X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2009


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-10 16:01 
Traditionen tro vælger vi Årets Spil 2009 via en turnerings-baseret afstemning. Staben har valgt 32 nominerede spil, som møder hinanden ét af gangen, og hver dag kan du stemme på dét spil, du mener mest fortjener æren.

I forhold til tidligere har vi ændret en smule på reglerne denne gang. For det første har vi nomineret en række spil fra 2009, selvom de ikke er udgivet i Europa i år,... Se hele indlægget
869 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 > »

Svar
XiwanaXiwanaSkrevet 09/01-10 17:51 
AC2 her - jeg har godt nok ikke prøvet det endnu, men forgængeren var meget underholdende.
[inspirational quote here]
nerosnerosSkrevet 09/01-10 18:11 
Pas!
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/01-10 18:12 
dRxL>
Har heller ikke prøvet AC2, men jeg stemmer imod SFIV

:P

Har det på præcis samme måde.
RJKRJKSkrevet 09/01-10 18:18, rettet 09/01-10 18:26 
Jeg er ikke ret meget til hverken stealth eller sandkasse, og jeg blev for irriteret over det første Assassin's Creed til at jeg kom rigtigt i gang med det. Så meget talte i mod, men jeg har efterhånden brugt mange timer i godt selskab med efterfølgeren, der for mig fremstår som et klart bedre og mere sympatisk spil.

Det bedste ved spillet synes jeg egentligt bare er at løbe rundt på tagene, kravle op i de høje bygninger og kigge udover de meget imponerende gengivelser af de flotte italienske byer (delvist fordi selve spillet er så ekstremt let). På den måde minder det mig lidt om Shadow Of The Colossus (uden boss-kampene) - bare at få lov at bevæge sig frit omkring i de interessante omgivelser og egentligt "nyde landskabet". Det opfylder på den måde noget af dét, jeg havde håbet at denne generation og HD kunne gøre for spil.

Street Fighter IV er for mig anderledes uambitiøst og ligegyldigt - et tilbageskridt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 09/01-10 18:47 
Har hidtil næsten ikke set set noget, jeg har kunnet/gidet stemme på, og så kommer der to titler, der begge er værdige kandidater mod hinanden :-/
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/01-10 18:47 
Ass Creed 2 herfra. Det er det eneste af de to spil jeg kunne finde på at købe.
Spiller nu: Phantasy Star IV
PlaykidPlaykidSkrevet 09/01-10 19:08 
Jeg ved heller ikke hvad jeg skal stemme, Street Fighter var for svært og jeg gider egentlig heller ikke fightere så meget.
AC2 var bestemt forbedret fra orginalen, men jeg følte stadig jeg tvang mig selv til at gennemføre det.

Jeg ender nok med en SF4 vote.
Spiller nu: Halo 3
ChronoChronoSkrevet 09/01-10 19:11, rettet 09/01-10 19:11 
SFIV har jeg haft mange sjove timer med i år, så det går min stemme til. Sjovest var det nok, da jeg overtalte en kollega til at købe spillet - da vi så spillede online mod hinanden vandt jeg 16-0, og han har aldrig rørt spillet siden :D
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 09/01-10 19:42 
Wehner>
Har hidtil næsten ikke set set noget, jeg har kunnet/gidet stemme på, og så kommer der to titler, der begge er værdige kandidater mod hinanden :-/

Jeg kan næsten allerede høre dig græde over kamp 13 ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 09/01-10 19:46 
RJK>
Jeg kan næsten allerede høre dig græde over kamp 13 ;p

ODST mod en anden ligegyldig FPS?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HankyHankySkrevet 09/01-10 19:59 
*SMASK!*

:D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/01-10 00:32 
Retro Game Challenge videre. Sådan!

Jeg syntes begge spil er rigtig gode, men jeg har fået lidt mere ud af Assassin's Creed 2 da jeg hælder i retning af spil der kan levere en god og spændende historie.
SFIV er sjovt men jeg er satmer dårlig til det.
PlaykidPlaykidSkrevet 10/01-10 00:47 
Hvis AC3 kommer til at foregå i fremtiden, tror jeg det bliver det første assasins creed jeg kommer til at lide.
Al den franske historie der var i de 2 første spil var bare møg uinteresant for mig, og der var ingen mulighed for at cutscenes, hvilket bare trak pinen ud.
Næste spil i serien tror føler jeg har en del mere potentiale.
Spiller nu: Halo 3
RJKRJKSkrevet 10/01-10 01:01 
Playkid>
Al den franske historie der var i de 2 første spil var bare møg uinteresant for mig

Du lyder ellers som om du kunne trænge til den... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
silverstarsilverstarSkrevet 10/01-10 02:49, rettet 10/01-10 02:53 
Playkid>
Hvis AC3 kommer til at foregå i fremtiden, tror jeg det bliver det første assasins creed jeg kommer til at lide.

Jeg har det lige modsat, jeg synes fremtids-sekvenserne af spillet er den svageste del. Jeg ville hellere have set at de havde skippet hele scifi-delen med Animus o.s.v. fra fremtiden og ladet os blive i rollen som Ezio og brugt krudtet på at udbygge denne historie mere.
Sådan er vi så forskellige :) (det er forresten Italien vi er i, ikke Frankrig :P )
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 10/01-10 04:26 
Var det med Frankring ikke bare en måde at sige at historien er ligegyldig for ham ? :P 1´ern har jo intet at gøre med Italien.

Denne her rundte var let for mig, ikke at street fighter IV er et dårligt spil. Det er to spil der mæsten ikke kan ligge længere fra hinanden behøver jeg ikke sige mere om, AC2 apellere bare mest til mig og er jo nok det bedste spil jeg har spillet i år.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
PalleJensenPalleJensenSkrevet 10/01-10 08:35, rettet 10/01-10 08:39 
Wehner>
Har hidtil næsten ikke set set noget, jeg har kunnet/gidet stemme på, og så kommer der to titler, der begge er værdige kandidater mod hinanden :-/

Har det på samme måde... Ret "uheldigt" at de ikke kunne møde nogle af de hullabulla-japanske DS spil som på underlig vis er blevet nomineret... :)

Stemmer på AC2 - det er GOTY for mig... :D
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 10/01-10 10:09 
SF4 herfra, da det stadig er det spil det sidder mest i maskinen!
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
PlaykidPlaykidSkrevet 10/01-10 10:33 
RJK>
Playkid>
Al den franske historie der var i de 2 første spil var bare møg uinteresant for mig

Du lyder ellers som om du kunne trænge til den... ;)

Doh, Italien whatever! :P
Spiller nu: Halo 3
nerosnerosSkrevet 10/01-10 11:04, rettet 10/01-10 11:07 
Wehner>
Har hidtil næsten ikke set set noget, jeg har kunnet/gidet stemme på, og så kommer der to titler, der begge er værdige kandidater mod hinanden :-/

Nej der har ikke været mange FPS'er!

Street Fighter IV er den ringeste fighter der kom ud sidste år. Ass Creed 2 har jeg ikke prøvet men man siger jo det skulle være åååh så godt, men det har jeg meget svært ved at tro. STIV fortjener ikke at gå videre så jeg håber lidt det bliver Creeden 2, men jeg vil ikke stemme denne gang ;-)
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 10/01-10 11:27 
Ja for det er jo to fps'er, jeg sidder her og ikke kan vælge imellem.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Alf81Alf81Skrevet 10/01-10 11:30 
SFIV herfra, selvom jeg giver Neros ret i, at det er åh noget så skidt. Assassins Creed II er dog ren hat og briller og kan vel næsten ikke kaldes et spil.
Ting om dét og pis.
enfenenfenSkrevet 10/01-10 11:42 
AC2
What is the Matrix?
nerosnerosSkrevet 10/01-10 12:15 
Alf81>
SFIV herfra, selvom jeg giver Neros ret i, at det er åh noget så skidt. Assassins Creed II er dog ren hat og briller og kan vel næsten ikke kaldes et spil.

;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 10/01-10 12:20 
Alf81>
Assassins Creed II er dog ren hat og briller og kan vel næsten ikke kaldes et spil.

Jeg hører at der er en 8bit version under undvikling så du også kan være med ;D
King ChaosKing ChaosSkrevet 10/01-10 12:26 
LOLS!
RJKRJKSkrevet 10/01-10 12:37 
PalleJensen>
Har det på samme måde... Ret "uheldigt" at de ikke kunne møde nogle af de hullabulla-japanske DS spil som på underlig vis er blevet nomineret... :)

Det er ikke "uheldigt" - det er fuldstændig bevidst, som det fremgår af allerførste indlæg. Mere sammenlignelige spil møder hinanden fra starten (primært mainstream kontra ikke-mainstream), så vi undgår at sådan nogen som dig, stemmer hovedløst imod alt de ikke kender og ikke gider sætte sig ind i.

Som skrevet tidligere er der sikkert mange andre afstemninger, hvor du kan få lov at stemme efter mest populære mainstream-spil, og undgå at høre om nogen alternativer hertil.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 10/01-10 12:44 
Haha :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 10/01-10 12:53 
Har stemt på Assassin's Creed, selvom Street Fighter IV egentlig er bedre. Og jeg stemmer på MW2 mod ODST i runde 13.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 10/01-10 13:08, rettet 10/01-10 13:08 
PalleJensen>
Ret "uheldigt" at de ikke kunne møde nogle af de hullabulla-japanske DS spil som på underlig vis er blevet nomineret... :)

Så Street Fighter IV er ikke "hullabulla-japansk"? Du er velkommen til at sige hvad det ikke er, du forstår er blevet nomineret, men når du ikke engang har spillet Tierkreis eller whatever, er det godt nok en underlig udtalelse at komme med. I stedet kan man jo sætte sig og læse al den ros diverse mennesker kommer med til pågældende spil i denne tråd. Så giver det sikkert mere mening.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/01-10 13:15 
Beano>
Jeg hører at der er en 8bit version under undvikling så du også kan være med ;D

8-bit ville være godt, men 16-bit ville være optimalt :)

Men ja, jeg holder mig fuldstændig ude af afstemningen, da jeg sikkert ikke har spillet én eneste af de nominerede titler :/

Det eneste spil fra sidste år, jeg finder interessant, er Demon's Souls. Mest fordi det, efter hvad jeg kan læse mig frem til, har noget så sjældent (nu til dags) som en reel sværhedsgrad, men også lidt fordi der tilsyneladende er flere P:R-brugere, som ikke har fået nosset sig sammen til at spille det, på trods af (eller måske pga.?) at de anmelder for større danske spil-sites. Det tyder i mit hovede på, at der er tale om et spil med ægte kvaliteter ;)
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 10/01-10 14:20 
Vi kan også kalde det ærefrygt. :-P Jeg ejer det i det mindste!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 10/01-10 15:23 
Jeg ville ha spillet det, hvis det var udkommet i Europa. Jeg er så fokkin træt af at skulle betale alle mulige lorte-bøder, så...

Men bortset fra det var jeg ikke klar over at det var en kvalitet at et spil kun var udkommet i Japan, eller at (næsten) almindelige mennesker som Palle ikke forstår det. Det er bare en form for snobberi. Jeg er helt sikker på at Demon Soul og andre sjældne spil er rigtig gode, men det er ikke nødvendigvis et kvalitets-stempel at 10 okkenokker her inde har taget sig sammen til at importere det selv. Jeg synes I skal klappe jer selv på ryggen over at I har fundet en perle, som de fleste almindelige mennesker aldrig kommer til at spille og så holde op med at vende næsen op af når talen falder på mainstream titler. I bliver ikke klogere, bedre eller smukkere mennesker af at se ned på andre. Og hvis der ikke var folk der købte FIFA, Sims, Modern Warfare og den slags, så ville ingen af jeres favorit spil blive udgivet i Vesten. Men på anden side så virker det også på flere af jer som om 80erne og 90erne var den gyldne tid, hvor ,man skulle være glad hvis man fik det sidste eksemplar af et Nintendo-spil til 750 kroner!
SumezSumezSkrevet 10/01-10 16:00, rettet 10/01-10 16:03 
King Chaos>
Jeg ville ha spillet det, hvis det var udkommet i Europa. Jeg er så fokkin træt af at skulle betale alle mulige lorte-bøder, så...

Der er ingen bøder fra AxelMusic

King Chaos, jeg har svært ved at se hvem din brandtale henvender sig til? Hvem betragter det som et kvalitetsstempel at spil kun er udgivet i Japan? (vi er mange der -ærgrer- os over ikke at kunne spille Death Smiles) og hvem er det, der ser ned på andre?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Play:RightPlay:RightSkrevet 10/01-10 16:02 
Assassin's Creed II går til næste runde med 63% af stemmerne.

Tiende kamp er startet.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 10/01-10 16:07 
Pas...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 10/01-10 16:08 
Min stemme går 100% til Order of Ecclesia. Jeg er ked af at se det gå op mod Dragon Age i første match, da det sikkert betyder at det taber på den baggrund at de fleste har spillet Dragon Age, og alt for få har spillet OoE, som er det Castlevania-spil jeg har ventet på, siden Konami gik tilbage til Metroidvania-konceptet på de håndholdte.
Ja, Dragon Age er et godt spil, men tung og småkedeligt, hvorimod Order of Ecclesia underholdt mig fra start til slut, og fik mig yderligere til at spille det igennem to gange i træk, for at kunne bekæmpe endnu højere udfordringer på den sværere sværhedsgrad.

Det var uden tvivl det bedste spil jeg spillede sidste år, og hvis det ikke var for Lost Odyssey, ville jeg ikke tøve med at kalde det årets spil 2008, så det er ærgerligt at det først kom herhjemme i 2009.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
XiwanaXiwanaSkrevet 10/01-10 16:13 
Pas!
[inspirational quote here]
BeanoBeanoSkrevet 10/01-10 16:35, rettet 10/01-10 16:36 
Pas. Har ikke spillet dem endnu men Dragon Age regner jeg med at gå i gang med efter Darksiders :)

Kunne være Order of Ecclesia er noget jeg skulle overveje også senere.
CoreCoreSkrevet 10/01-10 17:18 
King Chaos>
Jeg ville ha spillet det, hvis det var udkommet i Europa. Jeg er så fokkin træt af at skulle betale alle mulige lorte-bøder, så...

Stereo Studio-butikkerne sælger det også, men det er dyrt.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
King ChaosKing ChaosSkrevet 10/01-10 17:23 
Sumez>

Der er ingen bøder fra AxelMusic

King Chaos, jeg har svært ved at se hvem din brandtale henvender sig til? Hvem betragter det som et kvalitetsstempel at spil kun er udgivet i Japan? (vi er mange der -ærgrer- os over ikke at kunne spille Death Smiles) og hvem er det, der ser ned på andre?

Det er sandt. Jeg faktisk glemt Axel, efter jeg satte dem på hold for et par år siden, da de lavede om og satte priserne ned og fragten op. Det kunne være jeg skulle tjekke dem ud.

Min 'brandtale' var ikke møntet på en besteemt person, men jeg synes måske bare man får fornemmelsen af at der er stemning som snobber op OG ned. Alt efter om det er særpræget japansk eller 'bare' mainstream. Og samtidig hele den snak om at retro bare er gud og det nye duer ikke (nej, jeg er ikke bare sur fordi Plants Vs. Zombies tabte... jow, lidt måske... :P )
NaidNaidSkrevet 10/01-10 17:32 
Min stemme går til Castlevania: Order Of Ecclesia. Jeg har dog lagt spillet på hylden lige foreløbig, da sværhedsgraden tog livet af mig lidt for mange gange. :/
HankyHankySkrevet 10/01-10 17:33, rettet 10/01-10 17:33 
Hvad Sumez skrev (mere eller mindre ;p)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
JAAJAASkrevet 10/01-10 17:35, rettet 10/01-10 17:45 
Ecclesia. Fordi jeg ikke bryder mig om Bioware spil. Særligt ikke deres mudderpalette D&D kreationer. Nå ja, og så fordi Ecclesia er et glimrende spil.

King Chaos>Og hvis der ikke var folk der købte FIFA, Sims, Modern Warfare og den slags, så ville ingen af jeres favorit spil blive udgivet i Vesten.

Det er jeg ikke sikker på, er en endegyldig sandhed. Jeg har i hvert fald ikke tænkt mig at begynde at takke Sims-køberne for deres store indsats for niche spillene.
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 10/01-10 17:45, rettet 10/01-10 18:05 
Order of Ecclasia.

EDIT: fordi det er det bedste spil, kort sagt.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/01-10 18:21, rettet 10/01-10 18:21 
Hvad JAA skrev. OoE fortjener at komme rigtig langt.

OoE går videre med 98% af stemmerne ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/01-10 18:21, rettet 10/01-10 18:22 
King Chaos>
Min 'brandtale' var ikke møntet på en besteemt person, men jeg synes måske bare man får fornemmelsen af at der er stemning som snobber op OG ned. Alt efter om det er særpræget japansk eller 'bare' mainstream. Og samtidig hele den snak om at retro bare er gud og det nye duer ikke (nej, jeg er ikke bare sur fordi Plants Vs. Zombies tabte... jow, lidt måske... :P )

Mit indlæg om Demon's Souls lavede jeg nu også mest for at tage lidt pis på folk. Jeg har jo ikke engang prøvet spillet ;)

Jeg sad bare og fik lidt grineren over, hvordan folk begyndte at rose spillet i en anden tråd, hvorefter der kom en del "Hov! det har jeg sgu da liggende, men jeg har ikke orket at spille det endnu" -kommentarer. Det kan man da ikke undgå at trække lidt på smilebåndet over :)

Jeg har ikke det store imod moderne spil. De interesserer mig bare ikke voldsomt meget. Det er ikke snobberi, det er skyklapper, og jeg tager dem ikke af frivilligt :D
AV Intelligent Terminal
AzzkikrAzzkikrSkrevet 10/01-10 18:21 
Castlevania uden tvivl.

Dragon age var ok, men en kamp uden lige at gide gennemføre, aldrig har jeg oplevet et spil med så meget ligegyldig dialog.
nerosnerosSkrevet 10/01-10 18:49 
Killer Bean 2>
Jeg har ikke det store imod moderne spil. De interesserer mig bare ikke voldsomt meget. Det er ikke snobberi, det er skyklapper, og jeg tager dem ikke af frivilligt :D

Du vinder kun respekt fra mig med den holdning :-)
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 10/01-10 19:33 
Killer Bean 2>
Det er ikke snobberi, det er skyklapper, og jeg tager dem ikke af frivilligt :D




Flot :D
869 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig