret noderne direkte til MegaDrives elendige lydchip, hvilket selvfølgelig aldrig fungerer efter hensigten.
Jeg kan ikke forestille mig at den endelige lyd i spillet har særlig meget at gøre med de oprindelige kompositioner. At ham produceren så finder sig i at det lyder sådan kan jeg på ingen måder forstå.

Sjovt nok det samme problem som i Fantasia, der jo er baseret på original klassisk musik af højeste klasse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/01-10 18:46 
Nej. Jeg er ret sikker på at det er samme gut der lavede musikken til toeren på Saturn og den er præcis ligeså elendig som den i etteren.

Det er bare helt sindsygt at han synes hans navn skal nævnes i forbindelse med musikken tre gange i løbet af spillet. Titelskærmen, rulleteksterne og den aller sidste "The end"-skærm... :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 24/01-10 19:02 
Ja hold da op. I toeren er lydeffekterne endda endnu mere irriterende (og sindssygt høje ifølge denne video)

http://www.youtube.com/watch?v=WQ0AKuW7e48
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/01-10 19:06 
Sådan er det også in real life :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 24/01-10 19:10 
Der er også nogle "videoer" fra det orkestrerede soundtrack til Story of Thor, og der giver det hele lidt mere mening. Det er faktisk udmærkede kompositioner, men selvom det ikke lyder som en teknisk fejl (som i spillet), stadig ikke oplagt til et spil.

Han er åbenbart ikke helt talentløs hvis man ser hvad han ellers har været involveret i:
http://en.wikipedia.org/wiki/Y%C5%ABz%C5%8D_Koshiro
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/01-10 19:16, rettet 24/01-10 19:19 
Nej når han har lavet musik til Bare Knuckle II, Sonic 1 (GG/SMS) og Shenmue så er han bestemt ikke talentløs :O

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoChronoSkrevet 24/01-10 19:44 
Så har jeg skrevet min vurdering.

Egentlig har jeg ikke været særligt godt underholdt i min tid med spillet. Jeg tror at tråden her, var eneste grund til at jeg alligevel kom igennem. Der var alt for mange frustrerende elementer i det. Det er ikke sjovt at spille i to timer, for så at tabe og skulle gentage det hele. Det er ikke sjovt at manøvrere når Ali bevæger sig så langsomt og klodset at man falder i huller og går ind i pigge. Det er ikke sjovt at gå igennem tre gamle dungeons igen, fordi man falder ned på en forkert sti. Det er ikke sjovt at høre på musik der konstant lyder dårligt - og endnu værre - ikke passer til situationen.

Det eneste jeg finder virkeligt godt i spillet, er hele rank, hp og sp-systemet. Det fungerer bare godt. Også i sammenhæng med spirits og items. Jeg kan også godt lide at man har et default våben der virker altid, og så nogle våben med et begrænset antal hits i. Nåja, og de puzzles som de fire spirits forskellige evner bringer med sig var også et positivt element - omend det nogle gange var lidt svært at gennemskue. I den sidste dungeon, lige inden bossen, skulle jeg f.eks. bruge shade, men jeg kunne slet ikke få ham hen hvor han skulle bruges. Jeg havde heldigvis en summon shade item jeg kunne bruge, men det kan da næppe have været meningen at løsningen afhang af om jeg havde gemt den.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 24/01-10 20:02, rettet 24/01-10 20:03 
Nej, efter at have spillet lidt ekstra her i dag, er jeg samlet set kun 2 timer inde i spillet, og man skal godt nok bide tænderne sammen for at spille i mere end en time i træk. Spillet er langt mere irriterende end det er udfordrende (for det vil jeg ikke engang kalde det).

Det er dog et af de spil, der ville have ret godt potentiale, hvis det ikke var for alle de dumme fejl (som f.eks. katastrofal hit-detection og manglende un-summon knap). Og et af de spil hvor man undrer sig over om der ikke var nogen spiltestere til stede?


Udviklerne burde have spillet noget mere Zelda 3 før de gik i gang med det her.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 24/01-10 20:11 
Du un-summon'er ved at trykke alle tre knapper samtidig.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/01-10 20:29 
Chrono>

Heh. Med den ellers nogenlunde positive omtale spillet får heri tråden troede jeg at jeg ville være den der kom til at vurdere spillet lavest :D

Jeg er overordnet enig i alt hvad du skriver, men har så ikke haft samme besvær med spillet som jeg kan fornemme at du har.
På trods af at der var flere ting i spillet som fungerede så virkede det hele ekstremt overfladisk og ikke specielt gennemført. F.eks. skal man kun bruge Bow 3-4 gange i løbet af spillet og kun en enkelt gang skal man bruge Shades evne til at lave en dobbeltgænger. Det kunne ha' været udnyttet langt bedre.

Min vurdering ligger og vipper mellem 5 og 6/10. Jeg havde heldigvis ikke de store problemer med at gå igennem spillet, men skulle jeg ha' startet forfra i flere dungeons var jeg sikkert også blevet godt træt af det. Sjovt nok var spillets største hurdle for mig den første boss fordi jeg fattede hat af collision detectionen :)

SoT var en ganske middelmådig oplevelse og jeg tror heller ikke jeg nogensinde var kommet igennem hvis det ikke var for tråden her. Ironisk nok er SoT2 uden tvivl det bedste spil jeg har spillet i Zelda-genren så spil det i stedet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 24/01-10 20:52 
Man skal da bruge dobbeltgængeren minimum to steder, begge omkring slutningen? Der er også et tredje sted, men det kan vist ordnes med Bow i stedet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/01-10 21:00 
Der er et sted hvor man skal trykke to knapper ned samtidig. Hvor ellers?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/01-10 21:00 
Jeg har haft travlt med at søge efter en lejlighed, så jeg har ikke rigtig haft tid til at spille. Men jeg tvivler på, jeg vil ændre på min gamle 7/10 vurdering. Det er ikke verdens bedste spil, men det har mange lyspunkter. Specielt hvis man lægger mere vægt på "action" end på "RPG". Hvis man gerne vil have lidt elendighed at sammenligne med, så spil Fatal Labyrinth.
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 24/01-10 21:06, rettet 24/01-10 21:06 
KK:

Det er faktisk dét sted jeg mente man kunne klare med Bow. Lidt tidligere er der et usynligt warppoint, man kun kan se når man bruger dobbeltgængeren (hvorfor ved jeg ikke lige :)), og lidt senere, lige før slutbossen, er der et område med ekstrem vind, hvor der konstant kommer fjender. Man skal trykke på en knap i toppen af skærmen for at stoppe fjenderne, hvilket er nemt med dobbeltgængeren, men virkede ret umulig uden, med mindre man var meget heldig :)

Men det synes jeg da er til spillets ros - hvis/at man kan klare problemerne på flere forskellige måder.

Jeg synes generelt at det var dumt, at der var så få summon-steder i løbet af spillet, især de første 2/3. Okay, nogle gange blev det brugt til (ofte irriterende) puzzles, men generelt kunne man have spillet mere interessant og varieret på sin egen måde, hvis man kunne summone som man vil. Det synes jeg var spildt potentiale.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/01-10 21:11 
Det har du da vidst ret i :) I SoT2 har man ikke dobbeltgængeren med Shade men istedet en fesen evne til at se igennem Shades øjne og på den måde opdage secrets. Derfor var det ikke et sted jeg sad fast :)

Det med vinden klarede jeg uden. Held spillede uden tvivl en rolle der ;p
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 24/01-10 21:57 
Spillet er ikke decideret DÅRLIGT, men der er alt for mange irritationsmomenter til at jeg ved om det overhovedet kan kvalificeres som middelmådigt. Godt er det i hvert fald ikke, så jeg kommer nok heller ikke til at give det højere end 5/10 på en P:R-skala.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 24/01-10 22:10 
Nu må jeg hellere snart få skrevet en positiv vurdering inden alle går helt vild i de negative aspekter ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaidNaidSkrevet 24/01-10 23:31 
Jeg var som sagt temmelig skuffet lige den første times tid. Senere hen blev jeg faktisk lidt bidt af det, uden at det dog tog overhånd på nogen måde. Det jeg nok er mest skuffet over, er at spillet generelt er meget overfladisk. Historien er på ingen måde dragende, og der er alt for lidt dialog. Verdenen virkede heller ikke videre interessant, og indbød ikke ligefrem til at blive udforsket. Selvom musikken var rædselsfuld, så lagde jeg kun sjældent mærke til den når jeg spillede.
Spillet lider selvfølgelig under nogle ret store designfejl. Selv blev jeg dog ikke udsat for nogle af de helt grove, kan jeg forstå på andre indlæg her i tråden. :)
Jeg kunne godt lide at udforske de forskellige dungeons, og de mange puzzles havde en tilpas sværhedsgrad. Bosskampene var ikke noget specielt, men de almindelige kampe var nu underholdende nok. Personligt vil jeg nok vurdere spillet til at ligge en anelse over middel. Jeg forstår godt at nogle folk måske ikke er helt så tilgivende over for spillets mange fejl, men lidt uskyldig 16-bit charme kan altså alligevel redde en del for mit vedkommende. Jeg har i hvert fald ikke fortrudt at jeg gik i gang med dette spil. :)

Nu ved jeg ikke om jeg har sovet i timen, men er der nogen der ved hvad spillets titel betyder? Hvem/hvad er Thor?


Chrono>
I den sidste dungeon, lige inden bossen, skulle jeg f.eks. bruge shade, men jeg kunne slet ikke få ham hen hvor han skulle bruges. Jeg havde heldigvis en summon shade item jeg kunne bruge, men det kan da næppe have været meningen at løsningen afhang af om jeg havde gemt den.

Jeg løb ind i præcis samme problem, og var ret glad for at jeg også lige havde gemt den der summon shade item. Jeg undersøgte faktisk sagen nærmere i en walkthrough, efter at spillet var gennemført. Det viste sig at de tre isblokke der blokerer ens vej kort forinden var problemet. Jeg lod min fire summon ødelægge alle tre blokke, da det jo virkede oplagt. Løsningen var at unsummon ens fire summon inden den nåede at ødelægge den sidste blok. :/
143 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig