X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

CES 2010: Microsoft


Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 07/01-10 13:16 
Microsoft har annonceret Game Room - lyder umiddelbart interessant...

XboxLife: Game Room annonceret
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 07/01-10 13:20 
Er jeg den eneste der kan se at det er dømt til fiasko? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 07/01-10 13:22 
Det er et eller andet i konceptet der virker bekendt, kan ikke helt sætte fingeren på det... bob bob bob... :D
PalleJensenPalleJensenSkrevet 07/01-10 13:26 
Man kan jo håbe på, at det ikke bliver helt så mennesketomt som "inspirationen"... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 07/01-10 13:30 
He he he... ;)

Der er masser af folk i Home og kommet godt med mht. indhold, spaces med spil osv., men det som dræber konceptet for mig er den evindelige loading og at man skal stå i kø for at spille i en virtuel verden?!?. Syntes jeg ikke holder.
SumezSumezSkrevet 07/01-10 13:32 
Det der dræber Home for mig er det faktum at det komplet meningsløst. Dette koncept virker endnu mere meningsløst. Det minder mig om den der "Opasia" CD jeg fik med min første Tele Danmark internetforbindelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 07/01-10 13:35 
Haha, ja... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 07/01-10 13:37, rettet 07/01-10 13:37 
@Sumez: Enig - men vi er heller ikke målgruppen for den slags initiativer :)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 07/01-10 13:40 
Ved nærmere eftertanke, lyder det ikke helt så interessant som da jeg lige læste om det... :)

Det skal da afprøves, men det er nok ligesom med Home; det er noget man prøver et par gange og så er det ligesom det...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
ComradeComradeSkrevet 07/01-10 13:42 
Hvis det Xboxlife har skrevet er en slags officiel pressemeddelelse fra MS, kan jeg godt nok kun knække mig af grin.

Det hele koster penge at få i sit "rum" og så skal de venner du yderligere inviterer også betale for at spille og "Beundre din ENORME samling af spil" du har betalt MS penge for :D

Jeg føler mig som ejer af 360 meget beæret over at selve programmet er gratis at hente - Man skal garanteret være gold member dog, hulk hulk..
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
BeanoBeanoSkrevet 07/01-10 13:44, rettet 07/01-10 13:44 
@Palle: Ja det skal da ha' en chance :)

Natal nyheder...

"Project Natal dated for "holiday 2010"
http://www.eurogamer.net/articles/project-natal-dated-for-holiday-2010

"Microsoft drops internal Natal chip"
http://www.eurogamer.net/articles/microsoft-drops-internal-natal-chip

Skidt nyt det med chippen - begrænser jo konceptet noget.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 07/01-10 13:51 
Ifølge Eurogamers artikel, lyder det faktisk ikke til at begrænse konceptet...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 07/01-10 14:03, rettet 07/01-10 14:05 
Kan ikke undgå at påvirke performance negativt ved der skal processes mere i 360'en fremfor hvis det primært blev beregnet i enheden som først planlagt.

Får næppe den store effekt ved nye EyeToy/Wii-agtige party-spil men ved "kerne" spil (FPS, racing, etc), hvor det var også tænkt som ny input metode, vil det selvfølgeligt påvirke CPU'en og resourcer der ellers kunne udnyttes til andet end input.

"The notion of offloading the processing to the Xbox 360 CPU in the name of lower costs and easier upgradability makes sense. Patching up older games to run with the new hardware now looks rather unlikely unless they have the CPU time to spare, but hopefully this will serve to focus developers on Natal-specific concepts as opposed to revisiting old classics."

Selvfølgeligt ikke udelukkende negativt - men trods alt noget af en arkitektur ændring.
WehnerWehnerSkrevet 07/01-10 14:22, rettet 07/01-10 14:55 
Hvis man nu ser bort fra Home-delen, er det så ikke meget godt at få adgang til 1000 klassiske arcade-spil (som jeg har forstået det) til 240 points per stk.?

Det lyder lidt som lovlig MAME. Best case scenario naturligvis.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 07/01-10 14:25 
Men var det ikke bare det, der oprindeligt var filosofien i XBLA? (at vi så har fået noget meget bedre, er jo kun godt :))
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 07/01-10 14:26, rettet 07/01-10 14:27 
Bestemt da - også fint at man vil kunne spille dem fra PC.

Info om der vil være friend leaderboards eller er den slags isoleret til ens egne "maskiner"?
BeanoBeanoSkrevet 08/01-10 08:50, rettet 08/01-10 08:52 
Kataku har hand-on detaljer om Game Room... lyder ikke til MS forsøger sig med en mini virtuel verden a.la. Home hvor man vandrer rundt med en avatar - men bare den måde det umiddelbart ser ud. En god ting IMO at holde det simpelt, nemt og (forhåbentligt) hurtigt :)

Også lidt info om achivements og scores... lyder godt mht. scores.

One aspect that may make the purchasing of (somewhat pricey) Game Room games go down easier will be the addition of Achievements to each title. In the demo we saw, this included three medals, based on time spent playing a title and high scores. It sounds like Microsoft and Krome don't plan on adding more specific Achievements to Game Room titles, as it may compromise emulation. But if you're into Gamerscore boosting, you'll find more options here.

Additional competition will come from the option to play regular or ranked versions of each game, letting you compare your scores to friends within the Game Room. Each title in your personal arcade will display a virtual banner above it, with the high score in your circle of friends. Those banners are color-coded and display green if you're the current champ on a particular cabinet.

Så hvis bare emuleringen er i top, er jeg solgt på ideen :)
jaesjaesSkrevet 08/01-10 14:58, rettet 08/01-10 15:00 
Wehner>
Hvis man nu ser bort fra Home-delen, er det så ikke meget godt at få adgang til 1000 klassiske arcade-spil (som jeg har forstået det) til 240 points per stk.?

Ja, det er da billige arcadespil, som er det reelt fede ved nyheden. 240 points er en god pris, men sammenlignet med retail-udgivelser med arcade-kompilationer, skal der naturligvis nogle udsalg eller pakketilbud på bordet, før det for alvor rykker.

EDIT: Men det at kunne udvælge spil, gør det naturligvis til en god deal uanset hvad :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/01-10 15:27 
Jeg tror også at det er en god mulighed for Microsoft at sælge arcadespil der ikke normalt er et stort marked for.
Jeg er personligt ret glad for de gamle klassikere, men jeg tror også at yngre brugere vil være mere tilbøjelig til at købe dem når det er via et slags "social networking forum" som en virtuel arcade hal hvor man kan gå rundt som avatar.
BeanoBeanoSkrevet 08/01-10 15:33, rettet 08/01-10 15:40 
Men det er jo det man åbenbart ikke kan ;)

EDIT: Kilde og citat tilføjet

The service doesn't follow a PlayStation Home-like interface in the sense that you don't see your Avatar walking around the virtual space, heading from room to room or machine to machine.


"More Hands-on Details From Xbox 360's Game Room"
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/01-10 15:57 
Nåh øv :(
WehnerWehnerSkrevet 08/01-10 17:24 
Grow up kid og sluk for din musikmobil :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 08/01-10 18:30 
Ungdommen i dag... altså!

(hvor har jeg nu stilt mit gangstativ?)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/01-10 04:52 
Ah... Nu kan jeg bedere forstå hvorfor der var Arcade Borders på de screenshots der var Final Fight rundt omkring på nettet for noget tid siden. Double Impact kan åbentbart spilles i Microsofts nye spillehal

http://www.gametrailers.com/video/ces-10-final-fight/60741
BeanoBeanoSkrevet 13/01-10 11:01 
Øh.... er det sådan det vil se ud - med kurvet skærm?

Kan forhåbentligt slås fra...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/01-10 16:52 
Heh, i forhold til hvordan klassiske spil normal bliver filtreret, strukket og FU synes jeg ikke det der ser specielt slemt ud. At spille i alm. mode ville dog være at foretrække.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig