X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spilleklub Retro (Gennemspilning af retrospil)


Svar
NaidNaidSkrevet 12/01-10 21:42, rettet 07/03-10 22:48 
For at få lidt mere fokus på retro gaming her på P:R, opretter jeg denne tråd. Jeg havde tænkt mig at vi i fællesskab udvælger et spil, som vi hver for sig vil fordybe os i over en mindre periode. Herefter vil vi så diskutere spiloplevelsen på godt og ondt. De spil vi udvælger behøver ikke være oversete "perler", men kan også være lidt mere skæve titler. Det kunne også være en titel der... Se hele indlægget
303 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
dRxLdRxLSkrevet 14/01-10 00:11 
neros>
Hvilken version er bedst SMD eller Saturn?

Så vidt jeg ved er Den Legend of Oasis der findes til Saturn en prequel til Megadrive spillet.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Story_of_Thor_2
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 14/01-10 00:13 
Ah nåh ja ok ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/01-10 00:16 
dRxL>
Så vidt jeg ved er Den Legend of Oasis der findes til Saturn en prequel til Megadrive spillet.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Story_of_Thor_2

Det vidste jeg ikke, men det forklarer selvfølgelig også hvorfor der er to spirits mere i Saturn spillet - de må ha' døde mellem spillene :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaidNaidSkrevet 14/01-10 00:17, rettet 14/01-10 00:38 
neros>
Hvilken version er bedst SMD eller Saturn?

Som konsolkongen også siger, så er det SMD spillet du skal have fingre i. Det til saturn er efterfølgeren. Vær i øvrigt lige opmærksom på at den originale PAL udgave går helt agurk hvis den tvinges i 60Hz, så man må altså desværre leve med borders i spillet. :/

Edit: Der var jeg så lige lidt for sent ude. :)
WehnerWehnerSkrevet 14/01-10 00:19 
Det lader til at være billigst på shopto.net, hvis man vil have det uden toldrisiko.

£16.45 pp på shopto.net
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/01-10 00:23, rettet 14/01-10 00:25 
Kobra>
Vær i øvrigt lige være opmærksomme på at den originale PAL udgave går helt agurk hvis den tvinges i 60Hz, så man må altså desværre leve med borders i spillet. :/

Fedt så gjorde jeg ret i at købe spillet i US :) Men at spillet går amok når det tvinges i 60Hz betyder jo egentlig bare at det kører i rigtig hastighed når man spiller i 50. Kan man leve med borders og har man en umoddet PAL maskine så kan man roligt købe den version :)

Jeg købte faktisk både JAP og US-versionen af SoT. Jeg kunne ikke klare tanken om at have US coveret stående og JAP synes jeg er klart pænest. Jeg købte dem begge og udskiftede printet i cartridget så US nu ligger i JAP cover. I sidste ende kostede det 6$ mere end at købe et komplet US fordi JAP-versionen er så billig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 14/01-10 00:39 
Så er det bestilt. Det er et af de spil, jeg læste om helt tilbage, da det kom, og aldrig fik spillet, fordi jeg ikke havde en SEGA dengang. Glæder mig.

Der er endda en enkelt achievement til spillet :p
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/01-10 00:42, rettet 14/01-10 00:42 
Den achivement får du inden for 10min. Det gælder i øvrigt alle achivements i den opsamling :)

Jeg mener der er en i Sonic 3 hvor man skal samle 50 ringe som Tails... Det kan man liiige klare :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 14/01-10 00:51 
Så skal der whores :p
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/01-10 01:54 
Crusader: No Remorse... Det er ikke det spil hvor det er mændende mod kvinderne vel?
SumezSumezSkrevet 14/01-10 11:27 
Jeg anede ikke at der var en efterfølger til Saturn :o
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/01-10 16:33 
Jeg er frisk på Story of Thor. Så vidt jeg husker er det temmelig hurtigt gennemført, og sværhedsgraden er ikke voldsomt høj. Så det burde være et spil, hvor de fleste kan være med ;)
AV Intelligent Terminal
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/01-10 16:43 
Jep jeg er også klar på Story of Thor
nerosnerosSkrevet 14/01-10 17:50, rettet 14/01-10 17:51 
Darkbeat>
Crusader: No Remorse... Det er ikke det spil hvor det er mændende mod kvinderne vel?

Øh nej det tror jeg da ikke! Nu har jeg ikke spillet det vildt meget, men det drejer sig om det her:
http://hg101.kontek.net/crusader/crusader.htm

Meget spøjst lille spil med "Well Acted video cutscenes!" :D
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/01-10 17:58 
Ah. Jeg kan huske at jeg spillede et eller andet isometrisk skydespil på den demo cd-rom for mange år siden hvor der var krig imellem mænd og kvinder. Space Marines vs Space Marine Amazoner.
nerosnerosSkrevet 14/01-10 18:05 
Ok det kender jeg slet ikke..
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 14/01-10 18:16 
Gender Wars - det mindede lidt om Syndicate. Meget lidt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaidNaidSkrevet 14/01-10 18:44, rettet 14/01-10 18:47 
Er der nogen der har prøvet det der Crusader No Remorse?(ud over la0s). Det ser ret interessant ud.
KTCKTCSkrevet 14/01-10 18:48 
Jeg har spillet det engang for mange år siden. Husker det som værende okay, men ikke godt nok til at fastholde mig til at gennemføre det.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/01-10 19:08 
Jeg har kun prøvet det en halv times tid på Saturn. Troede sjovt nok også at det var det spil Darkbeat beskrev inden jeg købte det :) Jeg synes ikke det virkede specielt interessant.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Per SPer SSkrevet 14/01-10 19:12 
Enig med Konsoldiktatoren. Crusader er til Saturn en ret uspillelig og kedelig sag.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
NaidNaidSkrevet 14/01-10 19:18 
Okay, ja screenshots har det jo med at lyve ret meget. :/
nerosnerosSkrevet 14/01-10 19:36 
Arrgh så ringe er det nu heller ikke man skal give det lidt tid, men controllen er dog lidt irriterende og kræver tilvænning, Vi behøver jo heller ikke spille noget vi skal synes om ;-)

Måske er det bedst på PC?
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 14/01-10 21:16, rettet 14/01-10 21:17 
Crusader No Remorse er klart bedst på PC, men er altså helt ok på Saturn, bare fordi det ikke er jap behøver det altså ikke at være dårligt. Det bliver ret så puzzle-orienteret senere, men det er dog stadig et actionspil.

Det regnes så vidt jeg ved som lidt af en klassiker på PC, og jeg husker med glæde FMV sekvenserne dertil.. det var cheeeeese.

(Gender Wars er i øvrigt virkelig skidt).
Hvad sker der?
Per SPer SSkrevet 14/01-10 21:32, rettet 14/01-10 21:33 
Det er også helt ok, at det er godt til PC, men det er i hvert fald ikke "ok" til Saturn. Den version har elendig kontrol og for lav opløsning som direkte ødelægger et ellers "ok" spil.

Ingen grund til at pynte på en lort. :)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
la0sla0sSkrevet 14/01-10 21:57 
Lige to ting.

1. Efter at have lært kontrollen var jeg fint underholdt på Saturn.
2. Det var mere end et "ellers "ok" spil" til pc.

Men vi kan sagtens være enige om at porteringen er dårlig, jeg synes bare ikke det er lort.
Hvad sker der?
Per SPer SSkrevet 15/01-10 00:18, rettet 15/01-10 00:20 
- fint, synes bare ikke kvalieten er god nok til Crusader i denne tråd.

Story of Thor eller Thor 2/Oasis er i mine øjne et særdeles godt bud på et forslag.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
RJKRJKSkrevet 15/01-10 00:23 
Der er vel stor opbakning til Story Of Thor, så skal der ikke bare enighed til om en start dato og en længde af forløbet?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 15/01-10 00:27 
Klart - hvad med mandag d. 25. som start? Det er jo svært med længde, fordi det skal tilpasses så meget i mange folks live, men hvordan lyder tre uger?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaidNaidSkrevet 15/01-10 01:14 
Jeg ved ikke helt om vi skulle oprette den seperate tråd nu. Så kan folk også lige givet lyd fra sig, når de har fået fat i spillet. Også for lige at se hvor mange der rent faktisk har tænkt sig at deltage. Men det ved jeg ikke?
Alf81Alf81Skrevet 15/01-10 01:46 
Jeg er også masser af klar på Story of Thor.
Ting om dét og pis.
dRxLdRxLSkrevet 15/01-10 01:57 
Jeg vil godt foreslå et spil til en senere omgang som jeg vil mene alle deltagere vil kunne have stor glæde af:
http://en.wikipedia.org/wiki/Wonder_Boy_III:_The_Dragon%27s_Trap

Bemærk især at den forbedrede PC engine version er tilgængelig til virtual console i alle teritorier.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/01-10 02:12 
Så det er aftalt at vi spiller Story Of Thor? Jeg vil egentlig gerne snart i gang med det, men hvis vi først starter om en 10-dage så venter jeg naturligvis.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 15/01-10 11:08 
dRxL>
Jeg vil godt foreslå et spil til en senere omgang som jeg vil mene alle deltagere vil kunne have stor glæde af:
http://en.wikipedia.org/wiki/Wonder_Boy_III:_The_Dragon%27s_Trap

Bemærk især at den forbedrede PC engine version er tilgængelig til virtual console i alle teritorier.

Den kan klart anbefales, jeg har både den japanske version til min PC Engine, og Wii-udgaven, som er den eneste af dem jeg har gennemført. Rigtig god tidlig metroidvania, med masser af indhold og underholdningsværdi. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaidNaidSkrevet 15/01-10 15:15 
Konsolkongen>
Så det er aftalt at vi spiller Story Of Thor? Jeg vil egentlig gerne snart i gang med det, men hvis vi først starter om en 10-dage så venter jeg naturligvis.

Det bliver Story of Thor. For min skyld kan vi starte hvornår det skal være, men jeg har overhoved ikke overblik over hvor mange der vil deltage. Jeg tror lige jeg opretter den seperate tråd her senere i dag (en anden kan selvfølgelig også gøre det), og så kan folk lige give lyd fra sig. Der er jo selvfølgelig ingen grund til at vente, hvis alle har spillet, og er friske på at starte. :)
WehnerWehnerSkrevet 15/01-10 18:00 
Jeg har oprettet tråden med et foreløbigt navn. Hvad skal vi kalde vores "læseklub"?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WonderboyWonderboySkrevet 17/01-10 00:31 
Måske et dumt spørgsmål, men har også tænkt på at købe SEGA Mega Drive: Ultimate Collection og prøve at spille Story Of Thor.
Men synes når jeg kigger på de lister på netshops der har SEGA Mega Drive: Ultimate Collection, kan jeg ikke se at der står at Story Of Thor er på?, Måske bare mig der er blind :).

SEGA Mega Drive: Ultimate Collection
I love monster land
SumezSumezSkrevet 17/01-10 01:18 
Det står som "Beyond Oasis". Det er også det spillet hedder når du spiller det i pakken, selvom det står som "Story of Thor" i menuen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TheDukeTheDukeSkrevet 17/01-10 02:05 
Jeg vil også stemme på Wonderboy 3: The Dragon's Trap som det næste spil i rækken. Det er efter min mening det bedste spil til Master System, og et af mine favoritspil i det hele taget.

Jeg har dog aldrig prøvet PC Engine udgaven, men det her ville jo være en oplagt mulighed.
dRxLdRxLSkrevet 17/01-10 09:03 
Sumez>
Rigtig god tidlig metroidvania, med masser af indhold og underholdningsværdi. :)

Er det ikke at forsøge at presse spillet ned i definition det ikke passer ind i?

Men så længe du er enig i at det bør spilles, så ingen alarm herfra.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/01-10 10:42 
Jeg kan slet ikke sætte ord på, hvor klar jeg er på Wonder Boy 3 :D
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 17/01-10 10:44, rettet 17/01-10 10:46 
Ja det er jeg også. Hvilken port er den bedste? jeg har tænkt mig at købe det hjem til min Super Megadrive :-)

..og hvad med Two Crude Dudes eller Alien Soldier vil også rigtig gerne at vi tager fat på.
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/01-10 10:49 
neros>
jeg har tænkt mig at købe det hjem til min Super Megadrive :-)

Hvis du tænker på Wonder Boy III: Monster Lair, så er det faktisk ikke det samme spil. Det er nærmere en shooter :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 17/01-10 10:56 
Tjah jeg har altid været lidt forvirret over den serie spil. Jeg kan se du har ret :-) Øv kan se det i vist snakker om ikke findes til MD. Her hedder det Wonder Boy in Monster World og er fra 1991:
http://www.playright.dk/infotitel.php?id=351
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/01-10 11:04 
Ja, Wonder Boy in Monster World er vel egentlig Wonder Boy 4. Wonder Boy 5 (Monster World IV) er kun udgivet til Megadrive, men af uforklarlige årsager også kun i Japan :/
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 17/01-10 12:04 
dRxL>
Sumez>
Rigtig god tidlig metroidvania, med masser af indhold og underholdningsværdi. :)

Er det ikke at forsøge at presse spillet ned i definition det ikke passer ind i?

Hvorfor mener du ikke det passer ind i den definition?
Stor nonlineær 2D platform-verden, hvor man kan opgradere sin figur, stige i level, finde udstyr og erhverve nye egenskaber man kan bruge til at nå nye områder. Dragon's Trap har da unægteligt været blandt de største inspirationer til Symphony of the Night.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 17/01-10 12:25 
Jeg er med på Dragon's Trap bagefter. Det bliver nok på Virtual Console. Det er også på tide, at jeg får sat det op, for det må klart være bedste anvendelse for en Wii. Kan man spille alle VC-spil med classic controller?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 17/01-10 17:55 
@sumez:
Jeg blev faktisk noget overrasket over sammenligningen, det var aldrig én jeg selv ville have tænkt på. Måske er det fordi du er selv er så glad for metroidvania?

Nu er jeg ikke metroidvania ekspert, men jeg kan da prøve at komme med et par bud på hvorfor jeg mener Dragon's Trap ikke er godt beskrevet af den kategori.

For det første bygger man et sæt af egenskaber ovenpå hinanden i metroidvania og de kan bruges i kombination, i Dragons Trap skifter man mellem 5 forskellige tilstande med distinkte egenskaber.

Alle éns våben (sværd) opfører sig så vidt jeg husker også éns i Dragson's Trap, funktionaliteten dikteres af den form man har. I metroidvania har man en lang række våben med forskellige egenskaber.

Opdelingen af spillets faser er også meget anderledes IMO. I Dragon's Trap er der en lillebitte landsby med super kort afstand til 5 distinkte områder. Så snart du har en ny form kommer du let og hurtigt i gang med at spille den. Takket være den enkle ikonografi i Dragon's Curse ved man også hvor man skal hen. I metroidvania synes jeg man skal lede mere efter de nye tilgængelige områder og det er ikke så klart opdelt.
De enkelte sub-sektioner er så vidt jeg husker fuldstændig linæere. Men altså forbundet af den lille hub som startbyen udgør.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 17/01-10 18:06 
Hvordan er save game systemet i Dragon's Trap?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 17/01-10 18:09 
Jeg kan se din pointe, men er ikke helt enig. For det første er hver enkelt område ikke helt lineært. Grundlæggende ja, men man har faktisk mulighed for at bevæge sig mere frit omkring end i visse af de CV-spil, der bliver kastet ind i kategorien (f.eks. Circle of the Moon, der ligeledes består af meget lineære sektioner), og der er meget backtracking, både i forbindelse med "grinding", og at vende tilbage til gamle områder, når man får nye egenskaber. Jeg mindes at have taget -virkelig- mange ture tilbage til det sted, hvor man skifter form, for at kunne nå nye områder. Altså mere i stil med CV/Metroid-formularen end din mere simple udlægning med fem former der gennemgås en efter en.
Jeg er heller ikke med på hvilken ikonografi du snakker om. Meget af spillet gik for mit vedkommende med at udforske, for derefter at vende tilbage senere når jeg havde erhvervet den påkrævede egenskab, som ofte ikke altid helt var til at forudse. Og det synes jeg faktisk er en meget positivt egenskab, jeg synes mange nyere Metroidvanias har mistet deres element af udforskning.

Og lige afsluttende, så er det muligt du ikke synes spillet tilhører den kategori, men det er nu engang dets ligheder med metroidvania-titlerne, der gør at jeg finder psillet så interessant som jeg gør.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
303 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig