X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2009


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-10 16:01 
Traditionen tro vælger vi Årets Spil 2009 via en turnerings-baseret afstemning. Staben har valgt 32 nominerede spil, som møder hinanden ét af gangen, og hver dag kan du stemme på dét spil, du mener mest fortjener æren.

I forhold til tidligere har vi ændret en smule på reglerne denne gang. For det første har vi nomineret en række spil fra 2009, selvom de ikke er udgivet i Europa i år,... Se hele indlægget
869 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/01-10 22:38 
Core>
Men det kan da være at det kræver at man er lidt ny til serien for at blive skuffet, hvis man bare forventer et spil mere som RE4, for så har man jo ikke set de andre spring der har været i gameplay/storyline ;)

Huh? Jeg har da spillet de fleste i serien. Højdepunktet for mig er RV: Code Veronica og sjovt nok 4'eren lige efter :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 13/01-10 22:38 
jaes>
...moralske valg som bananer eller dåsetun...

Er det ikke kun Bioware, der misbruger udtrykket "moralsk" på den måde? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 13/01-10 22:39, rettet 13/01-10 22:39 
Konsolkongen>
Jeg har da spillet de fleste i serien.

Det ved jeg, men what goes around comes around ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 13/01-10 22:39 
Herold>
Jeg er SÅ bitter over at din kæreste hedder Tine lige nu. :D

Ja, havde ellers været en god joke :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 13/01-10 22:57, rettet 13/01-10 23:12 
Alf81>
Den sætning er sjov, på så mange planer.

LOL

Tjah..Hvis jeg har sat min vurdering af RE4 til 10 var det fordi jeg aldrig har prøvet et 3d action spil lavet så godt som dette, og det mener jeg sku! RE5 ødelagde bare det meste af den nye Resident Evil formel som jeg var så glad for i RE4. Jeg gider ikke spille co-op med en kunstig intelligens, og jeg mener faktisk at et Resident Evil eventyr skal opleves rent solo på egen hånd, og så synes jeg den Æfrika settingen gjorde sig mile langt væk fra en rigtig Resident Evil oplevelse.
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 13/01-10 23:05 
Core>
Not f..king fair. Når der endelig kommer noget jeg vil/kan stemme på, så er det to af mine egne favoritter der er oppe imod hinanden.

MW2 herfra, der er ikke rigtig noget der kan toppe det.

Samme her. Resident Evil 5 er et blandt måske 3-4 spil, jeg har gennemført mere end én gang i år. Det er fremrangende, og jeg er sådan set enig i stort set alle de andre ting, du skriver om det her i tråden.

Men Call of Duty: Modern Warfare 2 er årets spil for mig, så min stemme må jo naturligvis ligge der.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
silverstarsilverstarSkrevet 13/01-10 23:15, rettet 13/01-10 23:27 
RE5 var for mig på én gang et godt spil og samtidig en stor skuffelse (hvis det giver mening).
RE4 var stort på så mange områder, jeg synes at RE5 er ok, men hovedparten af de ting man har ændret fra 4 til 5 er IMO til det dårligere. Hvor er gyset henne? Jeg synes stadig den store mansion man udforskede i 1'eren er noget af det fedeste :)

MW2 er en kvalitets-FPS, der er kræset for detaljerne og spillet fungerer godt i både single- og multiplayer (jeg kunne stadig ønske mig en længere campaign-mode, men sådan er det jo). Jeg synes stadig serien virker "frisk" i modsætning til nogle af de mange WW2-tema spil i samme genre.

Tilføjet: Enig med Neros, Afrika var ikke et godt værtsland for RE, og co-op med AI-spiller var noller, jeg måtte konstant tage ammo fra fjolset så hun ikke pissede det hele væk. Hvis de nu havde lavet det så man havde mulighed for at fravælge AI-spilleren hvis man ville gennemspille alene havde det været bedre.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 14/01-10 00:15 
RE5 manglede Shinji Mikami, men det får alligevel min stemme.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/01-10 00:19 
silverstar>
Hvis de nu havde lavet det så man havde mulighed for at fravælge AI-spilleren hvis man ville gennemspille alene havde det været bedre.

Enig. Og lidt mindre lineært ville ha' været rart. Backtracking i Residente Vil, Metroid og Carstenvania synes jeg næsten hører sig til.
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 14/01-10 01:10 
Årets skuffelse vs årets mest overvurderede spil hvor single player delen er en joke?

Tja jeg er vel nød til at stemme MW2 så, men mest for at stemme imod RE5 der virkelig var årets store skuffelse for mig, fatter ikke det overhovedet er nomineret.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/01-10 01:50 
Jeg kunne nu rigtig godt lide RE 5. Det var på alle leder og kanter et Capcom spil som jeg forventede det. Klart nok at der er genbrugt en hel del fra RE 4, men med tonsvis af unlockables er det et spil jeg har spillet igennem rigtig mange gange.

Jeg er ikke særligt vild med MW2 som singleplayer spil. Der er nogen rimeligt cool setpieces, men det føltes også lidt bullshit når man dør af en eller anden random stray bullet. Multiplayerdelen er meget sjov og drivkraften ved det dér level grind for at få nye ting, er en meget smart måde at holde spilleren hooked på, dog syntes jeg ikke det var noget for mig i det lange løb.
PlaykidPlaykidSkrevet 14/01-10 03:14 
Jeg er nødt til at stemme RE5, på trods af styringen var det alligevel vældigt underholdende.
MW campaign er stadig puha, og selvom online delen nok er blandt det bedste, siger den mig altså ikke så forfærdeligt meget :)

RE5 coop var bare fedt! Men det var nu svært at stemme mod et mp spil med så gode kvaliteter.
Spiller nu: Halo 3
PalleJensenPalleJensenSkrevet 14/01-10 08:13 
Endelig noget man kan stemme på...

Modern Warfare 2 får min stemme, et fremragende actionspil.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 14/01-10 09:58 
RE 5, ingen tvivl der.
Singleplayer i MW2 var bare ikke lang nok og føltes for mig meget scriptet.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 14/01-10 10:24 
Nu er MW2 *langt* mere end singleplayer...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
enfenenfenSkrevet 14/01-10 10:34 
RE5 fra mig. Har ikke fået kastet mig over MW2 endnu.
What is the Matrix?
XiwanaXiwanaSkrevet 14/01-10 10:50 
RE5 - helt klart. Et meget underholdende spil!
[inspirational quote here]
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/01-10 13:13 
AAAAARGH, endelig har jeg spillet begge spil, men nu kan jeg sgu ikke vælge! MW2 mod RE5 er dælme et irriterende valg at skulle tage!
dchangdchangSkrevet 14/01-10 13:15 
Nemt valg herfra. MW2 er lidt af samme skuffe (men stadig superfedt) mens RE5 for mig har været 2009's bedste coop-oplevelse.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
ComradeComradeSkrevet 14/01-10 15:21 
MW2 uden tvivl.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
GoodtimesGoodtimesSkrevet 14/01-10 17:30 
Nu har jeg købt Castlevania: Order of Ecclesia fordi folk taler så pænt om det i denne tråd.
SumezSumezSkrevet 14/01-10 18:58 
Jeg har ikke spillet MW2, og har ikke spiller særlig meget af RE5.
Kommer der ikke snart nogle spil, man har prøvet???!?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 14/01-10 19:37 
Ja duer ikke...VÆK ;D
Bashful Neophyte
Play:RightPlay:RightSkrevet 14/01-10 22:51, rettet 14/01-10 22:51 
Modern Warfare 2 er til næste runde med... 50,5% af stemmerne...

14. kamp er startet.
WehnerWehnerSkrevet 14/01-10 22:57 
Den her vil jeg ikke whine over, at jeg ikke kan stemme på, for det er to spil, jeg begge _burde_ have spillet, men bare ikke har fået taget mig sammen til endnu.

Som gammel Zelda-elsker smerter det mig at tilstå, at jeg vil gætte på, at Shadow Complex er det bedste af de to spil, men jeg tror at de begge er gode.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HankyHankySkrevet 14/01-10 23:04 
Jeg har spillet begge dele. Shadow Complex fungerede meget godt, manglede godt nok lidt personligt og noget af det originale, men ellers underholdene nok.

Spirit Tracks elsker jeg bare.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 14/01-10 23:08, rettet 14/01-10 23:32 
Skygge komplekserne får min stemme... fortræffeligt spil. De åndede spor har jeg ikke prøvet endnu.
JohsJohsSkrevet 14/01-10 23:29 
Jo længere man kommer i Shadow Complex, jo mere wank bliver det spil. Der er ingen konsekvenser i det, og man vader bare igennem rum efter rum uden nogen rigtig modstand.
nerosnerosSkrevet 14/01-10 23:44, rettet 14/01-10 23:45 
Her kommer jeg til kort og må melde pas. Ingen af de to spil interessere mig.

Det var godt nok tæt løb imellem RE5 og MW2 ;-)
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 14/01-10 23:46 
Johs>
Jo længere man kommer i Shadow Complex, jo mere wank bliver det spil. Der er ingen konsekvenser i det, og man vader bare igennem rum efter rum uden nogen rigtig modstand.


Ja, kan kun være enig. Spirit Tracks får min stemme, selvom jeg ikke har prøvet det.
Ting om dét og pis.
GreaseballGreaseballSkrevet 15/01-10 00:08 
Har begge spil og Spirit Tracks får min stemme. Er vild med den humor der er lagt i denne omgang af serien. Shadow Complex er også et super godt spil. Så svært valg igen.

Godt nok tæt løb mellem MW2 og RE5.
NaidNaidSkrevet 15/01-10 00:44 
Jeg var lidt skuffet over Phantom Hourglass, så gik uden om Spitit Tracks. Det kunne måske godt være at jeg skulle give det en chance, så det får min stemme.
SumezSumezSkrevet 15/01-10 00:48, rettet 15/01-10 00:49 
Jeg har ikke den store tillid til Spirit Tracks, men stoler dog på at det i hvert fald er på samme niveau som Phantom Hourglass, hvilket burde være nok til at det slår Shadow Complex.

Men Shadow Complex er et virkelig godt spil. Det mangler bare lige dét, der gør det til et særligt spil - dét, både SotN og Super Metroid (som sjovt nok stadig står som de bedste eksempler indenfor genren) havde.
Jeg står stadig ved den holdning at alle der ejer en X360 bør investere i Shadow Complex, men ikke før de har downloadet Symphony of the Night også på XBLA...

Jeg vælger ikke at stemme, da de dog nok ligger ret tæt, og jeg ikke har spillet Spirit Tracks overhovedet... desværre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 15/01-10 01:01 
Køre SotN til xbla køre det bedr end ps1 (pal) ?

Den eneste undskyldning jeg har for ikke at have dl shadow complex endnu er fordi min box ikke har været på nettet siden gta IV udkom.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
enfenenfenSkrevet 15/01-10 07:03 
SC får min stemme...
What is the Matrix?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 15/01-10 07:56 
Har kun spillet Shadow Complex... Så dér ryger min stemme hen...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
XiwanaXiwanaSkrevet 15/01-10 09:19 
Shadow Complex får min stemme. Jeg har godt nok ikke prøvet det, men spillet er da helt klart en af årsagerne til, at man burde overveje at anskaffe sig et xbox-live-abonnement.
[inspirational quote here]
BeanoBeanoSkrevet 15/01-10 09:29 
Der er da ikke multi-player modes i den... eller?
HeroldHeroldSkrevet 15/01-10 10:20 
Shadow Complex - Nintendo skal virkelig skille sig af med den der transport-fetish de kører på lige for tiden i Zelda-spillene.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
silverstarsilverstarSkrevet 15/01-10 10:45 
Jeg har også stemt Shadow Complex. Jeg håber det kan være med til at højne standarden for DLC i fremtiden, det ligger IMO på et højere niveau kvalitetsmæssigt end langt hovedparten af de andre spil, der indtil nu er udviklet direkte til DLC.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SumezSumezSkrevet 15/01-10 11:15 
Fleshmangler>
Køre SotN til xbla køre det bedr end ps1 (pal) ?

Det kører som det på PS1 - ved ikke hvad der skulle være i vejen med den måde det kører på PS1, måske tænker du på Saturn?
Jeg tror dog ikke man kan få helt så skarpt billede som på PS1, pga. opløsningen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 15/01-10 12:02 
Hvis man slår vammelhedsfilteret fra, er det skam fuldstændig pixel-crisp. Gennem HDMI i hvert fald.
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 15/01-10 12:14 
Selvom det ikke er blurred, er det da stadigvæk grimt skaleret til en skæv ratio, afhængig af opløsning.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 15/01-10 12:27 
Rune og Alf har ret. Jeg har lige prøvet spillet igen, og i forhold til visse andre spil (*host*sega*host*), er der ingen blur. Grunden til at jeg huskede det sådan er nok de lidt ujævne pixel proportioner, som Rune nævner.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 15/01-10 13:48 
Alf81>
Hvis man slår vammelhedsfilteret fra, er det skam fuldstændig pixel-crisp. Gennem HDMI i hvert fald.

Men der er borders i hver side :-(
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 15/01-10 13:50 
Hellere det end Stryhn-o-vision :)
Alf81Alf81Skrevet 15/01-10 13:54 
neros>
Men der er borders i hver side :-(

Det gør ikke mig så meget, hvis det bare ser ud og køre som det skal. Hvis det bare har den rigtige opløsning, får jeg det ikke skidt :)
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 15/01-10 13:56 
Det er bestemt en af de bedre ports på XBLA.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 15/01-10 14:05 
Ja og så kan man jo' faktisk hive i billedet som det passer én.
Ting om dét og pis.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/01-10 15:56 
Jeg stemmer på Shadow Complex.
869 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig