X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2009


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-10 16:01 
Traditionen tro vælger vi Årets Spil 2009 via en turnerings-baseret afstemning. Staben har valgt 32 nominerede spil, som møder hinanden ét af gangen, og hver dag kan du stemme på dét spil, du mener mest fortjener æren.

I forhold til tidligere har vi ændret en smule på reglerne denne gang. For det første har vi nomineret en række spil fra 2009, selvom de ikke er udgivet i Europa i år,... Se hele indlægget
869 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 > »

Svar
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/01-10 11:54 
Helt enig
nerosnerosSkrevet 11/01-10 11:54, rettet 11/01-10 11:57 
Papand>
Årets spil må jo immervæk være de bedste mod de bedste.

Jamen for fa'en da osse det er jo det det hele handler om. Sådan som jeg ser det er det jo P:R's pligt til at indformere os andre intet vidende om spil vi ikke kendte til eller har overset i gennem årets hæsblæsende mainstream spil katelog ;-) Et spil bliver jo ikke ringere af, at vi andre ikke har prøvet det, og derfor kan det jo sagtens være en kandidat til P:R's årets spil alligevel! Dem som der så har spillet der hjemme kan stemme på det, og dem som finder genren interessant kan også osv, osv. Resten siger vel sig selv..

Det her er P:R's måde at gøre det på og netop derfor er det en sjov og interessant afstemning som ikke findes på andre forums.

Det er ikke så svært ;-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 11/01-10 11:58 
King Chaos>
Helt enig

Hvis du er enig i det hvad er så problemet?
Bashful Neophyte
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 11/01-10 12:16 
Papand>
Det er en skam at bruge en afstemning om årets spil, til at profilere et par titler som kun få kender til. Årets spil må jo immervæk være de bedste mod de bedste.

Og Uncharted 2, NSMB Wii, Ass. Creed 2, Batman AA, SFIV og Dragon Age er allerede repræsenteret i afstemningen, så jeg glæder mig da et eller andet sted til at høre hvilke mainstream toptitler der er blevet syltet når den indledende runde er overstået ;)
Pointen er jo, at den endelige resultat bliver det samme når de største titler er repræsenteret. Om det er RGC, Disgaea 3, Fifa 10 eller Sims 3 mod Uncharted 2 giver resultatet stadig sig selv...
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/01-10 12:18, rettet 11/01-10 12:18 
Neros: Jeg er enig med Hyakotake, bønne! Hvis du læste hvad jeg skrev tidligere kunne man klare problemet ved at omdøbe afstemningen til "Årets mest innovative spil".

I øvrigt mener jeg stadig ikke at oplysningtanken passer godt sammen med afstemningstanken. jeg er for begge dele, bare ikke sammen. Hvordan kan folk der ikke ved noget, tage en kvalificeret beslutning? Det er jo ikke sån at alle løber ud og køber Demons Soul når de ser det her i afstemningen, skynder sig hjem, spiller det og tænker: "Ah, de har ret, det vil jeg da stemme på!"
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/01-10 12:21 
Kristensen>

Pointen er jo, at den endelige resultat bliver det samme når de største titler er repræsenteret. Om det er RGC, Disgaea 3, Fifa 10 eller Sims 3 mod Uncharted 2 giver resultatet stadig sig selv...


Vel egentlig kun hvis de er side-ordnede :) Lad da alle 32 titler møde hinanden, fjern de laveste 16, de laveste 8, de laveste 4... så kan vi se hvad der er tilbage :)
HeroldHeroldSkrevet 11/01-10 12:24 
Jeg mener også at vi var inde på det sidste år: Jeg tror den mest optimale løsning er at gøre begge dele. Så er der ikke tvivl om hvad der er hvad - lav brugernes "Årets spil" og lav stabens "Årets spil" - det lugter vel ikke så meget af smagsdommeri, hvis mærkaterne er lidt mere tydelige. Dermed ikke sagt at jeg mener at den nuværende model kun repræsenterer stabens holdninger, men at uddanne folk via en afstemning synes jeg er fjollet. Jeg har købt Demons Soul udelukkende på forumfeedbacken herinde, og ville ikke drømme om at gøre det jævnfør en nominering på sitet - det er IMO slet ikke oplysning nok til at give mig en idé om værdien af spillet - selvom det nok er tanken bag det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 11/01-10 12:24, rettet 11/01-10 12:26 
King Chaos>
Hvordan kan folk der ikke ved noget, tage en kvalificeret beslutning? Det er jo ikke sån at alle løber ud og køber Demons Soul når de ser det her i afstemningen, skynder sig hjem, spiller det og tænker: "Ah, de har ret, det vil jeg da stemme på!"

Det samme kan da siges om Sims 3, MW2, Dragon Age og Uncharted 2?? Jeg forstår stadig ikke din pointe.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 11/01-10 12:26 
Herold>
Jeg har købt Demons Soul udelukkende på forumfeedbacken herinde, og ville ikke drømme om at gøre det jævnfør en nominering på sitet - det er IMO slet ikke oplysning nok til at give mig en idé om værdien af spillet - selvom det nok er tanken bag det.

Ideen er vel heller ikke at uddanne eller informere folk, men at danne grundlag for diskussioner om spil A vs. spil B.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 11/01-10 12:34, rettet 11/01-10 12:35 
King Chaos>
Vel egentlig kun hvis de er side-ordnede :) Lad da alle 32 titler møde hinanden, fjern de laveste 16, de laveste 8, de laveste 4... så kan vi se hvad der er tilbage :)

I et cupsystem er det jo kun vinderen du kan tillægge reel værdi. Hvem der ryger ud hvornår er bedøvende ligegyldigt :)
På din måde kan du selvfølgelig hævde, at du kommer tættere på at bedømme hvilket spil der var årets næstbedste osv. men vinderen vil blive den samme.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 11/01-10 12:48 
Det er somom at nogen folk herinde mener at fordi de ikke kender spillet, så kan det umuligt være et godt spil eller være værdig til at blive nomineret. Derimod er det hav af middelmåddige multiplatform titler som er blevet spillet af gud og hver mand åbenbart værdige netop pga dette? Genialt.

Det er nu engang "årets spil", ikke årets mest latterlige multiplatform produktion vi stemmer om, ergo kan vi ikke have 30 stk 360/ps3 multiplatform titler + NSMB og Uncharted 2 som mange folk herinde åbenbart gerne så. Der skal ligsom være lidt mere diversitet i genre og platform.

I sidste ende vinder MW2 eller Uncharted 2 jo alligevel, så jeg ikke se hvorfor der behøver at være nomineret dårligere spil i samme genrer (især ikke inden for samme platform, meningsløst). I har allerede fået Borderlands, et spil der aldrig burde være i nærheden af overhovedet at kunne blive nomineret til årets spil.

Vågn op.
HeroldHeroldSkrevet 11/01-10 12:50 
Det understreger bare snobberiet, hvis man mener at et spil bliver bedre af at findes til færre platforme :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/01-10 13:01 
Sumez>
[Det samme kan da siges om Sims 3, MW2, Dragon Age og Uncharted 2?? Jeg forstår stadig ikke din pointe.

Men man må antage at flere har spillet Uncharted 2 end Demons Soul ikke mindst fordi Demons Soul endnu ikke er udkommet i Europa ;)
PapandPapandSkrevet 11/01-10 13:03 
Azzkikr har vidst fået sushien i gale hals. Jeg synes det er fint vi får et par import titler med, men indtil videre har de obskure titler stået for en uforholdsmæssig del af de nominerede. Det er jo ikke meget ved, at der kun sidder 10 mand som reelt har prøvet de spil der stemmes om.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
Alf81Alf81Skrevet 11/01-10 13:04 
Herold>
Det understreger bare snobberiet, hvis man mener at et spil bliver bedre af at findes til færre platforme :P

Nej, men at et spil findes på samtlige platforme og er blevet spillet af de fleste, gør det heller ikke bedre.
Ting om dét og pis.
Alf81Alf81Skrevet 11/01-10 13:09 
Papand>
Jeg synes det er fint vi får et par import titler med, men indtil videre har de obskure titler stået for en uforholdsmæssig del af de nominerede.

Hvilke titler så du gerne istedet?
Ting om dét og pis.
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/01-10 13:10, rettet 11/01-10 13:11 
Alf81>

Nej, men at et spil findes på samtlige platforme og er blevet spillet af de fleste, gør det heller ikke bedre.

...men det gør det efter al sandsynlighed mere spillet... af flere :)
Alf81Alf81Skrevet 11/01-10 13:14 
Ja, men et årets spil skal vel ikke bedømmes på, hvor meget markedsføring det har i ryggen.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 11/01-10 13:17 
Glæder mig til at se P:R's årets spil nu :D
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 11/01-10 13:20, rettet 11/01-10 13:21 
Nu ved jeg ikke om det jeg skrev tidligere kunne misforståes. Når jeg snakkede om denne informerende effekt som formål fremfor resultatet, så handlede det om formen af afstemningen - ikke afstemningen i sig selv eller nomineringerne *

Vi har ikke nomineret Retro Game Challenge eller Persona 4 eller Order Of Eclesia eller noget andet for at informere. Vi har valgt dem fordi det efter vores opfattelse af spilkvalitet er årets bedste spil, uanset hvor mange der så har spillet dem. Og derfor handler det ikke en tøddel om "Årets innovative spil" eller noget i den dur. Det handler om "Årets bedste spil", valgt mellem de 32 titler vi mener er værdige kandidater (for at være reel: et par af titlerne er med, selvom vi ikke synes de er værdige, fordi vi ved at mange vil stemme på dem).

Er nomineringer smagsdommeri? Selvfølgelig, det giver da sig selv. Det er nomineringer altid. Det skal de da være. Derudover føler jeg mig relativt overbevist om, at den stil vi lægger med nomineringerne går fint i tråd med hovedparten af de aktive brugere herinde - hvilket lidt giver sig selv, da vores inputs jo meget kommer af, hvad brugerne har sagt i løbet af året.

* og man må jo bare konstatere, at det virker hvert år :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BonziniBonziniSkrevet 11/01-10 13:21, rettet 11/01-10 13:22 
Neros: "Glæder mig til at se P:R's årets spil nu :D"

Enig ;-)

Måske kunne man offentliggøre de nominerede på forhånd så man har en bedre chance for at nå at prøve de spil der skal stemmes på?

Jeg har meldt pas på en del da jeg ikke har prøvet dem.
BeanoBeanoSkrevet 11/01-10 13:23 
Bonzini>
Måske kunne man offentliggøre de nominerede på forhånd så man har en bedre chance for at nå at prøve de spil der skal stemmes på?

Nej tak - så stemmer folk bare mere strategisk end de allerede gør.
BonziniBonziniSkrevet 11/01-10 13:29 
tja måske, men er det ikke mere processen end målet der er vigtigt i den her afstemning?

Er det muligt at få oplyst hvor mange stemmer der er på hver? Det er interessant at hvide hvor stor indflydelse man har.
PapandPapandSkrevet 11/01-10 13:30 
Alf81>
Papand>
Jeg synes det er fint vi får et par import titler med, men indtil videre har de obskure titler stået for en uforholdsmæssig del af de nominerede.

Hvilke titler så du gerne istedet?

Jeg venter til vi er igennem første runde. Så skal jeg nok klage hvis det bliver nødvendigt. ;)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
BeanoBeanoSkrevet 11/01-10 13:34 
Bonzini>
tja måske, men er det ikke mere processen end målet der er vigtigt i den her afstemning?

Kommer an på hvilken process man ønsker - at sætte enkelte titler op imod hinanden på en anden måde og skabe debat, eller sikre at folk bare går efter slutresultatet :)
BonziniBonziniSkrevet 11/01-10 13:40 
Hvis man ikke skriver hvem der møder hvem, kan der vel stadig være et vist overraskelses moment?

Der vil da helt sikkert være nogen der kun går efter slutresultatet, men der vil også være flere til at diskutere, argumentere og deltage i processen.
BeanoBeanoSkrevet 11/01-10 13:46 
Bonzini>
Hvis man ikke skriver hvem der møder hvem, kan der vel stadig være et vist overraskelses moment?

Det er selvfølgeligt rigtigt - troede du mente at kampene i runde 1 skulle annonceres på forhånd.
DarkenDarkenSkrevet 11/01-10 14:41, rettet 11/01-10 14:43 
Langt de færreste ting på P:R er objektivt.. debatter, vurdering, hype, whatever... Årets (P:R) Spil er ingen undtagelse og jeg mindes ikke et tidspunkt at det nogen sinde har været det.

Ved ikke om jeg ville kalde det snobberi, men jeg kan nu ikke lade være med at tænke Ole Michelsen(Bogart) ind imellem, når jeg læser diverse debatter og indlæg på forumet. Det er meget meget tydeligt, at nogle folk er tiltrukket til visse genre af spil over andre og dette giver sig udtryk i vurderinger, meninger (og nomineringer? ;).

Det ville sq da også være trist hvis vi allesammen var enige om alle spil. Denne tråd har da underholdt mig meget på arbejde :D

Men jeg vil give Herold medhold i Stabens/Brugerns "Årets Spil", især når man læser et par af stabens kommentarer, for grundlaget af deres nomineringerne. Det kunne være sjovt at se hvilken forskel der ville være.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
AzzkikrAzzkikrSkrevet 11/01-10 15:06 
Jeg kan virkelig ikke se hvor alle disse "obskure" titler er i denne afstemning.

Vi får de bedste titler inden for alle platforme. Fordi at 50% af P:R kun spiller EU ps3/360/wii spil så gør det ikke diverse nominerede ds/psp/ps2 og PC spil til "obskure".

Det er et fuldstændigt latterligt ord at bruge, blot fordi ens egen spilkendskab ikke når udover de 3 nævnte konsoller og hvad gamestop har på hyllerne.
Alf81Alf81Skrevet 11/01-10 15:07 
Så meget.
Ting om dét og pis.
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/01-10 15:41 
Til gengæld er jeg så glad for dem herinde der med deres favnende udtalelser viser hvor meget de ved om os andre og om hvad vi ved om spil... tak for det.
SumezSumezSkrevet 11/01-10 15:43 
Azzkikr>
Jeg kan virkelig ikke se hvor alle disse "obskure" titler er i denne afstemning.

(osv.)

Quoted for truth
Det er fuldstændig hen i vejret så meget det bliver blæst ud af proportioner. Jeg synes både du og Alf81 taler virkelig godt for sagen her i tråden, og synes ikke der er så meget at misforstå. P:R ville være meget kedeligt hvis vi kun fokuserede på Microsofts præmiebørn. Alle spil bør behandles lige.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Play:RightPlay:RightSkrevet 11/01-10 16:15 
Castlevania: Order Of Ecclesia går til anden runde med 54% af stemmerne.

Kamp nr. 11 er startet.
Alf81Alf81Skrevet 11/01-10 16:22 
Ahaha... Easy as pie!
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 11/01-10 16:24, rettet 11/01-10 16:25 
Sumez>
Min stemme går 100% til Order of Ecclesia. Jeg er ked af at se det gå op mod Dragon Age i første match, da det sikkert betyder at det taber på den baggrund at de fleste har spillet Dragon Age, og alt for få har spillet OoE, som er det Castlevania-spil jeg har ventet på, siden Konami gik tilbage til Metroidvania-konceptet på de håndholdte.

Jeg kan hermed tage dette i mig igen. Jeg er virkelig overrasket over at se OoE vinde, og begejstret for at så mange har brugt tid på spillet og deler min opfattelse.
Ja, det er ikke så meget et tegn på at mange herinde holder af "hullabullakinøjserspil", som at OoE vitterligt ER langt bedre end Dragon Age, og det er jeg glad for at P:R grundlæggende er enig i, selvom det VAR meget tæt løb. :)

Det var så efter min mening den (første?) store overraskelse i år. Go Castlevania.


Ang. den nye afstemning, har jeg ingen anelse.
Death Smiles virker rigtig godt, men Little King's Story ser også godt ud, og det har jeg ikke prøvet. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 11/01-10 16:29 
"Det er kun på P:R at Castlevania kan vinde over Dragon Age". Citat fra en bitter mand der ærger sig over at en af sine favoritter røg ud.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/01-10 16:30 
Jeg stemmer på Death Smiles fordi jeg godt kan lide små piger...


...øh... jeg mener SHMUPs
SumezSumezSkrevet 11/01-10 16:34 
Papand>
"Det er kun på P:R at Castlevania kan vinde over Dragon Age". Citat fra en bitter mand der ærger sig over at en af sine favoritter røg ud.

Du kan trøste dig med at det var et meget tæt løb, og en værdig modstander. :)
Det er svært at sammenligne de to spil, da Dragon Age er så massivt og fængende som det er, men i min verden vinder OoE stort på at det rent faktisk er -sjovt- at spille hele vejen igennem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 11/01-10 16:37 
Uhh, den var let :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RJKRJKSkrevet 11/01-10 16:42, rettet 11/01-10 16:45 
Sumez>
Jeg er virkelig overrasket over at se OoE vinde, og begejstret for at så mange har brugt tid på spillet og deler min opfattelse.

Det har jo faktisk fået 5. flest stemmer af alle de nominerede indtil videre - der må være mange andre end mig, der har opgivet ved slutbossen, og synes at det er for pinligt at skrive en vurdering, uden at have gennemført det (samme status på Portait Of Ruin herfra ;p).

EDIT: 6. flest
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 11/01-10 16:51 
LKS her... har ikke prøvet det andet.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/01-10 16:56 
LKS er rigtig fedt! Det ville sikkert få min stemme, hvis jeg også havde prøvet DS.
SumezSumezSkrevet 11/01-10 17:00 
RJK>
der må være mange andre end mig, der har opgivet ved slutbossen, og synes at det er for pinligt at skrive en vurdering, uden at have gennemført det

Virkelig? Nu er det jo halvandet år siden jeg spillede det, så kan ikke rigtig huske slutbossen, men det er vel også et tegn på at den ikke var så besværlig for mig (men hele spillet er jo udfordrende, det erkender jeg, da det er et af spillets styrker i forhold til seriens andre nyere udspil) - Tror du ikke bare der er et fornuftigt trick du har overset? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 11/01-10 17:06 
Pas da...
What is the Matrix?
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 11/01-10 17:12, rettet 11/01-10 17:12 
I går stemte jeg på Castlevania og i dag kommer turen til Castlevania-shooteren :p
Death Smiles hele vejen!
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
RJKRJKSkrevet 11/01-10 17:13 
Sumez>
Tror du ikke bare der er et fornuftigt trick du har overset? :)

Sikkert. Men der er jo så mange spil, og når man først lige prøver et andet i stedet for at blive færdig med det første, så ender man tit med ikke at komme tilbage, fordi man så skal sætte sig ind i det igen.

Derudover er jeg enig - Order Of Ecclesia var udfordrende og føltes mere som et gammeldags spil igen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalleJensenPalleJensenSkrevet 11/01-10 17:17 
Pas igen...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Alf81Alf81Skrevet 11/01-10 17:34 
Kristensen>
Death Smiles hele vejen!

Ja, som i årets bedste spil, måske :D Det var i hvert fald den endegyldige grund til, at jeg købte en Boxex630.
Ting om dét og pis.
silverstarsilverstarSkrevet 11/01-10 17:47 
En stemme herfra på endnu et hullabulla-kinøjserspil! :D
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
XiwanaXiwanaSkrevet 11/01-10 18:46 
Pas..
[inspirational quote here]
869 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig