X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spilleklub Retro: Story of Thor


Svar
WehnerWehnerSkrevet 15/01-10 17:57 
Denne tråd er tiltænkt diskussion af Playrights uofficielle retroklubs diskussion af Story of Thor.

Generelle betragtninger om ideen, fremtidige spil, navn til klubben etc. bedes holdt i den oprindelige tråd: http://www.playright.dk/forumemne.php?id=... Se hele indlægget
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
143 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
WehnerWehnerSkrevet 15/01-10 17:57 
Denne tråd er tiltænkt diskussion af Playrights uofficielle retroklubs diskussion af Story of Thor.

Generelle betragtninger om ideen, fremtidige spil, navn til klubben etc. bedes holdt i den oprindelige tråd: http://www.playright.dk/forumemne.php?id=31388#433770

Lad os først begynde med at se, hvor mange der er med - og hvornår folk er klar til at gå i gang. Man bør for god ordens skyld også skrive format.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 15/01-10 17:59 
Jeg er med. Har bestilt MegaDrive-opsamlingen til Xbox 360 på shopto.net. Den er afsendt torsdag d. 14/1, så jeg satser på at have det på mandag/tirsdag.

Dette måske også tidspunktet til at bestille et D-pad til min 360.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 15/01-10 18:00, rettet 15/01-10 18:00 
Jeg er med og har fundet spillet frem. MegaDrive PAL version. Jeg er klar når som helst.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaidNaidSkrevet 15/01-10 18:08 
Jeg er også med. MegaDrive PAL version. Jeg er også klar når som helst.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/01-10 18:13 
MegaDrive US version. Jeg er super klar.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 15/01-10 19:04 
Jeg spiller det også på MegaDrive-opsamlingen til X360, da jeg af en eller anden grund ikke har det til MegaDrive.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/01-10 19:28 
MegaDrive PAL version. Lidt trist at skulle spille det i 50 Hz, men jeg har gjort det før, så jeg overlever nok :)
AV Intelligent Terminal
ChronoChronoSkrevet 15/01-10 21:31 
Jeg er klar på Virtual Console (bah, n00b-version) når som helst. Vil dog gerne have at vi kører et par uger eller tre inden næste spil.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/01-10 21:53 
Jeg er med. Spiller versionen på den dér Megadrive Collection.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/01-10 22:11 
Så er vi indtil videre otte mennesker der er ved at være klar. Det er flere end jeg troede ville være med på ideen. Kanon! :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 15/01-10 22:36 
Jeg har også MegaDrive UC til X360; jeg vil også være med };-)
Hvornår går det løs?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HankyHankySkrevet 15/01-10 22:40 
Hep!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
TheDukeTheDukeSkrevet 15/01-10 22:41 
Jeg tror også jeg vil se om det er noget for mig. Jeg må desværre også ty til MD Ultimate Collection, da jeg ikke har det i samlingen ellers.
silverstarsilverstarSkrevet 15/01-10 22:43 
Jeg vil også forsøge om jeg kan få det gennemspillet igen, hvis tiden tillader det. Jeg har gennemspillet det før, men det er et spil som jeg godt kan tåle at spille igennem igen. Det bliver Megadrive PAL versionen for mit vedkommende.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
dRxLdRxLSkrevet 15/01-10 22:55, rettet 15/01-10 22:56 
Jeg har kigget lidt på det, og er meget lidt motiveret. Er det et godt spil indenfor sin genre? Spiller man det for historien eller gameplay? Hvilke særlige kvaliteter har spillet som gør det værd at spille?

Jeg synes ideen om et retro spil-klub er fantastisk god og vil gerne være med fra starten, men jeg har brug for lidt motivering for at gå i gang med Story of Thor.

Omvendt glæder jeg mig rigtig meget til Dragon's Trap kommer på programmet så vi kan diskutere det =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 15/01-10 22:56 
Det er vist kun mig, vi venter på - godt jeg bestilte det så snart ideen blev undfanget.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GreaseballGreaseballSkrevet 16/01-10 00:05 
Tror jeg vil nappe det over Wii..
Let me know when we start :D
silverstarsilverstarSkrevet 16/01-10 00:22, rettet 16/01-10 00:22 
dRxL>
Jeg har kigget lidt på det, og er meget lidt motiveret. Er det et godt spil indenfor sin genre? Spiller man det for historien eller gameplay? Hvilke særlige kvaliteter har spillet som gør det værd at spille?

Jeg synes det går imod trådens formål at begynde at diskutere spillets kvaliteter her før vi overhovedet er gået igang :)
Prøv at lave lidt research på nettet, find evt et par reviews og/eller nogle klip på youtube.
Et sted at starte kunne være her:

Review af Story of Thor (Beyond Oasis er US titlen på samme spil)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
dRxLdRxLSkrevet 16/01-10 01:56 
silverstar>
Jeg synes det går imod trådens formål at begynde at diskutere spillets kvaliteter her før vi overhovedet er gået igang :)

Jeg synes da netop det er en god idé at motivere valget. Man kunne betragte det som starten af diskussionen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaidNaidSkrevet 16/01-10 01:58 
Elgen>
Hvornår går det løs?

Med mindre at der er nogen der endnu ikke har meldt sig, så bliver det nok når postmanden har været forbi Wehner engang i næste uge. :)
King ChaosKing ChaosSkrevet 16/01-10 09:35 
Jeg vil i hvert fald godt deltage i diskussionen... jeg spillede det igennem da det udkom... og hvis jeg ikke kan følge med, må jeg jo hive det i maskinen. Jeg er egentlig også spændt på hvordan spillet er i de "nye" versioner.
WehnerWehnerSkrevet 16/01-10 10:21 
Det kom allerede i dag :D

Så er der vel frit slag. Jeg regner bestemt med at begynde i aften eller i morgen aften.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 16/01-10 11:14, rettet 16/01-10 11:56 
Nåh ok så starter vi åbenbart bare på den her måde? ;-)
Bashful Neophyte
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 16/01-10 11:48 
Jeg er også helt klar på idéen og parat når som helst.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/01-10 11:59 
Jeg går lige og venter på at min Megadrive collection også skal komme... Havde PS3 versionen på et tidspunkt men går nu og venter på 360 versionen skal dukke op i posten.
RJKRJKSkrevet 16/01-10 17:17 
Jeg går ud fra at vi er gået i gang? Jeg er i hvert fald :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Per SPer SSkrevet 16/01-10 17:33 
- og jeg har lige fundet ud af at batteri save-funktionen i cartet er stået af. Øv.

Så må jeg jo bare tage mig en weekend marathon uden at slukke for spillet. Not. ;)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SumezSumezSkrevet 16/01-10 17:59 
Tis. Jeg har så fundet ud af at jeg allerede har spillet spillet en hel del på min X360. Det havde jeg helt glemt, og hvis jeg loader mit save nu kan jeg slet ikke huske hvad jeg skal eller hvordan man spiller. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 16/01-10 18:44 
Jeg starter i aften så!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/01-10 20:11 
Det gør jeg også.
Spiller nu: Phantasy Star IV
la0sla0sSkrevet 16/01-10 22:52 
Jeg er på
Hvad sker der?
TheDukeTheDukeSkrevet 16/01-10 22:54 
Jeg vil tro at jeg er lidt over halvvejs igennem det nu. Mit foreløbige indtryk er ikke helt vildt positivt.

Historien er mangelfuld og rodet, spilkontrollen er under middel, der er alt, ALT for meget backtracking, og så burde platformsektioner i et spil med et så forvirrende perspektiv forbydes ved lov.

Og så fatter jeg hat af hvordan RPG-stats'ne fungerer, det virker ikke som om de kører på XP som man er vant til. Og hvad gør hjerterne? Og de blå og røde juveler?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/01-10 22:56 
Jeg håber jeg får det med posten på Mandag :)
Per SPer SSkrevet 16/01-10 23:09, rettet 16/01-10 23:09 
Jeg har skåret igennem (dødt save/batteri til megadrive, selvom det kan fikses) og bestilt opsamlingen til Xbox 360.

Men jeg sætter mig ned og spiller et par timer i morgen søndag, i min dertil indrettede wellness-gamer-lounge-stue.

Måske med noget endnu ældre retro musik fra firserne. Sandra Cross. Im Goooiiin Back..

Sandra Cross: Country Living
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/01-10 23:10, rettet 16/01-10 23:13 
----Mulige spoilers----

TheDuke>

Juvelerne giver mere SP til den enkelte spirit. I SoT2 stiger du i Rank når du har fået tæsk nok og har healet nok gange. Jeg vil tro at hjerterne, som giver Rank up, ligeledes kommer i fjenderne når du har taget nok skade.

Uden at spoile for meget så har jeg fået to af "de der" og har sejlet mig en tur :)

Collision detection (eller hvad den kaldes) synes jeg er helt ad H til og havde meget svært ved at fatte den første boss fordi jeg ikke stod præcist lige for. Dét og musikken har været de største irritations momenter indtil videre for mig. Historien kan jeg virkelig ikke tage mig af da jeg regnede med at den var ligeså tynd som toerens på forhånd :) Jeg synes det virker okay indtil videre, men holder nok for i aften.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 16/01-10 23:12, rettet 16/01-10 23:14 
Jeg nåede til tredje tempel (tror jeg) og er rimeligt positiv. Det går meget hurtigt igennem de forskellige områder, så det ikke føles langtrukken (udover lidt backtracking). Spillet er flot, men lydsiden virker forfærdelig (jeg spillede i åbningstiden på museet så der var en del anden larm).

MINI SPOILER - Jeg synes det var en rigtig sød detalje med de der monstre som havde "lejr" omkring lejrbålet - som man så senere skal bruge. Fint setup.

Om det er 50Hz der gør det eller ej ved jeg ikke, men kontrollen er godt nok sluggish ved boss-kampene, der for mig ender meget ustrategisk med at hakke på bossen og udtømning af healing-lageret. Man er slet ikke smidig nok til at kunne undgå angrebne, som det ser ud til at være meningen.

Jeg kan heller ikke se noget formål med hjerterne etc. og savner også noget level up/xp.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/01-10 23:18 
Giver hjerterne ikke flere hit points?

Damn, det irriterer mig, at jeg først kan komme igang i morgen aften :/
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/01-10 23:19, rettet 16/01-10 23:22 
RJK>
Om det er 50Hz der gør det eller ej ved jeg ikke, men kontrollen er godt nok sluggish ved boss-kampene, der for mig ender meget ustrategisk med at hakke på bossen og udtømning af healing-lageret. Man er slet ikke smidig nok til at kunne undgå angrebne, som det ser ud til at være meningen.

Jeg har samme problem i 60Hz og er fuldstændig enig med dig. Det føles virkelig skidt når man går direkte fra SoT2 hvor det fungerer en del bedre til etteren som føles voldsomt stift og alt for forældet på det punkt.

Umildbart største forskel fra SoT2 til SoT må være at ens ekstra våben kun har begrænset brug i dette. Det ved jeg endnu ikke hvad jeg synes om :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 16/01-10 23:27 
Killer Bean 2>
Giver hjerterne ikke flere hit points?

Det ville jo være åbenlyst (som det øvrige Zelda-ripoff :)), men jeg synes ikke det ser sådan ud. Man får dem også rimeligt tilfældigt, synes jeg. De giver heller ikke energi, i hvert fald.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaidNaidSkrevet 17/01-10 03:54 
De gange jeg har samlet et hjerte op, er min maximale HP steget med 1HP. Om min rank så er steget samtidig, har jeg ikke lige lagt mærke til.
ChronoChronoSkrevet 17/01-10 10:02 
Jeg er vist kommet cirka ligeså langt som jer andre lyder det til.

*MULIGE SPOILERS*

Som jeg forstår rank-systemet, så stiger man i rank ved at tage et hjerte. Samtidig får man flere hit points. Når man dør, så vil den første fjende man besejrer altid smide et hjerte, hvilket egentlig er meget rart. Man kunne nok vinde igen blot pga. den erfaring man har fået, men det er fint at spillet giver et brugbart bevis på den erfaring.

Dialogen i spillet er jeg ikke vildt imponeret over indtil videre, men det er da altid til at forstå ens quest, så på den måde er spillet egentlig meget motiverende at spille - man vil jo gerne give ham sølvhandsken nogle bank. Det var lidt sjovt da kongen hurtigt sendte Ali til jeg tror det var andet tempel, mens han selv og dronningen alligevel var meget bekymrede for ham. Der var noget som ikke helt hang sammen - mon ikke ville fungere bedre hvis det have været hans læremester i byen, som viste Ali de templer.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 17/01-10 11:52 
Er det ikke lidt hårdt at angribe spillets tekst? Der er jo næsten ingenting, og den er af ren funktionel karakter. Der er fx væsentligt mere tekst i Golden Axe, og den er immervæk meget bedre end i fx Zelda.

Med mindre der foregår noget incestuøst i kongefamilien, så er det da i øvrigt ikke dronningen, der sidder på tronen :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 17/01-10 12:20 
Hvem er det så?

Jeg synes altså ikke teksten er bedre end i Zelda III, som vel er det spil Story Of Thor skulle forsøge at konkurrere med. Dialogerne hænger ikke rigtigt sammen for mig, men du har ret i at det er meget funktionelt - man får klar besked om hvad man skal.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 17/01-10 12:25, rettet 17/01-10 12:26 
Jeg antager at det er prinsessen, siden hun omtaler Ali som "bror" :)

Det var det første Zelda jeg tænkte på, som jeg i sin enkelhed synes minder mere om Story Of Thor. Jeg kan faktisk slet ikke huske noget tekst i A Link To The Past :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
McBrainMcBrainSkrevet 17/01-10 13:27 
Der er da en pæn sjat tekst i ALink To The Past. Især i starten.
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
RJKRJKSkrevet 17/01-10 13:29 
Jeg mente selvfølgelig Udover intro osv. :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
McBrainMcBrainSkrevet 17/01-10 16:01 
Der er stadig en del. Go there, do that. Den slags.

Men måske jeg misforstår noget?
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
ChronoChronoSkrevet 17/01-10 16:42 
Der er helt sikker mere tekst i Zelda 3.

Forresten, det kunne være en sjov idé med racerbanen til min fire-summon - men hvordan styrer jeg ham? Jeg kunne kun få ham til at sidde fast i et hjørne af banen :(
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 17/01-10 16:54 
Selvom jeg kun har spillet nogle få timer, så er jeg vist relativt langt nu (bossen i vulkanen). Jeg er lidt mere positiv end tidligere, selvom der lige har været platformshopperiet fra helvede, som jeg efter succes skulle hoppe tilbage igennem, fordi jeg havde overset en nøgle, og så over endnu engang. Det var ret belastende.

Jeg synes der er mange fine fysik-agtige detaljer, som man normalt ikke ser i den slags spil. Primært at fjenderne tager skade af alle de samme ting som én selv, hvilket i flere situationer kan udnyttes til at lokke dem i fælder. Det er også ret sjovt at prøve at udrydde fjenderne ved at sparke deres egne bomber tilbage i hovedet på dem selv.

Jeg fik i starten det indtryk at der ville være mange secrets i spillet, fordi der var 2-3 stykker indenfor den første halve time, men siden har der vist slet ikke været nogen. Det er synd, for det gør det jo lidt sjovere at udforske, når man belønnes.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaidNaidSkrevet 17/01-10 17:21 
Jeg fik et lille smil på læben da jeg opdagede at min fire summon lige pludselig var blevet lystfisker. Forstås på den måde at den pludselig begyndte at jage piratfisk i et mindre mosehul. Disse kunne jeg så bagefter samle op og bruge som healing. :)
143 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig