X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2009


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-10 16:01 
Traditionen tro vælger vi Årets Spil 2009 via en turnerings-baseret afstemning. Staben har valgt 32 nominerede spil, som møder hinanden ét af gangen, og hver dag kan du stemme på dét spil, du mener mest fortjener æren.

I forhold til tidligere har vi ændret en smule på reglerne denne gang. For det første har vi nomineret en række spil fra 2009, selvom de ikke er udgivet i Europa i år,... Se hele indlægget
869 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 > »

Svar
JAAJAASkrevet 11/01-10 19:25 
Pas. Og jeg er ellers en af "snobberne"!
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/01-10 19:55, rettet 11/01-10 19:56 
Ja, jeg ved godt at det er svært forstå at det IKKE er et adelsmærke, men det svarer til folk der siger "Jaj drikker altså kun vin fra Rhone-distriktet og jaj FATTER simpelthen ikke at folk orker at drikke øl eller mælk som kan købes i et hvert supermarked!"

Det er altså JER der går glip af noget, ikke omvendt. Jeg spiller med glæde både sære japanske spil OG mainstream-titler, så fri mig venligst!
HankyHankySkrevet 11/01-10 20:04 
Uha :(
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
WehnerWehnerSkrevet 11/01-10 20:05 
Jeg er enig med King Chaos i det meste, han siger i denne debat, men jeg har ikke lige overskud til selv at gå ind i den pt. Så jeg siger bare pas igen igen igen igen...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 11/01-10 20:13 
LOL det er sjov læsning det her. Bedste tråd ever ;D

På med dødssmilet!
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 11/01-10 20:18, rettet 11/01-10 20:19 
King Chaos>
Det er altså JER der går glip af noget, ikke omvendt. Jeg spiller med glæde både sære japanske spil OG mainstream-titler, så fri mig venligst!

Var det ikke dig selv, der skrev noget i den her stil:

King Chaos>
Til gengæld er jeg så glad for dem herinde der med deres favnende udtalelser viser hvor meget de ved om os andre og om hvad vi ved om spil... tak for det.

Personligt prøver jeg det meste, men synes også det meste er lort :)
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 11/01-10 20:22, rettet 11/01-10 20:23 
King Chaos>
Det er altså JER der går glip af noget, ikke omvendt. Jeg spiller med glæde både sære japanske spil OG mainstream-titler, så fri mig venligst!

Hvem er det egentligt du diskuterer med? For med mindre du kun taler med et par enkeltpersoner der sværger til 16 bit :) så tror jeg godt jeg tør lægge hovedet på blokken og sige, at den gruppe du henvender dig til spiller væsentligt flere mainstream-spil, end at den gruppe, som dine synspunkter beslægter sig med, spiller "sære japanske spil".

Faktisk er der vist ingen andre end dig, som siger at de har spillet en væsentlig del af disse smalle titler og alligevel drejer dem over i noget negativt. I er velkomne til at rette mig, hvis jeg tager fejl? Personligt har jeg i år spillet flere spil fra mainstream-halvdelen end fra den smalle halvdel, hvis vi ser på vores nomineringer. Det vil jeg tro gør sig gældende for næsten os alle sammen, så jeg kan ikke se hvad vi går glip af.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/01-10 20:54 
Alf81>


Var det ikke dig selv, der skrev noget i den her stil:

King Chaos>
Til gengæld er jeg så glad for dem herinde der med deres favnende udtalelser viser hvor meget de ved om os andre og om hvad vi ved om spil... tak for det.

Personligt prøver jeg det meste, men synes også det meste er lort :)

Jow, det var et forsøg sarkasme... for jeg bliver lidt træt når jeg skal høre fra folk at jeg ikke er god nok eller ikke ved nok (eller noget) om spil når (eller hvis) jeg køber mine spil i Gamestop. Hvilket er paradoksalt af flere årsager: Gamestop har faktisk et noget større sortiment der går ud over hvad de danske distributører finder passende at tage hjem. Og at jeg da vedkommende blev født allerede havde passeret min første Atari 2600 og Sinclair Spectrum. Nu er alder jo langt fra nogen garanti for god smag eller heller ej noget adelsmærke. Men det er da lidt sjovt.
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/01-10 20:59 
RJK>


Hvem er det egentligt du diskuterer med? For med mindre du kun taler med et par enkeltpersoner der sværger til 16 bit :) så tror jeg godt jeg tør lægge hovedet på blokken og sige, at den gruppe du henvender dig til spiller væsentligt flere mainstream-spil, end at den gruppe, som dine synspunkter beslægter sig med, spiller "sære japanske spil".

Faktisk er der vist ingen andre end dig, som siger at de har spillet en væsentlig del af disse smalle titler og alligevel drejer dem over i noget negativt. I er velkomne til at rette mig, hvis jeg tager fejl? Personligt har jeg i år spillet flere spil fra mainstream-halvdelen end fra den smalle halvdel, hvis vi ser på vores nomineringer. Det vil jeg tro gør sig gældende for næsten os alle sammen, så jeg kan ikke se hvad vi går glip af.

Jeg troede jeg diskuterede med det flertal herinde der åbenbart mener at jo mindre den gruppe er der har spillet spillene, jo højere er kvaliteten. At du har spillet rigtig mange 'mainstream' titler er tilsyneladende ingen garanti for hvordan de 32 nominerede spil bliver udvalgt, så hvad vil du med det? Ordet "pas" burde give dig en indikation om at der er for mange ukendte titler med! Og det handler jo ikke kun om hvor de kommer fra. Jeg synes da Plants vs Zombies var fremragende, men jeg har da ingen forventning om at der så mange der ved hvad jeg snakker om, lige meget hvor meget jeg trutter i min hellige trompet!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/01-10 20:59, rettet 11/01-10 21:03 
Lidt træls at jeg er nødt til at starte XP op i VirtualBox for at kunne se videoerne. Dumme linux homebrew flashplayer :)

Hvad er Little Kings Story for noget? Det ligner umildbart en Pikmin-klon hvilket ikke er en dårlig ting. Til sidst i traileren sagde speakeren dog at spillet også var et RPG hvilket endte med at forvirre mig totalt.

Pga. det bliver det pas for mig. Jeg vil tro at Death Smiles er det bedre spil uanset, men jeg tror nu heller ikke det får brug for min stemme i denne omgang :)

Death Smiles videre med 70%.
Spiller nu: Phantasy Star IV
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/01-10 21:05, rettet 11/01-10 21:07 
RJK>

Faktisk er der vist ingen andre end dig, som siger at de har spillet en væsentlig del af disse smalle titler og alligevel drejer dem over i noget negativt.

... Det vil jeg tro gør sig gældende for næsten os alle sammen, så jeg kan ikke se hvad vi går glip af.

Sumez f.eks. "gik glip af" at Sims 3 var fra 2009 og at FIFA 10 er væsentligt forbedret i forhold til sidste år.

man skal høre på at sportstitler, bilspil og FPS er noget hø... så er der i hvert fald nogen herinde der ikke er så bredt orienteret så du gerne vil ha det til at lyde som om.

Nu er det jo ikke sån at alle skal kunne li' alt. Og guderne skal vide at der kommer enorme mængder af ragelse både fra Vesten og Østen, men det bortforklarer stadig ikke at udvalget af titler tilsyneladende er meget smalt.
RJKRJKSkrevet 11/01-10 21:10 
King Chaos>
Jeg troede jeg diskuterede med det flertal herinde der åbenbart mener at jo mindre den gruppe er der har spillet spillene, jo højere er kvaliteten.

Du digter jo. Det er intet udgangspunkt for nogen diskussion.

At du har spillet rigtig mange 'mainstream' titler er tilsyneladende ingen garanti for hvordan de 32 nominerede spil bliver udvalgt, så hvad vil du med det?

Fortælle dig, at du tager fejl når du påstår, at "vi" ikke har spillet mainstream-spillene. Sagen er jo netop omvendt. Det er mærkeligt, at du ikke kan se det.

Ordet "pas" burde give dig en indikation om at der er for mange ukendte titler med!

I forhold til hvad, helt præcist? De er for ukendte til at være gode?

Dét "passerne" primært fortæller mig er, at folk er gået glip af en masse gode spil, og at det derfor er væsentligt at gøre opmærksom på dem.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 11/01-10 21:17, rettet 11/01-10 21:18 
King Chaos>
Jeg troede jeg diskuterede med det flertal herinde der åbenbart mener at jo mindre den gruppe er der har spillet spillene, jo højere er kvaliteten.

Der er vist noget du har misforstået?

Du diskuterer vel med dem som synes vi skal have hele sidste års spil-spektre med i P:R's årets spil.
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/01-10 21:19 
neros>

Du diskuterer vel med dem som synes vi skal have hele sidste års spil-spektra med i P:R's årets spil.

Nej, dem er jeg enige med. Det er dem der har valgt de mange smalle titler, jeg diskuterer med ;)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/01-10 21:21 
King Chaos>
Alf81>

Nej, men at et spil findes på samtlige platforme og er blevet spillet af de fleste, gør det heller ikke bedre.

...men det gør det efter al sandsynlighed mere spillet... af flere :)

Men det har da absolut intet at gøre med hvorvidt det er et godt spil eller ej. Et godt spil er et godt spil, uanset om det bliver spillet af mange eller få.

King Chaos>
Det er altså JER der går glip af noget, ikke omvendt. Jeg spiller med glæde både sære japanske spil OG mainstream-titler, så fri mig venligst!

Jeg tror nu heller ikke den evt. overvægt af sære japanske spil, der måtte være blandt de nominerede, skulle være et udtryk for at P:R-staben finder alle mainstream-titler uspillelige. Jeg har altid set Play:Right som et site, hvor folk var en anelse mere nørdede (på den gode måde), og hvor man hyldede de lidt mere spøjse og smalle titler. Hvis det ikke kom til udtryk i P:R's valg af årets spil, ville det jo bare være en ganske almindelig kønsløs afstemning, som lige så godt kunne være blevet afviklet på et hvert andet site. Det har ikke noget at gøre med at se ned på mainstream-titler, det nok mere bare et forsøg "farve" afstemningen så den afspejler P:R's ånd.
AV Intelligent Terminal
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/01-10 21:22 
RJK>
Dét "passerne" primært fortæller mig er, at folk er gået glip af en masse gode spil, og at det derfor er væsentligt at gøre opmærksom på dem.

Ja, og der er vi HELT ENIGE. Desværre ønsker I gøre opmærksom på dem ved at stemme om hvilke af dem der er bedst. Hvis du ikke kan se at det er den forkerte måde, så er det jo svært at gøre noget ved det.

Jeg synes i øvrigt det er flot når du fremstiller det som jeg er den eneste der har et problem med udvalget. Jeg tror bare du skal være glad for at jeg (på trods af egne forsætter) er den eneste der gider tage diskussionen med jer.
nerosnerosSkrevet 11/01-10 21:22 
King Chaos>
Nej, dem er jeg enige med. Det er dem der har valgt de mange smalle titler, jeg diskuterer med ;)

Godt så ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 11/01-10 21:25, rettet 11/01-10 21:30 
KC, jeg forstår virkelig stadig ikke hvem det er du skal forestille at debatere med.

Du svarer på mine og andres indlæg, men det udgangspunkt du argumenterer imod har jo intet at gøre med mit eller de andres standpunkt.
F.eks. nedenstående:
King Chaos>
Ja, jeg ved godt at det er svært forstå at det IKKE er et adelsmærke, men det svarer til folk der siger "Jaj drikker altså kun vin fra Rhone-distriktet og jaj FATTER simpelthen ikke at folk orker at drikke øl eller mælk som kan købes i et hvert supermarked!"

Det er altså JER der går glip af noget, ikke omvendt. Jeg spiller med glæde både sære japanske spil OG mainstream-titler, så fri mig venligst!

Hvem er disse "jer"?
Jeg/vi argumenterer jo NETOP for at alle spil skal indgå side om side uanset om de bliver markedsført til et mainstreampublikum eller ej, og uanset hvor de er fra - et koncept som du ellers satte dig stærkt imod en række indlæg længere tilbage, men nu åbenbart støtter?

Som sagt, du er nødt til at gøre klart hvad det er, du har et problem med, og HVEM det er du argumenterer imod, eller rettere hvilke udtalelser, du skal forestille at tage udgangspunkt i, for jeg kan ikke finde hoved og hale i diskussionen, når der bliver grebet påstande ud af den blå luft.


edit: For mange gentagelser, tror vi har brug for et flowchart til at redegøre og afslutte denne debat :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 11/01-10 21:27 
Killer Bean 2>
Men det har da absolut intet at gøre med hvorvidt det er et godt spil eller ej. Et godt spil er et godt spil, uanset om det bliver spillet af mange eller få.

Jeg tror nu heller ikke den evt. overvægt af sære japanske spil, der måtte være blandt de nominerede, skulle være et udtryk for at P:R-staben finder alle mainstream-titler uspillelige. Jeg har altid set Play:Right som et site, hvor folk var en anelse mere nørdede (på den gode måde), og hvor man hyldede de lidt mere spøjse og smalle titler. Hvis det ikke kom til udtryk i P:R's valg af årets spil, ville det jo bare være en ganske almindelig kønsløs afstemning, som lige så godt kunne være blevet afviklet på et hvert andet site. Det har ikke noget at gøre med at se ned på mainstream-titler, det nok mere bare et forsøg "farve" afstemningen så den afspejler P:R's ånd.

Se det er noget jeg kan forstå og forholde mig til. Det kunne ikke være blevet sagt bedre IMO.
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 11/01-10 21:28 
King Chaos>
man skal høre på at sportstitler, bilspil og FPS er noget hø... så er der i hvert fald nogen herinde der ikke er så bredt orienteret så du gerne vil ha det til at lyde som om.

Dét der er vist en direkte reference til hvad jeg skrev tidligere. Det er bare ikke det jeg skriver, den brede pensel du forsøger at male med, når du siger at "sportstitler, bilspil og FPS er noget hø" er ikke til stede i indlægget, det er noget du selv har trukket op af hatten...
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/01-10 21:31 
Ja, af den her hat: " vi skulle bruge unødig tid på nogle af de evindelige iterationer af sportstitler, bilspil og halvdårlige FPS med store marketings-maskiner i ryggen."
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 11/01-10 21:34, rettet 11/01-10 21:34 
King Chaos>
Jeg synes i øvrigt det er flot når du fremstiller det som jeg er den eneste der har et problem med udvalget. Jeg tror bare du skal være glad for at jeg (på trods af egne forsætter) er den eneste der gider tage diskussionen med jer.

Nu tillader jeg mig lidt blåøjet at bryde ind i jeres lille hyggestund og spørge om hvad det er for spil, du synes der mangler, og hvad det er der er for smalt til at gøre sig fortjent til at være blandt de 32 nominerede?
Jeg tror ikke på i sidste ende, at der er noget vigtigt der bliver overset når man har så mange spil inde i billedet.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/01-10 21:39 
Sumez: Jeg har som tidligere nævnt noget mod

1) at der blandt de 32 nomineringer er for mange smalle titler (bestemt ikke kun japanske).

2) at de er udvalgt af for få mennesker som åbenbart mener at de smalle titler skal have mere plads på trods af at mange tydeligvis ikke har spillet dem

3) at I (jer der har udvalgt de 32 nominerede) mener at man kan oplyse folk om spil de ikke kender til , i en afstemning (som de dermed ikke har nogen forudsætninger for bedømme)

4) så har jeg noget mod den holdning som gennemsyrer diskussionen at visse TYPER spil er bedre end andre og at hvis man 'bare' køber spil i Gamestop (eller kun spiller spil på PS3, Xbox 360 og Wii) så ved man ingenting.

Hvad jeg IKKE har noget imod er at P:R er sted hvor folk gør opmærksom på smalle titler, indy-ting eller ting fra fremmede lande, men hvor der helt naturligt (og det er der) er plads til at diskutere FIFA, Guitar Hero eller det seneste Halo.
silverstarsilverstarSkrevet 11/01-10 21:41, rettet 11/01-10 21:43 
King Chaos>
Ja, af den her hat: " vi skulle bruge unødig tid på nogle af de evindelige iterationer af sportstitler, bilspil og halvdårlige FPS med store marketings-maskiner i ryggen."

Hvis du ud af den quote læser at jeg sætter alle sportsspil, bilspil og FPS over én kam = hø, så har du fejlfortolket hvad jeg skriver.
Jeg skriver også senere en række eksempler (herunder også at jeg mener MW2 er en kvalitets-titel som jeg mener bør nomineres til årets spil), så der burde ikke herske tvivl om at jeg ikke mener at alle de nævnte genrer = hø, som du skriver...
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/01-10 21:44, rettet 11/01-10 21:45 
Fifa 10 er heller ikke blevet diskuteret på sitet så meget at det gør noget, men jeg tror da at spil som Need 4 Speed Shift, Forza 2, Halo ODST og Modern Warfare 2 sagtens kunne dukke op i afstemningen da det er noget som flere P:R brugere er interesseret i, så lad os nu se hvordan det ser ud når vi er kommet igennem runde 1.

Jeg var selv rigtig glad for DJ Hero og håber da at det dukker op på listen.
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/01-10 21:45 
Kristensen>

Nu tillader jeg mig lidt blåøjet at bryde ind i jeres lille hyggestund og spørge om hvad det er for spil, du synes der mangler, og hvad det er der er for smalt til at gøre sig fortjent til at være blandt de 32 nominerede?
Jeg tror ikke på i sidste ende, at der er noget vigtigt der bliver overset når man har så mange spil inde i billedet.



Ja, det er så dejligt når man råber højt så får man luft helt ned i lungerne :)

Nu kan jeg jo i sagens natur ikke vide hvilke titler der er med i de sidste runder, så det kan jo ikke være fordi jeg savner nogen allerede. Så det må jo være fordi jeg synes nogen af de allerede præsenterede er for smalle. Da der ryger ret mange spil forbi mit skrivebord og mit falkeøje, så studser jeg bare over at titler som jeg end ikke har hørt om, kan være blandt de nominerede. Jeg er jo langt fra ufejlbarlig, så det kan jo bare være mig der synes det er smalt, men da der er så mange andre der melder pas, så tror jeg ikke på det.
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/01-10 21:46 
silverstar>


Hvis du ud af den quote læser at jeg sætter alle sportsspil, bilspil og FPS over én kam = hø, så har du fejlfortolket hvad jeg skriver.


Det er jeg selvfølgelig ked af, men ordet 'evindelige' har noget med det at gøre ;)
SumezSumezSkrevet 11/01-10 21:56 
silverstar>
King Chaos>
Ja, af den her hat: " vi skulle bruge unødig tid på nogle af de evindelige iterationer af sportstitler, bilspil og halvdårlige FPS med store marketings-maskiner i ryggen."

Hvis du ud af den quote læser at jeg sætter alle sportsspil, bilspil og FPS over én kam = hø, så har du fejlfortolket hvad jeg skriver.

Det svarer jo lidt til hans fortolkninger om at "smalle" titler får mere plads end "brede", og at jeg, RJK og alle de andre der bliver ved med at modsige ham er af den holdning at visse typer spil automatisk er bedre end andre, og at folk der kun køber mainstreamspil er idioter.

Jeg kan ikke tage diskussionen seriøst med de vilkår.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/01-10 21:59 
Apropos det med spilbutikker, kommer jeg i tanke om at jeg som dreng måtte gå hele vejen igennem Istedgade for at komme op til Betafon dengang det lå dér... Det var lige lovlig "Street" for sådan en Rødovre purk som mig.
Heldigvis havde vi Dan Soft i Husum :)
silverstarsilverstarSkrevet 11/01-10 22:01, rettet 11/01-10 22:06 
Hehe, ok, fair nok. :)
Så lad os i fællesskab finde et andet og bedre ord der f.eks. dækker en serie som Madden NFL, der iflg P:R starter med Madden NFL '94 på SNES og Megadrive, og derefter fortsætter sit lange trav op til idag, med et spænd over knap 20 forskellige hardware-platforme og godt halvandet årti.
Madden NFL er kun ment som et eksempel, men det var serier af denne støbning jeg tænkte på da jeg af vanvare brugte ordet "evindelige iterationer" :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/01-10 22:02, rettet 11/01-10 22:02 
King Chaos>
1) at der blandt de 32 nomineringer er for mange smalle titler (bestemt ikke kun japanske).

Spil, jeg vil betegne som "mainstream" blandt de foreløbigt viderestemte: Assassin's Creed II, Super Mario Wii, Batman: Arkham Asylum, Uncharted 2, Borderlands. 5 stk.

Spil, jeg vil betegne som "smalle" blandt de foreløbigt viderestemte: Castlevania: Order Of Ecclesia, Retro Game Challenge, Persona 4, Disgaea 3, Demon's Souls. 5 stk.

50/50... jeg kan seriøst ikke se problemet.
AV Intelligent Terminal
JAAJAASkrevet 11/01-10 22:03, rettet 11/01-10 22:05 
King Chaos>Hvad jeg IKKE har noget imod er at P:R er sted hvor folk gør opmærksom på smalle titler, indy-ting eller ting fra fremmede lande, men hvor der helt naturligt (og det er der) er plads til at diskutere FIFA, Guitar Hero eller det seneste Halo.

Jo tak. Jeg besøger PR meget mere sjældent, end jeg gjorde for nogle år tilbage, fordi der størstedelen af tiden bliver snakket Guitar Hero og Halo. PR er i mine øjne blevet primært for mainstream befolkningen, og jeg synes i den grad godt om, at tiltag som årets spil afstemningen bliver brugt til at ruske lidt op i folk.

P.S. Det er fandme vildt at se, at et CASTLEVANIA spil bliver lagt i "niche" bunken!
PapandPapandSkrevet 11/01-10 22:04 
"Jeg spiller per definition ikke EA spil."
"FPS metervare."
"Hvad har Bioware nogensinde lavet der var godt?"
"Ligegyldige sportsspil"

Overnævnte er da nok blevet hørt mere end en enkel gang på P:R. Det ender, som en tidligere nævnte, med at P:R bliver som det gamle Bogart. Her blev delt hatte ud til franske film i spandevis. Der var bare ingen normale mennesker der gad se dem.

Gud forbyde at P:R bliver internettets svar på DR2. :P
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
JAAJAASkrevet 11/01-10 22:06, rettet 11/01-10 22:09 
Papand>
Gud forbyde at P:R bliver internettets svar på DR2. :P

Ja, vi skulle nødig give folk noget at tænke over ...

Jeg kan næsten ikke tro mine øjne. Der bliver nu seriøst argumenteret for, at PR skal være Paradise Hotel i stedet for Deadline.
SumezSumezSkrevet 11/01-10 22:08 
Den udtalelse om både Bogart og DR2 siger ligesom det hele. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 11/01-10 22:08 
Jamen, ja...
Ting om dét og pis.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/01-10 22:09 
silverstar>
en serie som Madden NFL, der iflg P:R starter med Madden NFL '94 på SNES og Megadrive

Faktisk hed serien bare "John Madden Football" før det. Så Megadriven fik en "ny" årlig udgivelse af Madden gennem næsten hele dens levetid ;)
AV Intelligent Terminal
HankyHankySkrevet 11/01-10 22:12 
King Chaos>
Jeg er jo langt fra ufejlbarlig, så det kan jo bare være mig der synes det er smalt, men da der er så mange andre der melder pas, så tror jeg ikke på det.

Ja, hele fem brugere har meldt pas. Noget siger mig at det ikke er væsentlig flere, end med nogle af de andre runder.

Jeg kender en håndfuld der ville melde pas ved afstemninger med "de bredt appelerende spil" så som Fifa 10, Sims 3, Halo ODST osv. og hvor er vi så? Ca. samme sted som nu. Min pointe? Dine forestillinger om, hvad der er bredt og smalt i P:R-regi ikke holder stik.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
silverstarsilverstarSkrevet 11/01-10 22:13, rettet 11/01-10 22:14 
Killer Bean 2>
Faktisk hed serien bare "John Madden Football" før det. Så Megadriven fik en "ny" årlig udgivelse af Madden gennem næsten hele dens levetid ;)

Lol, du har ret. Det ser ud til vi skal helt tilbage til 1988 da John Madden Football så dagens lys på Apple II. Med andre ord er serien mere end 20 år gammel og spænder så vidt jeg kan se over godt 20 forskellige hardware-platforme. Så lærte jeg også noget om Madden idag :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
PapandPapandSkrevet 11/01-10 22:15 
Jamen kære venner, Bogart og DR2 havde / har jo ingen seertal. :D

Så ender det jo netop med, at der sidder 20 mand tilbage der kan snakke om hvor dumme EA er? Det kan der da ikke være meget ved - hvor elitært det så end måtte være.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
BeanoBeanoSkrevet 11/01-10 22:16 
Sumez>
Den udtalelse om både Bogart og DR2 siger ligesom det hele. :P

Ja, Bogart/Ole Mikkelsen var da kanon og et savn da programmet blev lukket :O
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/01-10 22:18 
JAA>
P.S. Det er fandme vildt at se, at et CASTLEVANIA spil bliver lagt i "niche" bunken!

Hehe ja, når jeg lægger det under "smalt", er det fordi jeg har flere arbejdskolleger, som ikke anede, at serien var fortsat efter SNES-titlerne :D
AV Intelligent Terminal
ChronoChronoSkrevet 11/01-10 22:19 
Spilmediets svar på DR2 lyder ellers meget godt i mine ører :)

Jeg forstår ikke jer der har spillet i mange år, men som alligevel stadig lader jer underholde af gradvist mere realistiske simulationer af alt fra krig til racerløb. I sluger jo de samme oplevelser gang på gang. Det er da kedeligt. Og lidt synd for jer egentlig.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
JAAJAASkrevet 11/01-10 22:21, rettet 11/01-10 22:23 
Papand>
Jamen kære venner, Bogart og DR2 havde / har jo ingen seertal. :D

Så ender det jo netop med, at der sidder 20 mand tilbage der kan snakke om hvor dumme EA er? Det kan der da ikke være meget ved - hvor elitært det så end måtte være.

Det var lidt der, vi startede i hin tid, og det var faktisk ikke så dumt endda.

Killer Bean 2>
JAA>
P.S. Det er fandme vildt at se, at et CASTLEVANIA spil bliver lagt i "niche" bunken!

Hehe ja, når jeg lægger det under "smalt", er det fordi jeg har flere arbejdskolleger, som ikke anede, at serien var fortsat efter SNES-titlerne :D

I PR sammenhæng tror jeg egentlig heller ikke, at du er helt ved siden af ;)
SumezSumezSkrevet 11/01-10 22:23, rettet 11/01-10 22:25 
Hvis definitionen på "elitær" blot er at forholde sig kritisk til produkter der er druknet i visuel blær fremfor substans, og se gennem fingrene med hvad samtlige medier får en masse penge for at fortælle dig er godt, så ser jeg ikke noget galt i at være "elitær".

Bogart gav iøvrigt Ringenes Herre 5 ud af 5 hatte.


Heldigvis er spil lidt lettere end film, og her kan mængden af penge postet i et produkt faktisk have en ret positiv effekt på den endelige kvalitet af produktet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 11/01-10 22:24 
Jeg vil også sige, at blive sidestillet med DR2, i dén grad er en kompliment.
Ting om dét og pis.
PapandPapandSkrevet 11/01-10 22:26 
Jeg var der skam også dengang. Jeg havde også samme holdning dengang. Nu er der bare kommet en god anledning til at diskutere det.

P:R har en fuldstændig unik database over spil og spilanmeldelser. P:R er stedet, hvor du finder eksperter indenfor forskellige grene der tilhører spil. Det er jo fantastisk, men hvor ville det da værre en skam, hvis eksperterne så formår at skræmme alle væk, der har en anden holdning end dem selv.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
BeanoBeanoSkrevet 11/01-10 22:27 
Sumez>Heldigvis er spil lidt lettere end film, og her kan mængden af penge postet i et produkt faktisk have en ret positiv effekt på den endelige kvalitet af produktet.

Så du er heller ikke Bay-fan? :D
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/01-10 22:27 
Nu er DR2 min favorit tv-kanal (stærkt forfulgt af DR K) og P1 er tændt i min bil, men jeg bliver da ikke forbavset når venner og familie ikke har set/hørt de samme programmer.
SumezSumezSkrevet 11/01-10 22:30 
Beano>
Så du er heller ikke Bay-fan? :D

Jeg har prøvet at dele min holdning i film-jeg-har-set-tråden et par gange. Men efter jeg blev stemplet som "kulturelite med trang til sære film" efter at have fremhævet Terry Gilliams seneste Hollywood-produktion, har jeg holdt mig væk derfra. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
869 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig