X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2009


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-10 16:01 
Traditionen tro vælger vi Årets Spil 2009 via en turnerings-baseret afstemning. Staben har valgt 32 nominerede spil, som møder hinanden ét af gangen, og hver dag kan du stemme på dét spil, du mener mest fortjener æren.

I forhold til tidligere har vi ændret en smule på reglerne denne gang. For det første har vi nomineret en række spil fra 2009, selvom de ikke er udgivet i Europa i år,... Se hele indlægget
869 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 > »

Svar
RJKRJKSkrevet 12/01-10 17:59 
King Chaos>
Keder mig slet ikke. Det var faltisk et frækt forståelse spørgsmål. Som jeg har forstået det, er det mere en puzzle-shooter.

Jamen så er det da også stadig et skydespil :)

Hvis du vil være mere genrespecifik, så er Futari så også en maniac shooter. Derfor er det overordnet set også et skydespil.

Igen: der må være bedre ting at diskutere, så den lukkes her...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/01-10 18:01 
Wow, Mushi ser vildt ud... hvis man er til shooters. Jeg er sikker på at jeg ville stemme Pixel, hvis jeg havde prøvet nogle af dem :)
XiwanaXiwanaSkrevet 12/01-10 18:11 
Pas.. der er godt nok mange af de nominerede spil, jeg aldrig nogensinde har hørt om før. Og ja, jeg har fulgt med i diskussionen om mainstream vs. "smallestream" og ønsker faktisk ikke at putte mere brænde på det bål. Nu er vi jo på vej ind i slutspurten, hvor der forhåbentlig også er plads til nogle anerkendte mainstreamspil blandt de nominerede såsom Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena, Beatles Rockband, CoD 2, L4D2 og Infamous.
[inspirational quote here]
Alf81Alf81Skrevet 12/01-10 18:54 
Azzkikr>
Jeg må indrømme jeg ikke helt kan se nogen grund til at have 2 Cave shooters med, men anyways så Futari herfra.

Jamen, det er jo' to vidt forskellige spil.
Ting om dét og pis.
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 12/01-10 19:21, rettet 12/01-10 19:24 
Jeg skal have fat på pixeljunk shooter kan jeg mærke efter den trailer : D


EDIT: bare lige så der ikke er nogle der begynder at bløde fra røven, så var det ikke en stemme.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
BeanoBeanoSkrevet 12/01-10 19:35 
Hurtigt spørgsmål: Mushihime-sama Futari og Death Smiles er regions-låste til Japan, ikke?

Vil bare lige sikre at jeg ikke har skippet dem helt uden grund :)
HankyHankySkrevet 12/01-10 19:36 
Ikke førstnævnte :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 12/01-10 19:40 
Ok, må jeg lige kigge nærmere på så :)
nerosnerosSkrevet 12/01-10 20:00 
Hanky>
Skuffende.
Nå, hvad Alfen skrev.

Samme her :-)
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 12/01-10 20:00 
Pas endnu engang. Jeg synes da ikke, jeg plejer at passe SÅ mange gange.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/01-10 20:11 
Ingen tvivl om at jeg vil finde PJS alt for steneren. For mig vil det bedste spil uden tvivl være Mushihime-sama.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 12/01-10 20:19 
Så håber jeg du stemmer på det også ;-)
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 12/01-10 20:40 
Så kommer der endelig et ordentligt kinøjser hullabulla-spil, og så stemmer I fandeme med røven D:
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaidNaidSkrevet 12/01-10 20:43 
Nu bed jeg lige mærke i at et par stykker her i tråden efterspurgte lidt mere fokus på retro spil. Jeg har selv en temmelig stor bunke retro liggende, og det nager mig lidt at 90% af spillene aldrig har set skyggen af en maskine, i den tid jeg har haft dem. Jeg mener at det var Alf81 der i sin tid kom med et glimrende forslag ovre på dræber bønnens sega forum. Det lød noget i retning af at oprette en tråd hvor retro interresserede i fællesskab blev enige om et spil, som vi hver for sig ville fordybe os i over en mindre periode. Herefter kunne vi så diskutere spiloplevelsen på på godt og ondt. De spil vi udvælger behøver jo ikke være oversete "perler", men kunne for min skyld også være lidt mere skæve titler. Det kunne også være en titel der simpelthen er så fuckt op dårligt udført, at det måske i sig selv giver spillet visse "kvaliteter".
Jeg ved ikke om dette forslag kunne være interessant for andre end mig?. Det kræver selvfølgelig at vi er nogle stykker, for at det kan lade sig gøre. :)
SumezSumezSkrevet 12/01-10 20:49 
Pixeljunk-spillene kan vel betragtes som "cross-continental"? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 12/01-10 20:50, rettet 12/01-10 20:50 
Kobra: FREMRAGENDE forslag! :) Jeg foreslår at du eller Alf laver en tråd om emnet. Så kan vi også få brugt retro-forummet noget mere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 12/01-10 21:07 
Sumez: Men det ligger i Kinøjserland!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaidNaidSkrevet 12/01-10 21:13 
Sumez>
Kobra: FREMRAGENDE forslag! :) Jeg foreslår at du eller Alf laver en tråd om emnet. Så kan vi også få brugt retro-forummet noget mere.


Jeg opretter en tråd til formålet så, her inden for den næste halve time. Jeg siger det bare lige sådan at der ikke sidder en og opretter en magen til imens. :P
ChronoChronoSkrevet 12/01-10 21:28 
Det kunne også være sjovt hvis afstemningsfunktionen i forummet blev taget i brug, sådan at der var en rigtig afstemning om hvilket spil der skulle spilles.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaidNaidSkrevet 12/01-10 21:49 
God ide. Så er spørgsmålet bare om de ansvarlige på P:R kan overtales. Tråden er i øvrigt oprettet. Kan findes i retro kategorien og hedder "Gennemspilning af retro spil tråden". De dovne kan selvfølgelig også bare følge nedenstående link :P

Gennemspilning af retro spil tråden
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/01-10 22:12 
neros>
Så håber jeg du stemmer på det også ;-)

Det har jeg skam gjort :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 12/01-10 23:08 
Perfekt :-)
Bashful Neophyte
GreaseballGreaseballSkrevet 13/01-10 00:00 
Der sikker nogen der får ondt over dette.. eller ej :p

Må nok siger at PJS fanger mig mest. Det andet ligner noget jeg set for mange gange(ok ,det er der så mange spil der gør).
nerosnerosSkrevet 13/01-10 08:55 
Greaseball>
Der sikker nogen der får ondt over dette.. eller ej :p

Ja den tanke har også strejfet mig men vi er vel voksne mennesker :D
Bashful Neophyte
GreaseballGreaseballSkrevet 13/01-10 17:17 
Ifølge rygtene er vi nok.. men efter at været til nogen træf så... ;p
SumezSumezSkrevet 13/01-10 17:49 
Jeg synes Pixeljunk Shooter ser ret godt ud, men der er ikke nogen demo, så det er ikke lige til at sige om jeg gider spilde 60kr på det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 13/01-10 20:14, rettet 13/01-10 20:14 
Du kan roligt investere de sølle kr 60 :)

Ellers er der jo ameldelser at se/læse... går jo normalt fint med spil til 6-8 gange prisen.
HeroldHeroldSkrevet 13/01-10 20:17 
Jeg kan kun anbefale det. Det er IMO noget af det bedste, der er på PSN lige pt, og det bedste PixelJunk jeg har spillet. Jeg så gerne det blev årets spil :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/01-10 20:50 
Jeg synes det ligner noget der er set 100 gange før :/ Dermed ikke sagt at det ser ringe ud.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 13/01-10 20:51 
Det tættede jeg er kommet på noget der ligner, ville nok være Solar Jetman.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 13/01-10 21:23 
Herold>
Jeg kan kun anbefale det. Det er IMO noget af det bedste, der er på PSN lige pt, og det bedste PixelJunk jeg har spillet. Jeg så gerne det blev årets spil :D

Host.. :-)
Bashful Neophyte
Play:RightPlay:RightSkrevet 13/01-10 21:31 
Mushihime-sama Futari er til anden runde med 52% af stemmerne.

Trettende kamp er startet.
nerosnerosSkrevet 13/01-10 21:33, rettet 13/01-10 21:37 
wuuuiih...! Sådan Mushihime-sama Futari videre.

Nå dada så har vi mit hade spil og Moderne krigsførsel 2 :-)

Jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal stemme på? Jeg har bandet over RE5 men vil egentlig gerne give det en chance mere da jeg jo var så glad for RE4.....hmmm

Modern Warfare 2 er ret sjovt online, men jeg tror jeg venter lidt med at stemme kan ikke bestemme mig lige nu ;-)
Bashful Neophyte
NaidNaidSkrevet 13/01-10 21:35 
Jeg stemmer på RE5, selvom jeg var temmelig skuffet over det. Lidt fanboy er man vel altid. :)
CoreCoreSkrevet 13/01-10 21:50 
Not f..king fair. Når der endelig kommer noget jeg vil/kan stemme på, så er det to af mine egne favoritter der er oppe imod hinanden.

MW2 herfra, der er ikke rigtig noget der kan toppe det.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 13/01-10 21:52 
Syntes MW2 var en skuffende og hul omgang - sagde mig intet. Men siden jeg ikke har fået spillet RE5 endnu, melder jeg pas denne gang.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/01-10 21:53, rettet 13/01-10 21:56 
Modern Warfare 2 herfra. Det er en forbedring af MW1-formlen og det er et ret stor bedrift.

Residente Vil 5 var en stor skuffelse. Det fungerer okay godt i co-op, men det er bare slet ikke derfor man vil spille Residente Vil.

MW2 videre med 61%.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 13/01-10 21:55 
Konsolkongen>
Det fungerer okay godt i co-op, men det er bare slet ikke derfor man vil spille Residente Vil.

Det var bl.a. derfor jeg var så glad for 5'eren.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 13/01-10 21:56, rettet 13/01-10 21:56 
Modern Warfare 2. Hvis I bønder ikke vil stemme på Pixeljunk Shooter, så mainstreamer jeg jeres nichetitler ud med Hollywood-spil! Bwahahaha!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/01-10 21:58, rettet 13/01-10 21:58 
Core>
Det var bl.a. derfor jeg var så glad for 5'eren.

Er du så ikke ret ny til serien? Man kan argumentere for at Residente Vil 4 bevægede sig langt væk fra spillets rødder, men femmeren kunne for min skyld ligeså godt ha' været en helt anden serie.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 13/01-10 22:13 
Konsolkongen>
Er du så ikke ret ny til serien? Man kan argumentere for at Residente Vil 4 bevægede sig langt væk fra spillets rødder, men femmeren kunne for min skyld ligeså godt ha' været en helt anden serie.

Også sådan jeg ser det.
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 13/01-10 22:18 
5'eren var et naturligt skridt i den samme retning, som 4'eren var gået. Det ligner ikke de gamle spil særligt meget, men det gør ikke mig noget :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Alf81Alf81Skrevet 13/01-10 22:20, rettet 13/01-10 22:30 
MW2. Det har da i det mindste et lille element af konkurrence.
Ting om dét og pis.
CoreCoreSkrevet 13/01-10 22:29, rettet 13/01-10 22:37 
Konsolkongen>
Er du så ikke ret ny til serien?

Har du nogensinde prøvet at spille på en Dreamcast? ;)

Nej, jeg er på ingen måde ny til serien, men jeg tager udviklingen som en positiv ting så længe jeg er underholdt. Om det holder sig til storyline, gameplay eller design er for mig i den sidste ende ligegyldigt, hvis jeg morer mig med at spille det.

Selvfølgelig ville jeg gerne spille flere zombie-survivorer, men zombierne er jo allerede røget ud, så for mig at se, vidste jeg i forvejen ikke rigtig hvor jeg havde RE-serien længere alligevel. Og når nu RE5 faldt lige i min smag, især pga. co-op-delen, så har jeg lidt svært ved at være skuffet.

Men det kan da være at det kræver at man er lidt ny til serien for at blive skuffet, hvis man bare forventer et spil mere som RE4, for så har man jo ikke set de andre spring der har været i gameplay/storyline ;)

EDIT:
Egentlig syntes jeg at RE5 har fået ufortjent mange prygl, især af anmeldere. Alle tuder over at serien har udviklet sig til noget den ikke altid har været, mens de samme anmeldere skælder andre spil ud for ikke at udvikle sig, og samtidig skamroser GTA4 der bare er en HD-klon af sin forgænger.

Jeg syntes at RE5 stråler ved at være rigtig godt håndværk, horror eller ej, og co-op-delen fungerer forrygende. Overordnet set er co-op et element der for mig definerer denne generation. På den fede måde.

Alf81>
MW2. Det har da i det mindste en smule element af konkurrence.

Ikke at jeg har prøvet det, men det kan man også købe sig til i RE5.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 13/01-10 22:31 
Beano>
Du kan roligt investere de sølle kr 60 :)

Ellers er der jo ameldelser at se/læse... går jo normalt fint med spil til 6-8 gange prisen.

Folk sagde også Trine var 200kr værd, jeg mener ikke det er en 10'er værd. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 13/01-10 22:32 
Den sætning er sjov, på så mange planer.
Ting om dét og pis.
HankyHankySkrevet 13/01-10 22:35 
Second that :D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
GreaseballGreaseballSkrevet 13/01-10 22:36 
Hmmm.. spiller en del MW2 online. Men giver min stemme til RE5 da jeg altid har elsket et godt co-up spil :D
jaesjaesSkrevet 13/01-10 22:36 
Resident Evil 6 bliver en FPS, og foregår i en alternativ Anden Verdenskrig, på Mars, hvor man spiller en skaldet, let pumpet space marine, der foretager moralske valg som bananer eller dåsetun. Singleplayer-delen er 50 minutter lang, men man kan spille online så tosset man vil i 'survival horror-survival mode', mod AI eller andre spillere.
HeroldHeroldSkrevet 13/01-10 22:37 
Sumez>
Folk sagde også Trine var 200kr værd, jeg mener ikke det er en 10'er værd. :)

Jeg er SÅ bitter over at din kæreste hedder Tine lige nu. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
869 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig