X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2009


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-10 16:01 
Traditionen tro vælger vi Årets Spil 2009 via en turnerings-baseret afstemning. Staben har valgt 32 nominerede spil, som møder hinanden ét af gangen, og hver dag kan du stemme på dét spil, du mener mest fortjener æren.

I forhold til tidligere har vi ændret en smule på reglerne denne gang. For det første har vi nomineret en række spil fra 2009, selvom de ikke er udgivet i Europa i år,... Se hele indlægget
869 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 > »

Svar
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 22/01-10 01:19 
تمرير

http://translate.google.com/#ar!da!%D8%AA%D9%85%D8%B1%D9%8A%D8%B1

For at det ikke skal være løvn...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 22/01-10 11:13 
Jeg tror du leder efter det italienske ord. ;) ..som vist iøvrigt nok er det samme som på dansk, mere eller mindre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 22/01-10 11:15 
Jeg indrømmer iøvrigt også gerne at jeg heller ikke havde haft meget tiltro til NSMBW, hvis jeg ikke havde spillet det.
Jeg havde virkelig ikke ventet meget af det, hvilket jeg også har givet udtryk for, men spillet fortjener helt klart dets hype.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/01-10 11:24 
Ass Creed 2 får min stemme. Det var en overraskende forbedring over det første spil og havde en meget interessant historie.
la0sla0sSkrevet 22/01-10 11:55, rettet 22/01-10 11:56 
AC2 herfra. Var virkelig ikke begejstret for etteren, men toeren er fantastisk underholdende, og det første spil i MEGET lang tid jeg har haft det så sjovt med. Plus at jeg for første gang i mange år, har gjort en effort ud af at samle alle mulige åndssvage ting op, for at få noget complete. Den slags er meget lidt mig ellers.

Nåja og så synes jeg det er et af de få spil der via sin historiske setting faktisk giver spilleren interessant information og historisk viden... det er et plus i min bog.

Mario virker som mere af samme fortærskede skuffe, en god skuffe javel... men same old. :)
Hvad sker der?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/01-10 13:12 
Så Mario falder faktisk i samme kategori som FIFA10 osv. Bare mere af det samme, lettere opdateret... oh boy. :-)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 22/01-10 13:19, rettet 22/01-10 13:21 
Sumez>
Jeg tror du leder efter det italienske ord. ;) ..som vist iøvrigt nok er det samme som på dansk, mere eller mindre.

Passo (eng-ita)? :) Ved at indsætte dansk "pas" oversætter Google Trans kun til "passaporto" (må være legitimation).

http://translate.google.com/#en!it!pass
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
BonziniBonziniSkrevet 22/01-10 13:33 
Hyakotake>
Så Mario falder faktisk i samme kategori som FIFA10 osv. Bare mere af det samme, lettere opdateret... oh boy. :-)

I så fald er min stemme gået til Super Mario 31 (ca. i følge link)

Super Mario
RJKRJKSkrevet 22/01-10 13:41 
Jeg er også på Assassin's Creed II. Bestemt ikke pga. det gameplaymæssige, men fordi jeg synes det er et langt mere modigt og ambitiøst spil. At det fx som et meget bredt appellerende spil tør komme med nogle ret voldsomme "angreb" mod vores egen religion, i ellers meget realistiske og historiske omgivelser, overraskede mig positivt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 22/01-10 13:59 
NSMBW er konceptuelt kedeligt, som jeg også antydede ovenfor, men jeg har bare moret mig så meget med det at jeg ikke kan lade være med at stemme på det.

Tænk at jeg stemmer på solidt (men uinteressant) håndværk fremfor innovation, kritisk stillingtagen og ambition.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 22/01-10 14:19 
RJK - Jeg kan godt se hvad du mener, men har davince code ikke allerede været der?

Min stemme gik også til ACII, på baggrund af spillet som helhed, der er ingen tvivl om at ACII er et af de mest gennemførte spil jeg har spillet.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
RJKRJKSkrevet 22/01-10 15:33 
Nu er lighederne selvfølgelig for store til en blank afvisning, men jeg synes der er én afgørende forskel (udover at historien her er langt mere kontroversiel, hvilket jo er umuligt at diskutere uden at spoile slutningen):

For mig at se har DaVinci Mysteriet intet at gøre med at være modig. Efter min opfattelse er det en helt gennemtænkt sag, hvor man har udtænkt og udnyttet det religions-kontroversielle aspekt til markedsføring. Uden dét havde bogen og filmen ikke fået den massive omtale og dermed ikke solgt så godt.

Efter min opfattelse forholder det sig modsat med Assassin's Creed II og derfor mener jeg at man kan kalde det modigt (omend det ikke blot var tænkt mod dette aspekt). Ubisoft har ikke solgt spillet på religion eller høstet masser af omtale på det. De har - som jeg opfatter det - brugt dette som en reel del af historien, og dermed nærmere på trods af, at det næppe er faldet i god jord i visse kredse.

Så hvor DaVinci Mysteriet har brugt aspektet for at udvide markedet (=mere salg, flere penge), så har Assassin's Creed II brugt det selvom de vidste det ville formindske markedet (=mindre salg, færre penge). Nu siger jeg jo ikke man skal lægge mere i det end at det stadig bare er uforpligtende underholdning, men må man jo stadig altid påskønne når den kunstneriske vision vinder over marketingsafdelingen, som jeg opfatter dette som et udtryk for :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 22/01-10 17:10 
Så meget credit ville jeg nu heller ikke give AC2, det er klart at det er en positiv egenskab at der er indhold i spillet, der er der for visionens og ambitionens skyld, og ikke for salget og markedsføring. Men den slags ser jeg nu personligt snarere som et formodet krav til enhver form for kulturel underholdning, der forsøger at hæve sig over masserne, end et plus i sig selv (ligesom jeg heller ikke gider beskæftige mig med overproduceret pop/rock eller ligegyldige hollywood blockbusters)

Men lad os bare lade den ligge ved at Ubi-Soft helt generelt utvivlsomt adskiller sig positivt fra mængden af mainstreamspil. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Play:RightPlay:RightSkrevet 22/01-10 19:33 
New Super Mario Bros. Wii klarer sig til tredje runde med 53% af stemmerne.

Sjette kamp er i gang.
enfenenfenSkrevet 22/01-10 19:47 
Retro Game Challenge
What is the Matrix?
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 22/01-10 21:37, rettet 22/01-10 21:39 
Det virker nu ikke så overraskende på mig, hvis AC2 har "vundet" over marketingafdelingen. Jeg har - kald det bare utroligt nok - ikke spillet det endnu, men det er jo en 2'er til et "supersælgende" spil. Det skaber naturlig grobund for at udviklerne får mere frit spil til at forme fortsættelsen mere ud fra deres egen vision end ud fra marketingafdelingens trædemølle. Alene 2'er-aspektet medfører vel høje salgstal, uanset indhold. Det vigtige her, IMO, er at udviklerne - efter sigende - har lavet en 2'er, der har flyttet sig markant fra originalen, måske både mht. indhold og kvalitet?

Men jeg har ikke rørt den spilserie endnu, så tør ikke sige noget mere konkret... :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/01-10 01:40, rettet 23/01-10 01:46 
Retro Game Challenge! Virkelig fedt spil! :)

@Skyblazer: AC2 er markant anderledes fra 1'eren. Det første spil var en storsælger på grund af sin flotte grafik, utrolige parkour element, original historie, Jade Raymond og massiv hype, men var egentlig et meget ensformigt spil.
Med 2'eren har Ubisoft virkelig lært af det negative feedback de har fået på det første spil og lavet et spil der stadig har en fantastisk baggrunds historie og et fedt parkour element, men også har fået et massivt løft i sin pacing og differentiering i missionerne. Samtidig har de også tilføjet en massiv mængde extra quests og lidt unlockables der er på højde med dét man finder i Capcom spil og alt dette giver også extra længde og substans og jeg vil tro at man godt kan bruge omkring 20 timer på at gennemføre spillet hvis man udforsker en hel del også.
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/01-10 09:49 
Darkbeat>
...Jade Raymond...

Uuuuuuuh!
dRxLdRxLSkrevet 23/01-10 09:59 
Ah du mener...

Jade Raymond (NSFW)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
GreaseballGreaseballSkrevet 23/01-10 12:04 
Kan ikke helt få mig selv til at stemme på en opsamling, lige meget hvor godt den er sat sammen.
SumezSumezSkrevet 23/01-10 12:16 
Kan det kaldes en opsamling når alt materialet er originalt lavet til formålet? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 23/01-10 12:27, rettet 23/01-10 12:27 
Nej, det er da højest en "samling" :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
GreaseballGreaseballSkrevet 23/01-10 13:09, rettet 23/01-10 13:20 
Så er det da heller ikke en "retro" samling.. bare en stak nye spil med gammel grafik XD En "Wario-ware" kinda thing ;p

Men kudos for at få dem til at ligne gamle spil. Selv om det havde været "lidt" bedre at bruge org. spil.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/01-10 14:41 
Well... Det er egentlig mere end bare en samling spil.
Spillet er baseret på Gamecenter CX, et Japansk TV program hvori Arino, en Japansk komiker, spiller forskellige gamle retro spil for at opnå forskellige mål (som regel at gennemføre dem).

I Retro Game Challenge skal det forestille at Arino sender spilleren tilbage til i tiden for at spille gamle Famicon spil sammen med ham og opnå forskellige challenges... F.eks. at få 10.000 point, finde den hemmelige warp zone eller nå til bane 3 uden at miste et liv.
GreaseballGreaseballSkrevet 23/01-10 15:42 
altså lidt det samme som Wario ware :D
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 23/01-10 17:33 
Og alligevel overhovedet ikke.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
Play:RightPlay:RightSkrevet 23/01-10 18:27 
Retro Game Challenge går til tredje runde med 61% af stemmerne.

Der kan stemmes til andensidste kamp i anden runde.
XiwanaXiwanaSkrevet 23/01-10 18:32 
Borderlands har hermed fået en stemme. Vildt underholdende - også i singleplayer. Diablo... nu med lyn-shotgun.
[inspirational quote here]
HeroldHeroldSkrevet 23/01-10 19:02 
Modern Warfare 2 - fordi det er årets bedste spil :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 23/01-10 21:59 
Borderlands fordi det var en positiv overraskelse og MW2 var det stik modsatte.
nerosnerosSkrevet 23/01-10 22:04, rettet 23/01-10 22:04 
Jeg passer, ingen af de to spil er jo JAP ;D
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/01-10 02:36 
Borderlands er ret spændende og Modern Warfare 2 er ret flot... Jeg tror min stemme går til Borderlands da det er lidt mere originalt end MW2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/01-10 02:37 
Har spillet begge helt insane meget, og har utroligt svært ved at vælge. Coop i Borderlands har godt nok givet mig mange glade aftener... men det samme har MW2.

I sidste ende stemte jeg MW2. Men det er virkelig en 50,01 mod 49,99-sejr!
PalleJensenPalleJensenSkrevet 24/01-10 08:43 
Modern Warfare 2 fordi det er årets 2. bedste spil (årets bedste spil er jo ikke overraskende blevet stemt ud)... :-D
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
dRxLdRxLSkrevet 24/01-10 10:32 
Hvilket spil var det bedste for dig i år Palle?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
PalleJensenPalleJensenSkrevet 24/01-10 11:07 
Assassins Creed II
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
dRxLdRxLSkrevet 24/01-10 11:57 
Der er efterhånden mange der har været ude med meget positive tilkendegivelser. Må få kigget på det en dag.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ViolatorViolatorSkrevet 24/01-10 11:58 
Borderlands helt klart.. MW2 var jo bare en opdatering af MW..
PalleJensenPalleJensenSkrevet 24/01-10 13:55 
dRxL>
Der er efterhånden mange der har været ude med meget positive tilkendegivelser. Må få kigget på det en dag.

Ja, det synes jeg bestemt du skulle... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
dpldplSkrevet 24/01-10 14:04 
Uh en let en. Borderlands var fedt hele vejen igennem og har fået 1 rigtig god DLC(Zombie island var god humor! og anden ikke lige fået spilelt meget endnu)

Derimod er MW2, bare en opdatering. Singleplay var bare MW1 om igen, multiplay er blevet dårligere med alle de killstreaks, deathstreaks, attachment og dårligere maps, samt langt flere camper.

Efter jeg hørt hvordan folk snakket om AC2, ønsket jeg, jeg havde købt det istedet for MW2. :P
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 24/01-10 17:30, rettet 24/01-10 17:31 
Darkbeat>
Retro Game Challenge! Virkelig fedt spil! :)

@Skyblazer: AC2 er markant anderledes fra 1'eren. Det første spil var en storsælger på grund af sin flotte grafik, utrolige parkour element, original historie, Jade Raymond og massiv hype, men var egentlig et meget ensformigt spil.

"Jade Raymond og massiv hype" er det jeg husker mest. Jeg prøver som regel at undgå hype, men med lige det spil virkede det jo helt umuligt. :) Det samme med Batman: AA, men her har jeg vel selv deltaget "lidt" i hypen (nu tænker nogen nok "understatement" ;P).

AC2 lyder som et spil, jeg meget snart har lyst til at gå i gang med. :) Men jeg bør nok lige kravle mig igennem originalen først...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RJKRJKSkrevet 24/01-10 18:07 
Lad os nu lige få en afgørelse på den her, så kom, stem glad :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Play:RightPlay:RightSkrevet 24/01-10 18:41 
Borderlands går til tredje runde med 52% af stemmerne.

Sidste kamp i anden runde er startet.
SumezSumezSkrevet 24/01-10 18:44 
Godt nok vildt tæt løb.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 24/01-10 18:45 
Ja, de lå helt lige næsten hele vejen igennem.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AzzkikrAzzkikrSkrevet 24/01-10 18:47 
MW2 ude :D

Countdown til Pallejensen whine 3...2...1...

Anyways, jeg har ikke spillet Muramasa, men Disgaea 3 er ret godt imo så det får min stemme.
RJKRJKSkrevet 24/01-10 19:00, rettet 24/01-10 19:01 
Jeg har spillet 25 timers Disgaea 3 siden sidste runde, og synes det er rigtig godt. Jeg har nærmest svært ved at lægge det fra mig. I forhold til 2'eren, som for mig var en typisk og halvkedelig efterfølger, så er 3'eren tilbage i det første spils absurde, humoristiske og originale spor. Selv med et helt nyt figur-galleri har man formået at bygge videre på det første spils unikke charme - især Raspberyl, der er dæmonskolens frygtede Delinquent No. 1 i underverdenen, fordi hun møder til timerne og udfører gode gerninger, er en genistreg, som medfører mange komiske situationer.

Når det er sagt, så har mine få timer med Muramasa også overbevist mig om, at det ligger omkring samme høje niveau, så jeg vælger at passe :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 24/01-10 19:17, rettet 24/01-10 19:17 
Tis... Nå, jeg fik Fallout 3 som årets spil 2008 - det var en sejr i sig selv. :D

Jeg siger pas til den her, da jeg ikke har spillet dem, og der ikke er billeder af letpåklædte damer, der kan vinde min stemme.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 24/01-10 19:26 
Hvor?
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 24/01-10 19:36 
Herold>
Jeg siger pas til den her, da jeg ikke har spillet dem, og der ikke er billeder af letpåklædte damer, der kan vinde min stemme.

Fra Muramasa:
Årets Spil 2009
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
869 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig