X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Regionsfri MegaDrive/Genesis-spil


Svar
SumezSumezSkrevet 15/01-10 13:48, rettet 15/01-10 13:48 
Er der nogen der kender til en liste over regionsfri MegaDrive-spil? (eller bare over dem med regionslås, afhængigt af hvad der er flest af) - har søgt rundt på Google, men kan ikke finde noget.

Jeg ved at de fleste spil efter et bestemt tidspunkt (omkring 94?) har regionslås, men det er en ret upræcis indikation at gå efter. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
55 emne(r).
1 2 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 15/01-10 13:48, rettet 15/01-10 13:48 
Er der nogen der kender til en liste over regionsfri MegaDrive-spil? (eller bare over dem med regionslås, afhængigt af hvad der er flest af) - har søgt rundt på Google, men kan ikke finde noget.

Jeg ved at de fleste spil efter et bestemt tidspunkt (omkring 94?) har regionslås, men det er en ret upræcis indikation at gå efter. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 15/01-10 14:08 
Du har vist skrevet i det falske forum :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 15/01-10 14:56 
Ups, rettet :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/01-10 17:15 
Sumez>
Er der nogen der kender til en liste over regionsfri MegaDrive-spil?

Nej, og det undre også mig, at der tilsyneladende ikke er blevet lavet en endnu. Måske skulle man bare bide i det sure æble og begynde at lave en liste selv :/

Alle spil udgivet af EA er regionsfrie, så meget ved jeg :)
AV Intelligent Terminal
silverstarsilverstarSkrevet 15/01-10 17:18 
Her er en, jeg ved dog ikke om den er 100% præcis, og der er en hel del spil med ukendt status.
Er der et specifikt spil du ønsker at vide noget om?

Guardiana regionsliste
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
silverstarsilverstarSkrevet 15/01-10 17:22, rettet 15/01-10 17:22 
Hmm, den er IKKE 100% nøjagtig :(
Jeg har f.eks. Battletoads & Double Dragon US og det kører problemfrit på min MD1 PAL uden mods eller andet, selvom de skriver at det er protected.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/01-10 17:36 
Det er nu også relativt nemt at sætte en region-switch i en Megadrive. Det ville være mere lækkert med en list over PAL-optimerede EU-udgivelser. Der er ikke noget mere irriterende end spil, som går fuldstændig i ged eller kører for hurtigt, når man tvinger dem til at køre i 60 Hz :(
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/01-10 18:16, rettet 15/01-10 18:17 
Så vidt jeg ved er der kun en lille håndfuld PAL optimerede titler.

Alien Solider, Mega Turrican, Sonic 3, Story Of Thor, Thunder Force IV.

Jeg tror også Comix Zone er optimeret, synes musikken kører for stærkt.

Flere?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 15/01-10 19:10, rettet 15/01-10 19:13 
Men nu var det jo overhovedet ikke paloptimerede titler, jeg ledte efter :)
Fint nok at bruge tråden til det også, men jeg vil meget gerne vide hvilke MD/Genesis-spil der er regionsbeskyttelse på.
Tak for listen, silverstar, måske nogen af de andre passer :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/01-10 19:16 
Få sat to kontakter på din MegaDrive. Så spiller den alle regioner og i 60Hz.
Spiller nu: Phantasy Star IV
silverstarsilverstarSkrevet 15/01-10 19:52, rettet 15/01-10 19:59 
Ahh, det kan sgi være at den liste på Guardiana er korrekt alligevel, der er bare fejl i den engelske oversættelse af siden, de har byttet rundt på "protected" og "not protected" :)
Hvis man vælger den franske version af siden (den er oprindeligt fransk) står der ud for det grønne V:
Le jeu n'est pas protégé (Google oversættelse: The game is not protected)

Ud for det røde kryds:
Le jeu est protégé (Google oversættelse: The game is protected)

Jeg tror listen passer, grønt V = ikke beskyttet/regionsløst, rødt kryds = beskyttet/regionslåst.

Det passer umiddelbart med de spil jeg lige kender til (Alien Soldier PAL = låst, Battletoads & Double Dragon US = ikke låst, Story of Thor = låst, Sonic 3 = låst)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SumezSumezSkrevet 15/01-10 20:12 
Konsolkongen>
Få sat to kontakter på din MegaDrive. Så spiller den alle regioner og i 60Hz.

Jeg kan ikke finde ud af den slags :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/01-10 00:34 
Så tag den med til træf... :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 16/01-10 11:19 
Splatter House 3 er ikke låst :-)
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/01-10 11:35 
silverstar>
Sonic 3 = låst

Ja, men hvis man sætter det sammen med Sonic & Knuckles er det ikke låst. Rimelig spøjst at de låser Sonic 3 men gør S&K regionsfrit :)

Sumez>
Konsolkongen>
Få sat to kontakter på din MegaDrive. Så spiller den alle regioner og i 60Hz.

Jeg kan ikke finde ud af den slags :)

Hvis du gør det på en MD1, er det som at klø sig i nakken. Men ja, hiv en MegaDrive med til træf, så får vi hurtig smidt en switch eller to i dyret ;)

Man kan også lave det med en enkelt switch, som bare skifter mellem EU/US/JP :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 16/01-10 13:20 
Så skal jeg vel også ud og shoppe switches og andre komponenter.
Er det meget lettere at gøre på MD1 end MD2? Jeg har nemlig begge dele, men foretrækker at bruge MD2'en, ikke mindst fordi jeg har RGB-kabel til denne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/01-10 13:36 
Hvis du hiver en MD2 med, skal jeg nok levere en switch. Så krydser jeg bare fingre for, at jeg kan låne lidt loddegrej af CenobiteDK :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/01-10 13:37 
Det vil ikke være noget problem at gøre på en MD2 heller. Der skal bare kradses en printbane over og loddes nogle ledninger på.

På MD1 lodder man bare fire ledninger til to sæt jumpers - det er næsten FOR simpelt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 16/01-10 14:29, rettet 16/01-10 14:30 
Lyder herligt!
Med risiko for at blive for krævende, kan I også fikse en SNES, eller er den værre? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/01-10 14:44, rettet 16/01-10 14:46 
Tjahh, jeg moddede en enkelt SNES for T.L.O engang for et par år siden, så det er ikke ligefrem noget jeg kan gøre med bind for øjnene. Men mon ikke det kan lade sig gøre... jeg kan dog ikke garantere noget :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/01-10 14:52, rettet 16/01-10 14:53 
Jeg har også moddet en enkelt maskine. Hvis vi nu teamer op burde den være ret sikker :p

Jeg tar i hvert fald mit fantastiske nøglefil sæt med så vi kan lave super nice huller til kontakterne :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 16/01-10 14:52 
Sumez>
Med risiko for at blive for krævende, kan I også fikse en SNES, eller er den værre? :)

Det tog så kun otte år at få dig overbevist? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 16/01-10 15:13, rettet 16/01-10 15:13 
Min US SNES er jo FU, så jeg har flere spil, jeg ikke kan spille :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GlobiGlobiSkrevet 13/02-10 01:38 
Ellers er der også en anden liste her:

http://www.gamefaqs.com/console/genesis/file/916377/13604
BeanoBeanoSkrevet 19/08-13 19:30 
Genopliver lige denne tråd.

Hvad er mulighederne for at bryde regionslåsen på en PAL MDII og spille US/Jap titler i 60hz?

Findes der cartridge moduler som virker godt nok og som er til at købe for menneskepenge, eller skal hardwaren modificeres?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/08-13 22:04 
Hardwaren skal moddes. Det er ganske simpelt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 19/08-13 22:07 
For en loddeninja, måske ;)

Har du links der viser operationen?
CamousCamousSkrevet 19/08-13 22:17 
En action replay cart kan bruges til at omgå regionlås. Du skal dog taste en nummer ind hver gang du starter regionlåste spil.
BeanoBeanoSkrevet 19/08-13 22:24 
ok, det er vel til at leve med :)
CamousCamousSkrevet 19/08-13 22:46 
Ja af et eller andet grund kunne jeg ikke få Willy Wars til at spille på min Genesis selvom jeg havde lavet en region switch. Måske gjord jeg det forkert men lige meget hvad fik jeg købt den der Action Replay, eller var det game genie, og det virkede efter at jeg fandt koden online.

Du kan også bruge den som passthrough device. Det sådan jeg spiller alle mine Japanske MD spil.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/08-13 22:46 
Det er en dårlig løsning da du kun vil kunne spille i 50Hz.

Der er den grundlæggende information til moddet her:
http://www.mmmonkey.co.uk/mega-drive-2-2-regions-switch/

Jeg sætter personligt altid kontakterne bagpå da jeg synes det er pænere. Du kan få det hele til at funke med kun een 1P3T kontakt i stedet for to 1P2T kontakter som han bruger der, så du sparer lidt plads og det ser flottere ud. Jeg vil i øvrigt anbefale skydekontakter da de er pænere (IMO), men kræver mere arbejde at montere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 19/08-13 22:53 
Ok tak, jeg kigger på det.
CamousCamousSkrevet 20/08-13 00:03, rettet 20/08-13 00:04 
Jeg smed den switch i expansion portet. Ingen huller.

Men jeg har også en CDX til CD spil så expansion blev ikke brugt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/08-13 00:07 
Men så skal du pille låget af hver gang du skal skifte? Det er da ikke ret smart når man tænker på det store antal EU titler der skal startes i 50Hz og først derefter kan skiftes til 60Hz.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CamousCamousSkrevet 20/08-13 00:12 
Jeg har næsten kun Genesis spil og Japansk Mega Drive spil, så jeg bruger ikke den switch til meget.

Hold Kæft hvor blev vi i Europa dog røvrendt, og det er selvom SEGA var så populært i EU.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/08-13 00:14 
I forbindelse med 50/60Hz switching eller hvad tænker du?
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 20/08-13 00:14, rettet 20/08-13 00:15 
Det eneste jeg får ud af at læse alt det her, er endnu mere kriblen i fingrene for at pille i den MD2 jeg sikkert ikke får brugt meget mere end jeg har gjort over årene :P

Godt nok har jeg ikke rigtig loddet noget siden jeg installerede et par aktive pickups i min brors guitar, men alligevel kribler det i mig for at komme til at smadre maskinen med min mangel på evner/prøve sådan et clocking + region switch mod.

Edit: Ingen strikethrough kommando (eller mig der ikke fatter at bruge den rigtigt), æv :(
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
CamousCamousSkrevet 20/08-13 01:41 
Konsolkongen>
I forbindelse med 50/60Hz switching eller hvad tænker du?

Netop, det var ikke det værd at lave hul i mit Genesis for noget jeg næsten aldrig skal bruge. Det bliver nok kun relevant hvis jeg en dag får mig købt en PAL kopi af Alien Soldier.

Men vil nu heller have en NTSC/J version selvom den koster mere.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/08-13 01:57, rettet 20/08-13 01:58 
Alien Soldier i EU kan ikke køre 60Hz desværre. Masser af syge grafikfejl hvis du forsøger :)

Men jeg forstår ikke hvad du mener med røvrendt. Det har aldrig været meningen fra Sega's side at du skulle sidde og fedte i dine maskiner for at gøre dem regionsfri. Heller ikke selvom de ofte gjorde det meget lettere for os end f.eks. Nintendo gjorde.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/08-13 02:41 
Han mener vel bare, at der var ret mange titler, som ikke blev udgivet i EU?
AV Intelligent Terminal
CamousCamousSkrevet 20/08-13 02:46, rettet 20/08-13 02:48 
PAL regionen var jo altid røvrendt, af alle. Spil kostede mere, kom ud senere og mange spil kom ikke engang til PAL regionen og de kørte næsten altid dårligere når de nu kom ud. Det kostede penge at lave PAL optimeret port, penge som mange ikke valgte at bruge på stakkels PAL gamer.

SEGA fans var måske lidt mindre misbrugte idet at der var et par PAL only releases som Amerikaner aldrig så.

Men så var der regionlås for at forhindre dig i at gør noget ved alle de ovenstående.

Er bare glad for at alle mine maskiner er NTSC. Selvom jeg synes NTSC SNES godt nok er grim at kigge på.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/08-13 02:52 
Det er også derfor, jeg har købt en Super FamiCom. Den kønneste 60Hz-model :)
AV Intelligent Terminal
CamousCamousSkrevet 20/08-13 03:01 
En dag...
SumezSumezSkrevet 20/08-13 08:27 
KillerBean2>
Det er også derfor, jeg har købt en Super FamiCom. Den kønneste 60Hz-model :)

Den europæiske SNES er magen til :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 20/08-13 08:52 
Men kører 17% langsommere :)
j/k
SumezSumezSkrevet 20/08-13 08:53 
Det kan hurtigt fixes
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 20/08-13 08:57 
Sure :)
j/k
CamousCamousSkrevet 20/08-13 15:08 
Gider ikke ind og rode rundt i noget så smukt. Jeg skal nok for mig en Super Famicom en dag idet jeg har flere Japanske spil og det ser grimt ud at skulle spille dem via en adapter.

Ved også at man kan knække to tabs inde i min SNES for at kunne spille dem uden, men min var nu NIB så gider ikke modde den.
SumezSumezSkrevet 20/08-13 15:44 
Hvis man skal knække to tabs i sin SNES for at spille Jap spil, er det begrænset hvor smuk en SNES man har :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 20/08-13 15:46 
Ødelægger det udseendet at fjerne to tabs nede i slottet?
j/k
55 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig