X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2009


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-10 16:01 
Traditionen tro vælger vi Årets Spil 2009 via en turnerings-baseret afstemning. Staben har valgt 32 nominerede spil, som møder hinanden ét af gangen, og hver dag kan du stemme på dét spil, du mener mest fortjener æren.

I forhold til tidligere har vi ændret en smule på reglerne denne gang. For det første har vi nomineret en række spil fra 2009, selvom de ikke er udgivet i Europa i år,... Se hele indlægget
869 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 06/01-10 16:53 
Stor stemme på Maaaaaarriooo herfra :D
HeroldHeroldSkrevet 06/01-10 16:55 
Også Mario. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 06/01-10 17:13 
Mario, selvom det skærer mig i hjertet at FF må ud allerede, men det er på den anden side heller ikke så godt alligevel...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 06/01-10 18:17 
Mario Bros Wii var også virkelig en af årets store overraskelser. Jeg havde ikke ventet mig noget på baggrund af DS-spillet, men det nye spil er helt genialt, den bliver svær at slå.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 06/01-10 22:50 
Pas...
What is the Matrix?
dRxLdRxLSkrevet 06/01-10 22:56 
Har haft stor glæde af NSMBW i år. Er muligvis årets spil for mig.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Play:RightPlay:RightSkrevet 07/01-10 16:32 
Super Mario Wii er til anden runde med 74% af stemmerne.

Syvende kamp er sat i gang.
RJKRJKSkrevet 07/01-10 16:34 
Og så må jeg hellere lige melde mig :) Persona 4 har været den bedste spiloplevelse jeg har haft i år og en af de mest forfriskende i mange år.

Persona er unikt med sit jordnære udgangspunkt i en almindelig high school-klasse med personer man nemmere kan forholde sig til - langt fra fantasy-elvere der skal ud og redde fjerne kongeriger. Uden at være trivielt af den grund omhandler det mange jordnære temaer og giver mange indblik i et andet lands kultur - bedrifter alt for få spil opnår.

Ift. Persona 3 (som jeg stadig kæmper med at holde interessen for) er 4'eren bedre på stort set alle punkter, blandt andet med et gameplaymæssigt fremragende kampsystem der stiller krav til spilleren og en plotudvikling der hele tiden kører med et kortsigtet og et langsigtet mål, uden døde perioder som i forgængeren.

Og som en sidste ting jeg vil fremhæve, så har spillet masser af fantastisk humor (uden at gå på kompromis med at det samtidig er dybt alvorligt med gale seriemordere og parallelle universer) - igen noget rigtig mange spiludviklere kunne lære meget af.

På niveau med Valkyria Chronicles er det ikke helt, men det her er klart årets positive overraskelse for mig, og jeg håber at mange vil give det chancen - også selvom Persona 3 måske var for tungt.

Læs Geek Cultures anmeldelse, hvis jeg ikke har overbevist...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
enfenenfenSkrevet 07/01-10 16:35 
Pas igen...
What is the Matrix?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/01-10 16:46 
Helt klart Persona 4
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/01-10 16:46 
RJK>
Ift. Persona 3 (som jeg stadig kæmper med at holde interessen for) er 4'eren bedre på stort set alle punkter, blandt andet med et gameplaymæssigt fremragende kampsystem der stiller krav til spilleren og en plotudvikling der hele tiden kører med et kortsigtet og et langsigtet mål, uden døde perioder som i forgængeren.

På niveau med Valkyria Chronicles er det ikke helt, men det her er klart årets positive overraskelse for mig, og jeg håber at mange vil give det chancen - også selvom Persona 3 måske var for tungt.

Fedt! Jeg er selv 80 timer inde i P3 og jeg magter næsten ikke at spille det igennem selvom jeg er meget tæt på slutningen. Meget forfriskende og originalt RPG, men det havde altså gavnet spillet hvis det kun havde været 40 timer langt. Jeg har ingen planer om at spille udvidelsen igennem der også er på min FES disc.

Naiera har også tidligere sagt at P4 skulle være bedre end 3'eren så det tør jeg roligt gi mig i kast med når jeg engang er igennem P3 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 07/01-10 16:53 
Jeg tror at 3'erens problem er, at det er pacet forkert ift. historie og opgaver, således at man flere gange skal bruge meget lang tid på at opnå meget få fremskridt. Hvis man accepterer dette er det ikke noget problem, men for de mere utålmodige er det altså meget tungt.

Her er 4'eren meget mere stramt struktureret og opdelt - faktisk på den måde Ron Gilbert skrev om at man i eventyrspil optimalt set hele tiden skal give spilleren delmål, så man konstant arbejder på at opnå noget konkret og oplever fremskridt. Det er meget tydeligt at udviklerne har lært af de problemer der er i 3'eren, uden at gå på væsentlige kompromis med dets mange andre kvaliteter.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
XiwanaXiwanaSkrevet 07/01-10 16:53 
Pas!
[inspirational quote here]
AzzkikrAzzkikrSkrevet 07/01-10 17:14, rettet 07/01-10 17:16 
P4 helt sikkert, det er det bedste RPG på denne side af årtusindet.
HankyHankySkrevet 07/01-10 17:29 
Persona 4 selvfølgelig :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/01-10 17:48, rettet 07/01-10 17:53 
RJK>
Jeg tror at 3'erens problem er, at det er pacet forkert ift. historie og opgaver, således at man flere gange skal bruge meget lang tid på at opnå meget få fremskridt. Hvis man accepterer dette er det ikke noget problem, men for de mere utålmodige er det altså meget tungt.

--------SPOILER ALERT?--------

Jeg kunne godt klare spillets opbygning især de første 40-50 timer som jeg nåede at runde på en uge. Derefter blev det for meget af det samme og ofte nåede man bossen i tårnet første eller anden dag man var der. Så skulle man bruge 28 dage på stort set ingenting bagefter.

Største buzzkill var efter 15-20 timer hvor man får Fuuka som supporter. Mest belastende karakter og voiceacting nogensinde! Man kan selvfølgelig slå alt voice fra, men jeg synes egentlig de andres er udmærket og jeg vil gerne ha' det på i de vigtige samtaler som man nogle gange ikke ved hvornår kommer. Fuuka trækker for mig voldsomt ned da hun er så stor en del af spillet :(

Fuuka
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 07/01-10 18:15, rettet 07/01-10 18:35 
P4 her selvom jeg ikke fik spilet det nok. Har slet ikke spillet det andet.
NaieraNaieraSkrevet 07/01-10 19:11 
Persona 3 er totalt godt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 07/01-10 19:27 
Jeg har ikke spillet P4, men har virkelig svært ved at se hvad der gjorde 3'eren så fantastisk. Jeg tror at hvis jeg havde spillet 4'eren, ville stadig sætte ABAHB højere, men jeg må hellere melde pas her.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 07/01-10 20:13 
Pas igen...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
PapandPapandSkrevet 07/01-10 21:23 
Pas her også.

Håber snart vi får lidt flere voldspil at stemme på. De der kinøjser børnespil kan da ikke være værd at bruge tid på. :P
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 07/01-10 22:09 
A Boy And His Blob er amerikansk :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 07/01-10 22:23 
Jae, det siger du nu, men ejer Kina ikke stort set USA?
nerosnerosSkrevet 07/01-10 23:27, rettet 07/01-10 23:29 
Persona 4 ser flot ud, og rigtig godt at se real animation uden alt det flash lort for en gangs skyld, men jeg har aldrig rigtig set det i action eller spillet det så jeg passer igen ;-)
Bashful Neophyte
Play:RightPlay:RightSkrevet 08/01-10 15:54 
Persona 4 er til anden runde med 59% af stemmerne.

Ottende kamp er i gang, og så er vi halvvejs igennem de nominerede.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 08/01-10 15:56 
Nå så blev det min tur til at melde pas.

Aldrig hørt om nogen af spillene før.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/01-10 15:58 
Retro Game Challenge videre med ni milliarder procent af stemmerne.

Hvis man godt kan lide retro spil så er det helt sikkert værd at spille.
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/01-10 16:31 
P vs Z er super genialt!
PalleJensenPalleJensenSkrevet 08/01-10 16:38 
Halvvejs...? Håber det var den geekede halvdel - glæder mig til de gode spil kommer... :)

Plants vs. Zombies får min stemme her...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 08/01-10 17:30 
Har ikke spillet nogen af delene :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
XiwanaXiwanaSkrevet 08/01-10 18:12 
Pas.. igen!
[inspirational quote here]
BeanoBeanoSkrevet 08/01-10 18:32, rettet 08/01-10 18:33 
PvZ her... kanon spil! Tæt på Peggle i afhængiheds-faktor, og jeg gider normalt slet ikke spille på PC :D
HankyHankySkrevet 08/01-10 18:32 
Retro Games Challenge var én af flere meget positive overraskelser på DS i 2009. Det får helt sikkert min stemme :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 08/01-10 19:26 
Yngste søn kunne i en periode godt finde på at stå op kl. 4.50 om morgenen(!!) for at spille Plants vs. Z.
Så en stemme på vegne af ham herfra.

ps. han er afvænnet igen.
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 08/01-10 20:07, rettet 08/01-10 20:08 
RJK>
Jeg tror at 3'erens problem er, at det er pacet forkert ift. historie og opgaver, således at man flere gange skal bruge meget lang tid på at opnå meget få fremskridt. Hvis man accepterer dette er det ikke noget problem, men for de mere utålmodige er det altså meget tungt.

Pace og struktur er for mig generelt et "problem" med RPG-spil. Jeg droppede ikke helt genren efter FFX, men jeg får sjældent gennemspillet spil i genren, senest fx Blue Dragon. Det røg så mest på hylden pga. for mange X360-nedbrud. Der er jo ingen fornuft i at spille tidskrævende RPG-spil på en ustabil maskine... :/

Persona 4 lyder, som jeg vistnok også har nævnt andetsteds, til at være det spil, der kan få mig til at samle genren op igen (god pace og stram struktur).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
nerosnerosSkrevet 08/01-10 20:56 
Darkbeat>
Retro Game Challenge videre med ni milliarder procent af stemmerne.

Hvis man godt kan lide retro spil så er det helt sikkert værd at spille.

Hvis det er retro stemmer jeg på det ;-)
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 08/01-10 23:41 
Retro Game Challenge, selvfølgelig.
Ting om dét og pis.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 09/01-10 12:19 
Retro Game Challenge er en af årets helt store spil for mit vedkommende. Et produkt der oser af glæde og respekt for spil som de blev lavet engang. Har man bare en lille smule kærlighed til gamle spil, så må man ikke snyde sig selv for at prøve RGC. Hvor utopisk det end er, så er RGC et af de spil jeg ville have det uendeligt godt med at se som årets spil 2009.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
BeanoBeanoSkrevet 09/01-10 14:55 
Nogen steder man kan købe spillet til en fornuftig pris?

Play.com, shopto, coolshop og gamebits har den slet ikke.
NaieraNaieraSkrevet 09/01-10 14:57 
;)

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 09/01-10 15:04 
Åh... en af de import titler som er med i afstemningen i år :)

Takker.
Play:RightPlay:RightSkrevet 09/01-10 16:15 
Retro Game Challenge klarer sig videre med 55% af stemmerne.

Niende kamp er påbegyndt.
HeroldHeroldSkrevet 09/01-10 16:31 
Jeg tager Arse Creed Deux.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 09/01-10 16:45 
Ass as in skridt 2
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HankyHankySkrevet 09/01-10 16:50 
Så siger jeg SFIV :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
dRxLdRxLSkrevet 09/01-10 16:55 
Assassins Creed 2
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 09/01-10 17:18 
Har desværre ikke prøvet AC2, så det er svært for mig at sige.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 09/01-10 17:39 
Har heller ikke prøvet AC2, men jeg stemmer imod SFIV
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KamekKamekSkrevet 09/01-10 17:41 
Gadekæmper 4
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
BeanoBeanoSkrevet 09/01-10 17:45 
Grand Theft Assassin 2 her
869 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig