X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bedste billedkvalitet til PS2?


Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 09/01-10 18:14 
Når nu jeg har LCD TV og skal til at samle Jap PS2 spil og jeg gerne vil have den bedste billedkvilitet, hvad er så smartest/billigeste at købe, en Jap PS3 20 eller 80GB? Og bliver kvaliteten så rigtig god hvis jeg gør det igennem HDMI?
Hoid to colony C05 where the computer is...
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 10/01-10 05:43, rettet 10/01-10 05:45 
Det er egentligt ikke særligt relavant til det du søger, nok mere trådtitlen, men fandt lige ud af man kunne få component kabel til sin ps2.
Jeg har ikke selv prøvet, men blev lidt nysgerrig om der fandtes et bedre alternativ end composite, fandt også nogle S-video kabler men går jeg udfra er ringere end component.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/01-10 18:25 
Component er det bedste kabel du kan få til din PS2. Med component kan nogle få spil vises i 480p som er en hel del flottere end 480i/576i.

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 10/01-10 18:51, rettet 10/01-10 18:52 
Fleshmangler>
Jeg har ikke selv prøvet, men blev lidt nysgerrig om der fandtes et bedre alternativ end composite, fandt også nogle S-video kabler men går jeg udfra er ringere end component.

Vi skal en del år tilbage før der ikke er adskillige gode alternativer til composite ;-)

PS2/Xbox/Gamecube kabeltyper fra værst til bedst:
-Composite
-Svideo
-RGB
-Component

Component og RGB er reelt lige gode, men jeg placerer component som det bedste da det kun er her, at man kan køre progressive. Det er dog ret begrænset, hvor mange PS2-spil (især i PAL) som understøtter progressive.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 10/01-10 20:41 
Konsolkongen>
Component er det bedste kabel du kan få til din PS2. Med component kan nogle få spil vises i 480p som er en hel del flottere end 480i/576i.

Ok, men hvad med at afspille PS2 spillene på en PS3 med HDMI er det ikke bedre?
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/01-10 20:58 
Jo som udgangspunkt er det. Der er dog flere PS2-spil der er smurt ind i filtre og motionblur som jeg synes så lidt bedre ud når man spillede på en rigtig PS2. Hvis du primært skal spille 2D-fighters og Shooters så tror jeg du får det bedste billede fra en PS3 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 10/01-10 21:10 
Jmog- ja, men det er under et år siden andet er blevet aktuelt for mig.
jeg har dog et rgb kabel, troede bare ikke det stod mål med component.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
JmogJmogSkrevet 10/01-10 21:59 
Fleshmangler>
Jmog- ja, men det er under et år siden andet er blevet aktuelt for mig.
jeg har dog et rgb kabel, troede bare ikke det stod mål med component.

På papiret er det vist en lille smule bedre (stort set umuligt at se) end component når man kører 480i/576i.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig