X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2009


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-10 16:01 
Traditionen tro vælger vi Årets Spil 2009 via en turnerings-baseret afstemning. Staben har valgt 32 nominerede spil, som møder hinanden ét af gangen, og hver dag kan du stemme på dét spil, du mener mest fortjener æren.

I forhold til tidligere har vi ændret en smule på reglerne denne gang. For det første har vi nomineret en række spil fra 2009, selvom de ikke er udgivet i Europa i år,... Se hele indlægget
869 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 > »

Svar
Alf81Alf81Skrevet 11/01-10 22:30 
Papand>
Jeg var der skam også dengang. Jeg havde også samme holdning dengang. Nu er der bare kommet en god anledning til at diskutere det.

P:R har en fuldstændig unik database over spil og spilanmeldelser. P:R er stedet, hvor du finder eksperter indenfor forskellige grene der tilhører spil. Det er jo fantastisk, men hvor ville det da værre en skam, hvis eksperterne så formår at skræmme alle væk, der har en anden holdning end dem selv.

Jada. Men ligesom JAA nævner og jeg selv tidligere har været inde på, så er P:R blevet lidt af en nyhedssite, hvor alt det nye og vilde bliver pumpet. Det skal jo' helst heller ikke gå den anden vej.
Ting om dét og pis.
HeroldHeroldSkrevet 11/01-10 22:31 
Jeg synes egentlig at sammenligningen med DR2 ville passe bedre, hvis PR rent faktisk anmeldte de nævnte titler, istedet for at seede dem i en afstemning, som information til masserne.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/01-10 22:31 
King Chaos>
Nu er DR2 min favorit tv-kanal (stærkt forfulgt af DR K) og P1 er tændt i min bil, men jeg bliver da ikke forbavset når venner og familie ikke har set/hørt de samme programmer.



Du skulle tage og se The Office på 3+. Den er sjov!
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/01-10 22:32 
Sumez>
hvad samtlige medier får en masse penge for at fortælle dig er godt

Hvor er de penge? I alle de medie-sammenhænge jeg har været de sidste mange år, har vi aldrig set en krone...

Du tror da ikke EA gider betale en krone for at nogen siger de godt kan li' FIFA... så er du godt nok naiv.
SumezSumezSkrevet 11/01-10 22:32 
For lige at holde gang i fredspiben, King Chaos, så har jeg også altid være af det indtryk at du har en meget fonuftig indgangsvinkel til spil og spilkulturen, og generelt objektiv uden at at være fordømmende.
Men netop derfor, forvirrer det mig også blot yderligere når du kommer med de udtalelser som du har gjort i denne tråd.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 11/01-10 22:32, rettet 11/01-10 22:34 
Ja, hvis det kommer som en overraskelse for nogen, at vi hellere vil være DR2 end TV3, så har vi da gjort et eller andet helt fundamentalt galt - jeg SAGDE jo at vi skulle lave sitet endnu mindre brugervenligt ;p

Derudover, bare fordi jeg har skrevet at vi ikke diskriminerer mainstream, så siger jeg ikke at I skal forvente at se alle de obligatoriske mainstream-titler som de resterende nominerede. Overhovedet.

Vi har valgt ud fra vores opfattelse af spilkvalitet, og der kommer det vel så næppe som det helt store chok, at der fx ikke er en eneste sportstitel i mellem. I øvrigt præcis ligesom sidste år og ligesom året før det...

Og igen-igen handler det ikke om mainstream eller ej eller smag eller ej. Så vidt jeg lige kan regne mig til er cirka halvdelen af staben meget trofaste sportsspil-spillere, men det betyder jo ikke at vi behøver mene det er kvalitetsspil i en større sammenhæng. Heller ikke selv om FIFA så for 16. gang er "endnu bedre" i år...

Så er der selvfølgelig nogen der definerer spilkvalitet på en anden måde, og det har de da også lov til.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 11/01-10 22:33, rettet 11/01-10 22:35 
@Sumez: Terry Gilliam laver sære og skæve film - det er jo hans trademark og det jeg også godt kan li :)

Men det er jo off-topic...
SumezSumezSkrevet 11/01-10 22:33, rettet 11/01-10 22:36 
King Chaos>
Sumez>
hvad samtlige medier får en masse penge for at fortælle dig er godt

Hvor er de penge? I alle de medie-sammenhænge jeg har været de sidste mange år, har vi aldrig set en krone...

Jeg må desværre skuffe dig med at pengene primært går til PR og annonceringer (og desværre ikke på radio).

Ivørigt var min kommentar et svar til "kritikken" af Bogart, men det gælder da bestemt også spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/01-10 22:34 
Darkbeat>


Du skulle tage og se The Office på 3+. Den er sjov!


Vi kan ikke ta' så mange kanaler herude på landet. Jeg går ud fra at du mener den engelske udgave... så kan jeg sige at jeg i det mindste har set The Extras på DVD :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/01-10 22:35 
Nej det er den Amerikanske... Men jeg skal tage mig sammen til at få set den originale Engelske.
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/01-10 22:35 
Sumez>

Men netop derfor, forvirrer det mig også blot yderligere når du kommer med de udtalelser som du har gjort i denne tråd.

Det er min onde tvilling, Carl, der har siddet ved PC'en det sidste stykke tid :)
HankyHankySkrevet 11/01-10 22:36 
Papand>
P:R er stedet, hvor du finder eksperter indenfor forskellige grene der tilhører spil. Det er jo fantastisk, men hvor ville det da værre en skam, hvis eksperterne så formår at skræmme alle væk, der har en anden holdning end dem selv.

Jeg tror ikke der er nogen der har interesse i at skræmme andre folk væk, men hvis de folk der fyrer EA-en mas på deres maskiner, ikke er klar på at give albuerum til folk der er klar på næsten alt andet en dette, skal man nok heller ikke forvente meget den anden vej.

Personligt ved jeg, at de spil jeg ikke selv lyster at spille, spilles af mange andre og derfor råber jeg heller ikke op om disse, men forsøger i stedet, pænt og elegant at smøge mig udenom dem. Det modsatte kan ikke ligefrem siges om visse, der ikke er bange for at "hullabulla"-mig dér og "kinøjser" spille-mig-her om sig med ordene. Det bliver sjovt nok, ikke venligt modtaget.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/01-10 22:38 
Sumez>

Jeg må desværre skuffe dig med at pengene primært går til PR og annonceringer (og desværre ikke på radio).

Jow, men det er vel legitimt at reklamere sig til succes. Folk køber ikke FIFA X fordi de ser det på tv, men fordi de har købt alle de foregående, hvilket ville være sørgeligt hvis ikke det var fordi serien endelig er blevet bedre.
SumezSumezSkrevet 11/01-10 22:41 
Jeg har ikke sagt det ikke var legitimt, jeg har blot udtalt at jeg ikke ser det som en negativ ting at ignorere en films/et spils PR og reklamer, når man vurderer det. Men tværtimod en fremgangsmåde jeg synes enhver seriøs kritiker bør sværge til.
Jeg kan ikke forestille mig at du kan se dig uenig i dette.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 11/01-10 22:41, rettet 11/01-10 22:42 
Killer Bean 2>
Spil, jeg vil betegne som "mainstream" blandt de foreløbigt viderestemte: Assassin's Creed II, Super Mario Wii, Batman: Arkham Asylum, Uncharted 2, Borderlands. 5 stk.

Spil, jeg vil betegne som "smalle" blandt de foreløbigt viderestemte: Castlevania: Order Of Ecclesia, Retro Game Challenge, Persona 4, Disgaea 3, Demon's Souls. 5 stk.

50/50... jeg kan seriøst ikke se problemet.

Nu nænner jeg næsten ikke at ødelægge den perfekte illusion, men det KUNNE jo have noget at gøre med, at vi har delt det op på netop den måde ;)

Castlevania tæller i øvrigt til mainstream-gruppen, så denne kamp og den næste er fra den smalle gruppe.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/01-10 22:43 
Hanky>
Det modsatte kan ikke ligefrem siges om visse, der ikke er bange for at "hullabulla"-mig dér og "kinøjser" spille-mig-her om sig med ordene. Det bliver sjovt nok, ikke venligt modtaget.

Det er så heller ikke mig der bruger de betegnelser (selvom de jo er udtryk for en utilfredshed I ikke bare kan løbe fra). Jeg spiller selv hvad der passer mig og der står da masser af mærkelige ting på mine hylder. Og jeg er da glad for at jeg bliver gjort opmærksom på Deathsmiles i dag, som jeg slet ikke kendte til, men det ændrer stadig ikke på at jeg synes jeg hellere ville ha hørt om spillet inden jeg skulle stemme om det.
jaesjaesSkrevet 11/01-10 22:43, rettet 11/01-10 22:48 
Er der ikke en fra staben, der kan poste en liste over de nominerede spil indtil nu, så vi kan se, om det står så grelt til som udlagt af nogle folk? :)

Killerbean havde jo sorteret i listen, og ikke medtaget alle spil.

Men noget jeg synes folk generelt bør være opmærksom på: Der er større diversitet end måske nogensinde i spilbranchen. Så det er bestemt ikke underligt, hvis der er en del smalle titler. Men det skal selvfølgelig ikke tage overhånd (ved jeg som nævnt ikke om er tilfældet).

Og fik RJK ikke udredt, at spillene ikke er valgt ud fra en belærende vinkel, men reel kvalitet? Hvis ja, er der så overhovedet noget at diskutere? Så er de 32 bedste spil jo bare valgt, smalle som brede. Selvfølgelig valgt af en kommité, men det er jo bare metoden.

EDIT: Der kom så lige en halv milliard indlæg først. Noget er (delvist) blevet besvaret.
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/01-10 22:45 
Sumez>
Men tværtimod en fremgangsmåde jeg synes enhver seriøs kritiker bør sværge til.
Jeg kan ikke forestille mig at du kan se dig uenig i dette.

Nej, det er jeg self enig i og man bør selvfølgelig være skeptisk som udgangspunkt indtil andet er bevist.
Alf81Alf81Skrevet 11/01-10 22:46 
King Chaos>
Og jeg er da glad for at jeg bliver gjort opmærksom på Deathsmiles i dag, som jeg slet ikke kendte til, men det ændrer stadig ikke på at jeg synes jeg hellere ville ha hørt om spillet inden jeg skulle stemme om det.

Nu har spillet været nævnt i samtlige tråde herinde (endda sin egen?), over et godt stykke tid.
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 11/01-10 22:47 
Hvilket understreger pointen i denne opsamling meget godt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/01-10 22:48 
RJK>
Nu nænner jeg næsten ikke at ødelægge den perfekte illusion, men det KUNNE jo have noget at gøre med, at vi har delt det op på netop den måde ;)

Lol ja, men det understreger jo bare min pointe :D

Hvis man ikke kan holde til, at der gøres plads til 50% "smalle" spil, så har man altså lidt for lange løg... undskyld jeg siger det.
AV Intelligent Terminal
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/01-10 22:50 
Konsolkongen>
Hvad er Little Kings Story for noget? Det ligner umildbart en Pikmin-klon hvilket ikke er en dårlig ting. Til sidst i traileren sagde speakeren dog at spillet også var et RPG hvilket endte med at forvirre mig totalt.

Det er Pikmin... blandet med RPG :-) Og det er totalt sweetness! Jeg kunne næsten finde på at købe en Wii bare for at spille det... seriously!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/01-10 22:56 
Tak! Har fulgt med i tråden kæmpe længe, uden egentlig at have interesse i diskutionen, bare for at få et svar på mit spørgsmål :D

Isåfald blive det endegyldigt pas fra min side da Little Kings Story godt kunne være interessant for mig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 11/01-10 23:09, rettet 11/01-10 23:22 
Papand>
Gud forbyde at P:R bliver internettets svar på DR2. :P

Nej nu må i kræftstejlme tage jer sammen mand!!!

Jeg synes ikke engang det er sjovt :-(

Nu ved jeg slet ikke hvad jeg skal skrive....?
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/01-10 23:26 
RJK>
Hvilket understreger pointen i denne opsamling meget godt.

Nej det gør da ikke. Jeg kan da ikke stemme om spil jeg ikke kender. Hold nu op!
RJKRJKSkrevet 11/01-10 23:43, rettet 11/01-10 23:43 
Du misforstod. Jeg mente at det demonstrerede relevansen af at få opsamlet hvilke spil der var blevet snakket om i årets løb, når du slet ikke har opdaget nogen snak om Death Smiles. Det var faktisk et af de allerførste "sikre" forslag til nominering, baseret på den meget positive omtale det har fået herinde (bl.a. det bedst vurderede spil i 2009, svjh).

Du argumenterede tidligere med, at det var al rigeligt at holde anbefalinger af spil som dikussioner for sig selv i tråde. Det er jo sket med Death Smiles, men alligevel opdager du det først i denne afstemning. Så dermed er vores formål jo opfyldt.

Og det er så dét, der understreger pointen :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PapandPapandSkrevet 11/01-10 23:45 
Vi kan da i hvert fald konkludere, at de fleste folk på P:R godt kan li DR2 - det må man så tolke som man vil.

Og kan vi så snart få Need for Speed: Shift på banen. :D
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/01-10 23:47, rettet 11/01-10 23:47 
Rune: Jamen jeg er da enig at man bør gennemgå alle de nominerede inden man stemmer. Gerne i så god tid at vi kan løbe ud og købe dem eller lign. Og jeg ser gerne en eller anden form for "Året der gik. Hvilke spil synes du er spændende?"
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 11/01-10 23:49 
Little Kings Story uden tvivl, det er skisme et skægt spil.
nerosnerosSkrevet 11/01-10 23:55 
Papand>
Vi kan da i hvert fald konkludere, at de fleste folk på P:R godt kan li DR2 - det må man så tolke som man vil.


Hehe det vil jeg kun tolke som en MEGET god ting :-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 12/01-10 00:11, rettet 12/01-10 00:12 
Jeg ved ikke med Jer andre, men uanset hvor fede de nominerede spil er, så løber jeg ikke ud og køber dem kun på baggrund af at jeg vil være i stand til at kunne afgive en stemme i stamtlige afstemninger i denne kåring. :) Så for mit vedkommende er det ligegyldigt om de offentliggøres to måneder i forvejen eller ad hoc som nu. Eller egentlig kan jeg godt lide elementet af spænding.

Derimod har resultaterne af afstemningerne en stor betydning. F.eks. har jeg ikke haft det store øje til Little King's Story, men det lader til at mange herinde er rigtig glade for det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 12/01-10 00:16, rettet 12/01-10 00:18 
King Chaos>
Rune: Jamen jeg er da enig at man bør gennemgå alle de nominerede inden man stemmer. Gerne i så god tid at vi kan løbe ud og købe dem eller lign.

Jamen i forhold til det regulære aspekt af afstemningen så har du og Herold da helt ret i dette. Det tror jeg da heller ikke nogen har modargumenteret. Det kan da også godt være vi gør det sådan næste gang.

Stadigvæk vurderer jeg at vi på denne måde får mere spænding og diskussion ud af det. Jeg tror også stadig at vi får mere fokus på det enkelte spil sådan her.

Spørgsmålet er jo så lige hvor mange der rent faktisk ville få spillet flere af spillene inden, hvis vi annoncerede en uge eller to før. Hvis du havde tilnærmelsesvis ret i at folk ville det, så skulle vi selvfølgelig gøre det sådan. Jeg tvivler bare kraftigt. Men det kan vi jo se, når vi når til anden runde. Så vil alle have haft 1-2 uger til at prøve de 16 tilbageværende spil og så vil ingen melde pas :)

EDIT: Jaja, jeg STARTEDE med at skrive inden Sumez...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 12/01-10 01:34 
RJK>
Stadigvæk vurderer jeg at vi på denne måde får mere spænding og diskussion ud af det.

Vi kan i hvert fald konkludere at det indtil videre har givet anledning til en hel del diskussion om selve afstemningen =) Mere end jeg har gidet at nærlæse... :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
King ChaosKing ChaosSkrevet 12/01-10 08:55 
Ja, folk er bare dovne... eller har et rigtigt liv :P

Rune & Sumez: Jeg ville selvfølgelig heller ikke løbe ud og købe 32 spil på den baggrund. Men jeg ville da ha' tjekket op f.eks. på Deathsmiles noget før og når så afstemningstidspunktet oprandt ville jeg sige til mig selv: "Hmmm, var det ikke på min ops-liste? Little King's Story har jeg spillet og det var ikke så godt, så jeg stemmer da på Deathsmiles, som jeg jo alligevel ville ha' købt"-agtigt.
nerosnerosSkrevet 12/01-10 09:58 
Synes vi har været rundt om det meste nu skal vi nu ikke bare komme videre for fan'en. Just enjoy the ride :-)
Bashful Neophyte
BonziniBonziniSkrevet 12/01-10 10:19 
Mener ikke det har været besvaret endnu, så jeg prøver lige igen: er der nogen problemer i at få oplyst hvor mange stemmer der er blevet afgivet i hver runde?
RJKRJKSkrevet 12/01-10 12:09 
Ikke flere end at alle stemmer tæller, i hvert fald :) Den tætteste kamp er blevet afgjort med fire stemmers forskel, indtil videre.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
GreaseballGreaseballSkrevet 12/01-10 14:19 
Ja, hver en stemme tæller som man siger. Jeg kan da godt give en stemme på en title selv om jeg måske kun har læst om den eller prøvet en demo. Ikke alle der har råd til at købe alle de spil der udkommer. Man har vel også ret til at give sin stemme til en spil fordi man syns godt om ideen eller selve stilen. Men af flere grunde måske aldrig har kommet til at kunne spille det.

At P:R er for alle burde vel kunne ses i at der snakkes om alle typer spil. Jeg holder meget af nogen de mere sære spil og retro på de gamle maskiner. Men elsker da også at nappe noget HALO eller MW2 over LIVE nu og da.
At der snakkes mere om div. "store" titler er vel bare fordi der er flere der køber dem, hvilke så nok bringer os tilbage til hvorfor der så mange af dem. Men for hver godt sammensatte FPS eller Action adventure er der bunker af junks some bliver skudt ud.
Det sidste Prince of Persia syns jeg var noget af de beste i serien siden Sands of Time. Men åbenbart vælger udgiverne at gå tilbage til det mere action præget gameplay og omgivelser vi lige som har set før.

Rart at se at P:R folket har valgt nogen forskellige titler til Årest spil som altid. Så får man måske lyst til at prøve nogen af dem man ikke lige fik set i årest løb.
Play:RightPlay:RightSkrevet 12/01-10 16:09 
Little King's Story klemmer sig videre med 53% af stemmerne.

Til gengæld går der helt sikkert et skydespil videre fra 12. kamp...
Alf81Alf81Skrevet 12/01-10 16:13 
Nå, men så prøver vi da bare med Cave igen :)
Ting om dét og pis.
enfenenfenSkrevet 12/01-10 16:18 
pas...
What is the Matrix?
King ChaosKing ChaosSkrevet 12/01-10 16:42 
Play:Right>

Til gengæld går der helt sikkert et skydespil videre fra 12. kamp...

Er PixelJunk Shooter nu også et 'skydespil'? :D
RJKRJKSkrevet 12/01-10 16:48 
Vil du nu også til at diskutere genredefinitioner? Keder du dig meget? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 12/01-10 17:00 
Helt klar PJS her. Super spil med innovativt koncept dog lidt for kort og et misvisende navn - det er ikke så meget en shooter :)
HankyHankySkrevet 12/01-10 17:06 
Skuffende.
Nå, hvad Alfen skrev.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 12/01-10 17:26 
Jeg må indrømme jeg ikke helt kan se nogen grund til at have 2 Cave shooters med, men anyways så Futari herfra.
HeroldHeroldSkrevet 12/01-10 17:32 
Helt sikkert PixelJunk Shooter - det er noget af det bedste jeg har spillet i 2009.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 12/01-10 17:41 
Har ikke prøvet nogen af dem :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 12/01-10 17:44 
RJK>
Vil du nu også til at diskutere genredefinitioner? Keder du dig meget? :)

Keder mig slet ikke. Det var faltisk et frækt forståelse spørgsmål. Som jeg har forstået det, er det mere en puzzle-shooter. Men jeg kan være fejl-informeret ;)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 12/01-10 17:55 
Det er du ikke - PixelJunk Shooter er ikke en shooter.

Men min stemme går til PixelJunk Shooter, ganske underholdende... og jeg har ikke prøvet det andet kinøjserspil.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
869 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig